Connect with us

Eveniment

ANCOM: Acceptul telefonic al cetățenilor față de oferta unui furnizor nu presupune încheierea automată a unui contract la distanță

Publicat

Publicitate

Acceptarea telefonică de către utilizator a ofertei prezentate de furnizor nu presupune, în mod automat, încheierea unui contract la distanță, iar simpla transmitere a unei comenzi pe site-ul furnizorului nu produce efecte juridice decât dacă acesta transmite un mesaj de confirmare a comenzii, menționează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), scrie alba24.ro.

Contractul la distanță este acel document care se încheie fără prezența fizică simultană a părților, fiind utilizate doar unul sau mai multe mijloace de comunicație la distanță (de exemplu, telefon, scrisoare, e-mail, aplicații online etc.), înainte și inclusiv la momentul încheierii contractului, transmite ANCOM într-un comunicat citat de Agerpres.

„Înainte de încheierea unui contract la distanță, indiferent de modalitatea de încheiere (în urma unei convorbiri telefonice sau în urma plasării unei comenzi online), furnizorul are obligația de a oferi o serie de informații minime, cum ar fi:

  • identitatea furnizorului,
  • serviciile oferite,
  • caracteristicile echipamentelor și dacă acestea sunt incluse în pachet,
  • prețul total (servicii și echipamentele asociate),
  • durata și condițiile de încetare a contractului,
  • informații despre dreptul de retragere din contract.

Furnizorul trebuie să transmită utilizatorului aceste informații pe un suport durabil (hârtie, e-mail, fax) sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat și descărcat cu ușurință.

În cazul unui contract inițiat la telefon, pentru finalizarea procesului de încheiere a contractului, utilizatorul trebuie să-și transmită consimțământul fie prin semnarea olografă a ofertei și returnarea acesteia către furnizor (dacă o primește pe hârtie), fie printr-o confirmare transmisă furnizorului pe un suport durabil (e-mail, fax)”, a precizat ANCOM.

Pe de altă parte, în cazul unui contract online, momentul încheierii acestuia îl constituie momentul în care furnizorul confirmă, pe un suport durabil, că a acceptat comanda transmisă de utilizator.

Publicitate

„Indiferent de modul de încheiere a contractului, furnizorul trebuie să pună la dispoziția utilizatorului fișa de sinteză a contractului, cel mai târziu înaintea începerii furnizării serviciilor sau la momentul livrării echipamentelor, după caz”, menționează ANCOM.

Referitor la livrarea echipamentelor în urma încheierii unui contract la distanță (telefonic sau online), în funcție de oferta comercială a furnizorilor, utilizatorii pot alege să achiziționeze și un echipament (terminal mobil, aparat fix, desktop – PC, laptop, tabletă etc.).

De asemenea, furnizorul este obligat să ofere informații despre prețul total al echipamentului, incluzând eventuale costuri pentru livrarea echipamentului achiziționat și, după caz, pentru returnarea acestuia în cazul retragerii din contract.

Conform legii, termenul maxim de livrare a unui echipament este de 30 de zile de la încheierea contractului, cu excepția cazurilor în care părțile au agreat un alt termen. În cazul în care echipamentul nu este livrat în 30 de zile sau în termenul convenit, utilizatorul poate solicita livrarea într-un termen suplimentar, corespunzător circumstanțelor. În cazul în care furnizorul nu livrează echipamentul în termenul suplimentar, utilizatorul are dreptul să solicite încetarea contractului.

„Acceptarea telefonică de către utilizator a ofertei prezentate de furnizor nu presupune, în mod automat, încheierea unui contract la distanță! Contractul se consideră încheiat la data la care a fost semnată oferta sau la care a fost transmis consimțământul scris, pe suport durabil, către furnizor. Simpla transmitere a unei comenzi pe site-ul furnizorului nu produce efecte juridice decât dacă furnizorul transmite un mesaj de confirmare a comenzii. După încheierea contractului la distanță, utilizatorul are dreptul să se răzgândească și să se retragă din contract, fără a invoca vreun motiv, în termen de 14 zile de la data încheierii contractului, respectiv de la data primirii echipamentului achiziționat, după caz. Retragerea din contract ar trebui să se realizeze prin completarea formularului de retragere sau a unei declarații explicite în acest sens. În cazul returnării echipamentului achiziționat, formularul de retragere va fi însoțit de o cerere de returnare a acestuia. În cazul în care furnizorul omite informații cu privire la costurile de livrare sau returnare a unui echipament asociat unui contract la distanță, utilizatorul nu va plăti costurile respective”, mai precizează ANCOM.

Problemele legate de livrarea echipamentelor comandate online sau în urma unei convorbiri telefonice vor trebui semnalate de către utilizatori în primul rând furnizorilor cu care au încheiat contractul la distanță.

„ANCOM poate interveni în situația în care furnizorii nu respectă drepturile utilizatorilor cu privire la încheierea contractelor la distanță prin care sunt achiziționate servicii de comunicații electronice cu sau fără echipamente asociate. În cazul în care furnizorii nu respectă clauzele unui contract la distanță, consumatorii pot sesiza Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar alte categorii de utilizatori finali se pot adresa mediatorilor autorizați sau instanțelor de judecată”, subliniază instituția.

Totodată, InfoCentru ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune), serviciile poștale și serviciile digitale pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, oferte, calitatea serviciilor, serviciul de roaming sau regulile ce trebuie respectate în mediul online. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

sursa: ancom.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO: Accident la Vorona. O mașină a intrat în șanț, șoferul a primit îngrijiri la fața locului

Publicat

Publicitate

Un accident rutier a avut loc, în urmă cu puțin timp, în localitatea Vorona. În eveniment a fost implicat un singur autoturism.

La fața locului s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare, o ambulanță SMURD și una aparținând Serviciului Județean de Ambulanță Botoșani.

Aceștia au constatat faptul că autoturismul era în afara părții carosabile, răsturnat pe o parte și că nu erau persoane încarcerate.

Șoferul autoturismului, un bărbat de 60 de ani, a primit îngrijiri medicale la fața locului, dar a refuzat. transportul la spital.

Pompierii au asigurat măsurile de prevenire a incendiilor.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

MAE/Atenționare de călătorie: SUA, întârzieri sau anulări ale zborurilor interne și internaționale

Publicat

Publicitate

Ministerul Afacerilor Externe informează sâmbătă cetățenii români care se află, tranzitează sau intenționează să călătorească în Statele Unite ale Americii asupra faptului că, urmare a anunțului făcut de Administrația Federală pentru Aviație (FAA), pe fondul blocajului guvernamental prelungit, este de așteptat să se înregistreze întârzieri sau anulări de zboruri în zilele următoare, atât pe rutele interne, cât și pe rutele internaționale.

Într-un comunicat transmis AGERPRES, MAE le recomandă cetățenilor români să verifice situația zborurilor înainte de a se prezenta în aeroporturi și să mențină legătura cu reprezentanții companiilor aeriene pentru informații în timp real cu privire la programul de zbor.

Cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu caracter de urgență au la dispoziție următoarele numere de telefon de permanență, în funcție de circumscripția consulară: Ambasada României la Washington: +1 202 420-8350; Consulatul General al României la Los Angeles: +1 310 721-0474; Consulatul General al României la Chicago: +1 312 307-2923; Consulatul General al României la New York: +1 917 679-9874; Consulatul General al României la Miami: +1 202 515-8953. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Incendiu la Manoleasa! O bucătărie de vară a fost cuprinsă de flăcări. Alarma a fost dată de proprietar

Publicat

Publicitate

Un incendiu s-a produs, în această după-amiază, într-o gospodărie din localitatea Zahoreni. Bunurile dintr-o bucătărie de vară au fost cuprinse de flăcări, iar alarma a fost dată chiar de proprietar.

La fața locului s-au deplasat, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Stației Săveni, cu o autospecială de stingere, precum și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Manoleasa. Primii care au ajuns au fost pompierii voluntari, care au constatat că ardeau bunurile din anexă și că exista pericolul de propagare a flăcărilor la un depozit de furaje și alte construcții din gospodărie.

Până la sosirea pompierilor militari, voluntarii au reușit să împiedice extinderea incendiului la clădirile din apropiere și să elimine riscul de explozie, scoțând o butelie din interiorul bucătăriei de vară.

Pentru stingerea incendiului și înlăturarea efectelor, pompierii militari și voluntari au acționat mai bine de o oră. Au fost salvate un depozit de de furaje, unul de cereale, mai multe adăposturi de animale și casa.

Cauza probabilă a incendiului a fost stabilită ca fiind un scurtcircuit.

Pentru înlăturarea riscului de incendiu, ISU Botoșani recomandă:

Publicitate

▪ verificați periodic instalaţia electrică, cu ajutorul personalului autorizat. Orice modificare a acesteia poate fi făcută doar cu avizul distribuitorului de energie şil numai de specialiști în domeniu;

▪ nu folosiţi instalaţii electrice improvizate. Fie că este vorba de reparaţia unui aparat electrocasnic, de prelungirea traseului unui cablu sau de repararea unei siguranţe, improvizaţiile pot conduce la un incendiu. Orice eroare de prindere sau de izolaţie poate crea un scurtcircuit sau o descărcare de curent;

▪ la suplimentarea receptoarelor asiguraţi-vă că instalaţia existentă poate prelua consumul adiţional;

▪ verificaţi periodic cordoanele de legătură ale aparatelor electrice şi înlocuiţi-le atunci când sunt uzate;

▪ nu folosiţi prize sau întrerupătoare slăbite. În cazul în care observaţi că priza se mişcă sau că în jurul întrerupătorului există orificii libere, cereţi ajutorul unui specialist pentru schimbarea prizei/întrerupătorului şi pentru izolarea zonei respective. De asemenea, acordaţi atenţie modului în care introduceţi sau extrageţi cablurile de alimentare din priză;

▪ nu suprasolicitaţi o priză deoarece unele incendii se produc din cauza solicitării excesive a unei surse de curent. Avertismentul vizează alimentarea mai multor electrocasnice de putere electrică mare (frigider, maşină de spălat etc.) de la aceeași priză. Alocaţi, pe cât posibil, fiecărui aparat câte o priză. În cazul în care folosiți mai multe aparate la o singură sursă, aceasta se poate încălzi și provoca un incendiu;

▪ instalaţi şi utilizaţi aparatura electrocasnică respectând indicaţiile producătorului din prospectul produsului. În cazul în care sesizaţi că produsul respectiv şi-a schimbat parametri de funcţionare, se încălzește foarte repede sau emană un miros de ars, scoateţi-l imediat din funcţiune şi adresaţi-vă unui specialist. În cazul aparatelor mari, asigurați un spaţiu de aerisire pentru a se putea emana căldura acumulată în timpul funcţionării;

▪ amplasaţi şi utilizaţi aparatele electrice departe de mediile umede. Unele accidente de natură electrică se produc din cauza folosirii curentului electric în apropierea sau la contactul cu apa.

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional, pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea de vieți.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO&VIDEO: Biserica „Sfinții Voievozi” din municipiul Botoșani și-a cinstit ocrotitorii spirituali

Publicat

Publicitate

Mai multe biserici şi mănăstiri din Patriarhia Română au îmbrăcat, astăzi, sâmbătă, haine de sărbătoare la prăznuirea hramului Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavriil. În toate lăcaşurile de cult s-au oficiat aseară Vecernia, Litia şi Acatistul Sfinţilor Arhangheli, iar astăzi, Utrenia, Sfânta Liturghie şi Parastasul pentru ctitori şi cei adormiţi întru Domnul.

Biserica a rânduit ziua de 8 noiembrie ca zi de cinstire a Sfinţilor Arhangheli Mihail şi Gavriil, începând cu secolul al V-lea. Ca semn de cinstire, Sfinţii Voievozi sunt pictaţi pe uşile diaconeşti ale Sfântului Altar, unul purtând crini în mână, semn al Bunei Vestiri, iar celălalt o sabie de foc, semn al pazei care i-a fost rânduită la poarta Raiului sau, potrivit tradiţiei iconografice bizantine, Sfântul Arhanghel Mihail poartă scut, sabie şi platoşă militară, iar Sfântul Arhanghel Gavriil ţine în mână un sceptru, simbolul binecuvântării pe care o vesteşte oamenilor. Tot în semn de preţuire, Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavriil au fost aleşi drept patroni spirituali ai Jandarmeriei Române.

Și în municipiul Botoșani există o biserică care are hramul „Sfinții Voievozi”, care se înalță semeață la câțiva pași de Teatrul „Vasilache”, pictată ca în povești, așa cum se cuvine unei Mirese a lui Hristos.

Sărbătoarea a debutat, vineri seară, cu slujba Vecerniei cu Litie, oficiată în sobor. Au fost alături de părintele paroh Viorel Berciuc unii dintre cei mai îndrăgiți duhovnici din municipiul Botoșani, în frunte cu părintele protopop Petru Fercal. Nu a lipsit părintele Grigore Diaconu, care mulți ani în urmă a fost paroh al Bisericii „Sfinții Voievozi”.

„Acum, acum, slobozeşte pe robul Tău, Stăpâne, după cuvântul Tău, în pace, că văzură ochii mei mântuirea Ta, pe care ai gătit-o înaintea feţei tuturor popoarelor…” a răsunat în lăcașul de cult închinat celor mai cunoscuți și iubiți dintre Sfinții Arhangheli și cei care duc la îndeplinire porunca milei și a dreptății lui Dumnezeu. Zeci de credincioși din toate colțurile municipiului Botoșani au umplut biserica până la refuz, din evlavie pentru Sfinții Voievozi, dar și din recunoștință pentru părintele Viorel Berciuc, actualul paroh, cunoscut pentru blândețea cu care potolește întristarea oricărui creștin trece pragul lăcașului și îi cere ajutorul în problemele existențiale.

La finalul slujbei, prin rugăciunea Litiei, părintele Grigore Diaconu, care se bucură de asemenea de recunoștința unui oraș întreg, a binecuvântat pâinea, grâul, vinul și untdelemnul, elemente folosite în cultul divin public.

Publicitate

Cuvântul de învățătură i-a aparținut părintelui protopop Petru Fercal care a încercat să pună la inimile credincioșilor prezenți importanța iubirii față de aproapele, importanța iertării și înțelegerii pe care ar trebui să le manifestăm față de cei cu care interacționăm pe calea vieții.

Părintele paroh a mulțumit tuturor celor prezenți într-un scurt cuvânt.

A doua zi, de sărbătoarea Sfinților Arhangheli, credincioșii au participat la sfânta și dumnezeiasca Liturghie, oficiată de un sobor de preoți.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending