Connect with us
Publicitate

Eveniment

Apelurile telefonice repetate și hărțuirea online pot atrage un ordin de protecție

Publicat

Publicitate

Lista faptelor de violență pentru care se poate emite un ordin de protecție. Acesta va putea fi emis în mai multe situații.

Ministrul Justiţiei a anunțat că peste 16.000 de ordine de protecţie au fost emise până la 1 septembrie. S-au înregistrat 160 de cazuri de violenţă domestică pe zi.
Potrivit ministrului, fost extins sistemul ordinului de protecție la:

toate formele de violență fizică, dar și psihică: hărțuire online, apeluri telefonice multiple, urmărire
nu e nevoie ca agresorul să fie membru de familie.
Lista faptelor de violență pentru care se poate emite un ordin de protecție: cine îl poate solicita
Poate solicita instanţei (personal sau prin reprezentant legal) emiterea unui ordin de protecţie:

Publicitate

persoana a cărei viaţă, integritate fizică sau psihică ori libertate este pusă în pericol prin acte de violenţă din partea unei alte persoane
Acesta poate fi emis pentru o perioadă de 12 luni. Sunt prevederi dintr-un proiect iniţiat în acest sens de Guvern, adoptat luni de Senat.

Cererea de emitere a ordinului de protecţie poate fi introdusă în numele victimei:

şi de procuror şi de reprezentantul autorităţii sau structurii competente
la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, cu atribuţii în materia protecţiei victimelor infracţiunilor.
Lista faptelor de violență: 160 de cazuri de violență domestică pe zi
Peste 16.000 de ordine de protecţie au fost emise până la 1 septembrie, a anunțat ministrul Justiției. S-au înregistrat 160 de cazuri de violenţă domestică pe zi.

Publicitate

„160 de cazuri de violenţă domestică pe zi în România. O statistică tristă pe care trebuie să o oprim!

Extinderea ordinului de protecţie, pentru orice victimă a violenţei de orice fel, adoptată astăzi (luni – n.r.) de Plenul Senatului.

La nivel naţional, până la 1 septembrie, au fost emise 8.629 de ordine de protecţie provizorii (şi 7.814 de ordine de protecţie).

Publicitate

Cu toate acestea, sunt foarte multe femei, care, de frică sau din alte motive, nu au curaj, aleg să-şi ducă suferinţa acasă, singure, tăcute şi în durere. (…)

O societate mai sigură are nevoie de legi solide şi acest proiect este un pas înainte”, a afirmat Alina Gorghiu.

Lista faptelor de violență: situații în care poate fi emis ordinul de protecție
”Legislaţia protejează în privinţa violenţei, prin acest ordin de protecţie, exclusiv partea de familie.

Violenţa domestică se aplică pentru violenţa în cazul membrilor de familie.

Prin acest proiect de lege preluăm acest mecanism al ordinului de protecţie şi îl extindem la orice tip de violenţă din societate, pentru orice tip de agresor.

De exemplu, dacă în curtea unui bloc, în faţa unui bloc, un bărbat care este beat agresează în mod constant unul din vecini, se poate aplica acest ordin de protecţie.

Dacă online te hărţuieşte cineva în mod constant, te ameninţă, îţi intră în telefon, îţi distribuire pozele către absolut oricine altcineva, chiar dacă nu este membru al familiei tale, vei putea beneficia de ordin de protecţie la solicitarea ta”, a explicat Gorghiu, într-o declarație din septembrie.

Lista faptelor de violență – ordin de protecție
Prin acte de violenţă se înţelege:

orice lovire sau act de violenţă cauzatoare de suferinţe fizice
orice act de violenţă de natură sexuală
ameninţarea unei persoane cu săvârşirea unei infracţiuni sau a unei fapte păgubitoare ilicite îndreptate împotriva sa ori a altei persoane, dacă este de natură să îi producă o stare de temere
fapta repetată de urmărire a unei persoane, fără drept sau fără un interes legitim ori de supraveghere a locuinţei, a locului de muncă sau a altor locuri frecventate de către aceasta
efectuarea de apeluri telefonice sau alte tipuri de comunicări prin mijloace de transmitere la distanţă care, prin frecvenţă, conţinut sau momentul în care sunt emise creează temere, precum şi alte acţiuni cu efect similare
Lista faptelor de violență – hărțuire online
orice act de hărţuire online, mesaje online instigatoare la ură, urmărire online, ameninţări online
publicarea neconsensuală de informaţii şi conţinut grafic intim
accesul ilegal la comunicaţii şi date private şi orice altă formă de utilizare abuzivă a tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor, cu scopul de a umili, speria, reduce la tăcere victima
încercarea de a determina sau determinarea unei persoane prin corupere, prin constrângere ori prin altă faptă cu efect vădit intimidant să nu sesizeze organele de urmărire penală, să nu dea declaraţii, să îşi retragă declaraţiile, să dea declaraţii mincinoase, să nu prezinte probe, într-o cauză penală, civilă sau în orice altă procedură judiciară
orice alte acte de violenţă fizică sau psihică ce pun în pericol viaţa, integritatea fizică sau psihică ori libertatea unei persoane.
Vezi integral: Legea privind ordinul de protecție

Lista faptelor de violență: durata măsurilor dispuse

„Durata măsurilor dispuse prin ordinul de protecţie se stabileşte de judecător, fără a putea depăşi 12 luni de la data emiterii acestuia.

Dacă hotărârea nu cuprinde nicio menţiune privind durata măsurilor dispuse, acestea vor produce efecte pentru o perioadă de 12 luni de la tata emiterii ordinului”, prevede un amendament aprobat la comisii.

Potrivit iniţiatorului, raţiunea introducerii reglementării privind ordinul de protecţie este crearea unui instrument juridic eficient.

Acesta să fie similar celui pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice. În legislaţia în vigoare, pentru victimele actelor de violenţă, altele decât cele din sfera domestică, există doar protecţie penală.

Noile reglementări cuprind măsuri care vizează respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului.

Sunt vizate dreptul la viaţă şi la integritate fizică şi psihică al persoanelor care sunt victimele unor acte de violenţă fizică sau psihică.

Prevederile legale vor contribui la identificarea timpurie a acţiunilor sau comportamentelor deviante ale agresorilor şi la aplicarea unor măsuri de prevenţie speciale, destinate acestora.

Măsuri dispuse prin ordinul de protecție
Ordinul de protecţie poate cuprinde una ori mai multe dintre următoarele măsuri – obligaţii sau interdicţii:

„evacuarea temporară a agresorului din locuinţa comună
reintegrarea victimei şi, după caz, a membrilor familiei acesteia, în locuinţa comună
obligarea agresorului la păstrarea unei distanţe minime determinate faţă de victimă, faţă de membrii familiei acesteia ori faţă de reşedinţa, locul de muncă sau unitatea de învăţământ a persoanei protejate
interdicţia pentru agresor de a se deplasa în anumite localităţi sau zone determinate pe care persoana protejată le frecventează ori le vizitează periodic
obligarea agresorului de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere; interzicerea oricărui contact, inclusiv telefonic, prin corespondenţă sau în orice alt mod, cu victima
obligarea agresorului de a preda poliţiei armele, componentele esenţiale şi muniţiile deţinute, documentele în care acestea sunt înscrise, precum şi autorizaţia/autorizaţiile de procurare a armelor emisă/emise pe numele acestuia.
Instanţa de judecată poate dispune şi alte măsuri, de exemplu, consilierea psihologică, psihoterapie şi poate recomanda internarea voluntară sau, după caz, poate solicita internarea nevoluntară, în condiţiile legii”, conform expunerii de motive.

Judecata în aceste cauze, de urgență
În proiect se menţionează că judecata în astfel de cauze se face de urgenţă, iar asistarea victimei şi a agresorului este obligatorie.

În caz de urgenţă deosebită, instanţa poate emite ordinul de protecţie şi fără citarea părţilor. Hotărârea prin care se soluţionează cererea de emitere a ordinului de protecţie este supusă numai apelului.

Revocarea ordinului de protecţie poate fi solicitată, în condiţiile stabilite de lege, de persoana împotriva căreia s-a dispus o măsură prin ordinul de protecţie.

Agresorul poate fi cazat în centre rezidențiale
Dacă a fost luată măsura de evacuare temporară a agresorului, iar acesta nu are asigurată cazarea din altă sursă:

i se va asigura de îndată informarea şi orientarea, la cererea sa, către centrele rezidenţiale care oferă cazare pentru persoanele fără adăpost sau adăposturile de noapte, gestionate de autorităţile administraţiei publice locale, sau orice alt loc adecvat.
Dacă agresorul solicită cazarea într-un centru rezidenţial, acesta va fi orientat şi condus de îndată către acesta de către echipa mobilă (art.51 din Legea nr.217/2003 privind prevenirea şi combaterea violenţei domestice).

Proiectul legislativ privind ordinul de protecţie va fi dezbătut şi supus votului în plenul Camerei Deputaţilor, for decizional în acest caz.

surse: agerpres.ro, senat.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Sondaj INSCOP: Surpriză în topul partidelor la alegerile parlamentare. Ce formațiune ocupă locul 2

Publicat

Publicitate

Un sondaj realizat de INSCOP la nivel național, în perioada 7-12 noiembrie, la comanda cotidianului Libertatea, indică faptul că PSD conduce în clasamentul intenției de vot pentru alegerile parlamentare, urmat de AUR.

„Pe data de 1 Decembrie se vor organiza alegeri parlamentare. Dvs cu ce partide ați vota dintre următoarele?”, a fost întrebarea din sondajul Libertatea.

Raportat la cei care declară că vin sigur la vot:

Publicitate
  • 30.7% PSD,
  • 21.2% AUR,
  • 15.4% PNL,
  • 12.8% USR,
  • 5.3% SOS România
  • UDMR 4.7%, REPER 3.1%,
  • Partidul Drept 1%, PER 0.8%, FD 1.3% și Partidul SENS 1.1%.

0.6% dintre respondenți spun că ar vota un independent, iar 2% alt partid.

Metoda de cercetare: interviu prin intermediul chestionarului.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Efective sporite de jandarmi pentru evenimentele de la sfârșitul acestei săptămâni pentru a preîntâmpina incidente nedorite

Publicat

Publicitate

Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani a suplimentat efectivele angrenate în misiuni de ordine publică la finalul săptămânii, pentru ca manifestările publice cu caracter sportiv și cultural-artistic să se desfășoare în condiții de siguranță pentru participanți.

Vineri, începând cu ora 17.00, jandarmii vor avea în atenție evenimentul aniversar ARTA 56, organizat la Sala de sport Obor din orașul Darabani, unde este așteptat un număr mare de spectatori.

Sâmbătă, efectivele de jandarmerie vor asigura ordinea și siguranța publică pe Stadionul municipal Dorohoi, la meciul de fotbal de Liga a III-a dintre echipele Gloria Ultra – A.C.S. F.C. Bacău.

Publicitate

În ultima zi a săptămânii, de la ora 12.00, jandarmii vor fi alături de spectatori și vor acționa pentru respectarea fair-play-ului sportiv la meciul de fotbal dintre echipele A.C.S. Rapid Plopenii Mari – A.F.C. Cristalul Dorohoi, din faza judeteană a Cupei României, disputat la Complexul Sportiv Săveni.

În cadrul acestor misiuni, jandarmii vor coopera cu efective de poliție și pompieri, care vor acționa potrivit competențelor instituționale în vederea preîntâmpinării unor incidente nedorite.

Misiunile jandarmilor pentru siguranța cetățenilor, executate independent sau în cooperare cu polițiștii botoșăneni, vor continua zilnic pentru prevenirea și combaterea infracțiunilor, contravențiilor și a consumului de substanțe cu efect psihoactiv, precum și pentru intervenția la apelurile făcute la numărul unic de urgență 112.
Recomandăm participanților la manifestările publice să respecte măsurile stabilite de organizatori și indicațiile forțelor de ordine, să acorde atenția cuvenită minorilor care îi însoțesc și bunurilor personale de valoare și să solicite sprijinul jandarmilor în mod direct, atunci când situația o impune.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Alexandra Huțu, candidat PSD Senat: „Avem cele mai multe programe pentru susținerea familiilor și copiilor, dintre toate partidele”

Publicat

Publicitate

Parlamentarul social-democrat botoșănean Alexandra Huțu a prezentat o parte din programele dedicate familiilor cu copii pe care PSD le-a pregătit pentru următorii 4 ani.

 

Investiția în copii reprezintă cea mai importantă investiție, pentru că investim în viitor. De aceea, misiunea noastră este să asigurăm pentru toți copiii din România o viață cât mai bună și mai prosperă, respectându-le drepturile și șansele de a crește și de a se dezvolta într-o societate a drepturilor, libertăților și egalităților de șanse. În programul de guvernare am prevăzut atât măsuri fiscale de reducere a impozitelor pentru familiile cu venituri mici, cu mai mulți copii sau cu un singur părinte, cât și asigurarea de investiții pentru renovarea locuințelor din mediul rural, dar și măsuri de spijin pentru femeile care devin mame”, a declarat Alexandra Huțu.

Publicitate

 

Programele inițiate de miniștrii social-democrați care vor fi continuate de PSD dacă va intra la guvernare de anul viitor, sunt cele pentru susținerea cuplurilor cu probleme de fertilitate, sprijin financiar de 10.000 de lei la nașterea copilului pentru mamele cu vârsta între 20-30 de ani care au un venit și programul prin care familiile cu cel puțin 3 copii și cele monoparentale cu venituri reduse vor beneficia de gratuitate pentru copii la transport public, în tabere, acces la activități culturale și sportive și consiliere psihologică.

 

Publicitate

Măsurile fiscale prevăzute se referă la: reducerea contribuției pentru sănătate la salariile membrilor familiilor cu copii, finanțarea cursurilor de recalificare pentru părintele singur cu venituri mici, care dorește să-și schimbe domeniul profesional, prin oferirea de vouchere pentru servicii „before și after-school” și vouchere cu valoarea de 1.500 de lei per copil, pentru consultații și tratamente stomatologice sau pentru cheltuielile legate de educație.

 

Programul Utilități în interiorul locuințelor din mediul rural propus de PSD constă în finanțări cu fonduri europene acordate de stat pentru izolarea termică a locuințelor individuale, montarea ferestrelor cu geam termopan, precum și instalarea sistemelor fotovoltaice de încălzire și producere de energie pentru reducerea costurilor cu energia pentru familiile cu venituri mici.

Publicitate

 

Statul român este obligat să implementeze politici de încurajare a natalităţii şi de susţinere a mamelor și a familiilor. Datele ultimului Recensământ al Populaţiei au arătat o scădere de 1,1 milioane de locuitori faţă de recensământul din 2011, iar motivele care stau în spatele acestei scăderi sunt natalitatea în scădere continuă, migraţia şi deficitul demografic. Având în vedere toate acestea, este necesar să se pună accent pe o promovare permanentă a politicilor de creștere a natalităţii şi de scădere a migrației – ca factori ce țin de strategia națională de dezvoltare a țării noastre”, a subliniat candidata PSD Botoșani pentru Senat.

 

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=122192194124217251&id=61556517540983&rdid=ZrxlqBxHYqCfBv07

 

CMF11240017

Citeste mai mult

Eveniment

Activitatea notarială electronică: Cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze fizic la notar, în anumite situații

Publicat

Publicitate

Activitatea notarială electronică. Guvernul a aprobat, joi, un proiect de lege privind activitatea notarială electronică. Prin intermediul unei platforme denumită Top-not, notarii vor putea legaliza documente și în variantă digitală care să aibă aceeași valoare ca și documentele pe hârtie, scrie alba24.ro

În plus, în anumite situații nu va mai fi nevoie de prezența fizică a cetățenilor la cabinetele notariale. Noile măsuri ar urma să fie aplicate din anul 2026. 

Proiectul a fost iniţiat de Ministerul Justiţiei, Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Publicitate

„Toate actele şi procedurile notariale electronice vor fi integrate într-o singură platformă IT, denumită Top-not, gestionată de Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România”, a scris ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, pe Facebook.

„Cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze fizic la un birou notarial în situaţia în care actele şi procedurile notariale de care au nevoie vor putea fi îndeplinite fără prezenţă fizică”, a explicat ministrul Justiției, Alina Gorghiu.

Potrivit acesteia, printre beneficiile proiectului se află şi sume economisite pentru cei care apelează la serviciile notarilor publici, prin eliminarea costurilor de multiplicare ori legalizare a înscrisurilor, precum şi degrevarea sarcinilor şi înlăturarea muncii manuale a notarilor publici şi a personalului auxiliar din cadrul birourilor notariale.

Publicitate

Proiectul de lege aduce multiple beneficii pentru profesia de notar public, prin modernizarea și eficientizarea activității acestei profesii, și pentru mediul de afaceri național și internațional, permițând accesul simplificat și rapid la serviciile notariale, eliminând obstacolele distanței fizice și oferind o modalitate sigură de stocare și administrare a documentelor notariale. Actele și documentațiile întocmite în formă electronică vor fi administrate în condiții de securitate, păstrând confidențialitatea și integritatea informațiilor, cu respectarea secretului profesional.

Activitatea notarială electronică. Ce reprezintă actul notarial în formă electronică

Potrivit proiectului, actul notarial în formă electronică, purtând semnătura electronică calificată a notarului public, precum și sigiliul electronic calificat al Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, aplicat de platforma Top-not, va fi de autoritate publică și va produce aceleași efecte juridice ca același act notarial întocmit pe suport hârtie.

Notarii publici care optează pentru îndeplinirea actelor și procedurilor notariale în formă electronică vor avea obligația să solicite Uniunii, în prealabil, autorizația pentru desfășurarea activității în această modalitate, precum și accesul la platforma Top-not și la programul informatic unic privind registrele biroului notarial.

Publicitate

Pentru îndeplinirea unui act sau a unei proceduri notariale în formă electronică, părțile vor sesiza notarul public printr-o cerere semnată cu semnătură electronică calificată.

Actele sau procedurile notariale vor putea fi îndeplinite în formă electronică numai la sediul profesional al notarului public, dacă părțile sunt prezente fizic și semnează actul cu semnătură electronică calificată.

La cererea părților, poate fi întocmit în formă electronică orice act notarial prevăzut de lege, cu respectarea normelor de competență teritorială.

Ce proceduri notariale se vor putea îndeplini în formă electronică

Potrivit proiectului aprobat de Guvern, notarul public va putea îndeplini în formă electronică, fără prezența fizică a solicitantului, următoarele acte și proceduri notariale:

  • consultații juridice scrise cu caracter notarial;
  • primirea și păstrarea documentelor în formă electronică în arhiva electronică notarială;
  • darea de dată certă înscrisurilor în formă electronică;
  • legalizarea semnăturii interpretului și traducătorului autorizat de pe traducerile în formă electronică.

De asemenea, va putea fi îndeplinită în formă electronică, fără prezența fizică a solicitantului, și încheierea de îndreptare a erorilor materiale și, după caz, de completare a omisiunilor vădite privind anumite acte și proceduri notariale, respectiv darea de dată certă înscrisurilor în formă electronică și legalizarea semnăturii interpretului și traducătorului autorizat de pe traducerile în formă electronică.

Activitatea notarială electronică: Operațiuni prin mijloace electronice, în procedura succesorală

În procedura succesorală notarială vor putea fi îndeplinite, prin mijloace electronice, fără prezența fizică a părților, următoarele operațiuni:

  • transmiterea cererii privind deschiderea procedurii, însoțită de certificatul de deces în formă electronică;
  • transmiterea cererii de amânare și comunicarea noului termen stabilit;
  • transmiterea cererilor de repunere pe rol a unui dosar succesoral;
  • transmiterea cererilor privind suspendarea procedurii succesorale;
  • transmiterea cererilor de inventariere a bunurilor ce au aparținut defunctului și a celor pentru punerea de sigilii;
  • transmiterea cererilor privind îndreptarea sau completarea actelor care prezintă erori materiale sau omisiuni vădite;
  • transmiterea către notarul public a altor cereri, însoțite, după caz, de documentația aferentă, în vederea îndeplinirii acestei proceduri.

În procedura autentificării înscrisurilor, vor putea fi îndeplinite, prin mijloace electronice, fără prezența fizică a părților, următoarele operațiuni:

  • transmiterea cererii de îndeplinire a procedurii;
  • verificările și comunicările în/către registrele publice, după caz;
  • transmiterea documentelor necesare în formă electronică;
  • transmiterea cererilor privind îndreptarea sau completarea actelor care prezintă erori materiale sau omisiuni vădite;
  • transmiterea către Oficiul Național al Registrului Comerțului a actelor privind societățile;
  • transmiterea de către notarul public a altor cereri, însoțite, după caz, de documentația aferentă, în vederea îndeplinirii acestei proceduri.

Încheierile privind îndreptarea erorilor materiale sau completarea omisiunilor vădite dintr-un act notarial întocmit pe suport hârtie nu pot fi întocmite în formă electronică.

În exercitarea activității notariale, pot fi îndeplinite de către notarul public, prin mijloace electronice, fără prezența fizică a părților, următoarele operațiuni:

  • transmiterea cererilor adresate instituțiilor și autorităților publice;
  • comunicarea cererilor și a oricăror alte documente pentru efectuarea operațiunilor de publicitate imobiliară;
  • solicitarea înregistrării fiscale a contribuabililor, la cererea acestora, ca urmare a îndeplinirii unor acte și proceduri notariale care necesită această operațiune;
  • îndeplinirea formalităților, la solicitarea părții, în vederea exercitării dreptului de preempțiune, în cazurile prevăzute de lege;
  • obținerea oricăror înscrisuri, certificate, avize și autorizații necesare întocmirii actelor și procedurilor notariale.

Eliberarea duplicatelor de pe înscrisurile notariale în altă formă decât cea în care au fost întocmite

La cererea oricăreia dintre părți, a succesorilor acestora, a reprezentantului legal sau convențional, precum și a oricărei persoane care justifică un drept sau un interes legitim, notarul public va putea elibera un duplicat în formă electronică al unui act notarial original pe suport hârtie aflat în arhiva sa, denumit E-duplicat. În cazul în care calitatea de notar public a încetat, iar arhiva acestuia este preluată de către Camera Notarilor Publici, E-duplicatul se eliberează de către un alt notar public desemnat de Președintele Colegiului director al Camerei, indiferent de data întocmirii acestui act.

La cererea oricăreia dintre persoanele menționate anterior, notarul public care a întocmit actul poate elibera un duplicat pe suport hârtie al unui act notarial original în formă electronică, aflat în arhiva Top-not, denumit A-duplicat. În cazul în care notarul public nu mai este în funcție, iar arhiva acestuia este preluată de către Camera Notarilor Publici, A-duplicatul se eliberează de către un alt notar public desemnat de Președintele Colegiului director al Camerei, indiferent de data întocmirii acestui act.

În textul duplicatului se reproduc cuvânt cu cuvânt atât cuprinsul înscrisului original, cât şi cel al încheierii prin care s-a încuviințat întocmirea acestuia. În locul semnăturii originale se menționează numele de familie şi prenumele fiecărui semnatar.

Duplicatul va avea aceeași forță probantă ca înscrisul original.

Pe prima pagină a duplicatului eliberat se va face mențiunea E-duplicat sau A-duplicat, după caz.

Emiterea copiei legalizate de pe înscrisuri într-o altă formă decât cea în care acestea au fost întocmite

Notarul public va elibera copii legalizate în formă electronică numai de pe înscrisurile originale pe suport hârtie prezentate de părți.

Se vor putea legaliza copii electronice atât de pe un înscris original pe suport hârtie în întregime, cât şi de pe părţi determinate ale acestuia, după confruntarea copiei electronice cu originalul. Copia electronică în extras cuprinde și elementele esențiale ale înscrisului şi nu poate denatura înţelesul şi conținutul înscrisului.

Notarul public va elibera copii legalizate pe suport hârtie ale actelor originale în formă electronică, după confruntarea copiei pe suport hârtie cu originalul în formă electronică.

Se vor putea legaliza copii pe suport hârtie numai de pe un înscris original în formă electronică în întregime.

Potrivit proiectului, legea va intra în vigoare în termen de 1 an și 6 luni de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending