ANAF vrea să impoziteze persoanele fizice care vând regulat produse pe platforme de anunţuri gen OLX, Lajumate, Publi24 sau pe grupurile de anunțuri de pe Facebook şi care încasează banii cash, prin curier informează alba24.ro.
Persoanele fizice care folosesc platforme de tip OLX sau Lajumate.ro, dar şi grupuri de Facebook, pentru a vinde produse prin curier, cu plata ramburs, şi care fac acest lucru în mod regulat urmează să fie căutaţi de Fisc pentru a plăti impozit la stat.
Ordinul prin care firmele de curierat trebuie sa raporteze plațile ramburs la ANAF
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a pus deja în dezbatere publică proiectul de ordin al preşedintelui Fiscului privind noua legislaţie pentru „plata ramburs“ care transformă peste 40.000 de curieri şi angajaţi ai Poştei în veritabili agenţi ai ANAF, scrie ZF citat de Mediafax.
Publicitate
„Noi va trebui să pregătim, să cheltuim bani – pe care nu ni-i decontează nimeni – şi să oferim ANAF-ului raportarea. Trebuie să am o echipă de oameni care să urmărească acest proces, va fi o cheltuială în departamentul IT, în departamentul financiar şi nu doar, va trebui să am oameni în fiecare zonă care să se ocupe de acest proces.
Costuri în plus, declaratii stufoase
Este o măsură care aduce costuri în plus. Nu suntem încă pregătiţi, dar va trebui să fim”, a spus Adrian Mihai, CEO al firmei de curierat FAN Courier.
În prezent, 42.000 de angajaţi lucrează în companiile de curierat şi în cadrul Poştei Române, iar ANAF a argumentat nevoia de a-i transforma pe curieri în agenţi ai Fiscului prin faptul că în prezent aceştia sunt intermediari pentru comercianţii online care activează „în zona gri“ şi care „preferă remiterea rambursurilor încasate de operatorii de servicii de curierat de la clienţii finali tot cu numerar“, potrivit unui document disponibil pe site-ul ANAF.
Publicitate
În cazul companiei de curierat DPD, circa 60-70% din coletele pe care le expediază curierii sunt în prezent cu plata ramburs.
„Este un lucru bine-venit, va fi nevoie de lucrări suplimentare în departamentul financiar pentru că vor fi raportări lunare, volumul de informaţii va fi mare. ANAF-ul vrea să prevină principalele riscuri asociate comerţului electronic, avem foarte mulţi comercianţi online, dar nu toţi îşi declară veniturile.
Este o declaraţie stufoasă, va trebui să ne punem la punct cu sistemele informative pentru că în momentul acesta nu sunt pregătite pentru aşa ceva. Nu înseamnă pentru noi investiţii foarte mari, prima lună de raportare o să fie mai grea, iar, ulterior, lucrurile ar trebui să funcţioneze la fel ca raportările lunare pe care le facem deja la ANAF“, a spus Bianca Alan, directorul financiar al firmei de curierat DPD.
Publicitate
Conform noului proiect, datele personale ale vânzătorului – persoană fizică, inclusiv codul numeric personal, adresa, numărul de telefon şi valoarea sumelor încasate prin plata ramburs sunt transmise de către firma de curierat Fiscului.
Ce vor trebui să completeze firmele de curierat în formular
ANAF a publicat proiectul de ordin privind raportarea comenzilor cu plata ramburs, care a fost anunțat de Guvern încă din luna mai. Practic, firmele de curierat vor transmite datele la Fisc prin Formularul 395, ”Declaraţie informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul naţional”.
Cum arată formularul care trebuie depus la ANAF
Fiecare tranzacție cu numerar efectuată prin intermediul curierilor va fi raportată la ANAF. În acest sens, Agenția Națională de Administrare Fiscală a pregătit modelul de declarație pe care furnizorii de servicii poștale o vor depune lunar cu scopul informării referitoare la trimiterile contra ramburs efectuate pentru clienți.
Formularul trebuie depus, în format electronic, până în ultima zi (calendaristică) a lunii următoare. El va include doar livrările finalizate în acea lună. Prevederile acestui ordin se vor aplica începând cu luna următoare de la împlinirea unui termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare – adică, cel mai probabil, din noiembrie, dacă ordinul va fi aprobat (ceea ce este practic o formalitate).
Ordinul nu mai trebuie să treacă prin Parlament, deoarece modificarea în acest sens a Codului de Procedură Fiscală a fost făcută printr-o ordonanță de urgență dată în luna mai scrie wall-street.ro
Proiectul de ordin de ordin al președintelui ANAF privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național și pentru aprobarea modelului, conținutului, modalităților de depunere pentru declarația informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național, a fost publicat în 22 august 2022.
Informațiile care vor fi incluse în raportul lunar către ANAF și stocate pentru 5 ani sunt următoarele:
numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;
datele de identificare a expeditorului;
numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
adresele de expediție, respectiv livrare;
contravaloarea bunului livrat.
Două noi ordine ANAF care îi vizează pe români
În 23 august 2022 ANAF a pus în consultare publică alte două ordine. Primul vizează modelul și conținutul formularelor pentru verificarea situației financiare personale, iar al doilea formularul utilizat pentru declararea impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă
Proiectul de ordin al președintelui ANAF pentru modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului și conținutului formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare a situației fiscale personale
Proiect de ordin al președintelui ANAF privind modificarea și completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
PS Nichifor va sluji din nou în biserica din Victoria, ctitorită de Preafericitul Teoctist. O părticică din sfintele moaște ale Sfântului Gheorghe vor fi așezate în raclă spre închinare
Ziua de prăznuire a unui sfânt extrem de iubit, mai ales de copiii din lumea întreagă, aduce un prilej de mare bucurie pentru locuitorii satului Victoria, din comuna botoșăneană Stăuceni. După săvârșirea Sfintei și dumnezeieștii Liturghii de sărbătoarea Sfântului Nicolae, un ierarh va poposi în mijlocul credincioșilor pentru un eveniment oarecum istoric pentru comunitate.
Mai concret, Preasfințitul Nichifor Botoșani se va afla în mijlocul enoriașilor, pe 6 decembrie, ora 16.00, pentru a sfinți, prin rugăciuni speciale, racla în care vor și așezate sfintele moaște ale Sfântului Mare Mucenic Gheorghe dăruite Parohiei Victoria de către părintele Aron Horciu și au fost aduse din Italia. După ceremonial, racla va fi așezată într-un loc special ales din biserica ctitorită de Preafericitul Teoctist Arăpașu.
Sătenii evlavioși sunt convinși că decizia Sfântului Gheorghe de a poposi pentru totdeauna în biserica din Victoria este rodul mijlocirii Preafericitului Teoctist la Bunul Dumnezeu.
Publicitate
Povestea din spatele acestui dar minunat va fi dezvăluită în ziua evenimentului.
Biserica din Victoria a fost construită între anii 1986-1991, fiind al treilea locaș de cult al acestui sat, după capela de lemn și clopotnița, ridicate în 1921 și ,,biserica din păpușoi” înălţată în 1968.
Publicitate
Actuala biserică a fost construită, într-o perioadă de mari încercări, prin purtarea de grijă și cheltuiala Părintelui Patriarh Teoctist Arăpașu, originar din aceste locuri. Ajutoare apropiate în această lucrare i-au fost părintele Grigore Diaconu, pe atunci protopop al Protopopiatului Botoșani, preotul Octavian Poduț, ce suplinea pe atunci filia Victoria și Mihai Arăpașu, nepot al Preafericirii Sale.
ÎN ATENȚIA CETĂȚENILOR, PRIMĂRIA COMUNEI MIHAI EMINESCU, vă anunță că în baza Reglementării Tehnice „Normativ privind prevenirea și combaterea înzăpezirii drumurilor publice”, indicativ AND 525-2013, elaborată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A. din 17.06.2013, începând cu data de 20.11.2023 Unitatea Administrativ Teritoriala a început pregătirea activităților specifice sezonului rece.
Publicitate
Așadar, toți locuitorii comunei sunt rugați sa nu obstrucționeze drumurile publice cu diverse materiale (lemne, materiale de construcții, resturi vegetale, etc) sau cu utilaje ori autovehicule.
În conformitate cu Art.12, pct. 13, din Regulamentul privind stabilirea unor masuri pentru gospodărirea Comunei Mihai Eminescu, aprobat prin H.C.L. Nr. 136 din data de 09.10.2024, ocuparea sau parcarea pe domeniul public (drumuri) a autovehiculelor de orice fel, care împiedică procesul de deszăpezire în sezonul rece (15 noiembrie – 15 martie) se sancționează cu amendă cuprinsă între 1.000 lei și 2.500 lei pentru persoanele fizice și 1.500 lei și 2.500 lei pentru persoanele juridice.
Parcarea se va face în curțile sau garajele proprietarilor acestora.
Publicitate
Pentru a nu risca lovirea accidentală sau atingerea autovehiculelor, străzile pe care vor fi parcate acestea, nu vor fi deszăpezite, iar proprietarii autovehiculelor vor fi sancționați cu amendă conform regulamentului mai sus menționat.
Primăria Comunei Mihai Eminescu vă reamintește ca Regulamentul privind stabilirea unor masuri pentru gospodărirea Comunei Mihai Eminescu, aprobat prin H.C.L. Nr 136 din data de 09.10.2024, îl puteți găsi pe site-ul oficial al Primăriei: http://comunamihaieminescu.ro.
Gălăgie la bloc: legislația actuală prevede reguli privind respectarea orelor de liniște în blocurile de apartamente, dar și sancțiuni pentru vecinii care fac zgomot și îi deranjează pe ceilalți. Mai mult, sunt prevăzute și situații în care astfel de fapte sunt considerate infracțiuni, scrie alba24.ro.
Ordinea și liniștea publică sunt reglementate de Legea nr. 61/1991. Aceasta care stabilește sancțiuni pentru încălcarea normelor de conviețuire socială și a ordinii publice, scrie alba24.ro. Actul normativ prevede intervale orare în care trebuie respectat un nivel de zgomot redus.
Orele de liniște sunt în intervalul 22.00-8.00, respectiv 13.00-14:00.
Publicitate
Dacă se produce zgomot peste limitele admise, locatarii pot apela la autorități competente (de exemplu, poliția locală).
Gălăgie la bloc: tulburarea liniștii locatarilor – când este considerată contravenție
Legea prevede situațiile în care se pot aplica amenzi, pentru contravenții de încălcarea liniștii și ordinii publice, potrivit daos.legal.
Acestea sunt:
Publicitate
tulburarea, fără drept, a liniştii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigăte sau larmă
tulburarea liniştii locatarilor între orele 22.00-8.00 şi 13.00-14.00 de către orice persoană, în locuinţele persoanelor fizice sau în oricare alt loc din imobile cu destinaţia de locuinţe ori situat în imediată vecinătate a acestora, prin:producerea de zgomote, larmă, folosirea oricărui aparat, obiect ori instrument muzical la intensitate mare în localurile sau în sediile persoanelor juridice
organizarea de petreceri cu caracter privat şi utilizarea de aparatură muzicală la intensitate de natură a tulbura liniştea locuitorilor, în corturi, alte amenajări sau în spaţiu neacoperit, situate în perimetrul apropiat imobilelor cu destinaţia de locuinţe sau cu caracter social, în mediul urban
Gălăgie la bloc: tulburarea liniștii locatarilor. Amenzi
Amenzile sunt între 100 și 6000 lei, în funcție de gravitatea faptei.
Pot fi impuse sancțiuni complementare, cum ar fi suspendarea sau retragerea autorizației de funcționare pentru anumite unități, aplicarea de sancțiuni persoanelor juridice implicate și confiscarea bunurilor folosite în comiterea contravențiilor.
Publicitate
Dacă contravenția se repetă într-un interval de 24 de ore, se vor aplica sancțiuni majorate:
între 500 lei și 1500 lei amendă sau prestare 50-100 ore de activități în folosul comunității pentru tulburarea liniștii publice prin strigăte, alarme, alte zgomote deranjante
între 2000 lei și 3000 lei amendă sau prestare 70-120 ore de activități în folosul comunității pentru tulburarea liniștii locatarilor între orele 22.00-8.00 și 13.00-14.00 prin zgomote, muzică dată tare, larmă
între 3000 lei și 6000 lei amendă sau prestare 100-150 ore de activități în folosul comunității pentru organizarea de petreceri private în corturi și alte tipuri de amenajări, în exterior, în apropierea imobilelor de locuințe și cu caracter social, fără autorizație și drept.
Procesul-verbal de constatare a contravenției se poate ataca în instanță în termen de 15 zile de la comunicare. Taxa judiciară de timbru este de 20 de lei.
Gălăgie la bloc: tulburarea liniștii locatarilor. Când este considerată infracțiune
Fapta persoanei care, în spațiul public, prin acte de amenințare sau prin atingeri grave aduse demnității persoanelor, provoacă perturbarea ordinii și liniștii publice (art. 371 Cod Penal) se consideră infracțiune.
Pedeapsa este închisoare de la 3 luni la 2 ani sau amendă.
Gălăgie la bloc: legislația actuală prevede reguli privind respectarea orelor de liniște în blocurile de apartamente, dar și sancțiuni pentru vecinii care fac zgomot și îi deranjează pe ceilalți. Mai mult, sunt prevăzute și situații în care astfel de fapte sunt considerate infracțiuni.
Ordinea și liniștea publică sunt reglementate de Legea nr. 61/1991. Aceasta care stabilește sancțiuni pentru încălcarea normelor de conviețuire socială și a ordinii publice.
Actul normativ prevede intervale orare în care trebuie respectat un nivel de zgomot redus.
Orele de liniște sunt în intervalul 22.00-8.00, respectiv 13.00-14:00.
Dacă se produce zgomot peste limitele admise, locatarii pot apela la autorități competente (de exemplu, poliția locală).
Gălăgie la bloc: tulburarea liniștii locatarilor. Când este considerată infracțiune
Fapta persoanei care, în spațiul public, prin acte de amenințare sau prin atingeri grave aduse demnității persoanelor, provoacă perturbarea ordinii și liniștii publice (art. 371 Cod Penal) se consideră infracțiune.
Pedeapsa este închisoare de la 3 luni la 2 ani sau amendă.
Cu închisoare de la 1 la 5 ani se va pedepsi fapta persoanei care, în spațiul public, prin acte de violență îndreptate împotriva persoanelor sau bunurilor, cauzează tulburarea ordinii și liniștii publice.
Dacă persoana are asupra sa o armă de foc, un obiect, un dispozitiv, o substanță sau un animal ce prezintă potențial de a pune în pericol viața, sănătatea ori integritatea corporală a persoanelor, pedeapsa se majorează cu o treime.
Astăzi, 20 noiembrie, candidații la Parlamentul României din partea echipei PNL Botoșani invită mai mai mulți candidați PSD la dezbateri publice. Mesajele fiind publicate pe rețelele de socializare ale candidaților.
Echipa lui Valeriu Iftime propune dezbateri deschise, la orice post de televiziune convenabil candidaților PSD, scopul lor fiind cel de a vorbi deschis despre problemele județului Botoșani. În mesajele publicate de aceștia deja sunt enunțate câte un va dintre subiectele dezbaterilor: problema apei și stadiul lucrărilor în compania dată, spitalul Mavromati și cel de Maternitate, dar și planul inexistent al PSD-ului pentru dezvoltarea județului Botoșani.
Doina Federovici și Marius Budăi au fost invitați la dezbatere de către Ovidiu Jitaru, candidat la Senat în Parlamentul României din partea PNL: „Botoșănenii au dreptul să știe care este stadiul lucrărilor făcute la compania de apă. [..] Dacă domnul Budăi vrea să participe, de asemenea îl invit și pe dumnealui.”
Publicitate
Doamna Federovici, ex-președintă a Consiliului Județean Botoșani, este invitată și de către Luciana Buliga și Alexandru Dumitriu, candidați la Camera Deputaților în Partidul României din partea PNL. Fiind farmaciști, ambii candidați își doresc să discute despre problemele sistemului de sănătate, iar subiectul va fi starea în care se află Spitalul Mavromati și cel de Maternitate din Botoșani. „Aș vrea să o invităm pe doamna Federovici Doina la o dezbatere publică în care să lămurim pentru totdeauna problemele și cum s-a ajuns în acest hal la Botoșani!” – declară Luciana Buliga, candidată PNL la Camera Deputaților.
Pe lista candidaților invitați la dezbatere se numără și Mircea Magdalena. Avocata Ionela Aiftincă, candidat la Senat în Parlamentul României pe listele PNL Botoșani, îl provoacă pe Magdalena să se prezinte singur la dezbatere, la orice televiziune publică îi este dumnealui pe plac: „Văd că dumneavoastră veniți însoțit la emisiuni cu ajutoare, ajutat de inculpatul Cosmin Andrei care răspunde în numele dumneavoastră. Dumneavoastră sunteți candidatul, haideți, curaj!”.
Candidații PNL au un mesaj comun în toate invitațiile: botoșănenii trebuie să-și cunoască candidații, acesta este dreptul lor fundamental. Totodată botoșănenii trebuie informați despre cauzele care au făcut ca județul Botoșani să ajungă în starea actuală de subdezvoltare, dar și să afle ce pot face candidații PSD pentru Botoșani din moment ce în ultimii ani la conducerea acestui județ s-au aflat anume ei – actualii candidați doamna Federovici, domnul Budăi și domnul Magdalena.
Publicitate
În urma acestor apeluri publice, se așteaptă răspunsul la invitații din partea candidaților PSD: Doina Federovici, Marius Budăi și Mircea Magdalena.