Connect with us
Publicitate

Eveniment

Aproximativ 13 tone de furaje s-au făcut scrum într-o gospodărie din comuna Havârna

Publicat

Publicitate

Depozitați furajele numai după ce au fost uscate în prealabil! În condiții de umiditate ridicată există pericolul de încălzire și autoaprindere.

Ieri, din această cauză, aproximativ 13 tone de furaje au ars, într-o gospodărie din localitatea Gârbeni.

La caz au ajuns, în cel mai scurt timp, un echipaj din cadrul Punctului de Lucru Darabani și Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență Darabani și Havârna, cu trei autospeciale cu apă și spumă, dar și un buldoexcavator. Aceștia au constatat că ardeau două stoguri de furaje și au acționat rapid astfel încât flăcările să nu se extindă la construcțiile din gospodărie.

Intervenția a durat mai bine de cinci ore.

Pentru prevenirea incendiilor de furaje, vă mai recomandăm:

🔹 nu depozitați furajele sub rețelele electrice, aproape de căile ferate, de drumurile publice sau pădurile aflate la distanțe mici față de acestea;

Publicitate

🔸 amplasați nutrețurile la distanțe de siguranță, astfel încât eventualele incendii să nu afecteze vecinătățile (cât mai departe de casă, de bucătăriile de vară, de adăposturile animalelor, de cuptoare sau magazii);

🔹îngrădiți și curățați de vegetația uscată terenul pe care îl folosiți pentru depozitarea furajelor;

🔸amplasați depozitul de furaje cât mai aproape de o sursă de apă;

Publicitate

🔹nu fumați și nu folosiți flacără deschisă în apropierea locurilor în care aveți depozitate furajele.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Sute de persoane protestează joi în fața Ministerului Muncii pe fondul nemulțumirilor față de Legea pensiilor

Publicat

Publicitate

Sute de persoane protestează joi, începând cu ora 9:45, în faţa Ministerului Muncii, în cadrul unei manifestări iniţiate Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, pe fondul nemulţumirilor legate de noua Lege a pensiilor.

Protestatarii strigă “Demisia”, “Ruşine să vă fie” şi “Hoţii!” şi afişează mesaje precum “Oltenii şi Valea şi-au pierdut răbdarea”, “PSD şi PNL aceeaşi mizerie”, “Punem punct – trădării naţionale, distrugerii economiei, corupţiei”, “PNL şi PSD, munca noastră unde e?”, “Pensia nu e un privilegiu, ci un drept”, “Economia noi am salvat, voi în picioare ne-aţi călcat”, “Dreptul nostru greu muncit, voi din pix l-aţi nimicit”.

 

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO


La mitingul programat între orele 9:45 şi 12:00 vor fi prezente şi alte organizaţii din structura Confederaţiei Sindicale Meridian, precum şi organizaţii ale societăţii civile care reprezintă pensionari actuali şi viitori pensionari, afectaţi de forma actuală a Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, care a avut impact şi asupra “Statutului Personalului Silvic”, dar şi a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat.

Publicitate

Potrivit unui comunicat al confederaţiei, actuala lege a venit cu unele beneficii evidente pentru anumite categorii de pensionari, în special pentru cei care au desfăşurat activitatea în condiţii normale de muncă, perioade cât mai lungi până la pensionare şi cu contribuţii care au fost reţinute şi virate către bugetul asigurărilor sociale.

 

Publicitate

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO


Pe de altă parte, aceeaşi lege a defavorizat persoanele care au lucrat în grupe de muncă, persoanele cu dizabilităţi şi cu diverse grade de invaliditate, dar şi pensionarii cu pensii mici cărora, după recalculare, le-a rezultat o pensie mai mică, care va fi indexată la valoarea recalculată, ceea ce va avea ca efect diminuarea sau chiar stagnarea indexării pensiei în plată pentru o perioadă de câţiva ani, în funcţie de valoarea diferenţei dintre pensia în plată şi pensia rezultată la recalculare.

Practic, noua Lege a pensiilor desfiinţează grupele de muncă privind condiţiile de muncă deosebite şi speciale deoarece pensionarii care au lucrat în aceste condiţii nu beneficiază de puncte de stabilitate deşi au contribuit suplimentar şi, astfel, discriminatoriu sunt oferite puncte de stabilitate doar celor care au lucrat în condiţii normale de muncă şi care nu au plătit contribuţie suplimentară, susţine Meridian.

 

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO


“Calcularea valorii punctului de referinţă cu acest stagiu mediu de 25 de ani prejudiciază în mod nedrept pensionarii din condiţii deosebite sau speciale de muncă şi avantajează pensionarii din condiţii normale de muncă. Totodată, pensionarii care au lucrat în condiţii de muncă deosebite sau speciale nu beneficiază de punctele de stabilitate care sunt oferite prin lege celor pensionaţi din condiţii normale de muncă, pentru anii lucraţi peste stagiul mediu de 25 de ani”, atrage atenţia sursa citată.

Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România – FSTFR – este organizaţie sindicală feroviară care are în componenţa sa majoritatea mecanicilor de locomotivă, mecanicilor instructori, revizori de locomotive şi şefi tură tracţiune de la SNTFC “CFR Călători”, dar şi şefi tren, conductori, revizori tehnici de vagoane şi mulţi alţi salariaţi ai “CFR Călători” din funcţii de la ramurile: Tracţiune, Comercial, Vagoane şi TESA, precum şi salariaţi ai “CFR” SA.

 

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO


Participanţii la acţiunea de protest din faţa Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale sunt salariaţi şi pensionari din diverse organizaţii profesionale: FSTFR, Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România, precum şi salariaţi ai Uniunii Sindicatelor Spitalelor CFR; pensionari şi salariaţi de la Metrorex, Federaţia Naţională a Muncii cu structurile ei, Uniunea Naţională a Muncii Valea Jiului, Uniunea Naţională a Muncii Oltenia, Sindicatul Rezistenţa Muncitorească, Sindicatul Solidaritatea 2013, Sindicatul MEDSERV, Liga Muncitorilor din România, Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate – structuri care reprezintă mineri, energeticieni activi şi pensionari din judeţele Gorj, Hunedoara, Mehedinţi, Vâlcea, dar şi cadre militare în rezervă din SCMD; salariaţi viitori pensionari şi pensionari de la Asociaţia Pensionarilor Siderurgistul 2006 Galaţi, de la Galaţi şi Brăila, silvicultori de la Federaţia Sindicatelor din Silvicultură Silva.

 

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

Citeste mai mult

Eveniment

Consiliul Județean Botoșani: 17 oferte pentru Drumul Vămii

Publicat

Publicitate

Comisia de achiziții din cadrul Consiliului Județean Botoșani analizează cele 17 oferte depuse pentru modernizarea celor trei loturi ale Drumului Vămii, unul dintre cele mai importante proiecte aflate în implementare și finanțat din fonduri europene. Pentru loturile 1 și 3 s-au depus câte șase oferte, iar pentru lotul 2 s-au depus cinci oferte.

Drumul Vămii leagă localitățile Hănești, Vlăsinești, Săveni, Drăgușeni, Coțușca, Rădăuți-Prut și are o lungime de 49 de kilometri. Valoarea totală a proiectului, în care sunt incluse lucrările de construcție, serviciile de supervizare și dirigintare, TVA-ul, taxele și rezerva de implementare, se ridică la 68 de milioane de euro.

„Am asigurat finanțarea lucrărilor din fonduri europene. Consiliul Județean a depus acest proiect pentru finanțarea din Programul Regional Nord-Est 2021-2027, suma eligibilă fiind de 60 de milioane de euro. Diferența de 8 milioane de euro o reprezintă cofinanțarea administrației județene. Ceea ce a fost dificil am făcut, iar noua administrație județeană trebuie doar să ducă la bun sfârșit investiția”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.

Documentația tehnică, în baza căreia s-a obținut finanțarea de 60 de milioane de euro, a fost realizată din fonduri europene, mai exact din Programul Operațional Asistență Tehnică, care a fost deblocat în urma demersurilor făcute de Doina Federovici la momentul preluării mandatului de președinte al Consiliului Județean Botoșani.

Proiectul presupune modernizarea căii de rulare pe toți cei 49 de kilometri și realizarea a trei consolidări și stabilizări de teren pe o distanță totală de 1,8 kilometri: în dreptul iazului de la ieșirea din Hănești, la ieșirea din Săveni și în comuna Drăgușeni. De asemenea, se vor face peste 2 kilometri de drenuri, se vor construi 5 poduri și 80 de podețe transversale. Drumul va avea 26 de parcări și stații de autobuz, precum și 2 platforme de cântărire. Pe lângă lucrările la calea de rulare, vor fi construite trotuare pe 25 de kilometri și piste de biciclete pe o lungime de 16 kilometri. În ceea ce privește siguranța drumului, intersecțiile vor fi iluminate și se vor monta parapete metalice pe 1.683 de metri.

De-a lungul drumului, vor fi amplasate și patru stații de reîncărcare electrică.

Publicitate

Drumul Vămii este continuarea firească a Drumului Strategic, realizând astfel o adevărată axă rutieră nord-sud care leagă Vama Rădăuți-Prut de județul Iași.  Este un proiect major, care va contribui din plin la dezvoltarea județului. Totodată, este un pas important pentru a continua realizarea unei axe cu adevărat strategice care să lege Vama Rădăuți-Prut de sudul județului, implicit de județul Iași, și pentru a îndrepta ce a stricat administrația liberală care a oprit Drumul Strategic la jumătatea axei pentru a include pe traseu primăriile pe care le conducea la acea vreme. Dezvoltarea județului trebuie făcută în ansamblu și nu pe interese politice și economice. Așa arată o administrație profesionistă care are soluții la problemele județului”, a conchis Doina Federovici.

Citeste mai mult

Eveniment

Un tânăr de 23 de ani, din Botoșani, care a plecat la muncă în Belgia, este de negăsit. Dacă aveți informații, sunați la 112

Publicat

Publicitate

Polițiștii botoșăneni au cerut ajutorul populației pentru a da de urma lui Gheorghe Borcoi, un tânăr de 23 de ani, care a plecat la muncă în Belgia, timp în care a păstrat legătura cu familia în mod constant, însă, ulterior acestei date nu a mai putut fi contactat.

BORCOI GHEORGHE

Născut la: 09.03.2001, în mun.Botoșani, judeţul Botoșani

Domiciliat în: mun.Botoșani, judeţul Botoşani

 

Motiv urmărire: Acesta a plecat la muncă în Belgia, în luna  mai  2024, iar până la data de 28 iulie a.c.,  a păstrat legătura cu familia în mod constant, însă, ulterior acestei date nu a mai putut fi contactat.

Publicitate

Semnalmente: înălțimea 1,77 m, greutatea aprox. 80 de kg,  părul șaten, ochi căprui

Semne particulare: –

Îmbrăcăminte: –

Publicitate

 

Citeste mai mult

Eveniment

Tichetul pentru Rabla Plus va fi majorat de anul viitor. Anunțul ministrului Mediului

Publicat

Publicitate

Tichetul pentru Rabla Plus va fi majorat de anul viitor, cel mai probabil, a precizat ministrul Mediului, Mircea Fechet, scrie alba24.ro

Măsura este condiționată de rezultatul unei analize pe care autoritățile o vor face la sfârșitul anului, cu privire la modul în care diminuarea valorii voucherului a afectat vânzarea de maşini electrice.

El a spus că decizia de diminuare a cuantumului tichetului pentru Rabla Plus a aparținut Ministerului Finanţelor.

Tichetul pentru Rabla Plus va fi majorat

„Decizia de a diminua cuantumul tichetului pentru Rabla Plus este o decizie care aparţine Ministerului Finanţelor Publice.

Noi am propus încă de atunci o valoare superioară pragului pe care îl avem astăzi, respectiv de 5.000 euro, şi sunt convins că, după ce vom trage linie la sfârşitul anului şi vom vedea în ce măsură diminuarea acestui voucher a afectat vânzarea de maşini electrice în România.

Publicitate

Sunt convins că pentru anul 2025 acest prag va fi ajustat în consecinţă”, a afirmat Mircea Fechet, citat de Digi24.

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a aprobat, săptămâna trecută, dosare de finanţare pentru achiziţia de autovehicule „verzi”, prin Programul ”Rabla Plus”, în valoare de 26,389 milioane de lei.

În UE s-au înmatriculat luna trecută 92.000 de mașini full-electrice, față de 165.000 în august anul trecut.

Publicitate

Cota de piață a acestor mașini era în august anul trecut de 21%, iar acum a scăzut cu o treime, spre 14,4%, arată datele ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending