Connect with us
Publicitate

Actualitate

CALENDAR ORTODOX 2024: Sfântul Mucenic Lup

Publicat

Publicitate

Sfântul Mucenic Lup a viețuit la sfârșitul secolului al III lea și începutul celui de-al IV lea, în cetatea Novae, de lângă Dunărea de Jos, că sclav. Localitatea Novae era așezată în provincia Moesia Inferior, unde este astăzi orașul Svistov, în Bulgaria, pe malul drept al Dunării, în dreptul localității Zimnicea. Din acest motiv, sunt persoane care susțîn că Sfântul Lup ar fi din același neam cu noi.

Sfântul Lup a fost servitorul Sfântului Mare Mucenic Dimitrie din Tesalonic. După uciderea Sfântului Dimitrie, Lup a înmuiat marginea vesmântului în sângele lui și i-a luat inelul. Cu acest strai și inel, Sfântul Lup a săvârșit multe minuni, aducând vindecare pentru multe boli și neputințe.

Pentru că nu primise botezul, s-a rugat lui Dumnezeu să-l învrednicească de botez, înainte de a-și da duhul. După această rugăciune, a început să plouă peste acest mucenic. Astfel, în chip minunat a primit botezul.

Publicitate

Din relatarea vieții sale aflăm că într-o zi a zdrobit idolii păgânilor, motiv pentru care închinătorii la idoli căutau să-l omoare. Este păzit în chip minunat de furia acestora, iar după ce primește botezul în chip miraculos, s-a predat de bunăvoie în mâinile păgânilor. După nenumărate chinuri, a fost osândit la tăiere cu sabia, astfel încât, pe 23 august, anul 304, Sfântul Lup a trecut la cele veșnice.

Troparul Sfântului Mucenic Lup

Mucenicul Tău Doamne, Lup, întru nevoință să, cununa nestricăciunii a dobândit de la Ține, Dumnezeul nostru; că având puterea Ta pe chinuitori a învins; zdrobit-a și ale demonilor neputincioasele indrazniri. Pentru rugăciunile lui mantuieste sufletele noastre, Hristoase Dumnezeule.

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Tarife suplimentare pentru automobilele electrice importate din China, impuse de Uniunea Europeană

Publicat

Publicitate

Comisia Europeană a început de miercuri, 30 octombrie, să impună o taxă compensatorie care vizează importurile de mașini electrice din China. Tarifele suplimentare variază de la 7,8% pentru automobilele Tesla, până la 35,3% pentru automobilele SAIC. Acestea se adaugă tarifelor standard de 10% impuse de UE pentru importurile de automobile, scrie alba24.ro.

Pentru Dacia Spring, mașina produsă de concernul chinez Dongfeng, taxele suplimentare vor fi de 20,7%. 

Publicitate

Tarifele suplimentare au fost aprobate în mod oficial şi publicate, marţi, în Jurnalul Oficial al UE, iar de miercuri au intrat în vigoare.

Executivul comunitar susţine că aceste tarife sunt necesare pentru a contracara ceea ce a denumit subvenţii incorecte, inclusiv finanţare preferenţiale şi granturi precum şi terenuri, baterii şi materii prime la preţuri mai mici decât cele de pe piaţă.

Potrivit Comisiei, China are o rezervă de capacitate de producţie pentru trei milioane de automobile electrice pe an, dublu faţă de mărimea pieţei UE. Având în vedere tarifele de 100% aplicate de SUA şi Canada, cea mai evidentă piaţă pentru aceste automobile electrice este Europa.

Publicitate

Constructorii auto europeni se confruntă cu un aflux de automobile electrice ieftine din partea rivalilor chinezi. Comisia estimează că ponderea mărcilor chineze pe piaţa din UE a crescut până la 8%, de la mai puţin de 1% în 2019, şi ar putea ajunge la 15% în 2025. Potrivit Bruxelles-ului preţurile la automobile electrice chineze sunt, în mod frecvent, cu 20% sub cele ale modelelor produse în UE.

Taxa compensatorie definitivă instituită vizează importurile de vehicule electrice cu baterie noi, proiectate în principal pentru transportul a maximum nouă persoane, inclusiv șoferul, cu excepția vehiculelor din categoria L și a motocicletelor, propulsate (indiferent de numărul de roți puse în mișcare) exclusiv de unul sau de mai multe motoare electrice, inclusiv cele cu un sistem de mărire a autonomiei cu combustie internă (o unitate auxiliară de alimentare) și originare din Republica Populară Chineză.

b

Publicitate

Nivelurile taxei compensatorii definitive aplicabile prețului net, franco frontiera Uniunii, înainte de aplicarea taxei, se stabilește după cum urmează:

Grupul BYD: 17,0 %

  • BYD Auto Company Limited
  • BYD Auto Industry Company Limited
  • Changsha BYD Auto Company Limited
  • Changsha Xingchao Auto Company Limited
  • Changzhou BYD Auto Company Limited
  • Fuzhou BYD Industrial Company Limited
  • Hefei BYD Auto Company Limited
  • Jinan BYD Auto Company Limited

Grupul Geely: 18,8 %

  • Asia Euro Automobile Manufacture (Taizhou) Company Limited
  • Chongqing Lifan Passenger Vehicle Co., Ltd.
  • Fengsheng Automobile (Jiangsu) Co., Ltd.
  • Shanxi New Energy Automobile Industry Co., Ltd.
  • Zhejiang Geely Automobile Company Limited
  • Zhejiang Haoqing Automobile Manufacturing Company Limited
  • Zhongjia Automobile Manufacturing (Chengdu) Co., Ltd.

Grupul SAIC: 35,3 %

  • SAIC MAXUS Automotive Company Limited
  • SAIC Motor Corporation Limited
  • Nanjing Automobile (Group) Corporation
  • SAIC Volkswagen Automotive Co., Ltd.
  • SAIC GM Wuling Automobile Co., Ltd.
  • SAIC General Motors Co., Ltd.

Tesla (Shanghai) Co., Ltd: 7,8 %

Alte societăți cooperante (anexă): 20,7 %

  • Aiways Automobile Co., Ltd.
    • Aiways Automobile Co., Ltd.
    • Jiangxi Yiwei Automobile Manufacturing Co., Ltd.
  • Anhui Jianghuai Automobile Group Corp., Ltd.
    • Anhui Jianghuai Automobile Group Co., Ltd.
    • Volkswagen (Anhui) Automotive Co., Ltd
  • BMW Brilliance Automotive Ltd.
    • BMW Brilliance Automotive Ltd.
    • Brilliance Xinri New Energy Automobile Co., Ltd.
    • Spotlight Automotive Ltd.
  • Chery Automobile Co., Ltd.
    • Chery Automobile Co., Ltd.
    • Chery New Energy Automobile Co., Ltd
  • China FAW Corporation Limited
    • Audi FAW NEV Co., Ltd.
    • Changan Mazda Automobile Corporation Ltd.
    • China FAW Corporation Limited
    • FAW Toyota Motor Co., Ltd.
    • FAW-Volkswagen Automotive Co., Ltd
    • Jiangsu Guoxin New Energy Passenger Car Co., Ltd.
  • Chongqing Changan Automobile Company Limited
    • Chongqing Changan Automobile Company Limited
    • Chongqing Lingyao Automobile Co., Ltd.
    • Hefei Chang ’an Automobile Co., Ltd.
    • Nanjing Chang ’an Automobile Co., Ltd.
  • Dongfeng Motor Group Co., Ltd.
    • Seres Auto (Hubei) Co., Ltd.
    • Dongfeng Honda Automobile Co., Ltd.
    • Dongfeng Liuzhou Motor Co., Ltd.
    • Dongfeng Motor Company Ltd.
    • Dongfeng Motor Group Co., Ltd.
    • Dongfeng Peugeot Citroen Automobile Company Ltd.
    • eGT New Energy Automotive Co., Ltd.
    • Seres Auto Co., Ltd.
    • Voyah Automobile Technology Co., Ltd.
  • Great Wall Motor Company Limited
    • Great Wall Motor Company Limited, Filiala Taizhou
    • Hebei Changzheng Automobile Manufacturing Co. LTD
    • Rizhao Weipai Automobile Co., Ltd.
  • Leapmotor Automobile Co., Ltd.
    • Leapmotor Automobile Co., Ltd.
  • Nanjing Golden Dragon Bus Co., Ltd.
    • Nanjing Golden Dragon Bus Co., Ltd.
  • NIO Holding Co., Ltd.
    • NIO (Anhui) Co., Ltd.
    • NIO Co., Ltd.
    • NIO Technology (Anhui) Co., Ltd.
  • XPeng Inc.
    • XPeng Inc.
    • Zhaoqing Xiaopeng New Energy Investment Co., Ltd.
    • Zhaoqing Xiaopeng New Energy Investment Co., Ltd. Filiala Guangzhou

Toate celelalte societăți: 35,3 %

China nu este de acord cu decizia Comisiei UE

„China nu este de acord şi nici nu acceptă această decizie”, a informat Ministerul chinez al Comerţului într-un comunicat publicat miercuri.

Beijingul a lansat propriile sale anchete, în acest an, asupra importurilor de coniac, lactate şi produse de carne de porc din UE, ca represalii la tarifele Bruxelles-ului. De asemenea, China a contestat, la Organizaţia Mondială a Comerţului, măsurile provizorii anunţate de Bruxelles, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Poziţia Uniunii Europene spre Beijing s-a modificat în ultimii cinci ani. UE vede China drept un potenţial partener în unele zone, dar şi ca un competitor şi rival sistemic, însă statele membre UE nu fac front comun cu privire la tarifele pentru automobilele electrice chineze.

Citeste mai mult

Eveniment

Wizz Air introduce 14 de rute de pe aeroporturi din România, pentru sezonul de iarnă. Unde puteți călători în Europa cu 20 de euro

Publicat

Publicitate

Wizz Air introduce 44 de rute pentru sezonul de iarnă 2024-2025, din care 14 sunt de pe aeroporturi din România, a anunţat, marţi, compania, scrie Adevărul. De asemenea, compania aeriană pune la vânzare peste 28 de milioane de locuri la preţuri accesibile pentru sezonul de iarnă, iar aproape 5 milioane vor fi alocate pieţei din ţara noastră.

“În România, 14 rute au început, de asemenea, în această săptămână, cu nouă rute complet noi şi cinci redeschise. Din această iarnă, Wizz Air aterizează pe aeroportul nou inaugurat din Salerno, Italia, şi introduce destinaţii unice precum Cracovia, Lisabona, Malmo, Marrakesh, Roma Fiumicino, Stuttgart şi Trieste din şi mai multe oraşe. În total, compania aeriană va opera 141 de rute în sezonul de iarnă pe întreg teritoriul României”, se arată în comunicatul Wizz Air, scrie Agerpres.

De asemenea, Wizz Air va pune la dispoziţia pasagerilor săi în acest sezon peste 28 de milioane de locuri la preţuri accesibile în întreaga reţea, cea mai mare ofertă din punctul de vedere al capacităţii pe timp de iarnă de la începutul operaţiunilor sale, deservind Europa, Africa de Nord, Orientul Mijlociu şi Asia Centrală. Aproape 5 milioane de locuri vor fi alocate doar pieţei din România.

Publicitate

Cele mai noi rute Wizz Air din România în sezonul de iarnă 2024-2025 sunt din Bucureşti către Malmo, Milano, Salerno Costa d’Amalfi, Cracovia, Marrakesh, Stuttgart şi Trieste, preţul biletelor începând de la 19,99 de euro. De asemenea, din Cluj -Napoca sunt programate zboruri către cinci destinaţii: Abu Dhabi, Lisabona, Lyon, Stuttgart şi Viena, cu preţuri începând de la 17,99 euro, din Iaşi către o destinaţie, Malmo, la un preţ de 19,99 euro, şi din Bacău către Roma Fiumicino – 24,99 euro.

În perioada ianuarie-octombrie 2024, Wizz Air şi-a îmbunătăţit performanţa în ceea ce priveşte punctualitatea zborurilor din România cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi a atins o rată de finalizare a zborurilor de 99,6%, una dintre cele mai ridicate din industrie, ajungând la procentul de 100% zboruri finalizate pentru mai multe luni din acest an, precizează reprezentanţii Wizz Air în comunicat.

Compania aeriană oferă în prezent şi un portofoliu îmbunătăţit de opţiuni destinate membrilor, inclusiv All You Can Fly, Wizz MultiPass, disponibil în mai multe pieţe, şi Wizz Discount Club Premium, iar pentru confortul pasagerilor, Wizz Air a introdus opţiunile de plată Apple Pay şi Google Pay în aplicaţia sa oficială şi a început să accepte cardurile Revolut pentru achiziţiile efectuate la bord.

Publicitate

Potrivit sursei citate, Wizz Air a menţinut cea mai scăzută intensitate a emisiilor de carbon din industrie, cu o medie de 52,6 grame de CO2 per pasager/kilometru pe parcursul a 12 luni. În prezent, împreună cu Airbus, compania aeriană testează operaţiunile cu combustibil sustenabil pentru aviaţie (SAF), înainte ca regulamentul RefuelEU să intre în vigoare în ianuarie 2025.

“Suntem încântaţi să intrăm în cel mai mare sezon de iarnă de până acum, oferind zeci de rute noi pe care clienţii noştri le pot explora. Suntem bucuroşi să inaugurăm 14 rute de pe diferite aeroporturi din România, oferind aproape 5 milioane de locuri clienţilor noştri, cu şi mai multe opţiuni de călătorie directă şi mai multă flexibilitate. Aceste noi rute evidenţiază angajamentul nostru de a ne extinde reţeaua şi de a oferi pasagerilor noştri opţiuni de călătorie accesibile. (…)”, a declarat Anastasia Novak, Corporate Communication Manager la Wizz Air, citată în comunicat.

Compania aeriană ultra-low cost Wizz Air operează o flotă de 224 de aeronave Airbus A320 şi A321 şi este listată la Bursa de Valori din Londra.

Publicitate

Citeste mai mult

Cultura

O elevă a Școlii Populare de Arte „George Enescuˮ Botoșani expune în spațiul Colecției de Artă. Când va avea loc vernisajul expoziției

Publicat

Publicitate
Muzeul Județean Botoșani găzduiește, în perioada 3-15 noiembrie 2024, în spațiul Colecției de Artă, expoziția de pictură ,,Căutând armoniaˮ, cu lucrări semnate de Mihaela Timofte.
Aflată la prima „personalăˮ, expozanta, elevă a Școlii Populare de Arte „George Enescuˮ Botoșani, mărturisește pasiunea sa din copilărie pentru desen și consideră că: „Arta este felul meu de a celebra viața și diversitatea lumii din jurˮ.
A participat la expoziții colective organizate la Galeriile de Artă „Ștefan Luchian” Botoșani: „Anuala botoșănenilor”, „Arta… la feminin” și Salonul Național de Arte Vizuale „Interferențe”.
După o perioadă dedicată carierei, de aproape șapte ani Mihaela Timofte își redescoperă pasiunea, sub îndrumarea profesorului Victor Hreniuc de la Școala Populară de Artă. Aici explorează multiple tehnici și stiluri, de la ulei și acrilic la pictura cu cuțit de paletă, de la pictura clasică la arta abstractă. Ca tematică sunt abordate compozițiile abstracte, portretele, peisajele și naturile statice.
Vernisajul expoziției va avea loc duminică, 3 noiembrie 2024, ora 11.00. Prezintă: prof. Angela Hreniuc, Victor Hreniuc și Ana Coșereanu, muzeograf.
Intrarea este liberă. Program de vizitare: zilnic, 09.00-16.30.

Citeste mai mult

Eveniment

Românii care au asigurări de viață vor fi raportați la ANAF

Publicat

Publicitate

Românii care au asigurări de viață vor fi raportați la Fisc. Măsura este prevăzută prin Ordonanța de urgență a Guvernului 125 din 23 octombrie 2024. Prevederile vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2025, scrie alba24.ro

Potrivit actului normativ, entitățile aflate în sfera de autorizare, reglementare, supraveghere și control a Autorității de Supraveghere Financiară vor raporta informații privind asigurările de viață și alte produse financiare.

Acestea au obligația ”să raporteze organului fiscal central, semestrial, lista persoanelor fizice rezidente care au contractat produse de asigurări de viață și alte produse financiare, tipurile de asigurări și alte produse financiare, precum și informații în legătură cu acestea”.

Publicitate

Prin urmare, firmele de asigurare vor raporta la ANAF date despre românii care-și fac asigurări de viață.

Ordonanța aduce modificări Codului de procedură fiscală (Legea nr. 207/2015).

Românii care au asigurări de viață vor fi raportați la Fisc. Care este motivul
În ordonanță se precizează că organul fiscal central nu beneficiază de un mecanism care să asigure colectarea informațiilor legate de asigurări de viață și alte produse financiare de la entitățile aflate în sfera de supraveghere a ASF. Iar ANAF trebuie să răspundă solicitărilor formulate de autoritățile competente din alte state membre cu privire la asistența la recuperare.

Publicitate

Este amintită în acest context Directiva 2010/24/UE privind asistența reciprocă în materie de recuperare a creanțelor legate de impozite, taxe și alte măsuri.

Astfel, ”este necesar ca Agenția Națională de Administrare Fiscală să colecteze date referitoare la asigurările de viață și alte produse financiare încheiate de persoanele fizice rezidente pe teritoriul României”.

Tipurile de asigurări de viață și alte produse financiare care fac obiectul obligației, conținutul informațiilor, formularul utilizat și termenele-limită ale raportării vor fi stabilite de ANAF și ASF

Publicitate

Precizările Ministerului Finanțelor
Ministerul Finanțelor (MF) a precizat că, prin aceste modificări legislative, se răspunde unei solicitări din partea Comisiei Europene privind aplicarea Directivei 2010/24/UE.

Comisia Europeană a cerut clarificări privind accesul la informațiile referitoare la asigurările de viață și alte produse financiare. De asemenea, se prevede posibilitatea furnizării unor astfel de informații care ar putea să facă obiectul asistenței la recuperare, potrivit hotnews.ro.

”În cazul în care sunt solicitate astfel de informații, pentru a putea da curs solicitării, ANAF, ar trebui să se adreseze punctual ASF pentru a intra în posesia datelor cerute, ceea ce conduce la un termen îndelungat de răspuns”, precizează MF.

Sunt cazuri în care românii primesc amenzi de circulație în străinătate și nu le plătesc. Iar autoritățile de peste hotare încearcă să recupereze sumele și constată că nu au ce recupera, mai notează sursa citată.

Chiar dacă poprirea pe asigurările de viață este interzisă prin Codul Civil, banii intră într-un cont bancar, pe care ANAF poate impune poprire.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending