Connect with us
Publicitate

Eveniment

Avertisment pentru șoferi! Care sunt cele mai mari amenzi care s-ar putea lua de anul viitor

Publicat

Publicitate

Un proiect de lege care a fost deja adoptat deja de Senat vizează Codul Rutier care în anul 2022 ar putea suferi modificări importante, relatează alba24.ro. Proiectul de lege prevede ca drumurile publice din țară să fie monitorizate video de Poliţia Română, astfel încât contravenţiile şoferilor să fie constatate automat, la fel ca şi aplicarea amenzilor.

Codul Rutier 2022. Un nou sistem de amenzi pentru șoferi

Sistemul de amenzi este susținut de amplasarea pe drumurile publice mai multor camere video monitorizate de Poliția Română, care vor urmări mai ușor șoferii indisciplinați în trafic. Proiectul de lege în ceea ce privește schimbarea codului rutier a fost adoptat tăcit de Senat.

“Dispozitivele de detecţie se amplasează cu prioritate pe drumurile cu o rată ridicată a accidentelor rutiere pe baza unor analize de risc. Indicatoarele de avertizare a prezenţei dispozitivului de detecţie se instalează înaintea locului dispunerii dispozitivului de detecţie, la o distanţă de maximum 50 m în localităţi, între 100 m şi 250 m în afara localităţilor, respectiv între 500 m şi 1.000 m pe autostrăzi şi drumuri expres”, se arată în proiectul de lege adoptat de Senat.

Publicitate

Procesul-verbal de amendare va fi comunicat în 90 de zile calendaristice, fie prin poștă, fie prin e-mail. Amenzile vor fi achitate într-un cont nou special creat în acest sens.

Noua propunere, din Parlament, mai face referire la dezvoltarea unui sistem de camere de supraveghere pentru toate localitățile din România, iar Poliția îi va putea amenda pe șoferi automat, în baza imaginilor surprinse pe camerele amplasate pe drumurile publice.

Noul sistem video pregătit de oamenii legii va fi conceput de așa natură încât să trimită automat la adresa șoferului o fotografie alături de procesul verbal de constatare a contravenției. Apoi, pe baza acestor imagini se va putea efectua dosarul de probe.

Publicitate

Reguli pentru pietoni

O altă schimbare importantă introdusă în Regulamentul de aplicare a Codului Rutier se referă la pietoni. Mai exact, pietonii care sunt neatenți la traversarea străzii vor pute fi amendați. Și această măsură a fost introdusă anterior în Codul Rutier, dar nu s-a putut aplica în absența regulamentului de aplicare.

Șoferii vor putea afla istoricul sancțiunilor rutiere

În plus, șoferii vor putea afla tot istoricul sancțiunilor rutiere, nu doar numărul punctelor de penalizare, așa cum se întâmplă în prezent. „Istoricul sancțiunilor la regimul circulației pe drumurile publice aplicate titularului permisului de conducere se comunică la cererea acestuia, în condițiile stabilite prin ordin al Ministrului Afacerilor Interne”, se arată într-o hotărâre adoptată de Guvern.

Mașinile nepoluante vor primi numere de înmatriculare verzi. Pe baza acestora, șoferii vor avea acces în anumite zone ale orașelor sau vor putea obține gratuități la parcare. Potrivit ministrului Mediului, Tanczos Barna, măsura vine în sprijinul celor care fac un efort în plus pentru a proteja mediul.

Publicitate

Codul Rutier: Punctul de amendă, plafonat în 2022

Prin intermediul OUG 130/2021, Guvernul a stabilit plafonarea în continuare a valorii punctului de amendă, măsură începută în 2018.

Astfel, punctul de amendă este fixat la 145 de lei între 1 ianuarie 2022 și 31 decembrie 2022.

În lipsa acestei modificări, punctul de amendă ar fi crescut, din 1 ianuarie 2022, la 10% din salariul minim brut pe țară, respectiv 255 lei.

Publicitate

Codul Rutier 2022: Care este amenda maximă 

În România, există cinci clase de amendă. Primele patru li se aplică persoanelor fizice, în timp ce a cincea este aplicată persoanelor juridice.

  • Amenda maximă pentru persone fizice (20 de puncte de penalizare) este de la 2.900 de lei
  • Amenda maximă pentru persoanele juridice amenda maximă (100 de puncta de penalizare) este de 14.500 de lei.

Codur Rutier 2022: Clasele de sancţiuni sunt

  1. – clasa I: 2/3 puncte-amendă;
  2. – clasa a II-a: 4/5 puncte-amendă;
  3. – clasa a III-a: 6-8 puncte-amendă;
  4. – clasa a IV-a: 9- 20 de puncte-amendă;
  5. – clasa a V-a: 21- 100 de puncte-amendă.

Clasele de sancțiuni/ Punctele amendă prevăzute în legislația rutieră din România

2 sau 3 puncte amendă

  • 1. conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțîn 10km/hsub limita minimă obligatorie stabilă pe tronsonul de drum respectiv ;
  • 2. nerespectarea obligației de semnalizare a manevrei de schimbare a direcției de mers;
  • 3. nerespectarea de către pietoni a normelor privind circulăția pe drumurile publice;
  • 4. neîndeplinirea obigației proprietarului sau a utilizatorului de autovehicul de a solicită documentul de constatare a avariilor produse acestuia în alte împrejurări decât în urma unui accident de circulație;
  • 5. nerespectarea normelor privind circulația pe drumurile publice de către conducătorii coloanelor militare, ai grupurilor organizate autorizate și cortegiilor;
  • 6. nerespectarea semnificației semnalului luminos intermediar de forma uneia sau a unor săgeți de culoare galbenă ori albă cu vârful orientat în jos spre dreapta, care anunță schimbarea semnalului de culoare verde în cazul benzilor de circulație reversibilă;
  • 7. conducerea unui vehicul avariat peste termenul de de 30 de zile de la dată eliberării documentului de constatare a avariei;
  • 8. nerespectarea obligației conducătorului de autovehicul și a pasagerilor acestuia de a purta, în timpul deplasării pe drumurile publice, centură sau dispozitivele de siguranță omologate;
  • 9. nerespectarea obligației de către conducătorul de motocicletă sau moped de a purta, în timpul deplasării pe drumurile publice, cască de protecție omologată;
  • 10.  nerespectarea obligației conducătorului de vehicul de a lăsa liber traseul tramvaiului la apropierea acestuia, când drumul are o singură bandă;
  • 11. nerespectarea regulilor de circulație de către conducătorii de animale;
  • 12. nerespectarea obligației de a aplică semnul distinctiv pe autovehicule conduse de persoane care au mai puțin de un an vechime de la dobândirea permisului de conducere;
  • 13. lăsarea liberă în timpul conducerii a volanului, ghidonului sau a manetei de comandă a vehiculului;
  • 14. nerespectarea de către pasageri sau călători a obligațiilor ce le revin atunci când se află în vehicule;
  • 15. nerespectarea semnificației culorii galbene a semaforului;
  • 16. conducerea unui vehicul ale cărui plăcute cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare sunt deteriorate, murdare ori acoperite cu gheață sau zăpadă de natură a împiedică identificarea numărului de înmatriculare sau de înregistrare;
  • 17. conducerea unui vehicul pe ale cărui plăcute cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare sunt aplicate folii sau alte dispozitive care nu permit citirea numărului de înmatriculare ori plăcuțele nu corespund standardelor în vigoare;
  • 18. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul cu defecțiuni tehnice, altele decât cele prevăzute la art .102 alin .(3) lit. b)ori care are lipsa unul sau mai multe elemente de caroserie sau această este deteriorată vizibil;

 2 puncte amendă

  • 1. folosirea incorectă a luminilor de drum la întâlnirea cu un autovehicul care circulă din sens opus;
  • 2. folosirea telefoanelor mobile în timpul conducerii, cu excepția celor prevăzute cu dispozitive de tip „mâini libere”;
  • 3. nerespectarea obligației de a purta, în timpul circulației pe drumurile publice, centură de siguranță ori căștile de protecție omologat, după caz;
  • 4. depășirea cu 10-20 de km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 5. circulăția pe un sector de drum pe care accesul este interzis;
  • 6. nerespectarea regulilor privind manevră de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers;
  • 7. nerespectarea obligației de a folosi luminile de întâlnire și pe timpul zilei, pe autostrăzi, drumuri expres și pe drumuri naționale europene (E);
  • 8. staționarea neregulamentară;
  • 9. refuzul înmânării actului de identitate, a permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, a celorlalte documente prevăzute de lege, la cererea polițistului rutier, precum și refuzul de a permite verificarea vehiculului;

3 puncte amendă

  • 1. oprirea nejustificată sau circulația pe bandă de urgență a autostrăzilor ori oprirea pe partea carosabilă a drumurilor expres sau a drumurilor naționale europene (E);
  • 2. depășirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 3. nerespectarea regulilor privind manevră de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers, dacă prin această s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
  • 4. nepastrarea unei distanțe corespunzătoare față de vehiculul care îl precede, dacă prin această s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
  • 5. nerespectarea semnifiactiei indicatorului „ocolire”, instalat pe refugiul stațiilor de tramvai;
  • 6. pătrunderea într-o intersecție atunci când circulăția în interiorul acesteia este blocată;

4 puncte amendă

  • 1. nerespectarea obligațiilor care îi revin în cazul vehiculelor rămase în până sau avariate;
  • 2. nerespectarea semnificației indicatorului „STOP”;
  • 3. depășirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 4. circulația în timpul nopții sau ziua, pe timp de ceață, ninsoare abundență sau ploaie torențială, cu un autovehicul fără lumini sau fără semnalizare corespunzătoare;
  • 5. conducerea unui autovehicul sau tractarea unei remorci atunci când dovadă înlocuitoare a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare este eliberată fără drept de circulăție sau durata acesteia a expirat;

4 sau 5 puncte amendă

  • 1. nerespectarea semnalelor polițiștilor de frontieră în punctele de trecere a frontierei de stat a României, ale indrumatorilor de circulăție ai Ministerului Apărării, ale agenților de cale ferată, ale persoanelor desemnate pentru dirijarea circulăției, pe sectoarele de drum pe care se execută lucrări de reabilitare a acestora, precum și cele ale patrulelor școlare de circulație și ale nevăzătorilor;
  • 2. nerespectarea regulilor de utilizare a mijloacelor de avertizare sonoră de către conducătorii de vehicule, cu excepția celor care conduc autovehicule prevăzute la art . 32 alin .(2) lit .a) și b);
  • 3. nerespectarea semnificației indicatoarelor și marcajelor de obligare;
  • 4. neîndeplinirea obligației de a solicită autorității competențe, în termenul prevăzut de lege, eliberarea unui duplicat al permisului de conducere sau al certificatului de înmatriculare ori de înregistrare, în cazul în care acestea au fost declarate furate, pierdute, deteriorate sau nu mai corespund din punctul de vedere al formei și conținutului celor în vigoare;
  • 5. lipsa dotărilor specifice la autovehiculele destinate învățării conducerii auto, prevăzute în reglementările în vigoare;
  • 6. conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori sunt uzate peste limita admisă;
  • 7. conducerea unui autovehicul care, în mers sau staționare, poluează fonic sau emană noxe peste limita legal admisă;
  • 8. nerespectarea traseelor stabilite de poliția rutieră pentru pregătirea practică sau susținerea examenului pentru obținerea carnetului de conducere;
  • 9. nerespectarea obligației de a circulă pe un singur șir, indiferent de direcția de deplasare, într-o intersecție în care circulă și tramvaie și de a lasă liber traseul tramvaiului atunci când spațiul dintre șina din dreapta și trotuar nu permite circulația pe două șiruri;
  • 10. efectuarea de către conducătorul unui vehicul a unor activități de natură a-i distrage atenția de la conducere ori folosirea instalațiilor de sonorizare la un nivel de zgomot care afectează deplasarea în siguranță a lui și a celorlalți participanți la trafic;
  • 11. nerespectarea obligației ce revine conducătorului de motocicletă sau moped de a avea în funcțiune, în timpul zilei, luminile de întâlnire în circulăția pe drumurile publice;
  • 12. neutilizarea echipamentului de protecție-avertizare fluores-cent-reflectorizant de către persoană care execută lucrări în zona drumului public sau de către agentul de cale ferată care asigura trecerea la nivel;
  • 13. conducerea unui autovehicul care nu este dotat cu trusa medicală, triunghiuri reflectorizante și stingator pentru incendii, omologate;

 6 puncte amenda

  • 1. refuzul de a permite imobilizarea vehiculului sau verificarea tehnica a acestuia;
  • 2. nerespectarea semnificației semnalelor regulamentare ale agenților de cale ferata care dirijează circulația la trecerile la nivel cu calea ferata;
  • 3. depășirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 4. conducerea unui vehicul înmatriculat sau înregistrat care nu are montata una dintre plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare;
  • 5. circulația sau staționarea pe spațiul interzis care separă sensurile de circulație pe autostradă;
  • 6. staționarea ori parcarea autovehiculelor pe autostrada în alte locuri decât cele special amenajate și semnalizate;
  • 7. executarea pe autostradă a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulația sau traversarea de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediana sau racordurile dintre cele doua parti carosabile;
  • 8. nerespectarea semnificației indicatoarelor Trecere la nivel cu o cale ferată simpla, fară bariere; Trecere la nivel cu o cale ferată dublă, fară bariere sau Oprire, instalate la trecerea la nivel cu o cale ferata;
  • 9. schimbarea direcției de mers prin viraj spre stânga, daca prin aceasta se încalcă marcajul longitudinal continuu care separa sensurile de circulație;
  • 10. pătrunderea într-o intersecție dirijata prin semafoare, daca prin aceasta se produce blocarea circulației în interiorul intersecției.

 6-8 puncte amenda

  • 1. conducerea unui autovehicul cu permis de conducere a cărui valabilitate a expirat;
  • 2. conducerea unui autovehicul de către o persoană care nu a preschimbat permisul de conducere national romanesc la schimbarea domiciliului sau reședinței, în termenul prevăzut de lege;
  • 3. conducerea unui autovehicul de către o persoană cu domiciliul în România care nu a preschimbat permisul de conducere obținut în alt stat, în termenul prevăzut de lege;
  • 4. neîndeplinirea obligațiilor de preschimbare a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare a autovehiculului ori remorcii în cazurile prevăzute de lege;
  • 5. nepastrarea distantei laterale suficiente față de vehiculul care circula din sens opus;
  • 6. nerespectarea de către conducătorul de vehicul a semnificației indicatoarelor și marcajelor de interzicere sau restricție ori a celor temporare, cu excepția celor care interzic accesul sau depășirea care se încadrează în alta clasa e sancțiuni;
  • 7. nerespectarea obligației de a permite părăsirea intersecției conducătorului vehiculului rămas în interiorul acesteia;
  • 8. nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor și mopedelor;
  • 9. nereducerea vitezei în cazurile prevăzute de regulament;
  • 10. montarea la autovehicul, remorcă sau tramvai a luminilor de alta culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonoră sau accesorii ori modificări neomologate;
  • 11. circulația cu un autovehicul, remorcă sau tramvai cu defecțiuni la sistemul de iluminare sau de avertizare sonora ori când acestea lipsesc;
  • 12. nerespectarea regulilor în cazul imobilizării involuntare în pasaje subterane și tuneluri;
  • 13. nerespectarea regulilor privind transportul persoanelor și al obiectelor în sau pe vehicule;
  • 14. pornirea de pe loc a autovehiculului sau tramvaiului cu ușile deschise, circulația cu ușile deschise ori deschiderea acestora în timpul mersului; deschiderea ușilor autovehiculului atunci când acesta este oprit sau staționat, fară asigurarea că nu se pune în pericol siguranță deplasării celorlalți participanți la trafic;
  • 15. oprirea autovehiculelor destinate transportului public de persoane în alte locuri decât în stațiile semnalizate că atare;
  • 16. nerespectarea regulilor privind circulația pe benzi;
  • 17. conducerea pe drumurile publice a vehiculelor cu două roti, fară a se asigura contactul cu partea carosabila pe ambele roti.

6-9 puncte amendă plus suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 60 de zile

  • a) nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere, depășirea sau trecerea la culoarea roșie a semaforului, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulație din care au
  • rezultat avarierea unui vehicul sau alta pagube materiale;
  • b) nerespectarea interdicției temporare de circulație instituite pe un anumit segment de drum public;
  • c) nerespectarea regulilor de circulație la trecerea unei coloane oficiale sau intercalarea într-o astfel de coloana;
  • d) circulația pe sens opus, cu excepția cazurilor în care se efectuează regulamentarmanevra de depășire.

9-20 puncte amendă

  • 1. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al cărui termen de valabilitate a inspecției tehnice periodice a expirat;
  • 2. conducere ape drumurile publice a unui vehicul fără a avea montată una dintre plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori dacă plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare nu sunt fixate în locurile special destinate;
  • 3. conducerea unui vehicul cu tracțiune animală neînregistrat;
  • 4. neefectuarea radierii vehiculelor din evidență, în cazurile și termenele prevăzute de lege;
  • 5. conducerea unui autovehicul destinat transportului public de persoane sau de mărfuri fără a deține atestatul profesional;
  • 6. neefectuarea verificării medicale periodice;
  • 7. neîndeplinirea de către medicul de familie a obligațiilor prevăzute la art. 22 alin. (6) în cazul implicării, cu vinovăție, a conducătorului de vehicul aflat în evidență să într-un accident de circulație în urmă căruia au rezultat numai pagube materiale;
  • 8. deținerea simultană a două permise de conducere naționale, dintre care unul eliberat de o autoritate competență străină;
  • 9. lipirea de afișe, inscripțîi sau înscrisuri pe indicatoare sau dispozitivele ce servesc la semnalizarea rutieră, inclusiv pe suporturile acestora;
  • 10. deținerea, montarea sau folosirea în circulația pe drumurile publice a mijloacelor speciale de avertizare sonoră sau luminoasă pe vehiculele care nu au acest drept;
  • 11. deținerea, montarea sau folosirea în circulația pe drumurile publice a dispozitivelor care perturbă funcționarea normală a dispozitivelor de măsurare a vitezei;
  • 12. folosirea nejustificată a mijloacelor speciale de avertizare luminoase sau sonore de către conducătorii autovehiculelor care au regim de circulație prioritară;
  • 13. nerespectarea semnalelor regulamentare ale agenților de cale ferată la trecerea la nivel;
  • 14. necomunicarea de către proprietarul sau utilizatorul unui vehicul, la solicitarea poliției rutiere, a identitățîi persoanei căreia i-a încredințat vehiculul spre a fi condus;
  • 15. neîndeplinirea obligațiilor ce îi revin conducătorului de vehicule care efectuează transport public de persoane sau de mărfuri;
  • 16. nerespectarea obligațiilor ce revin conducătorilor de vehicule cu tracțiune animală;
  • 17. nerespectarea dispozițiilor art. 74 privind circulăția pe autostrăzi;
  • 18. neîndeplinirea obligațiilor prevăzute la art. 79 alin. (2) în cazul implicării conducătorului de autovehicul într-un accident de circulație din care au rezultat numai pagube materiale;
  • 19. efectuarea transportului de mărfuri sau persoane cu autovehicule și remorci care circulă în baza autorizației pentru probe;
  • 20. conducerea unui autovehicul care circulă în baza autorizației pentru probe în afară județului sau a municipiului București în rază căruia își are sediul titularul autorizației;
  • 21. nerespectarea semnificației luminii roșii a dispozitivelor instalate pentru semnalizarea benzilor cu circulație reversibilă;
  • 22. săvârșirea de către conducătorii de vehicule sau pasagerii acestora de gesturi obscene, proferarea de injurii, adresarea de expresii jignitoare sau vulgare participanților la trafic;
  • 23. aruncarea, lăsarea ori abandonarea pe drumul public de obiecte, materiale, substanțe sau vehicule, după caz;
  • 24. nerespectarea regulilor privind remorcarea vehiculelor;
  • 25. neprezentarea, în mod nejustificat, în termenul stabilit la unitatea de poliție rutieră la care au fost invitate pentru soluționarea oricărei probleme legate de calitatea de participantla trafic sau de proprietar ori utilizator de vehicul;
  • 26. pătrunderea pe drumurile publice modernizate cu un vehicul care are pe roți sau pe caroserie noroi ce se depune pe partea carosabilă ori din care cad sau se scurg produse, substanțe sau materiale ce pun în pericol siguranță circulației;
  • 27. transportul copiilor în vârstă de până la 12 ani sau al animalelor pe locurile din față ale vehiculelor;
  • 28. conducerea autovehiculului cu masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone pe drumurile acoperite cu gheață, zăpadă sau polei, fără a avea montate pe roți lanțuri sau alte echipamente antiderapante omologate;
  • 29. neaplicarea, în partea din spate a unui vehicul înmatriculat într-un stat care nu este semnatar al Convenției asupra circulației rutiere, a semnului distinctiv al statului care a efectuat înmatricularea;
  • 30. staționarea neregulamentară pe drumurile publice în condiții de vizibilitate redusă;
  • 31. lovirea, deteriorarea sau ocolirea porților de gabarit instalate înaintea trecerii la nivel cu calea ferată;
  • 32. lovirea și/sau deteriorarea pasajelor superioare de pe drumurile publice, prin nerespectarea gabaritului de liberă trecere semnalizat corespunzător;
  • 33. montarea pe autovehicul a unui sistem antifurt sonor a cărui durata a semnalului depășește mai mult de un minut consecutiv, iar intensitatea semnalului depășește pragul fonic prevăzut de lege;
  • 34. neaplicarea, în partea din spate a autovehiculului care efectuează transport public de persoane sau de mărfuri, a indicatorului cu limitele de viteză admise pentru categoria din care face parte vehiculul condus;
  • 35. aplicarea tratamentelor chimice sau a foliilor pe parbriz, lunetă sau pe geamurile laterale, cu excepția celor omologate și/sau certificate de către autoritatea competență și care sunt marcate corespunzător;
  • 36. aplicarea de afișe, reclame publicitare, înscrisuri sau accesorii pe parbriz, lunetă sau geamurile laterale care restrâng sau estompează vizibilitatea sub limita legal admisă ori împiedică sau diminuează eficacitatea dispozitivelor de iluminare și semnalizare luminoasă ori citirea numărului de înmatriculare;
  • 37. încălcarea obligațiilor referitoare la circulația pe drumurile publice a vehiculelor care transporta produse sau mărfuri periculoase ori a vehiculelor cu masă și/sau gabaritul depășit;
  • 38. nerespectarea obligației de comunicare prevăzute la art. 80 sau comunicarea de date inexacte sau incomplete.

9-20 puncte amendă plus suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 90 de zile

  • a) conducerea sub influență băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracțiune;
  • b) conducerea vehiculului cu defecțiuni grave la sistemul de frânare sau la mecanismul de direcție, constatate de poliția rutieră împreună cu specialiștii Registrului Auto Român;
  • c) neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune;
  • d) nerespectarea dispozițiilor prevăzute la art. 35 alin.(3);
  • e) depășirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic.

21-100 de puncte amendă următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice sau juridice

  • 1. nesemnalizarea sau semnalizarea nerespunzatoare a drumului public sau a trecerilor la nivel cu calea ferată, conform standardelor în vigoare; neinlaturarea obstacolelor care împiedică vizibilitatatea conducătorilor de vehicule la trecerile la nivel cu calea ferată;
  • 2. neîndeplinirea obligațiilor de instalare a mijloacelor de semnalizare rutieră, precum și a dispozitivelor speciale de acest fel;
  • 3. nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare, conform standardelor în vigoare, a obstacolelor sau lucrărilor aflate în zona drumului public;
  • 4. neasigurarea stării de viabilitate a părții carosabile potrivit standardelor în vigoare, precum și neluarea măsurilor de înlăturare a obstacolelor aflate pe partea carosabilă;
  • 5. amplasarea în zona drumului public de dispozitive care pot fi confundate cu indicatoarele ori instalațiile care servesc la semnalizarea rutieră ori realizarea de construcții sau instalații ori ceearea de alte obstacole de natură să le limiteze vizibilitatatea sau eficacitatatea;
  • 6. instituirea de restricții de circulăție pe drumurile publice fără autorizația administratorului drumului și avizul poliției rutiere;
  • 7. nerespectarea termenelor și condițiilor stabilite de administratorul drumului public și de poliția rutieră privind amplasarea și executarea de lucrări în zona drumului public;
  • 8. nerespectarea obligațiilor de către executant sau, după caz, beneficiar că, după terminarea lucrărilor în partea carosabilă, acosta-ment sau trotuar, să readucă drumul public cel puțin la starea inițială;
  • 9. neîndeplinirea obligațiilor ce le revin, potrivit normelor legale, în legătură cu vehiculele și conducătorii acestora;
  • 10. necomunicarea, în termen, la cererea poliției rutiere, a identitățîi persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice;
  • 11. lipsa dotărilor specifice obligatorii pentru admiterea și menținerea în circulație a vehiculelor;
  • 12. neasigurarea insotirii deplasării vehiculelor care efectuează transport de mărfuri sau produse periculoase, precum și a celor cu mase sau gabarite depășite;
  • 13. nerespectarea obligației de a echipa personalul de execuție a lucrărilor în zona drumului public cu echipamente de protecție-avertizare fluorescent-reflectorizant;
  • 14. amplasarea stațiilor mijloacelor de transport public de persoane fără avizul poliției rutiere;
  • 15. practicarea actelor de comerț pe trotuar, pe acostament sau pe partea carosabilă, iar în afară localităților, în zona de siguranță a drumului public;
  • 16. refuzul nejustificat de a înmatricula sau de a înregistra un vehicul ori de a elibera plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori de a menționa în certificatul de înmatriculare datele de identificare a utilizatorului;
    17. neîndeplinirea, de către proprietarul sau deținătorul mandatat al vehiculului, a obligației de a solicită autorității competențe înscrierea în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare a datelor de identificare a utilizatorului;
  • 18. neîndeplinirea obligațiilor ce revin organizatorilor întrecerilor autorizate de a lua toate măsurile necesare pentru desfășurarea în siguranță a acestora, precum și pentru protecția celorlalți participanți la trafic;
  • 19. neîndeplinirea obligației, de către autoritățile publice locale, de a efectua amenajări rutiere destinate circulației pietonilor, bicicliștilor, vehiculelor cu tracțiune animală și calmarii traficului, precum și nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare a acestora;
  • 20. încredințarea unui vehicul destinat transportului public de persoane sau de mărfuri pentru a fi condus pe drumurile publice de către un conducător de autovehicul sau tramvai care nu are atestat profesional;
  • 21. dispunerea efectuării transportului de mărfuri și produse periculoase sau a vehiculelor cu masă și/sau gabaritul depășit fără autorizație specială emisă în condițiile legii ori pe alte trasee decât cele stabilite de autoritatea competență;
  • 22. neîndeplinirea obligației de înștiințare a poitiei rutiere de pe a cărei rază de competență pleacă transportul de mărfuri sau produse periculoase cu privire la traseul stabilit și localitatea de destinație;
  • 23. neîndeplinirea obligației de către autoritățile administrației publice locale de a amenaja drumuri laterale în condițiile art. 71 alin. (2);
  • 24. nerespectarea obligației administratorului drumului public sau autorității publice locale de a execută sau, după caz, de a desființa amenajările rutiere, în termenul stabilit împreună cu poliția rutieră ;
  • 25. punerea în aplicare a planurilor de urbanism generale, zonale sau de detaliu, fără că acestea să fie avizate în prealabil de către administratorul drumului public și poliția rutieră;
  • 26. încălcarea dispozițiilor legale privind efectuarea de modificări și completări în certificatul în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori în cartea de identitate a vehiculului, precum și verificarea tehnică periodică a acestuia fără solicitarea prezentării de către proprietar a dovezii existenței asigurării de răspundere civilă pentru pagube produse terților prin accidente de autovehicule;
  • 27. neîndeplinirea obligației de întreținere a drumului public pe timp de iarnă, potrivit reglementărilor în vigoare;
  • 28. nerespectarea obligației de comunicare prevăzute la art .80 sau comunicarea de date inexacte ori incomplete.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

(P) Valeriu Iftime o provoacă pe Doina Federovici la un live despre viitorul Botoșaniului

Publicat

Publicitate

Candidatul PNL la președenția CJ Botoșani, omul de afaceri Valeriu Iftime, spune că nu este nici pe departe un începător în administrație, chiar dimpotrivă, având experiența unor proiecte private de sute de milioane de euro și conducând un grup de firme care plătesc impozite cât întregul buget al județului.

Valeriu Iftime îi răspunde astfel actualului șef al CJ, Doina Federovici (PSD), pe care îl consideră un dezastru din perspectiva funcției publice, inclusiv ținând cont de cum arată acum acest județ, una dintre cele mai puțin dezvoltate zone din România și chiar din Europa.
“O provoc pe doamna Federovici să vedem care dintre noi doi știe să scrie mai bine românește. Nu are proprietatea tuturor celor spuse, pentru că nu știu dacă vreodată în viața ei a scris vreun proiect. Pentru că a scrie proiecte de finanțare europeană e o chestiune în care nu contează dacă lucrezi la stat sau la privat, în administrația publică sau nu. (…) Iart-o, Doamne, că nu știe ce vorbește. Eu nu sunt deloc un începător”, a spus Iftime într-o transmisie live, pe Facebook, cu Eduard Mititelu, după ce Federovici spusese că Botoșaniul nu-și permite începători în administrația publică locală.

Antreprenorul arată că a scris proiecte europene importante și are experiență în elaborarea de bugete, care în primul rând înseamnă reduceri de cheltuieli, nu mână întinsă la ajutor din partea bugetului statului. De altfel, grupul de firme deținut și administrat de Iftime, Elsaco, unul dintre cele mai mari din Botoșani, plătește anual impozite comparabile cu tot bugetul județului.

Publicitate

Iftime spune că nu a intrat în politică pentru că vrea să fie un om politic, pentru că vrea să câștige bani din acest domeniu sau pentru notorietate, întrucât companiile pe care le deține funționează eficient și a ajuns să fie cunoscut și ca urmare a implicării în fotbal, prin finanțarea echipei de fotbal FC Botoșani.

Iftime a decis să intre în politică atunci când a simțit că poate face pentru comunitate mai mult decât cei care conduc acum județul sau au făcut-o în ultimii 30 de ani.

Eu sunt într-o situație bună, pentru că nefiind în politică nu mi poate reproșa nimic – nici drumurile proaste, nici lipsa gazelor naturale din județ, nici rateurile din domeniul procesării materiilor prime din agricultură, nici problema companiei de apă sau a gunoaielor de la Stăuceni, care dau peste gard și nu știe nimeni să le selecteze. Astăzi, dacă ar fi să analizezi situația Botoșaniului, ar trebuie să spui – cine a făcut câțiva ani de politică trebuie să plece. Nu văd pe cineva care să fii fost un motor adevărat pentru dezvoltarea, bunăstarea județului”, spune Iftime.

Publicitate

Mai departe, antreprenorul se întreabă despre ce vorbesc cei care promit “accelerarea dezvoltării” Botoșaniului – atâta timp cât există o problemă imensă cu nivelul de trai și județul este ultimul din România, poate și din Europa, din multe puncte de vedere – și ce a făcut în ultimii ani cel puțin administrația județeană, în frunte cu Doina Federovici.
“O respect ca om, dar ca președinte CJ este un dezastru. Să nu spună cineva: “doamna ne-a făcut, doamna ne-a dat”. A dat telefoane la București să facă rost de bani, bani de partid, prin Anghel Saligny, să facă niște drumuri, sau jumătăți de drumuri. La Corlăteni de exemplu, a dat bani pentru un drum de 6 km, din 14 km. A făcut o bucată de drum, restul este pământ”, spune Iftime.
El a trecut în revistă și alte “realizări” ale actualei administrații: distrugerea companiei de apă, canalizare în sate fără apă și săli de sport în zone în care nu sunt copii.

Dacă va câștiga șefia CJ, Iftime va cere în primul rând date privind bugetul instituției, se va ocupa de redresarea companiei de apă – care riscă să intre în insolvență sau faliment – va evalua schema de personal, împreună cu o firmă de consultanță și va avea o discuție cu toți primarii, cărora le transmite că va găsi la biroul său ușa deschisă pentru toată lumea, indiferent de partidul pe care îl reprezintă, importante fiind doar nevoile localităților și proiectele de dezvoltare.

În ceea ce privește situația companiei de apă, Iftime arată că poate fi vorba despre o schemă de personal prea încărcată și că va fi nevoie de o reducere a costurilor generale ale regiei și/sau de majorarea veniturilor, ținând cont de faptul că în mod normal niciodată o companie de apă din lume nu poate ajunge să dea faliment (întrucât vinde apa la un preț care acoperă cheltuielile), doar dacă sunt probleme fundamentale legate de managementul ei.

Publicitate

Iftime vede esențială dezvoltarea mai multor parcuri industriale în județ, nu doar lângă Botoșani ci și în zona localităților Darabani, Săveni, Ștefănești sau Flămânzi. De altfel, candidatul PNL a vorbit recent cu șeful CJ Bihor, colegul de partid Ilie Bolojan, despre atragerea de investitori în parcurile industriale și în general despre proiectele mari de dezvoltare a unui județ, pentru a înțelege cum a reușit Oradea să înregistreze dezvoltarea rapidă pentru care este recunoscută și invidiată la nivel național.
Oradea este acum, și chiar de câțiva ani, în etapa implementării unor proiecte pe care Iftime le analizează și așteaptă să vadă bugetele și resursele disponibile la nivelul CJ, în cazul câștigării alegerilor, pentru a le pune în aplicare.

Din operaționalizarea personalului – redistribuire, reașezare sau diminuarea posturilor – Oradea a reușit să realoce 6 milioane de euro pe an către investiții, a spus Iftime, adăugând că și Botoșaniul poate ajunge astfel la optimizarea unor cheltuieli de 2 milioane de euro.
Iftime a vorbit și despre alte proiecte, precum cel de înființare a unui “port pe uscat” pentru reconstrucția Ucrainei, respectiv un hub cu toată infrastructura necesară companiilor care se vor implica în refacerea țării vecine, după finalizarea războiului.
Într-o primă etapă, trebuie găsite împreună cu administrația județului vecin Suceava câteva locații potrivite și delimitate aceste zone, chiar și înainte de eliberarea de sarcini a terenurilor. Alegerea amplasamentului și implicit lansarea proiectului trebuie să aibă loc în acest an, pentru a putea pregăti mai departe următorii pași.

În discuția cu Eduard Mititelu, Iftime a mai spus că mulți dintre românii plecați în străinătate s-ar întoarce în România, sub rezerva îndeplinirii unor condiții (un sistem birocratic simplificat, mai multe proiecte mici finanțate de către autorități sau UE etc), că nu este de acord cu evenimente de tipul “zilele orașului” plătite cu bani publici și a ținut să recomande în special tinerilor să vină la vot, indiferent ce opțiuni politice au, pentru a-și exercita unul dintre cele mai importante drepturi pe care le au și a-și face auzită vocea, și să aibă încredere în ei și în ceea ce pot să schimbe în bine în România.

Publicitate

Acest material fost realizat la comanda PNL – filiala Botosani. Cod unic de identificare:  C.M.F. 21240015

Citeste mai mult

Cultura

Trofeul Festivalului – Concurs al Cântecului Popular Românesc „Satule, mândră grădină”, ediția a XLIII-a, a rămas la Botoșani

Publicat

Publicitate

Festivalul – Concurs al Cântecului Popular Românesc „Satule, mândră grădină” ediția a XLIII- a, a făcut din nou ca orașul Bucecea să vibreze.

Centrul Județean pentru Promovarea și Conservarea Culturii Tradiționale Botoșani, instituție aflată sub egida Consiliului Județean Botoșani, și-a dat din nou mâna cu Primăria Orașului Bucecea și cu Centrul Cultural Bucecea și au reușit să organizeze încă o ediție care va rămâne în istoria folclorului românesc, dar și în sufletele celor care au fost prezenți.

Timp de două zile au răsunat pe scena Centrului Cultural Bucecea atât vocile concurenților din șapte județe ale țării, cât și vocile unor artiști consacrați și iubiți de publicul din întreaga țară.

Publicitate

Măestria, răbdarea și profesionalismul Orchestrei „Rapsozii Botoșanilor – Ioan Cobâlă” – dirijor Ion Oloieru, manager Dan Doboș, și-a spus cuvântul prin faptul că a asigurat acompaniamentul a 50 de concurenți, și a invitaților speciali.

Juriul, format din profesioniști de excepție, a cântărit cu atenție calitățile vocale, repertoriul ales, costumul specific zonei pe care o reprezintă, prezența scenică a fiecărui concurent pentru justa departajare și desemnarea câștigătorilor. Mulțumim membrilor juriului:

Elise Stan  –  (Președinte al juriului) – Profesor  Doctor,  etnomuzicolog și realizator de emisiuni la Televiziunea Română

Publicitate

Gabriel-Ciprian Chițu  –  Conferențiar Universitar Doctor la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din lași și dirijor al Ansamblului Folcloric „Doina Carpaților” al Casei De Cultură a Studenților din Iași.

Cornelia Ciobanu  –  cunoscută interpretă de muzică populară, fostă membră a Orchestrei Rapsozii Botoșanilor, fostă manager al Centrului Județean de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale Botoșani și fost profesor de canto al Școlii Populare de Arte „George Enescu” Botoșani.

Alina- Anișoara Spătaru  –  interpretă de folclor, referent de specialitate la Centrul Cultural Bucecea

Publicitate

Agnes Daliana Bejan  –  referent cultural al Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani – compartimentul „Artă Populară Artizanală și Meșteșuguri Tradiționale”

Publicul a dovedit încă o dată afinitatea și dragostea pentru folclorul românesc, fiind prezent în ambele zile într-un număr foarte mare.

Prezentarea a fost asigurată de tânăra și încântătoarea Elisabeta Șeremet.

Publicitate

Invitații de onoare: Patrick Petrescu și  Delia Gandore, foști câștigători ai trofeului festivalului din 2022 și, respectiv, 2023, cât și Grupul vocal al Centrului Creației Botoșani – coordonator Mariana Ichim Hodan, au distins atmosfera încărcată de emoție atât a concurenților, cât și a susținătorilor din prima seară a festivalului, iar în cea de-a doua seară la gala laureaților au susținut recitaluri: Cornelia CiobanuIustina Irimia- Cenușă,  Angelica Flutur și Grupul „Ștefan-Vodă” din Republica Moldova.

Trofeul Festivalului a rămas la Botoșani la un tânăr deja cunoscut în lumea muzicii populare drept „Brăduțul din Botoșani” – Codruț-Victor Știrbu.

La categoria soliști vocali 10-13 ani, câștigătorii sunt:

– Premiul I- Ailoaie Anastasia – Vorona, Botoșani

– Premiul al  II-lea – Isticioaia Matei – Pașcani – Iași

– Premiul al III- lea – Știrbu Amalia- Rebeca  Vorona – Botoșani

-Mențiune  –  Olariu Anya – Maria  Răuseni – Botoșani

– Premiul special – Boampă Maria – Iași

– Premiul special – Aicoboaie  Ana – Maria   – Vorona – Botoșani

 

La categoria soliști vocali 14 – 18 ani câștigătorii sunt:

– Premiul – I –  Filip Ioana Cătălina Doina – Șcheia – Suceava

– Premiul al – II- lea – Horeangă Andreea-Daniela – Piatra Neamț – Neamț

– Premiul al -III-a  – Avasîicii Sara-Ștefania – Pașcani – Iași

– Mențiune –  Hârjoi Anda – Botoșani

La categoria soliști vocali 19 – 30 ani, câștigătorii sunt:

Premiul – I –  Condrea Alexandra- Vasilica – Lunca Banului – Vaslui

– Premiul al II – lea Bertea Delia- Valentina – Vulturești – Suceava

– Premiul al III- lea – Răstoacă Alexandra-Nicoleta – Adâncata – Suceava

– Mențiune – Furnică- Dandea Maria – Botoșani

– Premiul special – Iriciuc Cosmin – Unțeni – Botoșani

La categoria soliști instrumentiști  10 – 14 ani, câștigătorii sunt:

– Premiul – I –  Mătrescu Eduard-Gabriel -saxofon- Copălău – Botoșani

– Premiul al II – lea – Popescu Nectarie – acordeon- Bucecea – Botoșani

– Premiul al III- lea – Borcoi Constantin

– Mențiune – Știrbu Amalia-Rebeca – vioară- Vorona – Botoșani

– Premiul special – Sîrbu Cristian-Ionuț – saxofon – Pomârla – Botoșani

La categoria soliști instrumentiști peste 15 ani, câștigătorii sunt:

– Premiul – I –  Badurlă Răzvan-Laurențiu- vioară – Focșani – Vrancea

– Premiul al II – lea – Coțovanu Denis- Matei -trompetă- Șendriceni Botoșani

– Premiul al III- lea – Pîntiuc Ionuț Nicolae -trompetă- Comănești -Suceava

– Mențiune – Maxim Mario- Andrei – trompetă- Gorbănești – Botoșani

– Premiul special – Ferbințeanu Matei – acordeon- Săveni – Botoșani

Juriul a acordat premiul special și rapsodului popular Gheorghe Dandu din Pângărați- Neamț .

Citeste mai mult

Eveniment

Apă cu porția în Brăești și Leorda din cauza localnicilor care udă grădinile uscate de secetă

Publicat

Publicitate

Din cauza condițiilor meteo caracterizate de lipsa precipitațiilor și inevitabil creșterea consumului de apă pentru satisfacerea cerințelor din agricultură și gospodăriilor din mediul rural, S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani va furniza apă către utilizatorii din comuna Brăești și satul Dolina din comuna Leorda, în perioada 23.05.2024 – 24.05.2024, doar în intervalul orar 08:00-12:00.

S.C. NOVA APASERV S.A. face apel la toţi utilizatorii să raţionalizeze consumurile de apă numai pentru nevoile stricte, pentru a da posibilitatea tuturor abonaţilor noştri să beneficieze de serviciile de alimentare cu apă.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Cutremur destul de mare în zona Vrancea. ISU Botoșani atrage atenția asupra unor măsuri de protecție

Publicat

Publicitate

Astăzi, în jurul orei 13:00, în zona seismică Vrancea – Buzău, s-a produs un cutremur cu magnitudinea de 4,1 pe scara Richter. Potrivit Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare pentru Fizica Pământului, seismul a avut loc la o adâncime de 90.2 km.

Astfel de evenimente sunt imprevizibile și de aceea fiecare persoană trebuie să cunoască măsurile de protecţie în caz de cutremur și regulile ce trebuie respectate, atât înainte de producerea acestuia, cât și pe timpul sau după ce mişcarea seismică a trecut.

Printre acestea, se numără:

Publicitate

Înainte de producerea unui cutremur:

– fixaţi mobilierul de un perete sau de un alt element de construcţie solid, deoarece, în timpul unei mişcări seismice, se poate deplasa;

– amplasaţi obiectele grele, care vă pot răni, în partea de jos a încăperilor;

Publicitate

– asiguraţi-vă o minimă rezervă de urgenţă formată din apă, alimente neperisabile, lanternă, aparat de radio portabil, acumulatori şi medicamente de bază (rucsacul de urgenţă);

– cunoașteți locurile în care sunt poziționate întrerupătoarele, siguranţele electrice, robinetele pentru apă şi gaze, precum şi modul lor de manevrare;

– participaţi la exerciţiile de pregătire organizate la locul de muncă;

Publicitate

– stabiliţi cu membrii familiei un plan de protecţie în caz de cutremur. Fiecare trebuie să știe ce are de făcut în cazul în care s-ar declanșa o mişcare seismică. Dacă sunteți în interiorul unei clădiri:

– păstraţi-vă calmul şi liniştiţi persoanele din jur;

– nu încercaţi să ieşiți afară, nu fugiţi pe scări, nu vă duceţi pe balcon, nu folosiți liftul;

Publicitate

– îndepărtaţi-vă de ferestre, pereţi exteriori sau alte obiecte care vă pot răni;

– dacă este posibil, închideţi sursele de foc cât mai repede;

– protejaţi-vă sub tocul uşii, sub o grindă, lângă un perete de rezistenţă sau sub un obiect de mobilier solid;

– dacă sunteţi pe hol, aşezaţi-vă în poziţie ghemuit, lângă un perete interior;

– evitaţi aglomeraţia, îmbulzeala și, dacă este posibil, deschideţi uşa pentru ca aceasta să nu se blocheze, iar după terminarea mişcării seismice să puteți ieși.

Dacă vă aflați la școală:

– adapostiți-vă sub pupitre și stați departe de ferestre, de pereții exteriori sau de obiectele care v-ar putea răni;

– protejaţi-vă capul şi faţa;

– nu ieșiți din clasă în timpul cutremurului;

– cadrul didactic va deschide ușa clasei și se va proteja lângă un perete de rezistență;

– veți putea ieși după terminarea seismului și verificarea căilor de evacuare.

Dacă sunteți în exteriorul unei clădirii:

– adăpostiţi-vă într-un loc sigur, departe de ferestre, clădiri, poduri, cabluri electrice, copaci sau alte obiecte care vă pot răni;

– staţi la cel puţin 10 m de cablurile electrice rupte sau căzute.

Dacă sunteți într-un mijloc de transport:

– opriți autoturismul și rămâneţi în interior. După încetarea cutremurului, nu ieşiţi din vehicul dacă vedeți în jur cabluri electrice căzute;

– opriţi-vă într-un loc sigur, fără a bloca drumul, departe de poduri, viaducte şi imobile.

Informații suplimentare: https://nutremurlacutremur.ro/comportament.htm

1. Reguli generale de comportament în caz de cutremur https://www.youtube.com/watch?v=0OUid43xtfE

2. Reguli de comportament în caz de cutremur – pe stradă https://www.youtube.com/watch?v=Fwz0wA4HWIM

3. Reguli de comportament în caz de cutremur – la școală https://www.youtube.com/watch?v=lc3rHsyXaN8

4. Reguli de comportament în caz de cutremur – în centre comerciale https://www.youtube.com/watch?v=R2mRep873NY

5. Reguli de comportament în caz de cutremur – în locuințe https://www.youtube.com/watch?v=rlEuJdtQrgI

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending