Connect with us

Eveniment

Amenzi de peste 8.000 de lei pentru românii care refuză ordinul de mobilizare militară. Ce prevede noul proiect de lege

Publicat

Publicitate

Rezerviștii voluntari vor putea fi amendați cu peste 8.000 de lei dacă refuză ordinul de chemare sau nu se prezintă la timp la centrul militar, în cazul instituirii stării de urgenţă, a stării de asediu sau de război.

Legislația privind pregătirea populaţiei pentru apărare va fi schimbată, printr-un proiect de lege aflat în dezbatere publică.

Proiectul de lege vizează modificarea Legii 446/2006 privind pregătirea populaţiei pentru apărare, scrie avocatnet.ro.

Potrivit documentului, pe lângă cetățenii încorporabili (bărbaţii cu vârste cuprinse între 20 şi 35 de ani) și rezerviști, și rezerviștii voluntari vor putea primi amenzi dacă nu respectă unele reguli.

Ce amenzi vor risca rezerviștii voluntari
Amenzi de 510 sau 1.020 de lei (unul sau două puncte, care reprezintă 20% din valoarea salariului minim brut, adică, în prezent, 510 lei) pentru:

neprezentarea, înaintea plecării din ţară, la organul de evidenţă militară, pentru a preda livretul militar, adeverinţa de recrutare ori ordinul de chemare la mobilizare
neprezentarea, în termenul legal, pentru primirea documentelor personale de evidenţă militară
pierderea, deteriorarea sau înstrăinarea documentelor personale de evidenţă militară.
Cu aceleași valori poate fi amendată acum neprezentarea, în termen de o lună, în vederea luării în evidenţă la centrele militare pe raza cărora şi-au schimbat domiciliul, dar această prevedere urmează să fie eliminată din Legea 446/2006.

Publicitate

Amenzi de la 2 la 6 puncte, adică între 1.020 și 3.060 de lei în prezent, pentru:

neprezentarea la data, ora şi locul prevăzute în ordinul de chemare sau în notificare, pentru clarificarea situaţiei militare sau pentru concentrare și neprezentarea la exerciţiile şi antrenamentele de mobilizare.
Amenzi între 2.040 și 4.080 de lei (4-8 puncte) pentru:

prezentarea cu întârziere la comisia locală de recrutare-încorporare la data, ora şi locul prevăzute în ordinul de chemare sau în notificare, dacă întârzierea nu depăşeşte trei zile, astfel încât fapta să constituie infracţiune.
Amenzi între 4.080 și 8.160 de lei (8-16 puncte) pentru:

refuzul de a primi ordinul de chemare
întârzierea nejustificată la recrutare-încorporare, concentrare, mobilizare sau pentru clarificarea situaţiei militare, la instituirea stării de urgenţă, a stării de asediu sau la declararea mobilizării ori a stării de război
neprezentarea pentru executarea serviciului alternativ.
Serviciul alternativ este cel pe care trebuie să-l facă cei care, din motive religioase sau de conştiinţă, refuză să îndeplinească serviciul militar sub arme.

Când vor trebui să se prezinte românii din străinătate la centrele militare
Cetățenii români încorporabili, respectiv bărbații de până la 35 de ani, și rezerviștii aflați temporar în afara granițelor vor trebui să se prezinte, în cazul în care se declară stare de asediu, de mobilizare sau război, la centrele militare din țară în cel mult două săptămâni, mai prevede proiectul de modificare a privind pregătirea populaţiei pentru apărare.

Și cei cu domiciliul în străinătate vor trebui să contacteze un centru militar din țară.

Cetățenii încorporabili, rezerviștii voluntari și rezerviștii din țară vor avea obligația de a se prezenta la locul, data și ora prevăzute în ordinul de chemare pe care îl primesc. Potrivit legii, cetăţeni încorporabili sunt consideraţi cetăţenii români, bărbaţi, cu vârste cuprinse între 20 şi 35 de ani, care îndeplinesc criteriile pentru a executa serviciul militar.

Cetățenii români din străinătate (cetățenii încorporabili și rezerviștii cu domiciliul în România, dar care sunt plecați temporar în afara țării, în cazul în care se instituie stare de asediu, de mobilizare sau de război) vor trebui să se prezinte în cel mult 15 zile de la notificarea lor, la centrele militare de care aparțin, pentru clarificarea situației militare sau a înmânării ordinului de chemare.

Notificarea românilor plecați temporar în străinătate se va face printr-o înștiințare oficială scrisă, la adresa de domiciliu din România. Dacă nu și-a declarat domiciliul într-o altă țară și nu a obținut rezidența acolo, se consideră că e persoana e plecată temporar din țară.

Rezerviștii voluntari plecați temporar în afara granițelor vor trebui să se prezinte la unitățile militare la care sunt încadrați, în termenul prevăzut în contract.

Noi categorii de personal în rezerva de mobilizare a Armatei
Rezerva de mobilizare a armatei române va fi completată, în cazul instituirii stării de asediu, de mobilizare sau de război, cu polițiștii și polițiștii din penitenciare, care vor fi luați în evidență ca rezerviști, și cu tinerii care, pe timp de pace, participă, în mod voluntar, la un program de pregătire militară de bază, se mai arată în proiect.

Una dintre cele mai importante prevederi este adăugarea unei noi categorii de personal, militar voluntar în termen, în structurile Ministerului Apărării Naționale.

Documentul poate fi consultat AICI: Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 446/2006 privind pregătirea populației pentru apărare

Conform proiectului, pe timp de pace, cetăţenii români, bărbaţi şi femei, cu domiciliul stabil în România, cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani, care nu au îndeplinit serviciul militar activ sau în rezervă, vor putea solicita Ministerului Apărării Naţionale participarea, pe bază de voluntariat, la un program de pregătire militară de bază, cu durata de până la patru luni, în calitate de militar voluntar în termen.

Prin introducerea acestui concept se are în vedere creşterea cantităţii şi calităţii rezervei de mobilizare, care s-a diminuat progresiv ca urmare a suspendării, începând cu 1 ianuarie 2007, a serviciului militar obligatoriu pe timp de pace se arată în documentul publicat pe siteul MApN.

Militar voluntar în termen: Câți bani vor primi recruții
Ca urmare, cetățenii români care vor executa, după adoptarea actului normativ, serviciul militar în calitate de militar voluntar în termen pot reprezenta o sursă importantă pentru completarea rezervei de mobilizare a Armatei României.

Conform propunerii legislative, pe timpul derulării programului de pregătire militară de bază, militarii voluntari în termen vor beneficia gratuit de cazare, drepturi de echipare şi de hrană, asistență medicală și medicamente, precum și de indemnizație lunară, similare militarilor în termen cu gradul de soldat, şi se vor supune prevederilor legilor şi regulamentelor militare.

La finalizarea programului de pregătire, aceștia vor primi o indemnizație reprezentând trei câștiguri salariale medii brute.

Rezerviștii pot fi concentrați pentru misiuni pe perioadă determinată
O altă prevedere a proiectului se referă la „crearea cadrului legal privind instruirea rezervei operaţionale pe timp de pace, similar rezerviștilor voluntari, avându-se în vedere necesitatea menţinerii aceluiaşi nivel de pregătire militară a acestor categorii de rezervişti care pot completa, în situaţiile prevăzute de lege, structurile cu atribuţii în domeniul apărării şi securităţii naţionale”.

Totodată rezerviștii pot fi concentrați, pe timp de pace, pentru îndeplinirea unor misiuni pe o perioadă determinată, potrivit nevoilor instituțiilor cu atribuții în domeniul apărării și securității naționale.

Cadru legal pentru recrutare și încorporare pe timp de război
Proiectul își propune, totodată, stabilirea cadrului legal privind efectuarea recrutării-încorporării, în situaţia reinstituirii serviciului militar obligatoriu în calitate de militar în termen, potrivit legii, respectiv pe durata stării de război, a stării de mobilizare, precum şi pe timpul stării de asediu.

Ce prevederi se abrogă prin noua lege
De asemenea, se abrogă prevederea privind obligativitatea prezentării cetăţenilor încorporabili şi rezerviştilor la centrul militar cu prilejul schimbării domiciliului, având în vedere că prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor se vor pune la dispoziţia structurilor Ministerului Apărării Naţionale cu atribuţii privind evidenţa recruţilor şi a rezerviştilor, informaţiile necesare pentru actualizarea bazelor de date proprii, inclusiv cele referitoare la schimbarea domiciliului.

Prin noua lege, se va reglementa recunoaşterea executării serviciului militar de către cetăţenii care au îndeplinit această formă de pregătire în armatele altor state și, totodată, se va clarifica modalitatea prin care cetăţenii români, respectiv, cetăţenii încorporabili, rezerviştii voluntari şi rezerviştii îşi exercită dreptul şi obligaţia constituţională de a apăra ţara.

Astfel, în funcție de starea excepțională instituită sau declarată, de locul în care își au domiciliul, în România sau în străinătate, precum și de prezența/absența temporară în/din țară, aceștia se vor prezenta pe baza înștiințării în scris la domiciliul din România, în locul, la data şi ora prevăzute în ordinul de chemare sau în locul și la termenul prevăzute de lege, anunță MApN.

Alte prevederi din proiectul de lege includ reglementarea modului de păstrare a locului de muncă pe toată durata cât salariaţii participă la exerciţiile şi antrenamentele de mobilizare, sunt concentraţi/mobilizaţi, conform legii, sau îndeplinesc serviciul militar în declararea mobilizării şi a stării de război sau la instituirea stării de asediu, precum și crearea cadrului legal prin care centrul militar poate chema de cel mult trei ori pe an cetățenii încorporabili, recruţii şi rezerviştii pentru clarificarea situaţiei militare, precizează MApN.

sursă: avocatnet.ro

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Scutire la plata CASS pentru elevii și studenții care lucrează în timpul studiilor. Măsură în programul de guvernare

Publicat

Publicitate

Scutire la plata CASS: Elevii și studenții care lucrează în timpul studiilor nu vor mai fi taxați în ceea ce privește contribuția de asigurări sociale de sănătate. Măsura apare în programul de guvernare al Coaliției PSD – PNL – UDMR. Programul de Guvernare a devenit lege odată cu acordarea votului de încredere Guvernului Ciolacu 2, de către Parlamentul României, scrie Edupedu.ro.

Documentul a fost publicat recent pe site-ul Guvernului și prevede ”zero contribuție la asigurarea de sănătate CASS pentru elevii și studenții care ocupă un loc de muncă/internship în timpul studiilor de licență și masterat”.

Scutire la plata CASS pentru elevii și studenții care lucrează: de această măsură sunt vizați tinerii cu o vârsta mai mică de 26 de ani.

Banii nu rămân la angajați, dar măsura ar putea constitui un stimulent pentru angajator, care ar putea fi convins să angajeze mai mulți tineri.

De asemenea, documentul mai prevede și scutirea de CASS și opțiune la plata la CAS pentru pensionarii care au stagiul complet de cotizare contributiv și se angajează pe un loc de muncă.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Mai multe cartiere din municipiul Botoșani rămân, sâmbătă, fără apă. Nova Apaserv își cere scuze

Publicat

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani informează că astăzi, 28 decembrie 2024, în intervalul orar 09:30 – 13:30 a fost necesară întreruperea furnizării apei potabile, în municipiul Botoșani, către consumatorii ce locuiesc în imobilele situate pe străzile: Dimitrie Negreanu, Ion Pillat, Armeană, Pod de Piatră, Calea Națională nr. 109, Nicolae Grigorescu nr.7. Această măsură a fost luată pentru a permite desfășurarea lucrărilor de refacere a unui branșament avariat.

„Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile, în cel mai scurt timp”, au transmis oficialii Nova Apaserv.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Zile libere legale în 2025: Minivacanțe cât un concediu pentru bugetarii din România. Calendarul sărbătorilor legale din anul 2025

Publicat

Publicitate

Primele zile libere legale din 2025 vor fi chiar la începutul lunii ianuarie, respectiv zilele 1, 2 şi 6, 7 ianuarie. Tot atunci va fi și prima minivacanță din anul 2025 , pentru că ziua de 3 ianuarie va face punte cu 4 şi 5 ianuarie, care pică în weekend. Ministerul Muncii a emis un proiect de Hotărâre de Guvern privind stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă liber, altele decât cele de sărbătoare legală pentru anul 2025, scrie alba24.ro.

Zile libere în 2025: Boboteaza și Sfântul Ioan Botezătorul, pentru prima dată zile libere legale în timpul săptămânii

Prin actul normativ s-a propus să fie zi liberă legal și data de 3 ianuarie, pe lângă zilele de 1 și 2 ianuarie și zilele de 6 și 7 ianuarie.

Acest an marchează și o premieră: 6 și 7 ianuarie, Boboteaza și Sfântul Ioan Botezătorul, vor fi pentru prima dată zile libere legale în timpul săptămânii.

În anul 2025, angajații din România vor avea 17 zile libere oferite de stat, datorită sărbătorilor legale. Dintre acestea, 13 zile libere vor fi în timpul săptămânii, în timp ce 4 zile libere de la stat vor fi în weekend.

Zile libere în Ianuarie 2025

În ianuarie 2025 sunt șase zile libere în timpul săptămânii: 1, 2, 3, 6, 7 și 24 ianuarie. Dintre acestea, ziua de 3 ianuarie va fi recuperată ulterior, deoarece este o zi suplimentară acordată de Guvern.

  • 1 ianuarie (miercuri) – Anul Nou
  • 2 ianuarie (joi) – Anul Nou
  • 3 ianuarie (vineri) – Zi liberă suplimentară propusă de Guvern
  • 6 ianuarie (luni) – Boboteaza
  • 7 ianuarie (marți) – Sfântul Ioan Botezătorul
  • Minivacanță:  1-7 ianuarie (7 zile libere, incluzând ziua de 3 ianuarie)
  • 24 ianuarie (vineri) – Unirea Principatelor Române
  • Minivacanță: 24-26 ianuarie (vineri-duminică).

Zile libere în Februarie 2025

În februarie 2025 nu este nicio zi liberă legală.

Publicitate

Zile libere în Martie 2025

În martie 2025 nu este nicio zi liberă legală.

Zile libere în Aprilie 2025

În aprilie 2025 sunt trei zile libere: 18, 20 și 21 aprilie.

  • 18 aprilie (vineri) – Vinerea Mare
  • 20 aprilie (duminică) – Prima zi de Paște
  • 21 aprilie (luni) – A doua zi de Paște
  • Minivacanță: 18-21 aprilie (4 zile).

Zile libere în Mai 2025

În mai 2025 sunt două zile libere în timpul săptămânii: 1 și 2 mai. Ziua de 2 mai va fi recuperată ulterior.

  • 1 mai (joi) – Ziua Muncii
  • 2 mai (vineri) – Zi liberă suplimentară propusă de Guvern
  • Minivacanță: 1-4 mai (4 zile).

Zile libere în Iunie 2025

În iunie 2025 sunt trei zile libere: 1, 8 și 9 iunie.

  • 1 iunie (duminică) – Ziua Copilului
  • 8 iunie (duminică) – Prima zi de Rusalii
  • 9 iunie (luni) – A doua zi de Rusalii
  • Minivacanță: 7-9 iunie (3 zile).

Zile libere în Iulie 2025

În iulie 2025 nu este nicio zi liberă legală.

Zile libere în August 2025

În august 2025 este o singură zi liberă

  • 15 august (vineri) – Adormirea Maicii Domnului
  • Minivacanță: 15-17 august (3 zile).

Zile libere în Septembrie 2025

În septembrie 2025 nu este nicio zi liberă legală.

Zile libere în Octombrie 2025

În octombrie 2025 nu este nicio zi liberă legală.

Zile libere în Noiembrie 2025

În noiembrie 2025 este o singură zi liberă:

30 noiembrie (duminică) – Sfântul Andrei

Zile libere în Decembrie 2025

În decembrie 2025 sunt trei zile libere:

  • 1 decembrie (luni) – Ziua Națională a României
  • Minivacanță: 30 noiembrie – 1 decembrie (3 zile).
  • 25 decembrie (joi) – Prima zi de Crăciun
  • 26 decembrie (vineri) – A doua zi de Crăciun
  • Minivacanță: 25-28 decembrie (4 zile).

Cum se compensează zilele libere în care angajații sunt la serviciu

În funcție de fiecare meserie, în anumite zile libere angajații pot fi chemați la serviciu. Potrivit Codului muncii, cei care vor lucra în liberele legale trebuie să primească compensații în zile libere, acordate în următoarele 30 de zile de către angajator.

În cazul în care nu se acordă zile libere, angajații beneficiază de un spor la salariul de bază ce nu poate fi mai mic de 100% din salariul de bază corespunzător muncii prestate în programul normal de lucru. Angajatorii care nu respectă prevederile legii privind zilele libere legale riscă amenzi între 5.000 și 10.000 de lei.

Ce alte zile libere plătite mai pot avea angajații

Concediul de odihnă legal: Salariații români au dreptul, potrivit legii, la zile de concediu de odihnă plătite, a cărui durata minimă este de 20 de zile lucrătoare. Durata concediului de odihnă este prevăzută în contractul individual de muncă.

De asemenea, potrivit Codului Muncii, în afara zilelor de concediu de odihnă anual, angajații români au dreptul la zile libere plătite, în cazul unor evenimente familiale deosebite.

  • căsătoria salariatului – 5 zile;
  • căsătoria unui copil al salariatului – 2 zile;
  • nașterea unui copil – 5 zile + 10 zile dacă tatăl copilului a urmat un curs de puericultură;
  • decesul soțului/soției, copilului, părinților, socrilor – 3 zile;
  • decesul bunicilor, fraților, surorilor – 1 zi;
  • donatorii de sânge – 1 zi;
  • schimbarea locului de muncă în cadrul aceleiași companii, cu mutarea domiciliului în altă localitate – 5 zile;
  • 30 de zile concediu fără plată pentru pregătirea și susținerea lucrării de diplomă în învățământul superior.

Citeste mai mult

Eveniment

Hotelierii atrag atenția asupra impactului „devastator” asupra industriei turismului al măsurile propuse de „Ordonanța trenuleț”

Publicat

Publicitate

Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR) lansează un apel urgent către Guvernul României în ceea ce privește impactul ‘devastator’ asupra industriei turismului pe care îl vor avea măsurile fiscale propuse prin ‘ordonanța trenuleț’, fără a fi însoțite de politici publice de compensare a impactului negativ și dezvoltare a turismului de incoming și susținere a investițiilor în domeniu.

‘În timp ce țări din jurul nostru au o rezultate bune în ceea ce privește ponderea turismului în economia lor (Bulgaria, Ungaria, Croația, Polonia), ca urmare a unor investiții publice în infrastructură și promovare, a unei legislații suple și adaptate noilor dezvoltări – digitalizare, platforme online – și a creării cadrului pentru ca operatorii economici din turism să se dezvolte, România este codașă în acest clasament. În ciuda tuturor insistențelor industriei turismului și a punerii la dispoziție din partea specialiștilor către toate formele de organizare pe care le-au avut autoritățile de reglementare din domeniu, turismul este codaș la împărțirea bugetului, are reglementări vechi și neadecvate și nu beneficiază de susținere optimă pentru promovarea internațională, lucru care a dus, conform BNR, pentru anul 2023, ca deficitul balanței comerciale din turism să fie de 3,694 miliarde de euro, în creștere față de 2022’, semnalează reprezentanții FIHR într-o Scrisoare deschisă adresată Guvernului României.

Aceștia subliniază că, la nivel economic, se simte deja scăderea consumului, repercusiunile instabilității prin scăderea ratingului de țară de către Fitch Ratings, în contextul în care la granițele României are loc în continuare un război, promovarea internațională se limitează la mici campanii și participări la târguri și acestea în pericol de anulare din cauza diminuării și lipsei bugetului pe anul 2025.

‘Nu putem să ne așteptăm la îmbunătățiri în ceea ce privește acest domeniu fără schimbări de strategie. Intrarea României în spațiul Schengen ar trebui să crească numărul turiștilor care vizitează România, dar, din pacate, nu ne promovăm suficient și nu avem un sistem de monitorizare a circulației turistice, din lipsa unei legislații adecvate și a platformelor de raportare. În contextul preocupărilor legate de reducerea cheltuielilor bugetare, ar trebui să se aibă în vedere acele domenii care au potențial să ducă la creșterea veniturilor la bugetul de stat, iar prin atuurile sale, prin complexitatea de forme de turism care pot fi practicate în România, turismul poate să fie unul dintre aceste domenii. Procentul actual reprezentat de sectorul turism în PIB este sub potențial, iar el nu poate crește fără investiții și fără promovarea imaginii României în exterior, în contextul în care țările din jur investesc bugete mult mai mari pentru promovarea lor între destinațiile turistice ale lumii’, susțin hotelierii.

În acest sens, FIHR solicită adoptarea de urgență a unor măsuri precum alocarea unui buget anual de promovare a României ca destinație turistică în cuantum de 10% din sumele economisite din eliminarea voucherelor de vacanță (cu un impact semnificativ de până la 30% din piață), pentru a înlocui deficitul de turism intern creat și pentru atragerea de turiști străini, ducând, astfel, și la o diminuare a deficitului comercial din domeniu, actualizarea legislației care să permită realizarea de bugete multianuale, fără de care în fiecare an participarea la evenimentele de început de an (târguri internaționale sau alte manifestări sunt puse sub semnul întrebării și, de multe ori, anulate), precum și OPANT nr.65/ 2013, inclusiv clasificarea apartamentelor și standardele ocupaționale și digitalizarea raportărilor – crearea de platforme pentru raportarea datelor, monitorizarea circulației turistice, statistici, colectarea rapoartelor de la platformele online, respectiv evidențierea aportului în PIB.

Alte măsuri solicitate de reprezentanții industriei hoteliere vizează susținerea investițiilor în turism – politici publice direcționate spre diminuarea sezonalității, dezvoltarea turismului balnear și eco-turismului, crearea unui OMD Național – Organizație Națională de Management al Destinației și alocarea unui buget multianual adecvat, precum și predictibilitatea modificărilor fiscale, asigurarea competitivității în context regional și asigurarea condițiilor de concurență loială – menținerea TVA și a cotelor de impozitare pentru activitățile din turism, care au trecut deja prin două modificări succesive (2023 și 2024) de majorare a TVA și impozitului pe profit, precum și pentru competitivitate la nivel regional, dezvoltarea și implementarea unui cadru legislativ în România, care să reglementeze din punct de vedere fiscal activitățile de închiriere pe termen scurt în scop turistic (short-term rentals) ale persoanelor fizice / juridice, cu impact pozitiv asupra atragerii de venituri la bugetul național și la bugetele locale, transpunerea regulamentelor europene, pentru solicitarea/obținerea raportărilor de la platforme online de rezervări, monitorizarea circulației turistice și a operatorilor economici care prestează activități economice în domeniul turismului.

Publicitate

‘Aceasta duce la creșterea conformării și controlului, creșterea bazei de impozitare, plata TVA, alte impozite și taxe, taxa de promovare turistică pentru rezervările preluate prin platforme’, se menționează în Scrisoarea deschisă.

Totodată, hotelierii cer susținerea proiectelor privind atragerea de resurse umane și creșterea competențelor acestora, implementarea de măsuri pentru atragerea și menținerea angajaților în domeniu prin educație (pregătirea profesională continuă, actualizarea standardelor profesionale și ocupaționale), prin facilități fiscale pentru agenții economici care angajează tineri, pentru pregătirea vocațională/ profesională a acestora, prin dezvoltarea și recunoașterea micro-acreditărilor și a platformelor online de pregătire specifice domeniului ospitalității

‘În concluzie, în lipsa preluării acestor demersuri necesare, putem anticipa pe termen mediu și lung perpetuarea unor situații care frânează dezvoltarea sectorului turism, precum: Statistici incorecte și incomplete legate de circulația turistică din România, ce vor face imposibilă stabilirea unor politici publice și bugetare adecvate, cu un mix optim și coerent de acțiuni de promovare a turismului din România; Dispariția investițiilor în turismul reglementat organizat în hoteluri, având in vedere presiunea fiscală și cea de autorizare/raportare existentă în prezent pentru proprietarii și operatorii de unități reglementate; Menținerea unei economii gri, risc crescut de incidente și un număr crescut de tineri ‘șomeri’ care câștigă din ‘economia participativă’, în condițiile lipsei reglementării activităților de închiriere pe termen scurt în scop turistic, cu efecte în gradul redus de încasări bugetare și în lipsă de control; Înrăutățirea calității serviciilor oferite în domeniul ospitalității, cu efecte asupra reputației destinațiilor turistice din România, în contextul ignorării măsurilor de atragere și profesionalizare a personalului activ în toate unitățile care oferă servicii de cazare și alimentație publică (atât hoteluri, restaurante, obiective turistice, cât și apartamente de închiriat); Deteriorarea infrastructurii turistice și irosirea potențialului turistic al României pe termen mediu și lung’, semnalează reprezentanții FIHR. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending