Connect with us

Actualitate

Ajutor de stat în sectorul creşterii animalelor pentru anul 2024. Termenul de depunere a cererilor și documente necesare

Publicat

Publicitate

Cererile iniţiale anuale de solicitare a ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor pentru anul 2024 se depun până la 15 decembrie.

Anunțul a fost făcut de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA).

Cererile se depun la centrele judeţene ale Agenţiei, respectiv al Municipiului Bucureşti pe raza cărora/căruia se află sediul social al solicitantului. Solicitările trebuie să fie avizate de către ANZ.

Valoarea ajutorului de stat

Valorile maxime ale ajutorului:

– pentru serviciile de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei:

  • a) 60 lei/cap pentru rasele de animale din speciile taurine, bubaline şi ecvine;
  • b) 35 lei/cap pentru rasele de animale din speciile ovine, caprine;
  • c) 100 lei/cap pentru rasele de animale din speciile porcine.

– pentru serviciile de determinare a calităţii genetice a raselor de animale:

Publicitate
  • a) 140 lei/cap în cazul testării performanţelor producţiei de lapte şi 60 lei/cap în cazul controlului producţiei de carne pentru rasele de animale din speciile taurine şi bubaline;
  • b) 35 lei/cap în cazul testării performanţelor producţiei de lapte, 35 lei/cap în cazul producţiei de carne, 30 lei/cap în cazul producţiilor de lână pentru rasele cu lână fină şi 36 lei/cap în cazul producţiei de pielicele pentru rasele de animale din speciile ovine şi caprine.

Cererea pentru menținerea registrului genealogic al rasei. Documente necesare

Cererea iniţială anuală pentru efectuarea serviciilor de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei, completată de către solicitanţii prestatori ai serviciilor va fi însoţită de următoarele documente:

  • a) dovada că solicitantul este persoană juridică (copie CUI/CIF);
  • b) acreditarea solicitantului pentru efectuarea serviciului de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei/ recunoașterea ca societatea de ameliorare a solicitantului în scopul desfășurării unui program de ameliorare cu animale de reproducție de rasă pură înscrise în registrul genealogic condus sau înființat de aceasta; decizia de aprobare a programului/programelor de ameliorare derulate la rasa/rasele pentru care solicită ajutorul de stat, eliberată de ANZ
  • c) lista microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici şi mijlocii beneficiare ale serviciului de întocmire și menținerea registrelor genealogice, avizată de ANZ, care va cuprinde:
    • denumirea întreprinderii
    • adresa
    • CUI/CIF/CNP, după caz, codul CAEN
    • numărul unic de identificare a întreprinderii la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură – APIA
    • numărul contractului de prestări servicii încheiat între prestator şi beneficiar
    • rasa şi numărul de animale care fac obiectul serviciilor
    • numărul de angajaţi şi cifra de afaceri; în cazul întreprinderilor noi, se va menţiona “întreprindere nou-înfiinţată”;
  • d) copia contractului între deţinătorul registrului genealogic şi prestatorul serviciului de determinare a calităţii genetice a raselor de animale; partea terță desemnată în programul de ameliorare aprobat, în cazul în care acesta este altul decât deţinătorul registrului genealogic, din care să rezulte contribuţia părţilor la realizarea obiectivelor programului de ameliorare;
  • e) lista activităţilor, inclusiv lucrările şi tarifele acestora, pentru anul de aplicare, avizată de ANZ.
  • f) copia atestatului de producător, în cazul beneficiarilor persoane fizice;
  • g) declarația pe propria răspundere din care să rezulte dacă beneficiează sau nu de dreptul de deducere a TVA.

Cererea pentru determinarea calității genetice a rasei. Documente necesare

Cererea iniţială anuală de solicitare a ajutorului de stat pentru efectuarea serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, completată de către solicitanţii prestatori ai serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale va fi însoţită de următoarele documente:

  • a) dovada că solicitantul este persoană juridică (copie CUI/CIF);
  • b) acreditarea solicitantului pentru prestarea serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale / autorizarea ca parte terță pentru efectuarea testării performanțelor, eliberată de ANZ;
  • c) lista microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici şi mijlocii beneficiare ale serviciului de determinarea calității genetice sau a randamentului genetic al șeptelului, avizată de ANZ, care va cuprinde:
    • denumirea întreprinderii
    • adresa
    • CUI/CIF/CNP, după caz, codul CAEN
    • numărul unic de identificare a întreprinderii la APIA
    • numărul contractului de prestări servicii încheiat între prestator şi beneficiar
    • rasa şi numărul de animale care fac obiectul serviciilor
    • numărul de angajaţi şi cifra de afaceri
    • în cazul întreprinderilor noi, se va menţiona “întreprindere nou-înfiinţată”;
  • d) copia contractului între deţinătorul registrului genealogic şi prestatorul serviciului de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, respectiv partea terță desemnată în programul de ameliorare aprobat sau adeverinţă eliberată de ANZ, în cazul în care acesta este altul decât deţinătorul registrului genealogic, din care să rezulte contribuţia părţilor la realizarea obiectivelor programului de ameliorare;
  • e) lista activităţilor, inclusiv lucrările şi tarifele acestora, pentru anul de aplicare, avizată de ANZ.
  • f) copia atestatului de producător, în cazul beneficiarilor persoane fizice;
  • g) declarația pe propria răspundere din care să rezulte dacă beneficiează sau nu de dreptul de deducere a TVA.

Documentele privind cele două cereri vor purta sintagma „conform cu originalul”, însușite prin semnătura solicitantului.

Vor sta la baza operării/verificării datelor în aplicațiile electronice de gestionare a ajutorului de stat și la efectuarea verificărilor administrative ulterioare, potrivit APIA.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Acțiune amplă a polițiștilor din Dorohoi. Șoferi amendați pe capete

Publicat

Publicitate

În acest zilele de 8 și 9 februarie 2025, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi, împreună cu cei ai Secției de Poliție Rurală nr. 4 Dorohoi, Secției de Poliție Rurală nr. 6 Pomârla și polițiști de frontieră au acționat în cadrul planului de acțiune BLOCADA, pentru prevenirea și combaterea infracțiunilor stradale și pentru menținerea unui climat de ordine și siguranță publică.

 

Astfel, polițiștii au acționat în intervalul orar 07:00-11:00,  prilej cu care au fost legitimate aproximativ 60 de persoane și au fost controlate 54 de autovehicule și un local public.

 

În urma neregulilor constatate au fost aplicate 43 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 10.000 de lei, pentru nerespectarea legislației privind circulația pe drumurile publice.

 

Publicitate

De asemenena, au fost reținute trei certificate de înmatriculare.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Interimatul funcției prezidențiale (procedură)

Publicat

Publicitate

Președintele Klaus Iohannis și-a anunțat, la 10 februarie 2025, demisia din funcția de președinte al României.

El a menționat că va pleca de la Palatul Cotroceni pe data de 12 februarie.

Klaus Iohannis a precizat că decizia vine în contextul în care în Parlamentul României s-a pus în mișcare, la 10 februarie 2025, procedura de suspendare a sa din funcție.

‘Pentru a scuti România și pe cetățenii români de această criză, de această evoluție inutilă și negativă, demisionez din funcția de președinte al României. Voi pleca din funcție poimâine, pe 12 februarie. Dumnezeu să binecuvânteze România!’, a spus Klaus Iohannis într-o conferință de presă susținută la Palatul Cotroceni.

Procedura de suspendare este un demers ‘inutil’, ‘nefondat’ și ‘păgubos’, a mai spus Iohannis.

***

Publicitate

Conform Constituției României, vacanța funcției de președinte al României intervine în caz de demisie, de demitere din funcție, de imposibilitate definitivă a exercitării atribuțiilor sau de deces (art. 97).

Constituția mai prevede că, în caz de demisie, de demitere din funcție, de imposibilitate definitivă a exercitării atribuțiilor sau de deces, în termen de 3 luni de la data la care a intervenit vacanța funcției de Președinte al României, guvernul va organiza alegeri pentru un nou președinte.

Dacă funcția de președinte devine vacantă ori dacă președintele este suspendat din funcție sau dacă se află în imposibilitate temporară de a-și exercita atribuțiile, interimatul se asigură, în ordine, de președintele Senatului sau de președintele Camerei Deputaților. (art. 98 din Constituție)

Constituția detaliază, totodată, atribuțiile care nu pot fi exercitate pe durata interimatului funcției prezidențiale: nu se pot adresa Parlamentului mesaje cu privire la principalele probleme politice ale națiunii (prerogativă atribuită de art. 88 din Constituție), nu se poate declanșa procedura de suspendare a Parlamentului (prerogativă atribuită de art. 89 din Constituție), nu se poate convoca un referendum național (prerogativă atribuită de art. 90 din Constituție).

Conform volumului ‘Constituția României revizuită. Comentarii și explicații’ (Mihai Constantinescu, Simina Tănăsescu, Ioan Moraru, Elena Simina Tănăsescu, 2003), vacanța funcției are semnificația că președintele, deși nu este demis, nu-și poate exercita atribuțiile. De aceea, se declanșează interimatul, conform art. 98 din Constituție. Acesta, însă, prin natura lui, nu poate fi decât provizoriu, întrucât președintele interimar nu se bucură de legitimitatea celui ales. De aceea, guvernul trebuie să organizeze scrutinul pentru alegerea noului președinte, în maximum trei luni de la data începerii interimatului. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

150 de zile fără permis! O șoferiță vitezomană de 19 ani a rămas câteva luni pieton și a primit și o amendă usturătoare

Publicat

Publicitate

Acțiune a polițiștilor pentru reducerea accidentelor rutiere

În zilele de  8 și 9 februarie 2025, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Flămânzi, împreună cu polițișiii Serviciului Rutier au acționat, în intervalul orar 18:00-21:00 pe drumul județean D.J. 208H,  în comuna Prăjeni, DE 58 Flămânzi, DE 58 Copălău și DJ 208 H Cerbu/Coșula pentru prevenirea accidentelor rutiere și impunerea unui climat de siguranță rutieră în rândul participanților la trafic.

 

Astfel, au fost legitimate 78 de persoane și au fost controlate 70 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 37 sancțiuni contravenționale, în valoare de  peste 36.000 de lei.

 

Exemplu:

Publicitate

Amendă și 150 de zile fără permis

La data de 9 februarie 2025, pe drumul european DE 58, în localitatea Copălău, a fost depistat un autoturism, al cărui conducător auto a depășit limata legală de viteză și a efectuat depășirea mai multor autoturisme în zona de acțiune a indicatorului ”depășirea interzisă”.

 

Conducătorul auto, o tânără de 19 ani, a fost sancționată contravențional cu amendă în valoare de peste 3.200 de lei, iar ca măsură complementară i-a fost suspendat dreptul de a conduce autoturisme pentru 150 de zile.

Citeste mai mult

Eveniment

Razie a polițișilor din Botoșani în Piața Centrală. Amenzi uriașe pentru comercializarea țigaretelor fără timbru de acciză

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani, împreună cu polițiștii de investigații criminale și cei ai Secțiilor de Poliție Rurală nr. 1 Botoșani și nr. 3 Hlipiceni au organizat o acțiune pentru prevenirea și combaterea faptelor antisociale, în zona Pieței Centrale din municipiul Botoșani.

 

Activitățile au fost desfășurate în intervalul orar 09:00-13:00, prilej cu care au fost legitimate 128 de persoane, dintre care 6 au fost conduse la sediul poliției unde, față de acestea a fost dispusă măsura sancționării contravenționale pentru nerespectarea normelor de conviețuire socială, cu amendă în valoare totală de 700 de lei.

 

În același context au fost depistate trei persoane care ofereau spere vânzare țigarete de proveniență Republica Moldova, asupra lor fiind identificat aproximativ 200 de pachete cu țigarete. Acestea au fost confiscate, iar cele două persoane au fost sancționate contarvențional cu amendă în valoare totală de 60.000 de lei, pentru nerespectarea Codului fiscal.

De asemenena, au fost vizate arterele rutiere din proximitatea Pieței Centrale, fiind aplicate 15 sancțiuni contravenționale pentru abateri la regimul rutier.

Publicitate

FOTO cu caracter ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending