Connect with us
Publicitate

Actualitate

APIA: Sprijin complementar pentru tinerii fermieri

Publicat

Publicitate

Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura – CJ Botoșani reaminteste fermierilor care au solicitat sprijin financiar prin Interventia PD-03 – sprijinul complementar pentru venit pentru tinerii fermieri CIS-YF  ca au obligatia de a   depune documentele care fac dovada formarii sau a detinerii competentelor adecvate in domeniul agricol/agronomic pana la 30 septembrie 2024 inclusiv.

 

Sprijinul complementar pentru venit pentru tinerii fermieri – Interventia PD-03, prevazuta la Cap. 5.1 din PS PAC 2023-2027 – denumit in continuare CIS-YF, reprezinta o plata anuala care se acorda tinerilor fermieri eligibili pentru plata BISS – Sprijinul de baza pentru venit in scopul sustenabilitatii, cu varsta de maximum 40 de ani in anul de cerere, instalati pentru prima data ca sef al exploatatiei, pentru primele 50 de hectare eligibile determinate si care se acorda pentru o perioada de 5 ani consecutivi, incepand de la prima depunere a cererii de plata pentru tinerii fermieri. (art. 33 alin. (1) din ordinul MADR nr. 106/2024, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

Tinerii fermieri sunt persoanele fizice care fac dovada formarii sau a detinerii competentelor adecvate in domeniul agricol/agronomic conform art. 33, alin. 2 din Ordinul MADR nr. 106/2024, cu modificarile  si completarile ulterioare, cu unul dintre urmatoarele documente:

  1. a) diploma/certificat pentru dovedirea absolvirii a cel putin un curs de initiere in domeniul agronomic acreditat, eliberata/eliberat de un formator autorizat, potrivit legislatiei in vigoare (conform Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare), sau de catre Agentia Nationala pentru Consultanta Agricola sau DAJ;
  2. b) diploma/certificat/adeverinta pentru dovedirea absolvirii unei forme de invatamant agronomic, respectiv scoala profesionala, liceu, facultate, cursuri postuniversitare, doctorale etc.;
  3. c) certificat de competente profesionale pentru dovedirea detinerii de competente profesionale in domeniul agronomic, eliberat de un formator autorizat, potrivit legislatiei in vigoare, conform Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare sau certificat de competente profesionale obtinute pe alte cai decat cele formale, eliberat de un centru de evaluare a competentelor profesionale obtinute pe alte cai decat cele formale, autorizat de catre Autoritatea Nationala pentru Calificari, conform Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
  4. d) document eliberat de un angajator situat pe teritoriul national sau al altui stat pentru dovedirea experientei practice in activitatea agricola de cel putin 12 luni acumulata in ultimii 10 ani in cadrul unei exploatatii agricole.

 

Publicitate

Informatii suplimentare se pot solicita la APIA – CJ/CL unde au fost depuse cererile de plata pentru CAMPANIA 2024.

 

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Peste 2.300 de elevi din Botoșani s-au întâlnit cu polițiștii, în luna septembrie, în cadrul acțiunilor preventiv-educative

Publicat

Publicitate

În luna septembrie, polițiștii Biroului Siguranța Școlară au desfășurat activități preventiv-educative la care au participat peste 2.300 de elevi din județ. Abordarea activităților a fost pe mai multe subiecte, predominând prevenirea oricărei forme de violență în mediul școlar.

 

Polițiștii Biroului Siguranța Școlară au fost prezenți în unități de învățământ din județ, atât în mediul urban, cât și în rural.

 

Elevilor le-au fost prezentate implicațiile legale ale unui comportament violent,  modalitățile non-violente de soluționare a unui conflict, reacțiile adecvate în situația confruntării cu manifestări agresive ale altor persoane, ș.a..

 

Publicitate

Discuțiile au inclus de asemenea aspecte legate de consecințele care derivă din consumul de droguri, inclusiv din perspectiva riscului implicării în comiterea și a altor fapte de natură penală sau, deopotrivă din perspectiva riscului victimizării.

 

Focusul principal al activităților desfășurate este formarea unui comportament responsabil, pe baza prezentării și însușirii informațiilor privind răspunderea contravențională și penală a minorilor, în cazul săvârșirii de fapte antisociale.

Publicitate

 

În mod deosebit, toate întâlnirile polițiștilor cu elevii au drept scop eliminarea formalismului și încurajarea dialogului, în vederea identificării problemelor cu care se confruntă elevii în mediul școlar.

 

Polițiștii din cadrul Biroului Siguranța Școlară vor continua activitățile de acest fel și campaniile de informare, pe întreg parcursul anului școlar 2024 – 2025, cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani și al celorlalți parteneri instituționali cu responsabilități în ceea ce privește asigurarea

 

 

Citeste mai mult

Eveniment

Armata Română angajează luptători de comando. Care sunt condițiile

Publicat

Publicitate

Cursul de adresează civililor și soldaților/gradaților profesioniști în activitate, în rezervă sau cu statut de rezerviști voluntari. Armata Română angajează luptători de comando. Școala de Instruire a Forțelor pentru Operații Speciale „Burebista” din Brașov organizează un curs de formare subofițeri în activitate, specialitatea Comando, scrie alba24.ro.

Sunt disponibile 40 de locuri pentru civili sau soldați/gradați profesioniști. Cei care vor să se angajeze ca luptători de comando trebuie să aibă o condiție fizică impecabilă, să mânuiască armele foarte bine, să sară cu parașuta, să se orienteze pe teren necunoscut, să știe să înoate și să se scufunde, să știe să acorde primul și să fie capabili să facă față oricărei situații.

„Suntem în căutare de noi colegi care doresc să se alăture echipei noastre. Dacă ești pasionat de aventură și îți dorești să faci parte dintr-o unitate de elită atunci poți opta pentru cursurile instituției noastre”, au transmis reprezentanții Școlii de Instruire a Forțelor pentru Operații Speciale din Vlădeni, Brașov.

Înscrierile la cursul de formare în activitate, specialitatea Comando, se fac până pe data de 4 octombrie 2024.

Cursul va dura opt luni și va avea loc în perioada 13 ianuarie – 28 august 2025.

Cei care vor absolvi cursul vor primi gradul de sergent și vor fi încadrați la una dintre unitățile de forțe pentru operații speciale din țară.

Publicitate

Obiectivele generale ale cursului

Obiectivele generale ale cursului sunt:

  • formarea deprinderilor de bază pentru folosirea echipamentelor militare individuale şi acţiunea în câmpul tactic pentru a prelua și menține inițiativa în ducerea acțiunilor de luptă, pe timp de zi și de noapte, în orice condiții de teren și de stare a vremii, individual și/sau în cadrul grupei;
  • dobândirea competențelor de bază în conformitate cu standardele de pregătire profesională pentru subofițerii din arma Forțe pentru Operații Speciale (FOS) – specialitatea parașutiști comando;
  • formarea și dezvoltarea competențelor de subofițer parașutist comando capabil să acționeze în medii permisive, semipermisive și nepermisive, convențional și neconvențional;
  • formarea tehnicilor de bază de analiză a situației, execuție și evaluare a instrucției specifice FOS;
  • cunoașterea și utilizarea terminologiei de specialitate în limba engleză, specifică FOS, precum și a abilităților de utilizare a echipamentelor din dotarea subunităților de parașutiști comando;
  • dezvoltarea/ menținerea capacității de rezistență la efort fizic/ psihic prelungit.

Armata Română angajează luptători de comando. Condiții de participare la admitere

Publicitate

Condițiile de participare sunt următoarele:

  • vârsta de cel mult 45 ani la data absolvirii cursului;
  • absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat;
  • permis de conducere categoria B;
  • condiție fizică bună;
  • stare de sănătate excelentă.

Condiţiile şi criteriile generale de recrutare pe care trebuie să le îndeplinească candidaţii sunt următoarele:

  • să aibă cetăţenie română şi domiciliul în România de cel puţin 6 luni, la data începerii anului de învăţământ/ cursului/programului de formare;
  • să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de corupţie, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care l-ar face incompatibil cu exercitarea profesiei de militar în activitate ori pentru a urma cursurile unei unităţi de învăţământ liceal militar, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia postcondamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  • să nu facă parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice, iar dacă este membru, să se angajeze în scris că după admiterea în unitatea/instituţia de învăţământ militar sau în programul de formare/instruire va renunţa la această calitate;
  • să nu facă parte din organizaţii interzise de legislaţia română şi să nu fie membru al unor organizaţii incompatibile cu regulile, activităţile şi atribuţiile specifice profesiei militare;
    să nu aparţină unor culte sau asociaţii/grupări religioase care contravin normelor de păstrare a ordinii publice, care încalcă bunele moravuri sau afectează exercitarea profesiei militare;
  • să nu fie asociat unic ori să participe direct la administrarea sau conducerea unor organizaţii sau asociaţii comerciale, cu excepţia celor prevăzute de lege, iar dacă se află în una dintre aceste situaţii, să se angajeze în scris că după admiterea în unitatea/instituţia de învăţământ militar sau la cursul de formare ori la programul de instruire va renunţa la această calitate;
  • să fie declarat „Admis”/ „Apt” la probele de selecţie;
  • pentru candidate – să declare în scris că îşi asumă toate riscurile, în situaţia în care pe parcursul susţinerii probelor de selecţie se află în stare de graviditate/maternitate;
  • îşi exprimă acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).

Condiţiile şi criteriile specifice de recrutare pe care trebuie să le îndeplinească candidaţii  sunt următoarele:

  • Să aibă vârsta de cel mult 45 de ani împliniţi, la data acordării gradului şi numirii în funcţie;
  • Să fie absolvenți  ai învăţământului liceal cu diplomă de bacalaureat și absolvenţi ai studiilor superioare sau postliceale acreditate, în orice specializare/program de studii-candidații care provin din rândul soldaților și gradaților profesioniști în activitate, în rezervă sau cu statut de rezerviști voluntari;
  • Să fie absolvenți  ai învăţământului liceal cu diplomă de bacalaureat-candidații care provin din rândul altor persoane decât cele prevăzute la punctul 2;
  • Să aibă cel puţin 3 ani vechime în serviciu ca soldaţi/gradaţi profesionişti în activitate, calculată de la data finalizării programului de instruire şi până la data începerii cursului de formare, şi să fi fost apreciaţi prin ultimele trei documente de evaluare profesională anuală cu calificativul cel puţin „Foarte bun” – candidații care provin din rândul soldaților și gradaților profesioniști în activitate;
  • Să posede permis de conducere auto valabil, categoria B, eliberat de către autoritățile române;

Recrutare, selecție și admitere

Pentru a urma o carieră militară ca subofițer în activitate, specialitatea parașutist comando, este necesară parcurgerea succesivă a trei etape: recrutarea, selecția aptitudinală și concursul de admitere.

Selecția aptitudinală se desfășoară la sediul uneia dintre unitățile militare din subordinea Comandamentului Forțelor pentru Operații Speciale (Târgu Mureș, Buzău, Bacău sau Constanța), în funcție de zona geografică în care candidații au domiciliul.

Selecția sau evaluarea aptitudinală se concretizează în examinări specifice și probe care pot indica dacă și în ce măsură un candidat poate face față cerințelor profesiei militare și mediului militar.

  • Evaluare capacitate motrică:
    • parcurgerea într-un timp determinat (maxim 1 minut și 45 de secunde) a unui traseu utilitar-aplicativ, care conține 10 elemente pe un circuit de 90 m lungime și care evaluează nivelul de dezvoltare a deprinderilor tale motrice de bază (viteza, îndemânarea, rezistența, forța);
    • probă de rezistență pe distanța de 2000 m (în barem de timp de maxim 10 minute și 30 de secunde).
  • Evaluare capacitate motrică specială:
    • verificarea nivelului de antrenament fizic: tracțiuni (minim 5 repetări), flotări (minim 30 de repetări ), abdomene (minim 30 de repetări ), alergare 3000 m (maxim de timp 15 minute și 40 de secunde).
  • Probe psihologice:
    • test de aptitudini care evaluează randamentul intelectual;
    • chestionar de personalitate pentru evaluarea posibilităților tale de adaptare la condițiile specifice mediului militar;
    • test situațional care evaluează aptitudinile de lider și capacitatea de a lucra în echipă.
  • Interviu de evaluare finală;

Fiecare probă în parte are caracter eliminatoriu, candidatul fiind declarat  „Admis” sau „Respins”

  • Evaluare medicală:
    • După ce candidații au parcurs probelor enumerate mai sus și au fost declarați „Admis” vor susține o vizită medicală la spitalul militar cel mai apropiat de domiciliu.
    • Ulterior, candidații vor parcurge și evaluarea medicală specială care are loc la Institutul Național de Medicină Aeronautică și Spațială „General doctor aviator Victor Anastasiu”, din București. Examinările durează câteva zile și includ mai multe probe și specialități medicale.

Mai multe detalii despre admitere, AICI.

Armata Română angajează luptători de comando. Probele de admitere

Probele de admitere sunt următoarele:

  • Proba eliminatorie- Saltr de la trenajor, în complexul pentru antrenament al parașutiștilor la sol;
  • Proba nr. 1 – Proba practică – Testarea capacităţii la efort fizic a candidaţilor şi cuprinde patru subprobe:
    • aruncarea mingii medicinale de la piept către înainte,
    • menținerea poziţiei de tracţiuni (static),
    • tras sanie cu greutăți,
    • alergare între jaloane (test Miller)
  • Proba nr. 2 — Test grilă pentru verificarea cunoştinţelor la privind legislaţia în domeniul apărării şi a cunoştinţelor de specialitate în domeniul operaţii speciale
    • Testul grilă cuprinde 45 itemi, repartizaţi astfel:
      • 20 itemi — din bibliografia de specialitate;
      • 25 itemi – legislaţie specifică domeniului apărării,

 

Cei care sunt interesați de o carieră în rândul Forțelor pentru Operații Speciale pot contacta Școala de Instruire a Forțelor pentru Operații Speciale „Burebista” din Brașov la nr de telefon (0790)229919 sau (0368)734224 – Interior 151.

Citeste mai mult

Eveniment

Lemne pentru foc asigurate de municipalitatea botoșăneană

Publicat

Publicitate

Primăria Botoșani este pregătită să asigure lemne pentru foc și în sezonul rece 2024 – 2025, deoarece dispune de o cantitate însemnată de material lemnos rezultat din toaletări și tăieri de arbori. În condițiile în care unii botoșăneni deja s-au interesat dacă va mai fi continuată această formă de ajutor, edilii au decis ca Direcția de Asistență Socială să înregistreze solicitările chiar din debutul lunii octombrie.  

Ajutorul este destinat persoanelor care locuiesc în case unde unica sursă de încălzire funcționează pe lemne. Totodată, titularul cererii sau membrii familiei acestuia trebuie să aibă doar o locuință și să nu dețină bunuri cuprinse în lista celor care conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței, conform anexei 4 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare.  Lemnele se asigură cu condiția ca venitul net lunar pe membru de familie să nu depășească 1.386 de lei, respectiv 2.053 de lei, în cazul persoanelor singure.

Cererile se depun la sediul Direcției de Asistență Socială, pe strada Săvenilor, la nr.12. După înregistrarea acestora, se fac anchete sociale pentru verificarea celor declarate de solicitanți. Ajutorul constă în asigurarea a câte 1,5 metri cubi de lemne pentru foc pentru fiecare solicitant, fiind posibilă acordarea a două-trei tranșe, în limita stocului disponibil. Au prioritate familiile cu copii și persoanele vârstnice. Lemnele sunt transportate la domiciliul beneficiarilor de către echipe de la Direcția de Servicii Publice.

Ca în fiecare debut de sezon rece, ne dorim să rezolvăm solicitările botoșănenilor care, din diferite motive, nu își pot asigura din resurse proprii cele necesare încălzirii locuinței. Botoșănenii care doresc să primească lemne pentru foc sunt așteptați la Direcția de Asistență Socială. Îi asigurăm că funcționarii din cadrul acestei direcții sunt pregătiți să le înregistreze cererile și să analizeze documentele în așa fel încât, în cel mai scurt timp posibil, lemnele să fie duse la domiciliul solicitanților”, a declarat viceprimarul Liviu Toma, edilul care coordonează activitatea Direcției de Asistență Socială.

Potrivit viceprimarului, la această dată, în depozitul Direcției de Servicii Publice se află 135 de metri cubi de material lemnos.

În sezonul rece 2023 – 2024, au primit lemne pentru foc 90 de familii.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Dorohoienii care au arme letale și cei care au câini periculoși, verificați. Amplă acțiune a polițiștilor

Publicat

Publicitate

Acțiune cu efective mărite desfășurată de polițiștii dorohoieni

La data de 1 octombrie 2024, în intervalul orar 07:00-13:00, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi, cu sprijinul celor din cadrul Secțiilor de Poliție Rurală nr. 4 Dorohoi , nr. 5 Mihăileni și nr. 6 Pomârla, a polițiilor orășenești și a Serviciului Arme Explozivi și Substanțe Periculoase și Biroului pentru Protecția Animalelor au acționat pentru prevenirea oricăror fapte antisociale, pentru menționerea unui climat de ordine și siguranță publică și pentru prevenirea accidetelor rutiere pe raza municipiului Dorohoi.

 

În cadrul activităților desfășurate au fost legitimate aproximativ 200 de persoane, au fost controlate 157 de autovehicule, au fost verificați 9 posesori de arme letale și 8 deținători de câini periculoși, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 162 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 80.000 de lei.

 

Dintre sancțiuni, 121 au fost aplicate pentru nerespectarea regimului legal de viteză, totodată fiind reținute 4 permise de conducere și 3 certificate de înmatriculare.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending