Connect with us

Actualitate

Armata Română angajează luptători de comando. Care sunt condițiile

Publicat

Publicitate

Cursul de adresează civililor și soldaților/gradaților profesioniști în activitate, în rezervă sau cu statut de rezerviști voluntari. Armata Română angajează luptători de comando. Școala de Instruire a Forțelor pentru Operații Speciale „Burebista” din Brașov organizează un curs de formare subofițeri în activitate, specialitatea Comando, scrie alba24.ro.

Sunt disponibile 40 de locuri pentru civili sau soldați/gradați profesioniști. Cei care vor să se angajeze ca luptători de comando trebuie să aibă o condiție fizică impecabilă, să mânuiască armele foarte bine, să sară cu parașuta, să se orienteze pe teren necunoscut, să știe să înoate și să se scufunde, să știe să acorde primul și să fie capabili să facă față oricărei situații.

„Suntem în căutare de noi colegi care doresc să se alăture echipei noastre. Dacă ești pasionat de aventură și îți dorești să faci parte dintr-o unitate de elită atunci poți opta pentru cursurile instituției noastre”, au transmis reprezentanții Școlii de Instruire a Forțelor pentru Operații Speciale din Vlădeni, Brașov.

Înscrierile la cursul de formare în activitate, specialitatea Comando, se fac până pe data de 4 octombrie 2024.

Cursul va dura opt luni și va avea loc în perioada 13 ianuarie – 28 august 2025.

Cei care vor absolvi cursul vor primi gradul de sergent și vor fi încadrați la una dintre unitățile de forțe pentru operații speciale din țară.

Publicitate

Obiectivele generale ale cursului

Obiectivele generale ale cursului sunt:

  • formarea deprinderilor de bază pentru folosirea echipamentelor militare individuale şi acţiunea în câmpul tactic pentru a prelua și menține inițiativa în ducerea acțiunilor de luptă, pe timp de zi și de noapte, în orice condiții de teren și de stare a vremii, individual și/sau în cadrul grupei;
  • dobândirea competențelor de bază în conformitate cu standardele de pregătire profesională pentru subofițerii din arma Forțe pentru Operații Speciale (FOS) – specialitatea parașutiști comando;
  • formarea și dezvoltarea competențelor de subofițer parașutist comando capabil să acționeze în medii permisive, semipermisive și nepermisive, convențional și neconvențional;
  • formarea tehnicilor de bază de analiză a situației, execuție și evaluare a instrucției specifice FOS;
  • cunoașterea și utilizarea terminologiei de specialitate în limba engleză, specifică FOS, precum și a abilităților de utilizare a echipamentelor din dotarea subunităților de parașutiști comando;
  • dezvoltarea/ menținerea capacității de rezistență la efort fizic/ psihic prelungit.

Armata Română angajează luptători de comando. Condiții de participare la admitere

Condițiile de participare sunt următoarele:

  • vârsta de cel mult 45 ani la data absolvirii cursului;
  • absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat;
  • permis de conducere categoria B;
  • condiție fizică bună;
  • stare de sănătate excelentă.

Condiţiile şi criteriile generale de recrutare pe care trebuie să le îndeplinească candidaţii sunt următoarele:

  • să aibă cetăţenie română şi domiciliul în România de cel puţin 6 luni, la data începerii anului de învăţământ/ cursului/programului de formare;
  • să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de corupţie, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care l-ar face incompatibil cu exercitarea profesiei de militar în activitate ori pentru a urma cursurile unei unităţi de învăţământ liceal militar, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia postcondamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  • să nu facă parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice, iar dacă este membru, să se angajeze în scris că după admiterea în unitatea/instituţia de învăţământ militar sau în programul de formare/instruire va renunţa la această calitate;
  • să nu facă parte din organizaţii interzise de legislaţia română şi să nu fie membru al unor organizaţii incompatibile cu regulile, activităţile şi atribuţiile specifice profesiei militare;
    să nu aparţină unor culte sau asociaţii/grupări religioase care contravin normelor de păstrare a ordinii publice, care încalcă bunele moravuri sau afectează exercitarea profesiei militare;
  • să nu fie asociat unic ori să participe direct la administrarea sau conducerea unor organizaţii sau asociaţii comerciale, cu excepţia celor prevăzute de lege, iar dacă se află în una dintre aceste situaţii, să se angajeze în scris că după admiterea în unitatea/instituţia de învăţământ militar sau la cursul de formare ori la programul de instruire va renunţa la această calitate;
  • să fie declarat „Admis”/ „Apt” la probele de selecţie;
  • pentru candidate – să declare în scris că îşi asumă toate riscurile, în situaţia în care pe parcursul susţinerii probelor de selecţie se află în stare de graviditate/maternitate;
  • îşi exprimă acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).

Condiţiile şi criteriile specifice de recrutare pe care trebuie să le îndeplinească candidaţii  sunt următoarele:

  • Să aibă vârsta de cel mult 45 de ani împliniţi, la data acordării gradului şi numirii în funcţie;
  • Să fie absolvenți  ai învăţământului liceal cu diplomă de bacalaureat și absolvenţi ai studiilor superioare sau postliceale acreditate, în orice specializare/program de studii-candidații care provin din rândul soldaților și gradaților profesioniști în activitate, în rezervă sau cu statut de rezerviști voluntari;
  • Să fie absolvenți  ai învăţământului liceal cu diplomă de bacalaureat-candidații care provin din rândul altor persoane decât cele prevăzute la punctul 2;
  • Să aibă cel puţin 3 ani vechime în serviciu ca soldaţi/gradaţi profesionişti în activitate, calculată de la data finalizării programului de instruire şi până la data începerii cursului de formare, şi să fi fost apreciaţi prin ultimele trei documente de evaluare profesională anuală cu calificativul cel puţin „Foarte bun” – candidații care provin din rândul soldaților și gradaților profesioniști în activitate;
  • Să posede permis de conducere auto valabil, categoria B, eliberat de către autoritățile române;

Recrutare, selecție și admitere

Pentru a urma o carieră militară ca subofițer în activitate, specialitatea parașutist comando, este necesară parcurgerea succesivă a trei etape: recrutarea, selecția aptitudinală și concursul de admitere.

Selecția aptitudinală se desfășoară la sediul uneia dintre unitățile militare din subordinea Comandamentului Forțelor pentru Operații Speciale (Târgu Mureș, Buzău, Bacău sau Constanța), în funcție de zona geografică în care candidații au domiciliul.

Selecția sau evaluarea aptitudinală se concretizează în examinări specifice și probe care pot indica dacă și în ce măsură un candidat poate face față cerințelor profesiei militare și mediului militar.

  • Evaluare capacitate motrică:
    • parcurgerea într-un timp determinat (maxim 1 minut și 45 de secunde) a unui traseu utilitar-aplicativ, care conține 10 elemente pe un circuit de 90 m lungime și care evaluează nivelul de dezvoltare a deprinderilor tale motrice de bază (viteza, îndemânarea, rezistența, forța);
    • probă de rezistență pe distanța de 2000 m (în barem de timp de maxim 10 minute și 30 de secunde).
  • Evaluare capacitate motrică specială:
    • verificarea nivelului de antrenament fizic: tracțiuni (minim 5 repetări), flotări (minim 30 de repetări ), abdomene (minim 30 de repetări ), alergare 3000 m (maxim de timp 15 minute și 40 de secunde).
  • Probe psihologice:
    • test de aptitudini care evaluează randamentul intelectual;
    • chestionar de personalitate pentru evaluarea posibilităților tale de adaptare la condițiile specifice mediului militar;
    • test situațional care evaluează aptitudinile de lider și capacitatea de a lucra în echipă.
  • Interviu de evaluare finală;

Fiecare probă în parte are caracter eliminatoriu, candidatul fiind declarat  „Admis” sau „Respins”

  • Evaluare medicală:
    • După ce candidații au parcurs probelor enumerate mai sus și au fost declarați „Admis” vor susține o vizită medicală la spitalul militar cel mai apropiat de domiciliu.
    • Ulterior, candidații vor parcurge și evaluarea medicală specială care are loc la Institutul Național de Medicină Aeronautică și Spațială „General doctor aviator Victor Anastasiu”, din București. Examinările durează câteva zile și includ mai multe probe și specialități medicale.

Mai multe detalii despre admitere, AICI.

Armata Română angajează luptători de comando. Probele de admitere

Probele de admitere sunt următoarele:

  • Proba eliminatorie- Saltr de la trenajor, în complexul pentru antrenament al parașutiștilor la sol;
  • Proba nr. 1 – Proba practică – Testarea capacităţii la efort fizic a candidaţilor şi cuprinde patru subprobe:
    • aruncarea mingii medicinale de la piept către înainte,
    • menținerea poziţiei de tracţiuni (static),
    • tras sanie cu greutăți,
    • alergare între jaloane (test Miller)
  • Proba nr. 2 — Test grilă pentru verificarea cunoştinţelor la privind legislaţia în domeniul apărării şi a cunoştinţelor de specialitate în domeniul operaţii speciale
    • Testul grilă cuprinde 45 itemi, repartizaţi astfel:
      • 20 itemi — din bibliografia de specialitate;
      • 25 itemi – legislaţie specifică domeniului apărării,

 

Cei care sunt interesați de o carieră în rândul Forțelor pentru Operații Speciale pot contacta Școala de Instruire a Forțelor pentru Operații Speciale „Burebista” din Brașov la nr de telefon (0790)229919 sau (0368)734224 – Interior 151.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

AJOFM Botoșani: Facilități pentru integrarea persoanelor cu dizabilități pe piața muncii

Publicat

Publicitate

Documentele și procedurile pentru facilitarea integrării persoanelor cu dizabilități, prevăzute prin OUG nr.127/2024 privind unele măsuri în domeniul social, au fost publicate în Monitorul Oficial

 

Au fost aprobate și publicate procedurile, inclusiv formatul documentelor și obligațiile specifice ale angajatorilor, ONG-urilor și autorităților, pentru facilitarea integrării persoanelor cu dizabilități pe piața muncii.

Ordinul nr. 28/11 din 2025, emis de președintele Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD) și de președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), care reglementează aplicarea prevederilor art. 78 alin. (2²)-(2⁴) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilități, a fost publicat Monitorul Oficial nr.68 din 28.01.2025.

Potrivit prevederilor legale, entitățile publice și private care au cel puțin 50 de angajați sunt obligate să angajeze persoane cu dizabilități într-un procent de cel puțin 4% din numărul total de angajați. Pentru respectarea acestei obligații, angajatorii trebuie să transmită, printr-o cerere scrisă, o solicitare de sprijin către cel puțin trei organizații nonguvernamentale, care potrivit statutului acestora, prestează servicii în folosul persoanelor cu dizabilități.

Cererea trebuie transmisă organizațiilor nonguvernamentale în termen de 10 zile de la data la care angajatorii devin obligați, conform legislației, să angajeze persoane cu dizabilități. Modelul cererii este prevăzut în Anexa nr. 1 a Ordinului 28/11 din 2025.

Publicitate

La rândul lor, organizațiile nonguvernamentale sunt obligate să informeze persoanele cu dizabilități cu privire la oportunitățile de angajare, calificările sau competențele necesare ocupării posturilor vacante, condițiile de angajare, datele de contact ale angajatorilor și ale agenției pentru ocuparea forței de muncă din raza teritorială în care se află sediul angajatorilor.

După primirea răspunsului de la organizațiile nonguvernamentale, angajatorii vor stabili procedura de încadrare în muncă a persoanelor cu dizabilități în măsura în care acestea dețin calificările sau competențele necesare ocupării posturilor vacante.

Totodată, în vederea comunicării posturilor vacante destinate persoanelor cu dizabilități, angajatorii sunt obligați să transmită la ANPDPD și la agențiile pentru ocuparea forței de muncă din raza teritorială în care se află sediul social cererea scrisă, precum și dovada transmiterii acesteia către organizaţiile nonguvernamentale.

Ordinul mai prevede ca angajatorii să transmită anual, până la 31 ianuarie pentru anul anterior, o situație centralizată a funcţiilor ocupate de persoanele cu dizabilităţi angajate şi un inventar al competenţelor solicitate la angajare. Modelul acestei raportări este prevăzut în Anexa nr. 2 a Ordinului nr. 28/11/2025.

Textul complet al Ordinului nr. 28/11/2025, anexele sale și link-urile pentru Registrul Național ONG, gestionat de Ministerul Justiției, precum și pentru Registrul național al furnizorilor de servicii de ocupare (activi), acreditați de ANOFM, pot fi accesate pe site-ul ANOFM, www.anofm.ro, la secțiunea „Legislație” (https://bit.ly/4aFlXNR.)

Citeste mai mult

Eveniment

Șoferii vor putea plăti amenzile de circulație mai ușor, prin intermediul unei aplicații. Precizările ministrului Finanțelor

Publicat

Publicitate

Șoferii vor putea plăti în curând amenzile de circulație mai ușor, prin intermediul unei aplicații dezvoltate de către Ministerul Finanțelor. Ministrul Tanczos Barna a anunțat că autoritățile caută soluții pentru ca plata amenzilor să poată fi făcută cu cardul, printr-o aplicație, scrie alba24.ro

Ministrul Finanțelor a precizat că această aplicație ar urma să scaneze un cod de bare, iar plata va putea fi făcută cu cardul, scrie Economedia.ro.

Cum va funcționa noua aplicație?

Aplicația va permite șoferilor să plătească amenzile de circulație cu ușurință, folosind un sistem simplu de scanare a unui cod de bare. Plata se va putea efectua direct prin intermediul cardului bancar al utilizatorilor.

„Trebuie să găsim soluții împreună cu Ministerul de Interne ca amenda de circulație să fie plătită la fel cum plătesc eu factura de la Enel. Și când citesc de pe procesul verbal de viteză codul de bare, să-mi ia banii de pe card și la revedere”, a spus Tanczos Barna.

Potrivit ministrului, lucrul pentru această aplicație va începe în următoarele două săptămâni, după ce deja au avut loc primele discuții cu reprezentanții din MAI.
„Dacă îl implementăm, reduce foarte mult și costurile de operare și bătaia de cap cu introdusul IBAN-ului în telefon sau calculator sau mersul la primărie să plătești cash amenda”, a mai declarat ministrul.

Publicitate

sursa: economedia.ro

Citeste mai mult

Eveniment

Măsuri de ordine publică la meciul de fotbal dintre F.C. Botoșani și Sepsi Sfântu Gheorghe

Publicat

Publicitate

Sâmbătă, 1 februarie 2025, de la ora 14.30, pe stadionul Municipal din Botoșani se va disputa partida de fotbal dintre echipele F.C. Botoșani și Sepsi Sfântu Gheorghe, meci contând pentru etapa XXIV a Superligii României.

Gruparea de Jandarmi Mobilă „Alexandru cel Bun” Bacău și Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani vor constitui un dispozitiv integrat de ordine și siguranță publică împreună cu celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne și vor acționa în vederea asigurării unui climat optim de securitate în zona arenei sportive și pe traseele de deplasare ale suporterilor.

Pentru a preveni introducerea în stadion a materialelor pirotehnice și a altor obiecte interzise de cadrul normativ în vigoare, vor fi adoptate măsuri suplimentare de control al autovehiculelor care intră în arena sportivă.

Totodată, se va efectua un control corporal preventiv asupra spectatorilor, înaintea accesului în stadion, care va fi permisă începând cu ora 12:30.

În acest sens, recomandăm tuturor celor care doresc să intre pe stadion să se prezinte în timp util la porțile de acces, pentru a se evita aglomerările și pentru a se putea face accesul tuturor spectatorilor înainte de începerea partidei.

Pentru evitarea oricăror incidente, Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău și Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani transmit următoarele recomandări:
– pentru reducerea timpului de așteptare și evitarea aglomerărilor, colaborați cu personalul de ordine în momentul efectuării controlului de acces în arena sportivă;
– nu vă implicați în incidente care pot tulbura ordinea și liniștea publică și delimitați-vă de orice formă de violență, orice încălcare a legii fiind sancționată cu fermitate de către forțele de ordine.

Publicitate

Pentru a evita producerea unor situații neplăcute, vă reamintim că:
– este interzis accesul în stadion cu obiecte pirotehnice și sticle de orice fel;
– este interzisă afișarea de inscripții care incită la ură națională, rasială, de clasă ori religioasă, la discriminări de orice fel și la violență.
– este interzisă staționarea spectatorilor pe coronamentul arenei sportive și pe scările de acces către scaune, pentru a nu se bloca intervenția pompierilor, în cazul producerii unor situații de urgență.
– este strict interzisă pătrunderea spectatorilor/suporterilor pe spațiul de joc, atât în timpul partidei de fotbal cât și la finalul acesteia.

Recomandăm tuturor participanților la această manifestare sportivă să se comporte civilizat și să respecte prevederile legale în vigoare.

În acest sens, vă reamintim câteva dintre prevederile Legii nr. 4/2008 privind prevenirea şi combaterea violenţei cu ocazia competiţiilor şi a jocurilor sportive.

Art.20-
Spectatorilor le este interzis:
m) să săvârşească fapte, acte sau gesturi obscene, să profereze ori să scandeze injurii, cuvinte sau expresii jignitoare ori vulgare, precum şi ameninţări cu acte de violenţă împotriva celorlalţi spectatori, oficiali, jucători sau a bunurilor acestora;

n) să profereze ori să scandeze injurii, cuvinte sau expresii jignitoare ori vulgare la adresa forţelor de ordine sau a personalului de ordine şi siguranţă.
În aceste două cazuri, în conformitate cu articolul 22 din legea 4/2008, faptele săvârșite de către spectatori sau de către oficiali, în incinta bazei sau a arenei sportive, constituie contravenţii, dacă nu s-au produs vătămări ale integrităţii corporale sau ale sănătăţii ori pagube materiale, constituie contravenţii și se sancționează cu amendă de la 150 lei la 400 lei sau prestarea a 70-120 ore de activităţi în folosul comunităţii.

o) să ameninţe cu acte de violenţă forţele de ordine sau personalul de ordine şi siguranţă.
În acest caz, în aceleași condiții de mai sus, sancțiunea prevăzută este amendă de la 250 lei la 750 lei sau prestarea a 100-150 ore de activităţi în folosul comunităţii, precum şi sancţiunea contravenţională complementară de interzicere a accesului la competiţiile şi jocurile sportive de genul celor la care aceştia au săvârşit fapta pe o perioadă de 6 luni.

Vă asigurăm că prioritatea forțelor de ordine este asigurarea condițiilor de siguranță pentru toți participanții la manifestările sportive, precum și a tuturor persoanelor prezente în spațiul public, atât înaintea începerii acestora, cât și după încheierea lor.

Citeste mai mult

Administratie

Școala Gimnazială nr. 13, parte dintr-un proiect cu finanțare europeană! Partener al școlii botoșănene este Instituția Publică Gimnaziul „Grigore Vieru” din Orașul Edineț

Publicat

Publicitate

Unitatea de învățământ a fost inclusă în „Skills – Knowledge – Attitude – Training – Experience – on Cross Border Level (SKATE) / Abilități – Cunoștințe – Atitudine – Formare- Experiență – la nivel transfrontalier”, proiect derulat prin Programul Interreg Next Romania – Republica Moldova 2021-2027.

Partener al școlii botoșănene este Instituția Publică Gimnaziul „Grigore Vieru” din Orașul Edineț.
Scopul principal al proiectului este îmbunătățirea predării competențelor cheie în cele două regiuni, pe o perioadă de 16 luni.
Acest obiectiv va fi atins prin:
● crearea a două săli inovatoare SKATE, câte una în fiecare locație, echipate cu resurse moderne pentru învățare.
● formarea a 40 de profesori (20 din România, 20 din Moldova) în metode de predare inovatoare.
● Dezvoltarea colaborării transfrontaliere și schimbului de bune practici.
Sălile SKATE vor avea 8 colțuri tematice dedicate competențelor cheie, dotate cu mobilier, tehnologie și resurse educaționale.
Prin Programul de instruire EDUKEY vor fi organizate 8 sesiuni hibride de formare pentru profesori, dedicate competențelor cheie, pentru a sprijini metodele interactive și colaborative. Vor mai fi organizate platforme de schimb de experiență pentru cei 40 de profesori, ce vor include discuții interculturale și inițiative de colaborare viitoare.
Vor fi organizate 8 ateliere pentru elevi, în Botoșani și Edineț, care vor transforma sălile SKATE în centre dinamice de dezvoltare a competențelor pentru 25 de elevi per sesiune.
Proiectul propune și lansarea unei platforme de Resurse Educaționale Deschise, care va oferi acces la cursuri online interactive pentru profesori, elevi și părinți, promovând învățarea dinamică și colaborarea transfrontalieră.
Valoarea totală a proiectului, aflat în etapa de contractare, este de 298.435 euro, partea de cofinanțare fiind asigurată de municipalitate.
Proiectul este complementar cu 2 inițiative ale Primăriei Municipiului Botoșani:
● renovarea energetică a clădirilor instituțiilor de învățământ, prin PNRR, în valoare totală de 14 milioane de lei.
● dotarea cu echipamente IT, mobilier și materiale didactice, prin PNRR, în valoare totală de 1,5 milioane de lei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending