Connect with us

Actualitate

Atenţionare de călătorie pentru românii care merg în Regatul Unit

Publicat

Publicitate

Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau intenţionează să călătorească în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord că a fost anunţată organizarea unei greve. Din această cauză pot exista timpi de așteptare mai lungi la controlul la frontieră.

Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau intenţionează să călătorească în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord că, în contextul protestelor sindicale anunțate de personalul Poliției de frontieră britanice (Border Force), aceasta va organiza o grevă în perioadele 23-26 decembrie 2022 și 28-31 decembrie 2022.

Punctele de frontieră afectate sunt: Aeroportul Heathrow – Terminalele 2, 3, 4 și 5, Aeroportul Cardiff, Aeroportul Gatwick, Aeroportul Birmingham, Aeroportul Glasgow, Aeroportul Manchester, Portul Newhaven.

Persoanele care urmează să călătorească dinspre/înspre Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, în perioada menționată, pot întâmpina timpi de așteptare mai lungi la controlul la frontieră.

De asemenea, operatorii de bagaje din aeroportul Heathrow, Londra, din terminalele 2, 3 și 4, vor întreprinde o grevă în perioada 29 decembrie 2022 – 1 ianuarie 2023 (ora locală 03:59).

Acțiunea desfășurată poate cauza perturbări considerabile și întârzieri ale zborurilor pe aeroportul Heathrow.

Publicitate

Cele mai afectate companii aeriene pot fi: Air Canada, American Airlines, Lufthansa, Swiss Air, Air Portugal, Austrian Airlines, Qantas, Egypt Air, Aer Lingus și Finnair.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă tuturor pasagerilor să verifice situația zborului cu operatorii companiilor de transport înainte de a se deplasa la aeroport si pentru informații suplimentare, consultarea paginii web https://www.gov.uk/government/news/strike-action-to-affect-travellers-entering-the-uk.

Cetățenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Consulatului General al României la Londra: +44 (0)20 8741 4311; +44 (0)20 8741 3252; +44 (0)20 8741 3955; +44 (0)20 8741 3464; +44 (0)20 8741 8707; +44 (0)20 8741 6657; +44 (0)20 8741 8211; +44 (0)20 8741 2372, Consulatului General al României la Edinburgh: +44(0)1315249491; +44(0)1315249492, Consulatului General al României la Manchester: +44(0)1612360478; +44(0)1612375513; +44(0)1612369687; +44(0)1612368995, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi telefonul de permanență al Consulatului General al României la Londra: +447738716335.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet: http://londra.mae.ro, https://edinburgh.mae.ro, https://manchester.mae.ro și reamintește faptul că cetăţenii români care se deplasează în străinătate au la dispoziţie aplicaţia „Călătoreşte în siguranţă” (www.mae.ro/app_cs), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie, precum şi serviciul de alertă prin SMS, aferent campaniei de informare „Un SMS îți poate salva viața!”.

(sursa: Mediafax)

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Tânăr de 35 de ani, din Cristești, reținut pentru violență în familie

Publicat

Publicitate

Marți, polițiștii din  Botoșani au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr, de 35 de ani, din comuna Cristești, cercetat sub aspectul comiterii infracțiunii de violență în familie.

 

În urma probatoriului administrat s-a stabilit faptul că, la data de 9 decembrie 2025, ]n timp ce se aflau la locuința comună, pe fondul unui conflict spontan, tânărul ar fi agresat-o pe concubina sa, de 47 de ani, provocându-i leziuni în zona membrelor inferioare.

 

Tânărul a fost reținut pentru 24 de ore și introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J. Botoșani.

 

Publicitate

Ulterior, față de acesta a fost dispusă măsura controlului judiciar pe o perioadă de 60 de zile.

Citeste mai mult

Eveniment

Polițiștii de la Transporturi, alături de elevi în „Săptămâna altfel”: Lecții despre siguranță și conduită civică

Publicat

Publicitate

Activitate informativ preventivă desfăsurată de polițiștii Biroului Județean de Poliție Transporturi

La data de 16 decembrie 2025, in cadrul programului „Săptămâna altfel” polițiștii Biroului Județean de Poliție Transporturi au desfășurat o activitate informativ-preventivă cu elevii Școlii Generale nr. 11, din municipiul Botoșani.

În acest context, le-au fost prezentate copiilor informații despre misiunea Poliției Transporturi, dar și sfaturi utile privind conduita în societate, pe stradă și în unitățile de învățământ.

La activitate au participat aproximativ 20 de copii de la clasa 1 și cadre didactice.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Pacienții ar putea obține a doua opinie medicală, gratuit. Medicii, obligați să îi programeze la următoarea investigație. PROIECT

Publicat

Publicitate

Pacienții asigurați vor avea dreptul la o a doua opinie medicală, decontată de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, măsură care va contribui la creșterea calității actului medical, potrivit unui proiect de lege adoptat de Senat, informează alba24.ro.

Noile modificări vin în completarea Legii nr. 46/2003 privind drepturile pacientului. Astfel, la articolul 11, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin.(2), cu următorul cuprins:

„Toate persoanele asigurate au dreptul la a doua consultaţie medicală, plătită de sistemul de asigurări medicale, cu scopul de a obţine a doua opinie medicală pe baza investigaţiilor medicale existente sau suplimentar solicitate, dacă aceasta este justificată”, se arată în lege.

Pacienții vor avea dreptul la a doua opinie medicală, plătită de sistemul de asigurări, aceasta fiind una dintre modificările aduse Legii Drepturilor Pacientului, aprobate în Comisia pentru Sănătate și Familie, spune deputatul PNL Ovidiu Cîmpean, citat de Mediafax.

„Dacă primești un diagnostic greu sau ți se recomandă o intervenție importantă, vei avea dreptul la a doua opinie medicală, plătită de sistemul de asigurări.

Este una dintre modificările importante aduse Legii drepturilor pacientului, pe care le-am aprobat în Comisia pentru sănătate și familie”, spune deputatul PNL.

Publicitate

Proiectul de lege este inițiat de deputatul UDMR Levente Vass, iar Cîmpean l-a susținut și semnat în calitate de co-inițiator, alături de parlamentari din mai multe partide.

A doua opinie medicală, plătită din sistemul de asigurări

„Concret, asta înseamnă că atunci când miza este mare, fie că vorbim despre o operație, un tratament dificil sau o decizie care îți poate schimba viața, poți merge la un alt medic specialist, fără costuri suplimentare, pentru a confirma sau a clarifica cea mai bună soluție pentru tine.

A doua opinie se bazează pe investigațiile deja făcute și, dacă este necesar, pe unele suplimentare. Nu e vorba de neîncredere în medici, ci de liniște.

De a ști că ai luat decizia corectă pentru tine sau pentru cineva drag, într-un moment în care presiunea e mare. Această practică există deja în alte state europene.

În Germania, a doua opinie este reglementată pentru anumite intervenții planificate, tocmai pentru a evita proceduri inutile. În Marea Britanie, sistemul public de sănătate încurajează pacienții să ceară o a doua opinie atunci când se confruntă cu decizii dificile.

Pentru pacienți, înseamnă mai multă siguranță. Pentru sistemul medical, decizii mai bune și mai puține intervenții inutile”, spune deputatul PNL.

Obligația medicului de a programa pacienții la următoarea investigație

O altă modificare ar putea obliga medicul să programeze pacientul la umătoarea investigație.

Astfel, la articolul 4, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin.(2), cu următorul cuprins:

„Pacientul are dreptul de a fi direcţionat şi programat la umătoarea consultaţie sau investigaţie necesară stabilirii diagnosticului, printr-un mecanism creat lanivelul unităţii medicale în care s-a desfăşurat consultul în limita resurselor existente, cu excepţia cabinetelor de medicină de familie până la dezvoltarea unui sistem regional de programare”.

În prezent, mulți pacienți se găsesc în situația de a trebui să identifice și să programeze singuri următoarea etapă din procesul de diagnostic sau tratament.

Această situație generează adesea întârzieri semnificative în diagnosticare și tratament, putând avea consecințe grave asupra stării de sănătate.

Noua reglementare ar elimina această povară de pe umerii pacienților, transferând responsabilitatea către medicul curant, care are expertiza necesară pentru a coordona optim parcursul medical.

Măsura urmărește reducerea timpului de așteptare și eliminarea incertitudinilor din procesul diagnostic, contribuind la o mai bună coordonare a actului medical.

Pentru acest proiect urmează votul final în plen.

Citeste mai mult

Eveniment

Asociația „Salvează o inimă”: Unele decizii de business pot însemna mai mult decât cifre. Pot însemna o șansă la viață

Publicat

Publicitate

Pentru majoritatea dintre noi, zilele se succed într-un ritm previzibil. Calendarul se umple cu întâlniri, termene-limită și obiective de atins. Deciziile sunt luate rapid, iar atenția este orientată spre rezultate, eficiență și performanță. Viața își urmează cursul, cu planuri pentru viitor și momente de respiro atent programate.

Pentru alte familii însă, timpul are o altă valoare.
Nu se măsoară în ore de lucru sau în rapoarte, ci în șanse. Uneori, într-o singură zi.

Asociația „Salvează o inimă” lucrează exact la această graniță fragilă dintre normalitate și urgență. Acolo unde o decizie luată la timp poate schimba complet un destin.

Continuitate construită pe rezultate

De peste 13 ani, Asociația „Salvează o inimă” transformă sprijinul primit de la oameni și companii în soluții medicale concrete pentru copiii cu afecțiuni grave. În acest interval, peste 1.500 de copii au beneficiat de tratamente, intervenții chirurgicale și terapii esențiale, în România și în străinătate.

Fiecare sumă a fost direcționată către cazuri documentate, cu monitorizare și transparență, astfel încât sprijinul să ajungă acolo unde era nevoie imediată.

Publicitate

„Rezultatele obținute în acești ani arată ce se poate construi atunci când responsabilitatea socială devine parte din decizia de business. Am dezvoltat un model de intervenție bazat pe reacție rapidă și utilizare responsabilă a resurselor, care ne-a permis să intervenim în cazuri medicale critice și să oferim soluții reale acolo unde familiile nu mai aveau alternative. În acest parcurs, peste 1.600 de companii și mai mult de 133.000 de donatori au ales să fie alături de noi, transformând solidaritatea în rezultate concrete. Pentru a continua acest efort și în anul următor, avem nevoie ca partenerii din mediul privat să rămână implicați și să utilizeze mecanismul fiscal de sponsorizare în sprijinul copiilor care depind de tratamente salvatoare”, a declarat Vlad Plăcintă, președintele Asociației „Salvează o inimă”.

 

Ce urmează în 2026

Pentru următorul an organizația își propune să ofere sprijin financiar pentru cel puțin 60 de copii aflați în situații medicale critice, pentru care accesul rapid la tratament face diferența dintre evoluție și regres.

 

Un mecanism fiscal care produce impact

Companiile pot contribui fără costuri suplimentare prin redirecționarea a 20% din impozitul pe profit, în limita 0,75% din cifra de afaceri, către Asociația „Salvează o inimă”, prin contract de sponsorizare.

Această opțiune permite transformarea unei obligații fiscale într-un instrument de responsabilitate socială cu efect direct și verificabil.

„Pentru companii, sponsorizarea nu este un gest simbolic, ci o decizie care transformă resursele financiare în soluții medicale concrete: tratamente, intervenții și recuperări esențiale. Asigurăm partenerilor noștri transparență și rapoarte clare privind utilizarea fondurilor, pentru că dincolo de cifre sunt copii care pot merge din nou, adolescenți care își recâștigă viitorul și părinți care respiră ușurați știind că mai au timp alături de cei dragi. Aceste rezultate sunt posibile doar printr-un efort comun.”, a declarat Andreea Amarandei, manager fundraising al Asociației „Salvează o inimă”.

 

Cum vă puteți implica

Companiile pot redirecționa:

20% din impozitul pe profit datorat,

în limita a 0,75% din cifra de afaceri,

prin încheierea unui contract de sponsorizare, conform legislației în vigoare.

Contractul de sponsorizare, precum și informațiile necesare pentru inițierea colaborării, sunt disponibile pe site-ul Asociației „Salvează o inimă”, la adresa:
👉 https://salveazaoinima.ro/directioneaza-20/

 

De asemenea, companiile interesate pot solicita informații suplimentare sau pot lua legătura direct cu echipa asociației prin intermediul site-ului https://salveazaoinima.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending