Connect with us

Eveniment

Botoșani: Bani cheltuiți pentru locuri de joacă, în sate îmbătrânite și fără apă. „Ne dăm, noi, moșnegii, în scrânciob!”

Publicat

Publicitate

Autoritățile locale dintr-o comună din județul Botoșani cheltuie aproape șase milioane de lei pentru construirea unor spații de joacă pentru copii în sate în care oamenii se plâng că sunt tot mai îmbătrânite, și unde copiii se spune că sunt din ce în ce mai puțini. Majoritatea locuitorilor din aceste cătune spun că ar vrea mai degrabă apă curentă și o mare parte a ulițelor sunt încă neasfaltate, scrie Adevărul.ro.

Comuna Ungureni se află la aproximativ 20 de kilometric de municipiul Botoșani și are în componență 11 sate și cătune, majoritatea fiind așezări sărace și îmbătrânite. Deși comuna suferă cumplit la capitolul alimentare cu apă, localnicii din multe zone fiind nevoiți să care cu butoaiele apă pentru animale, autoritățile s-au gândit să facă o investiție năstrușnică, cel puțin din perspectiva localnicilor. Este vorba despre 12 parcuri de joacă, pe care Primăria va cheltui nu mai puțin de cinci milioane de lei, fonduri locale și guvernamentale.

Peste un milion de euro pentru spații de joacă în satele comunei
Execuția spațiilor de joacă a fost scoasă deja la licitație pe SEAP (Sistemul Electonic de Achiziții Publice). Valoarea proiectului este de aproape șase milioane de lei, adică în jur de 1.2 milioane de euro. Prin acest proiect se vor amenaja 12 spații de joacă, în toate cătunele și satele comunei, în apropierea școlilor.

„Spațiile de joacă propuse se vor amplasa pe teren aferent unităților de învățământ preșcolar, școlar și liceal. Zona pe care se vor amplasa echipamentele se va realiza sub forma unui covor continuu turnat, de tip cauciucat cu o grosime de trei centimetri, în diverse culori”, arată autoritățile locale din Ungureni.

Pe suprafața specială vor fi montate balansoare, leagăne, tobogane, dar vor fi prevăzute și alei cu stâlpi de iluminat și bănci.

„Sunt spații de joacă pentru copii, să aibă unde să-și petreacă timpul liber, să facă mișcare”, a precizat primarul din Ungureni, Ilie Ivanache.

Publicitate

„Ce parc de joacă, domne’? Asta ne trebuie nouă?”
Investiția stârnește râsul multor localnici din unele cătune ale comunei, care spun că vor alte investiții, nu parcuri de joacă. În satul Mihai Viteazul, de exemplu, oamenii cred că investiția este de-a dreptul halucinantă în condițiile în care natalitatea este în scădere, adică sunt tot mai puțini copii, iar nevoile satului sunt cu totul altele.

„Ce parc de joacă, domne’? Asta ne trebuie nouă? Asfaltul crapă pe drumul principal, sunt ulițe de nu mai ieși de acolo de noroaie când plouă, gunoiul se strânge greu! Și nouă ne trebuie parc de joaca? La țară? Ferească Dumnezeu!”, mărturisește un localnic din Mihai Viteazu.

Oamenii în vârstă fac haz de necaz, conștienți de faptul că populația este tot mai îmbătrânită. Aceștia spun că în curând nu va mai avea cine să folosească leagănele și toboganele din parc.

„Măi, mamă, la noi, luna trecută au murit șase oameni și nu s-a născut niciun copil. Mor mulți, dar se nasc tot mai puțini. Satul se împuținează. Na, dacă ei vor parc de joacă, nu-i problemă, ne tragem noi, moșnegii, în scrânciob ( n.red. – balansoar)”, spune o femeie în vârstă din satul Mihai Viteazul.

„Nu știu cum putem rezolva problema cu apa”

Oamenii spun că sunt revoltați, mai ales, de lipsa apei și spun că se aruncă bani mulți pentru parcuri de joacă, dar nu se trage apă în satele comune, iar localnicii din Mihai Viteazul suferă cel mai mult la acest capitol.

„Cărăm cu butoaiele, nu este pic de apă, mai ales vara! Este bătaie de joc! Și nu cred că vom avea vreodată apă aici! Asta ne trebuie nouă, nu parcuri! Că avem mașini de spălat, avem animale de adăpat și multe altele”, spune un alt localnic.

Primarul recunoaște că sunt probleme mari cu apa, dar spune că nu are bani la bugetul local să investească în rețele, iar singura soluție rămâne tot proiectele europene, de unde a reușit până acum să atragă deja mai multe finanțări.

„Am încercat pe multe axe de finanțare, dar sunt prea mulți bani. Noi am vrea, dar ne costă peste 2.5 milioane de euro. Nu știu cum putem rezolva problema cu apa, mai ales la Mihai Viteazul care este și un sat îndepărtat. Na, eu pot renunța la proiectul cu parcurile, dar nici de apă nu avem cum momentan. Eu mai încerc”, spune Ilie Ivanache care recunoaște că îi este foarte greu să convingă oamenii că și standardul de viață al copiilor din comună este o prioritate.

Sursa: Adevărul

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Jandarm din Botoșani, „încercat” cu bani de doi tineri prinși la furat. Firul poveștii

Publicat

Publicitate

Luni, ofițerii de poliție judiciară din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați telefonic de către un jandarm din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi ,,General de brigadă TUDOR LUCHIAN” Botoșani, cu privire la faptul că, în timp ce se afla în timpul liber, a observat pe trotuarul din apropierea unui complex comercial din municipiul Botoșani, doi tineri în timp ce săvârșeau infracțiunea de furt din buzunare asupra unui bărbat.

Jandarmul a procedat mai întâi la identificarea victimei, care i-a relatat că tinerii i-au sustras mai multe bancnote din buzunar, fără a-i specifica suma cu exactitate. În acest context, subofițerul a plecat în urmărirea celor două persoane,  pe care le-a identificat în apropierea locului comiterii faptei, solicitându-le să rămână pe loc, până la sosirea unui echipaj din cadrul Jandarmeriei.

În această împrejurare, cunoscând faptul că este jandarm, cei doi tineri, i-au promis o sumă de bani nespecificată, prezentându-i mai multe bancnote, posibil din cele sustrase anterior, pentru ca acesta să îi lase să plece și să nu-i predea echipajului de jandarmi.

Autorii faptelor, cunoscuți cu antecedente penale, au fost preluați de către un echipaj din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi Botoșani și conduși la sediul unității, în vederea întocmirii actelor procedurale.

Ofițerii din cadrul DGA – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au procedat la întocmirea procesului-verbal de consemnare a denunțului oral sub aspectul comiterii infracțiunii de dare de mită, cercetările fiind continuate sub coordonarea procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoșani.

Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție!

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Autovehicul radiat din Norvegia reținut la Rădăuți Prutx

Publicat

Publicitate

Polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Rădăuți Prut efectuează cercetări cu privire la un cetățean R. Moldova, care a încercat să iasă din țară la volanul unui autovehicul radiat din circulație.

 

În data de 03 martie a.c.,  în Punctul de Trecere a Frontierei Rădăuți Prut – ITPF Iași, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control necesare trecerii frontierei, un cetățean moldovean, în vârstă de 50 de ani, la volanul unui autovehicul înmatriculat în Norvegia.

Colegii noștri au efectuat verificări specifice, în urma cărora s-a concluzionat că mijlocul de transport figurează radiat din circulație din Norvegia, din noiembrie 2024. Bărbatul a declarat polițiștilor de frontieră că nu avea cunoștință că autovehiculul este radiat din Norvegia, el fiind achiziționat de la un conațional din Lituania.

Polițiștii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de punerea în circulație sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat. La finalizarea cercetărilor, se vor lua măsurile legale care se impun.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Autoturism de peste 140.000 lei, furat din Austria, descoperit la PTF Stânca

Publicat

Publicitate

Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Stânca efectuează cercetări în privinţa unui bărbat, cu dublă cetățenie, română și R. Moldova, care a încercat să treacă frontiera la volanul uni autoturism, semnalat ca fiind furat de autoritățile din Austria.

 

În data de 03 martie a.c., în jurul orei 21.25, în Punctul de Trecere a Frontierei Stânca – ITPF Iași, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control, la volanul unui autoturism, un bărbat cu dublă cetățenie română – R Moldova, în vârstă de 56 de ani.

Având suspiciuni cu privire la seria de șasiu a mașinii care prezenta urme de falsificare, colegii noștri au efectuat verificări suplimentare. Astfel, folosind tehnica specifică și cu sprijinul ofițerilor Frontex, au constatat faptul că autoturismul figurează în bazele de date ca fiind bun căutat pentru confiscare, semnalare introdusă de autoritățile din Austria.

Bărbatul aflat la volanul autoturismului a declarat că a achiziționat mașina de la un cetățean moldovean și nu are cunoștință despre faptul că aceasta este furată sau implicată în vreun litigiu.

Poliţiştii de frontieră efectuează cercetări în cauză pentru săvârşirea infracţiunii de tăinuire, iar autoturismul, în valoare de 140.000 de lei, a fost indispoibilizat în vederea continuării cercetărilor.

Publicitate

 

Citeste mai mult

Eveniment

ITM Botoșani: Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi

Publicat

Publicitate

Prin egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în relaţiile de muncă se înţelege accesul nediscriminatoriu la:

– alegerea ori exercitarea liberă a unei profesii sau activităţi;

– angajare în toate posturile sau locurile de muncă vacante şi la toate nivelurile ierarhiei

profesionale;

– venituri egale pentru muncă de valoare egală;

– informare şi consiliere profesională;

Publicitate

– promovare;

– condiţii de încadrare în muncă şi de muncă ce respectă normele de sănătate şi securitate în

muncă;

– beneficii, altele decât cele de natură salarială;

– organizaţii patronale, sindicale şi organisme profesionale;

– prestaţii şi servicii sociale.

Pentru prevenirea şi eliminarea oricăror comportamente, definite drept discriminare bazată pe criteriul de sex, angajatorul are următoarele obligaţii:

– să asigure egalitatea de şanse şi de tratament între angajaţi, femei şi bărbaţi, în cadrul relaţiilor

de muncă de orice fel, inclusiv prin introducerea de dispoziţii pentru interzicerea discriminărilor

bazate pe criteriul de sex în regulamentele de organizare şi funcţionare şi în regulamentele

interne ale unităţilor;

– să prevadă în regulamentele interne ale unităţilor sancţiuni disciplinare, în condiţiile prevăzute

de lege, pentru angajaţii care încalcă demnitatea personală a altor angajaţi prin crearea de

medii degradante, de intimidare, de ostilitate, de umilire sau ofensatoare, prin acţiuni de

discriminare;

– să îi informeze permanent pe angajaţi, inclusiv prin afişare în locuri vizibile, asupra drepturilor

pe care aceştia le au în ceea ce priveşte respectarea egalităţii de şanse şi de tratament între

femei şi bărbaţi în relaţiile de muncă;

– să informeze imediat după ce a fost sesizat autorităţile publice abilitate cu aplicarea şi

controlul respectării legislaţiei privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi.

Este interzisă discriminarea prin utilizarea de către angajator a unor practici care  

  dezavantajează persoanele de un anumit sex, în legătură cu relaţiile de muncă, referitoare

  la:

– anunţarea, organizarea concursurilor sau examenelor şi selecţia candidaţilor pentru ocuparea

posturilor vacante din sectorul public sau privat;

– încheierea, suspendarea, modificarea şi/sau încetarea raportului juridic de muncă ori de

serviciu;

– stabilirea sau modificarea atribuţiilor din fişa postului;

– stabilirea remuneraţiei;

– beneficii, altele decât cele de natură salarială, precum şi la securitate socială;

– informare şi consiliere profesională, programe de iniţiere, calificare, perfecţionare, specializare

şi recalificare profesională;

– evaluarea performanţelor profesionale individuale;

– promovarea profesională;

– aplicarea măsurilor disciplinare;

– dreptul de aderare la sindicat şi accesul la facilităţile acordate de acesta;

– orice alte condiţii de prestare a muncii, potrivit legislaţiei în vigoare.

 

Maternitatea nu poate constitui un motiv de discriminare.

Orice tratament mai puţin favorabil aplicat unei femei legat de sarcină sau de concediul de maternitate constituie discriminare în sensul prezentei legi.

Orice tratament mai puţin favorabil aplicat unei femei sau unui bărbat, privind concediul pentru creşterea copiilor sau concediul paternal, constituie discriminare în sensul prezentei legi.

 

Concedierea nu poate fi dispusă pe durata în care:

– o salariata este gravidă sau se află în concediu de maternitate;

– o salariata/salariatul se află în concediul pentru creşterea copiilor în vârstă de până la 2 ani,

respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilităţi;

– o salariatul se află în concediu paternal.

Constituie discriminare bazată pe criteriul de sex orice comportament nedorit, definit drept hărţuire sau hărţuire sexuală, având ca scop sau efect de a crea la locul de muncă o atmosferă de intimidare, de ostilitate sau de descurajare pentru persoana afectată.

Constituie discriminare şi este interzisă modificarea unilaterală de către angajator a relaţiilor sau a condiţiilor de muncă, inclusiv concedierea persoanei angajate care a înaintat o sesizare ori o reclamaţie la nivelul unităţii sau care a depus o plângere, la instanţele judecătoreşti competente, în vederea aplicării prezentelor reglementări şi după ce sentinţa judecătorească a rămas definitivă, cu excepţia unor motive întemeiate şi fără legătură cu cauza.                       

 

Importanța adoptării de către angajatori a unor măsuri interne pentru adaptarea salariaților la activitatea prestată în cadru organizațional, inclusiv pentru salariații care au prestat activitate în regim de telemuncă și revin fizic la locul de muncă organizat de către angajator

 

Salariații care revin la locul de muncă după încetarea concediului de maternitate, a concediului pentru creșterea copiilor în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilități, a concediului paternal sau a concediului de îngrijitor, conform prevederilor art. 10 alin. (8) și alin. (9) din Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și tratament între femei și bărbați, republicată, au următoarele drepturi:

  • De a se întoarce la ultimul loc de muncă ori la un loc ori la un loc de muncă echivalent, având

condiții echivalente ;

–  De a beneficia de orice îmbunătățire a condițiilor de muncă la care ar fi avut dreptul în timpul

absenței ;

  • La un program de reintegrare profesională, a cărui durată este prevăzută în regulamentul intern de organizare și funcționare, cu o durată de cel puțin 5 zile lucrătoare.

 

Nerespectarea prevederilor articolului mai sus menționat atrage răspunderea contravențională și se sancționează cu amendă de la 3.000 lei la 10.000 lei, iar constatarea și sancționarea contravențiilor se face de către Inspecția Muncii, prin inspectorii de muncă din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă .

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending