Connect with us

Economie

Antreprenorii pot stabili sediul social la poștă. Tarife și acte necesare pentru noul serviciu

Publicat

Publicitate

Antreprenorii își vor putea înființa sedii sociale în oficiile poștale. Antreprenorii români care vor să-și înființeze o firmă sau doresc relocarea sediului social pot accesa noul serviciu de business „StartPost”, a anunțat, luni, directorul general al Companiei Naționale „Poșta Română” (CNPR), Valentin Ștefan, scrie alba24.ro. 

„(…) ne-am gândit să dezvoltăm <Poșta Română – ghișeu universal> și să oferim românilor posibilitatea de a-și înființa sedii sociale și firme în oficiile poștale.

Sunt convins că ați observat și dumneavoastră dezbaterea din societate, în ultimele zile, în ultimele săptămâni, în care vedem mii de firme înființate în tot felul de locuri obscure, fie că sunt apartamente dezafectate sau pur și simplu în câmp, unde nu există niciun fel de construcție, se identifică sedii sociale ale firmelor. (…) ne-am spus că este bine să venim în sprijinul antreprenorilor români și să încercăm să-i ajutăm cu un mod facil de a înființa o firmă. Nu în ultimul rând, eu cred că statul român își dorește mai degrabă să interacționeze cu Poșta Română decât cu Dumnezeu știe ce alte locații greu de accesat.

Acest serviciu – StartPost – pe care astăzi îl inițiem și îl lansăm are obiective multiple și sperăm să fie de bun augur și bine primit în societate. Ne așteptăm ca foarte mulți antreprenori români să nu-și mai bată capul unde să-și găsească un sediu social de unde să înceapă un business, ci să vină la Poșta Română și să plece acasă cu contractul în zece minute dacă sunt pregătiți cu toate documentele sau în maximum o zi, dacă e nevoie să aducă și alte documente. Deci, toți cei aproape 80.000 de români care își înființează firme în fiecare an au această variantă (…)”, a explicat Ștefan, într-o conferință de presă, citat de Agerpres.

Potrivit șefului CNPR, statul român are un „monopol traumatizant” pe anumite servicii, ce poate fi rezolvat prin „acordarea unei mai mari încrederi Poștei Române”.

„Am stat o perioadă mai lungă în America, aproape 10 ani de zile, și mă gândeam ca orice bun diasporez român, ce o să fac când mă întorc acasă și ce pot să învăț din societatea în care trăiesc. Evident că nu anticipam unde o să ajung când mă întorc acasă, dar nu am putut să nu observ simplitatea cu care societatea americană este construită pentru interacțiunea cu cetățeanul și unul dintre aceste lucruri este comasarea serviciilor.

Publicitate

La Poșta din America poți să te duci să-ți faci pașaportul. Acest monopol pe care îl are statul român, într-un mod traumatizant atât pentru stat, cât și pentru cetățeni, pe anumite servicii, cred că poate fi rezolvat prin acordarea unei încrederi mai mari Poștei Române.

În programul de guvernare este prins <Poșta Română – ghișeu universal>. Acum puțin peste o lună de zile, Guvernul României a hotărât să recomande Poștei să devină un ghișeu universal pentru serviciile statului, motiv pentru care noi am îmbrățișat acest lucru și ne-am uitat la experiențele din alte țări, cum a fost în America unde pașapoartele sunt făcute la oficiul poștal, astfel încât statul american să nu mai aibă această presiune în a gestiona interacțiunea cu cetățenii ca să le colecteze datele.

Pe de altă parte, ne uităm și la portofoliul de servicii pe care Poșta Română îl are în prezent, și anume faptul că se pot plăti taxele și impozite la Poștă. Acest lucru se poate generaliza, astfel încât primăriile să nu mai aibă nevoie de salariați care să lucreze doar două sau trei luni pe an, în primăvară, când se plătesc taxele, ci să fie externalizate către Poșta Română, așa cum fac un număr mare de primării din țară”, a explicat Valentin Ștefan.

Ce reprezintă serviciul „StartPost – Găzduire sedii sociale”

Poșta Română a organizat, luni, conferința de lansare a unui nou produs business, dedicat mediului de afaceri.

Astfel, „StartPost – Găzduire sedii sociale”, disponibil din 1 august, este o inițiativă concepută pentru a sprijini antreprenorii, start-up-urile și companiile care au nevoie de o soluție accesibilă, sigură și legală pentru găzduirea sediului social.

Scopul înființării acestui serviciu este să susțină dezvoltarea mediului de afaceri prin următoarele avantaje:

  • contract de închiriere pentru sediul social al companiei, disponibil rapid și la costuri reduse, oriunde în țară;
  • adresă oficială de sediu social, recunoscută de Registrul Comerțului;
  • contract legal, parafat fie fizic, fie electronic, prin portalul online dedicat;
  • primirea și notificarea corespondenței oficiale (ANAF, instanțe etc.) prin SMS;
  • cutiile poștale securizate și numerotate, amplasate în oficii poștale; suport digital dedicat antreprenorilor.

Ce documente sunt necesare

Documentele necesare pentru înființarea firmei sunt:

  • dovada denumirii, înregistrării și rezervării la ONRC,
  • actul constitutiv,
  • cartea de identitate a administratorului.

În același timp, pentru categoria de relocare a sediului social vor fi necesare acte, precum: CUI firmă, cartea de identitate a administratorului și certificatul constatator.

Cât costă noul serviciu

Contractele se pot perfecta cu Poșta Română pe o perioadă de 1, 2, 3 sau 4 ani.

În situația în care clientul optează pentru doi ani, acesta primește o bonificație de 5%, în situația accesării pentru trei ani, o reducere de 7%, iar pentru contractul perfectat pe patru ani o bonificație de 10%.

Costul lunar este 100 de lei, plus TVA.

CNPR este operatorul național din domeniul serviciilor poștale și deține, în prezent, o rețea de peste 5.000 de subunități poștale la nivel național. Dintre acestea, 676 sunt oficii poștale și 1.054 ghișee poștale.

sursa: agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

Spectacol plin de emoție și aventură la Teatrul „Vasilache”: Întâmplări din Pădurea Veselă îi așteaptă pe cei mici și mari

Publicat

Publicitate

Teatrul pentru Copii și Tineret „Vasilache” din Botoșani îi invită pe iubitorii de povești, joi, 13 noiembrie 2025, de la ora 18:00, și duminică, 16 noiembrie 2025, de la orele 11:00 și 12:30, să se bucure de spectacolul „Întâmplări din Pădurea Veselă”, o producție inspirată din fabule îndrăgite, pusă în scenă cu farmec și creativitate.

Spectacolul poartă semnătura regizoarei Lenuş Teodora Moraru, care semnează și dramatizarea textului, iar scenografia, construcția păpușilor, afişul și eclerajul sunt realizate de Gelu Rîşca. Muzica, cu un aranjament orchestral plin de culoare, aparține lui Toma Rîşca.

Din distribuția piesei fac parte actorii Renata Voloşcu, Oana-Marilena Asofiei, Anamaria Chelaru, Ioana Buta, Ana Apetrei, Cosmin Tanasă, Pavel Petraşi și Andrei Bordianu, care vor da viață unor personaje simpatice și pline de învățăminte.

„Vă așteptăm cu drag la un spectacol de păpuși, plin de emoție și aventură! Îl veți cunoaște pe Bebe Iepurașul, care, ajutat de prietena sa, Iza Barza, pornește în căutarea părinților săi. Pe parcursul poveștii, eroii noștri se vor întâlni cu diverse personaje adorabile, care le vor oferi sfaturi prețioase și lecții de viață. De la Vulpe, care își învață propria lecție de modestie, până la Broasca ce va afla care-i sunt limitele, spectacolul promite să fie o călătorie educativă, presărată cu veselie, perfectă pentru copiii de toate vârstele”, a transmis regizorul artistic Lenuş Teodora Moraru.

Recomandat copiilor cu vârsta peste 3 ani, spectacolul promite o experiență plină de culoare, ritm și învățăminte, într-o atmosferă caldă și veselă.

Prețul biletului eset de 20 lei și pot fi achiziționate și online, pe platforma Entertix, prin site-ul www.teatrulvasilache.ro – secțiunea Cumpără Bilet, sau direct de la sediul teatrului, de marți până vineri, între orele 10:30–12:30, precum și înainte de începerea spectacolelor, în limita locurilor disponibile. Accesul în sală se face cu 30 de minute înainte de ora anunțată pentru începerea reprezentației.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

O femeie în vârstă de 78 de ani, din Coțușca, este căutată de familie și de polițiști după ce a plecat de acasă și nu s-a mai întors

Publicat

Publicitate

Potrivit Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, Temciuc Viorica, născută la data de 29 noiembrie 1946 în localitatea Coțușca, județul Botoșani, cu domiciliul în Putureni, a fost văzută ultima dată în cursul zilei de 11 noiembrie 2025, în jurul orei 11:37, când a plecat voluntar de la domiciliu din municipiul Botoșani și nu a mai revenit.

Semnalmente

Femeia are o înălțime de aproximativ 1,60 m, greutate de circa 45 kg, constitutie atletică, păr alb tuns până la umeri. În momentul plecării, aceasta era îmbrăcată cu o geacă neagră din fâș, bluză portocalie cu negru, fustă neagră și batic vișiniu închis cu floricele.

Apel către populație

Persoanele care pot oferi informații despre locul în care s-ar putea afla Temciuc Viorica sunt rugate să contacteze cea mai apropiată unitate de poliție sau să sune de urgență la numărul 112.

Orice informație, chiar și aparent nesemnificativă, poate contribui la găsirea femeii și la reunirea acesteia cu familia sa.

Publicitate

Citeste mai mult

Educație

Titularizare 2026: Proba scrisă, în 21 iulie. Când se pot înscrie candidații la concurs. Calendar și etape

Publicat

Publicitate

Titularizare 2026: Ministerul Educației a publicat în consultare publică metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare în învățământul preuniversitar, anul școlar 2026-2027. Documentul include și detaliile de organizare a concursului de Titularizare 2026.

Potrivit calendarului propus de minister, proba scrisă la Titularizare va fi în 21 iulie 2026. Candidații pot depune dosarele de înscriere în perioada 6-18 mai.

În iunie vor fi probele practice și inspecțiile la clasă.

Rezultatele la concurs vor fi comunicate în 28 iulie, iar cele finale în 4 august.

Ședințele de repartizare pe posturi încep din 5 august.

Prin Titularizare, profesorii se pot angaja pe perioadă nedeterminată într-o unitate de învățământ.

Publicitate

Pentru a avea acces la posture titularizabile, aceștia trebuie să obțină cel puțin nota 7 la proba scrisă și la inspecția la clasă.

Cei cu medii între 5 și 6,99 pot deveni suplinitori/angajați pe perioadă determinată.

Calendar Titularizare 2026

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

Până în 4 mai 2026:

  • înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ şi transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare
  • aprobarea în consiliul de administraţie al ISJ/ISMB a listei posturilor didactice/catedrelor vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată, publicate în vederea ocupării prin concurs

Până în 5 mai 2026: verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs

Înscrieri Titularizare 2026

6-18 mai 2026: înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2026

  • 6-11 mai 2026: în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online

7-20 mai: verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului

  • 12-15 mai 2026: în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online

Validarea fişelor de înscriere Titularizare 2026

7-21 mai 2026: validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenților din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs

În situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online:

  • 18 mai: afişarea pe pagina web a inspectoratelor şcolare a datelor de înscriere ale candidaţilor
  • 18-21 mai: transmiterea de către candidaţi, inclusiv de către absolvenții promoției 2026, la inspectoratul şcolar/centrul de înscriere la concurs, a declarațiilor privind veridicitatea datelor de înscriere sau a cererilor de corectare a datelor de înscriere, dupăcaz

13-16 iulie: validarea înscrierii pentru

  • absolvenții promoției 2026/absolvenții 2026 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic
  • candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, în anul şcolar 2026-2027
  • absolvenții cursurilor de abilitare curriculară pentru educația timpurie organizate de casele corpului didactic sau ale unor cursuri de educație timpurie în cadrul proiectelor derulate de Ministerul Educației și Cercetării cu terți, după data de 21 mai 2026
  • absolvenții modulelor de pedagogie specifică organizate de federaţiile, asociaţiile, centrele care organizează alternative educaţionale, Waldorf, Step by Step, Montessori, Freinet, Planul Jena sau pedagogie curativă, după data de 21 mai 2026

În perioada 6-18 mai 2026, respectiv în perioada 6-11 mai 2026 în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online, pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2025.

În mod excepţional pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 21 iulie 2026, până la ora 8.00 absolvenţii promoţiei 2026 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic).

Absolvenţii promoţiei 2026 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

Calendar Titularizare 2026: Listele cu candidați înscriși

29 mai 2026: afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a:

  • listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă
  • listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice
  • listei unităţilor de învăţământ în care se organizează probele scrise (centrelor de concurs pentru proba scrisă)
  • comunicarea centrelor de concurs direcţiei de resort din cadrul Ministerul Educației și Cercetării

În perioada 25 mai-30 iunie 2026, candidaţii pot solicita, dacă este cazul, inspectoratelor şcolare/centrelor de înscriere la concurs corectarea datelor de înscriere la concurs.

Titularizare 2026: Probele practice/orale și inspecții la clasă

5-30 iunie 2026: organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

În perioada 5-30 iunie 2026 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2026.

Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada 5 – 12 iunie 2026.

3 iulie 2026: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

Titularizare 2026. Proba scrisă, rezultate, contestații

16 iulie 2026: afişarea datelor de înscriere reactualizate ale candidaţilor

21 iulie 2026: proba scrisă

28 iulie 2026: comunicarea rezultatelor iniţiale

28-29 iulie 2026: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora comisiilor de soluţionare a contestaţiilor

29 iulie – 3 august 2026: soluţionarea contestațiilor

4 august 2026: comunicarea rezultatelor finale

Titularizare 2026. Ședințe de repartizare pe posturi

5-6 august: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. a) din Metodologie

6 august: Ședință de repartizare, în ordine, a:

  • candidaților, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) din Metodologie
  • cadrelor didactice, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. d) din Metodologie
  • candidaţilor și cadrelor didactice, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e) din Metodologie
  • cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2026, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f) din Metodologie.

7 august: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

17-21 august: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Persoane trimise în judecată pentru săvârșirea infracțiunii de dare de mită

Publicat

Publicitate

Procurorul desemnat din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoșani a emis cinci rechizitorii şi a dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a cinci inculpați cercetați pentru săvârșirea infracțiunilor de dare de mită.

În toate cele cinci situații, reacția promptă a agenților de poliție și folosirea body-cam-ului din dotare au permis documentarea completă a faptelor și sesizarea de îndată a Serviciului Județean Anticorupție Botoșani.

  1. La data de 14.02.2025, în jurul orei 07:00, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați de către lucrători din cadrul I.P.J. Botoșani – Secția de Poliție Rurală nr.1 Botoșani, despre faptul că, în timp ce se aflau în exercitarea atribuțiilor de serviciu, după ce au oprit în trafic un conducător auto, au constatat că acesta nu deținea permis de conducere. După ce polițiștii i-au adus la cunoștință persoanei faptul că a săvârșit o infracțiune la regimul rutier, aceasta a remis unui dintre agenți suma de 400 de lei, cu titlu de mită, pentru a nu se dispune măsurile legale pentru abaterile constatate.
  2. În ziua de 03.06.2025, în jurul orei 20:30, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați de către lucrători din cadrul I.P.J. Botoșani – Poliția Orașului Bucecea, despre faptul că, în timp ce se aflau în exercitarea atribuțiilor de serviciu pe raza județului Botoșani, au oprit în trafic un conducător auto care conducea o autoutilitară care transporta o cantitate de material lemnos fără a deține acte de însoțire corespunzătoare. În timp ce polițiștii escortau autoutilitara la un canton silvic pentru descărca materialul lemnos în vederea confiscării, conducătorul auto s-a deplasat la autospeciala de poliție și a promis polițiștilor suma de 1000 de lei, cu titlu de mită, pentru a nu dispune măsurile legale.
  3. În ziua de 05.06.2025, în jurul orei 07:30, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați de către lucrători din cadrul I.P.J. Botoșani – SPR 10 Ștefănești, despre faptul că, în timp ce se aflau în exercitarea atribuțiilor de serviciu au oprit în trafic un conducător auto care fusese înregistrat de aparatul radar circulând cu o viteză cu 61Km/h peste limita maxim admisă pe sectorul de drum respectiv. În timp ce unul dintre polițiști întocmea procesul – verbal de contravenție, conducătorul auto s-a deplasat la autospeciala de poliție și i-a înmânat acestuia o folie în care se afla polița de asigurare și suma de 200 de euro, cu titlu de mită, pentru a nu i se suspenda exercitarea dreptului de conducere pe drumurile publice.
  4. În ziua de 20.06.2025, în jurul orei 10:45, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați de către lucrători din cadrul I.P.J. Botoșani – Secția de Poliție Rurală nr. 3 Hlipiceni, despre faptul că, în timp ce se aflau în exercitarea atribuțiilor de serviciu, au oprit în trafic un conducător auto, care nu purta centura de siguranță, iar autoutilitara avea montat un dispozitiv sonor neomologat. În timp ce polițiștii verificau documentele vehiculului și ale persoanelor din interior, conducătorul auto s-a deplasat la autospeciala de poliție și a aruncat suma de 150 de lei, cu titlu de mită, pentru a nu fi luate măsurile contravenționale legale.
  5. În data de 24.06.2025, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați de un agent de poliție din cadrul I.P.J. Botoșani – Biroul Rutier, aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu în municipiul Botoșani, jud. Botoșani, despre faptul că, după ce a fost oprit de un echipaj de poliție rutieră, conducătorul autoturismului a oferit agentului de poliție constatator, un pliant publicitar de mici dimensiuni în interiorul căruia se afla suma de 200 de lei și 50 de euro, cu titlu de mită, întrucât efectuase o manevră neregulamentară de întoarcere.

În temeiul delegărilor Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoșani, ofițerii de poliție judiciară din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au desfășurat activități procedurale și au întocmit acte de urmărire penală în cauzele prezentate, la finalul acestora fiind dispusă trimiterea în judecată, în stare de libertate, a celor cinci inculpați.

Facem precizarea că trimiterea în judecată este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de Procedură Penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nicio situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

 

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending