Connect with us

Actualitate

Autostrăzile de hârtie, mai lungi decât cele de asfalt. Cum a ajuns România la A14, când de fapt are doar două deschise integral

Publicat

Publicitate

Pe hârtie România are un număr mare de autostrăzi. Țara este brăzdată de proiecte, legături, drumuri expres și șosele de centură. Există nu mai puțin de 14 autostrăzi și multă lume care circulă spre exemplu pe A10, Sebeș-Turda, funcțională, se întreabă unde sunt celelalte, relatează alba24.ro.

Răspunsul este simplu: majoritatea sunt în faza de proiect. Doar două sunt date complet în folosință: A10 Sebeș Turda și A2 Autostrada Soarelui.

La data de 28 iulie 2022, România avea aproximativ 981 kilometri de autostrăzi și drumuri expres.

Cam așa arată situația autostrăzilor și proiectelor din România:
A0 – Centura București în lungime de aproximativ 100 de kilometri: 74,8 de kilometri, sunt execuție și aproximativ 24 de kilometri doar planificați.

Autostrada A1 începe în Bucuresti și asigura ieșirea spre granița cu Ungaria la Nădlac, trecând prin Pitești, Sibiu, Sebeș, Deva, Timișoara și Arad.

Are o lungime de 578 de kilomtri, 443,2 deschiși traficului și 122 de kilometri în execuție.

Publicitate

Autostrada A2, numită și Autostrada Soarelui, are 202 kilometri și face legatura dintre București și Constanța prin Cernavodă. A2 este deschisă integral.

Autostrada A3 (numită și Autostrada Transilvania pe porțiunea Brașov-Borș) face legatura dintre București și iesirea spre Ungaria prin Borș.

Tronsonul Brașov – Târgu Mureș a fost scos din planurile autostrăzii, fiind înlocuit de autostrada A10 Sebeș – Turda.

Are pe hârtie 438 de kilometri, 39% în exploatare, 17% în execuție și restul doar planificată.

Autostrada A4 reprezintă centura ocolitoare a orașului Constanța, realizată în regim de autostradă.

Aceasta este deschisă integral. În viitor va fi prelungită până la granița cu Bulgaria.

A5 Autostrada București-Giurgiu este o autostradă propusă în partea de sud a României, situată în regiunea istorică Muntenia și care rulează de-a lungul Coridorului pan-european IX. Este estimată la 51 km lungime.

Starea a ceea ce ar putea fi autostrada A5 este neclară și e puțin probabil să înceapă înainte de 2030.

Autostrada Sud (A6) a fost propusă în 2004 pe traseul București – Alexandria – Craiova – Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu Severin – Lugoj urmând să fie unită cu A1, dar a rămas doar pe hârtie.

A7 sau Autostrada Ploiești – Siret trece tot pe hârtie pe traseul Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava – Siret.

Autostrada A8, denumită și Autostrada Uniri este o autostradă ce va fi construită pe traseul Ungheni – Iași – Târgu Frumos – Pașcani – Târgu Neamț – Poiana Largului – Ditrău – Târgu Mureș, unde va face joncțiune cu Autostrada A3.

Va avea o lungime de 310 km, la un cost estimat de 4,07 miliarde de euro. Momentan nu a fost construit nici un segment.

Autostrada A9 este o autostradă în fază de proiectare, ce pornește de la Timișoara spre sud, până la Moravița urmând să facă legătura cu   în Serbia.

Se preconizează să aibă o lungime de aproximativ 70 de kilometri.

A10 este autostrada care face legatura dintre Autostrada A1 și Autostrada A3, pe traseul Sebeș – Turda.

Vezi și: LIVE VIDEO: S-a DESCHIS Lotul 2 de pe autostrada A10 între Alba Iulia și Aiud. Se circulă fără întrerupere între Sibiu și Cluj
A11 este o un traseu propus pe traseul Arad – Oradea – A3. Singura portiune deschisa circulației este reprezentată de 3,50, dinspre Arad spre DN7.

De asemenea, în 2020 a fost semnat contractul pentru legatura dintre Oradea și Autostrada A3, în zona comunei Bors, la profil de drum expres pentru 13 km si de drum național cu patru benzi (diferentă până la 18,96km).

Drumul expres Pitești–Craiova DEx12 este un drum expres aflat în construcție care urmează să aibă 121 km, cu un o valoare estimată înaintea licitării la 3,771 miliarde de lei, fără TVA.

Autostrada A13 este o autostradă din România, în curs de proiectare, pe ruta Sibiu – Brașov – Răcăciuni (Județul Bacău), parcurgând un traseu de aproximativ 281 km.

Autostrada A14 numită și Autostrada Nordului, este o autostradă în fază de proiectare, ce pornește de la punctul de pe granița cu Ungaria, Oar, Satu Mare, traseul parcurgând spre est trece prin apropierea localităților Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei, după care este preconizată o joncțiunea cu autostrada A7, continuându-și traseul până la Suceava.

În diferite stadii de proiectare și execuție mai sunt o mulțime de drumuri expres.

Surse: 130km.ro, CNAIR, wikipedia, Pro Infrastructura

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Bolojan: Săptămâna viitoare vor fi anunțate măsurile pentru reducerea deficitului. Doar două cote de TVA și majorarea taxelor pentru bănci

Publicat

Publicitate

Premierul Ilie Bolojan a anunțat vineri, într-o conferință de presă, că Guvernul va prezenta săptămâna viitoare pachetul de măsuri pentru reducerea deficitului bugetar, care va include atât reduceri de cheltuieli, cât și majorări de taxe. El a precizat că sistemul actual de TVA, cu trei cote (5%, 9% și 19%), va fi înlocuit cu unul care va cuprinde doar două cote, scrie alba24.ro.

De asemenea, urmează să crească taxele pentru bănci și sectorul jocurilor de noroc și va crește numărul de contributori la sistemul de sănătate.

„România este într-o situație dificilă, ca urmare a deficitelor bugetare cronice din ultimii ani, cel mai mare deficit fiind înregistrat anul trecut. Ca urmare a acestei situații și a acumulărilor pe care le avem, avem printre cele mai mici venituri din Europa ca pondere din Produsul Intern Brut, avem cheltuieli mai mari decât ne putem permite, nu neapărat cheltuieli publice mai mari, care țin de numărul de locuitori, ci cheltuieli publice mult prea mari față de numărul de contribuabili.

Creditele pe care le luăm sunt la dobânzi destul de ridicate. Și pentru că nu putem recupera într-un termen scurt acest deficit de 30 de miliarde de euro dintre cheltuielile statului și venituri, va trebui să luăm și în perioada următoare credite. Prin urmare, pentru România este foarte important și este urgent să atace două probleme: problema deficitului, pentru echilibrarea lui și a doua componentă este cea de accesare a fondurilor europene”, a spus Bolojan.

Vor exista două cote de TVA
„Foarte probabil TVA va fi reașezată la două praguri, azi avem trei praguri, săptămâna viitoare vă vom anunța care sunt aceste praguri”, a spus Ilie Bolojan.

În prezent în România există un sistem cu trei cote de TVA, de 5%, 9% și 19%.

Publicitate

Creșterea accizelor la alcool și combustibil
„Avem posibilitatea să încasăm repede sume și e foarte posibil să propunem o creștere accizelor care țin de alcool sau de combustibil”, a mai declarat Ilie Bolojan.

CASS pentru pensiile mari
„O problemă importantă pe care o avem este subfinanțarea Casei de Sănătate, cu afectarea serviciilor din acest sistem.

Avem foarte puțini contributori la Casa de Sănătate, puțin peste 6 milioane, dar avem peste 16 milioane de beneficiari. Asta înseamnă că avem foarte multe excepții și în același timp avem categorii care sunt scutite.

Analizăm extinderea bazei de contribuabili, să avem mai mulți contribuabili. Pe de o parte prin reducerea unor excepții și pe de altă parte prin aplicarea acestei contribuții la pensiile mai mari”, a declarat Ilie Bolojan.

Impozitare suplimentară a capitalului pentru bănci, câștiguri din jocuri de noroc
„Avem în vedere impozitarea suplimentară a capitalului: mă refer la bănci, la câștigurile din jocuri de noroc”, a mai precizat Ilie Bolojan.

Citeste mai mult

Eveniment

Wizz Air: Interdicția facturării bagajelor de mână ar face zborurile mai scumpe

Publicat

Publicitate

Călătoria cu avionul va fi mai scumpă în cazul în care s-ar adopta propunerea eurodeputaților cu privire la introducerea unei interdicții pentru companiile aeriene de a factura bagajele mici de mână.

‘Ne opunem ferm propunerii Parlamentului European, care ar distruge actuala libertate comercială și ar face zborurile mai scumpe pentru milioane de călători. Dacă propunerea ar fi adoptată, companiile aeriene ar fi obligate să includă prețul bagajului de mână în prețul inițial al biletului, indiferent dacă clientul are nevoie de acesta sau nu. Acest lucru ar reduce transparența prețurilor și ar elimina posibilitatea consumatorilor de a alege, obligând pasagerii să plătească pentru servicii pe care s-ar putea să nu le folosească’, potrivit unui răspuns primit de la reprezentanții Wizz Air, la solicitarea AGERPRES.

De asemenea, spun reprezentanții companiei aeriene, acest lucru ar duce la prelungirea timpilor de îmbarcare, în special pentru transportatorii ultra low-cost, cum este Wizz Air, care operează cu timpi de rotație ai aeronavelor extrem de eficienți, de 30 de minute.

‘Acest lucru ar submina eficiența operațională și modelul low-cost care fac posibilă călătoria cu avionul la prețuri accesibile în Europa’, au atenționat sursele citate.

Eurodeputații au cerut marți, 24 iunie, introducerea unei interdicții pentru companiile aeriene de a factura bagajele mici de mână, o inițiativă contestată vehement de către întreprinderile din acest sector economic, a transmis France Presse.

Comisia pentru transporturi și turism a Parlamentului European (TRAN) a adoptat o propunere care le-ar permite pasagerilor să aducă gratuit în cabină un obiect personal, precum un sac de mână sau un rucsac, precum și un alt bagaj de cel mult 7 kilograme.

Publicitate

Măsura vizează scutirea pasagerilor de ”costuri suplimentare nejustificate”, a declarat eurodeputatul social-democrat Matteo Ricci, unul dintre inițiatorii textului.

Numeroase companii aeriene low-cost permit un singur obiect în cabină, inclus în prețul biletului, și facturează un supliment pentru orice alt bagaj de mână suplimentar.

Asociația Airlines for Europe (A4E), ce reprezintă acest sector, a criticat propunerea eurodeputaților, estimând că ea ar antrena o creștere a prețului biletelor pentru persoanele care călătoresc lejer.

Acest lucru ar obliga acești pasageri ”să plătească servicii pe care nu le doresc sau de care nu au nevoie”, a afirmat Ourania Georgoutsakou, director general al A4E, înainte de votul din TRAN.

Măsura, care s-ar aplica tuturor zborurilor cu punct de plecare sau destinație în Uniunea Europeană, a fost adoptată în cadrul unui set de amendamente la regulile privind drepturile pasagerilor, propuse de Comisia Europeană.

De asemenea, TRAN a votat pentru introducerea unui formular comun pentru cererile de indemnizație și rambursare. În plus, membrii TRAN au aprobat o listă de circumstanțe excepționale – precum catastrofe naturale sau războaie – ce autorizează companiile să refuze aceste compensații.

Înaintea eventualei lor intrări în vigoare, toate aceste propuneri trebuie să fie aprobate de planul Parlamentului European și apoi negociate cu statele membre (Consiliul UE). AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Programul Rabla va fi blocat pentru următorii doi ani. La ce ar putea fi folosiți banii

Publicat

Publicitate

Programul Rabla va fi blocat pentru următorii doi ani, iar banii vor fi folosiți pentru proiecte din PNRR.

Informația a fost publicată de Antena 3 CNN, care citează surse oficiale.

Toate programele de la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) vor fi analizate şi vom lua o decizie în curând cu privire la acestea – cele care au fost blocate şi cele care urmau să fie lansate în perioada următoare, a declarat, marţi, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Diana Buzoianu, la ceremonia de primire a mandatului de la Mircea Fechet.

„În momentul de faţă, ştim cu toţii că vor fi tăieri de la toate ministerele. Va trebui să vedem cum ducem banii să fie folosiţi cât mai eficient şi pe proiectele care au cel mai mare impact de reducere de emisii.”, a spus Diana Buzoianu.

Administraţia Fondului pentru Mediu anunța în 18 iunie suspendarea tuturor programelor de finanțare în desfășurare.

Ulterior, AFM a revenit și a precizat că s-a decis „suspendarea lansării tuturor programelor de finanțare, inclusiv lansarea sesiunii Rabla pentru persoane fizice”, care era programată pentru 19 iunie.

Publicitate

Programul Rabla este un program guvernamental din România prin care statul oferă stimulente financiare pentru casarea mașinilor vechi și poluante și achiziționarea unor vehicule noi, mai puțin poluante sau nepoluante.

Citeste mai mult

Educație

Lecții de siguranță susținute de pompieri în cadrul „Grădiniței de vară în domeniul situațiilor de urgență”, la Grădinița „Albă ca Zăpada” Dorohoi

Publicat

Publicitate

„Siguranța nu intra în vacanță” – de acest lucru s-au asigurat pompierii botoșăneni care au desfășurat mai multe activități, în această săptămână, cu copiii de la Grădinița cu Program Prelungit „Albă ca Zăpada” din Dorohoi, în cadrul proiectului „Grădinița de vară în domeniul situațiilor de urgență”.

 

Salvatorii le-au vorbit celor mici despre ce trebuie să facă să nu ajungă în situații critice, fie că sunt în concediu cu părinții, în tabere, la bunici sau acasă. Pentru o mai bună înțelegere a noțiunilor discutate, copiii au participat la exerciții de evacuare în caz de incendiu, concursuri interactive și au făcut o vizită la Detașamentul de Pompieri Dorohoi.

 

Acolo, au avut ocazia să vadă îndeaproape autospecialele folosite în misiuni și au aflat cum acționează pompierii în situații de urgență. Totodată, au participat la concursuri interactive cu rol educativ în domeniul situațiilor de urgență și au răspuns la întrebări despre prevenirea incendiilor.

 

Publicitate

Pentru ca cei mici să rămână în siguranță pe durata vacanței, pompierii le-au oferit o serie de recomandări importante:

 

– nu vă jucați cu chibrituri, brichete sau lumânări;

 

– evitați scăldatul în locuri neamenajate;

 

– nu vă cățărați în copacii din apropierea liniilor de înaltă tensiune – pericol de electrocutare;

 

– stați departe de liniile de cale ferată electrificată și nu urcați pe vagoane, nici măcar pentru fotografii;

 

– dacă vedeți cabluri electrice căzute sau panouri electrice deschise, îndepărtați-vă imediat și anunțați un adult;

 

– spuneți-le mereu părinților unde mergeți și cu cine sunteți.

 

Nu știm încă dacă micii participanți vor alege, în viitor, meseria de pompier, dar suntem siguri că lecțiile învățate îi vor ajuta să recunoască pericolele și să ia decizii corecte.

 

Activitățile au fost realizate în baza unui protocol de colaborare între Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani și unitatea de învățământ.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending