Connect with us
Publicitate

Actualitate

Botoșani: Douăzeci de stații de reîncărcare pentru vehicule electrice și hibrid la instituțiile subordonate Consiliului Județean

Publicat

Consiliul Județean Botoșani atrage fonduri pentru combaterea schimbărilor climatice. Președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici a avizat, joi, proiectului de construire a 20 de stații de reîncărcare pentru vehicule electrice și/sau hibrid plug-in la instituțiile subordonate.

Proiectul, care va fi derulat în parteneriat cu ADI EURONEST, are o valoare de 3,5 milioane de lei și presupune construirea a 20 de stații în județul Botoșani, 16 în Bacău și 14 în Vaslui. Finanțarea nerambursabilă este de 100%.

Cele 20 de stații, vor fi amplasate în următoarele locuri:
Sediul B al Consiliului Județean,
Biblioteca Județeană „Mihai Eminescu”
5 la Spitalul Județean „Mavromati” – 2 la secția din Marchian, 1 Pediatrie, 1 Infecțioase, 1 Psihiatrie
Direcția Județeană de Drumuri și Poduri
DGASPC Botoșani
Centrul Județean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii
Școala Populară de Arte „George Enescu”
Școala Specială „Sf. Stelian”
Școala Specială „Ion Pillat” Dorohoi
Unitatea Medico – Socială Mihăileni
Unitatea Medico – Socială Suharău
Unitatea Medico – Socială Sulița
Unitatea Medico – Socială Ștefănești
Unitatea Medico– Socială „Dr. Elena Popovici” Flămânzi
Unitatea Medico – Socială Săveni
Sanatoriul Podriga

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Modernizarea drumului județean Mileanca – Codreni – Puțureni – Coțușca, scoasă la licitație

Publicat

Modernizarea drumului județean DJ293, Mileanca – Codreni – Puțureni – Coțușca, a fost scoasă la licitație.

Întregul proiect, în valoare de 16 milioane de euro, va fi finanțat exclusiv din fondurile alocate de către Consiliul Județean Botoșani. „Este un efort financiar semnificativ pentru bugetul județului. Am promis că vom moderniza și acest sector de drum și ne ținem de cuvânt. Din bugetul Consiliului Județean am finanțat realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic, iar acum Direcția Județeană de Drumuri și Poduri, din sumele pe care le-am alocat în  acest an, a scos la licitație și execuția lucrărilor pentru modernizarea celor 15 kilometri de drum de piatră”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.

Ofertele la licitație pot fi depuse până pe data de 18 aprilie. „Infrastructura rutieră a fost și rămâne prioritară pentru echipa Consiliului Județean Botoșani. Ne dorim și la această licitație să participe cât mai mulți constructori. Este o lucrare importantă, cu o valoare foarte mare”, a declarat, la rândul său Dorin Birta, vicepreședintele Consiliului Județean Botoșani.

În acest moment, Consiliul Județean Botoșani are în derulare alte cinci proiecte de modernizare a drumurilor de piatră, care totalizează peste 42 de kilometri. Valoarea acestor proiecte se ridică la aproximativ 44 milioane de euro, 35 milioane de euro reprezentând fondurile atrase din Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, iar 9 milioane de euro cofinanțarea asigurată din bugetul Consiliului Județean Botoșani. „Rețeaua de drumuri județene din Botoșani măsoară 652 de kilometri, din care, în ultimii trei ani, am modernizat 150 de kilometri și s-a turnat covoare asfaltice pe alți 60 de kilometri. De asemenea, avem în execuție lucrări de modernizare pe 42 de kilometri și în licitație alți 15 kilometri. Vrem ca la finalul mandatului drumurile de piatră, care nu sunt modernizate sau în plin proces de modernizare, să reprezinte mai puțin de 2% din totalul drumurilor județene”, a conchis Doina Federovici.

Citeste mai mult

Eveniment

Primul parc senzorial din Moldova. Cum va arăta zona publică dedicată copiilor cu dizabilități din Botoșani

Publicat

În municipiul Botoșani se construiește al doilea mare parc senzorial din România. Această investiție este finanțată de Uniunea Europeană și este destinată, în special, copiilor cu dizabilități. Acest parc terapeutic este mană cerească pentru părinții copiilor cu autism, scrie ADEVĂRUL.

Terapia necesară copiilor cu dizabilități, în special a celor cu autism, este o grea provocare mai ales pentru părinții din zonele îndepărtate de marile centre urbane ale țării.

Procedurile terapeutice sunt costisitoare, în jur de 150 de lei ședința. Iar un copil cu autism are nevoie de multe ședințe. În plus, spațiile terapeutice sunt aproape inexistente în multe orașe din nordul României.

Tocmai de aceea, la Botoșani, municipalitatea a accesat un proiect transfrontalier, care printre altele își propune și realizarea unui parc senzorial, de dimensiuni considerabile pentru copiii cu dizabilități. Ar fi al doilea mare parc senzorial din România, după cel finalizat, anul trecut, în București.

Fântână arteziană muzicală și zone senzoriale
Noul parc senzorial va lua naștere prin transformarea unei zone verzi deja existente. Este vorba despre Parcul Ferdinand situat chiar lângă clădirea istorică în care funcționează Primăria municipiului Botoșani.

Parcul Primăriei are o suprafață generoasă de peste 5.000 de metri pătrați, cu alei, fântână arteziană dar și copaci cu dimensiuni impresionante. Practic zona va fi transformată pentru a fi utilizată și de copiii cu nevoi speciale – în condițiile în care în tot județul nu au un loc public de joacă adaptat.

Reprezentanții municipalității spun că noul parc senzorial va avea dotări inedite, cu scop terapeutic și relaxant mai ales pentru copiii cu autism. Este vorba despre transformarea fântânii arteziene într-o fântână arteziană muzicală, vor fi amenajate aparate pentru diferite proiecții care să stimuleze prin imagine și culoare.

Ca orice parc de acest fel, va fi dotat cu zone senzoriale prin care copiii cu nevoi speciale pot experimenta diferite senzații, texturi.

Zone verzi de 3.4 milioane de euro
Transformarea Parcului Ferdinand în parc senzorial face parte dintr-un proiect mai mare care vizează în mare parte reabilitarea spațiilor verzi din municipiul Botoșani, un brand al orașului. Mai precis este vorba despre proiecte transfrontaliere cu Ucraina și Republica Moldova, dar și județele de graniță din România, Galați, Botoșani și Satu Mare.

Partea Botoșaniului este de 3.4 milioane de euro. Din aceste fonduri vor fi reabilitate trei parcuri din oraș, printre care și Parcul Mihai Eminescu, un simbol al orașului, va fi amenajată o seră didactică, reabilitată o grădiniță dar și un monument dedicat țăranilor de la 1907. La toate acestea se adaugă și o autospecială pentru lucrul la înălțime, destinată Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență.

Sursa: ADEVĂRUL

Citeste mai mult

Eveniment

Începe Triodul. Treptele spre Postul Mare. Temele celor patru duminici cuprinse în această perioadă

Publicat

Duminică, 25 februarie, creștinii ortodocși intră în perioada liturgică prepascală care se numește „Triod”. Este o perioadă caracterizată printr-un puternic caracter de pocăință și de pregătire duhovnicească pentru Praznicul Învierii Domnului, informează basilica.ro.

Etimologic, cuvântul triod provine din grecescul triodion, format din „tria” – trei, și „odi” – odă, deci cântare în trei ode / strofe. Termenul arată, practic, faptul că în această perioadă, rânduiala canoanelor ce se cântă la strană cuprinde trei strofe.

Numele de „Triod” este atribuit și cărții de cult în care sunt cuprinse textele și cântările specifice perioadei, majoritatea compuse de Sfântul Teodor Studitul și de fratele său, Iosif Studitul, în continuarea operei imnografice a Sfinților Cosma al Maiumei și Andrei Criteanul.

Triodul ține de la Duminica Vameșului și Fariseului până în Sâmbăta Mare (înainte de Paști), în total 10 săptămâni.

Treptele spre Postul Mare

Primele trei săptămâni ale Triodului constituie o perioadă premergătoare și de adaptare în mod treptat a rânduielii liturgice pentru Slujbele Postului Mare. Temele celor patru duminici cuprinse în această perioadă, a Vameșului și a Fariseului, a Întoarcerii Fiului risipitor, a Înfricoșătoarei Judecăți și a Izgonirii lui Adam din Rai, au un rol pedagogic succesiv.

Săptămâna ce urmează Duminicii „Vameșului și a fariseului” se numește „Săptămâna vestirii”, în ea se oferă dispensă totală de la post, asemenea Săptămânii Luminate, perioadei Cincizecimii și în timpul celor douăsprezece zile dintre Nașterea Domnului și Bobotează.

Duminica „Fiului Risipitor” are ca temă principală căința și puterea iertătoare a lui Dumnezeu pentru restaurarea omului.

Duminica „Înfricoșătoarei Judecăți” are un mesaj profund eshatologic și de supunere totală în fața lui Dumnezeu. Această temă este continuată în duminica următoare, a „Izgonirii lui Adam din Rai”. Mesajul final al acestei perioade premergătoare Postului are în prim-plan exemplul lui Adam cel izgonit, care nu se mai poate întoarce în rai fără să se pocăiască și să-și plângă păcatele.

Tema prin care începe Postul Mare definește această perioadă ca timp de întoarcere și restaurare prin Hristos în demnitatea originară a lui Adam

Când începe Postul Paștelui 2024

Postul Mare începe în lunea de după Duminica Izgonirii lui Adam din Rai (a lăsatului sec de brânză), anul acesta în data de 18 martie.

Fiecare Duminică din cadrul Postului Mare are o denumire specifică.

• Duminica Ortodoxiei
• Duminica Sfântului Grigorie Palama
• Duminica Sfintei Cruci
• Duminica Sfântului Ioan Scărarul
• Duminica Sfintei Maria Egipteanca

Perioada Triodului se încheie în Sâmbăta Mare (înainte de Paști).

Postul Paștelui sau Postul Mare este cel mai lung și cel mai aspru din cele patru posturi ale Bisericii Ortodoxe.

Citeste mai mult

Eveniment

Călătoria cu taxiul ar putea deveni un lux. Tarifele au fost aruncate în aer de un proiect de lege care a trecut tacit de Senat

Publicat

Un proiect de lege depus în Parlament propune modificarea legii taximetriei care, dacă va fi adoptat, ar putea aduce creșteri la tarifele de taxi. Proiectul modifică tariful de pornire care este înregistrat automat de aparatul de taxat la începutul cursei, scrie stiripesurse.ro.

Legea taximetriei ar putea fi modificată, astfel că o călătorie cu taxiul ar putea costa enorm

Legea taximetriei ar putea fi modificată, astfel că o călătorie cu taxiul ar putea costa enorm dacă este efectuată noaptea sau în afara localităţii. Potrivit unui proiect de lege care a trecut tacit de Senat și urmează să meargă la Camera Deputaților, firmele vor putea stabili un tarif de noapte, care poate fi cu până la 50% mai mare ca pe timpul zilei. Și tarifele pentru deplasările în afara localității s-ar putea majora.

Astfel, proiectul vrea să schimbe tariful de pornire. Acesta este înregistrat automat de aparatul de taxat la începutul cursei. Fiecare pasager al unui taxi ar plăti cu 2 km mai mult decât distanța pe care urmează să o parcurgă efectiv.

Tariful de pornire este înregistrat automat de aparatul de taxat la începutul cursei. El este egal cu tariful de distanță (lei/km), potrivit legislației acum în vigoare. Acum, fiecare pasager al unui taxi plătește automat cu un kilometru mai mult decât distanța parcursă efectiv. După modificarea legislației, tariful de pornire va putea fi egal cu cel mult dublul tarifului de distanță pe kilometru. Asta înseamnă că un taximetrist va putea pleca în cursă deja cu doi kilometri bifați, scrie romaniatv.net.

Tariful pentru călătoria cu taxiul, modificat radical în funcţie de destinaţie
Companiile de taximetrie vor putea percepe tarife mai mari chiar pentru cursele cu taxiul din interiorul orașelor. Proiectul de modificare a Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere vine cu mai multe reglementări care vizează aceste situații.

„Tariful de distanță aplicat în exteriorul localității de autorizare este mai mare cu cel mult 50% decât tariful de distanță aplicat în interiorul localității de autorizare pentru timp de zi sau de noapte, după caz”, prevede proiectul de lege.

Mai mult, legea ar putea permite utilizarea mașinilor deținute de companiile de taxi în baza unor contracte de închiriere sau comodat.

O altă noutate este că primăriile ar putea oferi servicii de taxi în localitățile în care nu există transportatori. Dreptul taxiurilor de a circula pe benzile speciale destinate transportului în comun este consolidat de noua lege.

Autoritățile locale vor putea restrânge acest drept doar dacă circulația mijloacelor de transport în comun este „grav perturbată”
„În ceea ce privește modificările aduse reglementărilor tarifelor folosite și modalităților de plată am ținut cont de realitățile pieței actuale. De eficientizarea activităților de taximetrie când este vorba de distanțe scurte. În condiții dificile de trafic. A curselor pe timp de noapte, în afara localității. De concurența foarte mare generată prin reglementarea transportului alternativ”, au spus inițiatorii în expunerea de motive a proiectului de lege depus la Senat.

În momentul de față, primăriile pot stabili tarifele în sine privind costul unui kilometru perceput de taxiuri, însă modul de aplicare a acestui tarif și raportarea lui la tariful de pornire și la tariful pe timp de noapte este prevăzut prin lege.

Sursa: stiripesurse.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending