Connect with us

Actualitate

Botoșani: Cum a ajuns să fie ținut un spital nou-nouț cu lacătul pe ușă patru ani. A costat peste trei milioane de euro

Publicat

Publicitate

Spitalul de boli paliative din Botoșani, singura unitate spitalicească ridicată de la zero în ultimele trei decenii în județ, pentru care s-au plătit 3.2 milioane de euro, zace încă nefolosit, fiindcă statul român nu l-a recepționat nici la patru ani de la terminarea lucrărilor, scrie ADEVĂRUL.

Motivele pentru care construcția modernă, cu dotări de top, la nivel european, nu a fost încă recepționată de Compania Națională de Investiții sunt greu de înțeles, dar explicații de tot felul apar an de an.

Epopeea Spitalului de boli paliative din Botoșani începe în anul 2018. Investiția a fost finanțată de Ministerul Dezvoltării prin Compania Națională de Investiții cu 3.2 milioane de euro.

Spitalul era proiectat cu 20 de saloane şi 84 de paturi, dotat cu bază de tratament şi îngrijire, dar şi echipamente medicale de top, inclusiv sursă de oxigen la fiecare pat, saloane cu baie proprie, televizor, paturi ultra-moderne. Era prima unitate spitalicească ridicată de la zero din 1990 încoace și o necesitate, având în vedere numărul tot mai mare al pacienților cu boli incurabile. Lucrările au durat aproximativ doi ani, fiind încheiate în perioada 2020-2021, mai relatează ADEVĂRUL.

Ținut închis de branșamente, tuneluri și altele
Cu toate că lucrările sunt finalizate din 2020, nici până astăzi Spitalul de boli paliative de la Botoșani nu a fost recepționat de CNI. Constructorul mărturisea acum patru ani că a notificat toate instituțiile abilitate, mai ales că spitalul putea fi tranformat în perioada pandemiei COVID în unitatea spitalicească suport, având aparate de oxigen la fiecare pat.

„În luna aprilie (n.red. 2020), am trimis adrese la Consiliul Judeţean, la Prefectură, la Primărie, chiar şi la minister. Am sugerat să facem toţi o mobilizare să-l transformăm în spital COVID fiindcă autorităţile căutau la vremea respectivă soluţii şi nu aveau”, preciza Radu Mihalache, unul dintre reprezentanţii firmei de construcţii.

Publicitate

Recepția nu a putut fi efectuată, însă, fiindcă spitalul trebuia racordat la utilități, sarcină a Primăriei Botoșani. Branșarea utilităților a durat, dat fiind că era nevoie de un proiect, de licitații și execuție. După ce autoritățile locale au reușit branșarea la utilități a spitalului, toată lumea aștepta marea deschidere. Surpriză, însă, au apărut alte probleme. De exemplu, era nevoie de un tunel care să facă legătura cu Spitalul de Recuperare, aflat în vecinătate.

Autoritățile s-au mobilizat și a fost realizat și acel tunel, însă la o inspecție a construcției au fost descoperite unele deficiențe. Nici nu era de mirare, pentru că spitalul avea ceva timp de când stătea închis, însă constructorul le-a remediat.

Cu toate acestea, spitalul stă tot închis fiindcă nu a fost încă recepționat de CNI.

Autoritățile locale spun că și-au îndeplinit toate obligațiile din proiect și așteaptă să-i fie predat spitalul.

„Așteptăm să se facă transferul spitalului către Primăria Botoșani. Momentan, este la CNI”, spune Cosmin Andrei, primarul municipiului Botoșani.

Nimeni nu știe însă de ce este întârziată recepția, singura mențiune fiind că ar mai fi alte mici deficiențe. Până atunci, însă, spitalul riscă să se degradeze dacă mai stă mult timp cu lacătul pe ușă.

Sursa: ADEVĂRUL

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Abonamentele de tren se scumpesc din 28 martie. Cresc și tarifele pentru vagoanele cușetă sau transport biciclete

Publicat

Publicitate

Abonamentele de tren se scumpesc din 28 martie. Pasagerii care călătoresc cu trenul vor plăti mai mult abonamente și suplimente începând cu 28 martie, potrivit unui ordin emis de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Aceste scumpiri vor afecta în special pasagerii care călătoresc pe distanțe scurte sau care utilizează frecvent transportul feroviar pentru navetă, scrie alba24.ro.

Ordinul ministrului Transporturilor pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1.039/2024 privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligației de serviciu public a fost publicat pe 13 martie în Monitorul Oficial.

Noile tarife vor intra în vigoare pe 28 martie, la 15 zile de la data publicării.

Abonamentele de tren se scumpesc din 28 martie

Potrivit acestuia, pentru călătoriile efectuate pe teritoriul zonelor metropolitane, achitarea tarifului tichetului de rezervare este opțională pentru trenurile unde există regim de rezervare a locului.

Tarifele abonamentelor pentru trenurile categoriile Intercity, Interregio și Regio, atât pentru clasa 1 cât și pentru clasa a 2-a, au fost actualizate și majorate.

Spre exemplu, la trenuri din categoria Intercity (IC), pentru distanțe între 1-10 km, abonamentul lunar ajunge la 385 lei (clasa 1) și 275 lei (clasa a 2-a).

Publicitate

La trenurile Interregio (IC), pentru distanțe de 1-10 km, tariful pentru un abonament lunar ajunge la 322 lei (clasa 1) și 241,50 lei (clasa a 2-a).

De asemenea, tariful pentru rezervarea locurilor la Intercity (IC) și Interregio (IR) este acum de 4 lei, indiferent de distanța parcursă.

Și tarifele suplimente pentru vagoane de dormit au fost actualizate. Cabina single va costa 235,50 de lei iar cabina cu 2 locuri – 125,50 de lei, indiferent de distanță. Prețurile se aplică la tariful aferent călătoriei la clasa 1. Cabina cu 3 locuri va costa 104,50 lei. Prețul se aplică la tariful aferent călătoriei la clasa a 2-a.

Tarifele suplimente pentru vagoane cușetă sunt:

  • supliment pat cabină cu 4 locuri – 81,50 lei
  • supliment pat cabină cu 6 locuri – 60,50 lei

Vor crește și tarifele suplimente pentru transport biciclete și transport bagaje neînsoțite (maximum 5 kg).

Tarife transport biciclete nepliabile (zona km – lei):

  • 1-60 km – 7,50 lei
  • 61-120 km – 10,50 lei
  • 121-250 km – 15,50 lei
  • 251-500 km – 21,00 lei
  • peste 500 km – km 26,00 lei

Transport pachete/bagaje neînsoțite (zona km – lei):

  • 1-60 km – 7,50 lei
  • 61-120 km – 10,50 lei
  • 121-250 km – 15,50 lei
  • peste 250 km – 21,00 lei

Citeste mai mult

Eveniment

George Simion și-a depus candidatura pentru alegerile prezidențiale 2025. O contestație, înregistrată la doar câteva minute

Publicat

Publicitate

George Simion, liderul AUR, și-a depus vineri candidatura pentru prezidențiale 2025.

”Biroul Electoral Central pentru alegerea Președintelui României din anul 2025 (BEC) informează că, în data de 14.03.2025, a fost depusă propunerea de candidatură a domnului George-Nicolae Simion, desemnat de partidul Alianța pentru Unirea Românilor (A.U.R.) pentru funcția de Președinte al României”, a anunțat BEC.

Candidatura lui George Simion la alegerile prezidențiale a fost contestată la Biroul Electoral Central, la câteva minute după ce Simion și-a depus dosarul de candidatură însoțit de listă cu semnăturile susținătorilor, potrivit Mediafax.

Contestația a fost depusă de avocatul Bogdan Ionescu. Acesta a anunțat la Antena 3 CNN că în opinia sa Simion este cel mai neeligibil candidat pe palier constituțional.

Citeste mai mult

Eveniment

Legea „fugarilor”, promulgată de președintele interimar

Publicat

Publicitate

Președintele interimar Ilie Bolojan a promulgat, vineri, legea potrivit căreia se consideră evadare și fapta persoanelor condamnate la pedeapsa cu închisoarea de a nu se prezenta la organul de Poliție în vederea punerii în executare a mandatului.

Această modificare a Codului penal urmărește înăsprirea pedepselor pentru sustragerea de la executarea unor pedepse privative de libertate, care este asimilată evadării dacă persoana condamnată nu se prezintă la organul de Poliție în termen de șapte zile de la data la care a rămas definitivă hotărârea instanței.

‘Evadarea din starea legală de reținere sau de deținere se pedepsește cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani. Când evadarea este săvârșită prin folosire de violențe sau arme, pedeapsa este închisoarea de la 1 la 5 ani și interzicerea exercitării unor drepturi. Se consideră evadare: a) neprezentarea nejustificată a persoanei condamnate la locul de deținere, la expirarea perioadei în care s-a aflat legal în stare de libertate; b) părăsirea, fără autorizare, de către persoana condamnată, a locului de muncă, aflat în exteriorul locului de deținere; c) încălcarea de către persoana aflată în arest la domiciliu a obligației de a nu părăsi imobilul ori nerespectarea de către aceasta a itinerariului sau condițiilor de deplasare, stabilite potrivit legii. Se consideră evadare și fapta persoanei condamnată la pedeapsa detențiunii pe viață sau la pedeapsa închisorii de a nu se prezenta la organul de poliție în vederea punerii în executare a mandatului de executare a pedepsei în termen de 7 zile de la data la care a rămas definitivă hotărârea prin care s-a dispus executarea pedepsei’, prevede legea.

Pedeapsa aplicată pentru infracțiunea de evadare se adaugă la pedeapsa rămasă neexecutată la data evadării, mai stipulează actul normativ.

Camera Deputaților a adoptat această lege în noiembrie 2023, în calitate de for decizional. În decembrie 2023, Înalta Curte de Casație și Justiție a contestat la CCR ‘Legea fugarilor’.

După mai multe amânări, în octombrie anul trecut CCR a respins sesizarea ICCJ în legătură cu ‘Legea fugarilor’ și a stabilit că actul normativ este constituțional. AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Comisarii Gărzii de Mediu Botoșani: Nu a mai rămas mult timp până când fertilizanții se pot aplica pe terenurile agricole

Publicat

Publicitate
Comisarii Gărzii de Mediu Botoșani  că în zonele de câmpie perioada de interdicție începe pe 15 noiembrie și durează până pe 10 martie. În zonele deluroase interdicția se aplică în perioada 10 noiembrie și 20 martie, iar la munte între 5 noiembrie și 25 martie.
RESPECTAREA PERIOADEI DE INTERDICTIE
De ce trebuie să respectăm această prevedere?
Aplicarea de îngrășăminte în sezonul rece este interzisă, pentru că are 2 mari dezavantaje:
1) Plantele sunt în repaus vegetativ, motiv pentru care nu pot prelua nutrienţii,
2) Lipsa vegetației face ca scurgerile in suprafață și în sol să fie mai puternice, preluând astfel nutrienţii de la nivelul solului către corpurile de apă de suprafaţă și subterane.
Când nu avem voie să aplicăm fertilizanţi?
Perioadele de interdicţie pentru aplicarea de fertilizanţi chimici și organici (solizi sau lichizi)
1-Câmpie Începutul perioadei de interdicţie 15.XI Sfârșitul perioadei de perioadei de interdicţie 10.III Lungimea perioadei de interdicţie (zile) 115
2- Deal Începutul perioadei de interdicţie 10.XI Sfarșitul perioadei de perioadei de interdicţie 20.III Lungimea perioadei de interdicţie (zile) 130
3-Munte Începutul perioadei de interdicţie 05.XI Sfarșitul perioadei de perioadei de interdicţie 25.III Lungimea perioadei de interdicţie (zile) 140
Ca urmare a unei sesizări comisarii de mediu au identificat pe terenurile deținute de un operator economic care desfășoară activitățile de servicii pentru mecanizarea, chimizarea agriculturii şi protecţie fitosanitară gunoi de grajd, cca 1000 tone, depozitat direct pe sol și care prezinta scurgeri de levigat.
În acest sens s-a notificat Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Botoșani în calitate de instituție care efectuează controlul şi supracontrolul cerinţelor legale în materie de gestionare privind schimbările climatice, apa, biodiversitatea şi peisajul (SMR 1-4) şi bunele condiţii agricole şi de mediu privind schimbările climatice, apa, solul, biodiversitatea şi peisajul (GAEC 1-10).
Pentru neconformitățile privind nerespectarea legislatiei de mediu, oparatorului economic i-au fost aplicate 2 amenzi în cuantum de 90.000 lei și 4 avertismente.
Toate reacţiile:

2

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending