Connect with us

Eveniment

APIA primește cereri inițiale anuale de solicitare a ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor. DETALII

Publicat

Publicitate

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) primeşte, până la data de 31 iulie 2023 inclusiv, cereri iniţiale anuale de solicitare a ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor pentru perioada 1 iulie – 31 decembrie 2023, cereri avizate de Agenţia Naţională pentru Zootehnie (ANZ).

Potrivit unui comunicat al APIA, cererile se depun la centrele judeţene APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, pe raza cărora/căruia se află sediul social al solicitantului.

Conform OUG nr. 61/2023 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat în sectorul creșterii animalelor, publicată în Monitorul Oficial nr. 602/30.06.2023, valorile maxime ale ajutoarelor de stat se calculează pentru perioada menționată, după cum urmează:

  • pentru serviciile de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei:

a) 30 lei/cap pentru rasele de animale din speciile taurine, bubaline şi ecvine;

b) 17,5 lei/cap pentru rasele de animale din speciile ovine, caprine;

c) 50 lei/cap pentru rasele de animale din speciile porcine.

Publicitate
  • pentru serviciile de determinare a calităţii genetice a raselor de animale:

a) 70 lei/cap în cazul testării performanţelor producţiei de lapte şi 30 lei/cap în cazul controlului producţiei de carne pentru rasele de animale din speciile taurine şi bubaline;

b) 17,5 lei/cap în cazul testării performanţelor producţiei de lapte, 17,5 lei/cap în cazul producţiei de carne, 15 lei/cap în cazul producţiilor de lână pentru rasele cu lână fină şi 18 lei/cap în cazul producţiei de pielicele pentru rasele de animale din speciile ovine şi caprine.

Cererea iniţială anuală pentru efectuarea serviciilor de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei, completată de către solicitanţii prestatori ai serviciilor va fi  însoţită de următoarele documente:

a) dovada că solicitantul este persoană juridică (copie CUI/CIF);

b) acreditarea solicitantului pentru efectuarea serviciului de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei/ recunoașterea ca societatea de ameliorare a solicitantului în scopul desfășurării unui program de ameliorare cu animale de reproducție de rasă pură înscrise în registrul genealogic condus sau înființat de aceasta și decizia de aprobare a programului/programelor de ameliorare derulate la rasa/rasele pentru care solicită ajutorul de stat, eliberată de ANZ;

c) lista microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici şi mijlocii beneficiare ale serviciului de întocmire și menținerea registrelor genealogice, avizată de ANZ, care va cuprinde: denumirea întreprinderii, adresa, CUI/CIF/CNP, după caz, codul CAEN, numărul unic de identificare a întreprinderii la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură – APIA, numărul contractului de prestări servicii încheiat între prestator şi beneficiar, rasa şi numărul de animale care fac obiectul serviciilor, numărul de angajaţi şi cifra de afaceri, iar în cazul întreprinderilor noi, se va menţiona “întreprindere nou-înfiinţată”;

d) copia contractului între deţinătorul registrului genealogic şi prestatorul serviciului de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, respectiv partea terță desemnată în programul de ameliorare aprobat, în cazul în care acesta este altul decât deţinătorul registrului genealogic, din care să rezulte contribuţia părţilor la realizarea obiectivelor programului de ameliorare;

e) lista activităţilor, inclusiv lucrările şi tarifele acestora, pentru anul de aplicare, avizată de ANZ;

f) copia atestatului de producător, în cazul beneficiarilor persoane fizice;

g) declarația pe propria răspundere din care să rezulte dacă beneficiează sau nu de dreptul de deducere a TVA.

Cererea iniţială anuală de solicitare a ajutorului de stat pentru efectuarea serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, completată de către solicitanţii prestatori ai serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale va fi însoţită de următoarele documente:

a) dovada că solicitantul este persoană juridică (copie CUI/CIF);

b) acreditarea solicitantului pentru prestarea serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale sau autorizarea ca parte terță pentru efectuarea testării performanțelor, eliberată de ANZ;

c) lista microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici şi mijlocii beneficiare ale serviciului de determinarea calității genetice sau a randamentului genetic al șeptelului, avizată de ANZ, care va cuprinde: denumirea întreprinderii, adresa, CUI/CIF/CNP, după caz, codul CAEN, numărul unic de identificare a întreprinderii la APIA, numărul contractului de prestări servicii încheiat între prestator şi beneficiar, rasa şi numărul de animale care fac obiectul serviciilor, numărul de angajaţi şi cifra de afaceri, iar în cazul întreprinderilor noi, se va menţiona “întreprindere nou-înfiinţată”;

d) copia contractului între deţinătorul registrului genealogic şi prestatorul serviciului de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, respectiv partea terță desemnată în programul de ameliorare aprobat sau adeverinţă eliberată de ANZ, în cazul în care acesta este altul decât deţinătorul registrului genealogic, din care să rezulte contribuţia părţilor la realizarea obiectivelor programului de ameliorare;

e) lista activităţilor, inclusiv lucrările şi tarifele acestora, pentru anul de aplicare, avizată de ANZ;

f) copia atestatului de producător, în cazul beneficiarilor persoane fizice;

g) declarația pe propria răspundere din care să rezulte dacă beneficiează sau nu de dreptul de deducere a TVA.

Documentele transmise vor purta sintagma „conform cu originalul”, însușite prin semnătura solicitantului și vor sta la baza operării/verificării datelor în aplicațiile electronice de gestionare a ajutorului de stat și la efectuarea verificărilor administrative ulterioare.

sursa: apia.org.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO: Accident la Dragalina! Patru persoane au fost rănite

Publicat

Publicitate

Conduceți prudent: patru persoane au fost rănite în urma unui accident rutier produs în localitatea Dragalina

 

Patru persoane au ajuns la spital în urma unui accident rutier produs, în urmă cu puțin timp, în localitatea Dragalina. În eveniment au fost implicate două autoturisme.

 

La caz s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Dorohoi, cu o ambulanță SMURD, o autospecială de stingere și modul de descarcerare, dar și trei ambulanțe SAJ.

 

Publicitate

Aceștia au constat faptul că nu erau persoane încarcerate. Două femei și doi bărbați, au avut nevoie de ajutor medical, fiind transportați la spital pentru îngrijiri de specialitate.

 

Pompierii au acționat pentru înlăturarea pericolului de incendiu, fiind deconectate bornele bateriilor.

 

Pentru a preveni astfel de evenimente, ISU Botoșani recomandă conducătorilor auto să dea dovadă de prudență la volan, să respecte toate regulile de circulație pentru propria lor siguranță, dar și a celorlalți participanți la trafic.

 

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

 

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea vieții.

 

Nu uitați! Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și din aplicația de mobil DSU care poate fi descprcată gratuit din APP Store și Google Play.

Citeste mai mult

Eveniment

Calendarul pensiilor în august: Când se plătesc și cum se aplică noua taxă CASS

Publicat

Publicitate

Când se plătesc pensiile în august, luna în care intră în vigoare taxarea. Cum se va aplica CASS, scrie alba24.ro.

Pensiile se plătesc fără întârzieri în luna august, iar cele mai mari de 3.000 de lei vor fi diminuate cu 1-% din valoarea care depășește acest prag.

Reamintim că începând cu 1 august 2025, se va aplica o contribuție de asigurări sociale de sănătate (CASS) de 10% pentru partea din pensie care depășește pragul de 3.000 de lei.

Plata efectivă a acestei contribuții va fi resimțită de toți pensionarii cu pensii mai mari de 3.000 de lei, odată cu virarea pensiei aferente lunii august. Contribuția va fi reținută la sursă.

Când se plătesc pensiile în august

Astfel, plata pensiilor se face conform calendarului de plăți, după cum urmează:

  • în intervalul 01-15 ale lunii pentru beneficiarii care au optat pentru plata prin intermediul Companiei Naționale Poșta Română SA;
  • în data de 11 ale lunii în cont curent/card, pentru cei care au optat pentru plata prin intermediul băncilor cu care CNPP are încheiate convenții.

11 august este într-o zi de luni, lucrătoare, astfel încât nu vor fi probleme sau amânări ale datei la care se virează.

Publicitate

Casa Națională de Pensii dă asigurări că nu vor exista întârzieri la plata pensiilor.

Cum se taxează pensiile din august 2025

Pentru determinarea contribuției CASS, baza lunară de calcul o reprezintă partea care depășește suma lunară de 3.000 de lei, pentru fiecare drept de pensie, potrivit Digi24.ro.

Exemplu de calcul pentru o pensie de 5.000 de lei:

  • Contribuție CASS = (5.000 – 3.000) × 10% = 2.000 × 10% = 200 lei
  • Contribuabilul va plăti 200 lei CASS lunar

Pentru comparație, un salariat cu venit brut de 5.000 lei plătește CASS de 500 lei (5.000 × 10%).

Noua reglementare se aplică tuturor categoriilor de pensionari, indiferent de sursa pensiei:

  • Pensiile de stat din sistemul public reglementat de Legea nr. 360/2023
  • Pensiile de serviciu (prevăzute de legi speciale)
  • Pensiile din sistemul privat administrat
  • Pensiile din sistemele facultative

Citeste mai mult

Eveniment

România, sub un val de foc: Caniculă severă și nopți tropicale între 21 și 28 iulie

Publicat

Publicitate

Între 21 și 28 iulie, România va fi afectată de un nou val de caniculă severă, cu temperaturi care pot atinge 40°C în timpul zilei și nopți tropicale, generate de un dom de căldură, scrie alba24.ro.

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) avertizează că România va traversa un nou val de căldură extremă în perioada 21–28 iulie 2025, cu temperaturi care vor ajunge până la 40°C, în special în sudul și sud-estul țării.

Disconfortul termic va fi accentuat, iar indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși constant pragul critic de 80 de unități în majoritatea regiunilor.

Valul de căldură se va instala gradual, începând cu sud-vestul țării, unde se anunță caniculă severă și minime nocturne tropicale, care nu vor coborî sub 20°C.

Pe parcursul săptămânii, valul se va extinde către vest, centru și sud-est, afectând intens Muntenia, Oltenia și Dobrogea.

Evoluția pe zile:

Publicitate

23–24 iulie:

  • Maxime: până la 39°C
  • Minime: peste 20°C, local chiar 26°C
  • Furtuni nocturne în Oltenia, Muntenia și Dobrogea
  • Cer variabil, averse izolate în nord și centru

În București:

  • Ziua: 37°C
  • Noaptea: averse și descărcări electrice

24–25 iulie:

  • Maxime între 29°C și 40°C în sud și vest
  • Nopți tropicale accentuate, în special în Dealurile de Vest și litoral
  • Averse și furtuni izolate în zonele montane și în centrul țării

În București:

  • Ziua: 37°C
  • Noaptea: între 19–22°C, cer variabil

25–28 iulie:

  • Disconfort termic persistent în toată țara, în special în sud
  • Posibilă intensificare a caniculei în primele două zile
  • Probabilitate crescută de instabilitate atmosferică spre finalul perioadei: vijelii, descărcări electrice și grindină în vest, nord și centru

Val de caniculă severă: Europa, sub un dom de căldură

Un Heat Dome, sau un dom termic generează un val cald în Europa Centrală și de Est, extinzându-se cu mult peste temperaturile normale. Tendința va dura până în weekendul următor.

Sistemul de înaltă presiune de suprafață în părțile centrale ale continentului european se stabilizează, consideră meteorologii europeni.

Acest lucru va duce la o perioadă semnificativ mai caldă decât de obicei pentru cea mai mare parte a Europei.

Citeste mai mult

Economie

Lista datornicilor, din nou pe tapet: Guvernul propune publicarea numelor celor cu taxe neplătite

Publicat

Publicitate

Guvernul României pregătește o modificare semnificativă a Codului de Procedură Fiscală, ce prevede reintroducerea unei măsuri controversate: publicarea listei cu persoanele fizice care au datorii restante către stat, scrie alba24.ro.

Este vorba despre o schimbare ce vizează eliminarea secretului fiscal, pentru a permite autorităților locale și centrale să afișeze public numele, natura și cuantumul sumelor restante ale contribuabililor.

Publicarea Listei datornicilor: Ce prevede noua propunere

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a anunțat că Executivul lucrează la un proiect prin care se va modifica actualul cadru legal. Potrivit acestuia, datele considerate până acum confidențiale, cum ar fi numele contribuabilului, tipul datoriei (impozit pe casă, mașină, amenzi, etc.) și suma restantă, vor putea fi făcute publice.

„Vom propune eliminarea de la secretul fiscal a acestor informații care privesc un contribuabil, natura datoriilor și cuantumul acestora, astfel încât autoritățile locale să le poată publica pe site-uri oficiale pentru o transparență totală”, a declarat Cseke Attila într-o conferință susținută alături de premierul Ilie Bolojan.

Este de precizat că această măsură se referă strict la persoanele fizice, nu și la firmele cu datorii la bugetul de stat. În cazul companiilor, o decizie în acest sens ar trebui luată de Ministerul Finanțelor, a subliniat ministrul.

Publicitate

De ce se revine la publicarea listei datornicilor

Măsura vine într-un context în care Guvernul aplică noi pachete de austeritate pentru reducerea deficitului bugetar și îmbunătățirea colectării taxelor. Publicarea listei datornicilor este considerată o formă de presiune socială și morală asupra celor care refuză să-și achite obligațiile fiscale.

Totodată, decizia vine și ca reacție la scăderea nivelului de transparență în alte domenii ale administrației publice. Pe 29 mai 2025, Curtea Constituțională a României (CCR) a decis că declarațiile de avere ale funcționarilor publici nu mai trebuie să includă veniturile și bunurile soților sau copiilor. Acestea nu mai sunt obligatorii nici măcar pentru publicare.

Când va intra în vigoare măsura

Publicarea listei datornicilor va fi inclusă în al doilea pachet de măsuri fiscale pregătit de Guvern, care urmează să fie aprobat în perioada următoare. Nu a fost încă oferit un calendar clar privind adoptarea și aplicarea acestei modificări legislative, dar oficialii spun că va fi implementată „cât mai curând posibil”.

Publicarea listelor cu datornici nu este o idee nouă

În trecut, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) publica periodic liste cu persoane fizice și juridice cu datorii mari la bugetul de stat, însă practica a fost suspendată pe motiv de confidențialitate fiscală și protecția datelor personale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending