Connect with us

Actualitate

APIA primește cereri inițiale anuale de solicitarea ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor

Publicat

Publicitate

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că până la data de  15 decembrie 2022 se depun la centrele judeţene APIA pe raza cărora se află sediul social al solicitantului,cererile iniţiale de solicitare a ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor pentru  serviciile  ce urmează a fi prestate începând cu 01 ianuarie până la 30 iunie 2023 inclusiv, cereri avizate de către ANZ.

Conform H.Gnr. 1423/29.11.2022, publicată în Monitorul Oficial nr. 1158/29.11.2022,valorile maxime ale ajutoarelor de stat pentru perioada 01.01-30.06.2023 sunt următoarele:

Pentru serviciile de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei:

  1. a) 15 lei/cap pentru rasele de animale din speciile taurine, bubaline şi ecvine;
  2. b) 5 lei/cap pentru rasele de animale din speciile ovine, caprine şi porcine.

 

   Pentru serviciile de determinare a calităţii genetice a raselor de animale:

  1. a) 40 lei/cap în cazul controlului performanţelor producţiei de lapte şi 20 lei/cap în cazul controlului producţiei de carne pentru rasele de animale din speciile taurine şi bubaline;
  2. b) 7,5 lei/cap în cazul controlului performanţelor producţiei de lapte, 2,5 lei/cap în cazul producţiei de carne, 1,5 lei/cap în cazul producţiilor de lână pentru rasele cu lână fină şi 2 lei/cap în cazul producţiei de pielicele pentru rasele de animale din speciile ovine şi caprine;
  3. c) 5 lei/cap în cazul controlului performanţelor de producţie la rasele de animale din specia porcine.

 

Publicitate

   Cererea iniţială aferentă perioadei 01.01-30.06.2023 pentru efectuarea serviciilor de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei, completată de către solicitanţii prestatori ai serviciilor va fi  însoţită de următoarele documente:

  1. a) dovada că solicitantul este persoană juridică, conform legislaţiei în vigoare;
  2. b) acreditarea solicitantului pentru întocmirea şi menţinerea registrului genealogic al rasei pentru care solicită ajutorul de stat, eliberată de ANZ;
  3. c) lista microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici şi mijlocii beneficiare ale serviciilor de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei, avizată de ANZ, care va cuprinde: denumirea întreprinderii, adresa, CUI/CIF/CNP, după caz, codul CAEN, numărul unic de identificare a întreprinderii la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), numărul contractului de prestări servicii încheiat între prestator şi beneficiar, rasa şi numărul de animale care fac obiectul serviciilor, numărul de angajaţi şi cifra de afaceri, iar în cazul întreprinderilor noi, se va menţiona „întreprindere nou-înfiinţată”;
  4. d) copia contractului între deţinătorul registrului genealogic şi prestatorul serviciului de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, în cazul în care acesta este altul decât deţinătorul registrului genealogic, din care să rezulte contribuţia părţilor la realizarea obiectivelor programului de ameliorare;
  5. e) lista activităţilor, inclusiv lucrările şi tarifele acestora pentru serviciile de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei, pentru perioada de aplicare, avizată de ANZ.

 

     Cererea iniţială  aferentă perioadei 01.01-30.06.2023 de solicitare a ajutorului de stat pentru efectuarea serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, completată de către solicitanţii prestatori ai serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale va fi însoţită de următoarele documente:

  1. a) dovada că solicitantul este persoană juridică, conform legislaţiei în vigoare;
  2. b) acreditarea solicitantului pentru  prestarea serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, eliberată de ANZ;
  3. c) lista microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici şi mijlocii beneficiare ale serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, avizată de ANZ, care va cuprinde: denumirea întreprinderii, adresa, CUI/CIF/CNP, după caz, codul CAEN, numărul unic de identificare a întreprinderii la APIA, numărul contractului de prestări servicii încheiat între prestator şi beneficiar, rasa şi numărul de animale care fac obiectul serviciilor, numărul de angajaţi şi cifra de afaceri, iar în cazul întreprinderilor noi, se va menţiona „întreprindere nou-înfiinţată”;
  4. d) copia contractului între deţinătorul registrului genealogic şi prestatorul serviciului de determinare a calităţii genetice a raselor de animale sau adeverinţă eliberată de ANZ, în cazul în care acesta este altul decât deţinătorul registrului genealogic, din care să rezulte contribuţia părţilor la realizarea obiectivelor programului de ameliorare;
  5. e) lista activităţilor, inclusiv lucrările şi tarifele acestora pentru serviciile de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, pentru perioada de aplicare, avizată de ANZ.

 

Documentele prezentate în copie vor purta sintagma  „conform cu originalul”, însușite prin semnătura solicitantului și vor sta la baza operării/verificării datelor în aplicațiile electronice de gestionare a ajutorului de stat și la efectuarea verificărilor administrative ulterioare.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Tichetele de 50 lei pentru energie, aferente lunilor iulie-august, pot fi solicitate până la 27 septembrie

Publicat

Publicitate

Carduri de energie 2025: Cererile pentru tichetele de 50 de lei, destinate achitării facturilor de energie electrică aferente lunilor iulie și august, pot fi depuse până la 27 septembrie 2025. Potrivit Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS), solicitările pot fi transmise online, prin aplicația dedicată, dar și la oficiile poștale sau la primăriile din localitățile de domiciliu, relatează alba24.ro.

Reprezentanții ANPIS recomandă depunerea cererilor cât mai repede, pentru a nu pierde sprijinul pentru plata facturilor din iulie, august 2025.

Carduri de energie 2025. Cum se completează cererea

Informațiile pe care trebuie să le introduceți în cerere fac referire la datele de identificare ale solicitantului, respectiv ale membrilor familiei, iar, după caz, informații privind veniturile.

Excepție fac beneficiarii de pensie din sistemul național de pensii, care nu trebuie să menționeze în cerere veniturile, deoarece aceste date sunt transmise de către Casa Națională de Pensii Publice.

Codul POD al locului de consum pentru care se solicită sprijinul, precum și codul de client al contractului de energie electrică sunt, de asemenea, informații importante care se introduc în cerere.

Aceste date se regăsesc pe factura emisă de către fiecare furnizor de energie electrică.

Publicitate

„Recomandăm o atenție deosebită în completarea corectă a solicitării cu informațiile menționate mai sus, astfel încât să nu fie invalidată cererea (de exemplu, utilizarea diacriticelor este necesară, întâi numele, apoi prenumele, CNP-ul format din 13 cifre etc.).

Având în vedere aspectele precizate mai sus, completarea cererii nu creează dificultăți, iar corectitudinea datelor înscrise în solicitare conduce către obținerea facilă a sprijinului pentru plata facturilor de energie electrică”, adaugă ANPIS.

Cetățenii sunt încurajați să acceseze acest tip de ajutor.

Carduri de energie 2025. Beneficiari

De acest sprijin financiar pot beneficia:

  • persoanele singure cu venit net lunar de până la 1.940 lei;
  • familiile cu venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei.

Beneficiarii venitului minim de incluziune sunt introduși automat în sistem, nefiind necesară o cerere.

Solicitanții trebuie să aibă domiciliul în România sau să poată dovedi că locuiesc legal în țară.

Informații suplimentare și asistență privind procesul de solicitare și utilizare a tichetului de energie pot fi obținute la

  • Call-center ANPIS: 021.93.09
  • e-mail: sprijinenergie@mmanpis.ro.

Citeste mai mult

Eveniment

Cod galben de instabilitate atmosferică în județul Botoșani. Localitățile vizate de aversele torențiale

Publicat

Publicitate

Meteorologii au emis, astăzi, o atenționare nowcasting de tip Cod galben de instabilitate atmosferică pentru mai multe localități din județul Botoșani. Avertizarea este valabilă până la ora 21:00.

Zonele vizate sunt municipiul Dorohoi și comunele Hudești, Suharău, Ibănești, Șendriceni, Vârfu Câmpului, Cristinești, Dersca, Hilișeu-Horia, Pomârla, Mihăileni, Cândești și Lozna.

Conform prognozei, se vor semnala averse torențiale care pot cumula până la 15 litri pe metru pătrat, însoțite de descărcări electrice. De asemenea, există posibilitatea de grindină de mici dimensiuni, cu diametre de sub 2 cm, și rafale de vânt ce pot atinge viteze de 50–60 km/h.

Autoritățile fac apel la populație să evite deplasările inutile și să ia măsuri de siguranță pentru a preveni incidentele provocate de fenomenele extreme. Evoluția vremii este monitorizată în permanență de Centrul Operațional al ISU Botoșani, iar echipajele de pompieri sunt pregătite să intervină în orice moment pentru sprijinirea cetățenilor.

Astfel de episoade de instabilitate atmosferică sunt caracteristice pentru această perioadă, însă meteorologii avertizează că intensitatea fenomenelor poate crește brusc, de aceea este important ca populația să urmărească mesajele oficiale și alertele meteo transmise în timp real.

Pentru a preveni situațiile de urgență, ISU Botoșani recomandă cetățenilor respectarea următoarelor măsuri:

Publicitate

– fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;

– nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt;

– parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;

– îndepărtați copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;

– nu atingeți firele căzute la pământ;

– curățați șanțurile și rigolele de scurgere, pentru a permite evacuarea apelor pluviale;

– nu aruncați gunoaiele menajere sau resturile vegetale în albiile apelor curgătoare sau în șanțurile / canalele de colectare a apei.

Citeste mai mult

Administratie

Struguri vânduți direct din mașini, în parcările din jurul Pieței Centrale din Botoșani. Amenzi de 8.500 lei date de Poliția Locală

Publicat

Publicitate

Polițiștii locali din Botoșani au intensificat verificările în piețele agroalimentare ale orașului și în zonele adiacente, vizând respectarea legii privind comerțul cu produse agricole.

În perioada 1–15 septembrie, agenții au aplicat 12 sancțiuni contravenționale, dintre care 7 amenzi în valoare totală de 8.500 lei pentru vânzarea strugurilor direct din autoutilitare, în parcările din apropierea Pieței Centrale și a Pieței Viilor.

Conform H.C.L. nr. 44/2025, este strict interzisă staționarea autovehiculelor destinate transportului de mărfuri în aceste parcări publice și comercializarea produselor direct din vehicule, chiar dacă șoferii au tichet de parcare sau au plătit prin SMS ori aplicații.

În plus, polițiștii au verificat și deținerea atestatelor de producător și a carnetelor de comercializare, documente obligatorii pentru producătorii agricoli conform Legii nr. 145/2014.

Autoritățile reamintesc botoșănenilor că piețele agroalimentare au reguli clare, menite să asigure un comerț civilizat și transparent, iar încălcarea lor se sancționează drastic.

Publicitate
Citeste mai mult

Administratie

VIDEO. Lucrările pe Autostrada A7 Focșani – Bacău avansează pe Lotul 2. Imagini spectaculoase de pe șantier

Publicat

Publicitate

Pe șantierul Autostrăzii A7 Focșani – Bacău, Lotul 2 Domnești-Târg – Răcăciuni, lucrările intră într-o nouă etapă vizibilă. Imagini video surprinse pe sectorul dintre localitățile Valea Seacă și Răcăciuni (județul Bacău) arată așternerea stratului de legătură (BAD 22.4), semn că proiectul avansează într-un ritm susținut.

Potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, în paralel cu lucrările de asfaltare, constructorul este mobilizat pe mai multe fronturi. Se lucrează intens la structuri – cofrarea și turnarea plăcilor de suprabetonare pentru pasajul de la Domnești-Târg și pentru celelalte poduri aflate pe traseu.

De asemenea, echipele sunt implicate în execuția umpluturilor de pământ, stabilizarea straturilor intermediare și amenajarea nodului rutier Răcăciuni, unde se desfășoară lucrări de stabilizare a stratului superior de fundație. În același timp, se montează hidroizolații, geodrenuri și panouri fonoabsorbante, elemente esențiale pentru siguranța și confortul viitorilor utilizatori ai autostrăzii.

Lotul 2 al Autostrăzii A7 are o lungime de 38,78 km, iar ordinul de începere a fost emis pe 3 mai 2023. Durata contractului este de 30 de luni, iar până acum stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 55%, conform raportărilor oficiale.

Proiectul este derulat de asocierea Spedition UMB SRL – SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL, una dintre cele mai active companii din domeniul construcțiilor de drumuri din România. Valoarea contractului este de 2,485 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea provine din fonduri europene.

Publicitate

Autostrada A7 este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din România, parte a coridorului rutier care va lega Moldova de sudul țării și de rețeaua europeană de transport. Finalizarea Lotului 2 Domnești-Târg – Răcăciuni va reprezenta o etapă crucială în modernizarea conexiunilor rutiere dintre Focșani și Bacău.

Imaginile difuzate de DRDP Iași confirmă faptul că șantierul este într-o etapă activă, iar lucrările avansează vizibil, oferind speranța că termenul de finalizare va fi respectat.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending