Connect with us

Actualitate

ANAF se reorganizează: Inspectorii antifraudă de la ANAF vor avea arme și vor face anchete fiscale

Publicat

Publicitate

Inspectorii antifraudă din cadrul ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală) vor fi echipați și cu arme după reorganizare a ANAF și implementarea unor măsuri la nivelul Fiscului și al altor instituții subordonate, o mișcare care este planificată în aceste momente de Ministerul Finanțelor, relatează alba24.ro.

Printre măsurile propuse acum, prin două proiecte, se numără și creșterea numărului de vicepreședinți ANAF de la 2 la 3, alinierea drepturilor salariale din cadrul unităților subordonate Finanțelor la nivelul din ANAF, posibilitatea de a achiziționa mașini și mobilier pentru structurile de control din ANAF și Vamă, introducerea unei funcții specifice și a unor posturi noi de conducere la Antifraudă, precum și reorganizarea DGAMC, direcția ANAF pentru mari contribuabili.

ANAF va începe multe controale cu privire la e-Transport și e-Sigiliu, iar în acest sens Minsterul Finanțelor a pregătit un proiect de reorganizare a Fiscului, prin care  se prevede inclusiv că  inspectorii Antifraudă vor putea merge cu armament în controale.

Proiect de reorganizare a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost pus în dezbatere publică de Guvernul României pe 24 februarie.

Propunerea legislativă are ca scop să micșoreze evaziunea record a României între statele membre ale Uniunii Europene și să urmărească transporturile de mărfuri care tranzitează România sau a căror destinație este un punct vamal care nu se află la granița țării.

Pentru a limita evaziunea și a controla traseul mărfurilor după ce intră în România, Guvernul României vrea să întărească Direcția Antifraudă din cadrul ANAF.

Publicitate

Documentul poate fi consultat AICI: Reorganizare ANAF 2024

Anchete fiscale fără a mai fi necesară o anchetă penală

„În cadrul, Agenției se înființează Direcția generală antifraudă fiscală, structură fără personalitate juridică, cu atribuții de prevenire, descoperire și combatere a actelor și faptelor de evaziune fiscală și fraudă fiscală”, se precizează în noul proiect de ordonanță de urgență.

Cuvântul introdus în plus față de OUG nr. 74/2013 care reglementează activitatea ANAF este „descopere” fapte de evaziune și fraudă fiscală. Asta va permite Direcției Generale Antifraudă Fiscală să facă anchete fiscale fără a fi necesară pornirea unei anchete penale pentru astfel de fapte, conform analizei experților din domeniu consultați de impact.ro.

Inspecții cu armament, protecție și mijloace tehnice

Inspectorii antifraudă vor avea dreptul să poarte inclusiv armament sau să beneficieze de protecție gratuită în timpul controalelor, conform proiectului de ordonanță de urgență.

Astfel, Personalul Agenției din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală inspectorii pot beneficia „după caz, armament și alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de apărare, protecție și comunicare, care se atribuie gratuit”.

Conform informațiilor obținute de impact.ro, armamentul ar fi necesar în special la controalele în teren a documentelor și a situațiilor raportate prin sistemele e-Transport și e-Sigiliu.

Regula controlului în minimum doi inspectori

Inspectorii antifraudă nu vor avea voie să facă verificări fără a fi însoțiți de un coleg.

„La orice acțiune de control antifraudă participă minimum două persoane care ocupă funcții publice specifice utilizate în cadrul Agenției pentru Direcția generală antifraudă fiscală”.

Funcțiile de inspectori antifraudă

Conducerea Direcției Generale Antifraudă Fiscală va fi ocupată de angajați ai ANAF care vor avea funcții publice specifice de conducere de:
– inspector general antifraudă,
– inspector general adjunct antifraudă,
– inspector șef direcție antifraudă,
– inspector șef serviciu antifraudă și
– funcții publice specifice de execuție din clasa I de inspector antifraudă.

Personalul fără funcții de conducere va fi avea denumirea de „inspector antifraudă”.

Controalele în ținute civilă, dar cu ecuson și însemne distinctive

„Personalul Agenției din cadrul Direcției generale antifraudă fiscală care ocupă funcții publice specifice poartă, în timpul serviciului, uniformă, însemne distinctive, ecusoane”, se precizează în propunerea legislativă. Cu toate acestea, în anumite situații „În realizarea atribuțiilor de serviciu, personalul care ocupă funcții publice specifice poate îmbrăca ținuta civilă”, mai scrie în textul legislativ.

O nouă definiție pentru Fisc

ANAF-ul își schimbă parțial și definiția și rolul instituției pentru a permite mai ușor controlul fiscal antifraudă.

„Prin atribuțiile încredințate, Agenția asigură: administrarea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor venituri bugetare date prin lege în competența sa, precum și controlul fiscal, respectiv inspecție fiscală, control inopinat, control antifraudă, verificarea situației fiscale personale, verificare documentară, conformare voluntară pentru prevenirea, descoperirea și combaterea oricăror acte și fapte care au ca efect frauda fiscală și evaziunea fiscală, precum și a altor fapte date prin lege în competența sa”.

Președintele ANAF va avea trei vicepreședinți

Șeful ANAF va avea trei vicepreședinți în subordine, cu unul mai mult decât acum. Vicepreședintele în plus ar urma să aibă atribuții exclusive pe zona de antifraudă, conform informațiilor obținute de impact.ro.

„Președintele Agenției este ajutat în activitatea sa de 3 vicepreședinți cu rang de subsecretar de stat, numiți prin decizie a prim-ministrului la propunerea președintelui Agenției. Vicepreședinții exercită atribuțiile delegate de președintele Agenției. Răspunderile și atribuțiile vicepreședinților se stabilesc prin ordin al președintelui Agenției”, se precizează în propunerea legislativă.

Reorganizare și la controlul Marilor Contribuabili

Direcția marilor contribuabili își pierde personalitatea juridică: „Începând cu data de 1 aprilie 2024, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili se reorganizează ca direcție generală în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, fără personalitate juridică, prin fuziune prin absorbție.

Fuziunea se face prin absorbția Direcției generale de administrare a marilor contribuabili de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, în cadrul aparatului propriu al agenției, în condițiile legii”, se mai precizează în propunerea guvernului.

Mașini noi la ANAF

„Autoritățile din subordinea Ministerului Finanțelor care au atribuții de prevenire și combatere a evaziunii fiscale și a fraudei fiscale și vamale, în cazuri temeinic justificate pot achiziționa pentru activități operative autoturisme cu capacitate cilindrică mai mare de 1.600 cm3 și al căror preț poate depăși contravaloarea în lei a sumei de 23.000 de euro inclusiv T.V.A., calculată la cursul BNR din data inițierii procedurii de atribuire a contractului de achiziție”, scrie în propunerea de ordonanță de urgență.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

VIDEO: Ziua Națională a României, sărbătorită cu emoție la Școala Gimnazială Miorcani din Rădăuți Prut

Publicat

Publicitate

Ziua Națională a României a fost marcată astăzi într-un mod aparte la Școala Gimnazială din Miorcani – Rădăuți Prut, unde elevii și profesorii au transformat sărbătoarea într-un moment plin de emoție, culoare și respect pentru identitatea românească.

Clasele școlii au prins viață sub steagurile tricolore, iar copiii au demonstrat, încă o dată, că patriotismul adevărat se învață din familie și se consolidează în școală.

Atmosfera festivă a fost creată de elevii din toate clasele, care s-au pregătit pentru această zi cu poezii, cântece patriotice și scenete dedicate Marii Uniri. Momentele artistice oferite de copiii de la Rădăuți Prut și Miorcani au surprins prin naturalețe, autenticitate și implicare. Sub privirile părinților și ale cadrelor didactice, micii artiști au transmis emoție și recunoștință față de înaintașii care au contribuit la formarea României moderne.

Profesorii au apreciat dedicarea copiilor și au subliniat că astfel de activități au un rol esențial în dezvoltarea spiritului civic și în înțelegerea valorilor naționale.

„Este important ca elevii să cunoască trecutul, să înțeleagă simbolurile țării și să fie mândri că sunt români. Școala are un rol decisiv în formarea unei societăți unite, puternice și responsabile”, a explicat directorul unității de învățământ, profesor Oana Gavrilescu.

Întreaga comunitate școlară s-a bucurat de această zi specială, iar evenimentul a devenit un nou prilej de apropiere și colaborare între elevi, profesori și părinți. Activitatea s-a încheiat cu o horă a unirii, în care toți participanții au fost invitați să se prindă de mâini, simbolizând unitatea și continuitatea spiritului românesc.

Publicitate

În cadrul evenimentului s-a derulat și acțiunea „Săptămâna legumelor și fructelor donate”, un gest de solidaritate prin care elevii au sprijinit persoanele vulnerabile din comunitate. Zeci de kilograme de legume și fructe aduse de copii au fost donate unor familii din Miorcani, întărind astfel spiritul de voluntariat și grijă față de cei aflați în nevoie.

Școala Gimnazială Miorcani – Rădăuți Prut demonstrează încă o dată că tradițiile sunt vii și că tânăra generație păstrează cu cinste și bucurie valorile care ne definesc ca națiune.

Iată și câteva imagini surprinse astăzi:

Citeste mai mult

Eveniment

1 decembrie: Slujbe de Te Deum în toate bisericile ortodoxe din țară și din Diaspora, de Ziua Națională a României

Publicat

Publicitate

Slujbe de Te Deum vor fi oficiate luni, 1 decembrie, după Sfânta Liturghie, în semn de recunoștință pentru libertate, unitate și pentru cinstirea eroilor care au înfăptuit Marea Unire națională în anul 1918.

Potrivit Patriarhiei Române, de Ziua Națională a României, luni, 1 decembrie 2025, după Sfânta Liturghie, în catedralele eparhiale, lăcașurile de cult parohiale și cele mănăstirești din țară și de peste hotare va fi oficiată slujba de Te Deum.

Slujba va fi oficiată în semn de recunoștință pentru libertatea și unitatea neamului românesc, precum și de cinstire a eroilor care au înfăptuit Marea Unire națională în anul 1918.

De asemenea, în vederea cinstirii memoriei eroilor români a fost edificată și Catedrala Națională din București, cu hramurile Înălțarea Domnului – Ziua eroilor și Sfântul Apostol Andrei cel întâi chemat, Ocrotitorul României.

Te Deum este o slujbă de mulțumire adusă lui Dumnezeu, în anumite ocazii festive, fără caracter de cerere, ci de recunoștință.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Doi ofițeri și șapte subofițeri jandarmi au fost înaintați în grad înainte de termen, cu ocazia Zilei Naţionale a României

Publicat

Publicitate

Astăzi, 28 noiembrie, în cadrul unei ședinţe festive organizate la sediul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani, a avut loc acordarea de recompense pentru cadrele militare cu ocazia sărbătoririi Zilei Naționale a României.

Cu această ocazie, au fost prezentate ordinele de înaintare în gradul militar următor, înainte de expirarea stagiului minim, pentru doi ofițeri și șapte subofițeri, care au îndeplinit condiţiile legale şi au obținut rezultate foarte bune în activitate.
Potrivit prevederilor legale în vigoare, înaintarea în gradul următor a jandarmilor, înainte de îndeplinirea stagiului minim în grad, se poate face cu ocazia Zilei Naţionale a României sau a Zilei Jandarmeriei Române.
Felicitări tuturor colegilor înaintați în grad!

Citeste mai mult

Administratie

Mandatul primarului orașului Flămânzi a încetat înainte de termen. Prefectul județului Botoșani a emis ordinul de constatare

Publicat

Publicitate

Prefectul județului Botoșani, Raluca-Ștefania Curelariu, a emis astăzi, 28 noiembrie 2025, Ordinul prin care se constată încetarea de drept, înainte de termen, a mandatului de primar al orașului Flămânzi, deținut de Dan Oloeriu.

Decizia vine după împlinirea termenului de șase luni în care edilul s-a aflat în imposibilitatea exercitării funcției, ca urmare a instituirii măsurii controlului judiciar începând cu data de 15 mai 2025. Pe durata acestei măsuri, lui Dan Oloeriu i-a fost impusă obligația de a nu îndeplini funcția de primar și de a nu se deplasa în incinta Primăriei Flămânzi, restricții prevăzute în cadrul controlului judiciar.

Emiterea Ordinului prefectului are la bază prevederile art. 160 alin. (1) lit. g și alin. (7) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, care reglementează situațiile în care mandatul unui ales local încetează de drept.

Conform legislației în vigoare, Dan Oloeriu poate contesta Ordinul prefectului la instanța de contencios administrativ în termen de 10 zile de la comunicare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending