Connect with us

Actualitate

Armata Română angajează luptători de comando. Care sunt condițiile

Publicat

Publicitate

Cursul de adresează civililor și soldaților/gradaților profesioniști în activitate, în rezervă sau cu statut de rezerviști voluntari. Armata Română angajează luptători de comando. Școala de Instruire a Forțelor pentru Operații Speciale „Burebista” din Brașov organizează un curs de formare subofițeri în activitate, specialitatea Comando, scrie alba24.ro.

Sunt disponibile 40 de locuri pentru civili sau soldați/gradați profesioniști. Cei care vor să se angajeze ca luptători de comando trebuie să aibă o condiție fizică impecabilă, să mânuiască armele foarte bine, să sară cu parașuta, să se orienteze pe teren necunoscut, să știe să înoate și să se scufunde, să știe să acorde primul și să fie capabili să facă față oricărei situații.

„Suntem în căutare de noi colegi care doresc să se alăture echipei noastre. Dacă ești pasionat de aventură și îți dorești să faci parte dintr-o unitate de elită atunci poți opta pentru cursurile instituției noastre”, au transmis reprezentanții Școlii de Instruire a Forțelor pentru Operații Speciale din Vlădeni, Brașov.

Înscrierile la cursul de formare în activitate, specialitatea Comando, se fac până pe data de 4 octombrie 2024.

Cursul va dura opt luni și va avea loc în perioada 13 ianuarie – 28 august 2025.

Cei care vor absolvi cursul vor primi gradul de sergent și vor fi încadrați la una dintre unitățile de forțe pentru operații speciale din țară.

Publicitate

Obiectivele generale ale cursului

Obiectivele generale ale cursului sunt:

  • formarea deprinderilor de bază pentru folosirea echipamentelor militare individuale şi acţiunea în câmpul tactic pentru a prelua și menține inițiativa în ducerea acțiunilor de luptă, pe timp de zi și de noapte, în orice condiții de teren și de stare a vremii, individual și/sau în cadrul grupei;
  • dobândirea competențelor de bază în conformitate cu standardele de pregătire profesională pentru subofițerii din arma Forțe pentru Operații Speciale (FOS) – specialitatea parașutiști comando;
  • formarea și dezvoltarea competențelor de subofițer parașutist comando capabil să acționeze în medii permisive, semipermisive și nepermisive, convențional și neconvențional;
  • formarea tehnicilor de bază de analiză a situației, execuție și evaluare a instrucției specifice FOS;
  • cunoașterea și utilizarea terminologiei de specialitate în limba engleză, specifică FOS, precum și a abilităților de utilizare a echipamentelor din dotarea subunităților de parașutiști comando;
  • dezvoltarea/ menținerea capacității de rezistență la efort fizic/ psihic prelungit.

Armata Română angajează luptători de comando. Condiții de participare la admitere

Condițiile de participare sunt următoarele:

  • vârsta de cel mult 45 ani la data absolvirii cursului;
  • absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat;
  • permis de conducere categoria B;
  • condiție fizică bună;
  • stare de sănătate excelentă.

Condiţiile şi criteriile generale de recrutare pe care trebuie să le îndeplinească candidaţii sunt următoarele:

  • să aibă cetăţenie română şi domiciliul în România de cel puţin 6 luni, la data începerii anului de învăţământ/ cursului/programului de formare;
  • să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de corupţie, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care l-ar face incompatibil cu exercitarea profesiei de militar în activitate ori pentru a urma cursurile unei unităţi de învăţământ liceal militar, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia postcondamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  • să nu facă parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice, iar dacă este membru, să se angajeze în scris că după admiterea în unitatea/instituţia de învăţământ militar sau în programul de formare/instruire va renunţa la această calitate;
  • să nu facă parte din organizaţii interzise de legislaţia română şi să nu fie membru al unor organizaţii incompatibile cu regulile, activităţile şi atribuţiile specifice profesiei militare;
    să nu aparţină unor culte sau asociaţii/grupări religioase care contravin normelor de păstrare a ordinii publice, care încalcă bunele moravuri sau afectează exercitarea profesiei militare;
  • să nu fie asociat unic ori să participe direct la administrarea sau conducerea unor organizaţii sau asociaţii comerciale, cu excepţia celor prevăzute de lege, iar dacă se află în una dintre aceste situaţii, să se angajeze în scris că după admiterea în unitatea/instituţia de învăţământ militar sau la cursul de formare ori la programul de instruire va renunţa la această calitate;
  • să fie declarat „Admis”/ „Apt” la probele de selecţie;
  • pentru candidate – să declare în scris că îşi asumă toate riscurile, în situaţia în care pe parcursul susţinerii probelor de selecţie se află în stare de graviditate/maternitate;
  • îşi exprimă acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).

Condiţiile şi criteriile specifice de recrutare pe care trebuie să le îndeplinească candidaţii  sunt următoarele:

  • Să aibă vârsta de cel mult 45 de ani împliniţi, la data acordării gradului şi numirii în funcţie;
  • Să fie absolvenți  ai învăţământului liceal cu diplomă de bacalaureat și absolvenţi ai studiilor superioare sau postliceale acreditate, în orice specializare/program de studii-candidații care provin din rândul soldaților și gradaților profesioniști în activitate, în rezervă sau cu statut de rezerviști voluntari;
  • Să fie absolvenți  ai învăţământului liceal cu diplomă de bacalaureat-candidații care provin din rândul altor persoane decât cele prevăzute la punctul 2;
  • Să aibă cel puţin 3 ani vechime în serviciu ca soldaţi/gradaţi profesionişti în activitate, calculată de la data finalizării programului de instruire şi până la data începerii cursului de formare, şi să fi fost apreciaţi prin ultimele trei documente de evaluare profesională anuală cu calificativul cel puţin „Foarte bun” – candidații care provin din rândul soldaților și gradaților profesioniști în activitate;
  • Să posede permis de conducere auto valabil, categoria B, eliberat de către autoritățile române;

Recrutare, selecție și admitere

Pentru a urma o carieră militară ca subofițer în activitate, specialitatea parașutist comando, este necesară parcurgerea succesivă a trei etape: recrutarea, selecția aptitudinală și concursul de admitere.

Selecția aptitudinală se desfășoară la sediul uneia dintre unitățile militare din subordinea Comandamentului Forțelor pentru Operații Speciale (Târgu Mureș, Buzău, Bacău sau Constanța), în funcție de zona geografică în care candidații au domiciliul.

Selecția sau evaluarea aptitudinală se concretizează în examinări specifice și probe care pot indica dacă și în ce măsură un candidat poate face față cerințelor profesiei militare și mediului militar.

  • Evaluare capacitate motrică:
    • parcurgerea într-un timp determinat (maxim 1 minut și 45 de secunde) a unui traseu utilitar-aplicativ, care conține 10 elemente pe un circuit de 90 m lungime și care evaluează nivelul de dezvoltare a deprinderilor tale motrice de bază (viteza, îndemânarea, rezistența, forța);
    • probă de rezistență pe distanța de 2000 m (în barem de timp de maxim 10 minute și 30 de secunde).
  • Evaluare capacitate motrică specială:
    • verificarea nivelului de antrenament fizic: tracțiuni (minim 5 repetări), flotări (minim 30 de repetări ), abdomene (minim 30 de repetări ), alergare 3000 m (maxim de timp 15 minute și 40 de secunde).
  • Probe psihologice:
    • test de aptitudini care evaluează randamentul intelectual;
    • chestionar de personalitate pentru evaluarea posibilităților tale de adaptare la condițiile specifice mediului militar;
    • test situațional care evaluează aptitudinile de lider și capacitatea de a lucra în echipă.
  • Interviu de evaluare finală;

Fiecare probă în parte are caracter eliminatoriu, candidatul fiind declarat  „Admis” sau „Respins”

  • Evaluare medicală:
    • După ce candidații au parcurs probelor enumerate mai sus și au fost declarați „Admis” vor susține o vizită medicală la spitalul militar cel mai apropiat de domiciliu.
    • Ulterior, candidații vor parcurge și evaluarea medicală specială care are loc la Institutul Național de Medicină Aeronautică și Spațială „General doctor aviator Victor Anastasiu”, din București. Examinările durează câteva zile și includ mai multe probe și specialități medicale.

Mai multe detalii despre admitere, AICI.

Armata Română angajează luptători de comando. Probele de admitere

Probele de admitere sunt următoarele:

  • Proba eliminatorie- Saltr de la trenajor, în complexul pentru antrenament al parașutiștilor la sol;
  • Proba nr. 1 – Proba practică – Testarea capacităţii la efort fizic a candidaţilor şi cuprinde patru subprobe:
    • aruncarea mingii medicinale de la piept către înainte,
    • menținerea poziţiei de tracţiuni (static),
    • tras sanie cu greutăți,
    • alergare între jaloane (test Miller)
  • Proba nr. 2 — Test grilă pentru verificarea cunoştinţelor la privind legislaţia în domeniul apărării şi a cunoştinţelor de specialitate în domeniul operaţii speciale
    • Testul grilă cuprinde 45 itemi, repartizaţi astfel:
      • 20 itemi — din bibliografia de specialitate;
      • 25 itemi – legislaţie specifică domeniului apărării,

 

Cei care sunt interesați de o carieră în rândul Forțelor pentru Operații Speciale pot contacta Școala de Instruire a Forțelor pentru Operații Speciale „Burebista” din Brașov la nr de telefon (0790)229919 sau (0368)734224 – Interior 151.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Luna străbate zona de cer în care se află Pleiadele. Fenomenul poate fi urmărit cu ochiul liber, dacă e senin

Publicat

Publicitate

Luna traversează, în noaptea de vineri spre sâmbătă, zona de cer în care se află roiul stelar Pleiade, informează dr. Adrian Șonka, astronom la Observatorul „Amiral Vasile Urseanu”, scrie alba24.ro.

„În doar șase ore, Luna va trece peste cele mai strălucitoare stele din roi, iar noi vom putea observa cu ochiul liber, prin binoclu sau telescop, numeroase dispariții și reapariții de stele. Fenomenul nu se va mai repeta în 2025. (…)

Eu vă propun să stați comod și să priviți timp de câteva ore această trecere, începând cu ora 22:30, când Luna se află spre răsărit.

Nu trebuie să știți unde sunt Pleiadele: căutați Luna, pentru că se va afla chiar în dreptul lor”, a scris Adrian Șonka pe pagina sa de Facebook, potrivit Agerpres.

Într-o declarație pentru Radio România Actualități, astronomul a explicat că, prin trecerea Lunii în fața roiului stelar Pleiade, se produc mai multe ocultări succesive ale stelelor.

„Luna se mișcă pe cer și acoperă stelele din roi, care dispar și apoi reapar; și dispar, și reapar. Se numesc ocultații. Și se văd frumos, dacă e senin”, a precizat el.

Publicitate

De asemenea, Șonka a atras atenția asupra unui alt fenomen ce va putea fi observat doar prin telescop, în luna noiembrie, când inelele lui Saturn nu vor mai fi vizibile.

Astronomul a subliniat că fenomenul are loc o dată la 15 ani și a mai putut fi urmărit ultima dată în 2009.

„Saturn se va vedea fără inele. Acestea se vor observa doar din muchie – fiind foarte subțiri, nu se mai disting prin telescop. Deci, veniți la observator”, a precizat Adrian Șonka.

Citeste mai mult

Eveniment

DSU dezminte afirmațiile BNS privind concedierile: Măsurile propuse nu au niciun impact asupra personalului operativ

Publicat

Publicitate

Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) dezminte, vineri, afirmațiile Blocului Național Sindical (BNS) potrivit cărora s-ar pregăti concedieri în serviciile de ambulanță și creșterea costurilor de funcționare prin reorganizarea acestora, susținând că măsurile propuse nu au niciun impact asupra personalului operativ din cadrul serviciilor de ambulanță.

DSU a clarificat că nu se va face nicio concediere în rândul personalului operativ, care include pompierii și medicii SMURD. Măsurile propuse de DSU vizează doar posturile de conducere și pe cele din administrație, în vederea unei optimizări a structurii organizatorice.

DSU susține că prin aceste măsuri se dorește o mai bună eficiență a sistemului, fără a fi afectată activitatea de intervenție.Blocul Național Sindical susține că DSU vizează o restructurare care va duce la concedierea unui număr de 5.000 de angajați din sistem, inclusiv a celor operativi.

Agerpres

Citeste mai mult

Eveniment

ANCOM: Utilizatorii de servicii de telefonie și internet trebuie informați la depășirea abonamentului. Obligații pentru furnizori

Publicat

Publicitate

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) remintește că utilizatorilor de servicii de telefonie și de acces la internet au dreptul de fi informați atunci când consumă integral resursele incluse în abonament.

Același drept îl au și când acumulează costuri suplimentare de 250 lei (50 euro), fără TVA, peste valoarea abonamentului.

ANCOM a impus furnizorilor aceste obligații pentru a spori transparența și pentru a le permite utilizatorilor să își controleze mai bine costurile rezultate din utilizarea serviciilor de comunicații electronice, transmite autoritatea.

ANCOM: obligații pentru furnizorii de servicii de telefonie și internet

Furnizorii de servicii de comunicații electronice au obligația legală de a informa utilizatorii în două situații critice de consum:

la epuizarea resurselor incluse în abonament – când volumul de servicii (minute, SMS, date mobile etc.) inclus în planul tarifar este consumat în totalitate
la atingerea unui prag de consum suplimentar de 250 lei (50 euro), fără TVA – atunci când utilizatorii depășesc valoarea abonamentului și acumulează costuri suplimentare în cuantum de 250 lei (50 euro), fără TVA, furnizorii sunt obligați să emită o notificare clară și promptă. În funcție de politica comercială a furnizorilor, acest cost suplimentar poate include și costurile înregistrate la accesarea serviciilor cu valoare adăugată.

Publicitate

Aceste obligații se aplică și utilizatorilor finali microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații nonprofit dacă aceștia nu au convenit în mod explicit să renunțe în tot sau în parte la aplicarea lor.

În cazul în care există neclarități cu privire la serviciile facturate, utilizatorii au posibilitatea de a consulta facturile detaliate, pe care furnizorii sunt obligați să le remită la cerere. Acestea trebuie să conțină o serie de informații minime, care să permită identificarea serviciilor utilizate și a tarifelor percepute.

Ce, cum și unde se poate reclama

Dacă aceste obligații de informare nu sunt respectate, utilizatorii se pot adresa ANCOM, urmând pașii descriși aici.

Prevederile legale în vigoare nu abilitează ANCOM să efectueze verificări cu privire la corectitudinea înregistrării traficului de către centrala operatorului.

În cazul în care furnizorii nu respectă clauzele din contract, consumatorii pot sesiza Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit se pot adresa mediatorilor autorizați sau instanțelor de judecată. ANCOM poate oferi consiliere, dar nu are atribuții cu privire la sancționarea furnizorilor în astfel de situații.

Citeste mai mult

Eveniment

Restricții de circulație sâmbătă, la inaugurarea noului sediu ISU Botoșani

Publicat

Publicitate

Mâine, 13 septembrie, traficul rutier din municipiul Botoșani va fi restricționat temporar pentru buna desfășurare a activităților prilejuite de inaugurarea noului sediu al Inspectoratului pentru Situații de Urgență.

Potrivit autorităților, restricțiile se vor aplica astfel:

  • între orele 08:00 – 12:00, pe strada Ștefan cel Mare;

  • între orele 11:00 – 12:00, pe strada Uzinei.

Șoferii sunt sfătuiți să circule cu prudență în zonă și să respecte indicațiile polițiștilor rutieri prezenți la fața locului pentru fluidizarea traficului.

Reprezentanții instituțiilor de ordine și siguranță publică transmit că măsurile sunt necesare pentru a asigura protecția participanților la eveniment și desfășurarea acestuia în condiții optime.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending