Connect with us

Eveniment

Bacalaureat 2025, sesiunea de toamnă: Luni se afișează rezultatele înainte de contestații

Publicat

Publicitate

Rezultatele examenului național de Bacalaureat, sesiunea de toamnă, vor fi afișate luni, 18 august. Acestea sunt cele înainte de contestații, scrie edupedu.ro.

Ministerul Educației va publica luni, până în ora 12:00, rezultatele inițiale ale Bacalaureatului, sesiunea de toamnă. Notele vor fi disponibile pe site-ul dedicat, bacalaureat.edu.ro, dar și fizic, la fiecare centru de examinare.

Fiecare candidat a primit un cod alfanumeric în cadrul primei probe de examen, în baza căruia își poate consulta notele în momentul în care acestea vor fi publicate, scrie Mediafax.ro.

Contestații la Bacalaureat 2025, sesiunea de toamnă

La fel ca în cazul sesiunii de vară, candidații pot solicita vizualizarea lucrărilor, pentru a decide dacă vor să conteste sau nu nota obținută.

Contestațiile pot fi depuse luni, în intervalul 14:00-18:00, dar și marți și miercuri, atât în format fizic, cât și electronic.

Când vor fi afișate rezultatele finale

Rezultatele finale, după soluționarea contestațiilor, vor fi afișate în data de 26 august.

Un candidat este considerat că a promovat examenul de Bacalaureat dacă la fiecare probă a obținut cel puțin nota 5, iar media probelor este cel puțin 6.

Publicitate

sursa: mediafax

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Garda Națională de Mediu lansează 12 ghiduri utile pentru operatorii economici

Publicat

Publicitate

Garda Națională de Mediu (GNM) a lansat marți, pe site-ul oficial www.gnm.ro, un set de 12 ghiduri practice destinate operatorilor economici, în special companiilor noi, care desfășoară activități cu impact asupra mediului. Este pentru prima dată în istoria GNM când agenții economici au acces la informații structurate și centralizate, menite să faciliteze conformarea cu legislația de mediu și să reducă impactul activităților asupra mediului.

„Ghidurile elaborate de experții GNM reprezintă o linie de suport pe care o oferim operatorilor economici. Obiectivul nostru nu este de a aplica sancțiuni sau contravenții, ci de a proteja atât mediul cât și populația prin prevenție, informații corecte și educare publică. Îndemn toți agenții economici, în special cei care intră acum pe piață, să studieze aceste ghiduri utile”, a declarat comisarul general al GNM, Andrei Corlan.

Ghidurile oferă detalii esențiale, de la alegerea locației și codurilor CAEN, la gestiunea deșeurilor, taxe, autorizații și conformitatea cu reglementările naționale și europene. Acestea includ și informații despre autorizațiile emise de alte instituții, precum autoritățile locale, ISU sau DSP, precum și aspectele verificate de GNM în controale, reducând riscul sancțiunilor pentru operatorii care respectă recomandările.

Domeniile acoperite includ distribuția de carburanți, service-urile auto, șantierele de construcții, fabricarea cimentului, comerțul cu gaze fluorurate, gestiunea deșeurilor (inclusiv baterii, acumulatori, deșeuri periculoase, echipamente electrice și vehicule scoase din uz), transferul și incinerarea deșeurilor.

Inițiativa se înscrie în angajamentul GNM de a sprijini aderarea României la OECD, răspunzând recomandărilor acestei organizații. Ghidurile sunt disponibile gratuit pe site-ul GNM, la adresa https://www.gnm.ro/ghid.php.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

VIDEO: Cartea electronică de identitate: Cum se poate obține certificat de atestare a domiciliului, în format digital

Publicat

Publicitate

Cartea electronică de identitate: cum se poate obține certificat de atestare a domiciliului, în format digital. Ministerul Afacerilor Interne a făcut precizări despre procedura prin care poate fi disponibil acest document digital.

”Nu mai vezi adresa pe noua Carte Electronică de Identitate?

Poți obține rapid și simplu un certificat de atestare a domiciliului, valabil în format digital, de câte ori ai nevoie, direct de pe HUB-ul MAI”, este mesajul MAI.

Certificat de atestare a domiciliului. Cum se obține

Certificatul de atestare a domiciliului, în format digital, poate fi obținut prin accesarea hub.mai.gov.ro.

Autentificarea se face cu cartea electronică de identitate sau cu contul creat în hub-ul MAI.

La secțiunea ”Eliberare Certificat privind domiciliul înregistrat în Registrul Național de Evidență a Persoanelor, cererea se va completa automat.

Publicitate

Apoi certificatul va fi primit instant, în format PDF. Acesta poate fi transmis pe mail oriunde solicitantul are nevoie.

Acest certificat poate fi folosit numai în format digital.

MAI susține că domiciliul nu mai apare pe CEI, astfel încât datele să fie mai bine protejate, iar în cazul schimbării adresei aceasta se actualizează pe CIP fără să mai fie nevoie de schimbarea documentului de identitate.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Doar unul din trei copii cu părinți plecați la muncă în străinătate își revede familia în această vară

Publicat

Publicitate

Părinții a 36% dintre copii intenționează să vină în vacanța de vară în România, în timp ce părinții a 41% nu vor putea veni, invocând în proporție de peste 75% motive financiare, dificultatea de a-și lua concediu în această perioadă sau faptul că au fost acasă de Paști sau urmează să vină de Crăciun. Restul de 23% sunt indeciși, arată datele colectate în cadrul anchetei în rândul beneficiarilor programului Salvați Copiii România, destinat copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate realizată în luna iulie. Aproape 10% dintre copii vor merge ei în vacanță la părinți, peste hotare.

În ceea ce privește provocările cu care se confruntă părinții, un alt sondaj efectuat de Salvați Copiii[1], a arătat că puțin peste trei sferturi (77,5%) dintre respondenți consideră că menținerea legăturii emoționale cu copilul/copiii din România reprezintă principala provocare pe care o întâmpină ca părinte aflat la muncă peste hotare. Pe locul doi sunt indicate problemele de integrare culturală și adaptare în țara de rezidență, menționate de aproximativ 25% dintre părinți, urmate de comunicarea cu instituțiile din România (școala/grădinița copilului, primărie, instituții fiscale etc.), specificată de 18% dintre respondenți.

În ceea ce privește aspectele care cred că ar îmbunătăți comunicarea dintre părinți și copiii rămași acasă, 81% dintre părinți indică necesitatea de a avea timp mai mult dedicat comunicării cu copilul/copiii, 21% timp mai mult dedicat comunicării cu persoanele în grija cărora se află copilul/copiii, 19% necesitatea suportului psihologic pentru copii, iar 12,4% necesitatea de resurse educaționale legate de comunicare eficientă.

Necesitățile pe care le resimt părinții plecați la muncă în străinătate cu privire la creșterea copiilor (au fost rugați să evidențieze maxim 2 opțiuni) constau în: resurse pentru menținerea unei relații sănătoase și apropiate cu copiii de la distanță – menționate de 57% dintre părinți, suport pentru gestionarea relațiilor cu persoanele care au grijă de copii (bunici, rude) – 29% dintre părinți, resurse educaționale pentru copii – 26% dintre părinți, consiliere psihologică pentru părinți – 18%, informații despre drepturile și serviciile disponibile în țara de rezidență – 15%, alocația europeană pentru copii – 15%, grupuri de suport pentru părinți din diaspora – 15%, consiliere juridică privind drepturile și obligațiile parentale – 8% dintre părinți.

Menținerea unei legături constante cu copiii rămași în țară este esențială, fiind o ancoră emoțională și psihologică ce le oferă stabilitate și încredere. Lipsa acesteia îi poate face să se simtă pierduți și nesiguri. Această preocupare se află în centrul eforturilor specialiștilor Salvați Copiii implicați în programul dedicat lor, motiv pentru care, pe lângă serviciile oferite copiilor și persoanelor care îi au în grijă, intervenția Salvați Copiii urmărește să întărească aceste legături. Proiectul derulat cu sprijinul Departamentului pentru Românii de Pretutindeni vizează în mod direct părinții aflați peste hotare.”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

În acest context, Salvați Copiii anunță proiectul „Sună-i zilnic! Conexiune dincolo de granițe”, finanțat de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni și destinat părinților români care muncesc în străinătate. Inițiativa face parte din campania națională cu același nume, demarată recent de organizație, care reunește mai multe acțiuni sub același concept, adresându-se nu doar părinților din diaspora, ci și persoanelor în grija cărora rămân copiii, membrilor comunității și specialiștilor din asistență socială și educație, cu scopul de a sprijini bunăstarea emoțională a celor mici. Campania se bucură de susținerea Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție,  Poliţiei de Frontieră Române, DIGI România.

Publicitate

Scopul proiectului este creşterea gradului de conştientizare a părinţilor români care muncesc în alte state cu privire la nevoile copiilor rămaşi acasă, necesitatea menţinerii comunicării cu aceştia şi cu persoanele în grija cărora au rămas şi a legăturii cu comunitatea de proveniență.

Date proiectSună-i zilnic! – Conexiune dincolo de granițe. Program pentru părinții români din străinătate

Proiect finanțat de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni

Grupul-țintă principal al proiectului:părinții români plecați la muncă în străinătate

Perioadă derulare: iulie-octombrie 2025

Buget aprobat: 137.557 lei

Proiectul include următoarele activități:

– Realizarea unui studiu la nivel european privind patternurile de relaționare și nevoile de sprijin ale părinților plecați la muncă în străinătate, cu copiii rămași în țară.

– Campanii de informare și conștientizare cu privire la nevoile copiilor rămaşi acasă, necesitatea menţinerii comunicării cu aceştia şi cu persoanele în grija cărora au rămas copiii şi a legăturii cu comunitatea de proveniență pentru peste 900.000 de români care muncesc/trăiesc în alte state.

– Servicii de informare şi consiliere pe teme psiho-emoţionale şi juridice pentru 1.500 de părinţi români care muncesc în alte state – prin intermediul secțiunii interactive a site-ului www.copiisinguriacasa.ro, liniei telefonice dedicate, activităţi de informare și consiliere a părinţilor la puncte de trecere a frontierei, prin caravane organizate în mediul rural și urban mic.

Context

Amploarea fenomenului copiilor cu părinții plecați la muncă în străinătate a făcut necesară dezvoltarea unei rețele de servicii specializate destinate acestor copii. Organizația Salvați Copiii a creat astfel de servicii, adresate atât copiilor, cât și părinților lor și persoanelor în grija cărora au rămas copiii, începând cu anul 2010.

  • Peste 16.000 de copii şi 10.500 de adulți, persoane în grija cărora au rămas sau părinți, au beneficiat până acum de servicii de intervenție directă (consiliere psihologică şi socială, activități de suport școlar şi activități de socializare pentru copii; educație parentală, consiliere socială şi îndrumare juridică pentru adulți).
  • Peste 130.000 de persoane, părinți, copii și specialiști, au fost informate cu privire la impactul negativ pe care plecarea părinților îl are asupra copiilor rămași acasă şi la obligațiile ce le revin părinților la părăsirea țării prin activități directe, iar peste 5.000.000 de persoane prin campanii media și online.

Serviciile de consiliere psihologică și juridică pot fi accesate prin linia telefonică 021.224.24.52 și prin platforma www.copiisinguriacasa.ro.

Persoană de contact: Anca Stamin, Manager proiect, Organizația Salvați Copiii, email – anca.stamin@salvaticopiii.ro, tel. – 0745.039.084


[1] Sondaj efectuat în rândul părinților din străinătate ai căror copii rămași în România în grija rudelor sunt incluși în programul de suport al organizației la finalul anului 2024

Citeste mai mult

Eveniment

Loteria Română: Report de peste 4,47 milioane de euro la Loto 6/49. Fondurile de câștiguri pe categorii

Publicat

Publicitate

Loteria Română: La Loto 6/49, la categoria I, se înregistrează un report în valoare de peste 22,66 milioane de lei (peste 4,47 milioane de euro). La Noroc este în joc un report cumulat în valoare de peste 2,7 milioane de lei (peste 534.300 de euro).

Joi, 21 august, vor avea loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

La Joker, la categoria I, se înregistrează un report în valoare de peste 28,94 milioane de lei (peste 5,71 milioane de euro).

La Loto 5/40, la categoria I, se înregistrează un report în valoare de peste 887.800 de lei (peste 175.300 de euro). La Super Noroc se înregistrează la categoria I un report în valoare de peste 162.300 de lei (peste 32.000 de euro).

La tragerile loto de duminică, 17 august, Loteria Română a acordat 29.840 de câștiguri în valoare totală de peste 4,03 milioane de lei.

La tragerea Noroc s-a câștigat premiul de categoria a III-a în valoare de 83.938,56 lei. Biletul norocos a fost jucat pe joaca.loto.ro.

Publicitate

La tragerea Joker s-a câștigat premiul de categoria a II-a în valoare de 307.621,43 de lei. Biletul norocos a fost jucat la o agenție din Iași.

La tragerea Noroc Plus s-a câștigat premiul de categoria I în valoare de 1.439.819,36 de lei. Biletul norocos a fost jucat pe aplicația mobilă AmParcat.ro.

La tragerea Loto 5/40 s-a câștigat premiul de categoria a II-a în valoare de 132.753,5 lei. Biletul norocos a fost jucat la o agenție din Bârlad.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending