Connect with us

Eveniment

ANCOM: Acceptul telefonic al cetățenilor față de oferta unui furnizor nu presupune încheierea automată a unui contract la distanță

Publicat

Publicitate

Acceptarea telefonică de către utilizator a ofertei prezentate de furnizor nu presupune, în mod automat, încheierea unui contract la distanță, iar simpla transmitere a unei comenzi pe site-ul furnizorului nu produce efecte juridice decât dacă acesta transmite un mesaj de confirmare a comenzii, menționează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), scrie alba24.ro.

Contractul la distanță este acel document care se încheie fără prezența fizică simultană a părților, fiind utilizate doar unul sau mai multe mijloace de comunicație la distanță (de exemplu, telefon, scrisoare, e-mail, aplicații online etc.), înainte și inclusiv la momentul încheierii contractului, transmite ANCOM într-un comunicat citat de Agerpres.

„Înainte de încheierea unui contract la distanță, indiferent de modalitatea de încheiere (în urma unei convorbiri telefonice sau în urma plasării unei comenzi online), furnizorul are obligația de a oferi o serie de informații minime, cum ar fi:

  • identitatea furnizorului,
  • serviciile oferite,
  • caracteristicile echipamentelor și dacă acestea sunt incluse în pachet,
  • prețul total (servicii și echipamentele asociate),
  • durata și condițiile de încetare a contractului,
  • informații despre dreptul de retragere din contract.

Furnizorul trebuie să transmită utilizatorului aceste informații pe un suport durabil (hârtie, e-mail, fax) sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat și descărcat cu ușurință.

În cazul unui contract inițiat la telefon, pentru finalizarea procesului de încheiere a contractului, utilizatorul trebuie să-și transmită consimțământul fie prin semnarea olografă a ofertei și returnarea acesteia către furnizor (dacă o primește pe hârtie), fie printr-o confirmare transmisă furnizorului pe un suport durabil (e-mail, fax)”, a precizat ANCOM.

Pe de altă parte, în cazul unui contract online, momentul încheierii acestuia îl constituie momentul în care furnizorul confirmă, pe un suport durabil, că a acceptat comanda transmisă de utilizator.

Publicitate

„Indiferent de modul de încheiere a contractului, furnizorul trebuie să pună la dispoziția utilizatorului fișa de sinteză a contractului, cel mai târziu înaintea începerii furnizării serviciilor sau la momentul livrării echipamentelor, după caz”, menționează ANCOM.

Referitor la livrarea echipamentelor în urma încheierii unui contract la distanță (telefonic sau online), în funcție de oferta comercială a furnizorilor, utilizatorii pot alege să achiziționeze și un echipament (terminal mobil, aparat fix, desktop – PC, laptop, tabletă etc.).

De asemenea, furnizorul este obligat să ofere informații despre prețul total al echipamentului, incluzând eventuale costuri pentru livrarea echipamentului achiziționat și, după caz, pentru returnarea acestuia în cazul retragerii din contract.

Conform legii, termenul maxim de livrare a unui echipament este de 30 de zile de la încheierea contractului, cu excepția cazurilor în care părțile au agreat un alt termen. În cazul în care echipamentul nu este livrat în 30 de zile sau în termenul convenit, utilizatorul poate solicita livrarea într-un termen suplimentar, corespunzător circumstanțelor. În cazul în care furnizorul nu livrează echipamentul în termenul suplimentar, utilizatorul are dreptul să solicite încetarea contractului.

„Acceptarea telefonică de către utilizator a ofertei prezentate de furnizor nu presupune, în mod automat, încheierea unui contract la distanță! Contractul se consideră încheiat la data la care a fost semnată oferta sau la care a fost transmis consimțământul scris, pe suport durabil, către furnizor. Simpla transmitere a unei comenzi pe site-ul furnizorului nu produce efecte juridice decât dacă furnizorul transmite un mesaj de confirmare a comenzii. După încheierea contractului la distanță, utilizatorul are dreptul să se răzgândească și să se retragă din contract, fără a invoca vreun motiv, în termen de 14 zile de la data încheierii contractului, respectiv de la data primirii echipamentului achiziționat, după caz. Retragerea din contract ar trebui să se realizeze prin completarea formularului de retragere sau a unei declarații explicite în acest sens. În cazul returnării echipamentului achiziționat, formularul de retragere va fi însoțit de o cerere de returnare a acestuia. În cazul în care furnizorul omite informații cu privire la costurile de livrare sau returnare a unui echipament asociat unui contract la distanță, utilizatorul nu va plăti costurile respective”, mai precizează ANCOM.

Problemele legate de livrarea echipamentelor comandate online sau în urma unei convorbiri telefonice vor trebui semnalate de către utilizatori în primul rând furnizorilor cu care au încheiat contractul la distanță.

„ANCOM poate interveni în situația în care furnizorii nu respectă drepturile utilizatorilor cu privire la încheierea contractelor la distanță prin care sunt achiziționate servicii de comunicații electronice cu sau fără echipamente asociate. În cazul în care furnizorii nu respectă clauzele unui contract la distanță, consumatorii pot sesiza Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar alte categorii de utilizatori finali se pot adresa mediatorilor autorizați sau instanțelor de judecată”, subliniază instituția.

Totodată, InfoCentru ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune), serviciile poștale și serviciile digitale pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, oferte, calitatea serviciilor, serviciul de roaming sau regulile ce trebuie respectate în mediul online. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

sursa: ancom.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

BLOCADA Botoșani: Peste 130  amenzi aplicate de polițiști, în ultimele 24 de ore

Publicat

Publicitate

În ultimele 24 de ore, polițiștii botoșăneni au organizat 5 acțiuni punctuale, în cadrul planului de activitate BLOCADA, acționând în sistem integrat, împreună cu jandarmii și au intervenit la 49 de evenimente, majoritatea sesizate prin apel la 112.

 

Activitățile desfășurate au avut drept scop asigurarea climatului de ordine și siguranță publică, creșterea gradului de disciplină rutieră și prevenirea și combaterea traficului și consumului de droguri sau alte substanțe interzise, în cadrul acestora fiind aplicate 136 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 63.927 de lei.

 

De asemenea, au fost reținute în vederea suspendării dreptului de a conduce 8 permise de conducere și 6 certificate de înmatriculare.

 

Publicitate

Cele mai multe dintre sancțiuni au fost aplicate pentru abateri la regimul rutier și nerespectarea normelor de conviețuire socială.

Citeste mai mult

Administratie

Primăria comunei Mihai Eminescu anunță contribuabilii că beneficiază de o reducere de 10% la plata integrală a datoriilor

Publicat

Publicitate

Primăria comunei Mihai EMinescu anunță contribuabilii comunei, atât persoane fizice cât și juridice, că până la data de 31.03.2025, beneficiază de o reducere de 10% la plata integrală a datoriilor.

 Stimați locuitori ai Comunei Mihai Eminescu, având în vedere nivelul ridicat al majorărilor de întârziere datorate bugetului local de către contribuabilii, atât persoane fizice cât și persoane juridice, pentru stimularea plății debitelor restante, persoanele fizice și juridice beneficiază de reducere de 10% la plata integrală a datoriilor până la data de 31 martie 2025 (pentru sumele mai mari de 50 lei pe sursă).

Astfel, Primăria Comunei Mihai Eminescu, invită toți contribuabilii comunei, persoane fizice și juridice să achite, conform Codului Fiscal și a
H.C.L.-urilor de aprobare a taxelor, atât restanțele din anii anteriori cât și obligațiile ce le revin pe anul în curs.

Primăria Comunei Mihai Eminescu anunță contribuabilii că își pot achita obligațiile fiscale prin intermediul sistemului național electronic de plată de pe site-ul GHIŞEUL.RO

Pentru crearea contului, persoanele fizice trebuie să dețină un card bancar valid.

  1. Pașii pentru crearea contului pentru persoanele fizice:

Accesare www.ghiseul.ro -> creare cont -> completare cu CNP-ul solicitantului -> completare date CARD BANCAR al solicitantului.

Publicitate

După validarea Cardului Bancar se va introduce o adresă de e-mail prin intermediul căreia solicitantul va primi un USER și o PAROLĂ (pe care le va schimba la prima conectare).

Odată creat contul, persoana fizică va accesa www.ghiseul.ro  și  va completa pe prima fereastră user-ul și parola primită pe adresa de mail.

După autentificare se vor putea consulta datoriile pe fiecare sursă de venit, atât debite cât și rămășițe (folosind butonul DETALII ).

  1. Pentru obținerea accesului pe platforma GHIŞEUL.RO, persoanele juridice trebuie să solicite în scris datele de acces la sediul Primăriei.

Reamintim cetățenilor că plățile pot fi efectuate la sediul instituției atât în numerar cât și cu card bancar prin POS.

Totodată primăria comunei anunță că, prin aparatul de specialitate, se demarează procedura de executare silită pentru contribuabilii care figurează cu plăți restante.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Cum va fi vremea în România până la jumătatea lunii februarie

Publicat

Publicitate

Vremea în România până la jumătatea lunii februarie: Prognoza meteo pe 4 săptămâni. După frigul din ultimele zile, încet începe să se mai încălzească puțin. Se anunță temperaturi mai ridicate decât cele specifica datei din calendar.

Astel, potrivit meteorologilor de la ANM, vremea va fi mai caldă decât de obicei.

Vremea până la jumătatea lunii februarie. Săptămâna 20 – 27 ianuarie 2025

Valorile termice vor fi mai ridicate decât cele specifice pentru această săptămână pe întreg teritoriul României. O abatere termică pozitivă mai accentuată se va înregistra în zonele montane.

Regimul pluviometric va fi deficitar la nivelul întregii țări, dar mai ales în zona Carpaților Occidentali, în nordul Carpaților Orientali și în jumătatea vestică a Carpaților Meridionali.

Vremea până la jumătatea lunii februarie. Săptămâna 27 ianuarie – 3 februarie 2025

Publicitate

Temperaturile medii vor fi mai ridicate decât cele normale pentru acest interval, în toate regiunile țării.

Cantitățile de precipitații vor fi deficitare la nivelul întregii țări, dar mai ales în zonele montane.

Vremea până la jumătatea lunii februarie. Săptămâna 03.02.2025 – 10.02.2025

Temperatura medie a aerului va avea valori mai ridicate decât cele normale pentru această perioadă, în toate regiunile.

Regimul pluviometric va avea o tendință ușor deficitară la nivelul întregii țări.

Vremea până la jumătatea lunii februarie. Săptămâna 10 – 17 februarie 2025
Mediile valorilor termice se vor situa peste cele specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României.

Cantitățile de precipitații estimate pentru acest interval vor fi ușor deficitare în regiunile sudice și local în cele vestice și centrale, iar în rest vor fi apropiate de cele normale.

Citeste mai mult

Eveniment

Dosar penal pentru un tânăr de 23 de ani, din Dorohoi. Ce ispravă a făcut

Publicat

Publicitate

Joi, polițiștii din Pomîrla au fost sesizați, prin apel SNUAU 112, de un bărbat de 43 de ani, din municipiul Dorohoi, despre faptul că pe strada Morii, din localitatea Șendriceni a avut loc un accident rutier, soldat cu pagube materiale.

 

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul, că un tânăr de 23 de ani, din municipiul Dorohoi în timp ce se deplasa cu autoturismul pe strada Morii, comuna Șendriceni, a pierdut controlul asupra direcției de mers, și a impactat autovehiculul care circula din sensul opus regulamentar, condus de un bărbat de 43 de ani, din municipiul Dorohoi.

 

Ambii conducări auto au fost testați cu aparatul etilotest, pentru tânărul de 23 de ani, valoarea indicată fiind de 0,59 mg/l alcool pur în aerul expirat. Ulterior, acesta a fost condus la o unitate spitalicească pentru recoltarea de probe biologice de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

 

Publicitate

Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului sau a altor substanțe.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending