Connect with us
Publicitate

Eveniment

Blocada la Dorohoi! Zeci de persoane verificate, amenzi pe capete

Publicat

Publicitate

Luni, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi, împreună cu cei ai Secțiilor de Poliție Rurală nr. 4 Dorohoi și nr. 6 Pomârla au desfășurat activități de menținere a climatului de ordine și siguranță public, prevenire a infracționalității stradale și impunere a unui climat de siguranță rutieră în zona de competență.

 

Polițiștii au acționat în zonele localurilor publice, precum și pe principalele artere rutiere, prilej cu care au fost legitimate aproximativ 40 de persoane, 6 dintre acestea fiind atenționate cu privire la modul de comportament și au fost controlate 27 de autovehicule.

Publicitate

 

În urma neregulilor constatate  au fost aplicate 22 de sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 7.000 de lei, pentru nerespectarea normelor de conviețuire socială și pentru abateri la regimul rutier.

 

Publicitate

 

 

 

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

10 mai 2024 – Ziua Independenţei Naţionale a României

Publicat

Publicitate

La 10 mai 2024 este aniversată Ziua Independenţei Naţionale a României, în baza Legii nr. 189 din 8 iulie 2021, potrivit www.cdep.ro.

La data de 18 aprilie 2016, în Biroul Camerei Deputaţilor a fost prezentată de deputatul PNL Gigel Sorinel Ştirbu propunerea de proiect legislativ pentru marcarea, în fiecare an, la data de 10 mai a Zilei Independenţei Naţionale a României. În 22 decembrie 2016, Senatul a adoptat proiectul de lege destinat instituirii acestei zile. La 7 iunie 2021, s-a desfăşurat dezbaterea asupra proiectului de lege, în plenul Camerei Deputaţilor, for decizional, iar două zile mai târziu, la 9 iunie 2021, deputaţii au adoptat proiectul de lege cu 166 de voturi favorabile, 5 împotrivă şi 92 de abţineri, iar un deputat nu a votat, conform www.cdep.ro.

În motivarea proiectului de lege, iniţiatorii au subliniat faptul că este nevoie de ”restabilirea adevărului istoric şi reluarea tradiţiei istorice dintre anii 1866-1974, când era sărbătorită ziua de 10 mai drept Zi Naţională a României.” În plus, iniţiatorii fac trimitere la semnificaţiile datei de 10 mai, potrivit expunerii de motive: ”în 10 mai 1881, România a fost proclamată regat, cunoscând ulterior, timp de mai bine de jumătate de deceniu, o perioadă de prosperitate şi de progres economic şi social; în 10 mai 1866, prinţul Carol de Hohenzollern-Sigmaringen depunea jurământul în faţa Parlamentului Principatelor Unite; în 10 mai 1877, Senatul proclama independenţa statului român, când conducătorul statului român de la acea vreme, principele Carol I, a semnat proclamaţia ‘Independenţa absolută României’, conferindu-i astfel putere de lege”, indică www.cdep.ro.

Publicitate

Potrivit Articolului 2 (1), Parlamentul, Preşedintele României, Guvernul, celelalte autorităţi publice centrale, precum şi autorităţile administraţiei publice locale vor organiza manifestări cultural-artistice, cu ocazia sărbătoririi zilei prevăzute la Art. 1, respectiv Ziua Independenţei Naţionale a României. Fondurile necesare pentru organizarea manifestărilor prilejuite de sărbătorirea zilei de 10 mai pot fi asigurate din bugetele locale sau din bugetele autorităţilor publice centrale, precum şi ale instituţiilor publice, în limita alocaţiilor bugetare aprobate, conform textului legii.

Preşedintele României Klaus Iohannis a promulgat, prin Decretul nr. 811 din 8 iulie 2021, Legea nr. 189 privind sărbătorirea zilei de 10 mai ca Ziua Independenţei Naţionale a României. Legea a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 681/9 iulie 2021, potrivit portalului Camerei Deputaţilor – www.cdep.ro.

***

Publicitate

Războiul ruso-turc (1877-1878) a fost pecetluit prin Pacea de la San Stefano, încheiată între părţile combatante, statele din sud-estul continentului european nefiind invitate să participe la discuţii. Guvernul României a declarat tratatul ”lipsit de orice valoare obligatorie pentru România”, înaintând un memoriu diplomatic în problema basarabeană, conform volumului ”Istoria militară a românilor” (Editura Militară, Bucureşti, 1992).

În tratat se menţiona recunoaşterea independenţei României, Serbiei şi Muntenegrului, autonomia Bulgariei şi autonomia Bosniei şi Herţegovina, iar Imperiul Otoman urma să plătească Rusiei despăgubiri de război şi să cedeze patru regiuni din Caucaz.

Articolul 5 al tratatului preciza în dreptul României recunoaşterea independenţei: ”Sublima Poartă recunoaşte independenţa României şi, (…) până la încheierea unui tratat direct între Turcia şi România, supuşii români se vor bucura de toate drepturile asigurate supuşilor celorlalte puteri europene”, potrivit volumului ”Texte şi Documente privind Istoria Modernă a Românilor 1774-1918” (coord: Iulian Oncescu, Târgovişte, Editura Cetatea de Scaun, 2011). În dezacord cu prevederile Convenţiei semnate în aprilie 1877 de Rusia cu guvernul român, de această dată Rusia impunea statului român retrocedarea judeţelor Cahul, Ismail, Bolgrad din sudul Basarabiei, care fuseseră restituite anterior către Bucureşti prin Congresul de la Paris din 1856, indică volumul ”O Istorie Sinceră a Poporului Român” (Bucureşti, Univers Enciclopedic Gold, 2008). Protestele guvernului român nu au fost luate în seamă de guvernul rus; în jurul Bucureştiului au fost trimise două comandamente de cazaci, iar armata română s-a concentrat în Oltenia, menţionează ”Istoria militară a românilor”. Pe acest fond, România s-a alăturat celorlalte puteri europene şi a cerut anularea Tratatului preliminar de la San Stefano.

Publicitate

Monarhia austro-ungară şi Anglia, alături de Franţa şi Germania, au cerut organizarea unui congres internaţional care să abordeze situaţia apărută în Europa, după înfrângerea Imperiului Otoman. Astfel, s-a stabilit organizarea Congresului de la Berlin. Această reuniune, alături de Congresul de la Viena (1814) şi Congresul de la Paris (1856), se înscria în linia marilor conferinţe internaţionale ale secolului al XIX-lea, care prin măsurile adoptate aveau să îşi pună amprenta asupra continentului european. Întâlnirea celor şapte mari puteri (Austro-Ungaria, Franţa, Germania, Anglia, Italia, Rusia şi Imperiul Otoman) la congresul de la Berlin urmărea în primul rând revizuirea înţelegerilor de la San Stefano, care nemulţumeau celelalte puteri continentale şi Anglia, potrivit ”European Diplomacy in Crisis. Lessons From the Congress of Berlin of 1878”, autor Nina Markovic Khaze, în lucrarea ”Reform, Revolution and Crisis in Europe” (Routledge, 2019).

Marile puteri europene au organizat congresul de pace de la Berlin, gazdă fiind cancelarul Otto von Bismarck, sub forma unor sesiuni de lucru destinate problemelor majore ale continentului apărute în urma acestui conflict şi a semnării păcii de la San Stefano, care a generat şi mai mult interes din partea statelor europene pentru o reglementare internaţională prin negociere a rezultatelor războiului. Toate marile puteri aveau interese în Balcani, iar jocul de întâietate dintre acestea le obligau la negocierea unor înţelegeri acceptate, fără să invite în cadrul discuţiilor în calitate de state părţi şi naţiunile mici care au fost cobeligerante. Cancelarul Otto von Bismarck conducea lucrările, iar în situaţia în care apărea un blocaj pe o anumită temă, delegaţiile se retrăgeau pentru o negociere directă, urmând ca lucrările să fie reluate după obţinerea unui consens, conform lucrării ”Războiul pentru Independenţa României în context european (1875-1878)” (autor Nicolae Ciachir, Bucureşti, Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică, 1977). Ministrul afacerilor străine Mihail Kogălniceanu a transmis o notă circulară la 16/28 martie 1878 agenţilor diplomatici români din străinătate, cerându-le acestora să protesteze faţă de hotărârile Tratatului de la San Stefano, indică sursa citată. Pentru o susţinere comună a cauzei, agentul diplomatic român la Belgrad a cerut demersuri conjugate alături de guvernul sârb la viitorul congres de pace de la Berlin. În 30 martie 1878, Kogălniceanu cerea, într-o notă trimisă în străinătate reprezentanţilor români, să facă toate demersurile necesare pentru obţinerea posibilităţii ca delegaţia română să îşi susţină cauza la Berlin în cadrul lucrărilor reuniunii.

Marile puteri urmăreau adjudecarea unei cât mai mari influenţe în Balcani pe spaţiul dominat anterior de Imperiul Otoman, dar în acelaşi timp nutreau ca niciuna dintre ele să nu obţină o întâietate strategică avantajoasă care să îi confere o poziţie prea dominantă în viitor. Anglia a ţesut o serie de acorduri cu Rusia, la 30 mai 1878, şi cu Austro-Ungaria, la 6 iunie 1878, şi milita activ pentru îndepărtarea influenţei sporite a Rusiei din Bulgaria şi trasarea graniţelor acestui stat cât mai departe de Constantinopol. Ministrul Mihail Kogălniceanu, la 22 mai 1878, a cerut marilor puteri posibilitatea ca delegaţia României să fie parte la lucrările reuniunii, însă delegaţiei române i s-a aprobat doar participarea cu vot consultativ la şedinţele în care erau abordate chestiunile de interes pentru guvernul de la Bucureşti. S-a acceptat astfel primirea delegaţiei române pentru citirea documentului în vederea susţinerii cauzei României. Diplomatul sârb Jovan Ristic, aflat la Berlin pentru susţinerea cauzei poporului sârb, sintetiza natura Congresului de la Berlin: ”marile puteri caută să profite cât mai mult pe seama celor mici, iar cele puternice pe seama celor slabe”, conform volumului ”Războiul pentru Independenţa României în context european (1875-1878)”.

Publicitate

Delegaţia României aducea ca argument hotărâtor aportul militar al armatei române la războiul ruso-turc, însă, cu excepţia Franţei, care a susţinut timid acest punct de vedere al participării delegaţiei României, dar s-a lovit de opoziţia clară a Rusiei în această problemă, restul marilor puteri s-au opus vehement sau au tratat firav acest deziderat. În context, s-a oferit reprezentanţilor trimişi ai României posibilitatea susţinerii în plenul congresului, la 19 iunie 1878, a unui document memoriu care să transmită public poziţia guvernului de la Bucureşti. Pentru întărirea poziţiei României, delegaţia română i-a înaintat şi lui Otto von Bismarck un memoriu în care erau specificate revendicările guvernului român: nicio parte din teritoriul în fiinţă să nu fie desprinsă de România; teritoriul să nu fie supus unui drept de trecere în profitul armatelor ruseşti; România, în baza titlurilor ei seculare, să reintre în posesiunea gurilor Dunării; independenţa să fie consfinţită în mod definitiv şi teritoriul să fie neutralizat; să primească despăgubiri de război proporţional cu forţele militare puse în luptă. Primul ministru Ion C. Brătianu şi ministrul afacerilor străine Mihail Kogălniceanu au refuzat orice declaraţie de supunere faţă de hotărârile Congresului care ar fi putut viza ştirbirea integrităţii şi suveranităţii naţionale, potrivit volumului ”Istoria militară a românilor” (Bucureşti, Editura Militară, 1992).

Lucrările congresului nu s-au concentrat prea mult asupra problemei româneşti; toate statele participante au fost de acord cu recunoaşterea independenţei României, inclusiv Turcia, însă au fost puse câteva condiţii: înlăturarea discriminărilor confesionale (prevederile Articolului 44 din tratat) şi cedarea către Rusia a porţiunii teritoriului celor trei judeţe din Basarabia, Cahul, Bolgrad şi Ismail, iar în schimbul acestui teritoriu Dobrogea şi gurile Dunării reveneau României (prevederile Articolelor 45 şi 46). Reprezentantul Angliei a cerut ca judeţele să rămână la România, dar delegatul rus Gorceakov l-a apostrofat imediat pe lordul Beaconsfield. Bismarck a subliniat că în această chestiune nu trebuie supărat ţarul, iar reprezentanţii Italiei şi Austro-Ungariei, Cort şi Andrassy, au precizat că s-a procedat dur cu România şi că trebuie să i se dea compensaţii. Pentru a nu intra în contrapondere cu punctul de vedere al delegaţiei Rusiei, delegaţia Franţei nu a susţinut în această speţă România, dar, ca să nu fie afectată popularitatea sa în rândul românilor, a cerut ca Dobrogea să se întindă dincolo de Silistra până la Cavarna. Această poziţie a fost susţinută de reprezentantul Italiei, Corti. După ce delegaţia României a părăsit Berlinul, ca urmare a poziţiilor exprimate de reprezentanţii marilor puteri, delegatul guvernului sârb Jovan Ristic a susţinut şi cauza României alături de cea a Serbiei în problema capitalizării tributului. Ristic arăta că cele două state nu au venit la Berlin pentru răscumpărarea independenţei, întrucât aceasta a fost câştigată prin luptă pe câmpul de război, iar hotărârile congresului, dacă încalcă interesele statelor mici, vor fi iluzorii, chiar dacă sunt adoptate de marile puteri, conform ”Războiul pentru Independenţa României în context european (1875-1878)”. Jovan Ristic menţiona că în discuţiile purtate cu diverşi delegaţi, rusul Şuvalov, Waddington al Franţei sau Corti al Italiei, toţi aceştia au apreciat elogiind eroismul românilor; soldaţii români s-au comportat strălucit pe câmpul de luptă, cucerind o serie de redute la Plevna.

În ziua semnării tratatului de la Berlin, la 1/13 iulie 1878, ministrul Mihail Kogălniceanu a transmis o circulară agenţilor diplomatici acreditaţi în străinătate în care stipula faptul că, ”în urma recunoaşterii de către marile puteri a absolutei sale suveranităţi, România trebuie să-şi recapete de acum încolo legăturile sale internaţionale”. Pe bază de reciprocitate, România transforma agenţiile sale diplomatice din străinătate în legaţii, conduse de miniştri extraordinari şi miniştri plenipotenţiari. Rusia, Austro-Ungaria şi Turcia au recunoscut imediat şi fără condiţii independenţa de stat a României, Italia – în anul 1879, însă Franţa, Anglia şi Germania au recunoscut independenţa statului român în 1880, condiţionând-o de acceptarea unor tranzacţii economice împovărătoare. Congresul de pace de la Berlin a consfinţit recunoaşterea internaţională a independenţei de stat a României, urmare a contribuţiei militare decisive şi a jertfei armatei române la operaţiunile războiului ruso-turc.

Consecinţele pe termen scurt ale hotărârilor de la Berlin au dus la recunoaşterea independenţei unor state şi la modificări de graniţe, la intrarea altor state sub protectoratul unor mari puteri, iar pe termen lung implicaţiile generate au influenţat organizarea teritorială în Europa de Sud-Est şi au sădit germenii care aveau să conducă, alături de alţi factori, la declanşarea Primului Război Mondial, indică lucrarea ”European Diplomacy in Crisis. Lessons From the Congress of Berlin of 1878”, autor Nina Markovic Khaze, în volumul ”Reform, Revolution and Crisis in Europe” (Routledge, 2019). AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Se schimbă legea pentru depunerea documentelor la instituțiile publice

Publicat

Publicitate

Se schimbă legea pentru depunerea documentelor la instituțiile publice! Guvernul a decis ca instituțiile și companiile, în baza unei semnături electronice și a unui sistem de informații, să aibă întreg circuitul documentelor în format electronic sau digital. Românii trebuie să știe asta.

Se schimbă legea pentru depunerea documentelor la instituțiile publice!

Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, a anunţat joi, 9 mai 2024, că a emis ordinul care stabileşte criterii transparente şi simple pentru arhivarea electronică în România.

Publicitate

„Companiile, instituţiile publice din România nu vor mai fi nevoie să îşi printeze şi să arhiveze documentele, ci vor putea, în baza unei semnături electronice şi a unui mecanism foarte simplu şi acreditat de Autoritatea pentru Digitalizarea României să aibă întreg circuitul documentelor în format electronic digital.”, a precizat acesta.

„Am emis astăzi un ordin de ministru prin care am stabilit criterii transparente şi simple pentru arhivarea electronică în România. Ştim cu toţii că astăzi, ca să poţi să închizi ciclul arhivării electronice, într-o companie privată sau instituţie publică, trebuia ca la final să printezi un document pe care ulterior să îl arhivezi într-un document în format fizic. Ei bine, de astăzi, s-au creat reguli noi. Am adus România, după mai bine de 10 ani în care nu am avut modificări şi actualizări de legislaţie într-o zonă în care suntem pe acelaşi tipar al legislaţiei europene.”, a explicat Bogdan Ivan.

Documente în format digital pentru români

Ministerul Afacerilor Interne a anunțat că începând de miercuri, 8 mai 2024, cetăţenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanţa, Slobozia, Iaşi, Deva, Sibiu, Timişoara şi judeţul Ilfov vor putea obţine certificate de naştere şi deces și în format digital, la cerere.

Publicitate

Punerea în funcţiune, la nivel naţional, a sistemului informatic se va realiza etapizat, urmând a se finaliza în acest an, pe 24 septembrie.

Pe lângă acest proiect în ajutorul cetățenilor, o nouă schimbare vizeaază cărțile de identitate ale românilor. Cartea de identitate va avea amprente digitale și faciale. Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis ca buletinele să aibă o amprentă facială și două amprente digitale. În România, măsura va fi implementată prin introducerea buletinului electronic până în august 2031. Curtea de Justiție a Uniunii Europene a prcizat că introducerea amprentelor digitale în cărțile de identitate face mai dificilă falsificarea documentelor și furtul de identitate. De asemenea, acest lucru facilitează cetățenilor UE exercitarea mai ușoară a dreptului lor la liberă circulație în interiorul Uniunii Europene.

Datele cu caracter personal care se înscriu pe cartea electronică de identitate sunt următoarele: datele din formatul tipărit, cu excepţia semnăturii olografe a titularului; prenumele părinţilor titularului; un certificat pentru semnătură electronică şi, după caz,certificate calificate pentru semnătură electronică, astfel cum acestea suntdefinite în legislaţia din domeniu; datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete.

Publicitate

După personalizarea şi transmiterea cărţii electronice de identitate şi a cărţii de identitate simple la autoritatea competentă să le elibereze, toate datele stocate în bazele de date de producţie se şterg imediat prin procedură automată şi ireversibilă. Cetăţenii români cu domiciliul în România aflaţi temporar în străinătate pot depune cerere pentru eliberarea actului de identitate la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate.

Și cardul de sănătate se va schimba. Bogdan Gruia-Ivan, Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, a declarat că sistemul cardului național de sănătate trebuie refăcut deoarece este învechit din punct de vedere tehnic. Cardul de sănătate va putea fi disponibil în curând în format electronic, de pe telefon, la fel ca un card bancar.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

(P) PSD Botoșani are echipe de candidați la toate primăriile și consiliile locale cu cea mai mare experiență

Publicat

Publicitate

PSD Botoșani are echipe de candidați la toate primăriile și consiliile locale cu cea mai mare experiență și cea mai bună expertiză în administrație publică

 Organizația PSD Botoșani a anunțat că este singura formațiune politică din județ care a depus liste complete de candidați pentru primari și consilieri locali la toate primăriile.  

PSD Botoșani vine în fața cetățenilor din fiecare comunitate locală cu profesioniști, specialiști în administrație și cu experiență în gestionarea proiectelor de investiții. Toți candidații, atât cei în funcție, care au dovedit că pot face performanță în administrație publică și au dezvoltat comunele și orașele pe care le-au reprezentat, cât și cei care candidează la primul mandat și au avut rezultate în domeniile lor de activitate, sunt pregătiți să conducă primăriile din fiecare localitate a județului nostru. Depunerea de liste complete de candidați la toate primăriile și consiliile locale arată că PSD Botoșani are resurse de specialiști în administrație și reprezintă totodată un semn de respect pentru botoșănenii din fiecare comunitate locală. Îi îndemn pe locuitorii din municipiul Botoșani să îl voteze primar pe Cosmin Andrei pentru că a demonstrat că finalizează proiectele pe care le-a început personal sau pe care ceilalți primari nu le-au putut termina în mandatele lor. Botoșănenii îl simt aproape pe Cosmin pentru că îl văd pe șantierele din oraș, îl văd că se implică direct, îl întâlnesc pe stradă și discută cu ei”, a declarat deputatul PSD Botoșani Marius Budăi.

Publicitate

Cel mai important aspect în dezvoltarea unei comunități locale îl are experiența administrativă. Iar în domeniul administrației publice aleșii locali și candidații PSD Botoșani cumulează cea mai mare experiență în fiecare localitate din județ și la nivelul Consiliului Județean.

            „Județul nostru nu își permite începători în domeniul administrativ. Avem nevoie de un viitor președinte al Consiliului Județean care să știe din prima zi ce are de făcut astfel încât să nu existe riscul să pierdem fondurile pe care le-am obținut pentru modernizarea unei treimi din drumurile județene, dotarea sistemului medical și instituțiilor de învățământ, sociale și culturale din Botoșani.  Lucian Trufin este singurul candidat pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Botoșani care știe administrație publică, singurul care are experiență în administrație publică. Lucian Trufin a făcut lucruri extraordinare ca primar la Vlăsinești timp de trei mandate și ca senator două mandate. A atras fonduri europene, a dezvoltat comuna, a făcut școală de meserii pentru tineri. Lucian Trufin a mâncat administrație publică pe pâine ani de zile și cunoaște foarte bine cum funcționează lucrurile, care sunt reglementările, care sunt soluțiile”, a subliniat Doina Federovici președintele PSD Botoșani.

PSD Botoșani a anunțat că va face o campanie pozitivă pentru alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie. Candidații  social-democrați vor prezenta soluțiile pentru dezvoltarea administrațiilor locale din județul Botoșani și îi vor lăsa pe ceilalți competitori electorali cu atacurile și scandalurile.

Publicitate

Comandat de Partidul Social Democrat – Organizația Județeană Botoșani, Realizat de SC Direct Research SRL, Cod Unic de Identificare mandatar financiar coordonator 21240002.

Citeste mai mult

Eveniment

10 Mai – Ziua campaniei, derulate de ISU, „Un cămin sigur pentru copilul tău”

Publicat

Publicitate

Copiii sunt foarte curioși și imprevizibili și, încă de mici, au tendința de a imita pe adulții. Pe lângă supravegherea permanentă, trebuie să înlăturăm din preajma lui toate pericolele.

Ascundeți obiectele tăioase, ascuțite sau care se pot sparge!

Aveți grijă să nu lăsați la îndemâna copilului lucruri care se pot sparge sau pot cădea peste el, îl pot înțepa sau tăia.

Publicitate

Orice obiecte din sticlă, lut, porțelan – pahare, farfurii, borcan etc. trebuie puse în dulapuri, unde copilul nu va ajunge la ele.

Dacă copilul mănâncă din vase de sticlă, este cazul să le înlocuiți cu altele din plastic.

Obiectele de uz casnic – foarfece, forfecuțe, lame, ace, bricege, pixuri, andrele de tricotat, cârlige de croșetat etc. – trebuie depozitate în locuri unde copilul nu are acces.

Publicitate

Uneltele gospodărești (folosite îndeosebi de tați și bunici) – coase, topoare, furci, cuie, ciocane etc. – vor fi încuiate în magazii.

Cuțitele, furculițele, scobitorile, tirbușoanele și orice ustensile din bucătărie care pot fi periculoase – vor fi mutate în sertarele din partea de sus a dulapului.

Obiectele care stau pe masă, noptieră, raft, dulap – trebuie să fie ușoare, bine fixate. Copilul le poate trage peste el și îl vor lovi în cădere.

Publicitate

E mai simplu să strângeți de prin casă toate aceste , decât să îi tot repetați: „Nu pune mâna!”, „Nu duce la gură!”, „Nu trage!”

Sfaturile fac parte din campania de informare, conștientizare și responsabilizare a adulților „Un cămin sigur pentru copilul tău”, derulată de ISU Botoșani, de aproape patru ani.

Unic la nivel național, proiectul își propune prevenirea accidentelor casnice în care sunt implicați copiii sub 5 ani.

Publicitate

Dezvoltarea conceptului de „cămin sigur pentru copilul tău” a fost impusă de faptul că, în ultimii ani, tot mai mulți copii botoșăneni au ajuns la spital după ce s-au intoxicat cu substanțe toxice, s-au opărit, au înghițit corpi străini ori au suferit diferite traumatisme.

Data de 10 a fiecarei luni a fost declarată ziua campaniei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending