Connect with us

Actualitate

Băieți și fete din Botoșani, care își doresc o cariera militară, sunt așteptați pentru recrutare

Publicat

Publicitate

Centrul Militar Județean Botoșani, prin Biroul Informare-Recrutare , structura specializată în domeniu a Ministerului Apărării Naționale care se ocupă de promovarea profesiei militare și recrutarea (înscrierea) candidaților – băieți și fete – pentru cariera militară, aduce la cunoștință celor interesați că au început înscrierile pentru instituțiile militare de învățământ postliceal pentru anul de învățământ 2023-2024, după cum urmează:

  1. ÎNVĂȚĂMÂNT POSTLICEAL – pentru formarea SUBOFIȚERILOR cu durata studiilor 1 an – 1031 de locuri, astfel :

Termenul limită de înscriere a potențialilor candidați este de 02 iunie 2023.

– Școala Militară de Maiștri Militari şi Subofițeri a Forțelor Terestre „Basarab I” din Pitești (1 an): – 614 de locuri pentru subofițeri;

– Școala Militară de Maiștri Militari şi Subofițeri a Forțelor Aeriene „Traian Vuia” din localitatea Boboc, județul Buzău (1 an):  –  95 de locuri pentru subofițeri;

– Școala Militară de Maiștri Militari şi Subofițeri pentru Comunicații, Tehnologia Informației și Apărare Cibernetică din Sibiu (1 an): – 178 de locuri pentru subofițeri;

– Școala Militară de Maiștri Militari şi Subofițeri de Logistică „Gheorghe Lazăr ” din Chitila, județul Ilfov (1 an): – 126 de locuri pentru subofițeri.

Publicitate

            Se pot înscrie elevii care sunt înmatriculați în clasa a XII-a și candidați cu diplomă de bacalaureat care nu depășesc vârsta de 28 de ani în cursul anului 2023.

  1. ÎNVĂȚĂMÂNT POSTLICEAL – pentru formarea MAIȘTRILOR MILITARI cu durata studiilor 2 ani – 444 de locuri, astfel :

Termenul limită de înscriere a potențialilor candidați este de 02 iunie 2023.

– Școala Militară de Maiștri Militari şi Subofițeri a Forțelor Terestre „Basarab I” din Pitești (2 ani): – 86 de locuri pentru maiștri militari ;

– Școala Militară de Maiștri Militari şi Subofițeri a Forțelor Aeriene „Traian Vuia” din localitatea Boboc, județul Buzău (2 ani): – 91 de locuri pentru maiștri militari;

– Școala Militară de Maiștri Militari a Forțelor Navale „Amiral I. Murgescu” din Constanța, județul Constanța (2 ani): – 129 locuri pentru maiștri militari;

– Școala Militară de Maiștri Militari şi Subofițeri pentru Comunicații, Tehnologia Informației și Apărare Cibernetică din Sibiu (2 ani): – 97 de locuri pentru maiștri militari;

– Școala Militară de Maiștri Militari şi Subofițeri de Logistică „Gheorghe Lazăr ” din Chitila, județul Ilfov (2 ani): – 41 de locuri pentru maiștri militari.

                          Se pot înscrie elevii care sunt înmatriculați în clasa a XII-a și candidați cu diplomă de bacalaureat care nu depășesc vârsta de 28 de ani în cursul anului 2023.

Ordinea etapelor pe care le vor parcurge potențialii candidați este următoarea:

  1. Înscriere –  pe platforma destinată înscrierii online a candidaților, în rețeaua INTERNET pe website-ul : www.recrutaremapn.ro (prin crearea conturilor de utilizator – pe numele candidatului, introducerea datelor personale ale candidatului, încărcarea documentelor personale ale candidatului în format JPG sau PDF și transmiterea acestora către biroul informare-recrutare) sau la sediul biroului informare-recrutare, astfel:

– Învățământul postliceal militar (maiștri militari și subofițeri) – până la data de 02 iunie 2023;

  1. Selecție – în cadrul Centrului zonal de selecție și orientare Câmpulung Moldovenesc:

– Învățământul postliceal militar (maiștri militari și subofițeri) – până la data de 09 iunie 2023;

  1. Finalizarea dosarului de candidat – numai după parcurgerea tuturor etapelor anterioare – la sediul biroului informare-recrutare:

– Învățământul postliceal militar (maiștri militari și subofițeri) – până la data de 10 iulie 2023;

  1.  Media de admitere va fi calculată pe baza rezultatelor obținute la examenul de bacalaureat.

Ierarhizarea candidaților se realizează strict în ordinea descrescătoare a mediei examenului de bacalaureat și a opțiunilor acestora exprimate în cererea de înscriere, în conformitate cu datele specificate:

– Învățământul postliceal militar – sesiunea I:

– 03 august 2023  – pentru categoria subofițeri (toate instituțiile de învățământ);

– 09 august 2023  – pentru categoria maiștri militari (toate instituțiile de învățământ).

– Învățământul postliceal militar – sesiunea a II-a:

– 31 august 2023  – pentru ambele categorii de personal – maiștri militari și subofițeri (toate instituțiile de învățământ).

Candidații care au întocmit dosarele în perioadele stabilite pentru învățământul postliceal din subordinea Ministerului Apărării Naționale vor efectua vizita medicală obligatorie și cea specifică în funcție de ierarhizare, iar informarea acestora va fi efectuată de către instituția de învățământ militar pentru care au întocmit dosarul de candidat și au susținut examenul de admitere.

Chiar dacă foarte mulți tineri consider că mai este suficient timp până la termenul de finalizare a dosarului de candidat pentru anul de învățământ 2023-2024, recomand celor interesați să ne viziteze cât mai curând la sediul biroului informare recrutare sau pe pagina de socializare – facebook a Centrului Militar Județean Botoșani , situat în strada Sucevei, nr. 2, în zilele lucrătoare de luni, miercuri, joi, vineri între 08.00-16.00, și marți între orele 10.00-18.00 iar informațiile suplimentare se pot obține la telefoanele 0231-518 086, 0231-512 495, 0231-512 850, int. 104, 106, pentru a se informa din timp privind criteriile ce trebuie îndeplinite dar și cu privire la etapele ce trebuie urmate până la ierarhizarea candidaților.

Detalii suplimentare se găsesc și pe internet, pe site-ul oficial al Ministerului Apărării Naționale, la adresa www.mapn.ro , www.recrutare.mapn.ro sau pagina de facebook a Centrului Militar Județean Botoșani.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Ninsorile opresc lucrările pe Transalpina: Redeschiderea drumului, amânată din cauza vremii

Publicat

Publicitate

Transalpina rămâne temporar închisă, după ce ninsorile recente au determinat autoritățile să suspende lucrările de redeschidere a unuia dintre cele mai spectaculoase drumuri montane din România – DN 67C.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova a anunțat luni că operațiunile de curățare și reabilitare au fost întrerupte din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile din zonă.

Lucrările pentru redeschiderea circulației între Rânca și Obârșia Lotrului, suspendate din cauza condițiilor meteo

Stratul de zăpadă proaspăt depus între Rânca și Obârșia Lotrului face imposibilă continuarea în condiții de siguranță a lucrărilor pentru redeschiderea circulației rutiere pe DN 67C – Transalpina, între Rânca și Obârșia Lotrului.

„Lucrările de punere în siguranță în vederea redeschiderii circulației rutiere se suspendă până când condițiile meteo permit efectuarea lucrărilor în siguranță”, a transmis DRDP Craiova luni, într-o postare pe Facebook.

 

Transalpina, cunoscută și sub denumirea de Drumul Național 67C sau „Drumul Regelui”, este cel mai înalt drum rutier din România, atingând altitudinea maximă de 2.145 metri în Pasul Urdele.

Publicitate

În fiecare an, redeschiderea acestui drum montan reprezintă o provocare pentru drumari, fiind direct dependentă de condițiile meteorologice din zonă.

Citeste mai mult

Educație

„Nu e corect să evaluăm doar la două materii!”. Ce planuri are ministrul Educației pentru admiterea în liceu

Publicat

Publicitate

Ministrul Educației, Daniel David, susține că nu este corect ca la Evaluarea națională de la clasa a VIII-a să fie doar două materii, atât timp cât elevilor li se cer mai multe competențe.

Fiindcă întrebarea e: și cu celelalte competențe cheie ce facem?! Ele nu au nevoie de niște valori standardizate, ca să știm – le-au asimilat copiii, nu le-au asimilat, să știm cum se compară o școală cu o altă școală, să știm cum se comportă profesorii?! (…). Și atunci corect este să evaluăm toate competențele cheie.

Acum este o discuție, că am fost surprinși de mișcarea pe care a făcut-o Comisia Europeană la început de an, că ați văzut că au discutat despre faptul că cele opt competențe-cheie ar trebui cumva minimal să fie reduse la cinci ‘basic skills’, adică cinci competențele focalizate pe abilități’, a declarat Daniel David, potrivit Agerpres.

Admiterea la liceu: metodologie de ocupare a locurilor

El a spus că ia în calcul și o metodologie pentru ocuparea locurilor în licee.

„Sunt de acord și vreau să păstrez ideea bună din lege (…) ca măcar până la 50% din locurile pe care le avem la licee să poată să fie ocupate printr-un examen organizat de licee. Sigur, aici va trebui să fim atenți la ce metodologie facem, ca să avem niște standarde prin care să nu devină un business foarte personal al unor unități școlare. Cred că este un lucru important. În același timp, cred că trebuie să vină după examenul național. (…)

Poate cineva în ziua respectivă chiar a avut o zi proastă când dă examenul național. Poate e foarte bun la Biologie și Chimie și pur și simplu la Matematică și Limba și literatura română, ca urmare a unei zile proaste, ne-am trezit că are o notă foarte mică. I-ai omorât orice șansă de a merge la un liceu bun, într-o zonă de Științe.

El poate fi foarte, foarte bine pregătit pe acele componente. Deci, aș lăsa-o, dar după o metodologie în care să controlăm, ca să spun așa, arbitrariul și lucrurile incorecte care pot să apară”, a explicat ministrul Educației.

Publicitate

Tot ca ”principiu”, a arătat el, ar descentraliza și mai mult spre licee și spre specializări chiar, ca să acorde ponderi diferite pentru disciplinele care vor intra în Evaluarea națională.

”Din nou mi se pare că personalizăm bine educația dacă facem acest lucru. Eu am avut o problemă de la început cu acest examen de clasa VIII-a, pentru că este nenatural într-un sistem obligatoriu. Adică, când noi știm că învățământul obligatoriu va merge până la nivel de liceu, tu să faci un examen atât de greu, complicat, pe două materii, care după aceea să marcheze traiectoria de viață a copilului, cred că este incorect”, a transmis ministrul Educației.

Citeste mai mult

Eveniment

Prezidențiale2025: Nicușor Dan spune că ar putea depune jurământul în fața Parlamentului lunea viitoare

Publicat

Publicitate

Președintele ales, Nicușor Dan, a afirmat că ar putea depune jurământul în fața Parlamentului lunea viitoare, în condițiile în care Curtea Constituțională urmează să valideze joi rezultatul alegerilor prezidențiale.

‘Dacă nu se întâmplă nimic extraordinar, o să fie o ședință a Curții Constituționale joi, la amiază, în care se validează alegerile și jurământul se depune în fața Parlamentului, foarte probabil, luni, la amiază’, a declarat Nicușor Dan, luni, pentru B1 Tv.

El a spus că ar putea efectua prima vizită externă la Bruxelles. ‘Chișinău, Bruxelles sau Washington. Probabil că Bruxelles’, a menționat Nicușor Dan.

Președintele ales i-a indicat pe Valentin Naumescu, Corneliu Bjola, Iulian Fota drept posibili consilieri în domeniul politicii externe.

‘Am lucrat cu niște oameni care m-au ajutat pe viziunea pe politică externă. În măsura în care dumnealor vor dori să se implice, cu mare plăcere. (…) Domnul Naumescu, domnul Bjola, domnul Fota’, a explicat el.

Nicușor Dan a reiterat că unul dintre obiectivele sale va fi clarificarea responsabilităților pentru modul în care s-au desfășurat alegerile prezidențiale din noiembrie 2024.

Publicitate

‘Ce s-a întâmplat la alegerile din noiembrie a fost un eșec și, ca președinte, vreau să lămurim cât de repede și cât mai temeinic chestiunea asta, pentru că nu e normal ca după șase luni, din noiembrie, să știm doar că avem un om de afaceri care a dat un milion de euro către niște influenceri. Cam acesta este rezultatul. Ca președinte voi încerca să clarific responsabilitățile pe ce s-a întâmplat în alegerile din noiembrie’, a transmis Nicușor Dan. AGERPRES

Citeste mai mult

Educație

FOTO: „Diferiți, dar egali”: Mobilitate de învățare pentru profesori la Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu – Albești

Publicat

Publicitate

În perioada 12 -16 mai 2025, la Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești a avut loc cea de-a treia mobilitate din cadrul proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali”, o mobilitate de învățare pentru profesorii din cele patru școli partenere: Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești – ROMÂNIA; OU „Sv. sv. Kiril i Metodiy“ – BULGARIA; OOU Petar Pop Arsov – MACEDONIA DE NORD și Canakkale Provincial National Education Directorate – TURCIA.

În cele cinci zile petrecute în România, școlile partenere din cadrul proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali” au participat la numeroase activități și workshop-uri în vederea dezvoltării unor competențe civice, sociale, a unor abilități de cooperare, de integrare, de învățare a obiceiurilor și tradițiilor celorlalți. Astfel, cei zece profesori prezenți la unitatea de învățământ din România au descoperit tradițiile populare românești, au participat la activități ce au presupus incluziunea, diversitatea culturală și multiculturalism, toate fiind realizate cu scopul de a fi aplicate în școlile partenere pentru a atinge obiectivul combaterii abandonului școlar, a prevenirii eșecului școlar și pentru a elimina barierele sociale, etnice și de orice altă formă de discriminare.

Programul mobilității a cuprins următoarele activități:

  1. Ziua 1: deschiderea mobilității (la care au participat inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, prof. Bogdan Suruciuc, inspector – prof. Sandu Liliana Cristina și primarul comunei Albești – Cristian Câmpanu); vizitarea Școlii Gimnaziale Nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești; participarea la workshop-ul pe tema incluziunii „Include-mă în viața ta!”; vizitarea Primăriei Albești și participarea la o masă rotundă pe tema educației și a sistemului de învățământ din școlile partenere în proiect.
  2. Ziua 2: Plantarea copacului prieteniei – simbolul proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali”; participarea la workshop-ul realizat în parteneriat cu părinții (vizitarea afacerilor locale ale părinților); participarea la workshop-ul pe tema diversității culturale „Încondeierea ouălor. Tradiție de zeci de ani” la Muzeul de Etnografie din Trușești.
  3. Ziua 3: Vizitarea orașului Iași. Descoperirea unor obiective turistice și culturale reprezentative pentru zona Moldovei: Palatul Culturii; Biserica Sfinții Trei Ierarhi; Biserica Sf. Nicolae Domnesc; Teatrul „Vasile Alecsandri”; Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” – Sala Pașilor Pierduți.
  4. Ziua 4: Pe urmele lui Mihai Eminescu: activități culturale care au presupus vizitarea Bisericii Uspenia (unde a fost botezat poetul); vizitarea Casei Memoriale „Mihai Eminescu” din Ipotești; vizitarea Muzeului din Ipotești și drumeție spre „lacul cu nuferi”; cina tradițională.
  5. Ziua 5: participarea la workshop-ul „Uniți prin diversitate!” – realizarea unei capsule a timpului în care fiecare țară parteneră a transmis un mesaj care va rămâne pentru eternitate; ceremonia de decernare a certificatelor; încheierea mobilității.
  6. Proiectul Erasmus + „Diferiți, dar egali”, un proiect de Educație școlară, KA2, parteneriate la scară mică, nr. ref. 2023-2-RO01-KA210-SCH-000177472, a fost implementat în școlile partenere încă din mai 2024, având ca obiective: creșterea gradului de participare a elevilor la activitatea școlară din instituțiile partenere; dezvoltarea comportamentului responsabil al comunităților școlare în raport cu egalitatea de șanse; cultivarea unei relații mai bune între părinți și școli prin inițierea unui număr sporit de activități comune școală-familie-comunitate: activități de consiliere parentală, programe educaționale dezvoltate în școlile partenere și scăderea discriminării elevilor vulnerabili din școlile partenere.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending