Connect with us

Eveniment

ANAF va amenda operatorii care nu dotează automatele cu aparate de marcat electronice

Publicat

Publicitate

ANAF anunță că operatorii economici care nu vor respecta obligaţia de a asigura dotarea automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale (AMEF) vor fi sancţionaţi, începând din octombrie, cu amenzi de până la 10.000 de lei sau suspendarea activităţii.

„Operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale care funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, au obligaţia de a le dota cu aparate de marcat electronice fiscale (AMEF) prevăzute la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, conform prevederilor art. IV din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru modificarea unor termene”, se arată într-un comunicat al Fiscului, potrivit Agerpres.

Începând cu data de 1 octombrie 2024, operatorii economici care nu vor respecta obligaţia de a asigura dotarea automatelor comerciale cu AMEF în vederea transmiterii datelor fiscale către sistemul informatic al ANAF, vor fi sancţionaţi cu: amendă de la 8.000 de lei la 10.000 de lei; confiscarea sumelor nejustificate; suspendarea activităţii operatorului economic la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, până la dotarea cu AMEF şi prezentarea dovezii de plată a amenzii sau a jumătate din cuantumul acesteia, după caz.

În plus, de la data de 1 iulie, operatorii economici care nu transmit facturile în mod electronic către ANAF prin sistemul național e-Factură vor fi și ei sancționați, prin amenzi de curpinse între 1.000 și 10.000 de lei, la care se va adăuga și un procent de 15% din valoarea totală a facturilor netransmise în cadrul sistemului digital de facturare.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Un om de afaceri chinez vindea petarde „pe sub mână” la Săveni

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Ștefănești au organizat o acțiune pentru prevenirea și combaterea accidentelor rutiere care au drept cauze generatoare consumul de băuturi alcoolice sau de substanțe psihoactive.

 

În cadrul activităților desfășurate au fost legitimate peste 100 de persoane și controlate 98 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 31 de sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 15.000 de lei.

 

De asemenea, au fost reținute trei permise de conducere și un certificat de înmatriculare.

 

Publicitate

Aproximativ 800 de articole pirotehnice confiscate de polițiști, în Săveni

La data de 2 decembrie 2025, polițiștii din cadrul Serviciului Arme Explozivi și Substanțe Periculoase au desfășurat o activitate de control, pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale, referitoare la operațiunile cu articole pirotehnice.

 

Astfel, la un spațiu comercial, din orașul Săveni, au constatat faptul că un bărbat, de cetățenie chineză, în calitate de administrator, deținea fără drept, în vederea comercializării, aproximativ 800 de articole pirotehnice, fără să dețină aviz de amplasament și autorizație de deţinere, depozitare, comercializare, a obiectelor artizanale şi de distracţie pe bază de amestecuri pirotehnice.

 

Cantitatea de articole pirotehnice identificată a fost confiscată de polițiști, cercetările fiind continuate sub aspectul comiterii infracțiunilor de comercializarea de către persoane fizice sau juridice neautorizate a articolelor pirotehnice din categoria F1 și prepararea, producerea, experimentarea, deţinerea, transmiterea sub orice formă, depozitarea, distrugerea, comercializarea, precum şi folosirea de articole pirotehnice din categoriile F2, F3, F4, T1, T2, P1 şi P2, efectuate fără drept.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Măsuri luate de jandarmi la meciul de fotbal dintre FC Botoșani și AFC Hermannstadt

Publicat

Publicitate

Astăzi, 03 noiembrie 2025, începând cu ora 17.00, pe Stadionul Municipal Botoșani se va disputa partida de fotbal dintre echipele F.C. Botoșani și A.F.C. Hermannstadt, în Cupa României.

Măsurile de ordine și siguranță publică la acest joc sportiv vor fi asigurate de Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani, care va fi sprijinit de reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, Inspectoratului pentru Situații de Urgență al județului Botoșani și Poliției Locale Botoșani.

Accesul spectatorilor în stadion va fi permis începând cu ora 15:00, iar pentru evitarea aglomerației și facilitarea unui acces rapid, recomandăm spectatorilor să se…

Citeste mai mult

Eveniment

Bărbat de 43 de ani, din Suceava, reținut pentru contrabandă la Botoșani

Publicat

Publicitate

Marți, polițiștii din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice au emis ordonanță de reținere, pentru 24 de ore, pe numele unui bărbat, de 43 de ani, din județul Suceava, cercetat sub aspectul comiterii infracțiunii de contrabandă.

 

În urma probatoriului administrat s-a constatat următoarea situație de fapt:

La data de 2 decembrie a.c., în jurul orelor 18:00, un echipaj de poliție rutieră, din cadrul Serviciului Rutier, în timp ce se aflau în serviciul de patrulare, cu autospeciala neinscripționată, dotată cu aparat radar, pe drumul național DN 29C, în comuna Vârfu Câmpului, au înregistrat două autoturisme care se deplasau cu viteză neregulamentară.

 

Polițiștii au efectuat semnal de oprire, folosind mijloacele acustice și luminoase, iar cele două autoturisme, înmatriculate în județul Suceava, au oprit pe partea dreaptă a drumului. Ulterior, în momentul în care unul dintre polițiști s-a apropiat de cel de-al doilea autoturism, conducătorul auto a accelerat și a plecat brusc de pe loc, forțându-l pe acesta să se ferească, pentru a nu fi acroșat.

Publicitate

 

Cei doi polițiști au pornit în urmărire cu autospeciala de poliție, având mijloacele acustice și luminoase pornite, desfășurând această activitate până în județul Suceava, comuna Zvoriștea, unde, într-o zonă extravilană, autoturismul urmărit s-a răsturnat în afara părții carosabile.

 

Cei doi ocupanți au ieșit din autoturism și au părăsit locul în fugă, polițiștii reușind să prindă pe unul dintre ei, respectiv pasagerul, un bărbat de 43 de ani, din județul Suceava.

 

În urma verificărilor efectuate, în interiorul autoturismului au fost identificate cinci cutii în interiorul cărora se aflau 2.500 de pachete de țigarete, fără timbru.

 

Bărbatul de 43 de ani a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J. Botoșani, cercetările fiind continuate pentru stabilirea întregii situații de fapt.

Citeste mai mult

Eveniment

Reguli mai stricte pentru șoferii începători, la nivelul Uniunii Europene. Permisele devin digitale. Ce prevăd noile norme

Publicat

Publicitate

Reguli mai stricte pentru șoferii începători. Uniunea Europeană a adoptat recent o nouă directivă pentru reducerea accidentelor rutiere în statele membre. Potrivit documentului, șoferii începători vor fi supuși unor reguli mai stricte, iar permisul de conducere va deveni digital.

Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, în întreaga UE intră în vigoare norme modernizate privind permisele de conducere și recunoașterea reciprocă a decăderii din dreptul de a conduce autovehicule. Măsurile vizează reducerea numărului de accidente pe drumurile din UE și a sarcinii administrative nejustificate pentru cetățeni și autorități.

Numai anul trecut, 19 940 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile din UE. Acest lucru arată progrese constante, dar lente, către obiectivul UE „viziunea zero” de a reduce la jumătate numărul deceselor și al vătămărilor grave cauzate de accidente rutiere până în 2030 și de a se apropia de eliminarea acestora până în 2050.

Noile norme includ măsuri care s-au dovedit a îmbunătăți în mod semnificativ siguranța rutieră, inclusiv introducerea unui sistem de conducere însoțită la nivelul UE pentru conducătorii auto în vârstă de 17 ani și a unei perioade de probă la nivelul UE pentru conducătorii auto începători. Recunoașterea reciprocă a decăderii din dreptul de a conduce autovehicule va asigura faptul că conducătorii auto care comit infracțiuni grave se confruntă cu consecințe, indiferent dacă au condus în interiorul sau în afara țării lor de origine.

În plus, UE introduce permise de conducere digitale ale UE care pot fi accesate de pe telefoane mobile sau alte dispozitive digitale și care pot fi utilizate în întreaga UE.

„Astăzi este un important pas înainte în modernizarea sistemului nostru de acordare a licențelor pentru conducătorii auto și în reducerea numărului inacceptabil de decese cauzate de accidente rutiere în întreaga UE. Fiecare viață pierdută pe drumurile noastre este una prea mult. Noile noastre norme ne vor aduce mai aproape de „viziunea zero” – zero decese și vătămări grave pe drumurile din UE până în 2050”, a declarat comisarul pentru transport durabil și turism, Apostolos Tzitzikostas.

Publicitate

Permise de conducere digitale

Noua directivă privind permisele de conducere introduce un permis de conducere complet digital, disponibil pe un telefon mobil sau pe un alt dispozitiv digital. Permisele pentru autoturisme și motociclete vor avea ca regulă generală o valabilitate de până la 15 ani, iar pentru vehicule grele perioada maximă rămâne mai scurtă – de 5 ani.

Acesta va fi emis în portofelul UE pentru identitatea digitală.

Această inovație va simplifica procedurile administrative atât pentru cetățeni, cât și pentru autoritățile naționale, facilitând în același timp în mod semnificativ înlocuirea, reînnoirea și schimbul de licențe atunci când se deplasează între statele membre.

După o scurtă perioadă de tranziție, permisele de conducere digitale vor fi eliberate în mod implicit în toate statele membre.

Cu toate acestea, permisele de conducere fizice rămân disponibile la cerere, în special pentru cei care nu dețin un telefon inteligent sau care preferă sau au nevoie de un document fizic (de exemplu, atunci când călătoresc în țări terțe care nu recunosc permisele digitale).

Sisteme de conducere însoțită pentru conducătorii auto în vârstă de 17 ani

Noua directivă introduce un sistem de conducere însoțită la nivelul UE pentru conducătorii auto în vârstă de 17 ani (categoria B). S-a dovedit că sistemele de conducere însoțită îmbunătățesc în mod semnificativ siguranța rutieră.

Statele membre vor avea posibilitatea de a introduce un astfel de sistem în anumite condiții și pentru conducătorii de camioane în vârstă de 17 ani (categoriile C1, C1E și C), cu recunoașterea reciprocă a unor astfel de sisteme între statele membre care îl aplică. Această măsură reduce decalajul „de la școală la roată”, contribuind astfel la atragerea unui număr mai mare de tineri către profesia de șofer de camion.

Reguli mai stricte pentru șoferii începători

Noua directivă introduce o perioadă de probă de cel puțin doi ani pentru conducătorii auto începători, în cursul căreia aceștia vor face obiectul unor norme și sancțiuni mai stricte în întreaga UE. Sunt prevăzute și sancțiuni mai severe pentru alcool, droguri și nefolosirea centurii sau a sistemelor de retenție pentru copii.

Acest lucru este esențial, deoarece, chiar dacă conducătorii auto tineri reprezintă doar 8 % din totalul conducătorilor auto, 2 din 5 coliziuni fatale implică un conducător auto sau un motociclist cu vârsta sub 30 de ani.

Verificări mai sistematice ale aptitudinii de a conduce

Capacitatea de a conduce a titularilor de permise de conducere va fi verificată în viitor într-un mod mai sistematic.

Noua directivă conține mai multe dispoziții care urmăresc să stabilească dacă un conducător auto este în continuare apt (fizic și mental) să conducă.

Conducătorilor auto li se va cere cel puțin să completeze o autoevaluare înainte de a li se elibera un permis și la fiecare reînnoire a permisului sau să respecte alte sisteme de evaluare concepute la nivel național.

O mai bună protecție a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor

Pentru a proteja mai bine utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii, bicicliștii și utilizatorii de trotinete electrice și de alte dispozitive de micromobilitate, noile norme adaptează cerințele de formare și de testare pentru a pune un accent mai mare pe siguranța acestor grupuri.

Adaptarea normelor de acordare a licențelor la progresele tehnice

Pentru a alinia normele de acordare a licențelor de conducere la progresele tehnice ale vehiculelor și la tranziția către vehicule cu emisii zero, noile cerințe de testare vor evalua, de exemplu, cunoștințele și competențele legate de sistemele avansate de asistență la conducere și de alte tehnologii automatizate.

Promovarea utilizării vehiculelor cu motor alternativ și a altor vehicule speciale

Noua Directivă privind permisele de conducere permite, de asemenea, conducerea cu un permis de categoria B a vehiculelor care utilizează combustibili alternativi, inclusiv a vehiculelor de urgență, cu o greutate maximă de până la 4,25 tone (în loc de 3,5 tone).

Acest lucru ține seama de faptul că vehiculele alimentate cu combustibili alternativi sunt adesea mai grele decât vehiculele cu propulsie convențională, de exemplu din cauza greutății bateriei, și, prin urmare, ar trebui să contribuie la promovarea introducerii lor pe piață, deoarece nu este necesară o categorie de permis mai mare pentru a le conduce.

De asemenea, vor fi introduse noi norme care să permită conducătorilor auto care dețin un permis de conducere de categoria B să dobândească drepturi suplimentare de a conduce rulote grele, în urma unei formări sau testări specifice decise de statul membru.

Recunoașterea la nivelul UE a licențelor UE eliberate în schimbul licențelor din anumite țări terțe

În prezent, permisele UE eliberate într-un stat membru al UE în schimbul permiselor de conducere originare dintr-o țară terță sunt marcate cu codul „70” și nu trebuie să fie recunoscute de alte state membre dacă titularii lor își stabilesc reședința acolo.

Noua directivă prevede recunoașterea la nivelul UE a licențelor UE eliberate în schimbul licențelor din anumite țări terțe care au un cadru de siguranță rutieră similar cu cel al UE. Împreună cu statele membre, Comisia va evalua și va decide, pentru fiecare țară în parte, care țări terțe urmează să beneficieze de un astfel de tratament.

Permisiunea cetățenilor de a-și obține permisul de conducere în statul membru de origine

Luarea permisului de conducere nu ar trebui să fie un examen de limbă.

Prin urmare, noile norme vor permite cetățenilor să își obțină permisul de conducere în statul membru de cetățenie în cazul în care statul membru în care locuiesc nu oferă servicii de interpretare sau traducere în limba lor (UE), atunci când doresc să își obțină permisul de conducere pentru prima categorie B (autoturisme).

Recunoașterea reciprocă a decăderii din dreptul de a conduce autovehicule

Noua directivă privind decăderea din dreptul de a conduce autovehicule va garanta că conducătorii auto care comit infracțiuni grave într-un stat membru se confruntă cu consecințe consecvente în întreaga UE.

Printr-un sistem de recunoaștere reciprocă, decăderile din drepturi emise într-un stat membru se vor aplica acum în întreaga UE pentru infracțiuni grave, cum ar fi excesul de viteză (50 km/h peste limită), conducerea sub influență și provocarea decesului sau a vătămării grave prin conducerea imprudentă.

Etapele următoare

Noua legislație este în prezent în vigoare și va deveni aplicabilă în statele membre în patru ani, după transpunerea în legislația națională, cu o excepție pentru normele privind vehiculele propulsate alternativ și conducerea însoțită, care vor deveni aplicabile în doi și, respectiv, trei ani.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending