Connect with us
Publicitate

Actualitate

Aproximativ 63.000 de vouchere sociale BLOCATE pentru că beneficiarii aveau venituri ”prea mari”. ANAF face verificări

Publicat

ANAF face verificări la persoanele care beneficiază de tichete sociale și îi vânează pe cei care au declarat venituri prea mici în raport cu realitatea.  Un număr de aproximativ 63.000 de vouchere sociale au fost blocate, după ce Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a constatat că beneficiarii cumulau venituri de peste 1.500 de lei, a anunțat alba24.ro

Anunțul a fost făcut luni de ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş.

„Sunt vreo 63.000 cărora le-am retras cardurile, ca urmare a cumulării veniturilor, a celor înregistrate la Fisc şi celor înregistrate din pensii. (…)

La fiecare tranşă pe care o acordăm, lista de beneficiari este verificată împreună cu ANAF şi cei care cumulează venituri şi din alte surse şi depăşesc pragul de 1.500 de lei sunt eliminaţi. (…)

Înainte de a acorda voucherele sociale, facem această verificare şi dacă mai sunt pe parcurs care realizează venituri, desigur că pe acestea le blocăm”, a arătat el, în cadrul unei declaraţii acordate presei, la Palatul Parlamentului.

În ce priveşte costul voucherelor, Boloş a oferit asigurări că 50% va fi suportat din bani europeni, iar 50% din fonduri naţionale.

El a menţionat că familiile vulnerabile ar urma să beneficieze în continuare de vouchere sociale, în situaţia prelungirii valabilităţii acestora, dar că persoanele cu venituri peste pensia minimă socială se consideră că nu fac parte din categoria de sărăcie extremă.

„Demersurile pentru ceea ce înseamnă prelungirea valabilităţii voucherelor sociale îl facem, dar cred eu că nu vor mai fi voucherele acordate pentru toate categoriile de beneficiari care au fost până acum în legislaţie. (…)

Adică, cei care au veniturile peste pensia minimă socială sunt consideraţi, din punct de vedere al comisiei, că nu fac parte din categoria socială de sărăcie extremă. (…) Familiile vulnerabile rămân în continuare”, a precizat ministrul.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Eveniment

S-au răzgândit: Nu va mai fi permisă plata cash a tichetelor de masă. Cum vor fi acordate de la 1 ianuarie

Publicat

Guvernul s-a răzgândit și nu va mai permite acordarea voucherelor sau tichetelor de masă cash ci doar pe card.

Legea pusă în dezbatere, mai cunoscută drept ”ordonanța austerității”, permitea ca acestea să fie plătite atât cash, cât și sub formă de carduri restricționate, în funcție de decizia angajatorului.

Între timp, Guvernul a revenit asupra deciziei, iar tichetele de masă vor putea fi plătite doar pe carduri restricționate, scrie alba24.ro.

Guvernul va adopta și un proiect potrivit căruia vor fi reduse comisioanele firmelor care administrează aceste tichete de masă.

Măsura de a permite acordarea tichetelor de masă sub forma sumelor cash ar fi însemnat de fapt că banii ar fi fost adăugați la salariu fără să fie impozitați pe deplin.

Organizația patronală HORA a protestat vehement împotriva măsurii, iar unii specialiști în economie au spus că măsura era de fapt o mișcare clară în ideea creșterii nivelului de impozitare viitoare a salariilor.

Un angajat primește aproximativ 20 de tichete pe lună. Valoarea unuia este de 35 de lei.

Ultima dată, tichetele au crescut în această vară, iar o nouă creștere va avea loc de la 1 ianuarie 2024, când un tichet va ajunge la 40 de lei.

Citeste mai mult

Eveniment

Ce drepturi de pensie au românii din străinătate, care sunt documentele și unde trebuie depuse

Publicat

Beneficiarii sistemului public de pensii din România stabiliți in străinătate pot primi pensia pe teritoriul statului de domiciliu, Casa Națională de Pensii Publice asigurând plata pensiilor.

În cele ce urmează vă prezentăm, pas cu pas, care sunt demersurile care trebuie întreprinse pentru obținerea drepturilor de pensie, potrivit datelor oficiale prezentate de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), informează ADEVĂRUL.

Astfel, dacă domiciliaţi pe teritoriul unui alt stat membru trebuie să depuneţi cererea de pensie la instituţia de asigurări sociale de la locul de domiciliu, care va face toate demersurile către instituţia competentă din România, nefiind necesară deplasarea dvs. în România, în acest scop.

În perioada în care lucraţi în mod legal pe teritoriul altui stat membru, nu este necesar să rămâneţi asigurat în sistemul public de pensii din România prin încheierea unui contract de asigurare facultativă cu casa teritorială de pensii de la locul de domiciliu sau de reşedinţă, având în vedere principiul totalizării perioadelor de asigurare la acordarea drepturilor de pensie. Totuşi, dacă aţi făcut acest lucru, veţi beneficia de valorificarea contribuţiilor aferente asigurării facultative în România la stabilirea drepturilor de pensie de către casa teritorială de pensii competentă.

Cum se poate transfera o pensie în străinătate
Procedura de transfer a drepturilor de pensie in strainatate presupune următoarele:

1. deschiderea unui cont la orice bancă de pe teritoriul statului de domiciliu (nu este necesară deschiderea contului la o bancă apartinând Grupului Citi, dar această optiune poate conduce la achitarea unor taxe de transfer bancar mai reduse);

2. comunicarea detaliilor bancare (adresa completă a beneficiarului, denumirea si adresa băncii beneficiarului, codul SWIFT/BIC al băncii beneficiarului, acolo unde e cazul, precum și numărul de cont internațional bancar) către instituția plătitoare (casa teritorială de pensii in evidența căreia se află dosarul de pensie) prin intermediul declarației de transfer.

Declarația de transfer in străinătate a drepturilor cuvenite beneficiarilor sistemului public de pensii, insoțită de documentul care confirmă detaliile bancare și de copia actului de identitate al titularului care atestă domiciliul său actual se pot depune direct de catre titularul drepturilor sau prin mandatar desemnat cu procură specială în acest sens, la sediul casei teritoriale de pensii in a cărei evidență se află dosarul de pensie. De asemenea, aceste documente pot fi expediate cu poșta, la sediul casei teritoriale de pensii sau prin e-mail (scanate) transmise la adresa electronică oficială a casei teritoriale de pensii, postată de instituția menționată pe site-ul acesteia.

Cum se realizează plata pensiilor în străinătate
Începând cu anul 2008, beneficiarii sistemului public de pensii din Romania stabiliți in străinătate pot primi pensia pe teritoriul statului de domiciliu, Casa Națională de Pensii Publice asigurând plata pensiilor prin Citibank Europe plc., Dublin – sucursala România.

Ce se întâmplă în situaţia statelor cu care România nu are acord
Pensia se acordă potrivit legislaţiei sistemului unitar de pensii publice din România, fără a se putea valorifica perioadele de asigurare realizate pe teritoriul respectivelor state.

Statele cu care România aplică alte acorduri şi convenţii bilaterale de securitate socială:

– Regatul Maroc în baza Decretului nr.215/26.06.1984 pentru ratificarea unor tratate internaționale

– Armenia

– Belarus

– Ucraina

– Federatia Rusă

– în baza Convenției dintre România și fosta U.R.S.S. privind colaborarea in domeniul prevederilor sociale, semnată la Bucuresti, la 24 decembrie 1960, aprobata prin Dec. nr. 165/1961.

În conformitate cu dispozițiile instrumentului juridic bilateral menționat, la acordarea pensiilor se iau in considerare vechimea in muncă și perioada de activitate asimilată cu vechimea in muncă de pe teritoriul ambelor Părți Contractante, confirmate de organele competente ale Părții Contractante pe teritoriul căreia au fost realizate. Astfel, pensiile se stabilesc și se plătesc de către organele competente ale Părții Contractante pe teritoriul căreia domiciliază cetățeanul indreptățit, la data cererii de pensie, in conformitate cu legislația acestei Părți Contractante.

Condiţii de acordare a pensiei:
cererea de pensie, insoţită de documentele doveditoare, se depun la instituţia de asigurări sociale de domiciliu; aceasta va transmite în celălalt stat documentele necesare în vederea stabilirii drepturilor de pensie ;
comunicare între institutii se face prin intermediul formularelor de legătură;
la stabilirea drepturilor de pensie se au în vedere perioadele de asigurare realizate în ambele state iar drepturile se acordă proporţional cu perioada realizată în fiecare stat
Statele cu care România are incheiate acorduri bilaterale pe modelul regulamentelor comunitare: Macedonia, Turcia, Coreea de Sud, Republica Moldova, Canada şi Israel.

Actele necesare pentru înscrierea la pensia pentru limită de vârstă, anticipată
• formularul de cerere E 202 ;

• formularul E 207 ;

• declarația pe propria răspundere ;

• copie dupa actul de identitate românesc – dacă detin dubla cetațenie sau dacă au menținut cetățenia română ;

• carnetul de muncă original sau in copie certificată de instituțiile competente din străinatate ;

• livretul militar original sau in copie certificată de instituțiile competente din străinătate ;

• diplomă de studii original sau in copie certificată de instituțiile competente din străinătate sau adeverință din care să rezulte durata normală, perioada studiilor, certificarea absolvirii acestora precum și forma de invățământ;

• adeverinţă privind sporurile şi adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă;

Acte necesare pentru înscrierea la pensia de invaliditate

• formularul de cerere E 204 ;

• formularul E 207 ;

• documente si rapoarte medicale pentru a determina gradul de invaliditate;

• declarația pe propria răspundere ;

• copie dupa actul de identitate românesc – dacă dețin dubla cetățenie sau dacă au menținut cetățenia română ;

• carnetul de muncă original sau in copie certificată de instituțiile competente din străinătate ;

• livretul militar original sau in copie certificată de instituțiile competente din străinătate ;

• diplomă de studii original sau in copie certificată de instituțiile competente din străinătate sau adeverintă din care să rezulte durata normală, perioada studiilor, certificarea absolvirii acestora precum și forma de invățământ;

• adeverinţă privind sporurile şi adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă;

Acte necesare pentru înscrierea la pensia de urmaș:

• formularul de cerere E 203 ;

• formularul E 207 ;

• declaratia pe propria raspundere urmasi ;

• adeverinţa de studii (elev sau student);

• copie dupa actul de identitate românesc – daca detin dubla cetatenie, sau daca au mentinut cetatenia Romana ;

• carnetul de muncă original sau in copie certificata de institutiile competente din străinătate al susținătorului decedat ;

• livretul militar original sau in copie certificată de instituțiile competente din străinătate ;

• diplomă de studii original sau in copie certificată de instituțiile competente din străinătate sau adeverință din care să rezulte durata normală, perioada studiilor, certificarea absolvirii acestora precum si forma de invățământ al susținătorului decedat;

Unde se depun cererile pentru pensie comunitară
Pentru stabilirea drepturilor de pensie pentru limită de vârstă, anticipată, anticipată partială, de invaliditate și de urmas, persoana indreptatită se adresează unei singure instituții, cererea astfel depusă fiind valabilă pentru toate instituțiile la legislația cărora persoana respectivă a fost supusă.

Cererile se depun la instituţia de la locul de reşedinţă astfel:

– dacă solicitantul locuiește pe teritoriul unui stat membru cererea se depune la institutia din statul respectiv;

– dacă solicitantul are domiciliul in România, cererea se depune la casa teritorială de pensi de care aparține cu domiciliul.

Instituţia de asigurări sociale din statul de domiciliu va transmite în celelalte state documentele necesare în vederea stabilirii drepturilor de pensie; comunicarea între instituţii este asigurată prin intermediul formularelor de legătură.

Ce se întâmplă în cazul persoanelor care au lucrat în unul sau mai multe state membre ale Uniunii Europene ori a Spaţilului Economic European:

• drepturile de pensie se acordă cu respectarea prevederilor regulamentelor comunitare şi ale legislaţiilor naţionale în vigoare în materie de pensii;

• persoanele interesate pot solicita obţinerea drepturilor de pensie potrivit legislaţiilor în vigoare ale statelor membre în care au desfăşurat activităţi profesionale; vârstele de pensionare sunt, de regulă, diferite de la un stat la altul. Pe cale de consecinţă, fiecare stat va stabili pensia la data îndeplinirii condiţiilor potrivit legislaţiei proprii;

• drepturile de pensie se acordă potrivit principiului pro rata temporis, proporţional cu perioadele de asigurare realizate în fiecare stat. Fiecare stat va acorda câte o pensie potrivit perioadelor de asigurare realizate potrivit propriei legislaţii.

Ce ţări vizează regulamentele europene
Regulamentele vizează cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene si ale Spațiului Economic European, după cum urmează:

• Austria; Belgia; Bulgaria; Cehia; Cipru; Danemarca; Estonia; Finlanda; Franta ; Germania; Grecia; Irlanda; Italia; Letonia; Lituania; Luxemburg; Malta; Marea Britanie; Olanda; Polonia; Portugalia; Romania; Slovacia; Slovenia; Spania; Suedia; Ungaria; Islanda; Norvegia; Liechstenstein; Elveţia.

De când puteți beneficia de pensie comunitară
Începând cu data de 01.01.2007, data aderării la Uniunea Europeană, România aplică prevederile regulamentelor comunitare in domeniul coordonării sistemelor de securitate socială, și anume Regulamentul (CEE) nr. 1408/1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariați, lucrătorilor independenți și membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul comunității și Regulamentul nr.574/1972 care stabilește modalitățiile de aplicare a Regulamentului nr.1408/71.

Începând cu 01.05.2010 a intrat in vigoare Regulamentul (CE) nr.883/2004 al Parlamentului European si al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială modificată și completată prin Regulamentul (CE) nr.988/2009 si Regulamentul (CE) nr.987/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere in aplicare a Regulamentului (CE)nr.883/2004.

Sursa: ADEVĂRUL.

Citeste mai mult

Eveniment

Un bărbat din Frumușica s-a urcat la volan beat criță. Polițiștii i-au făcut dosar penal

Publicat

Duminica, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Flămânzi au oprit pentru control, pe drumul comunal, din comuna Frumușica, o autoutilitară condusă de un bărbat, de 37 de ani, din comuna Frumușica.

 

În urma testării cu aparatul etilotest, valoarea rezultată a fost de 0,92 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Conducătorul auto au fost conduși la o unitate spitalicească pentru recoltarea de probe biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei, cercetările fiind continuate sub aspectul comiterii infracțiunilor de conducere sub influența alcoolului.

Citeste mai mult

Eveniment

Șofer din Vorona, aproape de comă alcoolică. Avea 1,35 mg/l alcool

Publicat

Sâmbătă, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 1 Botoșani au oprit pentru control, pe drumul public, din comuna Vorona, un autoturism condus de bărbat, de 47 de ani, din aceeași localitate.

 

În urma testării cu aparatul etilotest, valoarea rezultată a fost de 1,35 mg/l alcool pur în aerul expirat.

În acest caz,șoferul a fost condus la o unitate spitalicească pentru recoltarea de probe biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei, cercetările fiind continuate sub aspectul comiterii infracțiunilor de conducere sub influența alcoolului.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Trending