Connect with us
Publicitate

Actualitate

ANAF se reorganizează: Inspectorii antifraudă de la ANAF vor avea arme și vor face anchete fiscale

Publicat

Publicitate

Inspectorii antifraudă din cadrul ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală) vor fi echipați și cu arme după reorganizare a ANAF și implementarea unor măsuri la nivelul Fiscului și al altor instituții subordonate, o mișcare care este planificată în aceste momente de Ministerul Finanțelor, relatează alba24.ro.

Printre măsurile propuse acum, prin două proiecte, se numără și creșterea numărului de vicepreședinți ANAF de la 2 la 3, alinierea drepturilor salariale din cadrul unităților subordonate Finanțelor la nivelul din ANAF, posibilitatea de a achiziționa mașini și mobilier pentru structurile de control din ANAF și Vamă, introducerea unei funcții specifice și a unor posturi noi de conducere la Antifraudă, precum și reorganizarea DGAMC, direcția ANAF pentru mari contribuabili.

ANAF va începe multe controale cu privire la e-Transport și e-Sigiliu, iar în acest sens Minsterul Finanțelor a pregătit un proiect de reorganizare a Fiscului, prin care  se prevede inclusiv că  inspectorii Antifraudă vor putea merge cu armament în controale.

Publicitate

Proiect de reorganizare a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost pus în dezbatere publică de Guvernul României pe 24 februarie.

Propunerea legislativă are ca scop să micșoreze evaziunea record a României între statele membre ale Uniunii Europene și să urmărească transporturile de mărfuri care tranzitează România sau a căror destinație este un punct vamal care nu se află la granița țării.

Pentru a limita evaziunea și a controla traseul mărfurilor după ce intră în România, Guvernul României vrea să întărească Direcția Antifraudă din cadrul ANAF.

Publicitate

Documentul poate fi consultat AICI: Reorganizare ANAF 2024

Anchete fiscale fără a mai fi necesară o anchetă penală

„În cadrul, Agenției se înființează Direcția generală antifraudă fiscală, structură fără personalitate juridică, cu atribuții de prevenire, descoperire și combatere a actelor și faptelor de evaziune fiscală și fraudă fiscală”, se precizează în noul proiect de ordonanță de urgență.

Publicitate

Cuvântul introdus în plus față de OUG nr. 74/2013 care reglementează activitatea ANAF este „descopere” fapte de evaziune și fraudă fiscală. Asta va permite Direcției Generale Antifraudă Fiscală să facă anchete fiscale fără a fi necesară pornirea unei anchete penale pentru astfel de fapte, conform analizei experților din domeniu consultați de impact.ro.

Inspecții cu armament, protecție și mijloace tehnice

Inspectorii antifraudă vor avea dreptul să poarte inclusiv armament sau să beneficieze de protecție gratuită în timpul controalelor, conform proiectului de ordonanță de urgență.

Astfel, Personalul Agenției din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală inspectorii pot beneficia „după caz, armament și alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de apărare, protecție și comunicare, care se atribuie gratuit”.

Conform informațiilor obținute de impact.ro, armamentul ar fi necesar în special la controalele în teren a documentelor și a situațiilor raportate prin sistemele e-Transport și e-Sigiliu.

Regula controlului în minimum doi inspectori

Inspectorii antifraudă nu vor avea voie să facă verificări fără a fi însoțiți de un coleg.

„La orice acțiune de control antifraudă participă minimum două persoane care ocupă funcții publice specifice utilizate în cadrul Agenției pentru Direcția generală antifraudă fiscală”.

Funcțiile de inspectori antifraudă

Conducerea Direcției Generale Antifraudă Fiscală va fi ocupată de angajați ai ANAF care vor avea funcții publice specifice de conducere de:
– inspector general antifraudă,
– inspector general adjunct antifraudă,
– inspector șef direcție antifraudă,
– inspector șef serviciu antifraudă și
– funcții publice specifice de execuție din clasa I de inspector antifraudă.

Personalul fără funcții de conducere va fi avea denumirea de „inspector antifraudă”.

Controalele în ținute civilă, dar cu ecuson și însemne distinctive

„Personalul Agenției din cadrul Direcției generale antifraudă fiscală care ocupă funcții publice specifice poartă, în timpul serviciului, uniformă, însemne distinctive, ecusoane”, se precizează în propunerea legislativă. Cu toate acestea, în anumite situații „În realizarea atribuțiilor de serviciu, personalul care ocupă funcții publice specifice poate îmbrăca ținuta civilă”, mai scrie în textul legislativ.

O nouă definiție pentru Fisc

ANAF-ul își schimbă parțial și definiția și rolul instituției pentru a permite mai ușor controlul fiscal antifraudă.

„Prin atribuțiile încredințate, Agenția asigură: administrarea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor venituri bugetare date prin lege în competența sa, precum și controlul fiscal, respectiv inspecție fiscală, control inopinat, control antifraudă, verificarea situației fiscale personale, verificare documentară, conformare voluntară pentru prevenirea, descoperirea și combaterea oricăror acte și fapte care au ca efect frauda fiscală și evaziunea fiscală, precum și a altor fapte date prin lege în competența sa”.

Președintele ANAF va avea trei vicepreședinți

Șeful ANAF va avea trei vicepreședinți în subordine, cu unul mai mult decât acum. Vicepreședintele în plus ar urma să aibă atribuții exclusive pe zona de antifraudă, conform informațiilor obținute de impact.ro.

„Președintele Agenției este ajutat în activitatea sa de 3 vicepreședinți cu rang de subsecretar de stat, numiți prin decizie a prim-ministrului la propunerea președintelui Agenției. Vicepreședinții exercită atribuțiile delegate de președintele Agenției. Răspunderile și atribuțiile vicepreședinților se stabilesc prin ordin al președintelui Agenției”, se precizează în propunerea legislativă.

Reorganizare și la controlul Marilor Contribuabili

Direcția marilor contribuabili își pierde personalitatea juridică: „Începând cu data de 1 aprilie 2024, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili se reorganizează ca direcție generală în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, fără personalitate juridică, prin fuziune prin absorbție.

Fuziunea se face prin absorbția Direcției generale de administrare a marilor contribuabili de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, în cadrul aparatului propriu al agenției, în condițiile legii”, se mai precizează în propunerea guvernului.

Mașini noi la ANAF

„Autoritățile din subordinea Ministerului Finanțelor care au atribuții de prevenire și combatere a evaziunii fiscale și a fraudei fiscale și vamale, în cazuri temeinic justificate pot achiziționa pentru activități operative autoturisme cu capacitate cilindrică mai mare de 1.600 cm3 și al căror preț poate depăși contravaloarea în lei a sumei de 23.000 de euro inclusiv T.V.A., calculată la cursul BNR din data inițierii procedurii de atribuire a contractului de achiziție”, scrie în propunerea de ordonanță de urgență.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 7 noiembrie 2024

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 7 noiembrie 2024, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 7 noiembrie 2024:

Loto 6/49: 47, 31, 5, 18, 39, 25

Publicitate

Loto 5/40: 25, 14, 32, 11, 18, 10

Noroc: 9 3 5 5 3 2 1

Noroc Plus: 1 7 7 8 4 2

Publicitate

Super Noroc: 4 1 2 6 0 0

Joker: 26, 13, 30, 16, 38 + 7

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Spitalul de Recuperare “Sfântul Gheorghe” și S.C. Electro Alfa S.R.L, fără apă vineri de la ora 11 la 12

Publicat

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani a anunțat că toți consumatorii  ce locuiesc pe Aleea Sfântul Gheorghe, inclusiv Spitalul de Recuperare “Sfântul Gheorghe” și S.C. Electro Alfa S.R.L., vor rămâne mâine, vineri, fără apă, în intervalul orar 11:00-12:00.

În vederea  lucrărilor de branșare/racordare la rețeaua publică de alimentare cu apă/canalizare, pentru noul obiectiv de investiții “Construire Centru Comercial, Amenajare Parcare și Accesuri, Amenajare Mijloace Publicitare, Împrejmuire Teren, Organizare de Șantier”, situat în municipiul Botoșani, Calea Națională nr. 24F, S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani, anunță întreruperea furnizării apei, mâine, 08 noiembrie 2024, în intervalul orar 11:00-12:00, a precizat compania într-un comunicat de presă.

Ca urmare, apa va fi oprită temporar către consumatorii  ce locuiesc pe Aleea Sfântul Gheorghe, inclusiv către Spitalul de Recuperare “Sfântul Gheorghe” și S.C. Electro Alfa S.R.L., a mai adăugat sursa citată.

Publicitate

“S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani își cere scuze față de abonații afectați și îi asigură că se va interveni cu operativitate pentru finalizarea lucrărilor, astfel încât disconfortul creat să fie cât mai redus”, a transmis inginer Liviu Nicolae Ștefan, Directorul General al S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani.

Citeste mai mult

Economie

Rabla pentru tractoare 2024: Ministrul Mediului a semnat ORDINUL pentru aprobarea ghidului de finanțare

Publicat

Publicitate

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a semnat astăzi, joi, ordinul pentru aprobarea ghidului de finanțare al programului Rabla pentru tractoare. Acesta va fi trimis spre publicare în Monitorul Oficial, relatează alba24.ro.

Programul de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare şi maşini agricole autopropulsate (Rabla pentru tractoare) este derulat în premieră în acest an prin Administrația Fondului pentru Mediu.

Publicitate

Bugetul total alocat programului Rabla pentru tractoare este de 500 milioane lei.

„Îi ajutăm pe micii fermieri să-și crească producția și să rămână și cu mai mulți bani în buzunar. Cei care muncesc pentru ca noi să punem pe masă produse autohtone, gustoase și sănătoase, trebuie să aibă echipamente noi, moderne și mai puțin poluante. Este un program de mare ajutor micilor fermieri, așa că, imediat ce dăm startul la înscrieri, mă aștept să avem solicitări pe măsura entuziasmului pe care mi l-au transmis toți cei cu care am stat de vorbă.

Publicitate

Le vom plăti pe toate, avem 500 milioane lei care vor ajunge la cei care vor să producă mai mult și mai ecologic. Economia rurală are nevoie de tot sprijinul să fie competitivă și mă bucur că Ministerul Mediului vine cu un ajutor consistent, de până la 44.000 euro pentru fiecare producător agricol”, a precizat ministrul Mircea Fechet, într-un comunicat de presă.

Rabla pentru tractoare. Cheltuieli eligibile și procentul de finanțare

Sunt eligibile cheltuielile pentru achiziția de tractoare și mașini agricole autopropulsate, accesorii agricole, numai dacă sunt achiziționate împreună cu un tractor sau o mașină autopropulsată.

Pentru a accesa acest program, solicitantul trebuie să dețină un atestat de producător, să nu aibă datorii la bugetul de stat și cel local și să  predea spre casare un autovehicul/tractor sau mașină agricolă uzată.

Publicitate

În ceea ce privește finanțarea, Administrația Fondului pentru Mediu acoperă 65% din valoarea de achiziție (36.750 euro) pentru echipamente eligibile.

Pentru tinerii fermieri (până la 40 de ani), procentul de finanțare se majorează la 80% (44.000 euro).

Valoarea de achiziție a tractorului/mașinii agricole autopropulsate, inclusiv accesoriile agricole aferente, nu trebuie să depășească echivalentul în lei a valorii de 55.000 euro.

Pentru a accesa acest program, beneficiarii se vor înscrie la dealerii validați de Administrația Fondului pentru Mediu. Dealerii validați de Administrația Fondului pentru Mediu sunt cei prin care se va face achiziția echipamentelor.

Documentele necesare includ cererea de finanțare, certificatul de atestare fiscală și atestatul de producător.

Citeste mai mult

Eveniment

Candidat PSD la Camera Deputaților, Florin Gavril: Premierul Ciolacu are cele mai bune proiecte pentru tineri, față de ceilalți de la alegerile prezidențiale (P)

Publicat

Publicitate

Florin Gavril, candidat PSD pentru Camera Deputaților, a prezentat, astăzi, principalele măsuri din programul candidatului Marcel Ciolacu și a viitorului guvern pentru păstrarea tinerilor în țară și pentru revenirea acasă a celor plecați.

Marcel Ciolacu va fi președintele tuturor studenților și tinerilor români! Este singurul candidat la Președinție care are în programul său măsuri pentru studenți! E vorba atât de soluții pentru creșterea accesului la studii superioare, cât și de suport la debutul pe piața muncii. Astfel, peste 250.000 de studenți vor beneficia de sprijin pentru a putea urma cursurile universitare și Bursa socială pentru studenți va ajunge la 50% din salariul minim. Statul va asigura 50% din costurile de cazare și masă ale acestora. Apoi este vorba de scutirea de la plata contribuției de asigurări de sănătate pentru studenții și masteranzii, cu vârsta mai mică de 26 de ani, care lucrează și acordarea de prime de stabilitate pe 2 ani pentru tinerii absolvenți, de 1.000 lei/lună în primele 12 luni și de 1.250 lei/lună în anul următor”, a anunțat Florin Gavril, candidat PSD Botoșani pentru Camera Deputaților.

PSD are, de asemenea, în programul de guvernare pentru următorii 4 ani o serie de măsuri pentru încurajarea tinerilor absolvenți să devină antreprenori.

Publicitate

Programul Student First Company reprezintă o măsură prin care se vor acorda finanțări pentru proiecte de afaceri în cuantum de 50.000 de euro per beneficiar, pentru crearea a 4.000 de Start-Up-uri în 4 ani de către studenți și crearea a 8.000 de locuri de muncă stabile.

Continuarea Programului „Student Invest” prin care studenții, masteranzii și doctoranzii cu vârsta sub 40 de ani, pot obține împrumuturi de maximum 50.000 de lei, pe o perioadă de maximum 10 ani, iar guvernul oferă o garanție de 80% din valoarea creditului și subvenționează dobânda.

Programul Start-Up Revolution care susține tinerii cu vârsta de peste 16 ani să poată înființa un „SRL de exercițiu”, pentru o durată determinată de până la 2 ani, cu o cifră de afaceri de maximum 20.000 de euro.

Publicitate

Program privind construcția, vânzarea și închirierea de locuințe pentru tineri.

Am fost și eu student și îmi era greu să mă deplasez la București, la studii. Odată cu venirea lui Cosmin Andrei la conducerea Primăriei Botoșani, care a fost sprijinit de parlamentarii PSD, s-a reușit să se deschidă la Botoșani o filială a unei universități de stat prestigioase cum este „Alexandru Ioan Cuza” Iași. Așadar, tinerii botoșăneni nu mai trebuie să facă naveta și pot urma o facultate aici, la ei acasă. Am vorbit cu domnul primar și aceste programe de studii superioare vor fi extinse la nivelul orașului nostru. Îmi doresc ca din ce în ce mai mulți tineri din județul nostru să aibă posibilitatea să urmeze studii universitare și să se dezvolte profesional aici la Botoșani”, a subliniat candidatul social-democrat pentru Parlament.

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=122115156830565523&id=61566965707020&rdid=2VjVhGSVvuDJKiNL#

Publicitate

CMF11240017

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending