Connect with us

Eveniment

ANPC: Turiştii pot solicita despăgubiri până la 600 de euro pe zbor anulat

Publicat

Publicitate

Turiştii pot solicita despăgubiri până la 600 de euro pentru un zbor anulat, conform reglementărilor europene, chiar dacă operatorul aerian a asigurat un zbor alternativ, a scris sâmbătă, pe Facebook, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel.

Acesta a postat câteva recomandări şi sfaturi pentru consumatori având în vedere că în această perioadă se achiziţionează mai multe pachete de servicii turistice.

„Ştiaţi că, conform Reglementărilor UE EC 261, puteţi avea dreptul să solicitaţi până la 600 de euro despăgubire pentru un zbor anulat? Acest lucru este valabil chiar în condiţiile în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Dacă nu rezolvaţi amiabil problema cu operatorii de la care aţi cumpărat biletele, puteţi face o sesizare la #ANPC, dar şi la #eccromania”, a subliniat Anghel.

Consumatorii trebuie să acorde o atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice, respectiv să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, serviciile de masă precum şi de modalităţile de plată.

Recomandări pentru cei care cumpără servicii turistice

„Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la:

Publicitate
  • localitatea de destinaţie
  • rută de parcurs
  • mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora
  • tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie
  • durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării
  • informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur”, susţine oficialul ANPC în postarea sa.

De asemenea, agenţia de turism trebuie să ofere informaţii privind:

  • cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitarea restului de plată
  • numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice
  • posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistentă în caz de boală, accidente şi altele asemenea
  • durata pentru care operează oferta turistică.

Potrivit sursei citate, organizatorul şi/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţiile de ordin general privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare pentru călătorie şi şedere.

În ceea ce priveşte informaţiile privind călătoria, organizatorul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii:

  • orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract
  • denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsă acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajută turistul în caz de nevoie. În cazul în care aceste reprezentante sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului
  • pentru călătoriile şi şederile minorilor, informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul şederii copilului
  • posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistentă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală.

Anghel menţionează că agenţia de turism tur-operatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din ofertă agenţiei de turism: contractul ia naştere în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acţionează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.

„În cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate consideră că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite”, a mai scris directorul general al ANPC.

Alte recomandări sunt legate de ceea ce trebuie să cuprindă bonul de comandă, respectiv:

  • destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice, durată şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul/mijloacele de transport şi categoria acestuia/acestora
  • tipul şi categoria structurilor de primire; serviciile de masă(pensiune completă/demipensiune/mic dejun)
  • programul turistic solicitat
  • numărul de persoane pentru care se comandă pachetul de servicii turistice, numărul de copii, vârstă şi actele de identificare a acestora
  • alte solicitări speciale.

Legat de contract, Anghel transmite că acesta trebuie să cuprindă următoarele clauze:

  • destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice şi, în cazul perioadelor de sejur, durată şi datele de sosire şi de plecare
  • mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele şi locurile de plecare/sosire, la ducere şi la întoarcere
  • în cazul în care pachetul de servicii turistice include şi cazarea, adresă şi categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările ţărilor de primire
  • serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun
  • dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate
  • rută
  • vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în preţul total convenit al pachetului de servicii turistice.

Nu în ultimul rând, contractul trebuie să ofere informaţii despre denumirea şi sediul/adresă agenţiei/agenţiilor de turism organizatoare şi, după caz, ale agenţiei de turism detailiste şi ale societăţii de asigurări; preţul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor în care acesta poate fi modificat şi tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, îmbarcare/debarcare în porturi şi pe aeroporturi, taxe de turist, dacă acestea nu sunt incluse în preţul pachetului de servicii turistice; termenele şi modalitatea de plată; solicitările speciale ale turistului făcute cunoscute agenţiei de turism organizatoare sau celei detailiste în momentul efectuării comenzii şi acceptate de cele două părţi; termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamaţie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică; condiţiile de modificare şi de reziliere a contractului; obligaţiile agenţiei/agenţiilor de turism în cazul anulării călătoriei, al înlocuirii sau al neasigurării unor servicii; posibilitatea de transfer al contractului de către turist unei terţe persoane şi modul de realizare a acestuia.

De asemenea, eventualele modificări pe care agenţia de turism le poate aduce serviciilor cumpărate trebuie incluse în contract, la fel şi răspunderea agenţiei şi despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale.

Agenţia de turism are obligaţia să înmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile, iar acesta poate fi prezentat şi sub formă unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre această şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute mai sus, a punctat Paul Anghel în postarea sa.

„Agenţiile de turism au obligaţia să încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agenţiile de turism şi turişti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei de turism, precum şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor”, a mai scris directorul general al ANPC pe reţeaua de socializare.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

sursă: Agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Bolojan: Titularii din Educație nu-și pierd locurile de muncă, nu li se taie din salarii. Se reorganizează bursele

Publicat

Publicitate

Premierul Ilie Bolojan a declarat luni că titularii din Educație nu își pierd locurile de muncă și nu li se taie din salarii. De asemenea, bursele nu dispar, dar sistemul se reorganizează pentru ”a deveni sustenabil și meritocratic”,scrie alba24.ro.

Iar bursele nu dispar, dar sistemul se reorganizează pentru a deveni sustenabil și meritocratic. Bursele vor fi acordate doar pentru merit real (minim nota 9, maxim 15% dintr-o clasă), iar burse sociale – pentru nevoi reale. Se elimină, așadar, anomalia prin care aproape o întreagă clasă primea bursă de merit fără performanță.

Gândiți-vă că am avut clase la Bacalaureat care o bună parte erau cu burse de merit, dar unii dintre cei care au dat Bacalaureatul au căzut. Se pune problema când a fost evaluarea corectă”, a spus Bolojan, în plenul reunit al Parlamentului, potrivit Agerpres.

El a adăugat că ”o altă anomalie” a fost aceea că de trei ani valoarea burselor pentru elevi ”a crescut de peste 25 de ori, de la 188 de milioane la 4,7 miliarde”.

”Norma didactică va crește cu două ore, ajungând în felul acesta aproape de norma medie europeană”, a menționat premierul.

Pachetul de măsuri fiscale. Amendamente în Educație

În ceea ce privește domeniul educației, Guvernul a adoptat următoarele amendamente:

Publicitate
  • Mamele minore reintegrate într-o unitate de învățământ vor beneficia în continuare de o bursă lunară în cuantum de 700 de lei pe perioada desfășurării activităților didactice, cu condiția frecventării orelor de curs.
  • Personalul didactic de conducere, de îndrumare şi control va putea fi degrevat de norma didactică de predare, după cum urmează:
    • Personalul didactic de conducere al unităților de educație extrașcolară, casele corpului didactic, centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională și centrele de excelență, cu până la 30% din norma didactică de predare-învățare-evaluare, în conformitate cu prevederile normelor metodologice aprobate prin hotărâre a guvernului, inițiată de Ministerul Educației și Cercetării  în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ.
    • Personalul didactic de conducere din unitățile de învățământ preuniversitar, personalul didactic de conducere, de îndrumare şi control din inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București, cu până la 50% din norma didactică de predare-învățare-evaluare, în conformitate cu aceleași norme metodologice
    • Parțial, pentru persoanele desemnate de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învăţământ preuniversitar, ca urmare a participării acestora la procesul de monitorizare şi evaluare a calităţii sistemului de învăţământ. Numărul persoanelor desemnate de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învăţământ preuniversitar, degrevate de norma didactică, precum și  atribuţiile acestora se stabilesc prin hotărâre de guvern.

Pachetul de măsuri fiscale. Numărul de elevi din clase

În contextul obligației Guvernului de a asigura dreptul constituțional privind păstrarea, dezvoltarea şi exprimarea identităţii etnice, culturale, lingvistice şi religioase și principiile de egalitate şi de nediscriminare, numărul de copii pentru formațiunile de studiu (grupe sau clase) în ceea ce privește învățământul cu predare în limbile minorităților naționale, precum și învățământul cu predare în limba română organizat în unități administrativ-teritoriale în care o minoritate națională constituie majoritatea populației  se organizează astfel:

  • unități de învățământ cu personalitate juridică, cu un număr minim de antepreșcolari/preșcolari/elevi echivalent cu 60% din numărul standard
  • formaţiunile de studiu, grupe sau clase cuprind un număr de antepreșcolari/ preșcolari/elevi echivalent cu 80% din numărul standard.

Citeste mai mult

Eveniment

Polițiștii botoșăneni, alături de cei mici, în tabăra de vară organizată de Parohia „Învierea Domnului” din Dorohoi

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, împreună cu colegii din cadrul Serviciului Criminalistic și Serviciului Rutier, au participat la o activitate preventiv-educativă organizată în tabăra de vară desfășurată de Parohia „Învierea Domnului” din municipiul Dorohoi.

Evenimentul a reunit aproximativ 250 de copii și adolescenți, cu vârste cuprinse între 6 și 18 ani, care au avut ocazia să interacționeze direct cu polițiștii și să participe la ateliere interactive gândite special pentru vârsta și nivelul lor de înțelegere.

Atelierul de prevenire a fost coordonat de polițiștii din Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității, care au purtat discuții deschise cu participanții despre siguranța în mediul online și offline, anturaje, responsabilitate și gestionarea situațiilor de risc. Tinerii au fost încurajați să adreseze întrebări, să împărtășească opinii și să înțeleagă cât de important este să facă alegeri corecte.

Serviciul Criminalistic a stârnit curiozitatea celor prezenți printr-o prezentare interactivă a modului în care se ridică urmele de la locul unei fapte și cum sunt folosite mijloacele tehnice în activitatea polițienească. Copiii au avut ocazia să-și lase propriile amprente și să vadă cum sunt acestea analizate.

Cel mai așteptat moment al zilei a fost demonstrația susținută de Chapo, câinele polițist specializat în detectarea drogurilor. Totodată a fost realizat un exercițiu demonstrativ care a captat întreaga atenție a publicului, oferind un exemplu concret de profesionalism și colaborare om-animal în lupta împotriva criminalității.

Activitatea a avut un puternic caracter educativ și a urmărit consolidarea parteneriatului cu comunitatea, în special cu tinerii, prin metode moderne de comunicare, implicare și prevenție.

Publicitate

Inspectoratul de Poliție Județean Botoșani mulțumește Parohiei „Învierea Domnului” din Dorohoi pentru invitație și deschidere și reafirmă angajamentul de a fi alături de comunitate nu doar în misiuni operative, ci și în acțiuni menite să educe și să protejeze.

Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: Moarte violentă pe șosea! O femeie a murit într-un accident între un autoturism și o autobasculantă, în Suceava

Publicat

Publicitate

O femeie a murit, luni, într-un accident produs în localitatea Doroteia, în care a fost implicată o autobasculantă și un autoturism, a informat Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Suceava.

În urma coliziunii dintre cele două vehicule, conducătoarea autoturismului a rămas încarcerată, fiind extrasă din mașină în stare de inconștiență de către pompierii militari.

Aceasta a fost preluată de echipajele medicale și paramedicale aflate la fața locului, dar cadrele medicale au constatat decesul victimei.

La fața locului au intervenit pompierii militari, cu o autospecială de descarcerare și o ambulanță SMURD, cu sprijinul unui echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean, a mai transmis sursa citată. AGERPRES

Citeste mai mult

Economie

RAR publică un ghid actualizat despre consumul de carburant și emisiile de CO2 pentru autoturismele înmatriculate în România

Publicat

Publicitate

Registrul Auto Român (RAR) sprijină cumpărătorii de autoturisme prin publicarea „Ghidului privind consumul de carburant și emisiile de CO2”. Potrivit reprezentanților instituției, documentul oferă informații actualizate despre vehiculele de tip omologat, înmatriculate în România, care respectă normele de poluare aflate în vigoare, scrie alba24.ro.

Sunt prezentate valorile de consum de combustibil şi emisiile de CO2 în parcurs combinat, conform ciclului WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) – date foarte apropiate de cele din parcursul real al autoturismelor.

  • DOCUMENT: Ghidul poate fi consultat AICI

Ghidul privind consumul de carburant şi emisiile de CO2 prezintă informații tehnice despre fiecare marcă și versiune de autoturism în parte, în funcție de cod motor, putere, cilindree și multe altele.

 

Pentru vehiculele electrice (cu propulsie bazată exclusiv pe un motor electric sau mai multe de acelaşi gen), având în vedere natura propulsiei, nu se pot oferi valori de CO2, însă se măsoară consumul de energie (Wh) necesar deplasării per unitatea de distanţă (km) şi autonomia de deplasare a acestuia.

Drept urmare, potrivit RAR, aceste vehicule fac obiectul unui tabel separat în Ghid, nefiind posibilă compararea nici cu vehiculele echipate exclusiv cu motoare cu ardere internă şi nici cu cele hibrid (motor termic + motor electric, cu sau fără încărcare externă).

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending