Connect with us
Publicitate

Eveniment

Angajări în ARMATĂ 2022: Cum poți deveni rezervist voluntar

Publicat

Publicitate

Ministerul Apărării Naționale caută rezerviști voluntari. Anunțul a fost făcut la începutul anului, pentru ocuparea a 444 de locuri, informează alba24.ro.

 

Este vorba despre o campanie suplimentară de recrutare și selecție pentru cetățenii care doresc să îndeplinească serviciul militar în rezervă, în calitate de rezervist voluntar în Armata României, pe locurile rămase neîncadrate în anul 2021.

”Campania de recrutare are ca scop ocuparea a 444 de locuri de rezervişti voluntari (maiștri militari, subofițeri, gradați și soldați), rămase disponibile în unităţi militare din 15 judeţe – Arad, Bacău, Bistrița-Năsăud, Brăila, Buzău, Călărași, Cluj, Constanța, Dolj, Galați, Ilfov, Olt, Prahova, Tulcea și Vrancea”, preciza MApN.

Procesul de recrutare şi selecţie pentru seria suplimentară are loc până pe data de 4 februarie.

La prezentarea la centrul militar, cetățenii interesați vor fi informaţi cu privire la avantajele îndeplinirii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, etapele procesului de recrutare şi selecţie, structurile desemnate să execute selecția, unitatea sanitară militară unde urmează să susţină examinarea medicală, precum și unitatea militară sau centrul de instruire în care urmează să execute programul de instruire iniţială, în situația în care fac obiectul acestei instruiri, potrivit legii.

Publicitate

De asemenea, candidaţii proveniţi din rândul cetăţenilor fără pregătire militară vor fi consiliaţi în ceea ce priveşte exprimarea opţiunilor, în sensul orientării către funcțiile pentru care aceştia îndeplinesc criteriile specifice referitoare la nivelul studiilor și corespondența specializărilor dobândite în viața civilă cu armele/serviciile și specialitățile militare, mai precizează MApN.

Detalii suplimentare pot fi obținute la centrelor militare zonale, judeţene sau de sector. Detalii, AICI.

Documente necesare

La prezentarea la centrul militar, cetăţenii care doresc să îndeplinească serviciul militar în calitate de rezervist voluntar vor completa o cerere de înscriere și vor prezenta următoarele documente:

Publicitate

– actul de identitate, în original şi în copie;

– certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maxim şase luni înainte de data depunerii;

– acte de studii şi/sau alte documente care atestă alte competenţe dobândite în viaţa civilă, în original şi în copie;

– permisul de conducere valabil, eliberat de către autoritățile române, în original şi în copie, dacă este cazul, pentru candidaţii fără pregătire militară, dacă îndeplinirea atribuţiilor postului pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice;

– livretul militar, în original şi în copie, dacă este cazul, numai pentru cei care deţin calitatea de rezervist.

Una dintre condițiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele interesate este să aibă vârsta între 18 și 55 de ani. Selecția constă în probe psihologice, fizice și examinare medicală.

Măsuri pentru creșterea atractivității serviciului voluntar

Prin adoptarea Legii nr. 115/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 270/2015 privind Statutul rezerviștilor voluntari au intrat în vigoare o serie de măsuri care au ca scop creșterea atractivităţii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, dintre care cele mai semnificative sunt:

– remunerația acordată în perioada în care rezerviştii voluntari nu participă la instruire sau la misiuni a crescut de la 10% la 30% din solda de funcţie, la care se adăugă solda gradului deţinut;

– cuantumul indemnizației de instalare a crescut, prin adăugarea la solda de funcţie, a gradațiilor și a soldei de comandă, pe lângă solda de grad;

– a fost eliminată obligația privind restituirea cheltuielilor de recrutare şi selecţie, în situația nesemnării/ nefinalizării contractului;

– au fost eliminate limitările privind plecarea rezerviștilor voluntari în străinătate;

– există posibilitatea repartizării în funcție, fără a mai susține probele de selecție, a rezerviștilor proveniți din cadre militare în activitate și soldați/gradați profesioniști, în primul an de la trecerea în rezervă.

Câți bani primesc soldații

Rezerviştii voluntari primesc indemnizaţie de instalare egală cu solda de funcţie, la care se adaugă solda de grad şi solda de comandă, după caz, acordată la semnarea fiecărui contract cu durata de minimum 3 ani.

Pentru perioada în care nu participă la instruire sau misiuni, remunerația este de 30% din solda de funcţie.

În cazul unui soldat profesionist, salariul lunar este de 1.857 de lei, astfel că rezervistul voluntar va avea de încasat după perioada de instrucţie, când stă acasă, aproximativ 540 de lei. Un subofiţer rezervist voluntar va încasa 720 de lei.

Cât timp este în programul de instruire iniţială sau periodică, voluntarul primeşte soldă întreagă, ca orice militar profesionist: 1.857 de lei în cazul unui soldat şi 2.400 de lei pentru un subofiţer.

În acest moment, România are 70.000 de militari activi, dar numai 60.000 în rezervă, cifră considerată total insuficientă pentru o capacitate robustă de răspuns militar în caz de criză, potrivit adevarul.ro.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Atenție, șoferi! COD GALBEN de ceață, prelungit pentru județul Botoșani. Vizibilitate redusă, izolat, sub 50 de metri

Publicat

Publicitate

Pentru evitarea producerii unor evenimente rutiere, adresăm conducătorilor auto recomandarea de a adapta viteza la condițiile de drum. Circulați prudent pentru siguranța dumneavoastră și a celorlalți participanți la trafic!

Meteorologii au actualizat prognoza și au prelungit Codul galben de ceață până la ora 12:30, pentru județul Botoșani.

Din această cauză se reduce vizibilitatea sub 200 de metri, izolat sub 50 de metri..

 

Citeste mai mult

Eveniment

ANAF va trimite Declarația unică deja completată cu veniturile încasate și sumele datorate

Publicat

Publicitate

Anul fiscal 2025 aduce o schimbare uriașă în sistemul ANAF. Fiscul le va transmite contribuabililor Declarația unică precompletată cu datele privind veniturile realizate și impozitul aferent datorat, precum și baza de calcul pentru CAS și CASS, conform informațiilor disponibile în bazele de date. Actul normativ a fost lansat vineri în dezbatere publică, iar noile documente vor ajunge la contribuabili în primăvara anului 2026, scrie realitatea.net.

Ca urmare, se va elimina obligația de a depune, în anul curent, Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice pentru declararea venitului estimat (Cap. II), a impozitului pe venit, a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate, capitolul privind veniturile estimate, precum și pentru toate celelalte situații în care intervin modificări/recalculări/rectificări ale acestora.

În plus, se va elimina obligația depunerii în anul curent a Declarației unice în cazul contribuabililor care în cursul anului fiscal încep sau încetează o activitate, precum și cei care întrerup temporar activitatea sau intră în suspendare temporară a activității potrivit legislației în materie, precum și în situaţiile în care intervin modificări ale clauzelor contractuale sau în cazul rezilierii, în cursul anului fiscal, a contractelor de închiriere încheiate între părţi. În aceste cazuri persoanele fizice au obligația depunerii declarației unice, până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor.

Românii care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din chirii vor avea obligaţia înregistrării contractului între părţi, precum şi a modificărilor survenite ulterior, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea/producerea modificării acestuia, la organul fiscal competent. În situația în care bunul este deținut în comun, prin contractul de închiriere sau, după caz, prin actul de modificare a acestuia, se desemnează proprietarul, uzufructuarul sau alt deținător legal care îndeplinește această obligație.

Contribuabilii al căror venit net se determină pe bază de norme de venit şi care în anul fiscal anterior au înregistrat un venit brut anual mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 25.000 euro, începând cu anul fiscal următor au obligaţia determinării venitului net anual în sistem real. Această categorie de contribuabili are obligaţia să completeze şi să depună declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice până la termenul legal de depunere.

PROIECTUL ORDONANȚEI DE URGENȚĂ pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și măsuri
specifice pentru digitalizar

Publicitate

 

Procedura de precompletare, verificare și transmitere a Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuții sociale datorate de persoanele fizice se va aproba prin ordin al președintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Ce nume se sărbătoresc de Sfântul Dumitru. 260.000 de români își serbează onomastica

Publicat

Publicitate

Ce nume se sărbătoresc de Sfântul Dumitru. Sfântul Dumitru sau Sfântul Dimitrie, Izvorâtorul de Mir, este sărbătorit de creștini la data de 26 octombrie. Pe 27 octombrie, credincioșii îl prăznuiesc pe Sfântul Dimitrie cel Nou, ocrotitorul Bucureștilor, scrie alba24.ro.

Aproape 259.000 de români îşi sărbătoresc onomastica la praznicul Sfântului Dimitrie, cel mai întâlnit fiind prenumele masculin Dumitru, conform datelor furnizate Direcţia generală pentru evidenţa persoanelor din cadrul Ministerul Afacerilor Interne.

Cu această ocazie le puteți trimite mesaje și felicitări de Sfântul Dumitru persoanelor dragi, care își sărbătoresc onomastica pe 26 octombrie.

Potrivit tradiției populare, Sfântul Dumitru aduce cu el venirea iernii. Se spune că din această zi încep să apară temperaturile scăzute și frunzele copacilor încep să cadă.

Ce nume se sărbătoresc de Sfântul Dumitru

Situaţia statistică referitoare la românii de sex masculin care îşi sărbătoresc onomastica de Sfântul Dimitrie este:

  • Dima – 1.031;
  • Dimitri – 770;
  • Dimitrie – 6.178;
  • Dimitriu – 9;
  • Dimitru – 11;
  • Dumitrache – 659;
  • Dumitrică – 31;
  • Dumitriu – 30;
  • Dumitru – 209.692;
  • Dumitruţ – 16;
  • Mitache – 63;
  • Mitică – 6.879;
  • Mitrea – 69;
  • Mitrel – 69;
  • Mitrică – 91;
  • Mitru – 164;
  • Mitruş – 64;
  • Mitruţ – 439;
  • Mitu – 405;
  • Mituş – 157.

În ceea ce priveşte persoanele de sex feminin:

Publicitate
  • Demetra – 416;
  • Dima – 16;
  • Dimitra – 227;
  • Miţa – 1.763;
  • Dimitrina – 17;
  • Dimitriţa – 32;
  • Dumitra – 20.559;
  • Dumitrana- 254;
  • Dumitrica – 350;
  • Dumitriţa – 7.534;
  • Mitica – 560;
  • Mitra – 256;
  • Mitrica – 36.

Citeste mai mult

Eveniment

Reforma salarizării în sectorul public: Sporuri limitate, reintroducerea grilelor salariale și noi coeficienți de ierarhizare

Publicat

Publicitate

Limitarea sporurilor, reintroducerea grilelor salariale pentru administraţia locală și revizuirea coeficienţilor de ierarhizare sunt principalele măsuri avute în vedere de Guvern în reforma sistemului de salarizare din sectorul public.

Potrivit Planului bugetar-structural naţional pe termen mediu – 2025-2031, revizuirea coeficienţilor de ierarhizare pentru diferitele familii ocupaţionale va stabili criterii clare pentru ierarhizarea diferitelor categorii profesionale din sectorul public, va reduce disparităţile salariale şi va ajuta la alinierea plăţii cu responsabilităţile, experienţa şi calificările, scrie Agerpres.

„Această restructurare sprijină rezilienţa economică prin asigurarea unei compensări corecte a angajaţilor din sectorul public şi a unei motivaţii adecvate, reducând astfel riscul disputelor de muncă sau al ineficienţelor care ar putea perturba serviciile publice”, menţionează documentul citat.

Reintroducerea grilelor salariale specifice angajaţilor din administraţia locală, atât publici, cât şi contractuali, creează o mai mare consistenţă în practicile de remunerare între diferitele niveluri de guvernare, susţin autorii Planului.

De asemenea, măsura va reduce riscul fragmentării şi inegalităţii salariale, asigurând că angajaţii din administraţia locală sunt trataţi similar cu cei din administraţia centrală.

Publicitate

Limitarea sporurilor la 20%

Reforma salarizării în sectorul public mai prevede limitarea sporurilor la 20% din salariul de bază. Această măsură ajută la prevenirea inflaţiei salariale şi promovează sustenabilitatea finanţelor publice, asigurând că remunerarea se bazează în principal pe salariile de bază, mai degrabă decât pe sporuri discreţionare.

„Limitarea sporurilor reduce, de asemenea, potenţialul de abuz şi asigură că remuneraţia este mai predictibilă şi echitabilă pentru toţi angajaţii. Aceasta contribuie la sustenabilitatea fiscală, asigurând că cheltuielile salariale din sectorul public rămân gestionabile şi nu pun presiuni asupra bugetelor guvernamentale.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending