Connect with us
Publicitate

Economie

Bani de la stat pentru angajarea șomerilor de peste 45 de ani. Procedura de aplicare pentru a beneficia de ajutoare de la guvern

Publicat

Publicitate

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a anunțat că firmele private și alți angajatori pot obține subvenții de până la 2.500 de lei pe lună pentru fiecare șomer pe care îl angajează din anumite categorii de vârstă.

Subvențiile lunare acordate de stat timp de un an acoperă jumătate din salariul persoanei nou-angajate, dar nu mai mult de 2.500 de lei.

Firmele care angajează pe perioadă nedeterminată șomeri cu vârsta de peste 45 de ani și tineri NEET (persoane cu vârsta cuprinsă între 16 ani și 25 de ani, care nu au loc de muncă, nu urmează o formă de învățământ și nu participă la activități de formare profesională) primesc de la stat o sumă lunară de 2.250 de lei, timp de 12 luni, pentru fiecare astfel de nou angajat, cu obligația menținerii raporturilor de muncă sau de serviciu timp de cel puțin 18 luni.

Publicitate

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă a explicat care este procedura pentru a primi ajutorul financiar.

ANOFM transmite celor  care doresc să angajeze personal ori au angajat deja să urgenteze procedura de încadrare în muncă și apoi cea de depunere a cererii de subvenționare, cel târziu până la data de 25 octombrie 2022.

Agenții economici vor trebui să mențină forța de muncă cel puțin 18 luni.

Publicitate

”Patronii primesc bani de la stat dacă încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, șomeri de peste 45 de ani care sunt părinți unici susținători ai familiilor monoparentale, șomeri de lungă durată sau tineri NEET primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceste categorii, o sumă în cuantum de 2.250 lei, cu obligația menținerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puțin 18 luni”, prevede legislația.

Procedura de aplicare pentru a beneficia de ajutoare de la guvern

Angajatorii trebuie să încheie cu Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă, în termen de 12 luni de la angajarea persoanelor, o convenţie conform modelului prevăzut în Normele metodologice de aplicare a Legii nr.76/2002, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.174/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Publicitate

„De facilitățile prevăzute mai sus beneficiază și angajatorii care, în raport cu numărul de angajați, și-au îndeplinit obligația, potrivit legii, de a încadra în muncă persoane cu handicap, precum și angajatorii care nu au această obligație legală, dacă încadrează în muncă pe durată nedeterminată persoane cu handicap și le mențin raporturile de muncă sau de serviciu cel puțin 18 luni”, potrivit ANOFM.

Măsurile de stimulare la angajarea anumitor tipuri de persoane sunt reglementate prin Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă și alte legi speciale.

Alte tipuri de subvenții de care pot beneficia angajatorii

Publicitate
  • Subvenția pentru organizarea de programe de ucenicie: încheierea contractului de ucenicie îi poate aduce angajatorului, pe întreaga perioadă de derulare, o sumă în cuantum de 2.250 lei/lună
  • Subvenția pentru efectuarea stagiului pentru absolvenții de învățământ superior: angajatorul care încheie un contract de stagiu conform Legii nr. 335/2013 beneficiază, pe perioada derulării contractului de stagiu, de o sumă în cuantum de 2.250 lei/lună
  • Subvenția pentru angajarea absolvenților: angajatorii care încadrează în muncă, pe durată nedeterminată, absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare absolvent încadrat, o sumă în cuantum de 2.250 lei
  • Subvenția pentru angajarea tinerilor NEET (persoana cu vârsta cuprinsă între 16 ani şi 25 de ani, care nu are loc de muncă, nu urmează o formă de învăţământ şi nu participă la activităţi de formare profesională, conform Legii 76/2002): angajatorii primesc lunar, de la data încheierii convenţiei cu agenția de muncă, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceste categorie, o sumă în cuantum de 2.250 lei, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni
  • Subvenția pentru încadrarea tinerilor cu risc de marginalizare, beneficiari ai contractelor de solidaritate: angajatorii de inserție beneficiază lunar, de o sumă egală cu salariul de bază stabilit la data angajării tinerilor, dar nu mai mult de 2.000 de lei, până la expirarea duratei contractului de solidaritate.
  • Subvenția pentru angajarea șomerilor de lungă durată (Legea 76/2002): cei care încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, şomeri de lungă durată primesc lunar, de la data încheierii convenţiei cu agenția de muncă, pe o perioadă de 12 luni, o sumă în cuantum de 2.250 lei, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă/serviciu cel puţin 18 luni de la data încadrării în muncă
  • Subvenția pentru încadrarea persoanelor cu handicap (Legea 76/2002): firmele care în raport cu numărul de angajaţi şi-au îndeplinit obligaţia, potrivit legii, de a încadra în muncă persoane cu handicap, precum şi angajatorii care nu au această obligaţie legală, dacă încadrează în muncă pe durată nedeterminată persoane cu handicap, primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, o sumă în cuantum de 2.250 lei, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni
  • Subvenția pentru încadrarea șomerilor care sunt unici susținători ai familiilor monoparentale (Legea 76/2002): pentru angajarea acestora se acordă pe o perioadă nedeterminată o sumă în cuantum de 2.250 lei, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni de la data încadrării în muncă
  • Subvențiile pentru angajarea șomerilor de peste 45 de ani și pentru angajarea șomerilor aproape de pensie (Legea 76/2002): cei care încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, şomeri în vârstă de peste 45 de ani și şomeri care, în termen de cinci ani de la data angajării, îndeplinesc condiţiile pentru a solicita pensia anticipată parţială/pentru limită de vârstă, beneficiază lunar, pe perioada angajării, până la data îndeplinirii condiţiilor respective, de o sumă în cuantum de 2.250 lei pentru fiecare
  • Subvenția pentru internii angajați: firmele sunt încurajate să angajeze persoanele pe care le aduc în internship prin acordarea unei sume fixe – 4.586 de lei

Pentru a beneficia de una dintre categoriile de subvenții, angajatorul va încheia o convenție cu AJOFM din raza teritorială a sediului social.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

FOTO: Panică într-un bloc din municipiul Botoșani. Un incendiu a izbucnit la subsol

Publicat

Publicitate

Panică, în această după-amiază, pe scara unui bloc de pe Aleea Arcului din municipiul Botoșani, după ce la subsol a izbucnit un incendiu.

Locatarii au simțit miros de fum și de plastic încins și au sunat după ajutor, la 112.

La caz s-au deplasat, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu două autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD.

Publicitate

Când au ajuns echipajele de salvatori, ardeau două prize, mai multe cabluri electrice, un transformator electric și o baterie de 12 Volți, cu degajări mari de fum.

Pompierii au intervenit rapid, astfel încât flăcările să nu se extindă. Aceștia au folosit și un ventilator pentru evacuarea fumului din interiorul scării de bloc.

Nu s-a impus evacuarea locatarilor.

Publicitate

Cauza probabilă de producere a incendiului a fost scurtcircuitul.

❗️ATENTIE❗️

✔️ Nu folosiţi prize sau întrerupătoare slăbite. În cazul în care observaţi că priza se mişcă sau că în jurul întrerupătorului există orificii libere, cereţi ajutorul unui specialist pentru schimbarea prizei/întrerupătorului şi pentru izolarea zonei respective;

Publicitate

✔️ Nu utilizaţi aparate electrice care au conductorii de alimentare uzaţi, deterioraţi sau care nu mai au ştecher;
✔️ Nu alimentaţi mai mulţi consumatori electrici din acelaşi prelungitor, concomitent;

✔️ Nu lăsaţi aparatele electrice sub tensiune când nu le folosiţi deoarece acestea pot fi oricând surse generatoare de incendiu;

✔️ Verificați periodic instalaţia electrică, cu ajutorul personalului autorizat.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Zeci de elevi din Botoșani s-au întrecut pentru trofeul ,,Prietenii Pompierilor”

Publicat

Publicitate

80 de elevi s-au întrecut, astăzi, pentru trofeul “Prietenii Pompierilor”. Organizat de Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani și Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, concursul s-a desfășurat pe terenul de sport al Liceului cu Program Sportiv din municipiul Botoșani și a reunit la start opt echipaje de la unități de învățământ din municipiul Botoșani, Roma, Pomârla și Leorda.

Concursul „Prietenii Pompierilor” este destinat elevilor din învățământul gimnazial și este organizat în scopul dezvoltării capacității de înțelegere și apreciere a pericolelor generate de situațiile de urgență, precum și pentru dezvoltarea unor calități precum iniţiativa, spiritul de echipă, curajul și disciplina. Echipajele, formate din câte nouă membri și o rezervă, au avut de trecut o probă teoretică, cu întrebări din domeniul prevenirii și stingerii incendiilor, o pistă cu obstacole și o ştafetă de 400 m, cu obstacole.

În urma rezultatelor obținute, clasamentul se prezintă astfel:

Publicitate

La categoria fete

Locul I –Școala Gimnazială nr.1 Leorda
Locul II –Liceul cu Program Sportiv Botoșani
Locul III –Liceul Teoretic “Anastasie Bașotă ” Pomârla

La categoria băieți
Locul I – Liceul cu Program Sportiv Botoșani
Locul II –Liceul Teoretic “Anastasie Bașotă ” Pomârla
Locul III –Școala Gimnazială nr.1 Roma.

Publicitate

Competiția s-a încheiat cu o festivitate de premiere. Câștigătorii au primit diplome, medalii și cupe.

Adresăm felicitări tuturor elevilor care au participat și instituțiilor de învățământ din care aceștia au făcut parte: Liceul cu Program Sportiv Botoșani, Liceul Teoretic „Anastasie Bașota” Pomârla, Școala Gimnazială nr. 1 Roma, Școala Gimnazială nr. 7 Botoșani și Școala Gimnazială Nr. 1 Leorda.

Competiția a fost organizată cu sprijinul Consiliului Județean Botoșani, Liceului cu Program Sportiv Botoșani și voluntarilor din cadrul programului național “Salvator din Pasiune “.

Publicitate

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Bani pentru reabilitări energetice și panouri fotovoltaice. Cine și cum poate intra în posesia voucherelor date de stat

Publicat

Publicitate

Ministrul Fondurilor Europene anunță că UE dă drumul la 300 de milioane de euro, bani sub formă de vouchere ce pot fi folosite pentru reabilitări energetice și panouri fotovoltaice. 

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene Adrian Câciu a anunţat că „300 milioane euro disponibile pentru consumatorii vulnerabili de energie care vor beneficia de vouchere pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice în cadrul gospodăriilor individuale”, deoarece a fost lansat în dezbatere publică ghidul pentru această schemă de sprijin finanţată din capitolul RepowerEU al PNRR. El a mai spus că, la finalul lunii iunie, are în intenţie lansarea apelului de proiecte.

„300 milioane euro disponibile pentru consumatorii vulnerabili de energie care vor beneficia de vouchere pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice în cadrul gospodăriilor individuale. Am lansat în dezbatere publică ghidul pentru această schemă de sprijin finanţată din capitolul RepowerEU al PNRR, iar la finalul lunii iunie ne propunem lansarea apelului de proiecte!”, a scris Adrian Câciu, vineri pe Facebook.

Publicitate

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a mai spus că, în cadrul acestui apel beneficiarii (persoane fizice) pot opta să achiziţioneze:

Reabilitare clădiri rezidenţiale – valoare maximă voucher 14.000 euro;

  • Instalare panouri fotovoltaice – valoare maximă voucher 5.000 euro.

 

Publicitate

El a mai precizat că beneficiarul final este consumatorul vulnerabil de energie, proprietar de locuinţă unifamilială, iar solicitant de finanţare va fi parteneriatul format din firma prestatoare de lucrări de construcţie şi firma de instalare panouri fotovoltaice. „Firma de construcţii va fi lider de parteneriat”, a adăugat Câciu.

„Aceasta este prima etapă din finanţarea de care vor beneficia cetăţenii români pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a gospodăriilor.

În etapa a doua, disponibila din toamna acestui an, alte 300 milioane euro vor fi alocate, de această dată beneficiarii fiind celelalte tipuri de consumatori casnici”, a conchis ministrul.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Înscrieri la grădiniță sau creșă 2024. De luni, 20 mai, se pot depune cereri pentru reînscrieri

Publicat

Publicitate

Părinții/reprezentanții legali ai copiilor care împlinesc 3 ani la începutul anului școlar și care nu sunt reînscriși în grupa mică – nivel preșcolar în unitățile de învățământ pot depune dosarul de înscriere la o altă unitate de învățământ.Pentru reînscriere la grădiniță, părintele/reprezentantul legal al copilului completează o cerere scrisă adresată conducerii unității de învățământ respective, scrie alba24.ro.

În cazul înscrierii, părintele/reprezentantul legal al copilului atașează și documentele doveditoare, care sunt analizate și validate de către comisia de înscriere de la nivelul unității, potrivit metodologiei.

Copiii din grupa mare – nivel antepreșcolar din cadrul unităților de învățământ pot fi reînscriși, la cererea părinților/reprezentanților legali, în grupa mică – nivel preșcolar din unitatea respectivă.

Publicitate

În cazul unui număr mai mare de copii de 3 ani decât numărul locurilor alocate prin planul de școlarizare pentru grupa mică de nivel preșcolar, cererile părinților/reprezentanților legali care solicită reînscrierea la unitatea de învățământ pe care aceștia au frecventat-o și în anul școlar anterior se procesează în ordinea descrescătoare a vârstei.

Apoi, în limita capacității de școlarizare a unității de învățământ, inspectoratele școlare, la solicitarea conducerii unității de învățământ, pot aproba suplimentarea numărului de locuri/grupe mici de nivel preșcolar pentru reînscrierea copiiilor de 3 ani.

Părinții/reprezentanții legali ai copiilor care împlinesc 3 ani la începutul anului școlar și care nu sunt reînscriși în grupa mică – nivel preșcolar în unitățile de învățământ pot depune dosarul de înscriere la o altă unitate de învățământ.

Publicitate

Înscrieri la grădiniță sau creșă 2024. Unde poate fi înscris copilul

În grupele de nivel antepreșcolar (creșă) pot fi înscriși copiii cu vârsta de până la 3 ani, în limita locurilor disponibile.

În grupele de nivel preșcolar (grădiniță) pot fi înscriși copiii cu vârste între 3 și 6 ani, în limita locurilor disponibile.

Prin cifra de școlarizare se asigură, cu prioritate, cuprinderea generației de copii de 4 ani în grupa mijlocie și a copiilor de 5 ani în grupa mare.

Publicitate

Unitatea de învățământ aleasă de părinte/reprezentantul legal al copilului poate fi o creșă sau grădiniță din apropierea domiciliului/reședinței sau din apropierea locului de muncă.

Părintele/reprezentantul legal al copilului poate opta pentru înscrierea în orice unitate de învățământ cu personalitate juridică, cu grupe de nivel antepreșcolar respectiv preșcolar. Condiția este ca aceasta să aibă locuri libere rămase după etapa de reînscrieri.

Înscrieri la grădiniță sau creșă 2024. Criterii generale – înscrieri la creșă 2024

Criteriile generale care se aplică pentru nivelul antepreșcolar (creșă) sunt următoarele:

Publicitate
  • copilul are vârsta de 2 ani împliniți până la sfârșitul anului calendaristic în curs
  • domiciliul copilului/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal se află în apropierea unității de învățământ unde depune cererea de înscriere
  • ambii părinți ai copilului/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează/părintele prezintă adeverință de reîntoarcere la serviciu, în momentul validării cererii/în termen de 30 de zile de la începutul anului școlar sau
    • părintele copilului nu beneficiază de indemnizație pentru creșterea și îngrijirea copilului
      • situațiile în care părintele/reprezentantul legal face dovada existenței unei activități de tip PFA/SRL se asimilează cu cea a părinților/reprezentanților legali care lucrează
  • cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi
  • existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului
  • existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală)/ existența unui document care dovedește că părintele/reprezentantul legal al copilului are 3 sau mai mulți copii (familie numeroasă)
  • cel puțin unul dintre părinți/părintele unic/reprezentantul legal al copilului se încadrează în una dintre situațiile:
    • pensionat în conformitate cu prevederile legale
    • cu certificat de handicap
    • șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă
  • părintele/reprezentantul legal al copilului are un alt copil minor aflat în întreținere (până la nivelul clasei a IV-a a învățământului primar) și/sau un alt copil înmatriculat în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea

Criteriile generale – înscrieri la grădiniță 2024

  • copilul are vârsta de 4 sau 5 ani împliniți la începutul anului școlar (1 septembrie 2024)
  • domiciliul/reședința copilului/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal se află în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea-tip de înscriere
  • cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi
  • existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr.272/2004
  • existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală)/ existența unui document care dovedește că părintele/reprezentantul legal al copilului are 3 sau mai mulți copii (familie numeroasă)
  • ambii părinți/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează sau cel puțin unul dintre ei se încadrează în una dintre situațiile
    • pensionat în conformitate cu prevederile legale
    • cu certificat de handicap
    • șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă
  • existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului și/sau a certificatului de orientare școlară și profesională eliberat de CJRAE/CMBRAE
  • existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea.

Înscrieri la grădiniță sau creșă 2024. Acte necesare pentru înscrieri

Dosarul de înscriere la creșă/grădiniță/ serviciul de educație timpurie complementar cuprinde următoarele documente:

  • cerere-tip: pe această cerere, părintele/reprezentantul legal al copilului va trece trei opțiuni (trei unități de învățământ) pe care acesta le are în vedere pentru copil
  • copie de pe certificatul de naștere al copilului
  • copie de pe actele de identitate ale părinților/reprezentantului legal
  • adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar
  • alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere.
  • (după caz) în situația transmiterii prin e-mail sau prin poștă a cererii-tip, părintele va transmite unității de învățământ o declarație pe propria răspundere cu privire la veridicitatea informațiilor completate în cerere.
  • (dacă este cazul) dovada modului în care se exercită autoritatea părintească în cazul părinților divorțați și informații privind părintele la care a fost stabilită locuința minorului.

Înscrieri și grădiniță sau creșă 2024. Calendar

  • 20-24 mai: reînscrierea copiilor care frecventează creșa/grădinița în acest an școlar
  • 24 mai: afișarea listei copiilor înscriși și a numărului de locuri libere după etapa de reînscrieri
  • 27 mai – 14 iunie: înscrieri Etapa I, pe baza celor trei opțiuni exprimate de părinți
  • 14 iunie: afișarea listei copiilor înscriși și a numărului de locuri libere după prima etapă de înscrieri
  • 17 iunie – 5 iulie: înscrieri – Etapa a II-a, pe baza celor trei opțiuni exprimate de părinți
  • 5 iulie: afișarea listei copiilor înscriși și a numărului de locuri libere după a doua etapă
  • 19-29 august: etapa de ajustări – înscrierea copiilor care nu au fost înscriși în primele două etape/nu au participat la înscriere
  • 30 august: afișarea listei copiilor înscriși și a numărului de locuri libere după etapa de ajustări

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending