Connect with us

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2024: Sfântul Teolog și Cuvios Nicolae Cabasila

Publicat

Publicitate

Nicolae Cabasila, vlăstar al Tesalonicului, al doilea oraș ca însemnătate din Imperiul Bizantin târziu, și-a legat activitatea atât de orașul său natal, cât și de capitala imperiului, aflată atunci în plină agonie a ultimului său veac de existență.

Moderația și blândețea care-l defineau au făcut ca în epocă să fie umbrit de alți teologi mai dinamici, însă, ulterior, aceste calități i-au conferit un atât de mare prestigiu, încât a ajuns să fie prețuit îndeobște ca unul dintre cei mai puternici factori ai teologiei ortodoxe și unul dintre cei mai ortodocși teologi mistici ai Bisericii. Mult mai mare amploare a căpătat prețuirea sa azi, în toată lumea creștină, decât în timpul vieții sale. Numele de familie din partea tatălui era Hamaetós, a renunțat însă la acesta, în ciuda prestigiului pe care-l avea, în favoarea numelui matern, Cabasila, care era legat în epocă de Mitropolitul Tesalonicului, Nil Cabasila, fratele mamei sale. Această vestită familie, foarte probabil de origine din Epir, a dat multe personalități valoroase începând din secolul al XIV-lea.

Ipoteza că Nicolae s-a născut în jurul anilor 1300, dominantă până nu demult, a fost cu desăvârșire abandonată în zilele noastre, când cunoașterea mai bună a condițiilor de viață din epocă ne-a permis aprecieri mai precise. Dat fiind că într-un referat al său întocmit la anul 1351, în care aborda nașterea de prunci și îi era adresat împărătesei Ana Paleologhina, care locuia pe atunci în Tesalonic, spune că nu împlinise încă al treizecilea an al vieții, înseamnă că pe atunci se apropia de vârsta de 30 de ani și, deci, se născuse în jurul anilor 1322-1323. Apoi, faptul că pentru ultima oară este menționat în 1391, ca destinatar al scrisorilor lui Manuil al II-lea și ale lui Iosif Vrienios, înseamnă că a murit la scurt timp după această dată.

În acea epocă, Tesalonicul era ”metropola filosofiei”, după cum remarcă Nicolae în encomionul închinat Sfântului Dimitrie, și se distingea prin valoroasele sale școli, fapt care, însă, nu l-a împiedicat pe Nicolae să plece la Constantinopol, adolescent fiind încă, pentru a-și continua studiile. Tatăl său îi urmărea cu atenție evoluția și îi cerea insistent să îi scrie, Nicolae însă întârzia, justificându-se că-i lipsește timpul, așa cum fac toți studenții din toate epocile (Epistole 1.2.3). Între materiile de studiu se numărau retorica, științele fizice și teologia.

La începutul războiului civil, se pare că Nicolae, încă foarte tânăr fiind, nu s-a implicat, însă în anul următor (1342) a hotărât să se întoarcă în orașul său natal, care se afla într-o situație încă mai dificilă decât capitala. Tulburările din Constantinopol dăduseră impulsul pentru mobilizarea forțelor din celelalte mari centre urbane. În Tesalonic, aristocrații s-au alăturat lui Ioan Cantacuzino, în timp ce poporul, mișcat de drama împărătesei văduve și a urmașului minor, cărora le erau primejduite drepturile, s-a alăturat lui Ioan Paleologul. Sentimentele acestea ale poporului, favorabile împăratului legitim, au fost exploatate de unii demagogi ambițioși, care i-au folosit pe zeloți – o grupare alcătuită din călugări și cerșetori fanatici – să incite poporul la revoltă.

Astfel, când Cantacuzino a cerut ajutorul administratorului Tesalonicului, Synadinós, indecis la ora aceea de partea cui se va alătura, zeloții, purtând ca stindard crucea, s-au revoltat și, după trei zile de măceluri și jafuri, au luat puterea în iulie 1342, în timp ce Synadinós cu 1000 de aristocrați s-a refugiat în Gynaikókastro. Ocuparea și izolarea orașului de restul imperiului a făcut ca cei mai mulți dintre locuitori să ceară o înțelegere cu Cantacuzino și astfel, în 1345, au trimis la reprezentantul acestuia din Veria o comisie alcătuită din Nicolae Cabasila și Gheorghios Farmákis. Demersul acesta însă a avut ca urmare o nouă escaladare a tensiunilor din partea zeloților, în urma cărora Nicolae abia a scăpat cu viață.

Publicitate

După victoria lui Cantacuzino din 1347, Nicolae a fost invitat la Constantinopol de Dimitrios Kydónis, la porunca împăratului, și de atunci a început etapa politică a vieții sale, care nu pare să fi durat mai mult de șapte ani. Împăratul a apreciat atât de mult capacitățile tânărului, încât l-a numit, alături de Kydónis, consilier principal. Iată ce scrie Kydónis: ”împăratul l-a învrednicit de multă bunăvoință și l-a făcut chiar unul dintre cei mai apropiați prieteni și sfătuitori” (Cantacuzino, ed. Bonn IV, 107, 18-20).
De altfel, exista pe atunci o situație favorabilă lui Nicolae, întrucât Patriarhul Constantinopolului de atunci, Isidor (1347-1349), fusese unul dintre primii săi dascăli din Tesalonic. În septembrie 1347, a făcut parte din delegația care l-a însoțit pe Grigorie Palama la Tesalonic pentru întronizarea ca arhiepiscop, dar, după cum se știe, nu a fost primit de zeloți, de aceea au plecat împreună în Sfântul Munte și de acolo Cabasila s-a întors în Constantinopol. Este posibil ca mai târziu să-l fi însoțit pe Cantacuzino în campania militară care a pus capăt rebeliunii zeloților (1350).

Răceala dintre cei doi împărați, cei doi Ioan, socru și ginere, Cantacuzino și Paleologul, a continuat, în timp ce Sinodul din 1351, la care învățătura isihastă a lui Grigorie Palama a triumfat definitiv, a provocat o nou distanțare între ei. De atunci, Kydónis a înclinat către Paleologul, în timp ce Cabasila către Cantacuzino. Motivele acestei distanțări au fost dogmatice și eclezialo-politice. În polemica dogmatică, Cabasila a urmat isihasmul, însă cu moderația care l-a caracterizat dintotdeauna, în timp ce Kydónis s-a declarat împotriva isihasmului.

Ulterior, în ce privește relațiile cu Biserica Romano-Catolică, Cabasila a fost în favoarea abordării fără concesiuni dogmatice sau ecleziale, în timp ce Kydónis recomanda unirea necondiționată cu Roma. Împăratul Ioan Cantacuzino era convins că acest gen de relații țin exclusiv de competența Bisericii, știut fiind că demersul lui Mihail al VIII-lea Paleologul de unire cu Roma a înrăutățit de fapt situația. De aceea, Ioan Cantacuzino a propus convocarea unui Sinod Ecumenic cu participarea tuturor episcopilor din Răsărit și Apus într-un spațiu intermediar. Se pare că linia aceasta politică a fost adoptată de împărat în urma sfaturilor lui Nil Cabasila, unchiul lui Nicolae, care, ca mirean, a purtat și el numele de Nicolae. Ulterior însă, prin victoria definitivă a lui Ioan Paleologul, în politica bisericească externă s-a impus linia favorabilă unirii cu Roma, însă în politica internă nu s-a obținut anihilarea isihasmului. Împăratul Ioan al V-lea și consilierul său principal, Dimitrie Kydónis, au trecut la romano-catolicism, însă, în afara câtorva intelectuali, nu au putut convinge nici un segment al poporului credincios să facă același pas. Se pare că pentru scurt timp chiar și Cabasila a fost indecis și probabil s-a gândit să urmeze exemplul prietenului său, Kydónis, sau cel puțin să îi justifice cumva gestul, dacă acesta este sensul cuvintelor lui Iosif Vrienios dintr-o epistolă a sa: ”te afli de partea nemincinoasă și adevărată a creștinilor; te-ai eliberat definitiv de facțiunea mincinoasă și înșelată. Dezamăgit de adunarea acelora, te-ai hotărât să te unești cu turma cea sănătoasă” (Epistola lui Iosif Vrienios, ΕΕΒΣ 29 [1959] 31).

După 1354, Cabasila nu pare să se fi mai implicat în treburile politice, însă alături de Patriarhul Constantinopolului, Filothei (1353-1355, 1364-1376), s-a ocupat de cele bisericești. În 1362, probleme de familie l-au chemat înapoi în Tesalonic. A încercat să pună sub control acea parte a marii sale averi urbane și agricole, care îi mai rămăsese în urma jafurilor zeloților și sârbilor. Îndată ce a ajuns în Tesalonic, a fost înștiințat despre recentul deces al tatălui său, iar anul următor a fost martor al morții unchiului său, Nil, Arhiepiscopul Tesalonicului. Mama sa a intrat apoi ca monahie la Mănăstirea Sfintei Teodora din Tesalonic.

Nu ne este cunoscut dacă Nicolae a primit sau nu hirotonia întru preoție, deși cunoștințele și modul de exprimare din cele două scrieri principale ale sale presupun calitatea de cleric. Desigur, opinia că ar fi fost Arhiepiscop al Tesalonicului se bazează pe o confuzie, datorată în principal faptului că unchiul său, Nil Cabasila, a purtat și el ca mirean numele de Nicolae. Ceea ce poate fi considerat cert este că Nicolae a devenit monah, probabil după intrarea mamei sale în monahism, moment care coincide cu întoarcerea sa în Constantinopol și cu a doua urcare a lui Filothei pe tronul patriarhal. În ultimii ani ai vieții a trăit la Mănăstirea Mangánon. Pe la anul 1392 murit în pace și discret, așa cum a și trăit toată viața.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

VIDEO: Aproape două mii de oameni l-au condus pe ultimul drum pe părintele Octavian Poduț, cel care a fost peste patru decenii duhovnicul creștinilor din Tocileni

Publicat

Publicitate

Aproape două mii de oameni l-au condus pe ultimul drum, duminică, pe cel care a fost peste patru decenii duhovnicul creștinilor din Tocileni, părintele Marian-Octavian Poduț, un apostol al generației sale, preot de nobilă factură, îndrăgostit de Liturghie, de tradiții populare și de lumea satului, niciodată plin de sine, neținând minte răul, niciodată potrivnic ori răuvoitor.

O mare de oameni din satul Tocileni și din localitățile limitrofe s-a adunat în biserica din cimitir, acolo unde părintele Octavian Poduț a fost prohodit, slujba fiind un adevărat omagiu adus de zeci de preoți. Micuța și cocheta bisericuță din cimitirul satului Tocileni, refăcută din temelii de părintele Octavian, a fost ticsită de oameni, dar cei mai mulți au rămas afară, să înfrunte vântul potrivnic și frigul pătrunzător. Cu toate că slujba de înmormântare a unui preot durează aproape trei ore, oamenii au rămas neclintiți.

Slujba de prohodire a urmat după Sfânta Liturghie și a strâns laolaltă peste treizeci de preoți, veniți din municipiul Botoșani, de la Iași sau din Maramureș. În fruntea lor a slujit un delegat al Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, părintele consilier Andrei Atudorei, care a adus cu sine binecuvântarea ÎPS Teofan, ca mângâiere pentru preoteasa Valentina, împietrită de durere și pentru fiica sa, Adelina-Maria, susținută în permanență de soțul ei.

Cler și credincioși s-au adunat pentru a aduce un ultim omagiu celui care fost păstor de mii de suflete, părintele Octavian Poduț. Biserica a fost plină de flori albe, care străjuiau de o parte și de alta intrarea.

Duminică, cea mai grea zi pentru familia părintelui Octavian Poduț, mai ales pentru prezbitera Valentina, fiica sa și ginerele său, dar și pentru toți cei care l-au cunoscut, a început de când s-a prins a miji de ziuă cu Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie, unde un sobor de preoți a înălțat rugăciuni către Hristos pentru părintele Octavian, cerând lui Dumnezeu să îi așeze sufletul în Lumină, în Împărăția în care nu este nici întristare și nici suspin. Slujba de înmormântare de după Liturghie a fost oficiată de peste treizeci de preoți, Unul dintre preoți a venit de la o parohie din Maramureș. Cuvântul de învățătură emoționant al părintelui Andrei Atudorei a fost menit să alunge tristețea membrilor familiei și a fiilor duhovnicești, pe care părintele Octavian i-a ținut strânși ca într-un mănunchi de flori vii.

„Hristos a înviat din morți…” au cântat cei peste treizeci de preoți și sute de enoriași în biserica ticsită de lume, dar și pe aleile din curte, în bătaia vântului pătrunzător, după cum este specific înmormântării preoților. După acest moment, sicriul cu trupul neînsuflețit al părintelui a fost purtat pe umeri de mai mulți preoți care au înconjurat biserica în care a slujit părintele Octavian Poduț peste 44 de ani.

Publicitate

Îndrăgitul duhovnic a fost înmormântat în curtea bisericii pe care abia începuse să o construiască, un al doilea lăcaș necesar în localitate, ale căror lucrări au fost binecuvântate în urmă cu câteva luni de PS Nichifor.
Credincioșii din Tocileni l-au plâns pe părintele lor, convinși că au făcut tot ce a fost posibil ca să-l facă mândru de fiii săi duhovnicești. În anii care au trecut, au făcut front comun în jurul părintelui Marian Octavian Poduț,  trimis în localitatea unde s-a născut patriarhul Teoctist ca să facă misiune și să propovăduiască credința ortodoxă, să construiască biserici în inimile credincioșilor. A găsit în Tocileni o biserică din cimitir care stătea să cadă, a transformat-o într-un lăcaș adevărat și a venit vremea să construiască o biserică nou-nouță cu bănuțul văduvei, dar și cu sprijinul unor persoane care acordă ajutor consistent, printre acestea regăsindu-se membrii familiei Timofte. Zidirea unei biserici este un moment deosebit în viața unei comunități. În vremurile noastre, în care o mulțime de minciuni sunt impuse ca adevăruri, este important  ca în inima satului să se predice cuvântul adevărului, care este cuvântul Evangheliei Mântuitorului nostru Iisus Hristos.

O slujire cât o viață

Părintele Poduț Marin – Octavian s-a născut la 7 iunie 1959 în localitatea Baia Sprie, județul Maramureș. După absolvirea claselor I-VIII de la Școala Generală din Dănești, în anul 1974 s-a înscris la Liceul Teoretic din Baia Sprie unde a studiat un an, apoi, la îndemnul tatălui de a continua tradiția în familie (întreruptă o vreme) de a urma Teologia, a susținut examenul de admitere la Seminarul Teologic din Cluj-Napoca, pe care l-a luat în anul 1975 și a absolvit în anul 1980, iar  în anul 1990 a intrat la Facultatea de Teologie din București. De asemenea a absolvit și Facultatea de Drept Hyperion din București.

În vara anului 1980 s-a căsătorit cu Șișeștean Valentina din Șișești și au împreună o fiică pe nume Maria-Adelina. În același an, pe 6 decembrie, de Sfântul Nicolaie, cu ocazia sfințirii Bisericii cu hramul ,,Sfântul Nicolae”din Suceava a fost hirotonit diacon de către I.P.S Teoctist. Ziua următoare, duminică 7 decembrie  1980, a fost hirotonit preot de către Înaltpreasfințitul Mitropolit al  Moldovei și Bucovinei Teoctist Arapașu în Catedrala Mitropolitană din Iași pe seama parohiei Tocileni, satul natal al Înaltpreasfinției Sale, situat la 9 km de orașul Botoșani.

Biserica „Înălţarea Domnului” din Tocileni  a fost construită din lemn în anul 1861 de către egumenul Mănăstirii Golia din Iaşi, Arhimandritul Dionisie.  În anul 1906 a fost refăcută fiind reconstruită din cărămidă de către enoriaşi în frunte cu preotul Ion Romanescu.

Din 1980, parohul Marin-Octavian Poduţ a făcut reparații capitale la biserică atât în interior cât şi în exterior. Toate aceste lucrări de refacere a bisericii s-au finalizat în anul 1984 fiind efectuate cu sprijinul moral şi material al Preafericitului Patriarh Teoctist Arăpaşu.  Preafericirea Sa a sfinţit-o în anul 1992, în fruntea unui sobor de ierarhi, protopop de Botoșani fiind atunci părintele Lucian Leonte.

Părintele Poduț Octavian a fost de asemenea suplinitor al Parohiei Victoria încă de la începutul venirii sale la Tocileni, pentru că Satul Victoria, fost Filipești a fost filie a Parohiei Tocileni. Când a venit părintele aici, în sat era o biserică din chirpici, construită de nepotul PF Teoctist, Mihai Arăpașu, ajutat de alți săteni, în anul 1978.

În anul 1986, în luna iulie au început lucrările la noua biserică, din zid. Părintele Poduț, împreună cu părintele Grigore Diaconu, protopop de Botoșani la vremea respectivă, și cu Mihai Arăpașu au fost însărcinați de către PF Teoctist să vegheze la construirea ctitoriei sale de suflet de la Victoria. Aceasta a fost terminată în anul 1991, când protopop de Botoșani era părintele Lucian Leonte.

În paralel, părintele Poduț s-a ocupat și de construirea unei case parohiale la Victoria.

Părintele Poduț a fost slujitor și duhovnic al creștinilor din Victoria până în anul 1996, când filia Victoria a devenit parohie, fiind numit primul paroh, părintele Gabriel Mihăescu.

Pentru meritele deosebite a primit distincțiile de iconom stravrofor și  a primit Crucea patriarhală.

În urma consultării părintelui Poduț Marin-Octavian cu părintele protopop Petru Fercal și cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, anul trecut s-a hotărât construcția unei noi biserici cu hramul „Sfânta Treime” în parohia Tocileni, lângă casa parohială, și s-a turnat temelia cu cheltuiala aproape exclusivă a familiei părintelui. În data de 28 iulie 2024, Preasfințitul Părinte Nichifor Botoșăneanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iașilor, a oficiat slujba punerii pietrei de temelie a noii bisericii.

 

 

Citeste mai mult

Economie

Plafonarea prețurilor la energie electrică și gaz ar putea fi prelungită cu încă șase luni și după 1 aprilie 2025

Publicat

Publicitate

Plafonarea prețurilor la energie electrică și gaz ar putea fi extinsă. Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a declarat că aceasta este una dintre opțiunile analizate, iar o decizie finală urmează să fie luată până la 1 februarie, relatează alba24.ro. Schema de compensare și plafonare ar putea rămâne în vigoare și după 1 aprilie 2025, pentru o perioadă de trei sau șase luni.

”Considerăm că avem argumente pentru ca la proiectul de buget să fim cel puțin în situația bugetului adoptat pentru anul trecut. Dacă vă amintiți, Ministerul Energiei a primit un miliard de lei și Ministerul Muncii cam tot atât, ceea ce ar da un spațiu de respiro furnizorilor.

De ce este important? Pentru că unul dintre scenariile de lucru este păstrarea schemei de compensare-plafonare, așa cum este astăzi, pentru trei-șase luni. Având în vedere că situația în regiune este complicată, având în vedere creșterile de preț la gaz, mai ales pe piața internațională și având în vedere că vrem să îi protejăm pe clienții finali.

Vom lua decizia până la finalul lunii ianuarie. Ne vom reuni din nou în cadrul Comitetului interministerial și vom alege cea mai bună opțiune: păstrăm schema actuală exact așa cum e, țintim mai bine sprijinul pentru consumatorii vulnerabili și subvenționăm pe baza datelor socio-economice din fiecare gospodărie, și nu pe baza nivelului de consum, cum s-a mers până acum, sau optimizăm într-un alt fel schema de compensare-plafonare actuală. Asta înseamnă să renunțăm la unul dintre praguri sau să ajustăm un altul. Vom vedea. În orice caz, până la 1 februarie ar trebui să avem o decizie luată”, a spus Burduja, potrivit Agerpres.

Plafonarea prețurilor la energie electrică și gaz. Cât a plătit statul

Totodată, oficialul a menționat că, până la ora actuală, Ministerul Energiei a efectuat plăți către furnizori în valoare de 17 miliarde de lei. Ministerul Muncii a plătit deja circa 10 miliarde de lei.

”Până acum, Ministerul Energiei a făcut plăți de 17 miliarde de lei în cadrul acestei scheme. Și, din ceea ce știm, Ministerul Muncii, undeva la 10 miliarde de lei. Așa cum știți, noi compensăm pentru clienții non-casnici, mediul economic, iar Ministerul Muncii pentru clienții casnici.

Publicitate

Datoriile către furnizori, la această dată, nu sunt mari în raport cu cât au fost în trecut. Deci, la Ministerul Energiei 165 de milioane de lei, am avut și miliarde, dar sunt multe cereri în validare la ANRE. Lucrăm bine cu Autoritatea și sunt convins că, în cel mai scurt timp, trebuie găsite soluții, pentru că presiunea pe furnizori este mare.

Sunt și câteva spețe mai delicate. Nu vrem să se ajungă sub nicio formă în situația în care un furnizor, de exemplu, să nu poată să plătească distribuitorul și se trezește cu portofoliul de clienți aruncați în FUI (Furnizori de Ultimă Instanță, n.r.). Asta va genera efecte în lanț. Ne vom strădui să evităm un asemenea scenariu”, a afirmat ministrul Energiei, Sebastian Burduja.

Cât ar crește prețurile dacă se renunță la plafonare

Dacă plafonarea nu se va prelungi, vor fi facturi mai mari. De exemplu, la cel mai mic preț din piață care este 84 de bani pe kwh, factura ar urma să crească cu 23% pentru un consum de 100 de kwh.

La cel mai mare preț din piață, cel de 1,42 de lei pe kwh, factura s-ar dubla în cazul unui consum de 100 de kwh, potrivit antena3.ro.

Familiile cu venituri mici ar urma să fie ajutate de Guvern prin acordarea unor carduri de energie. Se va compensa o parte din facturi.

Citeste mai mult

Eveniment

Accident la Plopeni, pe drumul Botoșani – Suceava. Trei mașini implicate

Publicat

Publicitate

Un nou accident rutier s-a produs duminică seara în localitatea Plopeni, implicând trei autoturisme, dintre care unul se pare că are număr de înmatriculare de Botoșani.

Potrivit ISU Suceava, coliziunea a dus la rănirea a două persoane, care, deși conștiente și cooperante, au avut nevoie de îngrijiri medicale. Acestea au fost transportate la spital pentru investigații suplimentare.

La locul accidentului au intervenit pompierii militari cu o autospecială de descarcerare și o ambulanță SMURD, fiind sprijiniți de două echipaje ale Serviciului de Ambulanță Județean Suceava.

Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: Trei persoane, dintre care una minoră, rănite în urma unui accident la Vicovu de Jos

Publicat

Publicitate

Trei persoane, dintre care una minoră, au fost rănite în urma unui accident rutier produs duminică după-amiază în localitatea Vicovu de Jos, au anunțat reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Suceava, citat de agerpres.ro.

Potrivit ISU, în accident au fost implicate două autoturisme, dintre care unul s-a răsturnat în afara părții carosabile.

‘Pompierii militari din cadrul subunităților Rădăuți și Vicovu de Sus au intervenit cu o autospecială pentru descarcerare și o ambulanță SMURD, cu sprijinul a două echipaje ale Serviciului de Ambulanță Județean. În evenimentul rutier au fost implicate 6 persoane (5 adulți și un minor), dintre care 3 au avut nevoie de îngrijiri medicale’, au precizat oficialii ISU.

Cele trei victime, printre care și un adolescent în vârstă de 16 ani, au fost preluate și transportate la spital pentru investigații suplimentare și tratament de specialitate.
Un alt accident, în care au fost implicate trei autoturisme, a avut loc, duminică seară, pe raza localității Plopeni. La fața locului au intervenit pompierii militari cu o autospecială pentru descarcerare și o ambulanță SMURD, cu sprijinul a două echipaje ale Serviciului de Ambulanță Județean.

Două persoane, conștiente și cooperante, au necesitat îngrijiri medicale și au fost transportate la spital.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending