Connect with us

Actualitate

ANAF a actualizat formularele 101 privind impozitul pe profit. Care sunt noutățile pentru contribuabili

Publicat

Publicitate

ANAF a actualizat formularele 101 privind impozitul pe profit. Noile formulare au fost publicate în Monitorul Oficial, prin Ordinul 206/2025. Prin acest document sunt aprobate modelul, conținutul și instrucțiunile de completare a formularelor 101 „Declarație privind impozitul pe profit” și 101 Grup fiscal „Declarație consolidată privind impozitul pe profit determinat de grupul fiscal”, relatează alba24.ro.

Declarația privind impozitul pe profit se completează și se depune anual de către plătitorii de impozit pe profit, în funcție de caz:

  •  până la data de 25 martie inclusiv a anului următor celui pentru care se calculează impozitul
  • până la data de 25 februarie inclusiv a anului următor (agricultură, asociații)
  • până la data de 25 a celei de-a treia luni inclusiv de la închiderea anului fiscal modificat

Declarația consolidată privind impozitul pe profit determinat de grupul fiscal se completează și se depune de către persoana juridică responsabilă pentru determinarea rezultatului fiscal consolidat al grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit, până la data de 25 martie inclusiv a anului următor/până la data de 25 a celei de-a treia luni inclusiv de la închiderea anului fiscal modificat.

Cele două declarații au fost actualizate pentru a cuprinde modificările fiscal din 2024.

Formularul 101 „Declarație privind impozitul pe profit”

Potrivit instrucțiunilor de completare:

  • declarația se depune inclusiv în situația în care înregistrează numai venituri neimpozabile, respectiv cheltuieli nedeductibile.
  • persoanele juridice străine care desfășoară activitate prin intermediul mai multor sedii permanente în România, sediul permanent desemnat în România calculează, declară și plătește impozitul pe profit, pe baza veniturilor și cheltuielilor înregistrate de toate sediile permanente care aparțin aceleiași persoane juridice străine
  • declarația se depune și de persoanele juridice rezidente întrun stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, cu care este încheiat un instrument juridic în baza căruia să se realizeze schimbul de informații, respectiv rezidente într-un stat cu care România are încheiată o convenție de evitare a dublei impuneri, care optează pentru regularizarea impozitului plătit în România
  • persoanele juridice care, în cursul anului fiscal, se dizolvă cu lichidare, potrivit legii, au obligația să depună declarația anuală de impozit pe profit și să plătească impozitul până la data depunerii situațiilor financiare
  • persoanele juridice care, în cursul anului fiscal, se dizolvă fără lichidare au obligația să depună declarația anuală de impozit pe profit și să plătească impozitul până la închiderea perioadei impozabile
  • declarația se depune la organul fiscal competent pentru administrarea creanțelor fiscale datorate de către contribuabil.
  • declarația nu poate fi depusă și nu poate fi corectată după anularea rezervei verificării ulterioare, cu excepțiile legale
  • declarația privind impozitul pe profit se completează cu ajutorul programului de asistență și se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanță
  • se completează și de membrii grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit

Formularul 101. Ce s-a schimbat

Una dintre modificări se referă la stabilirea impozitului pe profit datorat de către contribuabilii care înregistrează în anul precedent o cifră de afaceri de peste 50 milioane de euro, la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri, în situația în care impozitul pe profit este mai mic decât impozitul minim pe cifra de afaceri, potrivit startupcafe.ro.

Publicitate

Alte modificări:

  • se recuperează pierderea fiscală anuală stabilită prin declaraţia de impozit pe profit, în limita a 70% inclusiv, din profiturile impozabile realizate în următorii 5 ani consecutivi, începând cu anul 2024/anul fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz;
  • nu se mai aplică regulile privind deductibilitatea cheltuielilor cu bursele private, precum și a costului de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale, din impozitul pe profit.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Un bărbat de 77 de ani, din Dumeni, a avut nevoie de îngrijiri medicale după ce locuința i-a fost cuprinsă de un incendiu

Publicat

Publicitate

În cursul acestei seri, echipajele de intervenție din cadrul Detașamentului de Pompieri Dorohoi au fost solicitate să intervină pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o locuință din localitatea Dumeni. A fost afectată o cameră a casei, iar în urma evenimentului, proprietarul, un bărbat în vârstă de 77 de ani, a suferit arsuri.

 

Se pare că victima se afla într-una dintre camere și efectua lucrări de reparație la o drujbă, moment în care, cel mai probabil, vaporii de combustibil acumulați în încăpere s-au aprins, declanșând incendiul.

 

La fața locului au intervenit pompierii din cadrul Detașamentului Dorohoi cu o autospecială de stingere, precum și un echipaj al Serviciului Județean de Ambulanță. La sosirea forțelor de intervenție, bărbatul fusese evacuat din locuință de către un vecin. Împreună cu echipajul medical, pompierii i-au acordat imediat primul ajutor și au acționat pentru localizarea și lichidarea incendiului, prevenind extinderea acestuia.

 

Publicitate

Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Nicolae Iorga” al județului Botoșani recomandă cetățenilor să evite efectuarea lucrărilor care implică substanțe inflamabile în spații închise, neventilate. Manipularea necorespunzătoare a carburanților sau a echipamentelor ce funcționează pe bază de combustibil poate duce la acumularea de vapori inflamabili și, implicit, la producerea unor evenimente tragice.

Citeste mai mult

Eveniment

Furnizorii de energie sunt obligați de ANRE să informeze clienții despre noile prețuri începând cu 1 iulie 2025

Publicat

Publicitate

Comitetul de Reglementare al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a adoptat un ordin pentru stabilirea unor măsuri de informare a clienților finali de energie electrică. Măsurile adoptate urmăresc creșterea gradului de informare a consumatorilor, în vederea unei tranziții clare și echitabile la încheierea, începând cu data de 1 iulie 2025, a schemei de sprijin instituită de stat.

Astfel, furnizorii de energie electrică vor avea obligația de a transmite, până cel târziu la data de 10 iunie 2025, o informare scrisă, adresată fiecărui client din portofoliu propriu, cu privire la:

încetarea schemei de sprijin pentru energie electrică începând cu 1 iulie 2025;
revenirea la prețul contractual stabilit între părți, fie cel agreat la semnarea contractului, fie cel comunicat cu ocazia actualizării condițiilor economice;
modul de stabilire a prețului pentru clienții aflați în regim de furnizare de ultimă instanță, dacă este cazul;
posibilitatea schimbării furnizorului, proces care este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic;
modalitățile de încheiere a unui contract de furnizare în regim concurențial și accesul la aplicația „Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice”, de pe site-ul ANRE.
Pentru clienții care nu vor înregistra modificări de preț contractual de la 1 iulie 2025, furnizorii au obligația de a comunica explicit prețul actual aplicabil, pentru a permite o informare corectă și decizii fundamentate privind schimbarea furnizorului sau negocierea unui nou contract.

Informarea se va transmite anexată facturii sau prin modalitatea agreată contractual astfel încât fiecare client final să primească în timp util toate datele esențiale.

ANRE a desfășurat un proces de consultare publică asupra proiectului de ordin, în perioada 1–14 aprilie 2025, implicând activ operatorii economici din domeniu și organizațiile reprezentative ale consumatorilor. Propunerile primite au fost analizate și integrate, acolo unde s-a considerat justificat din punct de vedere tehnic și legal.

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Cum recunoști un zvon sau o manipulare online? DNSC îți arată ce înseamnă o informare corectă

Publicat

Publicitate

În spațiul digital, delimitarea clară între realitate și dezinformare devine tot mai dificilă. Mesajele false, livrate convingător și repetitiv, pot modela percepții și influența decizii.

Impactul primei expuneri la o informație este semnificativ. Tocmai de aceea, este esențial să verificăm înainte de a crede sau distribui, au transmis sâmbătă reprezentanții Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC).

Potrivit DNSC, gândirea critică, verificarea informațiilor și prudența digitală sunt elemente-cheie în combaterea manipulării online.

Cum poți identifica un conținut manipulator sau un zvon?

  • Evaluează sursa – Are credibilitate? E semnată de un autor cunoscut?
  • Solicită dovezi – Date verificabile, surse transparente, nu doar opinii.
  • Analizează contextul – Informația este completă și actualizată?
  • Observă tonul – Este emoțional, alarmist sau lipsit de asumare?
  • Verifică în mai multe surse – Preferabil din zona instituțională sau media consacrată.

Resurse utile despre percepție, tehnici de manipulare și strategii de protecție cognitivă pot fi găsite pe platforma sigurantaonline.ro/fakenews.

Citeste mai mult

Eveniment

Panică într-un bloc din municipiul Botoșani: Incendiu izbucnit la centrala termică

Publicat

Publicitate

O femeie din municipiul Botoșani a trecut prin clipe de groază, în această după-amiază, după ce un incendiu a izbucnit în apartamentul său. Aflată în bucătărie, proprietara a observat că centrala termică a luat foc în urma unui scurtcircuit. S-a evacuat imediat și a solicitat ajutor.

La caz s-au deplasat două echipaje din cadrul Detașamentului de Pompieri Botoșani, care au reușit să împiedice extinderea flăcărilor la celelalte bunuri din locuință. Proprietara, în vârstă de 61 de ani, a suferit un atac de panică și a primit îngrijiri medicale de la echipajul medical din cadrul Serviciului Județean de Ambulanță Botoșani, aflat la fața locului.

Pentru înlăturarea pericolului de incendiu ce poate apărea pe timpul exploatării instalației electrice, trebuie adoptate următoarele măsuri:

 

✔verificați periodic instalaţia electrică, cu ajutorul personalului autorizat;

 

Publicitate

✔nu folosiţi instalaţii electrice improvizate. Fie că este vorba de reparaţia unui aparat electrocasnic, de prelungirea traseului unui cablu sau de repararea unei siguranţe, improvizaţiile pot conduce la un incendiu. Orice eroare de prindere sau de izolaţie poate crea un scurtcircuit sau o descărcare de curent;

 

✔nu folosiţi prize sau întrerupătoare slăbite. În cazul în care observaţi că priza se mişcă sau că în jurul întrerupătorului există orificii libere, cereţi ajutorul unui specialist pentru schimbarea prizei/întrerupătorului şi pentru izolarea zonei respective;

 

✔nu utilizaţi aparate electrice care au conductorii de alimentare uzaţi, deterioraţi sau care nu mai au ştecher. Firele introduse direct în priză, pe lângă pericolul electrocutării, nu asigură un contact bun şi provoacă încălzirea excesivă a conductorilor electrici;

 

✔nu alimentaţi mai mulţi consumatori electrici din acelaşi prelungitor, concomitent;

 

✔nu lăsaţi aparatele electrice sub tensiune când nu le folosiţi deoarece acestea pot fi oricând surse generatoare de incendiu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending