Connect with us

Actualitate

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă a aniversat 24 de ani de activitate. Mesajul președintelui

Publicat

Publicitate

Pe 10 decembrie 2022, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă  a aniversat 24 de ani de activitate, perioadă în care instituția a fost alături atât de oamenii care au trecut prin momente dificile ale parcursului profesional și de tinerii aflați la începutul carierei, cât și de angajatori pentru a-i sprijini în eforturile lor de a găsi “omul potrivit la locul potrivit”.

Cu acest prilej, președintele ANOFM, Florin Cotoșman, a transmis un mesaj pe care îl redăm integral.

„În primăvara acestui an, când am fost numit în funcția de președinte al ANOFM, m-am alăturat unei echipe energice, implicată în multiple activități și cu mari responsabilități în domeniul acordării de servicii destinate pieței muncii. Împreună am gestionat criza refugiaților din Ucraina și, nu în ultimul rând, am atras fonduri europene destinate susținerii măsurilor de stimulare a ocupării șomerilor.

2022 a fost un an care ne-a adus în față noi provocări. Pe lângă acordarea măsurilor destinate limitării în plan economic a efectelor pandemiei, ne-am mobilizat exemplar pentru sprijinirea cetățenilor ucraineni în vederea integrării pe piața muncii din România.

Menționez că valoarea totală a sumelor acordate pentru măsurile de limitare a efectelor pandemiei asupra mediului economic, derulate de Serviciul Public de Ocupare, se ridică la peste 1,7 miliarde euro, de aceste măsuri beneficiind peste 1,3 milioane de persoane. Astfel, am reușit salvarea unui număr important de locuri de muncă, rata șomajului menținându-se la un nivel redus, iar angajatorii și-au putut relua rapid activitatea imediat ce restricțiile impuse de pandemie au fost eliminate.

De asemenea, ANOFM a continuat să acorde atenție deosebită ocupării persoanelor ce întâmpină dificultăți de integrare pe piața muncii, precum tineri NEET, șomeri de lungă durată, persoane peste 45 de ani, persoane cu dizabilități.

Publicitate

De altfel, în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2022, au fost ocupate pe piața muncii aproximativ 180.000 de persoane, reprezentând peste 43% din circa 410.000 de persoane care au beneficiat de serviciile oferite de ANOFM. Aproape 50% dintre persoanele care și-au găsit un loc de muncă fac parte din categoria celor greu și foarte greu ocupabile, instituția noastră contribuind decisiv la realizarea acestui deziderat.

Totodată, prin dezvoltarea unei colaborări foarte bune cu angajatorii, inclusiv prin încheierea a aproximativ 40.000 de convenții pentru subvenționarea locurilor de muncă, am reușit îmbunătățirea șanselor de angajare a șomerilor din diferite categorii vulnerabile.

Dat fiind faptul că în acest an ANOFM a reluat organizarea burselor locurilor de muncă la nivel național, Bursa generală a locurilor de muncă, precum și Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți, am oferit celor interesați oportunități sporite în a-și găsi locul de muncă dorit.

În calitate de organism esențial pe piața muncii, instituția noastră a contractat aproximativ 1,2 miliarde euro din Fondul Social European, destinați susținerii clienților (persoane aflate în căutarea unui loc de muncă și angajatori), dar și creșterii calității serviciilor dedicate acestora.

În prezent acordăm o atenție deosebită realizării obiectivelor propuse prin proiectele de dezvoltare instituțională stabilite prin Strategia ANOFM și care sunt condiționalități favorizante pentru viitorul Cadru Financiar Multianual 2021 – 2027 al Uniunii Europene: Relația SPO cu angajatorii – eSPOR, Managementul de caz – Proces de incluziune pe piața muncii și ReCONECT – Adaptare la schimbare – Mecanism Integrat de Anticipare, Monitorizare, Evaluare a Pieței Muncii și Educației. Obiectivele celor 3 proiecte sunt complementare cu cele stabilite în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNNR) și vor fi continuate și dezvoltate cu finanțare din Programul Operațional Educație și Ocupare (POEO).

Prin implicarea activă în implementarea proiectelor cu finanțare nerambursabilă, ANOFM și-a câștigat o poziție importantă în rândul celor mai mari beneficiari ai Programului Operațional Capital Uman (POCU) 2014 – 2020 din România, fapt ce a determinat Comisia Europeană să-i atribuie un rol similar și în programarea viitoare, în POEO 2021 – 2027.

Aprecierea venită din partea Comisiei Europene, care monitorizează parcursul instituțional al ANOFM, finanțarea pe care o vom obține atât în cadrul POEO, cât și prin PNNR, dar și experiența vastă în implementarea proiectelor, ne motivează să gândim o perspectivă ambițioasă care să ne asigure un loc important în rândul Serviciilor Publice de Ocupare din Europa.

Vreau să asigur beneficiarii serviciilor noastre că echipa ANOFM va fi în permanență la dispoziția lor pentru a oferi servicii de calitate, conform necesităților pieței muncii din România.

Cu acest prilej aniversar, împlinirea a 24 de ani de la înființarea instituției, mulțumesc colegilor pentru efortul depus în acest an intens, membrilor Consiliului de Administrație al ANOFM, tuturor partenerilor și colaboratorilor, clienților noștri pentru sprijinul și încrederea acordate. Totodată, îmi exprim aprecierea pentru interesul reprezentanților mass-media și al societății civile pentru activitatea noastră și pentru informarea corectă a opiniei publice. Atât eu, cât și întreaga echipă ANOFM ne dorim să fiți alături de noi în continuare pentru a putea face față tuturor provocărilor.

Modernizarea și reformarea instituţiei prin digitalizare, adaptarea serviciilor oferite beneficiarilor noştri la cerinţele concrete ale pieţei muncii, precum şi facilitarea accesului acestora la informaţie vor continua să fie priorităţi ale ANOFM şi ale structurilor sale teritoriale.

Pornim cu încredere în noul an, gândindu-ne la rezultatele concrete ale muncii noastre, care se regăsesc, dincolo de rapoarte și analize, în calitatea vieții profesionale a oamenilor.

 

În încheiere, vă doresc Sărbători Fericite și un An Nou plin de împliniri, sănătate și bucurii alături de cei dragi.

LA MULȚI ANI!”, a transmis oficialul ANOFM.

 

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Peste o sută de misiuni ale pompierilor botoșăneni, în ultimele patru zile

Publicat

Publicitate

Pompierii botoșăneni au fost la datorie și în perioada 18 – 21 aprilie a.c., pentru intervenția imediată la solicitările cetățenilor și gestionarea optimă a situațiilor de urgență, produse la nivel local.

Aceștia au avut 119 de misiuni, care au vizat:

– acordarea primului ajutor și transportul la spital a unui număr de 86 persoane care aveau probleme medicale;

– stingerea a 11 incendii generate de utilizarea focului deschis în spații deschise, scurtcircuit, coș de fum necurățat de funingine, dar și cu intenție. Dersca, Vlăsinești, Stânca, Sârbi, Corlăteni, Știubieni, Dragalina, Vânători, Tocileni și Plugari sunt localitățile unde s-au produs aceste evenimente.

– 13 alte intervenții (transport persoane supraponderale, deblocare uși, acțiuni de informare și educare preventivă, îndepărtare elemente de construcție desprinse de vânt);

– nouă misiuni de supraveghere a respectării măsurilor de prevenire a incendiilor la biserici și mănăstiri, dar și de patrulare în apropierea lăcașurilor de cult în vederea prevenirii unor evenimente nedorite, în Noaptea de Înviere;

Publicitate

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea vieții.

Nu uitați! Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și din aplicația de mobil DSU care poate fi descprcată gratuit din APP Store și Google Play.

Citeste mai mult

Eveniment

Hramul Bisericii Sfântul Gheorghe, sub lupa jandamilor

Publicat

Publicitate

În zilele de 22 și 23 aprilie, jandarmii botoșăneni, împreună cu efective de poliție, poliție locală și pompieri, vor lua măsurile necesare pentru desfășurarea in siguranță a manifestărilor religioase prilejuite de sărbătorirea Sfântului Mare Mucenic Gheorghe, Purtătorul de Biruință.

Marți, 22 aprilie, jandarmii, împreună cu partenerii instituționali, vor acționa pentru ca procesiunea cu Sfintele Moaște ale Sfântului Gheorghe Pelerinul, eveniment inclus în programul Hramului Bisericii Sfântul Gheorghe din municipiul Botoșani, să nu fie afectată de producerea unor incidente nedorite.

Începând cu ora 16.30, efectivele Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani vor fi alături de cetațenii care vor asista la primirea Sfintelor Moaște, la slujba Vecerniei și a Litiei, precum și la procesiunea ce se va desfășura pe traseul Biserica Sfântul Gheorghe- str. Ion Pillat – Calea Națională – str. 1 Decembrie – Biserica Uspenia – Centrul Vechi – str. Poștei – Biserica Sfântul Gheorghe.

Marți, 23 aprilie, jandarmii vor fi prezenți la Hramul Bisericii Sfântul Gheorghe, pentru ca liniștea specifică manifestărilor religioase să nu fie tulburată de producerea unor fapte antisociale de natură penală sau contravențională.

Având în vederea că deplasarea participanților la procesiune se va desfășura pe partea carosabilă, polițiștii rutieri vor lua măsuri de restricționare progresivă a circulației rutiere și de fluidizare a traficului rutier și pietonal pe intinerariul de deplasare.

Recomandăm participanților la manifestările religioase să respecte măsurile stabilite de organizatori și indicațiile forțelor de ordine, iar conducătorilor auto să dea dovadă de răbdare, să reducă viteza de deplasare și să acorde atenția cuvenită participanților, în vederea eliminării riscului producerii unor accidente.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Astăzi, procesiune pe străzile municipiului Botoșani. În fruntea credincioșilor va fi ÎPS Teofan. Traseul ales

Publicat

Publicitate

Sărbătoarea Sfântului Mucenic Gheorghe, ocrotitorul municipiului Botoșani, aduce anul acesta bucurii duhovnicești deosebite credincioșilor din oraș. Cu binecuvântarea Înalt Preasfințitului Teofan, mitropolitul Moldovei și Bucovinei, vor fi aduse spre închinare la Biserica Sfântul Gheorghe din municipiu moaștele Sfântului Gheorghe Pelerinul de la Mănăstirea Văratec, primirea acestora fiind rânduită pentru ziua de 22 aprilie, la ora 16.30, fiind aduse de stavrofora Iosefina Giosanu.

Înalt Preasfințitul Teofan, mitropolitul Moldovei și Bucovinei, va săvârși începând cu ora 17.00 slujba Vecerniei cu Litie cu un numeros sobor de preoți și diaconi.

După slujbă, în jurul orei 18.30, va avea loc o procesiune cu moaștele Sfântului Gheorghe Pelerinul pe următorul traseu: Biserica Sf. Gheorghe – Str. Ion Pillat – Calea Naţională – Str. 1 Decembrie Biserica Uspenia- Str. Poştei- Biserica Sf. Gheorghe.

A doua zi, pe 23 aprilie, de sărbătoarea Sfântului Gheorghe, lăcașul de cult va îmbrăca haină de sărbătoare, pregătit pentru o slujbă arhierească cu un sobor de ierarhi. Programul menționează că la ora 9.00 va avea loc primirea ÎPS Teofan și a celorlalți ierarhi invitați, după care va fi săvârșită  Sfânta şi Dumnezeiasca Liturghie. Se va alătura la slujbă un sobor de ieromonahi, preoţi şi diaconi.

La sfârşitul slujbei, fiecare credincios participant va primi sărmăluţe, cozonac şi un pahar de vin oferit de Primăria Botoşani.

Cu binecuvântarea IPS Teofan, Sfintele Moaște ale Sfântului Gheorghe Pelerinul vor rămâne spre venerare la biserica din municipiul Botoșani până pe 27 aprilie, ora 19:00.

Publicitate

Citeste mai mult

Educație

Când se termină vacanța de Paște 2025 pentru elevi: Vor reveni la cursuri, doar pentru 3 zile

Publicat

Publicitate

Elevii vor reveni la cursuri, la finalul lunii aprilie, doar pentru trei zile. Ulterior va fi minivacanța de 1 Mai, cu alte zile libere pentru elevi și profesori.

Vacanța de Paște 2025 este în perioada 18-27 aprilie. Elevii revin la cursuri luni, 28 aprilie, însă vor avea doar trei zile de școală: luni, marți și miercuri. De joi, 1 mai, începe minivacanța.

Vor fi alte două zile libere plus cele din weekend, adică 1-4 mai.

Modulul al patrulea de cursuri și ultimul din acest an școlar va continua din 5 mai până în 20 iunie.

Din acest an școlar, elevii primesc o notă de purtare aferentă fiecărui modul de cursuri.

Noul an școlar 2025-2026 începe pe 8 septembrie și va fi împărțit tot în cinci module de învățare, alternând cu cinci vacanțe.

Publicitate

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară până în 30 mai 2025, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare. Planificarea este la decizia unităţii de învăţământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

Zile libere 2025: minivacanța de Rusalii

Rusaliile se sărbătoresc în acest an în 8 iunie. Vor fi trei zile libere, de sâmbătă, 7 iunie până luni, 9 iunie inclusiv (a doua zi de Rusalii).

Următoarea minivacanță va fin de Sfânta Maria (trei zile), 15-17 august.

Calendar an școlar în 2025

Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025
Cursuri: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025
Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025
Zile libere până la finalul anului 2025
1 mai – Ziua Muncii (joi)
1 iunie – Ziua Copilului (duminică)
8 iunie – Prima zi de Rusalii (duminică)
9 iunie – A doua zi de Rusalii (luni)
15 august – Adormirea Maicii Domnului (vineri)
30 noiembrie – Sfântul Andrei (duminică)
1 decembrie – Ziua Națională a României (luni)
25 decembrie – Prima zi de Crăciun (joi)
26 decembrie – A doua zi de Crăciun (vineri)
Bacalaureat 2025. Probele scrise. Calendar
2—6 iunie 2025 Înscrierea candidaților la probele scrise ale primei sesiuni de examen
6 iunie 2025 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
10 iunie 2025 Limba și literatura română — proba E.a) — proba scrisă
11 iunie 2025 Proba obligatorie a profilului — proba E.c) — proba scrisă
13 iunie 2025 Proba la alegere a profilului și specializării — proba E.d) — proba scrisă
16 iunie 2025 Limba și literatura maternă — proba E.b) — proba scrisă
20 iunie 2025 Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12.00), vizualizarea lucrărilor scrise și
depunerea contestațiilor (în intervalul orar 14.00—18.00)
23—24 iunie 2025 Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor
30 iunie 2025 Afișarea rezultatelor finale

Între 14-21 iulie se vor înscrie candidaţii la a doua sesiune de examen.

Regulile la examen sunt similare sesiunilor derulate anterior. AICI, detalii

CALENDAR Evaluare Națională clasa a VIII-a 2025

Probele scrise încep din 23 iunie. Elevii își vor putea vedea lucrările în 4-5 iulie și apoi vor decide dacă depun contestații.

10-13 iunie 2025 Înscrierea la evaluarea naţională
13 iunie 2025 Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
23 iunie 2025 Limba şi literatura română – probă scrisă
25 iunie 2025 Matematică – probă scrisă
27 iunie 2025 Limba şi literatura maternă – probă scrisă
3 iulie 2025 Afişarea rezultatelor inițiale (până la ora 12.00), vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor (în intervalul orar 14.00 -18.00)
4-5 iulie 2025 Vizualizarea lucrărilor și depunerea contestaţiilor
6-9 iulie 2025 Soluţionarea contestaţiilor
10 iulie 2025 Afişarea rezultatelor finale după soluţionarea contestaţiilor

Probele se vor desfășura în perioada 23-27 iunie. Primele rezultate vor fi comunicate în 3 iulie.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending