Connect with us
Publicitate

Eveniment

APIA Botoșani vizează carnetele de rentă viageră agricolă

Publicat

Publicitate

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Centrul Judetean Botosani informează că, pentru obţinerea sumei de bani reprezentând renta viageră agricolă aferentă anului 2023, rentierii vor solicita viza anuală, în perioada 01.03 – 31.08.2024, fie prin prezența fizică la sediile Centrelor Județene APIA, fie prin mijloace electronice de comunicații sau poștă/curier.

Pentru vizarea electronică, rentierii vor transmite documentele necesare acordării vizei pe adresa de e-mail a centrului județean APIA pe raza căruia figurează cu domiciliul și vor contacta telefonic funcționarii APIA pentru a primi confirmarea acordării vizei.

Documentele pe care trebuie să le prezinte rentierul la depunerea declaraţiilor de vizare, personal sau prin împuternicit/mandatar/curator, sunt:

Publicitate

– carnetul de rentier agricol;

– actul de identitate al solicitantului;

– decizia de la comisia de expertiză medicală – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I sau II/decizia de la comisia de expertiză medicală și decizia de pensionare la limită de vârstă – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I sau II a cărei pensie de invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă;

Publicitate

– procură notarială autentificată/curatelă/hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului agricol, în original, numai pentru cazurile în care vizarea carnetului de rentier agricol este solicitată prin reprezentant legal;

– contractul/contractele de arendare încheiat/încheiate până la data de 30 septembrie 2011, cu respectarea prevederilor Legii arendării nr.16/1994*), cu modificările şi completările ulterioare, sau încheiat/încheiate după data de 1 octombrie 2011, cu respectarea prevederilor Codului civil;

– extras de cont pe numele rentierului agricol, deschis la oricare bancă de pe teritoriul României, în lei (opţional);

Publicitate

– declarația pentru obţinerea vizei anuale conform modelului din Anexa la Normele metodologice de aplicare a prevederilor „titlului XI Renta viageră agricolă” din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, aprobate prin Ordinul nr.1272/2005.

Informații pentru moștenitorii rentierilor

În cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia până la data decesului poate fi încasată de moştenitorii săi, cu condiţia respectării prevederilor art.8 din Legea 247/2005 Titlu XI, și a depunerii, la oricare Centru APIA, până la data limită 15.10.2023, a cererii de moștenitor însoțită de următoarele documente justificative:

  • carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original);
  • copie a certificatului de deces;
  • copie a actului doveditor privind calitatea de moștenitor (certificat de moştenitor sau certificat de calitate de moştenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune învestită cu formula „definitivă”);
  • copie după B.I/C.I./paşaport al moştenitorului;
  • împuternicire/declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi moştenitori privind solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original);
  • extras de cont pe numele moștenitorului.

Deoarece carnetul de rentier este un document care se depune obligatoriu în original, acest tip de cerere poate fi depusă la sediul centrului județean APIA sau transmisă prin poștă/curier .

Plata rentei viagere agricole, conform prevederilor art.6 alin.1 şi alin.2, din Legea 247/2005 Titlul XI, se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie 2024, prin mandat poştal sau virament bancar.

Legislaţie:

  • Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, titlul XI renta viageră agricolă, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale şi al ministrului finanţelor publice 1272/26503/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor titlului XI “Renta viageră agricolă” din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările ulterioare.

Datele de contact ale Centrelor APIA le puteți vizualiza pe site-ul instituției

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Botoșani: Județul cu cei mai puțini angajați din Moldova. Este al treilea pol al sărăciei în România

Publicat

Publicitate

Botoșaniul are cei mai puțini angajați din Moldova și este una dintre cele mai sărace zone din România. Mai mult de jumătate din populația județului nu muncește, iar un sfert dintre locuitori nu au nici măcar zece clase, nivelul minim pentru a se putea califica. Mulți nu au niciun venit, scrie ADEVĂRUL.

Botoșaniul este un județ în cădere liberă, cel puțin din punct de vedere al numărului de persoane care au o slujbă. De mai bine de un deceniu, Botoșaniul se zbate la finalul clasamentului național din punct de vedere al ocupării forței de muncă, dar anul acesta a căzut complet în statistici. Conform datelor de la Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă, Botoșaniul a ajuns ultimul județ din Moldova din punct de vedere al ocupării forței de muncă. Până și Vasluiul stă mai bine. La nivel național, Botoșaniul este antepenultimul județ după același criteriu și unul dintre cele trei poluri ale sărăciei din România.

O cădere constantă. Nici măcar jumătate din populație nu muncește

Botoșani este un județ cu mari probleme din punct de vedere al ocupării forței de muncă. Pe scurt, puțini dintre locuitori au un loc de muncă. Dintr-o populație totală de peste 380.000 de locuitori, mai bine de 140.000 sunt pensionari și copii. Rămâne o forță activă de aproximativ 240.000 de persoane. Dintre aceștia mai bine de jumătate nu au loc de muncă. Sau mai precis rata de ocupare este de numai 43.7%. O bună parte nu figurează nici măcar ca șomeri sau aflați în căutarea unui loc de muncă. Sunt efectiv oameni fără niciun venit. Această situație este întâlnită din anul 2006, atunci când Botoșaniul tot pe ultimul loc era în Moldova din punct de vedere al forței de muncă. După un reviriment apărut în urma aderării României la Uniunea Europeană, Botoșaniul s-a prăbușit din nou. În 2022 era pe penultimul loc în Moldova,din punct de vedere al ocupării forței de muncă, cu o rată a ocupării de 45.9%. Anul acesta însă Botoșaniul a căzut pe ultimul loc. Un loc aparte îl ocupă și asistații social, sau cei cu venim minim garantat. Dintre aceștia, majoritatea nu a avut vreodată loc de muncă. ”Sunt 2000 de persoane la venit minim garantat care nu au muncit niciodată”, precizează și Anca Apăvăloaie, director AJOFM Botoșani.

Publicitate

Fără studii, fără calificare

Situția este foarte dificilă. Și asta în condițiile în care doar 110.000 de persoane muncesc într-un județ cu o populație de peste 380.000 de locuitori. Mulți dintre cei fără loc de muncă nici măcar nu au studiile necesare pentru a se califica într-o meserie. Sunt practic condamnați la sărăcie. Pot cel mult ocupa posturi de muncitor necalificat, femeie de serviciu, angajat în agricultură și în general meserii slab remunerate. ”Nivelul de studii al persoanelor care sunt înregistrate în evidența AJOFM este unul foarte redus. Ponderea cea mai mare fiind reprezentată de persoane care dețin un nivel de studii de maxim opt clase”, spune Anca Apăvăloaie. În plus, în comunități rurale, cele mai sărace, abandonul școlar este în floare. Mulți absolvenți de clasa a VIII a preferă să muncească prin gospodărie și mai apoi, după împlinirea vârstei de 16 ani, să meargă în străinătate la muncă sezonieră.

Programe speciale pentru un județ special

Reprezentanții AJOFM spun că au un plan bine pus la punct pentru remedierea acestei situații și pentru a fi cât mai aproape de target-ul național. Mai exact, în 2027 ar trebui să fie cât mai aproape de rata de ocupare a forței de muncă, pe județ,  de 75%. În momentul de față pare aproape imposibil, dar încercarea moarte nu are dau, de înțeles reprezentanții AJOFM Botoșani. Mai precis, au fost accesate mai multe proiecte atât cu finanțare guvernamentală cât și europeană, în parteneriat cu instituții, ONG-uri dar și antreprenori, tocmai pentru a găsi o soluție de formare, calificare și angajare a tuturor celor care nu au nici studii, nici loc de muncă. Sunt proiecte complexe, cu informare, consiliere, cursuri de calificare, burse ale locurilor de muncă, întâlniri între persoanele fără job și angajatori, plus multe altele. ”Lucrăm la ora actuală pentru depunerea a cinci cereri de finanțare cu grup țintă, persoanele vulnerabile, din toată sfera acestora”, spune Anca Apăvăloaie.

Sursa: ADEVĂRUL

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Cumpărături de Black Friday. La ce trebuie să fie atenți cei care cumpără din magazine online. Recomandări ANCOM

Publicat

Publicitate

Cumpărături de Black Friday. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) atenționează asupra unor probleme ce pot apărea în perioada ofertelor promoționale. Pot fi înregistrate cazuri de livrări întârziate ale produselor comandate online sau tentativă de fraudă la livrarea coletelor, scrie alba24.ro.

ANCOM recomandă utilizatorilor să acorde o atenție sporită opțiunilor și condițiilor de livrare, precum și autenticității informațiilor de-a lungul întregului proces de achiziție online.

Cumpărături de Black Friday. Recomandări ANCOM

Publicitate

În această perioadă, având în vedere numărul mare de comenzi, este posibilă apariția unor întârzieri la livrarea coletelor sau a deteriorării sau pierderii acestora în timpul transportului.

Atunci când fac comenzi online, utilizatorii ar trebui să acorde o atenție sporită ofertelor propuse de comercianți și să verifice următoarele aspecte:

  • opțiunile de livrare oferite de magazinul online. Utilizatorii pot lua în calcul să solicite servicii suplimentare de siguranță, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată
  • modalitățile de livrare a bunului (la adresă, la un punct de lucru al furnizorului sau la un sistem automat de livrare – locker, easybox, pachetomat, cutie pentru colete sau casete de expediere a coletelor)
  • modalitățile de plată a bunului la livrare (numerar sau POS)
  • termenul de livrare, care poate fi mai mare decât în alte perioade ale anului
  • dacă se oferă livrarea la ușă a unor produse voluminoase (mobilă, electrocasnice etc.). Livrarea bunurilor cu o greutate mai mare de 31,5 kg nu reprezintă prestarea unui serviciu poștal, ci a unui serviciu de transport marfă
  • dacă ambalajul coletului livrat prezintă urme de deteriorare, caz în care se poate solicita întocmirea unui document în care să fie specificată starea ambalajului sau se poate refuza coletul
  • identitatea expeditorului, în special în cazul în care contravaloarea bunurilor este achitată furnizorului de servicii poștale (bunuri expediate prin serviciul contra ramburs).

Cumpărături de Black Friday. Atenționări privind tentativele de fraudă

ANCOM și Directoratul Național de Securitate Cibernetică recomandă cumpărătorilor să acceseze scamadviser.com pentru a verifica dacă magazinul online este real și dacă produsele vândute sunt autentice.

Publicitate

ANCOM atrage atenția utilizatorilor să nu răspundă mesajelor (SMS, e-mail) transmise aparent de un furnizor de servicii poștale prin care se solicită accesarea unui link și completarea de informații personale (de exemplu, numărul cardului bancar) necesare livrării unui colet. Dacă utilizatorul a fost victima unei înșelăciuni sau a dat curs unui astfel de mesaj este necesar să informeze furnizorul de servicii poștale și să se adreseze organelor de poliție pentru începerea investigațiilor.

Cumpărături de Black Friday. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) atenționează asupra unor probleme ce pot apărea în perioada ofertelor promoționale.

Publicitate

Pot fi înregistrate cazuri de livrări întârziate ale produselor comandate online sau tentativă de fraudă la livrarea coletelor.

ANCOM recomandă utilizatorilor să acorde o atenție sporită opțiunilor și condițiilor de livrare, precum și autenticității informațiilor de-a lungul întregului proces de achiziție online.

Cumpărături de Black Friday. Recomandări ANCOM

În această perioadă, având în vedere numărul mare de comenzi, este posibilă apariția unor întârzieri la livrarea coletelor sau a deteriorării sau pierderii acestora în timpul transportului.

Atunci când fac comenzi online, utilizatorii ar trebui să acorde o atenție sporită ofertelor propuse de comercianți și să verifice următoarele aspecte:

  • opțiunile de livrare oferite de magazinul online. Utilizatorii pot lua în calcul să solicite servicii suplimentare de siguranță, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată
  • modalitățile de livrare a bunului (la adresă, la un punct de lucru al furnizorului sau la un sistem automat de livrare – locker, easybox, pachetomat, cutie pentru colete sau casete de expediere a coletelor)
  • modalitățile de plată a bunului la livrare (numerar sau POS)
  • termenul de livrare, care poate fi mai mare decât în alte perioade ale anului
  • dacă se oferă livrarea la ușă a unor produse voluminoase (mobilă, electrocasnice etc.). Livrarea bunurilor cu o greutate mai mare de 31,5 kg nu reprezintă prestarea unui serviciu poștal, ci a unui serviciu de transport marfă
  • dacă ambalajul coletului livrat prezintă urme de deteriorare, caz în care se poate solicita întocmirea unui document în care să fie specificată starea ambalajului sau se poate refuza coletul
  • identitatea expeditorului, în special în cazul în care contravaloarea bunurilor este achitată furnizorului de servicii poștale (bunuri expediate prin serviciul contra ramburs).

Cumpărături de Black Friday. Atenționări privind tentativele de fraudă

ANCOM și Directoratul Național de Securitate Cibernetică recomandă cumpărătorilor să acceseze scamadviser.com pentru a verifica dacă magazinul online este real și dacă produsele vândute sunt autentice.

ANCOM atrage atenția utilizatorilor să nu răspundă mesajelor (SMS, e-mail) transmise aparent de un furnizor de servicii poștale prin care se solicită accesarea unui link și completarea de informații personale (de exemplu, numărul cardului bancar) necesare livrării unui colet. Dacă utilizatorul a fost victima unei înșelăciuni sau a dat curs unui astfel de mesaj este necesar să informeze furnizorul de servicii poștale și să se adreseze organelor de poliție pentru începerea investigațiilor.

În plus, în cazul bunurilor expediate prin serviciul contra ramburs, ANCOM recomandă ca înainte de achitarea sumei de bani solicitate, destinatarii care primesc coletul să se asigure că ei sau un alt membru al familiei au făcut o astfel de comandă online.

Cumpărături de Black Friday. Unde pot fi transmise reclamații

În situațiile în care întâmpină probleme legate de livrarea unor produse comandate online, utilizatorii trebuie să se adreseze, în primul rând, magazinului online. Mai multe detalii despre livrarea comenzilor online sunt disponibile aici.

În lipsa unei soluționări amiabile de către magazinul online, consumatorii se pot adresa:

  • Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor  – în cazul în care comerciantul este situat pe teritoriul României;
  • reprezentantului local al Centrului European al Consumatorilor, în cazul unui comerciant dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene.

În cazul unui comerciant dintr-un stat care nu este membru al Uniunii Europene, soluționarea reclamațiilor se desfășoară conform mențiunilor de pe site-ul comerciantului respectiv.

Pentru orice reclamație ulterioară este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele care pot dovedi achiziția făcută (factură, bon fiscal, formularul de livrare etc.).

ANCOM nu poate impune furnizorului de servicii poștale implicat în livrare să reia livrarea coletului returnat, fără costuri de expediere, sau să ofere eventuale despăgubiri ca urmare a modului în care a gestionat expedierea acestuia. ANCOM poate însă analiza și, după caz, sancționa conduita furnizorului implicat în livrarea bunului din perspectiva legislației din domeniul serviciilor poștale.

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2024: Sfinții Mucenici Galaction și Epistimia

Publicat

Publicitate

Galaction a fost fiul lui Clitofont și al Levkipiei și a murit pentru Hristos la vârsta de 30 de ani. Epistimi nu avea decât 16 ani când a murit pentru credința ei. Clitofont era un bogat din orașul Emesa Feniciei, iar Levkipia fiica unui conducător de oraș, pe nume Memnont.

Fiind stearpă, Levkipia mersese la doctori și vrăjitori în speranța că va putea naște un copil, însă nu a aflat nici o rezolvare. Într-o zi a bătut la poarta casei un bătrân pe nume Onufrie, care ascundea faptul că era preot și monah sub haine de cerșetor. Levkipia l-a chemat înăuntru și i-a destăinuit mare ei supărare. Atunci, bătrânul i-a făgăduit că dacă va crede în Dumnezeul creștinilor și se va boteza, rugămintea ei de a avea un copil va fi împlinită. Acceptând să fie botezată, nu la mult timp Levkipia a născut un băiat, convingând astfel și pe soțul ei Clitofont să se boteze.

Ei l-au numit pe copil Galaction și l-au crescut în credința creștină și i-au oferit o bună educație. La vârsta de 24 de ani, Galaction este logodit de către tatăl său cu tânăra Epistimia care era păgână. Din cauza persecuției lui Deciu și a lui Secund, conducătorul orașului Emesa, împotriva creștinilor, Galaction și-a botezat logodnica în ascuns, în râul Chefis, la fel ca și pe Evtolmie, un slujitor din casa Epistimiei.

Publicitate

Hotărând să-și dedice viața monahismului, ei au părăsit orașul, și s-au îndreptat spre cele două mănăstiri din Muntele Publion, una pentru maici și alta pentru călugări. După ce păgânii au aflat de existența celor două mănăstiri, au trimis armată pentru a prinde toții monahii, între care a fost prins și Galaction. Epistimia i s-a alăturat în scurt timp, mărturisind ea însăși că este creștină.

Au fost supuși supliciilor și în cele din urmă au suferit moarte martirică mărturisind credința în Domnul și Dumnezeul nostru Iisus Hristos.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

(P) Florin Gavril (PSD) către Valeriu Iftime: „I-ați făcut o funcție specială fiului, la fel cum PNL a vrut să facă o lege specială pentru Iohannis”

Publicat

Publicitate

Candidatul PSD Botoșani la Camera Deputaților, Florin Gavril, îi cere noului președinte al Consiliului Județean, Valeriu Iftime, să îl retragă pe fiul său din poziția de conducere a Camerei de Comerț Botoșani și să renunțe la funcția de președinte de onoare al organizației.

 

Social-democratul susține că decizia lui Iftime de „a lăsa moștenire” conducerea Camerei de Comerț Botoșani este o sfidare la adresa tinerilor botoșăneni care muncesc din greu pentru a-și asigura un viitor mai bun.

Publicitate

 

V-ați început mandatul cu un act de NEPOTISM! Ați creat o funcție nouă la Camera de Comerț Botoșani, special pentru fiul dumneavoastră. Asta se numește NEPOTISM! I-ați făcut o funcție specială fiului, la fel cum PNL a vrut să facă o lege specială pentru Iohannis sau un amendament pentru pensia specială a lui Nicolae Ciucă”, a declarat Florin Gavril.

 

Publicitate

Social-democratul consideră că schimbările făcute de Valeriu Iftime în conducerea Camerei de Comerț arată „intenția sa clară” de a continua să facă afaceri prin interpuși, ceea ce intră în conflict de interese cu poziția de președinte al Consiliului Județean.

 

Aceste mișcări, prin care domnul Iftime și-a asigurat controlul în continuare la Camera de Comerț, prin intermediul fiului său, ne arată că nu vrea să renunțe la titlu de „rege al achizițiilor publice” și la afacerile cu bani publici care i-au adus miliarde de euro în conturile firmelor sale. Subliniez, miliarde de EURO, nu lei! Asta explică de ce domnul Iftime a refuzat să răspundă la solicitarea noastră de a prezenta afacerile cu bani publici pe care le-a făcut anterior și cine sunt persoanele care controlează acum firmele sale”, a precizat Florin Gavril.

Publicitate

 

Potrivit informațiilor apărute în presa botoșăneană, în urma unor decizii luate cu puțin înainte ca Valeriu Iftime să-și preia mandatul de președinte al Consiliului Județean, la nivelul consiliului de conducere al Camerei de Comerț Botoșani s-a creat o nouă funcție, de vicepreședinte, în care a fost numit Vlad Iftime, fiul celui care a condus instituția. Acesta a preluat prerogativele de președinte de la tatăl său, care a preluat funcția de președinte de onoare, după ce a devenit oficial președintele Consiliului Județean.

 

https://www.facebook.com/share/r/xPJH1phrzxVymuTL/

 

CMF11240017

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending