Connect with us

Actualitate

CALENDAR ORTODOX 2023: Sfântul Proroc Samuel

Publicat

Publicitate

Sfântul Proroc Samuel a trăit cu 1000 de ani înainte de Întruparea Domnului. Fiu al lui Elcana și al prorocitei Ana, a fost ultimul judecător al evreilor. Precizăm că s-a născut în perioada când poporul evreu era condus de judecători. A fost rod al rugăciunii părinților săi. Acesta este motivul pentru care Ana l-a dus pe Samuel la templul Domnului, când acesta a împlinit vârstă de trei ani.

Locuind lângă Chivotul Legii, Samuel a avut la vârstă de 12 ani o descoperire de la Dumnezeu despre pedepsele ce aveau să cadă asupra casei marelui preot Eli din pricina depravării și desfrâului fiilor acestuia: Ofni și Fineea. Descoperirea s-a împlinit în curând, căci filistinii i-au robit pe israeliti și i-au ucis pe fiii lui Eli și au luat cu ei Chivotul Legii. Eli, marele preot, a murit în momentul în care a auzit de pierderea Chvotului Legii și a celor doi fii ai săi. Vreme de 20 de ani, poporul lui Israel a rămas rob la filisteni. După această perioada, Dumnezeu l-a trimis pe Samuel înaintea poporului că să îi predice pocăînță. Poporul s-a pocăit, a lepădat idolii filistenilor și au început a umblă în căile Domnului, recunoscând în Samuel pe prorocul, preotul și judecătorul lui Dumnezeu. Filistenii au mai pornit război, dar acum, sub conducerea lui Samuel, a biruit Israel.

Când Samuel a ajuns la bătrânețe, poporul i-a cerut să le pună un rege care să rămână în urmă lui. În zadar a încercat Samuel să le arate că Dumnezeu este regele lor. Deși refuză o vreme să facă acest lucru, îl va unge rege pe Saul după o descoperire dumnezeiască. Din cauza unor fapte păcătoase, Samuel povățuit de Dumnezeu, îl va unge rege pe David.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

COMUNA DÂNGENI – ANUNȚ DE INTERES PUBLIC: Licitație publică

Publicat

Publicitate

Unitatea administrativ-teritorială Dângeni, județul Botoșani organizează în data de 16.04.2025 ora 10:00 licitație publică pentru închirierea pe o durată de 10 ani a unui spațiu care poate fi folosit ca și cabinet stomatologic cu o suprafață de 59,68 mp la care se mai adaugă o suprafață de 39,55 mp care este folosit ca și spațiu comun.

Documentele necesare se pot ridica de la sediul Primăriei Comunei Dângeni începând cu data de 7.04.2025, costul și condițiile de plată pentru obținerea documentelor potrivit prevederilor OUG nr. 57/2019 este de 50 lei ce se achită la casieria Primăriei.

Ofertele se pot depune la sediul Primăriei începând cu data de 09.04.2025 până pe data de 15.04.2025.

Relațiile suplimentare se pot obține telefonic la: 0742856793 sau la sediul Primăriei.

 

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

„Ivan Turbincă” vine la Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani

Publicat

Publicitate

Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani invită iubitorii de teatru în acest sfârșit de săptămână, la spectacolul „Ivan Turbincă” după Ion Creangă.

Botoșănenii sunt invitați, duminică, 6 aprilie de la ora 1900 la Teatrul „Mihai Eminescu”  la spectacolul „Ivan Turbincă” după Ion Creangă, regia Ion Sapdaru. Scenografia spectacolului este semnată de Mihai Pastramagiu, coregrafia de Victoria Bucun, iar din distribuție fac parte actorii: Bogdan Horga, Andreea Moţcu, Ella Nistor, Alexandra Vicol, Lorena-Petronela Chiribuţă, Silvia Răileanu, Bogdan Muncaciu, Sorin Ciofu, Cezar Amitroaei, Florin Aioniţoaei, Gheorghe Frunză, Alexandru Dobynciuc, Răzvan Amitroaei.

Spectacolul „Ivan Turbincă” este o dramatizare a regizorului Ion Sapdaru după unul dintre cei mai importanți scriitori clasici români – Ion Creangă. Povestea este transformată dintr-un basm într-o metaforă a destinului uman, dar mai ales, o meditaţie pe tema relaţiei omului cu moartea. Dorinţa protagonistului de „a opri timpul” se izbeşte inevitabil de perspectiva unei veşnicii plictisitoare şi chinuitoare deopotrivă, astfel încât finitudinea existenţei umane devine o binecuvântare refuzată de divinitate. Episoadele de meditaţie filosofică sunt alternate cu multiple momente specifice folclorului românesc. Astfel, sunt înserate dansuri tradiționale, care sunt susținute de muzica populară, specifică mai ales zonei din care provine teatrul nostru. De asemenea sunt folosite elemente din teatrul cu măști, tradiție care aparține patrimoniului național românesc.

Preț bilet – 𝟰𝟬 𝗹𝗲𝗶 – balcon; 𝟱𝟬 𝗹𝗲𝗶 – stal; 𝟲𝟬 𝗹𝗲𝗶 – lojă

Preț bilet elevi – 2𝟬 𝗹𝗲𝗶 ; pensionari – 25 lei

Biletele se găsesc la Agenția teatrală din incinta Cinema Unirea

Publicitate

Tel. 0735.779.821 ▪marți-vineri: 10°°-18°° ▪ sâmbătă, duminică: 12°°-18°°
𝒃𝙞𝒍𝙚𝒕𝙚 𝙤𝒏𝙡𝒊𝙣𝒆 https://eventbook.ro/program/teatrul-mihai-eminescu-botosani

Citeste mai mult

Eveniment

Care sunt datele angajaților ce vor fi completate în REGES-Online, sistemul care va înlocui Revisal. Regulile de utilizare

Publicat

Publicitate

REGES-Online, noul registru general de evidență a salariaților care înlocuiește Revisal, devine obligatoriu pentru toți angajatorii. Platforma online permite gestionarea digitală a contractelor de muncă și este accesibilă și angajaților, scrie alba24.ro

Hotărârea de Guvern nr. 295 privind Registrul general de evidență a salariaților – REGES-Online, a fost publicată în Monitorul Oficial pe 31 martie. Documentul stabilește înlocuirea aplicației Revisal cu un nou sistem electronic, denumit REGES (sau REGES-Online). Noul portal digital va asigura gestionarea electronică a contractelor individuale de muncă de către angajatori și prestatori autorizați, printr-o platformă digitală gestionată de Inspecția Muncii.

Regulile de utilizare REGES-Online

REGES-Online (Registrul general de evidență a salariaților online) este o platformă informatică destinată completării, transmiterii, gestionării, consultării și procesării datelor referitoare la elementele contractului individual de muncă.

Pentru persoanele care urmează să desfășoare activitate în baza unui contract individual de muncă, încheiat potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, angajatorii persoane fizice sau juridice de drept privat, instituții/autorități publice/alte entități juridice sau misiunile diplomatice, oficiile consulare ale altor state în România, etc., completează și transmit în REGES anumite date, cel târziu în ziua anterioară începerii activității de către aceste persoane.

Angajatorii au obligația să completeze datele în REGES în ordinea cronologică a încheierii, modificării, suspendării și încetării contractului individual de muncă.

Dreptul și obligația privind completarea și transmiterea datelor în REGES sunt exclusiv ale angajatorului.

Publicitate

Angajatorii au obligația de a completa și de a transmite datele în Registru cel târziu în ziua anterioară începerii activității de către primul salariat. De asemenea, angajatorii au obligația de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariații încadrați cu contract individual de muncă, de a-l păstra în bune condiții la sediul angajatorului sau, după caz, la sediul secundar, dacă este delegată competența încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă, precum și de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.

Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puțin următoarele documente: actele necesare angajării, contractul individual de muncă, actele adiționale și celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă, acte de studii/certificate de calificare, precum și orice alte documente care certifică legalitatea și corectitudinea
completării în Registru.

Nerespectarea termenelor și reglemetărilor poate atrage amenzi de până la 20.000 lei.

Care sunt datele angajaților ce vor fi completate în REGES-Online

Angajatorii completează și transmit în REGES următoarele date, fără a avea caracter limitativ:

a) datele de identificare ale angajatorului, cum ar fi: denumirea, codul unic de identificare – CUI, codul de identificare fiscală – CIF, sediul social, numele și prenumele reprezentantului legal – pentru persoanele juridice, respectiv: numele, prenumele, codul numeric personal – CNP, domiciliul – pentru persoanele fizice;

b) datele de identificare ale salariaților, cum ar fi: numele, prenumele, codul numeric personal – CNP, numărul de identificare fiscală – NIF, cetățenia și țara de proveniență – Uniunea Europeană – UE, din afara Uniunii Europene, Spațiul Economic European – SEE;

c) pentru persoanele cu dizabilități, gradul, tipul de handicap și durata certificatului de încadrare în grad și tip de handicap;

d) data încheierii contractului individual de muncă, numărul acestuia și data începerii activității;

e) funcția/ocupația, conform specificației Clasificării ocupațiilor din România sau altor acte normative;

f) tipul contractului individual de muncă;

g) durata contractului individual de muncă, respectiv nedeterminată/determinată;

h) locul de muncă, respectiv fix sau mobil;

i) durata timpului de muncă și repartizarea acestuia;

j) salariul de bază lunar brut, indemnizațiile, sporurile, precum și alte adaosuri, astfel cum sunt prevăzute în contractul individual de muncă sau, după caz, în contractul colectiv de muncă;

k) datele de identificare ale utilizatorului, în cazul contractelor de muncă temporară;

l) data transferului, precum și datele de identificare ale angajatorului la care se face transferul în condițiile legii;

m) data la care începe și data la care încetează detașarea, precum și datele de identificare ale angajatorului la care se face detașarea;

n) data la care începe și data la care încetează detașarea transnațională, definită la art. 2 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale, cu modificările și completările ulterioare, statul în care urmează să se realizeze detașarea transnațională, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmează să presteze activitatea salariatul detașat, precum și natura acestei activități;

o) data la care începe și data la care încetează detașarea pe teritoriul unui stat care nu este membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, statul în care urmează să se realizeze detașarea, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmează să presteze activitatea salariatul detașat, precum și natura acestei activități;

p) perioada, cauzele de suspendare și data încetării suspendării contractului individual de muncă;

q) data și temeiul legal al încetării contractului individual de muncă.

Transmiterea datelor în REGES

Transmiterea în REGES a datelor prevăzute se face după cum urmează:

a) datele prevăzute la lit. a) – k) se transmit cel târziu în ziua anterioară începerii activității pentru fiecare persoană care urmează să se afle într-un raport de muncă cu angajatorul;

b) datele prevăzute la lit. l) se transmit în termen de 5 zile lucrătoare de la data transferului, respectiv de la data preluării prin transfer;

c) datele prevăzute la lit. m) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei de începere/încetare a detașării salariatului;

d) datele prevăzute la lit. n) și o) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei de începere/încetare a detașării salariatului pe teritoriul altui stat;

e) datele prevăzute la lit. p) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei suspendării/datei încetării suspendării, cu excepția cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării la angajator a certificatului de concediu medical, a absențelor nemotivate, precum și a situațiilor de suspendare în caz de forță majoră, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării;

f) datele prevăzute la lit. q) se transmit cel târziu la data încetării contractului individual de muncă/la data luării la cunoștință a evenimentului ce a determinat, în condițiile legii, încetarea contractului individual de muncă.

Citeste mai mult

Eveniment

Reglementări mai clare privind parcările publice și private. Propunere pentru modificarea Codului Rutier

Publicat

Publicitate

O nouă inițiativă legislativă depusă la Senat propune modificarea Codului Rutier pentru a introduce reglementări mai clare privind parcările publice și private. Proiectul de lege urmărește să stabilească norme stricte privind utilizarea, amenajarea și gestionarea locurilor de parcare, atât în spațiile publice, cât și în cele private cu acces public, relatează alba24.ro.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.63, alin.(4) și a art.65 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere pe 31 martie.

Proiectul a fost inițiat de parlamentari de la PNL, între care deputatul de Alba, Florin Roman.

Potrivit inițiatorilor, ținând cont de faptul că numărul autovehiculelor crește exponențial, în contextul unei urbanizări care se derulează la fel de repede, fluxul cu care autoritățile sunt nevoite să administreze eficient spațiile de parcare devine unul rapid și îngrijorător. În aceste circumstanțe, un anumit loc de parcare public sau privat (un spațiu specific amenajat și marcat pentru acest scop) este permis să fie folosit prin lăsarea autovehiculului nesupravegheat, pentru un timp mai îndelungat.

Din punct de vedere juridic, parcarea publică este definită ca fiind „spațiul destinat staționării temporare a vehiculelor, situată pe domeniul public sau într-o zonă special amenajată, accesibilă tuturor. Aceasta este gestionată și reglementată de administrația publică locală sau de alte entități autorizate”.

Prin OUG 195/2002 autoritățile publice locale au responsabilitatea de a reglementa parcările publice pe care acestea le au în administrare. Totodată, ordonanța definește și stabilește o serie de reguli în ceea ce privește oprirea, staționarea și parcarea pe drumurile publice.

Publicitate

Parcările private, în România, nu sunt reglementate printr-o singură lege. Legislaţia relevantă care face referire la dreptul de proprietate şi utilizarea terenurilor private, inclusiv parcările, este împărtăşită atât de Codu] Civil cât şi de Legea nr. 196/2018 privînd înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea aşociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor.

Proprietatea este definită de Codul civil dreptul de a poseda, folosi şi dispune de un bun în mod exclusiv şi absolut, în limitele legii. Proprietarul unei parcări private are dreptul de a desemna cine poate folosi acea locaţie şi sub ce condiţii. Prin urmare, un proprietar poate include reguli şi regulamente pentru o parcare privată care poate include o interdicţie de utilizare sau fixarea unor tarife. Dacă o proprietate privată, cum ar fi o parcare, este ocupată împotriva voinţei sale, proprietarul poate solicita evacuarea persoanelor în mod legal.

Parcările publice și private, reglementate în Codul rutier

Proiectul înregistrat la Senat prevede modificarea și completarea OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

„Parcarea publică este un spaţiu destinat staţionării temporare a vehiculelor, situată pe domeniul public sau într-o zonă special amenajată, accesibilă tuturor. Aceasta este gestionată şi reglementată de administrația publică locală sau de alte entități autorizate.

De asemenea, cazurile și condițiile în care oprirea, staționarea sau parcarea pe drumul public este permisă se stabilesc prin regulament, în conformitate cu prevederile OUG 195/2002.

Regulile se aplică și parcărilor private.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending