Connect with us
Publicitate

Actualitate

ANAF se reorganizează: Inspectorii antifraudă de la ANAF vor avea arme și vor face anchete fiscale

Publicat

Publicitate

Inspectorii antifraudă din cadrul ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală) vor fi echipați și cu arme după reorganizare a ANAF și implementarea unor măsuri la nivelul Fiscului și al altor instituții subordonate, o mișcare care este planificată în aceste momente de Ministerul Finanțelor, relatează alba24.ro.

Printre măsurile propuse acum, prin două proiecte, se numără și creșterea numărului de vicepreședinți ANAF de la 2 la 3, alinierea drepturilor salariale din cadrul unităților subordonate Finanțelor la nivelul din ANAF, posibilitatea de a achiziționa mașini și mobilier pentru structurile de control din ANAF și Vamă, introducerea unei funcții specifice și a unor posturi noi de conducere la Antifraudă, precum și reorganizarea DGAMC, direcția ANAF pentru mari contribuabili.

ANAF va începe multe controale cu privire la e-Transport și e-Sigiliu, iar în acest sens Minsterul Finanțelor a pregătit un proiect de reorganizare a Fiscului, prin care  se prevede inclusiv că  inspectorii Antifraudă vor putea merge cu armament în controale.

Publicitate

Proiect de reorganizare a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost pus în dezbatere publică de Guvernul României pe 24 februarie.

Propunerea legislativă are ca scop să micșoreze evaziunea record a României între statele membre ale Uniunii Europene și să urmărească transporturile de mărfuri care tranzitează România sau a căror destinație este un punct vamal care nu se află la granița țării.

Pentru a limita evaziunea și a controla traseul mărfurilor după ce intră în România, Guvernul României vrea să întărească Direcția Antifraudă din cadrul ANAF.

Publicitate

Documentul poate fi consultat AICI: Reorganizare ANAF 2024

Anchete fiscale fără a mai fi necesară o anchetă penală

„În cadrul, Agenției se înființează Direcția generală antifraudă fiscală, structură fără personalitate juridică, cu atribuții de prevenire, descoperire și combatere a actelor și faptelor de evaziune fiscală și fraudă fiscală”, se precizează în noul proiect de ordonanță de urgență.

Publicitate

Cuvântul introdus în plus față de OUG nr. 74/2013 care reglementează activitatea ANAF este „descopere” fapte de evaziune și fraudă fiscală. Asta va permite Direcției Generale Antifraudă Fiscală să facă anchete fiscale fără a fi necesară pornirea unei anchete penale pentru astfel de fapte, conform analizei experților din domeniu consultați de impact.ro.

Inspecții cu armament, protecție și mijloace tehnice

Inspectorii antifraudă vor avea dreptul să poarte inclusiv armament sau să beneficieze de protecție gratuită în timpul controalelor, conform proiectului de ordonanță de urgență.

Publicitate

Astfel, Personalul Agenției din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală inspectorii pot beneficia „după caz, armament și alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de apărare, protecție și comunicare, care se atribuie gratuit”.

Conform informațiilor obținute de impact.ro, armamentul ar fi necesar în special la controalele în teren a documentelor și a situațiilor raportate prin sistemele e-Transport și e-Sigiliu.

Regula controlului în minimum doi inspectori

Inspectorii antifraudă nu vor avea voie să facă verificări fără a fi însoțiți de un coleg.

„La orice acțiune de control antifraudă participă minimum două persoane care ocupă funcții publice specifice utilizate în cadrul Agenției pentru Direcția generală antifraudă fiscală”.

Funcțiile de inspectori antifraudă

Conducerea Direcției Generale Antifraudă Fiscală va fi ocupată de angajați ai ANAF care vor avea funcții publice specifice de conducere de:
– inspector general antifraudă,
– inspector general adjunct antifraudă,
– inspector șef direcție antifraudă,
– inspector șef serviciu antifraudă și
– funcții publice specifice de execuție din clasa I de inspector antifraudă.

Personalul fără funcții de conducere va fi avea denumirea de „inspector antifraudă”.

Controalele în ținute civilă, dar cu ecuson și însemne distinctive

„Personalul Agenției din cadrul Direcției generale antifraudă fiscală care ocupă funcții publice specifice poartă, în timpul serviciului, uniformă, însemne distinctive, ecusoane”, se precizează în propunerea legislativă. Cu toate acestea, în anumite situații „În realizarea atribuțiilor de serviciu, personalul care ocupă funcții publice specifice poate îmbrăca ținuta civilă”, mai scrie în textul legislativ.

O nouă definiție pentru Fisc

ANAF-ul își schimbă parțial și definiția și rolul instituției pentru a permite mai ușor controlul fiscal antifraudă.

„Prin atribuțiile încredințate, Agenția asigură: administrarea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor venituri bugetare date prin lege în competența sa, precum și controlul fiscal, respectiv inspecție fiscală, control inopinat, control antifraudă, verificarea situației fiscale personale, verificare documentară, conformare voluntară pentru prevenirea, descoperirea și combaterea oricăror acte și fapte care au ca efect frauda fiscală și evaziunea fiscală, precum și a altor fapte date prin lege în competența sa”.

Președintele ANAF va avea trei vicepreședinți

Șeful ANAF va avea trei vicepreședinți în subordine, cu unul mai mult decât acum. Vicepreședintele în plus ar urma să aibă atribuții exclusive pe zona de antifraudă, conform informațiilor obținute de impact.ro.

„Președintele Agenției este ajutat în activitatea sa de 3 vicepreședinți cu rang de subsecretar de stat, numiți prin decizie a prim-ministrului la propunerea președintelui Agenției. Vicepreședinții exercită atribuțiile delegate de președintele Agenției. Răspunderile și atribuțiile vicepreședinților se stabilesc prin ordin al președintelui Agenției”, se precizează în propunerea legislativă.

Reorganizare și la controlul Marilor Contribuabili

Direcția marilor contribuabili își pierde personalitatea juridică: „Începând cu data de 1 aprilie 2024, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili se reorganizează ca direcție generală în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, fără personalitate juridică, prin fuziune prin absorbție.

Fuziunea se face prin absorbția Direcției generale de administrare a marilor contribuabili de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, în cadrul aparatului propriu al agenției, în condițiile legii”, se mai precizează în propunerea guvernului.

Mașini noi la ANAF

„Autoritățile din subordinea Ministerului Finanțelor care au atribuții de prevenire și combatere a evaziunii fiscale și a fraudei fiscale și vamale, în cazuri temeinic justificate pot achiziționa pentru activități operative autoturisme cu capacitate cilindrică mai mare de 1.600 cm3 și al căror preț poate depăși contravaloarea în lei a sumei de 23.000 de euro inclusiv T.V.A., calculată la cursul BNR din data inițierii procedurii de atribuire a contractului de achiziție”, scrie în propunerea de ordonanță de urgență.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

„Invitatul Zilei” la Botoșani24.ro: Relu Tîrzioru, primarul orașului Săveni

Publicat

Publicitate

„Invitatul Zilei” la Interviurile Botoșani24.ro a fost astăzi Relu Tîrzioru, primarul orașului Săveni.
Relu Tîrzioru a intrat în lupta pentru un nou mandat la cârma unui oraș care a fost refăcut în ultimii ani practic din temelii și a vorbit despre ceea ce a reușit să realizeze în ultimi ani, despre investițiile care au schimbat total fața acestui mic oraș din nordul României, despre drumuri, rețeaua de apă, rețeaua de gaz, sala de sport, noul bazin de înot, dar și despre multe alte proiecte aflate în derulare cu bani europeni. Un interviu realizat în studioul on-line al publicației Botoșani24.ro de editorul șef Tudor Carare.

Citeste mai mult

Eveniment

Este alertă alimentară în România după ce o substanță toxică a fost descoperită într-un sortiment de mâncare pentru bebeluși

Publicat

Publicitate

Autoritățile sanitare din România au emis o alertă alimentară după ce s-a descoperit o substanță toxică într-un sortiment de mâncare destinat bebelușilor, scrie realitatea.net

Produsul afectat, „Paste cu broccoli, morcov, roșii”, marca Baby Freche Freunde, comercializat în borcan de 190 de grame, a fost retras de la vânzare, iar părinții sunt sfătuiți să nu îl mai ofere copiilor și să îl returneze la magazinul de achiziție.

Ce substanță toxică a fost descoperită?
Inspectorii sanitari au identificat prezența alcaloizilor tropani în acest sortiment de mâncare pentru bebeluși. Alcaloizii tropani sunt ingrediente naturale ale unor plante care cresc ocazional în zonele de cultură a cerealelor și pot pătrunde în alimente în timpul recoltării. Consumul lor poate avea efecte adverse asupra sănătății bebelușilor.

Publicitate

Simptomele și riscurile asociate

Potrivit specialiștilor, consumul acestei substanțe toxice poate cauza următoarele simptome la bebeluși: voce răgușită, neliniște motorie, roșeață a pielii sau uscăciune a mucoaselor. Este esențial ca părinții să fie vigilenți și să observe orice astfel de simptome la copiii lor și să acționeze prompt în cazul apariției acestora.

Autoritățile le recomandă părinților să nu mai ofere acest produs copiilor și să îl returneze la magazinul de achiziție pentru a primi restituirea prețului, chiar și fără chitanță. În plus, în cazul în care bebelușii prezintă simptomele menționate, este crucial să îi ducă de urgență la spital pentru evaluare medicală și tratament.

Publicitate

Această alertă alimentară subliniază importanța monitorizării atente a produselor destinate consumului de către copii și reacționarea promptă în fața oricăror suspiciuni legate de siguranța acestora.

Citeste mai mult

Eveniment

Omul de afaceri Remus Dăscălescu vrea să fie primarul municipiul Botoșani. Și-a depus candidatura

Publicat

Publicitate

Omul de afaceri Remus Dăscălescu, de la Partidul Mișcarea România Suverană, și-a depus candidatura pentru funcția de primar al municipiului Botoșani.

Omul de afaceri botoșănean spune că are un plan prin care vrea să dezvolte municipiul Botoșani și să folosească experiența acumulată în toți acești ani de business. Se declară un familist convins, dedicat valorilor care ne unesc și ne definesc ca și societate. Remus Dăscălescu spune că iubește mult Botoșaniul și crede cu tărie că poate deveni un oraș minunat. Și se bazează de faptul că știe valoarea muncii, din postura sa de antreprenor.

Omul de afaceri Remus Dăscălescu intră astfel în luptă cu fostul primar Cătălin Flutur și actualul edil Cosmin Andrei, cu toții dorindu-și fotoliul de primar al municipiului Botoșani.

Publicitate
Citeste mai mult

Administratie

Programul de lucru al Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte Botoşani în perioada sărbătorilor pascale

Publicat

Publicitate

Programul de lucru al Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte Botoşani se va prelungi cu o oră, în perioada 13-16.05.2024, respectiv 20-23.05.2024 şi va fi următorul:

  • luni, marţi, joi: 08.00-17.00;
  • miercurea: 08.00- 19.00.

 

„Menţionăm că întreaga activitate sus-amintită va presupune lucru cu publicul, urmând a proceda la modificarea prezenţei pe platforma de programare on line prin suplimentarea locurilor puse la dispoziţie.

Publicitate

În perioada 1-6 mai 2024, Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte Botoşani nu va avea program cu publicul”, se arată în comunicat.

https://bt.prefectura.mai.gov.ro/pasapoarte/

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending