Connect with us

Eveniment

ANPC: Turiştii pot solicita despăgubiri până la 600 de euro pe zbor anulat

Publicat

Publicitate

Turiştii pot solicita despăgubiri până la 600 de euro pentru un zbor anulat, conform reglementărilor europene, chiar dacă operatorul aerian a asigurat un zbor alternativ, a scris sâmbătă, pe Facebook, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel.

Acesta a postat câteva recomandări şi sfaturi pentru consumatori având în vedere că în această perioadă se achiziţionează mai multe pachete de servicii turistice.

„Ştiaţi că, conform Reglementărilor UE EC 261, puteţi avea dreptul să solicitaţi până la 600 de euro despăgubire pentru un zbor anulat? Acest lucru este valabil chiar în condiţiile în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Dacă nu rezolvaţi amiabil problema cu operatorii de la care aţi cumpărat biletele, puteţi face o sesizare la #ANPC, dar şi la #eccromania”, a subliniat Anghel.

Consumatorii trebuie să acorde o atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice, respectiv să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, serviciile de masă precum şi de modalităţile de plată.

Recomandări pentru cei care cumpără servicii turistice

„Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la:

Publicitate
  • localitatea de destinaţie
  • rută de parcurs
  • mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora
  • tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie
  • durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării
  • informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur”, susţine oficialul ANPC în postarea sa.

De asemenea, agenţia de turism trebuie să ofere informaţii privind:

  • cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitarea restului de plată
  • numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice
  • posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistentă în caz de boală, accidente şi altele asemenea
  • durata pentru care operează oferta turistică.

Potrivit sursei citate, organizatorul şi/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţiile de ordin general privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare pentru călătorie şi şedere.

În ceea ce priveşte informaţiile privind călătoria, organizatorul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii:

  • orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract
  • denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsă acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajută turistul în caz de nevoie. În cazul în care aceste reprezentante sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului
  • pentru călătoriile şi şederile minorilor, informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul şederii copilului
  • posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistentă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală.

Anghel menţionează că agenţia de turism tur-operatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din ofertă agenţiei de turism: contractul ia naştere în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acţionează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.

„În cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate consideră că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite”, a mai scris directorul general al ANPC.

Alte recomandări sunt legate de ceea ce trebuie să cuprindă bonul de comandă, respectiv:

  • destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice, durată şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul/mijloacele de transport şi categoria acestuia/acestora
  • tipul şi categoria structurilor de primire; serviciile de masă(pensiune completă/demipensiune/mic dejun)
  • programul turistic solicitat
  • numărul de persoane pentru care se comandă pachetul de servicii turistice, numărul de copii, vârstă şi actele de identificare a acestora
  • alte solicitări speciale.

Legat de contract, Anghel transmite că acesta trebuie să cuprindă următoarele clauze:

  • destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice şi, în cazul perioadelor de sejur, durată şi datele de sosire şi de plecare
  • mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele şi locurile de plecare/sosire, la ducere şi la întoarcere
  • în cazul în care pachetul de servicii turistice include şi cazarea, adresă şi categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările ţărilor de primire
  • serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun
  • dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate
  • rută
  • vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în preţul total convenit al pachetului de servicii turistice.

Nu în ultimul rând, contractul trebuie să ofere informaţii despre denumirea şi sediul/adresă agenţiei/agenţiilor de turism organizatoare şi, după caz, ale agenţiei de turism detailiste şi ale societăţii de asigurări; preţul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor în care acesta poate fi modificat şi tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, îmbarcare/debarcare în porturi şi pe aeroporturi, taxe de turist, dacă acestea nu sunt incluse în preţul pachetului de servicii turistice; termenele şi modalitatea de plată; solicitările speciale ale turistului făcute cunoscute agenţiei de turism organizatoare sau celei detailiste în momentul efectuării comenzii şi acceptate de cele două părţi; termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamaţie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică; condiţiile de modificare şi de reziliere a contractului; obligaţiile agenţiei/agenţiilor de turism în cazul anulării călătoriei, al înlocuirii sau al neasigurării unor servicii; posibilitatea de transfer al contractului de către turist unei terţe persoane şi modul de realizare a acestuia.

De asemenea, eventualele modificări pe care agenţia de turism le poate aduce serviciilor cumpărate trebuie incluse în contract, la fel şi răspunderea agenţiei şi despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale.

Agenţia de turism are obligaţia să înmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile, iar acesta poate fi prezentat şi sub formă unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre această şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute mai sus, a punctat Paul Anghel în postarea sa.

„Agenţiile de turism au obligaţia să încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agenţiile de turism şi turişti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei de turism, precum şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor”, a mai scris directorul general al ANPC pe reţeaua de socializare.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

sursă: Agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Întâlnirea Tinerilor din Protopopiatul Săveni la Mănăstirea „Sfânta Treime” Știubieni

Publicat

Publicitate

Sâmbătă, 14 iunie, peste 200 de tineri s-au întâlnit la Mănăstirea Știubieni pentru a participa la Întâlnirea Tinerilor Ortodocși din Protopopiatul Săveni, un eveniment anual ce își propune să întărească legătura dintre tineri și să facă cunoscute valorile Bisericii noastre ortodoxe.

Întâlnirea a început în lumina rugăciunii prin săvârșirea Sfintei Liturghii, oficiată de un sobor de preoți, în prezența obștii monahale și a tinerilor veniți din toate colțurile Protopopiatului. Atmosfera de comuniune și pace a fost întărită de liniștea și frumusețea locului, iar mulți dintre participanți au mărturisit că această întâlnire le-a adus o liniște sufletească deosebită.

Cuvânt cu putere de suflet

Părintele arhim. Nicodim Petre,  consilierul Sectorului de Misiune, al Arhiepiscopiei Iaşilor, a susținut un cuvânt de suflet pe tema: „Biserica – spațiul împlinirii noastre”. „Biserica nu este doar clădire, ci comunitate, familie, în care fiecare om este invitat să se bucure, să se împlinească, să-și afle sensul vieții și să se vindece de singurătate, de urât și de moarte. Doar aproape de Dumnezeu și în comuniune unii cu alții viața nostră este bogată, echilibrată și împlinită. Pentru aceasta tinerii se pot folosi de puterea Bisericii, de duhovnic, de Sfânta Împărtășanie, de rugăciune pentru a primi putere. Biserica nu ne cere perfecțiune, ci sinceritate. Ea este locul unde învățăm să iubim, să iertăm și să creștem frumos, împreună. Aici ne exersăm darurile și ne cultivăm curajul de a fi noi înșine în acord cu voia lui Dumnezeu.

Impresii din inimile tinerilor

Ana M., o tânără din Săveni, ne-a mărturisit: „Am simțit că părintele vorbea direct sufletului meu. De multe ori ne simțim singuri sau confuzi, dar aici am înțeles că Biserica ne așteaptă mereu cu brațele deschise”.

Publicitate

Radu P., participant la întâlnire, ne-a spus: „Mă bucur că am venit. Am întâlnit oameni frumoși, am avut timp de rugăciune, dar și de dialoguri care m-au motivat să fiu un om mai bun”.

Final de zi cu bucurie și speranță

După conferință, tinerii au luat parte la ateliere unde au putut dialoga deschis cu preoții moderatori și voluntarii implicați în organizare. A fost un timp de împărtășire a experiențelor personale, de întrebări sincere și răspunsuri ziditoare.

Acest eveniment, devenit tradiție în viața Protopopiatului Săveni, a fost prilej de mare bucurie duhovnicească pentru toți participanții. „Vedem în ochii tinerilor dorința de autentic, de Adevăr. Ei nu fug de credință, ci de formalism. Iar când li se oferă un spațiu sincer și cald, răspund cu tot sufletul”, a spus unul dintre preoții coordonatori ai evenimentului.

Această întâlnire de la Mănăstirea Știubieni a fost o experiență de suflet, o dovadă că Biserica este cu adevărat spațiul împlinirii noastre. Într-o lume care oferă multe iluzii, tinerii au avut șansa de a întâlni realul: pe Hristos, în Biserică și în inimile celor de lângă ei.

Aducem mulțumiri părintelui arhimandrit Melchisedec Sandu, starețul Mănăstirii Știubieni, pentru disponibilitatea de a ne primi în spațiul sacru al așezământului monahal, cât și părintelui protopop Constantin Macuc, precum și responsabilului de tineret Dimitrie-Septimiu Pricop pentru buna organizare și desfășurare a evenimentului.

De asemenea multumim și preoților moderatori care au facilitat sesiunile de comunicare cu tinerii și i-au îndrumat spre învățătura Bisericii. (preot misionar Dan Muraru)

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Accident cu cinci victime în municipiul Dorohoi. Trei dintre răniți sunt copii

Publicat

Publicitate

Cinci persoane, dintre care trei sunt minore, au ajuns, luni, la spital, în urma unui accident rutier produs în municipiul Dorohoi, au anunțat reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Botoșani.

Potrivit acestora, în accident au fost implicate două autoturisme, în care se aflau, în total, șapte persoane.

‘La caz s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Dorohoi, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare, o ambulanță SMURD, dar și una SAJ. Aceștia au constatat faptul că unul dintre autoturisme era răsturnat pe o parte și că nu erau persoane încarcerate’, au transmis oficialii ISU.

Echipajele medicale au transportat la spital cinci persoane, trei copii de 2, 3, respectiv 4 ani, însoțiți de mamele lor. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

VIDEO: Bărbat din Botoșani, reținut pentru încălcarea unui ordin de protecție provizoriu și pentru violare de domiciliu

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani au emis, duminică, o ordonanță de reținere pentru 24 de ore pe numele unui bărbat din municipiu, acesta fiind cercetat pentru încălcarea unui ordin de protecție provizoriu și pentru violare de domiciliu.

În urma probatoriului administrat, s-a stabilit faptul că acesta, la data de 15 iunie 2025 a.c. a pătruns fără drept în locuința mamei sale, din aceeași localitate, încălcând astfel prevederile Ordinului de protecție provizoriu emis de către Poliția Municipiului Botoșani.

 

Bărbatul a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J. Botoșani.

Publicitate
Citeste mai mult

Educație

Primul pas spre viitor: Elevii de la Liceul Tehnologic Vorona și-au descoperit drumul profesional prin practică reală

Publicat

Publicitate

Pentru 100 de elevi din trei județe ale țării, primul contact cu viața profesională a însemnat mai mult decât un simplu stagiu de practică – a însemnat încredere, sprijin și direcție. Proiectul „Practica Elevilor: Drumul către Cariera Profesională”, implementat de Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mare și Sfânt” din Vorona, a încheiat primul an de activitate cu rezultate remarcabile și impact real în viața tinerilor.

Cofinanțat prin Programul Educație și Ocupare 2021–2027, în cadrul Obiectivului de politică 4 – „Europa mai socială și mai favorabilă incluziunii”, proiectul are o durată de 24 de luni și un buget total de 2.449.557,74 lei, din care 2.400.566,57 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Codul proiectului este MySMIS 313213.

Elevii din Vorona (Botoșani), Poienile de Sub Munte (Maramureș) și Craiova (Dolj) au desfășurat activități practice în medii reale de muncă, fiind organizați în serii și îndrumați de tutori și profesori coordonatori. În paralel, au participat la workshopuri pentru dezvoltarea competențelor transversale: comunicare, muncă în echipă, adaptabilitate și gândire critică.

Un element important l-a constituit sprijinul financiar acordat elevilor pentru cheltuieli de masă și indemnizații de participare, care a contribuit direct la reducerea riscului de abandon școlar și la susținerea implicării continue în program.

Un moment de vârf al proiectului a fost organizarea unui stagiu intensiv de practică de 3 zile (2 nopți), în regim all inclusive, oferind elevilor o experiență completă și motivantă, cu aplicații concrete în sectoare prioritare precum dezvoltarea durabilă și economia verde.

Progresul fiecărui participant a fost monitorizat atent prin caiete de practică și rapoarte de evaluare, în vederea certificării competențelor dobândite. Parteneriatele solide dezvoltate cu angajatorii locali au deschis perspective concrete de angajare pentru absolvenți.

Publicitate

Proiectul continuă și în al doilea an, menținându-și obiectivele ambițioase: dezvoltarea competențelor profesionale, adaptarea formării la cerințele actuale ale pieței muncii și promovarea incluziunii. Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mare și Sfânt” Vorona își propune să transforme acest demers într-un model național de bună practică – în care școala, economia și comunitatea lucrează împreună pentru viitorul copiilor.

Iată și câteva imagini surprinse la aceste activități:

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending