Connect with us

Eveniment

Botoșani: Câinii antrenați pentru a face treaba a 10 polițiști. De instruirea lor se ocupă cei mai buni instructori

Publicat

Publicitate

Bogdan Fedor este unul dintre puținii polițiști pasionați care și-au îndeplinit visul de a instrui și a lucra alături de câini. Zeus, un ciobănesc belgian născut în Centrul Chinologic al MAI de la Sibiu, specializat pe căutare-salvare, îi este partener de teren, dar și membru al familiei, relatează Adevarul.

Bogdan Fedor și Zeus lucrează la Inspectoratul Județean de Poliție Botoșani, în cadrul Departamentului de Criminalistică. Sunt parteneri de trei ani și nu se despart niciodată unul de celălalt. Bogdan Fedor este agent-șef cu experiență, în timp ce Zeus este unul dintre puținii câini polițiști din România din cadrul Ministerului de Interne specializaţi în misiunile de căutare-salvare în mediul natural.

Între Bogdan și Zeus este o relație specială, mai ales că agentul-șef este recunoscut pentru talentul său aparte de a lucra cu partenerii canini – asta mai ales fiindcă pentru Bogdan Fedor, munca alături de câinii polițiști, începută acum şapte ani, depășește sfera profesională, fiind efectiv pasiune pură.

Acesta a fost de acord să dezvăluie în exclusivitate pentru „Weekend Adevărul“ modul de pregătire a câinilor polițiști, traseul lor profesional și mai ales legătura specială care se creează între om și animal.

„Câinele polițist nu ar putea da randament dacă nu ar fi antrenat în fiecare zi de către conductorul și de către partenerul său, la rândul său tot un polițist. Între ei se realizează o conexiune incredibilă care se prelungește și după activitatea profesională. Agentul-șef Bogdan Fedor este unul dintre polițiștii pasionați de ceea ce fac“, subliniază Delia Nenișcu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Județean de Poliție Botoșani.

„Dresorii sunt la circ, noi suntem instructori”

Publicitate

Bogdan Fedor alături de unul dintre câinii săi FOTO Bogdan Fedor
Agentul-şef Bogdan Fedor lucrează ca instructor cu câinii polițiști din 2006. A fost un vis împlinit, mai ales că avea o pasiune deosebită pentru aceste animale, pornită încă din copilărie.

„Eu m-am născut la țară, în satul Prăjeni, județul Botoșani. Unul dintre părinți a fost inginer zootehnist, iar celălalt inginer horticol. De acolo a început pasiunea pentru animale și în special pentru câini. Mereu mi-am dorit să mă ocup de ei, să îi instruiesc. În același timp, am visat mereu să fiu polițist. Așa că, de la vârsta de 14 ani, am plecat de acasă pentru a-mi urma visul. Am urmat Liceul de Poliție la Buzău, iar apoi Școala de Poliție de la Câmpina. Am lucrat la un post de poliție în mediul rural la început, iar mai apoi pe diferite linii de activitate în diferite structuri ale Poliției. Din anul 2006 lucrez efectiv cu câinii, zilnic. A fost un vis împlinit. Asta era ce-mi doream“, spune Bogdan Fedor.

Polițistul botoșănean s-a dedicat total instructajului câinilor polițiști. A urmat cursuri, specializări și a adunat experiență.

„Pe lângă iubirea pentru animale, polițiștii care lucrează cu câini trebuie să se documenteze foarte mult. Fac cursuri, se informează mult și în afara programului, pentru că un animal se confruntă cu multe probleme. Conductorul și partenerul trebuie să le cunoască și să le rezolve“, adaugă Delia Nenișcu.

Bogdan a urmat, în total, peste doi ani de cursuri și perfecționări în domeniul poliției canine. Totodată, spune că ei nu dresează câini, ci instruiesc polițiști canini, pregătiți să intervină în situații critice și să ducă la bun sfârșit misiuni.

„Dresorii sunt la circ, noi suntem instructori. Noi instruim un câine, câinele este pentru noi a doua armă, dar și un salvator. Experiența este acumulată. Doi ani am acumulat cunoştinţe de instructaj pentru lucrul cu câinii. Pentru fiecare câine facem câte un curs – de șase luni, de patru luni“, spune agentul-șef botoșănean.

În plus, datorită experienței acumulate, dar și a priceperii, Bogdan Fedor a ajuns să le predea și altor polițiști cum să lucreze cu câinii. „Am urmat și cursurile de instructor formator pentru a pregăti și pe alți colegi în lucrul cu câinele“, adaugă polițistul.

De nedespărțit

Bogdan spune că dincolo de cursurile făcute și de experiența acumulată, punctul-cheie în lucrul cu câinii polițiști este pasiunea instructorului. Pe scurt, el precizează că este nevoie de sacrificiu personal și de implicare totală:

„Fără pasiune nu se poate face această muncă, pentru că între noi și partenerul nostru canin se creează o legătură fantastică. El este crescut de mic de noi și va muri alături de noi. Devine un membru al familiei noastre. De multe ori facem sacrificii ca să avem o relație bună cu ei, să-și desfășoare cum trebuie activitatea“.

Primul pas, spune polițistul, a fost să-și convingă familia să-i accepte pasiunea, dar și noul partener, care trăiește efectiv zi de zi alături de el și de cei apropiați, plus orele petrecute zilnic la antrenamente.

„Noi nu avem sâmbătă, nu avem duminică. Câinele este foarte atașat de noi. Este o legătură foarte strânsă cu noi. În casă, tot timpul va fi miros, lasă păr, ceea ce nu toată lumea acceptă. Este ca un copil, are nevoie de îngrijire constantă. De multe ori îl iau acasă, îl luăm cu noi peste tot. Cu timpul, familia a înțeles că asta este pasiunea mea“, mărturisește Bogdan Fedor.

De altfel, pe lângă antrenamentele specifice, câinele are nevoie de foarte multă afecțiune din partea partenerului și instructorului său, alături de care se antrenează minimum cinci ore pe zi. „Trebuie mult antrenament, dar și să-i arăți câinelui multă afecțiune. Este tot ce are nevoie. Dacă nu-i dai afecțiune, nu te va ajuta atunci când ai nevoie“, spune agentul-șef.

„Un câine bun face cât zece polițiști”

Bogdan Fedor a explicat pentru „Weekend Adevărul“ traseul profesional al unui câine polițist. Totul începe odată cu nașterea sa în Centrul Chinologic al MAI de la Sibiu. Aici, câinii sunt selecționați și direcționați către diferite servicii ale Poliției.

„La nivelul Ministerului de Interne, câinii se nasc la Centrul Chinologic Sibiu. Acolo beneficiază de un predresaj, iar de la vârsta de 4 luni sunt luați în teritoriu. Apoi, la un an, plecăm la un curs de specializare tot la Sibiu. După diferite teste, se stabilește specializarea acestuia, fie că este de asalt, de urmă, în funcție de aptitudinile sale. Dacă patrupedul corespunde cerințelor – și sunt cerințe riguroase – va absolvi acest curs și va fi calificat în meseria pe care o va face. Căci, până la urmă, este o meserie pentru care, la fel ca noi oamenii, se pregătește și se califică“, explică polițistul.

În teritoriu, adică la Inspectoratele Județene de Poliție, câinii ajung parteneri ai unor instructori precum Bogdan Fedor. Zilnic primesc doza de antrenament. Ba chiar mai mult, polițiștii pasionați precum Bogdan lucrează cu ei și în timpul liber, pentru a le antrena mirosul și a-i ține în condiție fizică bună.

„Antrenamentul îl facem și în baza noastră, în timpul programului de lucru. Și, facultativ, pentru dezvoltarea abilităților de căutare, de miros, lucrăm cu ei și în timpul liber. Pasiunea nu are limite, cum se spune. În plus, viața noastră depinde de ei în multe situații“, adaugă Bogdan Fedor.

La un anumit interval, câinii polițiști sunt evaluați pe toată perioada carierei lor: „Este un fel de ITP la câini. Din doi în doi ani sunt verificați pentru a se vedea calitățile lor, comportamentul și stadiul antrenamentelor“.

Pensionarea după 8 ani

În Poliția Română, așa cum explică și Bogdan Fedor, câinii îndeplinesc multe misiuni. Fie că sunt specializați în căutare, în identificarea stupefiantelor, în prinderea evadaților sau efectiv de asalt, la percheziții și intervenții ale mascaților. Un câine polițist bun poate salva viața partenerului și, mai ales, poate grăbi rezolvarea unei situații dificile.

„Un câine de intervenție sau de asalt bun poate face munca a 10 polițiști. La un scandal, la o descindere, la o percheziție, un câine poate face diferența atât prin intimidare, dar și prin calitățile sale fizice în urma antrenamentelor. La căutare contează foarte mult abilitatea sa de a descoperi, de a semnala. Pentru că viața unui copil, viața unui bătrân, a unei persoane, în general, depinde de abilitățile sale. Noi nu avem îndemânarea lui, el se duce pur și simplu și găsește. Mirosul său este atât de fin încât ar putea distinge o linguriță de zahăr într-un bazin olimpic plin cu apă“, spune polițistul botoșănean.

Un câine polițist se pensionează la vârsta de 8 ani. După aceea, este lăsat la vatră, de cele mai multe ori în familia instructorului și partenerului său. „Sunt foarte solicitați psihic și fizic și este normal să fie lăsați să se retragă din activitate la vârsta de 8 ani. El trebuie să gândească. Un câine polițist, dacă nu gândește, nu reușește să-și facă misiunea cum trebuie. Câinii aceștia vor ajunge tot la noi, după pensionare. Se creează o legătură de nedescris. Eu nu l-aș putea lăsa, așa cum nici el nu mă lasă pe mine când am nevoie. Noi suntem parteneri pe viață, nu mă pot despărți de el“, spune Bogdan Fedor.

Zeus, un câine premiant

Bogdan Fedor a lucrat cu mai mulți câini polițiști, dar în prezent este partenerul și instructorul unui exemplar cu totul deosebit. Se numește Zeus, este un mallinois, adică un ciobănesc belgian, și abia a împlinit 4 ani. Este unul dintre puțini câini polițiști din România polivalenți, dar mai ales foarte bun pe căutare-salvare. Este un premiant în lumea polițiștilor canini, reușind să termine cursurile și specializările cu 10 pe linie.

„Este născut pe 1 februarie 2019 și a ajuns la noi la Botoșani într-o conjunctură favorabilă. Face parte dintre puțini câini de căutare-salvare în mediu natural din cadrul Ministerului de Interne din România. Este mai mult decât un câine. Poate fi folosit și la căutare evadați și la căutare copii, la absolut orice, este un câine complex. A terminat cursurile de căutare-salvare în 2021 cu 10 pe linie. Este un câine deosebit“, spune Bogdan Fedor.

Totodată, pe lângă Zeus, agentul-șef mai lucrează și cu o femelă ciobănesc german specializată tot pe căutare. Ambii câini sunt parte a familiei polițistului: „Sunt ca și copiii mei“, mărturisește polițistul botoșănean. Bogdan Fedor nu recomandă rasa mallinois, cea din care face parte Zeus, pentru începătorii în materie de crescut câini, fiindcă este un câine polițist pur-sânge, și nu o distracție.

„Belgianul este o rasă foarte energică și trebuie iubit așa cum este el. Nu este o rasă recomandată persoanelor începătoare. Are o fire agresivă. Nu este recomandat nici celor care doresc un cățel de apartament. El face parte, conform standardelor Federației Chinologice Internaționale, din grupa I, a câinilor de lucru. Este un polițist pur-sânge“, precizează polițistul botoșănean.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Burse școlare 2025: Plățile pentru luna mai se fac în iunie, diferențiat pe categorii

Publicat

Publicitate

Elevii vor primi bursele școlare aferente lunii mai în cursul lunii iunie, cel mai probabil în jurul datei de 20 iunie, conform metodologiei citate de Edupedu.ro. Plățile se efectuează diferențiat, în funcție de categoria bursei, scrie alba24.ro.

Valoarea burselor în anul școlar 2024–2025:

  • Bursa de excelență – 700 lei (tip II) sau 925 / 1.850 / 2.775 / 3.700 lei (tip I)

  • Bursa de merit – 450 lei/lună

  • Bursa de reziliență – 300 lei/lună

  • Bursa socială – 300 lei/lună

  • Bursa tehnologică – 300 lei/lună

    Publicitate
  • Pentru mamele minore – 700 lei/lună

Primele trei tipuri de burse (merit, reziliență și tehnologică) se calculează în funcție de cuantumul minim stabilit, zilele lucrătoare și cele de vacanță din luna respectivă. Bursa socială are o valoare fixă, neinfluențată de structura lunii.

Calendarul plăților:

  • În iunie, elevii primesc bursele pentru luna mai

  • În iulie, vor fi virate bursele aferente lunii iunie

Elevii care susțin Evaluarea Națională sau Examenul de Bacalaureat vor beneficia de burse inclusiv pentru zilele în care participă la examene, până la afișarea rezultatelor.

Posibilitatea suplimentării burselor:

Consiliile de administrație ale unităților de învățământ pot decide majorarea cuantumului burselor în funcție de:

  • Fondurile alocate de autoritățile publice locale

  • Alte venituri obținute în conformitate cu legislația în vigoare

Citeste mai mult

Eveniment

Cum arată noul orar al elevilor de liceu, după specializare. Planuri-Cadru 2025

Publicat

Publicitate

Ministerul Educației a publicat luni, 16 iunie, noile planuri-cadru pentru învățământul liceal de zi, care stabilesc numărul de ore alocat fiecărei discipline, în funcție de profil și specializare, scrie alba24.roMinisterul Educației a publicat luni, 16 iunie, noile planuri-cadru pentru liceu. Acestea includ detalii despre numărul de ore pe discipline, pentru fiecare profil și specializare, la învățământul liceal de zi.

Planurile-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi se aplică progresiv, începând cu generația de elevi care intră în clasa a IX-a în anul școlar 2026−2027.

În anul școlar 2025-2026, pentru învățământul liceal și cel profesional se mențin în aplicare planurile-cadru care au fost aplicate în anul școlar 2024-2025.

”Proiectul planului-cadru pentru învățământul liceal va reprezenta fundamentul de la care se va pleca în pilotarea acestuia în școlile pilot.

Avem la nivel liceal conținuturi și manuale depășite de vremuri, planuri-cadru care nu se înscriu în logica curriculară modernă, iar metodele de predare nu au mai fost îmbogățite semnificativ cu noile evoluții tehnologice și didactice în domeniu.

Noile planuri-cadru au rezultat din integrarea unor sugestii din perioada dezbaterilor naționale (februarie-martie 2025)”, a anunțat ministrul Daniel David, într-un comunicat.

Noile planuri-cadru pentru liceu. Discipline

Potrivit comunicatului transmis de minister, principalele idei cuprinse în Ordinele de ministru pentru planurile-cadru din învățământul liceal:

Publicitate
  • gramatica, istoria și geografia se reîntorc explicit în curriculumul de la nivel liceal / crește numărul de ore dedicate acestor discipline față de propunerile inițiale, doar cu condiția focalizării acestora pe cultura națională
  • disciplinele legate de stilul de viață sănătos, autocunoașterea și autoreglarea psihologică, sportul în echipă și arte vor fi obligatoriu prezentate în oferta școlii către elevi (opționale)
  • educația antreprenorială este integrată cu disciplina obligatorie de economie și vor fi incluse unități de învățare explicite în disciplina de consiliere și orientare

Noile planuri-cadru pentru liceu. Competențe cheie

Cele opt (8) competențe cheie sunt:

  • (1) competențe de limbă/comunicare (alfabetizare)
  • (2) competențe multilingvistice
  • (3) competențe STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică)
  • (4) competențe digitale
  • (5) competențe de viață (personale/sociale/de a învăța să învățăm)
  • (6) competențe civice
  • (7) competențe antreprenoriale
  • (8) competențe de expresie și sensibilitate culturală

Noile planuri cadru pentru liceu. Detalii

La nivelul filierei teoretice, nu s-au tăiat ore. În cazul unor discipline, o parte din ore s-a descentralizat la decizia școlii și/sau a elevilor, transmite ministrul.

Filiera teoretică

Profilul real, specializarea matematică-informatică

  • Profilarea specializării: Matematica, Informatica și Tehnologia informației și a comunicațiilor au fiecare câte o oră în plus, pe parcursul ciclului liceal.
  • Celelalte discipline: Rămân cu același număr de ore, au ore în plus sau se descentralizează pe parcursul ciclului liceal.
  • Disciplinele pot dobândi ore în plus din curriculum de specialitate flexibil și/sau din CDEOȘ.

Profilul real, specializarea științe ale naturii

  • Profilarea specializării: Fizica rămâne cu același număr de ore, iar chimia și biologia au fiecare o oră în plus în fiecare an, ajungând astfel la nivelul fizicii și matematicii.
  • Celelalte discipline: Rămân cu același număr de ore, au ore în plus sau se descentralizează și pot fi completate cu ore din curriculum de specialitate flexibil și/sau din CDEOȘ, pe parcursul ciclului liceal.
  • Disciplinele pot dobândi ore în plus din curriculum de specialitate flexibil și/sau din CDEOȘ.

Profilul umanist, specializarea științe sociale

  • Profilarea specializării: Disciplina socio-umană, limba și literatura română și limba modernă 1 au fiecare două ore în plus, pe parcursul ciclului liceal.
  • Celelalte discipline: Rămân cu același număr de ore, au ore în plus sau se descentralizează pe parcursul ciclului liceal.
  • Disciplinele pot dobândi ore în plus din curriculum de specialitate flexibil și/sau din CDEOȘ.

Profilul umanist, specializarea filologie

  • Profilarea specializării: Limba și literatura română și limba modernă 1 au fiecare câte două ore în plus, pe parcursul ciclului liceal.
  • Celelalte discipline: Rămân cu același număr de ore, au ore în plus sau se descentralizează pe parcursul ciclului liceal.
  • Disciplinele pot dobândi ore în plus din curriculum de specialitate flexibil și/sau din CDEOȘ.

Planurile-cadru pentru filiera vocațională și cea tehnologică au fost elaborate pentru a satisface constrângerile specifice acestor domenii.

AICI, noile planuri-cadru pentru liceu.

Noile planuri-cadru de liceu. Variantă propusă pentru pilotare

”Pe lângă varianta standard, am propus pentru pilotare o variantă de plan-cadru care încurajează mai mult descentralizarea și personalizarea educației la nivel de unitate școlară și elevi, cu asistența de specialitate din partea ministerului pentru asigurarea calității educației în procesul de personalizare și în avizarea finală a variantei propuse de școala care alege să piloteze.

Variantele propuse pentru pilotare trebuie să aibă ca țintă profilul absolventului și examenul de bacalaureat. Constrângerile sunt determinate și de obligativitatea introducerii disciplinelor din trunchiul comun al planurilor-cadru standard și de congruența cu filiera/profilul/specializarea unde se implementează.

Unitatea care pilotează se va prezenta public ca atare, inclusiv pe site-ul propriu, și va include planurile-cadru specifice pilotate în contractul educațional. Ministerul va stimula calitatea educației prin comisiile de experți care vor oferi consultanță în procesul de personalizare a planului-cadru și vor aviza varianta finală a acestora”, mai precizează minstrul David.

Vezi PO_program_pilotare

Vezi PO_program_pilotare_ANEXA1

Pași după adoptarea planurilor-cadru

Odată adoptate planurile-cadru, vor urma apoi:

  • Elaborarea programelor. Conținuturi relevante și aerisite, după modele europene, vor fi create de echipe mixte de specialiști din mediul preuniversitar și universitar, pentru a se asigura continuitate între cele două cicluri.
  • Un procent de 25% din orele pentru fiecare disciplină va trebui să fie folosit pentru: (1) consolidarea competențelor; (2) activități remediale și (3) extinderea competențelor dobândite la utilizarea în viața cotidiană.
  • Acest demers va fi însoțit de standarde de evaluare și notare, pentru a face comparabile evaluările între unități școlare și profesori, precum și pentru fundamentarea unor decizii ulterioare de politici educaționale.
  • Noile manuale. Acestea vor fi gândite prin relație cu programele propuse și după modele europene, combinând versiunile clasice cu cele digitalizate (inclusiv activități interactive online/gaming/inteligență artificială etc.), în funcție de specificul disciplinei și practicile europene.
  • Formarea profesorilor. Profesorii vor fi invitați în programe de formare, pentru a implementa eficient noul model curricular, mai transmite ministerul.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Accident la Lunca! Trei persoane au ajuns la spital

Publicat

Publicitate

Un accident rutier a avut loc, în urmă cu puțin timp, în localitatea Lunca. În eveniment au fost implicate două autoturisme.

La caz s-au deplasat pompierii din cadrul Punctului de Lucru Flămânzi, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare și două ambulanțe SMURD, printre care și cea de terapie intensivă mobilă.

Aceștia au constat faptul că nu erau persoane încarcerate, ambele mașini fiind în afara părții carosabile.

Trei persoane au fost rănite. Acestea au fost preluate de echipajele SMURD și transportate la spital pentru îngrijiri medicale de specialitate.

Pompierii au acționat și pentru înlăturarea pericolului de incendiu, fiind deconectate bornele bateriilor.

Publicitate

Citeste mai mult

Educație

Ministerul Educației lansează cel mai amplu proiect pentru cariera elevilor

Publicat

Publicitate

Ministerul Educației și Cercetării a semnat, luni, contractul de finanțare aferent proiectului non-competitiv ‘Practici transformaționale în consilierea și orientarea carierei (ConsEDU)’.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Educației, obiectivul general al proiectului îl constituie consolidarea calității serviciilor de consiliere și orientare în carieră (COC) din învățământul primar, gimnazial și liceal, prin alinierea acestora la bunele practici europene și la tendințele pieței muncii actuale și viitoare.

Proiectul are o durată de implementare de 48 de luni, începând cu data de 1 iulie, și beneficiază de o finanțare totală eligibilă în valoare de 128.777.992,45 lei (echivalentul a 25.755.598,49 euro).

‘Consolidarea serviciilor de consiliere și orientare în carieră, pentru a trece dincolo de forme fără fond, este un angajament fundamental al Ministerului Educației și Cercetării față de sistemul de educație din țară. Acest proiect deblochează demersuri angajate de mai mult timp prin legislație, dar adesea amânate ca urmare a unor probleme economico-financiare, cu impact pozitiv asupra formării de resursă umană calificată, dotărilor cu materiale de specialitate, creării unor resurse naționale complexe și accesibile online și, nu în ultimul rând, asupra politicilor în domeniu. În final, câștigătorii vor fi școala și copiii’, a afirmat ministrul interimar al Educației, Daniel David, citat în comunicat.

Proiectul ConsEDU își propune formarea a 2.500 de consilieri școlari, 2.000 de diriginți și 500 de învățători, prin programe specializate, precum și dotarea a 2.500 de unități de învățământ cu kituri de testare și instrumente de consiliere.

Dezvoltarea și extinderea serviciilor de consiliere și orientare profesională oferite la nivelul unităților de învățământ și al structurilor specializate (CJRAE/CMBRAE), furnizarea de servicii de informare, consiliere, coaching individual, evaluare vocațională și orientare pentru elevi și familiile acestora sunt alte obiective ale proiectului.

Publicitate

De asemenea, se urmăresc dezvoltarea unei platforme naționale IT dedicate consilierii și orientării în carieră, care va integra resurse educaționale digitale, instrumente de evaluare psihoaptitudinală, module de consiliere online, baze de date și rapoarte personalizate și pilotarea modelului integrat whole school approach prin activități de mentorat desfășurate cu elevi din clasele a VIII-a și a XII-a.

Alte obiective sunt elaborarea cadrului național actualizat privind standardele de calitate pentru activitatea de consiliere, profilul profesional al consilierului școlar și codul etic aferent și derularea unui program acreditat de formare profesională continuă pentru specialiștii în consiliere și orientare.

Proiectul este finanțat în cadrul Programului Educație și Ocupare, Prioritatea P07 – Creșterea calității ofertei de educație și formare profesională pentru asigurarea echității sistemului și o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic, Obiectiv specific ESO4.5, Acțiunea 7.e.2 – Facilitarea accesului informat și a participării active la programe de educație, în acord cu interesele și competențele elevilor, cât și cu nevoile pieței muncii.

Ministerul Educației și Cercetării implementează proiectul în parteneriat cu Universitatea din București, Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională – CMBRAE, Casa Corpului Didactic București și Inspectoratul Școlar Județean Iași.

Proiectul se va desfășura la nivel național, în toate cele opt regiuni de dezvoltare ale țării, adresându-se direct elevilor din învățământul preuniversitar, cadrelor didactice, consilierilor școlari și familiilor. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending