Connect with us

Actualitate

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă a aniversat 24 de ani de activitate. Mesajul președintelui

Publicat

Publicitate

Pe 10 decembrie 2022, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă  a aniversat 24 de ani de activitate, perioadă în care instituția a fost alături atât de oamenii care au trecut prin momente dificile ale parcursului profesional și de tinerii aflați la începutul carierei, cât și de angajatori pentru a-i sprijini în eforturile lor de a găsi “omul potrivit la locul potrivit”.

Cu acest prilej, președintele ANOFM, Florin Cotoșman, a transmis un mesaj pe care îl redăm integral.

„În primăvara acestui an, când am fost numit în funcția de președinte al ANOFM, m-am alăturat unei echipe energice, implicată în multiple activități și cu mari responsabilități în domeniul acordării de servicii destinate pieței muncii. Împreună am gestionat criza refugiaților din Ucraina și, nu în ultimul rând, am atras fonduri europene destinate susținerii măsurilor de stimulare a ocupării șomerilor.

2022 a fost un an care ne-a adus în față noi provocări. Pe lângă acordarea măsurilor destinate limitării în plan economic a efectelor pandemiei, ne-am mobilizat exemplar pentru sprijinirea cetățenilor ucraineni în vederea integrării pe piața muncii din România.

Menționez că valoarea totală a sumelor acordate pentru măsurile de limitare a efectelor pandemiei asupra mediului economic, derulate de Serviciul Public de Ocupare, se ridică la peste 1,7 miliarde euro, de aceste măsuri beneficiind peste 1,3 milioane de persoane. Astfel, am reușit salvarea unui număr important de locuri de muncă, rata șomajului menținându-se la un nivel redus, iar angajatorii și-au putut relua rapid activitatea imediat ce restricțiile impuse de pandemie au fost eliminate.

De asemenea, ANOFM a continuat să acorde atenție deosebită ocupării persoanelor ce întâmpină dificultăți de integrare pe piața muncii, precum tineri NEET, șomeri de lungă durată, persoane peste 45 de ani, persoane cu dizabilități.

Publicitate

De altfel, în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2022, au fost ocupate pe piața muncii aproximativ 180.000 de persoane, reprezentând peste 43% din circa 410.000 de persoane care au beneficiat de serviciile oferite de ANOFM. Aproape 50% dintre persoanele care și-au găsit un loc de muncă fac parte din categoria celor greu și foarte greu ocupabile, instituția noastră contribuind decisiv la realizarea acestui deziderat.

Totodată, prin dezvoltarea unei colaborări foarte bune cu angajatorii, inclusiv prin încheierea a aproximativ 40.000 de convenții pentru subvenționarea locurilor de muncă, am reușit îmbunătățirea șanselor de angajare a șomerilor din diferite categorii vulnerabile.

Dat fiind faptul că în acest an ANOFM a reluat organizarea burselor locurilor de muncă la nivel național, Bursa generală a locurilor de muncă, precum și Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți, am oferit celor interesați oportunități sporite în a-și găsi locul de muncă dorit.

În calitate de organism esențial pe piața muncii, instituția noastră a contractat aproximativ 1,2 miliarde euro din Fondul Social European, destinați susținerii clienților (persoane aflate în căutarea unui loc de muncă și angajatori), dar și creșterii calității serviciilor dedicate acestora.

În prezent acordăm o atenție deosebită realizării obiectivelor propuse prin proiectele de dezvoltare instituțională stabilite prin Strategia ANOFM și care sunt condiționalități favorizante pentru viitorul Cadru Financiar Multianual 2021 – 2027 al Uniunii Europene: Relația SPO cu angajatorii – eSPOR, Managementul de caz – Proces de incluziune pe piața muncii și ReCONECT – Adaptare la schimbare – Mecanism Integrat de Anticipare, Monitorizare, Evaluare a Pieței Muncii și Educației. Obiectivele celor 3 proiecte sunt complementare cu cele stabilite în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNNR) și vor fi continuate și dezvoltate cu finanțare din Programul Operațional Educație și Ocupare (POEO).

Prin implicarea activă în implementarea proiectelor cu finanțare nerambursabilă, ANOFM și-a câștigat o poziție importantă în rândul celor mai mari beneficiari ai Programului Operațional Capital Uman (POCU) 2014 – 2020 din România, fapt ce a determinat Comisia Europeană să-i atribuie un rol similar și în programarea viitoare, în POEO 2021 – 2027.

Aprecierea venită din partea Comisiei Europene, care monitorizează parcursul instituțional al ANOFM, finanțarea pe care o vom obține atât în cadrul POEO, cât și prin PNNR, dar și experiența vastă în implementarea proiectelor, ne motivează să gândim o perspectivă ambițioasă care să ne asigure un loc important în rândul Serviciilor Publice de Ocupare din Europa.

Vreau să asigur beneficiarii serviciilor noastre că echipa ANOFM va fi în permanență la dispoziția lor pentru a oferi servicii de calitate, conform necesităților pieței muncii din România.

Cu acest prilej aniversar, împlinirea a 24 de ani de la înființarea instituției, mulțumesc colegilor pentru efortul depus în acest an intens, membrilor Consiliului de Administrație al ANOFM, tuturor partenerilor și colaboratorilor, clienților noștri pentru sprijinul și încrederea acordate. Totodată, îmi exprim aprecierea pentru interesul reprezentanților mass-media și al societății civile pentru activitatea noastră și pentru informarea corectă a opiniei publice. Atât eu, cât și întreaga echipă ANOFM ne dorim să fiți alături de noi în continuare pentru a putea face față tuturor provocărilor.

Modernizarea și reformarea instituţiei prin digitalizare, adaptarea serviciilor oferite beneficiarilor noştri la cerinţele concrete ale pieţei muncii, precum şi facilitarea accesului acestora la informaţie vor continua să fie priorităţi ale ANOFM şi ale structurilor sale teritoriale.

Pornim cu încredere în noul an, gândindu-ne la rezultatele concrete ale muncii noastre, care se regăsesc, dincolo de rapoarte și analize, în calitatea vieții profesionale a oamenilor.

 

În încheiere, vă doresc Sărbători Fericite și un An Nou plin de împliniri, sănătate și bucurii alături de cei dragi.

LA MULȚI ANI!”, a transmis oficialul ANOFM.

 

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

O nouă creșă în Botoșani: Lucrările din zona fostului Obor, aproape de final. Investiție de 11,8 milioane lei prin PNRR

Publicat

Publicitate

Municipiul Botoșani se pregătește să deschidă o nouă creșă modernă, în zona fostului Obor, investiția fiind realizată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta 15 – Educație. Lucrările se apropie de final, iar unitatea urmează să fie predată spre folosință în perioada următoare.

Noua creșă va avea o capacitate de 40 de locuri, fiind prevăzute patru dormitoare, camere de joacă, spații verzi și locuri de joacă exterioare. Proiectul are o valoare totală de 11,8 milioane lei și a fost gândit pentru a răspunde cererii crescânde din partea părinților botoșăneni, care reclamau de mai mulți ani lipsa locurilor disponibile pentru antepreșcolari.

Primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, a subliniat că aceasta este a doua creșă construită recent, după finalizarea celei din cartierul ANL Cișmea, care este deja pregătită să își primească primii copii. „Am spus mereu că Botoșaniul are nevoie de mai multe locuri pentru copiii botoșănenilor. Astăzi suntem foarte aproape de a oferi comunității nu una, ci două creșe moderne și bine dotate”, a explicat edilul pe pagina sa de socializare.

În prezent, municipiul dispune de o singură creșă funcțională, insuficientă pentru a acoperi numărul mare de solicitări venite din partea părinților, dar adminsitrația publică locală speră că noile obiective, construite prin fonduri europene, vor contribui semnificativ la creșterea accesului copiilor la servicii educaționale timpurii în condiții moderne și sigure.

Citeste mai mult

Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 18 septembrie 2025

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 18 septembrie 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase joi, 18 septembrie 2025:

Loto 6 din 49: 5, 8, 4, 14, 42, 39

Loto 5 din 40: 3, 13, 20, 33, 12, 5

Noroc: 5 4 6 0 3 8 2

Noroc Plus: 6 2 5 9 3 8

Publicitate

Super Noroc: 2 2 7 8 5 9

Joker: 22, 38, 32, 24, 5 + 13

 

Citeste mai mult

Bucecea

Parohia Sfântul Nicolae din Călinești reface Casa Praznicală. Credincioșii sunt chemați să sprijine lucrările

Publicat

Publicitate

Parohia „Sfântul Nicolae” din Călinești a demarat în această săptămână lucrările la Casa Praznicală, un proiect așteptat de comunitate și desfășurat cu binecuvântarea și sub ocrotirea sfântului ocrotitor al bisericii.

Preotul paroh Ciprian a adresat un apel către enoriași și către fiii satului, îndemnându-i să sprijine, fiecare după putere, continuarea lucrărilor. Printre etapele prevăzute se numără aplicarea de var și glet, montarea de gresie în sala de mese, amenajarea bucătăriei cu chiuvetă, aragaz și mobilier necesar.

„Cu ajutorul lui Dumnezeu și sub ocrotirea Sfântului Nicolae am început lucrările la Casa Praznicală. Vă rugăm să fiți alături de noi în acest demers important pentru comunitatea noastră”, a transmis preotul Ciprian.

Cei care doresc să contribuie o pot face atât la biserica parohiei, cât și prin donații în contul bancar deschis pe numele Parohiei „Sf. Nicolae” Călinești, IBAN: RO59RNCB0042012608040001.

Un apel pentru sprijinirea lucrărilor a fost făcut și de primarul orașului Bucecea, Angel Gheorghiu, care a încurajat comunitatea să se implice activ în finalizarea acestui obiectiv important pentru viața parohială.

Casa Praznicală urmează să devină un spațiu esențial pentru organizarea de evenimente religioase, sociale și comunitare, consolidând rolul bisericii în viața credincioșilor din Călinești.

Publicitate

Citeste mai mult

Economie

Începe Rabla Auto 2025: A fost anunțată data pentru înscrierile persoanelor fizice în program. Condiții de participare

Publicat

Publicitate

Administrația Fondului pentru Mediu anunță lansarea sesiunii de înscriere în cadrul Programului Rabla Auto 2025 pentru persoane fizice începând cu data de 30 septembrie 2025, ora 10:00. Sesiunea va rămâne deschisă până la data de 25 noiembrie 2025, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului alocat, relatează alba24.ro.

Rabla Auto 2025. Buget

Suma alocată sesiunii de înscriere este 200.000.000 lei, din care:

  • 80.000.000 lei pentru achiziționarea autovehiculelor noi cu sisteme de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a motocicletelor și autovehiculelor cu sistem de propulsie hibrid;
  • 120.000.000 lei pentru achiziţionarea autovehiculelor noi plug-in hibrid sau a motocicletelor electrice și autovehiculelor pur electrice sau cu pilă de combustie cu hidrogen.

Rabla Auto 2025. Condiții și valoare ecotichet

Programul Rabla Auto 2025 oferă persoanelor fizice posibilitatea de a accesa finanțare nerambursabilă pentru casarea autovehiculelor vechi, poluante, și achiziționarea de autovehicule noi, mai puțin poluante și mai eficiente energetic.

Programul oferă o procedură simplificată și acces rapid la finanțare, solicitanții înscriindu-se direct în aplicația informatică disponibilă pe site-ul AFM, www.afm.ro.

Valoarea ecotichetelor acordate în cadrul programului Rabla Auto pentru persoanele fizice este următoarea:

  • 18.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen;
  • 15.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plugin hibrid sau a unei motociclete electrice;
  • 12.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid;
  • 10.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete.

Cuantumul ecotichetului se scade de către producătorul validat din preţul de comercializare, cu TVA, al autovehiculului nou, diferenţa fiind asigurată de către beneficiar din surse financiare proprii şi/sau surse financiare complementare: credite ori finanţare în baza unui contract de leasing financiar.

Publicitate

Valoarea finanţării nu poate depăşi 50% din preţul de comercializare al autovehiculului nou-achiziţionat prin program.

Vezi integral: Ghid_finantare_rabla_autovehicule_2025

Rabla Auto 2025: ce autovehicule pot fi cumpărate prin program

Autoturisme, autoutilitare uşoare sau autospeciale/autospecializate uşoare, motociclete, care au sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau hibrid:

  • care nu au fost înmatriculate niciodată
  • a căror valoare de achiziţie nu depăşeşte suma de 60.000 euro, cu TVA inclus
  • care generează maximum 145 g CO_2/km în sistem WLTP
  • care generează maximum 120 g CO_2/km în sistem WMTC, pentru motocicletă.

Autoturisme, autoutilitare uşoare sau autospeciale/autospecializate uşoare, cvadricicluri sau motociclete electrice care au sistem de propulsie plug-in hibrid, pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen:

  • care nu au fost înmatriculate niciodată
  • a căror valoare de achiziţie nu depăşeşte suma de 70.000 euro, cu TVA inclus
  • care generează mai puţin de 80 g CO_2/km în sistem WLTP, pentru autovehicul nou plug-in hibrid
  • prin excepţie, autovehiculul DRIVE-TEST/DEMO care:
    • este înmatriculat pentru prima dată cu cel mult 6 luni în urmă inclusiv faţă de data vânzării şi care nu depăşeşte 6.000 km inclusiv
    • înmatricularea este pe numele producătorului validat, respectiv al punctului de lucru/agentului/partenerului autorizat, iar autovehiculul a fost utilizat pentru activităţi de DRIVE-TEST/DEMO
    • este comercializat de către producătorul validat, respectiv de către punctul de lucru/agentul/partenerul autorizat, declarat în cererea de validare, în calitate de prim proprietar.

AFM nu finanţează achiziţionarea autovehiculelor alimentate cu combustibil motorină.

Rabla Auto 2025: condiții persoane fizice

Poate beneficia de finanţare solicitantul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

  • are domiciliul/reşedinţa în România
  • are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local unde are domiciliul/reşedinţa, conform prevederilor legale în vigoare
  • nu a fost condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă
  • se angajează să predea către un colector autorizat un autovehicul uzat aflat în proprietatea sa ori a cedentului
  • se angajează să radieze din evidenţa circulaţiei autovehiculul uzat

Rabla Auto 2025: acte necesare

Înscrierea solicitantului se realizează prin încărcarea în aplicaţie a următoarelor documente:

  • cererea de finanţare, descărcată din aplicaţie, completată prin tehnoredactare şi, ulterior, încărcată fără a fi semnată
  • actul de identitate care atestă identitatea şi domiciliul/reşedinţa în România, eliberat de către autorităţile române, în termen de valabilitate la momentul înscrierii
  • document suplimentar care să ateste domiciliul solicitantului, în situaţia în care acesta are carte de identitate electronică. Acest document poate fi, după caz: un certificat de atestare a domiciliului, emis de direcţia de evidenţă a persoanelor, un act notarial sau contractual, cum ar fi un contract de utilităţi, un extras de carte funciară ori un contract de închiriere
  • certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, nu mai vechi de 90 de zile la momentul înscrierii în program
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul/reşedinţa, nu mai vechi de 30 de zile la momentul înscrierii în program.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending