Connect with us

Eveniment

Au început înscrierile la liceu 2023. Ce trebuie să știe elevii și părinții. Cum se completează fișa de admitere

Publicat

Publicitate

Admitere liceu 2023: din 6 iulie au început înscrierile la liceu. Elevii și părinții, asistați de diriginți, completează fișele de înscriere. În 19 iulie va fi repartizarea computerizată. Ministerul Educației a publicat abia miercuri, 5 iulie, varianta actualizată a ierarhiei mediilor pentru admitere, pe baza criteriilor de departajare.

Perioadele pentru completarea opțiunilor în fișele de înscriere la liceu sunt, potrivit calendarului publicat de minister, 6-7 iulie și 10-17 iulie.

Media la Evaluare Națională contează în proporție de 100% pentru admiterea la liceu, însă în cazul mediilor egale sunt următoarele criterii de departajare, în ordine:

  • nota la Evaluare Națională – proba de limba și literatura română
  • nota la Evaluare Națională – proba de matematică
  • nota la Evaluare Națională – proba de limbă maternă /proba de verificare a cunoștințelor de limbă maternă, pentru candidații care solicită înscrierea la unități de învățământ cu predare în limba minorităților naționale
  • media generală de absolvire a claselor V-VIII

Dacă la o unitate de învățământ, pe ultimul loc, există candidați cu opțiunea exprimată pentru acea unitate școlară și care au mediile de admitere, precum și toate notele/mediile menționate mai sus egale, atunci toți acești candidați sunt declarați admiși la opțiunea solicitată.

GHID admitere liceu 2023 – recomandări de la Ministerul Educației

Înainte de completarea opțiunilor, ministerul recomandă elevilor:

  • realizează o listă cu specializările pe care le dorești și codurile aferente acestora
  • pentru a te orienta, verifică ultimele medii de intrare din anii școlari trecuți și poziția ta în ierarhia județeană. Verificarea este una orientativă și nu îți limitează în niciun fel opțiunile

    Admitere liceu 2023: din 6 iulie au început înscrierile la liceu. Elevii și părinții, asistați de diriginți, completează fișele de înscriere. În 19 iulie va fi repartizarea computerizată. Ministerul Educației a publicat abia miercuri, 5 iulie, varianta actualizată a ierarhiei mediilor pentru admitere, pe baza criteriilor de departajare.

    Publicitate

    Perioadele pentru completarea opțiunilor în fișele de înscriere la liceu sunt, potrivit calendarului publicat de minister, 6-7 iulie și 10-17 iulie.

    Media la Evaluare Națională contează în proporție de 100% pentru admiterea la liceu, însă în cazul mediilor egale sunt următoarele criterii de departajare, în ordine:

    • nota la Evaluare Națională – proba de limba și literatura română
    • nota la Evaluare Națională – proba de matematică
    • nota la Evaluare Națională – proba de limbă maternă /proba de verificare a cunoștințelor de limbă maternă, pentru candidații care solicită înscrierea la unități de învățământ cu predare în limba minorităților naționale
    • media generală de absolvire a claselor V-VIII

    Dacă la o unitate de învățământ, pe ultimul loc, există candidați cu opțiunea exprimată pentru acea unitate școlară și care au mediile de admitere, precum și toate notele/mediile menționate mai sus egale, atunci toți acești candidați sunt declarați admiși la opțiunea solicitată.

    GHID admitere liceu 2023 – recomandări de la Ministerul Educației

    Înainte de completarea opțiunilor, ministerul recomandă elevilor:

    • realizează o listă cu specializările pe care le dorești și codurile aferente acestora
    • pentru a te orienta, verifică ultimele medii de intrare din anii școlari trecuți și poziția ta în ierarhia județeană. Verificarea este una orientativă și nu îți limitează în niciun fel opțiunile

     

    • completează cât mai multe opțiuni – calculatorul nu va trece la următorul candidat până ce nu verifică toate opțiunile tale și până ce nu vei fi repartizat la una din ele
    • fii foarte atent la modul în care completezi codurile. Prea puține opțiuni/coduri sau coduri introduse greșit pot duce la nerepartizarea ta sau la repartizarea la o specializare nedorită
    • după completarea fișei și introducerea opțiunilor în calculator, vei primi fișa completată, pentru verificare. Asigură-te că totul este corect, înainte de a o semna

    Vezi integral: GHID_ADMITERE_LICEU_2023_ME

    Admitere liceu 2023 – date generale

    Admiterea la liceu în 2022 este reglementată de OME 5.243/31 august 2022, respectiv OME 5.439/26 septembrie 2022, pentru liceele profesionale și cele în sistem dual.

    Vor fi organizate două etape de repartizare:

    • prima, în 19 iulie, repartizarea computerizată la care participă doar elevii care au susținut Evaluarea Națională
    • a doua, în 10-11 august, pentru cei rămași nerepartizați.

     

    Cum se calculează media de admitere la liceu 2023

    Media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial o reprezintă:

    • media generală la Evaluarea Națională

    calculată ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor obținute la probele incluse în Evaluarea Națională.

    Candidații care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă și au susținut evaluarea națională la limba și literatura maternă respectivă pot opta pentru stabilirea mediei generale la
    evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă. În acest sens, părinții sau reprezentanții legali ai acestor candidați completează o declarație-tip, semnată de părinte sau reprezentat legal și de candidat, care însoțește fișa de înscriere în vederea repartizării computerizate și se depune la secretariatul unității de învățământ de proveniență în perioada prevăzută de calendar.

    Acești candidați, care au optat pentru stabilirea mediei generale la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă, nu pot fi repartizați computerizat în învățământul liceal în clase cu predare în limbile minorităților naționale.

    Pentru profilul artistic, pentru profilul sportiv şi pentru specializarea filologie de la liceul Waldorf, media finală de admitere se calculează astfel:

    (3 APT + MA)/4 = MFA,

    unde:

    APT = nota finală la probele de aptitudini;

    MA = media de admitere;

    MFA = media finală de admitere.

    Pentru profilul teologic, media finală de admitere se calculează astfel:

    (APT + MA)/2 = MFA,

    unde:

    APT = nota finală la probele de aptitudini;

    MA = media de admitere;

    MFA = media finală de admitere.

    Pentru profilul militar, media finală de admitere se calculează astfel:

    0,2 MA + 0,8 NP = MFA,

    unde:

    NP = nota la proba de verificare a cunoştinţelor la disciplinele Limba şi literatura română şi Matematică;

    MA = media de admitere

    MFA = media finală de admitere.

    Înscriere liceu 2023 – depunerea dosarelor de înscriere – acte necesare

    În perioada 20-25 iulie 2023, absolvenţii depun/transmit, la unităţile şcolare la care au fost declaraţi admişi, dosarele de înscriere.

    Înscrierea la licee a candidaţilor declaraţi admişi în urma repartizării computerizate se efectuează, conform unui program afişat de unitatea de învăţământ, pe baza următoarelor acte:

    • cererea de înscriere
    • cartea de identitate (dacă este cazul) şi certificatul de naştere, conform cu originalul
    • adeverinţă cu notele şi media generală obţinute la evaluarea naţională din clasa a VIII-a
    • foaia matricolă pentru clasele a V-a – a VIII-a (cu calculul mediei generale)
    • fişa medicală.

    Candidaţii care, în perioada menţionată, nu îşi depun dosarele de înscriere, se consideră retraşi, iar locurile corespunzătoare sunt declarate neocupate şi vor fi utilizate pentru a doua etapă de admitere în învățământul liceal.

    CALENDAR Admitere liceu 2023 – repartizare computerizată – prima etapă

    6-7 iulie și 10-17 iulie 2023: Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a.

    • Orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită. Numărul redus de opțiuni completate poate conduce la nerepartizarea computerizată a candidatului.
    • Completarea fișelor de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a care doresc să participe la admitere în alt județ și depunerea/transmiterea fișelor, conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere

    14 – 17 iulie 2023: Completarea opțiunilor pe fișele de înscriere de către:

    • candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi
    • candidații nerepartizați pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă candidaților cu CES
    • candidații care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, care doresc să participe la etapa de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă
    • candidații din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023-2024

    15-16 iulie 2023: Completarea fișelor de înscriere de către candidații care au participat la prima etapă de admitere în învățământul profesional și dual și care nu au fost admiși

    6-7 iulie și 10-14 iulie 2023: Introducerea în baza de date computerizată (în aplicația informatică centralizată) a datelor din fișele de înscriere

    6-7  iulie și 10-14 iulie 2023: Verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator, operațiuni ce se vor realiza utilizând aplicația informatică centralizată

    17 iulie 2023: Termenul-limită pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere la centrul de admitere județean/al municipiului București, precum și a listei absolvenților care nu participă la repartizarea computerizată, prin confirmarea operațiunilor specifice în  aplicația informatică centralizată. Predarea/transmiterea de către comisia din centrul de înscriere a fișelor de  opțiuni  originale la centrul de admitere județean/al municipiului București

    17 iulie 2023: Transmiterea bazei de date de la centrele de admitere județene/al municipiului București la Centrul național de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operațiunilor specifice, în aplicația informatică centralizată

    18 iulie 2023: Verificarea și corectarea eventualelor erori din bazele de date, precum candidați aflați în baza de date pentru admiterea computerizată și care au fost deja admiși la liceele la care se susțin probe de aptitudini etc., de către Comisia națională de admitere și comisiile de admitere județene/a municipiului București; transmiterea modificărilor la comisia națională

    18 iulie 2023: Corectarea erorilor și confirmarea încheierii modificărilor în aplicația informatică centralizată

    19 iulie 2023: Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în învățământul liceal. Afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal din județ/municipiul București

    20 – 25 iulie 2023: Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați

    25 iulie 2023: Transmiterea de către unitățile de învățământ liceal a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere

    26-28 iulie 2023: Rezolvarea de către comisia de admitere județeană/ a municipiului București, a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată.

    Admiterea candidaților pe locurile speciale pentru rromi

    • 10 – 11 iulie 2023: Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către candidații care solicită înscrierea pe locurile speciale pentru rromi și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, la unitatea de învățământ. Introducerea în baza de date computerizată a datelor din fișele de înscriere, verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator. Orice fișă depusă după această dată nu va mai fi luată în considerare. Orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită
    • 13 iulie 2023: Repartizarea candidaților pe locurile speciale pentru rromi și comunicarea rezultatelor candidaților. Repartizarea candidaților pe locurile speciale pentru rromi se face computerizat într-o sesiune distinctă, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și pe baza opțiunilor completate în fișa de înscriere. Candidații nerepartizați pe locurile speciale

    Admiterea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă

    • 10 – 11 iulie 2023: Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către candidații care solicit înscrierea pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, la unitatea de învățământ. Introducerea în baza de date computerizată a datelor din fișele de înscriere, verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator. Orice fișă depusă după această dată nu va mai fi luată în considerare. Orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită
    • 13 iulie 2023: Repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă și comunicarea rezultatelor candidaților. Repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES se face computerizat într-o sesiune distinctă, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și pe baza opțiunilor completate în fișa de înscriere. Candidații nerepartizați pe locurile distinct alocate candidaților cu CES, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, pot solicita și primi o nouă fișă de înscriere pentru a putea participa la prima etapă de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023-2024

    Admiterea candidaților pentru învățământul special

    10 – 11 iulie 2023: Înscrierea și repartizarea candidaților pentru învățământul special. Repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, publicate pe site-ul inspectoratului școlar județean/al Municipiului București și comunicate unităților de învățământ până la data de 9 iunie 2023. Procedura poate să prevadă inclusiv posibilitatea de repartizare computerizată a candidaților, în funcție de opțiunile exprimate de aceștia

    Admitere liceu 2023 – a doua etapă

    • pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023-2024
    • 28 iulie 2023: Afișarea centrului de admitere, a situației locurilor rămase libere, inclusiv a celor destinate candidaților rromi, precum și a celor destinate candidaților cu CES, a locului de desfășurare și a graficului probelor de aptitudini sau de verificare a cunoștințelor de limbă modernă ori maternă
    • 31 iulie 2023: Înscrierea candidaților pentru probele de aptitudini sau probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct allocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă
    • 1 – 2 august 2023: Desfășurarea probelor de aptitudini sau a probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
    • 3 – 4 august 2023: Afișarea rezultatelor la probele de aptitudini și la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă și rezolvarea eventualelor contestații
    • 7 – 9 august 2023: Primirea cererilor de înscriere a candidaților care au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar care nu și-au depus dosarele de înscriere în termen, a candidaților care au fost respinși la liceele/clasele care au organizat probe de aptitudini și a candidaților care au susținut probe de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau de limbă maternă în etapa a doua, precum și a candidaților care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați computerizat, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct allocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă. Primirea cererilor de înscriere a absolvenților clasei a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională. Candidații pe locurile speciale pentru rromi și candidații pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă își păstrează prioritatea pe locurile destinate acestora care au rămas libere după soluționarea situațiilor speciale.
    • 10 – 11 august 2023: Repartizarea candidaților din etapa a a doua, de către comisia de admitere județeană/a municipiului București. Repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, publicate pe site-ul inspectoratului școlar județean/al Municipiului București și comunicate unităților de învățământ până la data de 5 iulie 2023.
    • 11 august 2023: Transmiterea către Centrul național de admitere a rezultatelor repartizării prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată

    Admiterea candidaților pentru învățământul seral și pentru cel cu frecvență redusă

    • 10 iulie 2023: Anunțarea calendarului admiterii la învățământ seral sau cu frecvență redusă pentru candidații din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023 – 2024
    • 20-21, 24 – 25 iulie 2023: Înscrierea la învățământul seral sau cu frecvență redusă a candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023 – 2024
    • 26-28 iulie 2023 Repartizarea candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023 – 2024 pe locurile de la învățământul seral și cu frecvență redusă

    odată identificate liceele și specializările pe care le dorești, creează-ți o listă cu acele coduri care corespund opțiunilor tale, în ordinea preferințelor – de la cea mai dorită, la cea mai puțin dorităasigură-te că lista cuprinde un număr mare de opțiuni și că numărul locurilor corespunzător opțiunilor tale depășește poziția ta în ierarhie Broșura de admitere a fiecărui județ se trec în ordinea preferințelor, pe orizontală, în căsuțele din josul paginii

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Cum să călătorești GRATUIT cu trenul prin Europa. Aproape 1.500 de tineri români pot obține un loc în program

Publicat

Publicitate

DiscoverEU 2025: 1.485 de tineri din România vor avea oportunitatea să exploreze Europa călătorind cu trenul. Comisia Europeană oferă în cadrul acestei runde 36.000 de permise de călătorie, scrie alba24.ro.

Potrivit unui comunicat transmis Alba24 de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP), perioada de înscriere este 2 aprilie 2025 (ora 13:00, ora României) – 16 aprilie 2025 (ora 13:00, ora României)

Tinerii selectați vor putea călători în perioada 1 iulie 2025 – 30 septembrie 2026

Pentru această nouă rundă, tinerii din România pot aplica pentru unul din cele 1.485 de permise de călătorie alocate la nivel național.

Pentru a intra în posesia unui permis gratuit de călătorie, ei trebuie să completeze corect formularul de înscriere, să răspundă la un quiz despre Uniunea Europeană și oportunități ale UE pentru tineri și la o întrebare care va facilita departajarea celor înscriși.

Câștigătorii vor putea călători în Europa individual sau în grup de până la 5 persoane, pe o durată de cel puțin 1 zi și cel mult 30 de zile.

Publicitate

Tinerii selectați vor beneficia și de un card cu peste 40.000 de reduceri la transport public, cultură, cazare, mâncare, sport și alte servicii disponibile în țările eligibile.

De asemenea, cei care optează pentru un permis flexibil vor avea posibilitatea de a rezerva gratuit până la 4 locuri prin intermediul sistemului online pus la dispoziție de contractant în aplicația mobilă DiscoverEU.

Tinerii care vor fi selectați vor putea beneficia de sesiuni de pregătire înainte de plecare din partea Agenției Naționale Erasmus+ (ANPCDEFP), iar în timpul călătoriei pot avea ocazia să cunoască alți călători la întâlnirile de tip Meet-up organizate de Agențiile Naționale Erasmus+ din alte țări.

Includerea este una dintre prioritățile programului Erasmus+, astfel încât participanții cu dizabilități pot primi sprijin suplimentar pe parcursul călătoriei lor.

DiscoverEU 2025: Context

Inițiativa DiscoverEU a fost lansată în anul 2018 și a fost inclusă, ulterior, în programul Erasmus+.

Prin intermediul DiscoverEU, tinerii de 18 ani au ocazia de a explora diversitatea Europei, de a afla mai multe despre patrimoniul său cultural și istoria sa și de a cunoaște persoane de pe întregul continent.

Din 2018, peste 1,5 milioane de tineri au aplicat pentru cele 355.000 de premise de călătorie disponibile.

În total, din 2018 până în prezent, aproximativ 40.000 de tineri din România au aplicat în cadrul inițiativei DiscoverEU, dintre care aproape 14.500 au primit un permis de călătorie.

Conform unui studiu realizat de Comisia Europeană, 72% dintre candidați au declarat că în contextul DiscoverEU au călătorit pentru prima dată cu trenul din țara de reședință.

Pentru mulți a fost și prima dată când au călătorit fără părinți sau adulți însoțitori, iar majoritatea tinerilor au indicat că au devenit mai independenți.

Experiența DiscoverEU le-a oferit o mai bună înțelegere a altor culturi și a istoriei europene. De asemenea, le-a îmbunătățit abilitatea de a comunica într-o limbă străină.

Peste două treimi au spus că nu și-ar fi putut finanța permisul de călătorie fără DiscoverEU.

Pentru mai multe informații accesați secțiunea DiscoverEU de pe Portalul European pentru Tineret. Pe Portal există și o secțiune dedicată poveștilor foștilor călători DiscoverEU, care poate fi consultată aici (prin selectarea, din meniul afișat, a țării România și a temei DiscoverEU).

Citeste mai mult

Administratie

COMUNA DÂNGENI – ANUNȚ DE INTERES PUBLIC: Licitație publică

Publicat

Publicitate

Unitatea administrativ-teritorială Dângeni, județul Botoșani organizează în data de 16.04.2025 ora 10:00 licitație publică pentru închirierea pe o durată de 10 ani a unui spațiu care poate fi folosit ca și cabinet stomatologic cu o suprafață de 59,68 mp la care se mai adaugă o suprafață de 39,55 mp care este folosit ca și spațiu comun.

Documentele necesare se pot ridica de la sediul Primăriei Comunei Dângeni începând cu data de 7.04.2025, costul și condițiile de plată pentru obținerea documentelor potrivit prevederilor OUG nr. 57/2019 este de 50 lei ce se achită la casieria Primăriei.

Ofertele se pot depune la sediul Primăriei începând cu data de 09.04.2025 până pe data de 15.04.2025.

Relațiile suplimentare se pot obține telefonic la: 0742856793 sau la sediul Primăriei.

 

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

„Ivan Turbincă” vine la Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani

Publicat

Publicitate

Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani invită iubitorii de teatru în acest sfârșit de săptămână, la spectacolul „Ivan Turbincă” după Ion Creangă.

Botoșănenii sunt invitați, duminică, 6 aprilie de la ora 1900 la Teatrul „Mihai Eminescu”  la spectacolul „Ivan Turbincă” după Ion Creangă, regia Ion Sapdaru. Scenografia spectacolului este semnată de Mihai Pastramagiu, coregrafia de Victoria Bucun, iar din distribuție fac parte actorii: Bogdan Horga, Andreea Moţcu, Ella Nistor, Alexandra Vicol, Lorena-Petronela Chiribuţă, Silvia Răileanu, Bogdan Muncaciu, Sorin Ciofu, Cezar Amitroaei, Florin Aioniţoaei, Gheorghe Frunză, Alexandru Dobynciuc, Răzvan Amitroaei.

Spectacolul „Ivan Turbincă” este o dramatizare a regizorului Ion Sapdaru după unul dintre cei mai importanți scriitori clasici români – Ion Creangă. Povestea este transformată dintr-un basm într-o metaforă a destinului uman, dar mai ales, o meditaţie pe tema relaţiei omului cu moartea. Dorinţa protagonistului de „a opri timpul” se izbeşte inevitabil de perspectiva unei veşnicii plictisitoare şi chinuitoare deopotrivă, astfel încât finitudinea existenţei umane devine o binecuvântare refuzată de divinitate. Episoadele de meditaţie filosofică sunt alternate cu multiple momente specifice folclorului românesc. Astfel, sunt înserate dansuri tradiționale, care sunt susținute de muzica populară, specifică mai ales zonei din care provine teatrul nostru. De asemenea sunt folosite elemente din teatrul cu măști, tradiție care aparține patrimoniului național românesc.

Preț bilet – 𝟰𝟬 𝗹𝗲𝗶 – balcon; 𝟱𝟬 𝗹𝗲𝗶 – stal; 𝟲𝟬 𝗹𝗲𝗶 – lojă

Preț bilet elevi – 2𝟬 𝗹𝗲𝗶 ; pensionari – 25 lei

Biletele se găsesc la Agenția teatrală din incinta Cinema Unirea

Publicitate

Tel. 0735.779.821 ▪marți-vineri: 10°°-18°° ▪ sâmbătă, duminică: 12°°-18°°
𝒃𝙞𝒍𝙚𝒕𝙚 𝙤𝒏𝙡𝒊𝙣𝒆 https://eventbook.ro/program/teatrul-mihai-eminescu-botosani

Citeste mai mult

Eveniment

Care sunt datele angajaților ce vor fi completate în REGES-Online, sistemul care va înlocui Revisal. Regulile de utilizare

Publicat

Publicitate

REGES-Online, noul registru general de evidență a salariaților care înlocuiește Revisal, devine obligatoriu pentru toți angajatorii. Platforma online permite gestionarea digitală a contractelor de muncă și este accesibilă și angajaților, scrie alba24.ro

Hotărârea de Guvern nr. 295 privind Registrul general de evidență a salariaților – REGES-Online, a fost publicată în Monitorul Oficial pe 31 martie. Documentul stabilește înlocuirea aplicației Revisal cu un nou sistem electronic, denumit REGES (sau REGES-Online). Noul portal digital va asigura gestionarea electronică a contractelor individuale de muncă de către angajatori și prestatori autorizați, printr-o platformă digitală gestionată de Inspecția Muncii.

Regulile de utilizare REGES-Online

REGES-Online (Registrul general de evidență a salariaților online) este o platformă informatică destinată completării, transmiterii, gestionării, consultării și procesării datelor referitoare la elementele contractului individual de muncă.

Pentru persoanele care urmează să desfășoare activitate în baza unui contract individual de muncă, încheiat potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, angajatorii persoane fizice sau juridice de drept privat, instituții/autorități publice/alte entități juridice sau misiunile diplomatice, oficiile consulare ale altor state în România, etc., completează și transmit în REGES anumite date, cel târziu în ziua anterioară începerii activității de către aceste persoane.

Angajatorii au obligația să completeze datele în REGES în ordinea cronologică a încheierii, modificării, suspendării și încetării contractului individual de muncă.

Dreptul și obligația privind completarea și transmiterea datelor în REGES sunt exclusiv ale angajatorului.

Publicitate

Angajatorii au obligația de a completa și de a transmite datele în Registru cel târziu în ziua anterioară începerii activității de către primul salariat. De asemenea, angajatorii au obligația de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariații încadrați cu contract individual de muncă, de a-l păstra în bune condiții la sediul angajatorului sau, după caz, la sediul secundar, dacă este delegată competența încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă, precum și de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.

Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puțin următoarele documente: actele necesare angajării, contractul individual de muncă, actele adiționale și celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă, acte de studii/certificate de calificare, precum și orice alte documente care certifică legalitatea și corectitudinea
completării în Registru.

Nerespectarea termenelor și reglemetărilor poate atrage amenzi de până la 20.000 lei.

Care sunt datele angajaților ce vor fi completate în REGES-Online

Angajatorii completează și transmit în REGES următoarele date, fără a avea caracter limitativ:

a) datele de identificare ale angajatorului, cum ar fi: denumirea, codul unic de identificare – CUI, codul de identificare fiscală – CIF, sediul social, numele și prenumele reprezentantului legal – pentru persoanele juridice, respectiv: numele, prenumele, codul numeric personal – CNP, domiciliul – pentru persoanele fizice;

b) datele de identificare ale salariaților, cum ar fi: numele, prenumele, codul numeric personal – CNP, numărul de identificare fiscală – NIF, cetățenia și țara de proveniență – Uniunea Europeană – UE, din afara Uniunii Europene, Spațiul Economic European – SEE;

c) pentru persoanele cu dizabilități, gradul, tipul de handicap și durata certificatului de încadrare în grad și tip de handicap;

d) data încheierii contractului individual de muncă, numărul acestuia și data începerii activității;

e) funcția/ocupația, conform specificației Clasificării ocupațiilor din România sau altor acte normative;

f) tipul contractului individual de muncă;

g) durata contractului individual de muncă, respectiv nedeterminată/determinată;

h) locul de muncă, respectiv fix sau mobil;

i) durata timpului de muncă și repartizarea acestuia;

j) salariul de bază lunar brut, indemnizațiile, sporurile, precum și alte adaosuri, astfel cum sunt prevăzute în contractul individual de muncă sau, după caz, în contractul colectiv de muncă;

k) datele de identificare ale utilizatorului, în cazul contractelor de muncă temporară;

l) data transferului, precum și datele de identificare ale angajatorului la care se face transferul în condițiile legii;

m) data la care începe și data la care încetează detașarea, precum și datele de identificare ale angajatorului la care se face detașarea;

n) data la care începe și data la care încetează detașarea transnațională, definită la art. 2 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale, cu modificările și completările ulterioare, statul în care urmează să se realizeze detașarea transnațională, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmează să presteze activitatea salariatul detașat, precum și natura acestei activități;

o) data la care începe și data la care încetează detașarea pe teritoriul unui stat care nu este membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, statul în care urmează să se realizeze detașarea, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmează să presteze activitatea salariatul detașat, precum și natura acestei activități;

p) perioada, cauzele de suspendare și data încetării suspendării contractului individual de muncă;

q) data și temeiul legal al încetării contractului individual de muncă.

Transmiterea datelor în REGES

Transmiterea în REGES a datelor prevăzute se face după cum urmează:

a) datele prevăzute la lit. a) – k) se transmit cel târziu în ziua anterioară începerii activității pentru fiecare persoană care urmează să se afle într-un raport de muncă cu angajatorul;

b) datele prevăzute la lit. l) se transmit în termen de 5 zile lucrătoare de la data transferului, respectiv de la data preluării prin transfer;

c) datele prevăzute la lit. m) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei de începere/încetare a detașării salariatului;

d) datele prevăzute la lit. n) și o) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei de începere/încetare a detașării salariatului pe teritoriul altui stat;

e) datele prevăzute la lit. p) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei suspendării/datei încetării suspendării, cu excepția cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării la angajator a certificatului de concediu medical, a absențelor nemotivate, precum și a situațiilor de suspendare în caz de forță majoră, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării;

f) datele prevăzute la lit. q) se transmit cel târziu la data încetării contractului individual de muncă/la data luării la cunoștință a evenimentului ce a determinat, în condițiile legii, încetarea contractului individual de muncă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending