Connect with us
Publicitate

Actualitate

Ajutor de stat în sectorul creşterii animalelor pentru anul 2024. Termenul de depunere a cererilor și documente necesare

Publicat

Cererile iniţiale anuale de solicitare a ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor pentru anul 2024 se depun până la 15 decembrie.

Anunțul a fost făcut de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA).

Cererile se depun la centrele judeţene ale Agenţiei, respectiv al Municipiului Bucureşti pe raza cărora/căruia se află sediul social al solicitantului. Solicitările trebuie să fie avizate de către ANZ.

Valoarea ajutorului de stat

Valorile maxime ale ajutorului:

– pentru serviciile de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei:

  • a) 60 lei/cap pentru rasele de animale din speciile taurine, bubaline şi ecvine;
  • b) 35 lei/cap pentru rasele de animale din speciile ovine, caprine;
  • c) 100 lei/cap pentru rasele de animale din speciile porcine.

– pentru serviciile de determinare a calităţii genetice a raselor de animale:

  • a) 140 lei/cap în cazul testării performanţelor producţiei de lapte şi 60 lei/cap în cazul controlului producţiei de carne pentru rasele de animale din speciile taurine şi bubaline;
  • b) 35 lei/cap în cazul testării performanţelor producţiei de lapte, 35 lei/cap în cazul producţiei de carne, 30 lei/cap în cazul producţiilor de lână pentru rasele cu lână fină şi 36 lei/cap în cazul producţiei de pielicele pentru rasele de animale din speciile ovine şi caprine.

Cererea pentru menținerea registrului genealogic al rasei. Documente necesare

Cererea iniţială anuală pentru efectuarea serviciilor de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei, completată de către solicitanţii prestatori ai serviciilor va fi însoţită de următoarele documente:

  • a) dovada că solicitantul este persoană juridică (copie CUI/CIF);
  • b) acreditarea solicitantului pentru efectuarea serviciului de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei/ recunoașterea ca societatea de ameliorare a solicitantului în scopul desfășurării unui program de ameliorare cu animale de reproducție de rasă pură înscrise în registrul genealogic condus sau înființat de aceasta; decizia de aprobare a programului/programelor de ameliorare derulate la rasa/rasele pentru care solicită ajutorul de stat, eliberată de ANZ
  • c) lista microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici şi mijlocii beneficiare ale serviciului de întocmire și menținerea registrelor genealogice, avizată de ANZ, care va cuprinde:
    • denumirea întreprinderii
    • adresa
    • CUI/CIF/CNP, după caz, codul CAEN
    • numărul unic de identificare a întreprinderii la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură – APIA
    • numărul contractului de prestări servicii încheiat între prestator şi beneficiar
    • rasa şi numărul de animale care fac obiectul serviciilor
    • numărul de angajaţi şi cifra de afaceri; în cazul întreprinderilor noi, se va menţiona “întreprindere nou-înfiinţată”;
  • d) copia contractului între deţinătorul registrului genealogic şi prestatorul serviciului de determinare a calităţii genetice a raselor de animale; partea terță desemnată în programul de ameliorare aprobat, în cazul în care acesta este altul decât deţinătorul registrului genealogic, din care să rezulte contribuţia părţilor la realizarea obiectivelor programului de ameliorare;
  • e) lista activităţilor, inclusiv lucrările şi tarifele acestora, pentru anul de aplicare, avizată de ANZ.
  • f) copia atestatului de producător, în cazul beneficiarilor persoane fizice;
  • g) declarația pe propria răspundere din care să rezulte dacă beneficiează sau nu de dreptul de deducere a TVA.

Cererea pentru determinarea calității genetice a rasei. Documente necesare

Cererea iniţială anuală de solicitare a ajutorului de stat pentru efectuarea serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, completată de către solicitanţii prestatori ai serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale va fi însoţită de următoarele documente:

  • a) dovada că solicitantul este persoană juridică (copie CUI/CIF);
  • b) acreditarea solicitantului pentru prestarea serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale / autorizarea ca parte terță pentru efectuarea testării performanțelor, eliberată de ANZ;
  • c) lista microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici şi mijlocii beneficiare ale serviciului de determinarea calității genetice sau a randamentului genetic al șeptelului, avizată de ANZ, care va cuprinde:
    • denumirea întreprinderii
    • adresa
    • CUI/CIF/CNP, după caz, codul CAEN
    • numărul unic de identificare a întreprinderii la APIA
    • numărul contractului de prestări servicii încheiat între prestator şi beneficiar
    • rasa şi numărul de animale care fac obiectul serviciilor
    • numărul de angajaţi şi cifra de afaceri
    • în cazul întreprinderilor noi, se va menţiona “întreprindere nou-înfiinţată”;
  • d) copia contractului între deţinătorul registrului genealogic şi prestatorul serviciului de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, respectiv partea terță desemnată în programul de ameliorare aprobat sau adeverinţă eliberată de ANZ, în cazul în care acesta este altul decât deţinătorul registrului genealogic, din care să rezulte contribuţia părţilor la realizarea obiectivelor programului de ameliorare;
  • e) lista activităţilor, inclusiv lucrările şi tarifele acestora, pentru anul de aplicare, avizată de ANZ.
  • f) copia atestatului de producător, în cazul beneficiarilor persoane fizice;
  • g) declarația pe propria răspundere din care să rezulte dacă beneficiează sau nu de dreptul de deducere a TVA.

Documentele privind cele două cereri vor purta sintagma „conform cu originalul”, însușite prin semnătura solicitantului.

Vor sta la baza operării/verificării datelor în aplicațiile electronice de gestionare a ajutorului de stat și la efectuarea verificărilor administrative ulterioare, potrivit APIA.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Liberalul Valeriu Iftime va candida la președinția Consiliului Județean Botoșani

Publicat

În cadrul întâlnirii de astăzi ce a avut loc la Sediul Central al Partidului Național Liberal din Modrogan, noul lider al liberalilor botoșăneni, Valeriu Iftime, și-a anunțat candidatura pentru președinția Consiliului Județean Botoșani din partea acestei formațiuni.

,,Așa cum am promis în conferința de presă și mai cu seamă respectând deciziile BPN al Partidului Național Liberal cu privire la candidatura pentru Consiliul Județean, țin să vă anunț că mă retrag din funcția de președinte al Filialei PNL Botoșani, urmând ca domnul Iftime care și-a asumat candidatura pentru CJ să devină președinte interimar al Filialei.

Vă mulțumesc tuturor pentru implicarea în activitatea politică, pentru rezultatele remarcabile pe care am reușit să le obținem împreună și sper ca în continuare acestea să fie în creștere.

Rămân același om dedicat idealurilor noastre liberale la care puteți apela oricând.

Mult succes, Valeriu Iftime, în lupta pentru președinția Consiliului Județean Botoșani!

Mult succes echipei liberale!”, a scris Costel Șoptică pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult

Eveniment

Șofer din Durnești, amendat pentru piraterie auto. A fost depistat la Trușești cu mașina plină. Șase luni va ține mașina în garaj

Publicat

Duminică, polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au oprit pentru control pe DN 29 D, din comuna Trușești,  un autoturim condus de un bărbat, de 42 de ani, din comuna Durnești.

 

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că acesta transporta patru persoane, în regim taxi, fără a fi autorizat în acest sens.

 

Conducătorul auto a fost sancționat contravențional, cu amendă în valoare de 1.000 de lei, iar ca măsură complementară i-a fost suspendat dreptul de a utiliza autovehiculul pentru o perioadă de 6 luni.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Aproape două sute de botoșăneni și-au găsit de lucru prin intermediul AJOFM în luna ianuarie a acestui an

Publicat

În luna ianuarie 2024, urmare a serviciilor și măsurilor de stimulare a ocupării forței de muncă oferite de  AJOFM Botosani, 182 persoane au fost încadrate în muncă, dintre care 84 femei.

Din totalul persoanelor ocupate până la data de referință 82 au peste 45 de ani 27 au vârsta cuprinsă între 35 și 45 de ani 7 au între 30 și 35 de ani, iar 66 sunt tineri NEETs sub 30 de ani.

În funcţie de rezidenţă, din totalul persoanelor încadrate în muncă, 1.742 provin din mediul urban, iar 2.130 persoane sunt din mediul rural.

Din numărul total de persoane care au fost angajate prin intermediul AJOFM Botoșani,47 persoane fac parte din categoria celor greu sau foarte greu ocupabile. Precizăm că încadrarea într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele noastre.

Din punct de vedere al nivelului de pregătire al persoanelor pentru care s-a identificat un loc de muncă, cele mai multe persoane au studii liceale 68  persoane (37,36%), urmate de cele cu învățământ gimnazial  44  persoane(24,18%). Numărul celor cu învățământ profesional este de 40 persoane, iar cei cu studii superioare sunt în număr de 15 persoane.

Pentru integrarea pe piaţa muncii, persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă înregistrate în baza de date a agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei rază au domiciliul sau reşedinţa beneficiază de pachete personalizate de măsuri active prevăzute de Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, modificată şi completată.

Astfel în luna ianuarie 2024, numărul persoanelor care au beneficiat de servicii personalizate  la înregistrarea  în evidenţă ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, în vederea asigurării protecţiei sociale privind acordarea indemnizaţiei de şomaj sau cuprinderea în măsuri active, a fost de 893 persoane.

Pentru mai multe informații despre activitatea Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Botosani, puteți accesa www.anofm.ro /AJOFM Botosani.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Primăria comunei Mihai Eminescu face apel la spiritul civic al locuitorilor comunei

Publicat

Primăria comunei Mihai Eminescu face apel la spiritul civic al locuitorilor comunei si aduce la cunoștința importanta si necesitatea depozitarii selective a deșeurilor.

In momentul de fata primăria a pus la dispoziție persoanelor fizice si juridice de pe teritoriul comunei puncte de colectare deșeuri menajere, a distribuit pubele la fiecare gospodărie in localitățile Baisa, Catamaresti-Deal si Manolesti si la fiecare punct de lucru al persoanelor juridice din localitățile menționate si  pune in aplicare colectarea deșeurilor din plastic din poarta in poarta.

Pe teritoriul comunei, in extravilanul localității Catamaresti-Deal este amplasat un punct de colectare al deșeurilor  ce provin din construcții (moloz).

Fata de cele relatate,  evidentiem ca primaria face tot posibilul sa faciliteze depozitarea selectiva a deseurilor si ca modalitatea de depunere a acestora tine doar de persoanele fizice/juridice din comuna.

Asadar, depunerea in continuare la punctele de colectare a deseurile de tip – resturi din materiale de constructii, cauciucuri, mobilier,  resturi vegetale, etc. atrage majorarea taxei de salubrizare in mod considerabil.

Taxa de salubrizare se stabileste in functie de cantitatea de deseuri pe care operatorul o ridica de pe raza comunei.

Pe langa suma provenita din taxa pe salubrizare pe care o achita contribuabilii, primaria este nevoita sa achite din bugetul local diferenta pentru a acoperi contravaloarea  totala a serviciului.

Aceasta suma ar putea fi utilziata pentru realizarea unei investitii in comuna.

Totodata, in Regulamentul pentru constatarea si sancționarea contraventiilor pe teritoriul comunei Mihai Eminescu, aprobat prin HCL nr.165/27.09.2022, sanctiunea pentru depunerea necorespunzatoare, nesepararea deseurilor, respectiv predarea si depozitarea in amestec a deseurilor reciclabile cu cele menajere sau alte tipuri de deseuri este cu amenda cuprinsa intre 500-1000 lei pentru persoanele fizice si 1000-2000 lei pentru persoanele juridice.

In final, reevidentiem ca taxa de salubrizare  poate creste sau scade in functie de cantitatea de deseuri depusa de catre contribuabili!

Va multumim pentru intelegere!

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending