Connect with us

Actualitate

Aproape jumătate dintre fetele sub 15 ani devenite mame în statele UE provin din România. Județul Botoșani pe ultimele locuri

Publicat

Publicitate

44,44% dintre fetele din statele UE care au născut înainte de a împlini 15 ani sunt din România;

  • Pe primele locuri se situează județele Mureș (63 de mame cu vârsta sub 15 ani), Bihor și Dolj (câte 52) și Brașov (40);
  • Datele Federației Naționale a Asociațiilor Medicilor de Familie arată că 53% din localitățile din România nu au deloc medic de familie sau nu au suficienți medici de familie.

 

București, 9 mai 2022: Cu toate că România a dat sub 5% din numărul total de nașteri din Uniunea Europeană în 2020, 44,44% dintre fetele care au născut înainte de a împlini 15 ani sunt din România, care ocupă, astfel, primul loc în Uniunea Europeană la acest capitol, potrivit datelor definitive Eurostat. În cifre absolute, dintre cele 1.645 de fete cu vârsta între 10 și 15 ani, devenite mame în 2020 în statele membre, 731 sunt românce. În total, aproape 30% din mamele minore (sub 18 ani) din UE provin din țara noastră (8.276 din 29.505, la nivelul întregii Uniuni Europene).

 

În ceea ce privește distribuția pe județe a nașterilor la mame cu vârsta sub 15 ani, pe primele locuri se situează:

  • Mureș (63 de mame cu vârsta sub 15 ani)
  • Bihor (52) și Dolj (52)
  • Brașov (40)
  • Argeș (29)
  • Sibiu (28)
  • Bacău (26)
  • Constanța (24)
  • Satu Mare (23)
  • Dâmbovița (22 de fete sub 15 ani au devenit mame în 2020).

 

Publicitate

La polul opus se găsesc județele:

  • Gorj (4 mame cu vârsta sub 15 ani)
  • Mehedinți, Tulcea și Brăila (6 nașteri la o vârstă sub 15 ani, pentru fiecare)
  • Vâlcea, Neamț, Botoșani, Sălaj, Maramureș și Bistrița-Năsăud (câte 7 fete care au devenit

mame înainte de 15 ani, în 2020).

 

Multe fete, cu precădere din zonele rurale defavorizate, recurg la auto-medicaţie în timpul sarcinii și nu ajung la medic pentru monitorizarea adecvatӑ a sarcinii.

Datele Federației Naționale a Asociațiilor Medicilor de Familie arată că 53% din localitățile din România nu au deloc medic de familie sau nu au suficienți medici de familie.

 

Caravana medicală ajunge în Negru-Vodă

Pentru a contribui la reducerea mortalității infantile din județul Constanța, Organizația Salvați Copiii derulează programul Sănătatea mamei și a copilului în zonele defavorizate din județ.

 

Astfel, sunt asigurate servicii integrate (medicale, sociale, educaționale) la nivel local pentru mame, gravide, gravide minore și copii până în 5 ani, care primesc suport socio-medical prin facilitarea accesului la servicii de sănătate, de planificare familială și asistență pediatrică.

 

„Accesul la servicii medicale și la educație pentru sănătate este vital pentru sănătatea mamei și a nou-născutului. Din păcate, România rămâne o țară a disparităților sociale, iar populația vulnerabilă, în special copiii și femeile gravide, se confruntă cu situații de marginalizare. De aceea Salvați Copiii România merge în comunități și asigură asistență medicală gravidelor”, a explicat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

 

Specialiștii locali ai Organizației Salvați Copiii alături de medici voluntari din cadrul Asociației Caravana cu Medici au ajuns în orașul Negru-Vodă în cadrul proiectului „Sănătate pentru fiecare comunitate. Caravana de control pentru fetele și femeile din zonele rurale”, derulat cu sprijinul PENNY.

 

În zilele de 7 și 8 mai, în spațiile puse la dispoziție de Primăria din Negru-Vodă, fetele și femeile vulnerabile din comunitate au fost consultate gratuit și au beneficiat de recoltări, ecografii de sân, ecografii transvaginale, ecografii abdominale și sesiuni de informare cu privire la sănătatea în timpul sarcinii și îngrijirea nou-născutului.

 

În total, 700 de fete și femei vulnerabile din județul Constanța beneficiază de servicii socio-medicale și educație medicală în cadrul programului Salvați Copiii destinat fetelor și femeilor vulnerabile în zonele rurale.

 

„Prin parteneriatul pe care îl desfășurăm cu Salvați Copiii ne dorim să ajutăm cât mai multe viitoare mame și femei din zonele rurale defavorizate să aibă acces la servicii de sănătate esențiale. Și vrem să mulțumim aici și clienților noștri,  care au contribuit cumpărând jucării în cadrul campaniei Ferma de Pluș. Printr-un sprijin real oferit împreună acestor comunități, atât prin organizarea caravanelor, cât și prin donațiile de produse, sperăm ca cei mici să aibă un start în viață mai sănătos, alături de mamele lor”, a afirmat Daniel Gross, CEO PENNY România.

 

 

 

Intervenția integrată în comunitățile dezavantajate

 

Echipa Salvați Copiii România, susținută de specialiști locali (medici de familie, asistenți sociali, mediatori sanitari), a creat, din 2010, o rețea de incluziune socială și combatere a sărăciei prin asigurarea de servicii integrate (medicale, sociale, educaționale) la nivel local, astfel ajutând la creșterea accesului la servicii sustenabile și de calitate pentru mame, gravide, gravide minore și copii până în 5 ani.

 

Până în prezent, Salvați Copiii România a lucrat în 64 de comunități rurale defavorizate, din 16 județe, cu 74.880 de mame, gravide și copii până în 5 ani.

 

Date de context:

Caravana medicală se desfășoară în cadrul proiectului „Sănătate pentru fiecare comunitate. Caravana de control pentru fetele și femeile din zonele rurale”, derulat cu sprijinul PENNY și Asociația Caravana cu Medici.

 

Proiectul ținteşte un număr de aproximativ 2.500 de fete și femei vulnerabile din zonele rurale defavorizate din 3 județe din România: Brașov, Iași și Constanța.

 

Printre obiectivele intervenției se numără:

  • îmbunătățirea stării de sănătate pentru fete și femei în timpul sarcinii și reducerea cazurilor de mortalitate infantilă;
  • sprijin material, prin oferirea „kit-ului gravidei” participantelor la caravanele medicale;
  • informarea fetelor și femeilor vulnerabile din cele 46 de comunități rurale în cadrul cărora intervenim în cadrul programului Sănătatea mamei și a copilului, cu ajutorul a 3 videoclipuri educaționale cu privire la sănătatea în timpul sarcinii;
  • crearea de parteneriate cu instituțiile relevante la nivel local și național pentru găsirea de soluții în vederea asigurării accesului la servicii socio-medicale de calitate pentru gravidele din zonele rurale defavorizate și prevenirea sarcinilor.

 

Pentru mai multe informații, persoana de contact: Silvia Burcea, manager proiect, email: silvia.burcea@salvaticopiii.ro, sau tel: 0740 590 726.

________________________

Despre Organizația Salvați Copiii

De 32 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societate și autoritatea publică, în beneficiul copilului. În cele peste trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvați Copiii și-a asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor. Totodată, organizația a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a societății, în sens larg. În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt tratați și producerea schimbărilor imediate și de durată în viaţa acestora. Peste 2.900.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.

 

Despre Asociația Caravana cu Medici

Asociația Caravana cu Medici este o organizație neguvernamentală înființată în anul 2014 de către cinci medici rezidenți, cu scopul de a oferi servicii medicale gratuite în zonele rurale dezavantajate              socio-economic. ONG-ul are o acoperire națională cu filiale deschise în București, Iași, Cluj, Brașov, Timișoara. Până în momentul de față, Asociația Caravana cu Medici a organizat peste 100 de caravane, cu mai mult de 10.000 de beneficiari direcți.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Reguli mai stricte pentru șoferii începători, la nivelul Uniunii Europene. Permisele devin digitale. Ce prevăd noile norme

Publicat

Publicitate

Reguli mai stricte pentru șoferii începători. Uniunea Europeană a adoptat recent o nouă directivă pentru reducerea accidentelor rutiere în statele membre. Potrivit documentului, șoferii începători vor fi supuși unor reguli mai stricte, iar permisul de conducere va deveni digital.

Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, în întreaga UE intră în vigoare norme modernizate privind permisele de conducere și recunoașterea reciprocă a decăderii din dreptul de a conduce autovehicule. Măsurile vizează reducerea numărului de accidente pe drumurile din UE și a sarcinii administrative nejustificate pentru cetățeni și autorități.

Numai anul trecut, 19 940 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile din UE. Acest lucru arată progrese constante, dar lente, către obiectivul UE „viziunea zero” de a reduce la jumătate numărul deceselor și al vătămărilor grave cauzate de accidente rutiere până în 2030 și de a se apropia de eliminarea acestora până în 2050.

Noile norme includ măsuri care s-au dovedit a îmbunătăți în mod semnificativ siguranța rutieră, inclusiv introducerea unui sistem de conducere însoțită la nivelul UE pentru conducătorii auto în vârstă de 17 ani și a unei perioade de probă la nivelul UE pentru conducătorii auto începători. Recunoașterea reciprocă a decăderii din dreptul de a conduce autovehicule va asigura faptul că conducătorii auto care comit infracțiuni grave se confruntă cu consecințe, indiferent dacă au condus în interiorul sau în afara țării lor de origine.

În plus, UE introduce permise de conducere digitale ale UE care pot fi accesate de pe telefoane mobile sau alte dispozitive digitale și care pot fi utilizate în întreaga UE.

„Astăzi este un important pas înainte în modernizarea sistemului nostru de acordare a licențelor pentru conducătorii auto și în reducerea numărului inacceptabil de decese cauzate de accidente rutiere în întreaga UE. Fiecare viață pierdută pe drumurile noastre este una prea mult. Noile noastre norme ne vor aduce mai aproape de „viziunea zero” – zero decese și vătămări grave pe drumurile din UE până în 2050”, a declarat comisarul pentru transport durabil și turism, Apostolos Tzitzikostas.

Publicitate

Permise de conducere digitale

Noua directivă privind permisele de conducere introduce un permis de conducere complet digital, disponibil pe un telefon mobil sau pe un alt dispozitiv digital. Permisele pentru autoturisme și motociclete vor avea ca regulă generală o valabilitate de până la 15 ani, iar pentru vehicule grele perioada maximă rămâne mai scurtă – de 5 ani.

Acesta va fi emis în portofelul UE pentru identitatea digitală.

Această inovație va simplifica procedurile administrative atât pentru cetățeni, cât și pentru autoritățile naționale, facilitând în același timp în mod semnificativ înlocuirea, reînnoirea și schimbul de licențe atunci când se deplasează între statele membre.

După o scurtă perioadă de tranziție, permisele de conducere digitale vor fi eliberate în mod implicit în toate statele membre.

Cu toate acestea, permisele de conducere fizice rămân disponibile la cerere, în special pentru cei care nu dețin un telefon inteligent sau care preferă sau au nevoie de un document fizic (de exemplu, atunci când călătoresc în țări terțe care nu recunosc permisele digitale).

Sisteme de conducere însoțită pentru conducătorii auto în vârstă de 17 ani

Noua directivă introduce un sistem de conducere însoțită la nivelul UE pentru conducătorii auto în vârstă de 17 ani (categoria B). S-a dovedit că sistemele de conducere însoțită îmbunătățesc în mod semnificativ siguranța rutieră.

Statele membre vor avea posibilitatea de a introduce un astfel de sistem în anumite condiții și pentru conducătorii de camioane în vârstă de 17 ani (categoriile C1, C1E și C), cu recunoașterea reciprocă a unor astfel de sisteme între statele membre care îl aplică. Această măsură reduce decalajul „de la școală la roată”, contribuind astfel la atragerea unui număr mai mare de tineri către profesia de șofer de camion.

Reguli mai stricte pentru șoferii începători

Noua directivă introduce o perioadă de probă de cel puțin doi ani pentru conducătorii auto începători, în cursul căreia aceștia vor face obiectul unor norme și sancțiuni mai stricte în întreaga UE. Sunt prevăzute și sancțiuni mai severe pentru alcool, droguri și nefolosirea centurii sau a sistemelor de retenție pentru copii.

Acest lucru este esențial, deoarece, chiar dacă conducătorii auto tineri reprezintă doar 8 % din totalul conducătorilor auto, 2 din 5 coliziuni fatale implică un conducător auto sau un motociclist cu vârsta sub 30 de ani.

Verificări mai sistematice ale aptitudinii de a conduce

Capacitatea de a conduce a titularilor de permise de conducere va fi verificată în viitor într-un mod mai sistematic.

Noua directivă conține mai multe dispoziții care urmăresc să stabilească dacă un conducător auto este în continuare apt (fizic și mental) să conducă.

Conducătorilor auto li se va cere cel puțin să completeze o autoevaluare înainte de a li se elibera un permis și la fiecare reînnoire a permisului sau să respecte alte sisteme de evaluare concepute la nivel național.

O mai bună protecție a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor

Pentru a proteja mai bine utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii, bicicliștii și utilizatorii de trotinete electrice și de alte dispozitive de micromobilitate, noile norme adaptează cerințele de formare și de testare pentru a pune un accent mai mare pe siguranța acestor grupuri.

Adaptarea normelor de acordare a licențelor la progresele tehnice

Pentru a alinia normele de acordare a licențelor de conducere la progresele tehnice ale vehiculelor și la tranziția către vehicule cu emisii zero, noile cerințe de testare vor evalua, de exemplu, cunoștințele și competențele legate de sistemele avansate de asistență la conducere și de alte tehnologii automatizate.

Promovarea utilizării vehiculelor cu motor alternativ și a altor vehicule speciale

Noua Directivă privind permisele de conducere permite, de asemenea, conducerea cu un permis de categoria B a vehiculelor care utilizează combustibili alternativi, inclusiv a vehiculelor de urgență, cu o greutate maximă de până la 4,25 tone (în loc de 3,5 tone).

Acest lucru ține seama de faptul că vehiculele alimentate cu combustibili alternativi sunt adesea mai grele decât vehiculele cu propulsie convențională, de exemplu din cauza greutății bateriei, și, prin urmare, ar trebui să contribuie la promovarea introducerii lor pe piață, deoarece nu este necesară o categorie de permis mai mare pentru a le conduce.

De asemenea, vor fi introduse noi norme care să permită conducătorilor auto care dețin un permis de conducere de categoria B să dobândească drepturi suplimentare de a conduce rulote grele, în urma unei formări sau testări specifice decise de statul membru.

Recunoașterea la nivelul UE a licențelor UE eliberate în schimbul licențelor din anumite țări terțe

În prezent, permisele UE eliberate într-un stat membru al UE în schimbul permiselor de conducere originare dintr-o țară terță sunt marcate cu codul „70” și nu trebuie să fie recunoscute de alte state membre dacă titularii lor își stabilesc reședința acolo.

Noua directivă prevede recunoașterea la nivelul UE a licențelor UE eliberate în schimbul licențelor din anumite țări terțe care au un cadru de siguranță rutieră similar cu cel al UE. Împreună cu statele membre, Comisia va evalua și va decide, pentru fiecare țară în parte, care țări terțe urmează să beneficieze de un astfel de tratament.

Permisiunea cetățenilor de a-și obține permisul de conducere în statul membru de origine

Luarea permisului de conducere nu ar trebui să fie un examen de limbă.

Prin urmare, noile norme vor permite cetățenilor să își obțină permisul de conducere în statul membru de cetățenie în cazul în care statul membru în care locuiesc nu oferă servicii de interpretare sau traducere în limba lor (UE), atunci când doresc să își obțină permisul de conducere pentru prima categorie B (autoturisme).

Recunoașterea reciprocă a decăderii din dreptul de a conduce autovehicule

Noua directivă privind decăderea din dreptul de a conduce autovehicule va garanta că conducătorii auto care comit infracțiuni grave într-un stat membru se confruntă cu consecințe consecvente în întreaga UE.

Printr-un sistem de recunoaștere reciprocă, decăderile din drepturi emise într-un stat membru se vor aplica acum în întreaga UE pentru infracțiuni grave, cum ar fi excesul de viteză (50 km/h peste limită), conducerea sub influență și provocarea decesului sau a vătămării grave prin conducerea imprudentă.

Etapele următoare

Noua legislație este în prezent în vigoare și va deveni aplicabilă în statele membre în patru ani, după transpunerea în legislația națională, cu o excepție pentru normele privind vehiculele propulsate alternativ și conducerea însoțită, care vor deveni aplicabile în doi și, respectiv, trei ani.

Citeste mai mult

Eveniment

Băuturile alcoolice se scumpesc din 2026. Producătorii spun că impactul va fi major și va crește contrabanda

Publicat

Publicitate

Băuturile alcoolice vor deveni mai scumpe de la 1 ianuarie 2026, când ar urma să intre în vigoare o nouă creștere a accizelor. Producătorii și importatorii din domeniu cer Guvernului să renunțe momentan la măsură, susținând că majorarea precedentă nu a adus rezultatele anticipate, relatează alba24.ro.

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Băuturi Spirtoase precizează că o nouă majorare de 10% a accizelor este prevăzută în HG 141/2025 pentru 1 ianuarie 2026.

Reprezentanții asociației avertizează că păstrarea acestui calendar de creștere a accizei va avea consecințe dramatice, cu impact major asupra proliferării băuturilor din piața nefiscalizată.

Potrivit sursei citate, veniturile colectate de stat din accizele aplicate băuturilor spirtoase au înregistrat o scădere de 53,87 milioane lei, în primele nouă luni ale anului 2025 față de perioada similară a lui 2024, în pofida majorării nivelului accizei cu peste 14,4%. În primele 10 luni, scăderea este cu circa 4% față de anul trecut.

Accize majorare de două ori într-un an. Efecte

Acciza la băuturile spirtoase s-a majorat de două ori – o dată cu 4,4% începând de la 1 ianuarie 2025 și a doua oară cu 10% începând de la 1 august 2025.

”Dacă o majorare de 15% a accizei ar duce la o creștere de 15% a încasărilor, am constata aproximativ 140 de milioane de lei încasați în plus, în 2025, și nu 44 de milioane în minus față de 2024. Chiar dacă diferența de venituri încasate ar fi recuperată până la sfârșitul anului, cifrele arată clar că mărirea de acciză nu are efectele scontate de creștere a veniturilor statului.

Publicitate

Este inutil să insistăm să majorăm și în 2026 acciza la spirtoase în condițiile în care în 2025 nu am văzut niciun alt efect în afară de împingerea în faliment a producătorilor locali și creșterea prețului la raft cu beneficii doar pentru piața ilicită’, a declarat Florin Rădulescu, președintele Spirits România, citat de Agerpres.

Producătorii și importatorii de băuturi spirtoase propun guvernului amânarea creșterii suplimentare a accizei cu încă 10% de la 1 ianuarie 2026 până ce va putea fi analizat impactul măririlor de până acum asupra încasărilor la buget și asupra consumului de băuturi fiscalizate.

”Este nevoie de o perioadă de cel puțin un an pentru a estima impactul creșterilor de până acum, mai ales că avem exemplele din trecutul recent, când creșterile de acciză au ajutat doar piața ilicită”, a mai spus Florin Rădulescu.

Calcularea accizelor

Potrivit unui studiu realizat recent de Roland Berger, citat de asociație, 30–40% din consumul de băuturi spirtoase din România rămâne netaxat, fiind legat de producția ilicită, contrabandă sau produse contrafăcute. Această situație duce la pierderi semnificative de venituri – estimate la 45-65 de milioane de euro anual.

”Accizele şi TVA-ul reprezintă aproximativ 60% din preţul final al băuturilor spirtoase. Desi toate băuturile alcoolice conțin același ingredient activ — etanolul — iar o unitate standard de bere, vin sau băuturi spirtoase are același efect asupra organismului uman, taxarea este disproporționată. Consumatorii plătesc aproape de patru ori mai multă acciză pentru o unitate standard de băutură spirtoasă decât pentru bere și de până la 64 de ori mai mult decât pentru vin.

În acest context, industria băuturilor spirtoase a solicitat adoptarea unui cadru fiscal mai echilibrat pentru diferitele categorii de băuturi, bazat pe conținutul de alcool pur”, a mai anunțat asociația.

În 2013, Guvernul a aplicat o majorare de 34% a accizei la băuturile spirtoase, ceea ce a dus la o scădere de aproximativ 20% a consumului taxat în 2014, cu venituri din accize mai mari cu doar 9%. La acel moment, tiparele de consum au evidențiat un fenomen îngrijorător: în 2014, deși consumul total de băuturi spirtoase a rămas relativ stabil față de 2013, consumul netaxat a crescut cu aproximativ 10%, semnalând o migrare către piața ilicită, în urmă majorării abrupte a accizei.

Citeste mai mult

Eveniment

Accident grav la Bălușeni! Mașină răsturnată pe cupolă, șofer transportat la spital

Publicat

Publicitate

Un accident rutier a avut loc, în această dimineață, pe un drum din localitatea Bălușeni. În eveniment a fost implicat un singur autoturism.

La fața locului s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare, dar și o ambulanță SMURD.

Aceștia au constatat faptul că autoturismul era pe partea carosabilă, răsturnat pe cupolă și că nu erau persoane încarcerate.

Șoferul mașinii a fost preluat de echipajul medical și transportat la spital pentru îngrijiri de specialitate. Pompierii au asigurat măsurile de prevenire a incendiilor.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Părintele Calistrat își serbează ziua de naștere

Publicat

Publicitate

Părintele Calistrat Chifan s-a născut la data de 3 decembrie 1965, în județul Suceava, din părinți bucovineni.

În vremea copilăriei, Părintele Calistrat mergea pe la Mănăstirile Putna, Sucevița și Dragomirna, în acele locuri unde i-a și fost insuflat duhul Ortodoxiei.

După absolvirea liceului, Părintele Calistrat Chifan a efectuat stagiul militar (1985).

Când s-a eliberat, a cunoscut un absolvent de seminar teologic, de la care a deprins câteva învățături despre viața religioasă.

Părintele Calistrat a început sa meargă la Mănăstirea Putna, aflată în apropierea casei, acolo unde l-a cunoscut pe starețul mănăstirii, Părintele Iachint Unciuleac.

S-a spovedit, iar starețul l-a îndrumat duhovnicește, se arată pe pagina de facebook a Mănăstirii Vlădiceni

Publicitate

Devenit monah, și după o perioadă petrecută în țară, Părintele Calistrat a mers și a viețuit la Schitul Prodromu de la Sfântul Munte Athos, acolo unde l-a cunoscut pe Avva Iulian Lazăr și pe alți părinți înduhovniciți.

Revenit în țară, în anul 1991, Părintele Calistrat Chifan a fost numit stareț al Mănăstirii Bârnova, de către Mitropolitul Daniel al Moldovei pe atunci, având ascultare să refacă și să reorganizeze mănăstirea, care, la acea vreme, se găsea într-o stare precară.

Prin stăruință și cu ajutorul lui Dumnezeu, în timp de 18 ani, Părintele Calistrat a reușit să reașeze monahismul în Mănăstirea Bârnova, așa cum este întemeiat și bine așezat pe învățătura Mântuitorului Hristos și a Sfinților Părinți.

După încheierea acestei misiuni, din data de 1 martie 2009, Adunarea Eparhială a Arhiepiscopiei Iașilor, i-a mai dat o ascultare, mutându-l la Mănăstirea Vlădiceni, acolo unde se află în prezent.

Această ascultare însemna să fie duhovnic și povățuitor de suflete. Și de atunci, zi de zi, călăuzește pe calea mântuirii pe toți creștinii necăjiți și întristați, îmbogățindu-i cu daruri și har.

Întru mulți ani, Părinte Calistrat!

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending