Connect with us

Actualitate

Ca la românii gospodari: Oamenii din Ungureni reconstruiesc casa unei familii cu trei copii din Epureni, care a fost mistuită de flăcări

Publicat

Publicitate

În comuna Ungureni, localitatea Epureni, speranța renaște din cenușă, la propriu. O familie cu trei copii, care abia se mutase în casa lor, a fost lovită de o tragedie în Ajunul Crăciunului, când un incendiu devastator, provocat cel mai probabil de un scurtcircuit, le-a mistuit locuința. Cu toate acestea, spiritul de solidaritate al sătenilor a strălucit mai tare decât flăcările care au distrus casa.

Zeci de tineri din comună, dar și alți localnici, s-au mobilizat exemplar pentru a aduce alinare familiei greu încercate. După incendiu, toți acești oameni cu suflet mare s-au apucat să strângă donații și să adune materiale de construcții pentru a le reda celor trei copii și părinților lor un acoperiș deasupra capului. Inclusiv magazinul din comună a devenit un punct de colectare a banilor, unde oricine puate contribui cu ce are.

Rezultatele acestei inițiative nu au întârziat să apară. Materialele de construcții au început să sosească, iar tinerii, alături de sătenii inimoși, au pus mână de la mână pentru a reconstrui casa distrusă. Într-o demonstrație impresionantă de unitate, comunitatea arată că în România încă există oameni cu inimă mare, gata să sară în ajutorul celor aflați în nevoie.

Reamintim că incendiul care a adus pacostea pe capul acestor oameni a izbucnit în Ajunul Crăciunului. Tatăl familiei a avut prezența de spirit să-și scoată copiii din casă la timp, apoi a sunat la 112 și a încercat să salveze câteva lucruri din interior, rănindu-se la mână. Pompierii din cadrul Stației Săveni, împreună cu o ambulanță SAJ și echipa Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență din Ungureni, au intervenit rapid. Flăcările au distrus bunurile din patru camere și o parte din acoperiș, dar pompierii au reușit să împiedice extinderea incendiului la restul locuinței.

Deși familia a pierdut mult în urma tragediei, căldura și generozitatea oamenilor din Ungureni le oferă șansa unui nou început. Solidaritatea arătată de această comunitate rămâne un exemplu emoționant al puterii binelui și al grijii pentru cei din jur.

Cei care în această perioadă a anului vor să sprijine acest grup de tineri cu suflet mare îi pot contacta la acest număr de telefon: 0763 955 806

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Suntem complet în Spaţiul Schengen. Putem călători oriunde în Uniunea Europeană fără controale la graniţă cu Bulgaria şi Ungaria

Publicat

Publicitate

Începând cu 1 ianuarie 2025, la frontiera internă a României, respectiv la graniţa cu Ungaria şi Bulgaria, se elimină controlul de frontieră. Ce înseamnă pentru business intrarea completă a României în Schengen, relatează mediafax.ro.

Practic, călătoriile din România către şi dinspre celelalte state membre Schengen vor fi similare unei călătorii în interiorul ţării.

Punctele de trecere a frontierei unde e eliminat controlul începând cu 1 ianuarie 2025
La frontiera româno-bulgară:

11 puncte de trecere a frontierei cu specific rutier: Giurgiu, Vama Veche, Ostrov, Negru Vodă, Lipniţa, Dobromir, Bechet, Calafat, Călăraşi, Zimnicea şi Turnu Măgurele
3 cu specific feroviar: Giurgiu, Negru Vodă şi Calafat
7 cu specific portuar: Călăraşi, Olteniţa, Giurgiu, Zimnicea, Turnu Măgurele, Corabia şi Bechet.

La frontiera româno-ungară:

Publicitate

12 puncte de trecere a frontierei cu specific rutier: Nădlac, Nădlac II, Turnu, Vărşand, Salonta, Borş, Borş II, Valea lui Mihai, Săcuieni, Petea, Urziceni şi Cenad
5 cu specific feroviar: Carei, Curtici, Salonta, Episcopia Bihor şi Valea lui Mihai

Pe Dunărea interioară:

2 cu specific portuar: Cernavodă şi Brăila

Acest lucru este valabil pentru toate persoanele, indiferent de cetăţenie, şi pentru toate categoriile de mijloace de transport, fie că vorbim despre turisme, autocare, microbuze, camioane, ambarcaţiuni sau trenuri.

Este important de reţinut că persoanele care intenţionează să meargă pe teritoriul altui stat trebuie să aibă asupra lor un document de călătorie valabil, respectiv paşaport sau carte de identitate.

Conform practicii existente la nivelul mai multor state membre ale Uniunii Europene, poliţiştii de frontieră români vor face controale aleatorii şi nesistematice pe căile de comunicaţie de la frontiera internă sau în diverse noduri rutiere, în limita celor 30 de km de la linia de frontieră în interior, care reprezintă zona de competenţă, împreună cu colegii de la Poliţie, Jandarmerie, Imigrări sau alte structuri.

Ce înseamnă pentru business intrarea completă a României în Schengen
Transportatorii primesc cea mai bună veste, pentru că nu vor mai fi nevoiţi să aştepte zile în vamă, aspect care le va reduce costurile şi va face transportatorii români mai competitivi. „Intrarea în Schengen duce şi la o creştere a numărului de străini care vor veni în România pe cale terestră“. Pentru industrie, reducerea de costuri a transporturilor în Vest înseamnă un motiv în plus pentru investiţii în România.

Este o veste foarte bună intrarea cu frontierele terestre în spaţiul Schengen, atât pentru business, economie, cât şi pentru turişti sau pentru românii care călătoresc, au spus oamenii de business şi analiştii financiari consultaţi de ZF.

Zilele de aşteptare la vama Schengen pentru transportatorii români vor dispărea, iar acest lucru înseamnă o reducere semnificativă a costurilor şi o creştere a eficienţei.

Cu borna Schengen atinsă, care înseamnă că persoanele şi mărfurile vor circula liber pe toate căile, mai rămâne intrarea în zona euro în materie de integrare europeană.

Pentru industria României, mai ales industria auto, în corzi din cauza dificultăţilor din ultimii ani, înseamnă de asemenea o scădere a costurilor, care este un factor în plus pentru investiţii în România, din moment ce piaţa vestică, o piaţă cu putere de cumpărare mare, vânată de toţi investitorii, devine mai uşor de accesat.

„Industria auto va câştiga la competitivitate prin faptul că se vor reduce costurile cu transporturile şi logistica atât pe fluxul de intrare (aprovizionare cu componente), cât şi pe fluxul de ieşire (livrare autoturisme). Companiile au fost nevoite să investească în stocuri tampon pentru a asigura fluxul de producţie pentru o perioadă mai lungă, din cauza incertitudinilor cu sosirea transporturilor de componente“, a spus Adrian Sandu, secretar general la Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Intrarea în Schengen reprezintă un pas înainte pentru industria transporturilor din România, ce va aduce multiple avantaje strategice. În prezent, la un voiaj de patru sau cinci zile unele camioane pierd în prezent şi o zi din cauza statului în vamă, unde un camion aşteaptă şi câteva ore la vama Nădlac cu Ungaria, potrivit jucătorilor din piaţă, dar au fost şi cazuri în care camioanele au stat şi câteva zile.

Economia României este trasă în jos de exportul net, pentru că importurile sunt mai mari decât exporturile, iar consumul intern este alimentat de bunuri din afară.

Transporturile au înregistrat însă, an de an, excedent comercial şi au mai redus din dezechilibrul comercial, care, la rândul lui, pune presiune pe moneda naţională.

Excedentul din transporturi ar putea creşte faţă de circa 6 mld. euro anul trecut, în condiţiile în care camioanele nu vor mai aştepta zeci de ore să treacă vama.

„Eliminarea barierelor vamale între România şi statele Schengen reduce semni­ficativ timpii de tranzit, ceea ce înseamnă livrări mai rapide şi optimizarea rutelor. Acest aspect este esenţial pentru noi, transportatorii, deoarece creşte eficienţa operaţională şi reduce costurile asociate cu aşteptările la frontieră“, a spus pentru ZF Cristian Dolofan, CEO al Dolo Trans Olimp, cu afaceri de 118 mil. euro anul trecut. Compania s-a concentrat pe transportul de autovehicule, avea contracte cu Pirelli, Michelin, Samsung, LKW Walter, dar transporta inclusiv pentru Mercedes Benz, pe lângă maşinile Dacia de la Mioveni, dar şi autovehicule Peuget şi Citroen pentru Trust Motors, potrivit ultimelor date. Fără controalele la graniţe, cheltuielile cu combustibilul, taxe suplimentare sau orele suplimentare de condus sunt diminuate. Astfel, marja de profitabilitate creşte, iar competi­tivitatea pe piaţa europeană devine mai accentuată, a mai precizat el.

Citeste mai mult

Eveniment

Peste 500.000 de români își sărbătoresc onomastica de Sfântul Vasile. Să le spunem: LA MULȚI ANI!

Publicat

Publicitate

Pe 1 ianuarie, în fiecare an este sărbătorit Sfântul Vasile. Este prima sărbătoare importantă, cu cruce roșie în calendar ortodox 2025. Este prilej de bucurie, voie bună, mesaje și urări de bine în noul an.

De Sfântul Vasile, peste 500.000 de români își sărbătoresc onomastica. Este ziua numelui Vasile și a derivatelor acestuia.

Ziua trebuie să vină cu gânduri bune și speranță pentru un an cu belșug.

Și, așa cum Sfântul Vasile era ocrotitor al săracilor, și cei care respectă tradiția nu trebuie să uite de semenii lor.

Sfântul Vasile. Nume care se sărbătoresc în 1 ianuarie

Cel mai des întâlnit prenume în rândul bărbaţilor este Vasile.

Se mai regăsesc și prenume derivate:

Publicitate
  • Sica/Sică
  • Sile
  • Silica/Silică
  • Vasi
  • Vasilica/Vasilică
  • Vasila

Sfântul Vasile. Semnificația numelui

Numele Vasile ar proven din cuvântul grecesc „basileios”.

Înseamnă „regal” și a fost format de la substantivul comun „basileus”, care înseamnă „rege” sau „conducător”. Există și varianta potrivit căreia numele de Vasile provine de la termenul grecesc „basilike”. Adică o construcție ridicată prin cheltuieli imperial. Un loc care era destinat judecății sau adunărilor. Tot de aici vine și termenul de „basilică”, folosit pentru biserici.

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Ierarh Vasile cel Mare

Publicat

Publicitate

Marele ierarh şi dascăl Vasile cel Mare s-a născut în Cezareea Capadociei, din părinţi creştini. Mama sa Emilia era fiică de martir, iar bunica sa Macrina era o femeie cu frica lui Dumnezeu.

Amândouă l-au crescut pe Vasile în focul dragostei pentru Hristos. Tânărul Vasile era dăruit de Dumnezeu cu minte ageră şi cu suflet mare. De aceea el a şi putut să înveţe tot ce se ştia în acea vreme. În Atena a legat el prietenie trainică cu Grigorie de Nazianz, prietenie care i-a fost de folos în toată viaţa. Vasile a intrat încă de tânăr în viaţa călugărească. A întemeiat el însuşi o mănăstire, în ţinutul Pontului şi a strâns acolo o mulţime de călugări cucernici. Toţi urmau pilda vieţii lui şi se conduceau după regulile monahale (călugăreşti) aşezate de el. Călugării Bisericii noastre se conduc şi astăzi după aceleaşi reguli.

La vârsta de 35 de ani, Vasile a ajuns episcop în Cezareea. Atunci a izbucnit pe acolo o foamete mare şi mulţi oameni ar fi pierit, dacă nu ar fi fost lângă ei grija ierarhului Vasile. El a întemeiat un azil, unde erau adăpostiţi toţi săracii şi neputincioşii. În curând s-a lăţit în partea locului şi o molimă nemiloasă. Ierarhul Vasile a întemeiat îndată un spital. Acesta e întâiul spital din lume.

Dar tocmai în acele vremi se întindea erezia lui Arie, iar Vasile era un mare apărător al credinţei orto­doxe. Voind să îl atragă în partea arienilor, împăratul Valens, care era un mare sprijinitor al rătăciţilor, îl trimise la Vasile pe un general al său cu numele Modest. Acela a încercat în tot felul să clatine credinţa marelui ierarh. Însă Vasile i-a răspuns: „În zadar mă ameninţi cu luarea averilor, căci nu vei găsi la mine decât aceste haine purtate şi câteva cărţi. De exil nu mă tem, căci tot pământul este al Domnului căruia eu servesc. De moarte iarăşi nu mă tem, căci ea mă va uni mai degrabă cu Domnul meu în fericirea cerească, pe care o doresc atât de mult”. Iar Modest se întoarse fără să fi putut schimba cu ceva tăria de credinţă a lui Vasile.

De la Sfântul Vasile cel Mare ne-au rămas multe scrieri însemnate, cuvântări alese, un Cuvânt către tineri, predici şi o liturghie, care se slujeşte de zece ori pe an. Obosit şi trudit, slăbit de posturile îndelungate pe care le ţinea, Sfântul Vasile cel Mare a închis ochii la 1 ianuarie din anul 379, înainte de a împlini 50 de ani. Biserica noastră îl numără între dascălii ei şi îl sărbătoreşte la 1 şi la 30 ianuarie din fiecare an.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

La mulți ani! Am trecut în 2025! VIDEO: Fascinația focurilor de artificii a rămas la fel. Bucurie la Botoșani

Publicat

Publicitate

Mii de oameni au umplut astăzi străzile municipiului Botoșani cu ținta de a ajunge pe Pietonalul Unirii, participând cu entuziasm la Revelionul din stradă organizat de Primăria Municipiului.

La 24 de ani de la primul spectacol din Piața Revoluției, botoșănenii s-au adunat din nou, de la cei mai mici până la cei mai mari, pentru a se bucura de un show din nou memorabil oferit de municipalitate.

Atmosfera a fost electrizantă, cu recitaluri diverse ce i-au inclus pe DJ Radu, Academia de Arte „Modus Vivendi”, momente vibrante de muzică populară cu Brândușa Covalciuc, interpretări energice de la CIRO DE LUCA, muzică de petrecere, coveruri internaționale și spectacolele oferite de Holly Molly & Band și Edward Sanda.

Punctul culminant al serii a fost, fără îndoială, focul de artificii impresionant, care a luminat cerul timp de 10 minute, captivând privirile și sufletele tuturor celor prezenți. O sărbătoare a bucuriei și a comunității, într-o noapte de neuitat, ocazie cu care și noi, Redacția Botoșani24.ro, vă transmitem LA MULȚI ANI!

Imaginile cu focurile de artificii surprinse astăzi la Botoșani au fost la fel de uimitoare ca întotdeauna. LA MULȚI ANI!

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending