Connect with us

Eveniment

Autovehiculele vor putea fi înmatriculate sau radiate prin intermediul unei platforme online. Ce prevede un proiect al MAI

Publicat

Publicitate

Operațiunile legate de vânzarea, înmatricularea sau radierea din circulație a vehiculelor se vor putea face online, prin intermediul unei platforme informatice, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență lansat în dezbatere de Ministerul Afacerilor Interne, pe 21 aprilie. De asemenea, platforma va putea fi folosită și pentru declararea la organul fiscal a dobândirii sau înstrăinării autovehiculelor.

Potrivit proiectului, Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări va fi responsabilă cu dezvoltarea unei platforme informatice. În mod concret, serviciile publice electronice furnizate prin intermediul platformei prevăzute vizează:

a) încheierea actelor translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor, de către persoane a căror identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului;

b) încărcarea actelor translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, a proceselor verbale de predare-primire, de către proprietarii acestora sau deținătorii mandatați, după caz, a căror identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, precum și transmiterea acestora prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale în scopul declarării sau radierii vehiculelor din evidențele fiscale;

c) încărcarea documentelor prevăzute de lege, de către proprietarul a cărui identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea efectuării operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, eliberare a unui nou certificat de înmatriculare sau radiere din circulație și, după caz, transmiterea acestora prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale;

d) verificarea respectării prevederilor art. 159 alin. (5), respectiv alin. (51) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală cu modificările și completările ulterioare, după caz, respectiv verificarea achitării tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local, prin certificate de atestare fiscală (dacă se aplică), în cazul vânzării unui vehicul

Publicitate

e) transmiterea de date către organele fiscale locale, prin mijloace automatizate;

f) informarea proprietarului cu privire la efectuarea serviciului public electronic solicitat.

În continuare, în termen de 5 zile de la data efectuării operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul, autoritatea competentă de înmatriculare transmite în format electronic, organelor fiscale locale competente, următoarele informații și documente:

a) datele de identificare ale persoanelor care au dobândit dreptul de proprietate asupra vehiculului care face obiectul respectivei operațiuni, precum și ale deținătorului mandatat, după caz;

b) caracteristicile tehnice ale vehiculului;

c) confirmarea efectuării operațiunii de înmatriculare, de radiere din circulație, sau de emitere a unui nou certificat de înmatriculare, după caz, precum și confirmarea declarării în scop fiscal și de radiere din evidențele fiscale;

d) actele translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, a proceselor verbale de predare-primire pentru contractele de leasing.

„Prin solicitarea efectuării operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul, prin intermediul platformei informatice prevăzute la art. 112 alin. (1), și acceptarea termenilor și condițiilor de
utilizare a acesteia, proprietarul sau deținătorul mandatat, persoana care înstrăinează sau persoana care dobândește dreptul de proprietate asupra vehiculului, după caz, își exprimă acordul de deschidere sau de închidere a unui raport juridic fiscal, după caz, cu organul fiscal local de la domiciliul acestuia. Drepturile și obligațiile de natură fiscală ce decurg din raportul juridic fiscal sunt opozabile atât acestora, cât și organului fiscal local”, se mai precizează în proiectul de OUG.

Proiectul mai prevede eliminarea actualei obligații a autorității de înmatriculare de a înscrie datele despre proprietarii de vehicule în cartea de identitate a vehiculului. Astfel, operațiunile din domeniul înmatriculării vehiculelor se vor putea face integral online, fără a fi necesară depunerea documentului în original.

sursa: mai.gov.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Tichete de masă 2025: Crește valoarea maximă a bonurilor de masă ce pot fi acordate salariaților. Lege adoptată

Publicat

Publicitate

Tichete de masă 2025: o lege adoptată de Parlament prevede valoarea nominală maximă pentru tichetul de masă. Aceasta nu poate depăși 45 de lei, scrie alba24.ro.

Proiectul de lege a fost adoptat, marți, de plenul Camerei Deputaților.

”Valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăși suma de 45 de lei”, prevede un amendament introdus la Camera Deputaților la acest proiect.

Un alt articol stabilește că, în situația în care tichetele de creșă nu pot fi emise pe suport electronic, contravaloarea acestora este achitată în mod direct de către angajator creșei sau entității asimilate acesteia în care angajatul are copilul înscris.

Inițial, proiectul de lege prevedea că începând cu data de 1 ianuarie 2024 valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăși suma de 40 de lei.

Inițiativa legislativă a fost adoptată și de Senat, iar Camera Deputaților este for decizional în acest caz, potrivit Agerpres.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

O casă din Darabani s-a aprins din neglijența proprietarului. Pompierii fac apel după apel

Publicat

Publicitate

O casă din orașul Darabani a fost în pericol, în urmă cu puțin timp, după ce funinginea depusă pe pereții interiori ai coșului de fum s-a aprins.

 

Pompierii militari de la Punctul de Lucru Darabani au intervenit prompt și au stins flăcările înainte de a produce pagube materiale însemnate.

 

Pentru prevenirea unor situații similare, ISU Botoșani vă reamintește:

 

Publicitate

– verificaţi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grunzi, astereală etc.);

 

– curățați periodic coșurile de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare;

 

– tencuiți şi văruiți partea din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn: grinzi, bârne, suport acoperiş etc.);

 

– îngrășați zidăria coşului la trecerea prin planşee, lăsând un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului;

 

– păstrați distanţa dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului.

 

Material de informare preventivă: https://youtu.be/ixUc6UmdzHY

 

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

 

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional, pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea de vieți.

 

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Incendiu violent la Hănești! Casă distrusă de flăcări. Proprietarul a încercat să salveze din lucruri, dar a fost neputincios

Publicat

Publicitate

Incendiu violent într-o gospodărie din Hănești – o casă a fost distrusă de flăcări

 

 

Astăzi, un incendiu puternic a izbucnit într-o gospodărie din localitatea Hănești. La fața locului au intervenit pompierii din cadrul Stației Săveni, cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD, împreună cu Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Hănești.

 

Primii care au ajuns la fața locului au fost pompierii voluntari din Hănești, care au constat că bunurile din toate încăperile erau cuprinse de flăcări.

Publicitate

 

Aceștia au evacuat proprietarul, care încercase să salveze câteva lucruri, și au îndepărtat pericolul unei explozii, scoțând din interior două butelii.

 

Incendiul a fost lichidat după aproximativ două ore de intervenție.

 

Din fericire, nu au fost înregistrate victime, însă pagubele materiale sunt însemnate, flăcările au distrus bunurile din toate cele patru camere ale locuinței.

 

Cel mai probabil, evenimentul s-a produs după ce gazul scăpat de la o butelie, acumulat într-o încăpere, s-a aprins în momentul în care proprietarul a folosit aragazul.

 

 

 

Informare preventivă

 

 

 

Pentru prevenirea unor astfel de evenimente, ISU Botoșani vă recomandă:

 

▪ nu folosiţi butelii de aragaz fără regulator de presiune, dacă au garnituri deteriorate sau dacă furtunul de cauciuc prezintă porozităţi, crăpături sau deformări.

 

▪ în cazul în care se simte mirosul caracteristic al gazului în încăpere, închideți imediat robinetul buteliei și al aparatului de utilizare;

 

▪ deschideți ușile și ferestrele pentru aerisirea încăperii timp de 30 minute;

 

▪ nu aprindeți chibrituri, brichete, nu manevrați întrerupătoarele electrice, soneriile, telefoanele, nu fumați și nu utilizați surse de foc înainte de aerisi încăperea;

 

▪ înainte de aprinderea focului, verificați dacă robinetul buteliei și robinetele aparatului de utilizare sunt închise;

 

▪ întotdeauna aprindeți întâi chibritul și apoi manevrați robinetul de alimentare cu gaz;

 

▪ umpleți buteliile doar cu tipul de combustibil pentru care au fost proiectate și numai în centru autorizate în acest sens.

 

▪ nu încarcați butelia la stațiile GPL pentru autovehicule.

 

Este interzisă încercarea cu flacără a etanșeității buteliei, garniturilor sau a furtunului! Verificarea buteliei se va face numai cu emulsie de apă cu săpun! Folosiți doar butelii comercializate în unități specializate.

Citeste mai mult

Eveniment

O chemare la fapte bune în Postul Crăciunului: 50 de Găleți Albastre cu alimente, campanie derulată de Impact Trușești

Publicat

Publicitate

Într-o lume tot mai grăbită, unde fiecare pare prins în propriile probleme, în comuna Trușești se aprinde din nou o lumină a speranței și solidarității.

Societatea Impact Trușești, cunoscută pentru numeroasele acțiuni de binefacere din ultimii ani, lansează o nouă inițiativă emoționantă:
„50 de Găleți Albastre cu Alimente pentru Trușești”, o campanie menită să aducă bucurie și alinare în casele celor mai încercați semeni ai noștri, în pragul sărbătorilor de iarnă.

Un gest mic, o mare diferență
Scopul campaniei este simplu, dar profund: până la sfârșitul lunii noiembrie, Impact Trușești își propune să umple 50 de găleți albastre cu alimente de bază – făină, ulei, zahăr, orez, conserve și alte produse necesare.
Acestea vor fi distribuite familiilor și persoanelor vârstnice aflate în dificultate, din comuna Trușești și satele aparținătoare.

„Postul Crăciunului este un timp al dăruirii, al curățeniei sufletești și al faptelor bune. Fiecare contribuție, oricât de mică, poate aduce zâmbetul pe chipul cuiva care trece printr-o perioadă grea”, transmit voluntarii Societății Impact Trușești.

 Chemare către comunitate

Oricine dorește să se alăture acestei inițiative este binevenit!
Fie că este vorba despre alimente neperisabile, produse de igienă, sau chiar sprijin logistic, fiecare gest contează. Cei care doresc să contribuie pot trimite un mesaj pe Messenger – Societatea Impact Trușești, pentru a afla detalii despre modalitatea de implicare.

Publicitate

Aceasta nu este prima inițiativă a Societății Impact Trușești de a veni în sprijinul celor aflați în nevoie. În lunile septembrie și octombrie 2025, voluntarii au oferit pachete alimentare vârstnicilor cu venituri reduse, în cadrul Proiectului „Îngrijirea persoanelor vârstnice și sprijin social în Trușești”, finanțat de EO Meterdaad și implementat în parteneriat cu Asociația Dorcas Aid România, Asociația Impact Trușești și Asociația Creștină Pentru Tine.

 „Haideți să umplem împreună 50 de găleți cu speranță!”

În fiecare găleată pusă deoparte, nu e doar mâncare, este un strop de iubire, un gest de solidaritate, o rază de lumină pentru cei care poate nu mai așteptau ajutorul nimănui.
Pentru că, la Trușești, binele nu e doar un cuvânt, ci este o tradiție.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending