Connect with us

Educație

Bacalaureat de toamnă 2022: când se afișează rezultatele la examen. Model de contestație și detalii pentru candidați

Publicat

Publicitate

Bacalaureat 2022, sesiunea a doua: examenul continuă cu susținerea probelor orale până inclusiv luni, 29 august. Anterior au fost probele scrise.

Primele rezultate vor fi cunoscute în 31 august, iar cele finale în 3 septembrie.

Contestații

Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica nota iniţială prin creştere sau descreştere, după caz, relatează alba24.ro.

Comunicarea rezultatelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor şi care au fost distribuite candidaţilor, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susţinută de aceştia.

Vezi Model Cerere contestatie Bacalaureat 2022

Publicitate

Comunicarea rezultatelor

Pentru comunicarea notelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat, înainte de etapa de depunere şi soluţionare a contestaţiilor, comisiile din unităţile de învăţământ/centrele de examen tipăresc lista rezultatelor examenului de bacalaureat care cuprinde: codul candidatului, unitatea de învăţământ de provenienţă, judeţul, promoţia, forma de învăţământ absolvită, specializarea, notele obţinute la fiecare probă scrisă, media sau menţiunile „reuşit”/”respins”/”neprezentat”/”eliminat din examen”, după caz.

Comisiile din unităţile de învăţământ – centre de examen tipăresc lista rezultatelor finale după contestaţii ale candidaţilor anonimizaţi şi o afişează, conform calendarului, cu semnătura preşedintelui şi a secretarului comisiei din centrul de examen, la avizierul unităţii de învăţământ şi pe website-ul acesteia.

Rezultatele examenului naţional de bacalaureat ale candidaţilor anonimizaţi sunt afişate şi pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei şi a inspectoratelor şcolare.

Corectarea lucrărilor

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu un punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi profesori evaluator este mai mare de 1 punct, acestea nu se transcriu pe lucrare şi se procedează astfel:

  • preşedintele comisiei nominalizează alţi doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării
  • după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare din cei patru evaluatori se trec pe lucrare şi se semnează de către evaluatori
  • preşedintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note – valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare şi semnează.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, în situaţia în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferenţă de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, lucrarea se resecretizează şi este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

CALENDAR actualizat BACALAUREAT 2022 – sesiunea august-septembrie

  • 18-25 iulie: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august: Proba obligatorie a profilului – prova E.c) – proba scrisă
  • 18 august: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 19 august: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 22-23 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 24 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 25 august: Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 26-29 august: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C, astfel:
  • 26 august – proba de înțelegere text audiat, urmată de proba scrisă
  • 29 august – proba orală pentru toate limbile de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal
  • 31 august: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 1-2 septembrie: Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie: Afișarea rezultatelor finale

Proba C – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională

Proba C – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională se face prin trei tipuri de probe:

  • proba de înțelegere a unui text audiat, cu durata de 20 de minute, în cadrul căreia se evaluează competențele privind receptarea textului audiat
  • proba scrisă, cu durată de 120 de minute, în cadrul căreia se evaluează competențele privind receptarea textului citit și producerea de mesaje scrise
  • proba orală, cu durata de 10-15 minute, în cadrul căreia se evaluează competențele privind producerea de mesaje orale și interacțiunea orală

La proba de înțelegerea unui text audiat, instrucțiunile pentru candidați sunt citite de către un membru al comisiei / asistent, în limba română / maternă, în fiecare sală de examen. Instrucțiunile standard, pentru toate limbile moderne la care se organizează examen, sunt următoarele:

„Veți asculta două materiale audio diferite, fiecare de câte două ori. Pentru fiecare dintre acestea, veți avea la dispoziție aproximativ un minut pentru a citi întrebările de pe foaia primită. Prima audiere a materialului va fi urmată de un minut de pauză în care puteți începe să răspundeți la întrebări. A doua audiere a materialului va fi urmată de două minute de pauză, pentru a vă definitiva răspunsurile. Aceleași etape se vor succeda și în cazul celui de-al doilea material audio.”

În document apare că nu se admit întreruperi în timpul audierii textelor și se iau măsuri pentru a se asigura audiția în condiții optime.

Proba scrisă a probei de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională este structurată în două părți:

  • prima parte a probei scrise evaluează competența de înțelegerea unui text citit
  • partea a doua a probei scrise evaluează competența de producerea de mesaje scrise

Fiecare bilet conține câte trei întrebări de dificultate progresivă, pe baza cărora profesorii examinatori stabilesc încadrarea candidatului în unul dintre nivelurile A1-B2, atât pentru componența de producere de mesaje orale, cât și pentru componența de interacțiune orală. „Nu se admite schimbarea biletului de examen”.

SUBIECTE și BAREME – ROMÂNĂ – proba scrisă Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

SUBIECTE și BAREME – proba obligatorie a profilului Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Matematică

Matematică – Mate/Info

Matematică – Științe ale Naturii

Matematică – Tehnologic

Matematică – Pedagogic

Istorie

SUBIECTE și BAREME – proba la alegere – Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

ANATOMIE

BIOLOGIE

GEOGRAFIE

LOGICĂ

FIZICĂ

CHIMIE

INFORMATICĂ

ECONOMIE

FILOSOFIE

SOCIOLOGIE

PSIHOLOGIE

Bacalaureat în Alba – datele din sesiunile anterioare

La prima sesiune Bacalaureat 2022, 1.701 candidați (76,7%) promovat examenul din totalul de 2.219 candidați. Au fost patru medii de 10, după contestații. Pentru promoția curentă, rata de reușită a fost 80,56% (79,27% în 2021), iar pentru promoțiile anterioare – 28,74% (39,37% – în 2021). Au fost 13 candidați eliminați din examen.

Vezi TOP LICEE în ALBA după rezultate finale BACALAUREAT 2022

La a doua sesiune de Bacalaureat de anul trecut, rata de promovare era 31,71% (33,27% în 2020), după primele rezultate – 137 candidați promovați din 517 înscriși; cea mai mare medie 8,91. Au fost înregistrate 178 de contestații (majoritatea la Română, Matematică și Biologie), iar ulterior rata a urcat la 36,6% (încă 21 candidați promovați).

Calcularea mediei la Bacalaureat

Pentru fiecare candidat care a obținut cel puțin nota 5 (cinci) la toate probele scrise de examen, se calculează media generală de bacalaureat ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele obținute la respectivele probe.

Nu se calculează media generală de bacalaureat pentru candidații care nu au promovat una sau mai multe probe, care nu s-au prezentat la toate probele sau care au fost eliminați de la o probă.

Media de promovare a examenului de Bacalaureat este de cel puțin 6 la probele scrise.

Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții, cumulativ:

  • recunoașterea/echivalarea/ susținerea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale
  • susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea
  • obținerea mediei 6 (cel puțin) la probele scrise

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Cum să călătorești GRATUIT cu trenul prin Europa. Aproape 1.500 de tineri români pot obține un loc în program

Publicat

Publicitate

DiscoverEU 2025: 1.485 de tineri din România vor avea oportunitatea să exploreze Europa călătorind cu trenul. Comisia Europeană oferă în cadrul acestei runde 36.000 de permise de călătorie, scrie alba24.ro.

Potrivit unui comunicat transmis Alba24 de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP), perioada de înscriere este 2 aprilie 2025 (ora 13:00, ora României) – 16 aprilie 2025 (ora 13:00, ora României)

Tinerii selectați vor putea călători în perioada 1 iulie 2025 – 30 septembrie 2026

Pentru această nouă rundă, tinerii din România pot aplica pentru unul din cele 1.485 de permise de călătorie alocate la nivel național.

Pentru a intra în posesia unui permis gratuit de călătorie, ei trebuie să completeze corect formularul de înscriere, să răspundă la un quiz despre Uniunea Europeană și oportunități ale UE pentru tineri și la o întrebare care va facilita departajarea celor înscriși.

Câștigătorii vor putea călători în Europa individual sau în grup de până la 5 persoane, pe o durată de cel puțin 1 zi și cel mult 30 de zile.

Publicitate

Tinerii selectați vor beneficia și de un card cu peste 40.000 de reduceri la transport public, cultură, cazare, mâncare, sport și alte servicii disponibile în țările eligibile.

De asemenea, cei care optează pentru un permis flexibil vor avea posibilitatea de a rezerva gratuit până la 4 locuri prin intermediul sistemului online pus la dispoziție de contractant în aplicația mobilă DiscoverEU.

Tinerii care vor fi selectați vor putea beneficia de sesiuni de pregătire înainte de plecare din partea Agenției Naționale Erasmus+ (ANPCDEFP), iar în timpul călătoriei pot avea ocazia să cunoască alți călători la întâlnirile de tip Meet-up organizate de Agențiile Naționale Erasmus+ din alte țări.

Includerea este una dintre prioritățile programului Erasmus+, astfel încât participanții cu dizabilități pot primi sprijin suplimentar pe parcursul călătoriei lor.

DiscoverEU 2025: Context

Inițiativa DiscoverEU a fost lansată în anul 2018 și a fost inclusă, ulterior, în programul Erasmus+.

Prin intermediul DiscoverEU, tinerii de 18 ani au ocazia de a explora diversitatea Europei, de a afla mai multe despre patrimoniul său cultural și istoria sa și de a cunoaște persoane de pe întregul continent.

Din 2018, peste 1,5 milioane de tineri au aplicat pentru cele 355.000 de premise de călătorie disponibile.

În total, din 2018 până în prezent, aproximativ 40.000 de tineri din România au aplicat în cadrul inițiativei DiscoverEU, dintre care aproape 14.500 au primit un permis de călătorie.

Conform unui studiu realizat de Comisia Europeană, 72% dintre candidați au declarat că în contextul DiscoverEU au călătorit pentru prima dată cu trenul din țara de reședință.

Pentru mulți a fost și prima dată când au călătorit fără părinți sau adulți însoțitori, iar majoritatea tinerilor au indicat că au devenit mai independenți.

Experiența DiscoverEU le-a oferit o mai bună înțelegere a altor culturi și a istoriei europene. De asemenea, le-a îmbunătățit abilitatea de a comunica într-o limbă străină.

Peste două treimi au spus că nu și-ar fi putut finanța permisul de călătorie fără DiscoverEU.

Pentru mai multe informații accesați secțiunea DiscoverEU de pe Portalul European pentru Tineret. Pe Portal există și o secțiune dedicată poveștilor foștilor călători DiscoverEU, care poate fi consultată aici (prin selectarea, din meniul afișat, a țării România și a temei DiscoverEU).

Citeste mai mult

Administratie

COMUNA DÂNGENI – ANUNȚ DE INTERES PUBLIC: Licitație publică

Publicat

Publicitate

Unitatea administrativ-teritorială Dângeni, județul Botoșani organizează în data de 16.04.2025 ora 10:00 licitație publică pentru închirierea pe o durată de 10 ani a unui spațiu care poate fi folosit ca și cabinet stomatologic cu o suprafață de 59,68 mp la care se mai adaugă o suprafață de 39,55 mp care este folosit ca și spațiu comun.

Documentele necesare se pot ridica de la sediul Primăriei Comunei Dângeni începând cu data de 7.04.2025, costul și condițiile de plată pentru obținerea documentelor potrivit prevederilor OUG nr. 57/2019 este de 50 lei ce se achită la casieria Primăriei.

Ofertele se pot depune la sediul Primăriei începând cu data de 09.04.2025 până pe data de 15.04.2025.

Relațiile suplimentare se pot obține telefonic la: 0742856793 sau la sediul Primăriei.

 

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

„Ivan Turbincă” vine la Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani

Publicat

Publicitate

Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani invită iubitorii de teatru în acest sfârșit de săptămână, la spectacolul „Ivan Turbincă” după Ion Creangă.

Botoșănenii sunt invitați, duminică, 6 aprilie de la ora 1900 la Teatrul „Mihai Eminescu”  la spectacolul „Ivan Turbincă” după Ion Creangă, regia Ion Sapdaru. Scenografia spectacolului este semnată de Mihai Pastramagiu, coregrafia de Victoria Bucun, iar din distribuție fac parte actorii: Bogdan Horga, Andreea Moţcu, Ella Nistor, Alexandra Vicol, Lorena-Petronela Chiribuţă, Silvia Răileanu, Bogdan Muncaciu, Sorin Ciofu, Cezar Amitroaei, Florin Aioniţoaei, Gheorghe Frunză, Alexandru Dobynciuc, Răzvan Amitroaei.

Spectacolul „Ivan Turbincă” este o dramatizare a regizorului Ion Sapdaru după unul dintre cei mai importanți scriitori clasici români – Ion Creangă. Povestea este transformată dintr-un basm într-o metaforă a destinului uman, dar mai ales, o meditaţie pe tema relaţiei omului cu moartea. Dorinţa protagonistului de „a opri timpul” se izbeşte inevitabil de perspectiva unei veşnicii plictisitoare şi chinuitoare deopotrivă, astfel încât finitudinea existenţei umane devine o binecuvântare refuzată de divinitate. Episoadele de meditaţie filosofică sunt alternate cu multiple momente specifice folclorului românesc. Astfel, sunt înserate dansuri tradiționale, care sunt susținute de muzica populară, specifică mai ales zonei din care provine teatrul nostru. De asemenea sunt folosite elemente din teatrul cu măști, tradiție care aparține patrimoniului național românesc.

Preț bilet – 𝟰𝟬 𝗹𝗲𝗶 – balcon; 𝟱𝟬 𝗹𝗲𝗶 – stal; 𝟲𝟬 𝗹𝗲𝗶 – lojă

Preț bilet elevi – 2𝟬 𝗹𝗲𝗶 ; pensionari – 25 lei

Biletele se găsesc la Agenția teatrală din incinta Cinema Unirea

Publicitate

Tel. 0735.779.821 ▪marți-vineri: 10°°-18°° ▪ sâmbătă, duminică: 12°°-18°°
𝒃𝙞𝒍𝙚𝒕𝙚 𝙤𝒏𝙡𝒊𝙣𝒆 https://eventbook.ro/program/teatrul-mihai-eminescu-botosani

Citeste mai mult

Eveniment

Care sunt datele angajaților ce vor fi completate în REGES-Online, sistemul care va înlocui Revisal. Regulile de utilizare

Publicat

Publicitate

REGES-Online, noul registru general de evidență a salariaților care înlocuiește Revisal, devine obligatoriu pentru toți angajatorii. Platforma online permite gestionarea digitală a contractelor de muncă și este accesibilă și angajaților, scrie alba24.ro

Hotărârea de Guvern nr. 295 privind Registrul general de evidență a salariaților – REGES-Online, a fost publicată în Monitorul Oficial pe 31 martie. Documentul stabilește înlocuirea aplicației Revisal cu un nou sistem electronic, denumit REGES (sau REGES-Online). Noul portal digital va asigura gestionarea electronică a contractelor individuale de muncă de către angajatori și prestatori autorizați, printr-o platformă digitală gestionată de Inspecția Muncii.

Regulile de utilizare REGES-Online

REGES-Online (Registrul general de evidență a salariaților online) este o platformă informatică destinată completării, transmiterii, gestionării, consultării și procesării datelor referitoare la elementele contractului individual de muncă.

Pentru persoanele care urmează să desfășoare activitate în baza unui contract individual de muncă, încheiat potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, angajatorii persoane fizice sau juridice de drept privat, instituții/autorități publice/alte entități juridice sau misiunile diplomatice, oficiile consulare ale altor state în România, etc., completează și transmit în REGES anumite date, cel târziu în ziua anterioară începerii activității de către aceste persoane.

Angajatorii au obligația să completeze datele în REGES în ordinea cronologică a încheierii, modificării, suspendării și încetării contractului individual de muncă.

Dreptul și obligația privind completarea și transmiterea datelor în REGES sunt exclusiv ale angajatorului.

Publicitate

Angajatorii au obligația de a completa și de a transmite datele în Registru cel târziu în ziua anterioară începerii activității de către primul salariat. De asemenea, angajatorii au obligația de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariații încadrați cu contract individual de muncă, de a-l păstra în bune condiții la sediul angajatorului sau, după caz, la sediul secundar, dacă este delegată competența încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă, precum și de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.

Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puțin următoarele documente: actele necesare angajării, contractul individual de muncă, actele adiționale și celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă, acte de studii/certificate de calificare, precum și orice alte documente care certifică legalitatea și corectitudinea
completării în Registru.

Nerespectarea termenelor și reglemetărilor poate atrage amenzi de până la 20.000 lei.

Care sunt datele angajaților ce vor fi completate în REGES-Online

Angajatorii completează și transmit în REGES următoarele date, fără a avea caracter limitativ:

a) datele de identificare ale angajatorului, cum ar fi: denumirea, codul unic de identificare – CUI, codul de identificare fiscală – CIF, sediul social, numele și prenumele reprezentantului legal – pentru persoanele juridice, respectiv: numele, prenumele, codul numeric personal – CNP, domiciliul – pentru persoanele fizice;

b) datele de identificare ale salariaților, cum ar fi: numele, prenumele, codul numeric personal – CNP, numărul de identificare fiscală – NIF, cetățenia și țara de proveniență – Uniunea Europeană – UE, din afara Uniunii Europene, Spațiul Economic European – SEE;

c) pentru persoanele cu dizabilități, gradul, tipul de handicap și durata certificatului de încadrare în grad și tip de handicap;

d) data încheierii contractului individual de muncă, numărul acestuia și data începerii activității;

e) funcția/ocupația, conform specificației Clasificării ocupațiilor din România sau altor acte normative;

f) tipul contractului individual de muncă;

g) durata contractului individual de muncă, respectiv nedeterminată/determinată;

h) locul de muncă, respectiv fix sau mobil;

i) durata timpului de muncă și repartizarea acestuia;

j) salariul de bază lunar brut, indemnizațiile, sporurile, precum și alte adaosuri, astfel cum sunt prevăzute în contractul individual de muncă sau, după caz, în contractul colectiv de muncă;

k) datele de identificare ale utilizatorului, în cazul contractelor de muncă temporară;

l) data transferului, precum și datele de identificare ale angajatorului la care se face transferul în condițiile legii;

m) data la care începe și data la care încetează detașarea, precum și datele de identificare ale angajatorului la care se face detașarea;

n) data la care începe și data la care încetează detașarea transnațională, definită la art. 2 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale, cu modificările și completările ulterioare, statul în care urmează să se realizeze detașarea transnațională, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmează să presteze activitatea salariatul detașat, precum și natura acestei activități;

o) data la care începe și data la care încetează detașarea pe teritoriul unui stat care nu este membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, statul în care urmează să se realizeze detașarea, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmează să presteze activitatea salariatul detașat, precum și natura acestei activități;

p) perioada, cauzele de suspendare și data încetării suspendării contractului individual de muncă;

q) data și temeiul legal al încetării contractului individual de muncă.

Transmiterea datelor în REGES

Transmiterea în REGES a datelor prevăzute se face după cum urmează:

a) datele prevăzute la lit. a) – k) se transmit cel târziu în ziua anterioară începerii activității pentru fiecare persoană care urmează să se afle într-un raport de muncă cu angajatorul;

b) datele prevăzute la lit. l) se transmit în termen de 5 zile lucrătoare de la data transferului, respectiv de la data preluării prin transfer;

c) datele prevăzute la lit. m) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei de începere/încetare a detașării salariatului;

d) datele prevăzute la lit. n) și o) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei de începere/încetare a detașării salariatului pe teritoriul altui stat;

e) datele prevăzute la lit. p) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei suspendării/datei încetării suspendării, cu excepția cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării la angajator a certificatului de concediu medical, a absențelor nemotivate, precum și a situațiilor de suspendare în caz de forță majoră, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării;

f) datele prevăzute la lit. q) se transmit cel târziu la data încetării contractului individual de muncă/la data luării la cunoștință a evenimentului ce a determinat, în condițiile legii, încetarea contractului individual de muncă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending