Connect with us

Eveniment

Angajări la SRI. Înscrieri până în 30 noiembrie. GHIDUL cu condiții pentru candidați și etapele de evaluare

Publicat

Publicitate

SRI face angajări și anunță că recrutează candidați. Înscrierile se fac până în 30 noiembrie. Instituția pune la dispoziția celor interesați Ghidul candidatului, pentru încadrare în Serviciul Român de Informații.

Candidaţii interesaţi se pot înscrie în procesul de selecţie prin transmiterea unui CV la adresa de mail hr.bat@sri.ro cu precizarea, în corpul e-mail-ului, a localităţii unde le este mai facilă contactarea de către un reprezentant HR al SRI.

Angajări în SRI: Serviciul secret din România caută ”persoane care să analizeze situații complicate și să ofere soluții simple”

Serviciul Român de Informații desfășoară activități de culegere și valorificare a informațiilor privind securitatea națională în mai multe modalități, din care rezultă și multitudinea de specializări din instituție.

  • Surse secrete umane: esențiale pentru culegerea și verificarea informațiilor de securitate națională; reprezintă cea mai complexă parte a activității unui serviciu de informații.
  • Surse deschise: Mass-media, comunitățile virtuale sau rețelele de socializare sunt un instrument esențial pentru completarea și îmbogățirea cunoașterii dobândite prin metodele clasice, specifice unui serviciu de informații.
  • Surse tehnice: culegerea de informații este completată de utilizarea surselor tehnice. SRI apelează în mod legal și excepțional la aceste mijloace, numai după epuizarea tuturor celorlalte mijloace și metode specifice.

”Credem în oameni inteligenți, bine pregătiți, discreți și integri. Corectitudinea, seriozitatea și responsabilitatea sunt valori pe care SRI le cultivă în fiecare zi și pe care le caută la viitorii săi ofițeri”, arată SRI.

SRI este o instituție publică, dar bună parte din activitate este secretă. Pentru un serviciu de informații discreția este vitală, iar SRI nu face excepție de la această regulă.

”Cu toate acestea, mai ales în ultimii ani, am manifestat deschidere către cetățeni pentru a ne face cunoscute misiunea și valorile, atât cât ne permite cadrul legal și specificul activității”, mai arată instituția.

Publicitate

AICI: SRI –  Ghidul candidatului pentru angajare

Angajări la SRI: Profilul angajatului

Criterii pentru angajare la SRI:

  • cetățenie română și domiciliul stabil în România
  • candidatul să nu fie în curs de cercetare, urmărire sau judecată sau să nu fi fost condamnat penal
  • candidatul să nu facă parte din partide, formațiuni sau organizații politice, din momentul încadrării în SRI
  • candidatul să nu fie asociat unic sau direct la administrarea ori conducerea unei organizații sau societăți comerciale, din momentul încadrării în SRI
  • absolvent de studii universitare, cu licență, al unei instituții de învățământ superior acreditată; pentru anumite posture sunt necesare și studii post-universitare, iar pentru altele se cer doar studii liceale
  • să nu fie consumator de substanțe stupefiante, psihotrope sau susceptibile a avea efecte psihoactive ori dopante, aflate sub control național ori prevăzute în convențiile internaționale la care România este parte sau să nu fi desfășurat activități ilegale cu astfel de produse
  • să fie dispus ca, după încadrare, să desfășoare activități în orice zonă a României, potrivit nevoilor instituției.

”Lipsa sincerității cu privire la orice aspect, pe parcursul oricărei etape de selecție, reprezintă motivulprincipal al respingerii candidaturilor”, notează SRI.

Criterii specifice pentru angajare la SRI (în funcție de postul vacant):

  • pregătire profesională într-un domeniu de interes actual pentru Serviciu (experiența efectivă de lucru în domeniul respective reprezintă, după caz, un avantaj sau o cerință obligatorie)
  • inteligență peste medie
  • nivel de cultură generală peste medie
  • competențe lingvistice
  • interes pentru dezvoltare continuă și capacitate ridicată de învățare
  • stare de sănătate, atât fizică, cât și psihică, bună (apt medical și psihologic, conform baremelor stabilite de SRI).
  • abilități ridicate de relaționare și comunicare, de analiză și sinteză, adaptare, creativitate, spontaneitate, responsabilitate, rezistență crescută la condiții de stres
  • deținerea unei pregătiri universitare/ postuniversitare strict în domeniul corespunzător postului, a unor atestate de liberă practică care permit exercitarea unor profesii și/sau a unor certificări care indică atestarea competențelor specifice într-un anumit domeniu.

Angajări la SRI: categorii de posturi

Activitatea principală a SRI presupune culegerea și analiza informațiilor care indică riscuri, vulnerabilități sau amenințări la adresa securității naționale.

SRI caută continuu ofițeri operativi, ofițeri analiști, specialiști tehnici și, punctual, selecționează specialiști în diverse domenii de activitate, care asigură suport dedicat misiunilor Serviciului.

Ofițerul operativ

  • identifică persoanele, relațiile sau organizațiile ce pot genera vulnerabilități pentru securitatea națională și își creează acces în aceste medii
  • la baza activității, abilitatea de a dezvolta și menține relații validate de încredere, pentru a gestiona surse secrete umane (agenți) deja existente sau de a recruta unele noi
  • Condiții/ abilități/ aptitudini/ competențe: inteligență socială și comunicațională superioară, atenție distributivă, calm, echilibru, curiozitate, creativitate, atenție la detalii, cunoaștere a limbajul non-verbal și o înțelegere fină a psihologiei umane.

Ofițerul analist

  • evaluează datele culese de ofițerii operativi ori din alte surse secrete sau deschise, din perspective relevanței lor
  • sesizează schimbări și tendințe în manifestarea amenințărilor
  • schițează scenarii alternative de evoluție
  • evidențiază implicații și îi informează pe beneficiarii legali în raport cu fiecare scenariu prognozat, astfel încât să se prevină manifestarea riscurilor și să se adopte măsuri adecvate pentru gestionarea acestora
  • Condiții/ abilități/ aptitudini/ competențe: inteligență peste medie, capacitate dezvoltată de înțelegere, gândire critică și creativitate, capacitatea de a identifica ușor esențialul, relevantul, dar și o foarte bună cunoaștere și înțelegere a domeniului analizat
  • Recrutare: după îndeplinerea condițiilor de încadrare în SRI și promovarea etapelor de sleecție, candidatul va susține examen de admitere pentru a urma cursurile de licență, master profesional sau cursuri postuniversitare de formare și dezvoltare continuă organizate de către Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”, care vor asigura formarea competențelor specifice rolului/postului

Specialistul IT&C

  • identifică, în funcție de rolul pe care îl îndeplinește, soluții pentru o serie de provocări tehnologice, de la dezvoltarea unor instrumente software, a sistemelor informatice enterprise și oferirea de soluții bazate pe platforme hardware, până la proiectarea, administrarea și întreținerea rețelelor de comunicații în conformitate cu cele mai noi standarde existente pe piață
  • lucrează în echipe mixte constituite din dezvoltatori, administratori de infrastructuri, specialiști în securitate IT&C și beneficiari, pentru toate liniile de activitate ale Serviciului, precum și pentru parteneri externi.
  • se adaptează și inovează permanent, contribuția lui fiind vitală într-un angrenaj sofisticat și eficient, așa cum este Serviciul Român de Informații, cu implicații directe în protejarea securității naționale.

Specialistul lingvist

  • își folosește cunoștințele și curiozitatea prin implicarea în activități de analiză a unor evenimente, culturi și tradiții sau activități de traducere a unor material (audio, video, scrise) dintr-o limbă străină în limba română
  • după caz, oferă suport lingvistic colegilor din alte structuri
  • Condiții: cunoașterea unei limbi străine de interes (pentru SRI)/ limbă străină de circulație internațională, nivel minim B2, absolvent studii superioare cu diplomă de licență sau absolvent de studii medii și îndeplinește condițiile de încadrare în SRI; poate opta pentru încadrare directă ca lingvist (ofițer sau subofițer)

Luptătorul antiterorist

SRI este autoritate națională în prevenirea și combaterea terorismului. Luptătorul antiterorist are misiunea de a proteja România de amenințările teroriste, asigurând:

  • securitatea aeroportuară a aviației civile din România
  • intervenția antiteroristă pentru reducerea/ eliminarea vulnerabilităților factorilor umani și materiali, prin desfășurarea unor activități specifice de prevenire și combatere a acțiunilor teroriste
  • intervenție antiteroristă/ contrateroristă pirotehnică ce presupune control tehnic antiterorist, investigarea, ridicarea, securizarea și neutralizarea dispozitivelor explozive improvizate

Activitatea luptătorului antiterorist presupune, pe lângă excelente abilități de natură acțională, și un efort psihologic intens.

Condiții:

  • persoană activă, dinamică, determinată și rezistentă, cu un autocontrol comportamental dezvoltat și cu o capacitate de mobilizare și adaptare rapidă la diverse situații
  • abilități de comunicare dezvoltate, autocontrol al stărilor emoționale, toleranță la stres, responsabilitate
  • spirit de echipă și dorință de autoperfecționare
  • absolvent de cel puțin studii liceale cu diplomă de bacalaureat
  • vârsta maximă 29 ani
  • practică sau a practicat un sport de performanță
  • înălțimea de minimum 165 cm (femeie) / minim 175 cm (bărbat)

Personal cu atribuții administrative (ofițeri, subofițeri, salariați civili)

  • încadrat în compartimente specializate, cu rol de a asigura suport dedicat misiunilor de bază ale SRI
  • specialiști în domeniile: financiar-logistic, juridic, resurse umane, psihologie, medical, transport

Încadrarea în zona administrativă se realizează punctual în funcție de nevoile instituției, pe baza unor criterii specifice ce vizează nivelul de competență profesională în domeniul respective.

Condiții: sunt obligatorii deținerea unei pregătiri universitare/ postuniversitare strict în domeniul corespunzător postului, experiență profesională pe roluri similare și, după caz, deținerea unor atestate de liberă practică ce permit exercitarea profesiei sau deținerea unor certificări care indică validarea competențelor specific domeniului.

Recrutare prin încadrare directă.

Angajări la SRI: procesul de selecție

Procesul durează aproximativ 6-9 luni și presupune parcurgerea mai multor etape:

  • evaluare CV
  • interviuri de selecție
  • evaluarea cunoștințelor și/sau aptitudinilor
  • evaluarea psihologică
  • examinarea medicală
  • verificări de securitate

Pe site-ul instituției, la secțiunea Cariere, se regăsește lista posturilor disponibile, actualizată periodic, cu detaliile aferente fiecăruia.

Candidatura va fi evaluată. Candidatul va fi contactat doar în situația în care profilul său este potrivit funcției vizate și organizației.

Angajări la SRI – posturi prin încadrare directă (IT&C)

– pentru persoane care dețin competențe tehnice căutate de Serviciu, au absolvit studii superioare cu diplomă de licență, îndeplinesc condiţiile de încadrare în Serviciul Român de Informaţii și promovează toate etapele specifice de selecţie:

  • Administrator infrastructuri de comunicații. Detalii AICI 
  • Administrator infrastructuri de domenii. Detalii AICI
  • Administrator infrastructuri de radiocomunicații. Detalii AICI
  • Administrator infrastructuri software. Detalii AICI
  • Administrator sisteme informatice şi de comunicații. Detalii AICI 
  • Analist FORENSIC securitate cibernetică. Detalii AICI 
  • Analist Malware. Detalii AICI 
  • Analist securitate IT&C – L1 SOC. Detalii AICI 
  • Analist trafic. Detalii AICI 
  • Arhitect aplicații software. Detalii AICI 
  • Arhitect infrastructuri software. Detalii AICI
  • Inginer electronist. Detalii AICI 
  • Specialist în evaluarea securității IT&C. Detalii AICI 
  • System Analyst. Detalii AICI 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Românii susțin reducerea cheltuielilor statului, dar se opun ferm majorării taxelor pentru firme și reducerii investițiilor-sondaj INSCOP Research

Publicat

Publicitate

Un sondaj realizat de INSCOP Research în perioada 26-30 mai 2025, în cadrul Barometrului Informat.ro, dezvăluie opiniile românilor privind soluțiile de reducere a deficitului bugetar. Realizat lunar la comanda platformei de știri Informat.ro, în parteneriat cu Strategic Thinking Group, sondajul își propune să stimuleze dezbaterile publice pe teme esențiale, aducând în prim-plan vocea cetățenilor.

Datele au fost colectate prin interviuri telefonice (CATI), pe un eșantion de 1.150 de persoane, reprezentativ pentru populația neinstituționalizată a României (18 ani și peste). Eroarea maximă admisă este de ±2,9%, la un grad de încredere de 95%.

Potrivit directorului INSCOP Research, Remus Ștefureac, sprijinul pentru măsurile de reducere a deficitului variază în funcție de impactul perceput asupra veniturilor și economiei. Reducerea cheltuielilor de funcționare a statului (altele decât cele cu angajații) este cea mai acceptată soluție, cu 77,1% dintre respondenți total sau parțial de acord (58,4% total de acord, 18,8% oarecum de acord). Aceasta este susținută în special de votanții PNL și USR (aproximativ 90%), dar și de peste 65% dintre votanții PSD și AUR, bărbați, persoane cu educație superioară, locuitori din București și urbanul mare, precum și angajați la stat.

Reducerea personalului din sectorul bugetar întrunește acordul a 67,3% dintre respondenți (46,7% total de acord, 20,7% oarecum de acord), fiind susținută mai ales de votanții PNL și USR (aproximativ 80%), dar și de 68% dintre votanții PSD și 63% dintre cei ai AUR, bărbați, persoane cu educație superioară, locuitori din urbanul mare și angajați la privat.

Reducerea salariilor în sectorul bugetar este mai puțin populară, cu doar 48,4% acord (29,9% total de acord, 18,5% oarecum de acord). Susțin această măsură în special votanții USR și AUR, bărbații și persoanele între 30-44 de ani, în timp ce tinerii sub 30 de ani și angajații la stat se opun ferm.

Reducerea investițiilor este cea mai nepopulară soluție, cu doar 26,8% acord (15,4% total de acord, 11,5% oarecum de acord) și 54,5% total împotrivă. Susținerea este mai mare în rândul votanților AUR, persoanelor cu educație primară și locuitorilor din rural, dar opoziția este puternică în rândul votanților PNL, USR, PSD, persoanelor cu educație superioară și angajaților la privat.

Publicitate

Creșterea taxelor pentru firme este respinsă de 70% dintre respondenți, cu doar 25,4% acord (12,4% total de acord, 13% oarecum de acord). Opoziția este generalizată, fiind percepută ca o frână economică și o sursă de scădere a veniturilor și creștere a prețurilor.

Barometrul Informat.ro – INSCOP Research contribuie la consolidarea democrației prin sondaje științifice care reflectă opinia publicului. Rezultatele subliniază preferința românilor pentru eficientizarea cheltuielilor statului, dar și reticența față de măsuri care ar putea afecta dezvoltarea economică sau veniturile personale.

Detalii complete sunt disponibile pe informat.ro, iar prezentarea grafică a datelor poate fi consultată aici.

Citeste mai mult

Eveniment

Localitățile Curtești, Hudum și o parte din Mănăstirea Doamnei au rămas fără apă pentru două zile

Publicat

Publicitate

Din cauza unei defecțiuni tehnice majore apărute la grupul de pompare care alimentează  rezervoarele din comuna Curtești, județul Botoșani, S.C. Nova Apaserv S.A. a fost nevoită să sisteze furnizarea apei potabile începând de astăzi, 07 iunie 2025.

Sunt afectați consumatorii din localitățile: Curtești, Hudum și o parte din Mănăstirea Doamnei.

Echipele noastre de intervențieale Nova Apaserv sunt deja pe teren și lucrează pentru remedierea cât mai urgentă a avariei. Durata estimată a întreruperii este de 48 de ore, în prima fază, în funcție de complexitatea intervenției tehnice.

Citeste mai mult

Eveniment

MAE: Atenționare de călătorie! Restricții de trafic în Bulgaria

Publicat

Publicitate

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau intenționează să călătorească în Bulgaria că, duminică, vor fi organizate acțiuni de protest în mai multe orașe din această țară.

În acest context, circulația rutieră pe drumurile naționale ar putea să înregistreze perturbări temporare, se arată într-un comunicat al MAE, transmis sâmbătă AGERPRES.

MAE le recomandă conducătorilor auto să se informeze din timp cu privire la condițiile de trafic și să respecte cu strictețe dispozițiile autorităților de ordine.

Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Sofia: +35929712858 și +35929733510, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate și preluate de operatorii Call Center în regim de permanență.

De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu caracter de urgență au la dispoziție telefonul de urgență al Ambasadei României în Republica Bulgaria: +359879440758. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Medic UPU: ,,Cei doi copii prezintă patologii respiratorii, au inhalat praf. Niciun copil nu a fost prins sub dărâmături”

Publicat

Publicitate

După incidentul nefericit de la un spațiu de joacă din municipiul Botoșani, doi din cei 13 copii au fost duși cu ambulanța la spital. Medicii au venit cu precizări.

„La spatiul de joacă a căzut tavanul la sfârșitul unei petreceri pentru copii. Nu a fost prins nici un copil sub dărâmături. Doi copii de 5 și 10 ani au fost duși de SJA la pediatrie, ei având patologie respiratorie și au inhalat praf” , a declarat Ramona Guraliuc, medic primar coordonator UPU-SMURD.

Amintim că pompierii botoșăneni au fost solicitați să intervină la un spațiu de joacă din municipiul Botoșani, acolo unde o parte din tavanul fals s-a prăbușit.

La fața locului s-au deplasat, în cel mai scurt timp, trei echipaje din cadrul Detașamentului de Pompieri Botoșani, cu o autospecială de stingere, una de descarcerare și ambulanța de terapie intensivă mobilă SMURD, trei ambulanțe SAJ, jandarmi și poliție. Aceștia au constatat faptul că toate cele 18 persoane care se aflau în interior, în momentul producerii evenimentului, erau ieșite din clădire. Este vorba de 13 copii și cinci adulți.
Toți au fost evaluați din punct de vedere medical. Doi copii, de 10 respectiv 5 ani, au fost transportați la spital pentru îngrijiri medicale de specialitate.

Pompierii intervin în continuare pentru verificarea spațiilor și înlăturarea efectelor.

 

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending