Connect with us
Publicitate

Educație

ADMITERE LICEU 2022: Recomandări pentru elevi și părinți și cum se completează fișa de admitere

Publicat

Publicitate

De astăzi, luni, 4 iulie au început înscrierile la liceu. Fișele de admitere pot fi completate de elevi, părinți, asistați de profesori/diriginți, până în 11 iulie. În 14 iulie va fi repartizarea computerizată.

La admiterea în liceu, media generală de la Evaluarea Naţională contează în proporţie de 80%, iar media generală de absolvire a claselor V – VIII 20%.

Recomandări pentru elevi și părinți

Publicitate

Fișa de înscriere/admitere trebuie completată cu atenție, pentru a evita trecerea datelor, codurilor sau specializărilor greșite.

“Ceea ce trebuie să ia în considerare elevii și părinții este poziția în ierarhie, mai puțin valoarea absolută a mediei pentru că repartizarea se face în funcție de poziția în ierarhie, și sfatul e unul simplu:

  • cu cât poziția în ierarhie e mai jos, cu atât numărul de opțiuni trebuie să fie mai mare pentru a nu risca să rămână nerepartizați chiar dacă va exista o etapă ulterioară de repartizare”, a spus secretarul de stat Sorin Ion (Ministerul Educației), potrivit edupedu.ro.

Vor fi organizate două etape de repartizare:

Publicitate
  • prima, în 14 iulierepartizarea computerizată la care participă doar elevii care au susținut Evaluarea Națională
  • a doua, în 4-5 august, pentru cei rămași nerepartizați (candidaţii din seria curentă, cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2022-2023)

Cum se calculează media de admitere la liceu 2022

Media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu se calculează ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).

GHID Admitere liceu 2022 – cum se completează fișa de admitere și cum se face repartizarea computerizată

Publicitate

Fişa de admitere – cum se completează

1. Completarea opţiunilor pe fişa de admitere se face în ordinea preferinţelor candidaţilor.

2. Completează pe primele locuri opţiunile pe care le doreşti cel mai mult, chiar dacă nu eşti sigur că media îţi permite să intri la aceste opţiuni. Nu vei fi dezavantajat. Continuă cu opţiuni care ţi-ar plăcea, apoi opţiuni la care nu te-ar deranja să fii repartizat.

Încheie cu opţiunile cele mai puţin dorite, dar pe care trebuie să le enumeri pe fişă, pentru siguranţă. Este preferabil să intri la un liceu care nu îţi place decât să nu intri deloc.

Nu completa o opţiune nedorită înaintea unei opţiuni dorite. Prima opţiune este şi prima luată în considerare pentru fiecare elev.

3. Ţine cont de mediile de admitere din anii precedenţi pentru a-ţi calcula şansele de intrare la fiecare dintre opţiunile exprimate.

4. Completarea unui număr mare de opţiuni pe fişa de admitere nu îţi poate dăuna în nici un fel – oricum intri la prima opţiune a ta la care mai sunt locuri.

În schimb, un număr prea mic de opţiuni îţi poate diminua serios şansele de a fi admis. Există riscul de a nu avea o medie suficient de bună pentru nici una din opţiunile exprimate.

Nu există nici un “număr magic” de opţiuni care trebuie completate pe fişă: important este ca acest număr să fie suficient de mare ca să permită repartizarea şi să fie ordonate – de la cea mai dezirabilă la cea mai puţin dezirabilă.

5. Statistic, mediile de admitere sunt de la un an la altul puţin mai mari, un motiv în plus pentru a completa cât mai multe opţiuni pe fişă. Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din opţiuni să fie mult mai mare decât anii trecuţi, la fel cum este posibil să fie mai mică. Mediile anilor trecuţi sunt orientative.

6. Validarea fişelor este o operaţiune simplă, dar obligatorie pentru toţi candidaţii – eventualele greşeli apărute în transcrierea mediilor din cataloagele şcolare pe fişa de opţiuni, în completarea numelui candidatului sau scrierea neciteaţă a codurilor liceelor pot cauza neplăceri. Computerul “nu ştie” că un elev a completat codul 115 dar de fapt îl interesează specializarea cu numărul 151, sau că media de absolvire nu este 5,75 ci 7,55.

Pentru a evita neplăcerile cauzate de transcrierea greşită a datelor de pe fişă, procedura necesită tipărirea fişelor aşa cum au fost introduse ele în baza de date. Fişa astfel tipărită, numită “fişă martor” se transmite la şcoala de provenienţă.

Neconcordanţele între fişa completată şi fişa martor trebuie semnalate imediat conducerii şcolii, care revine la centrul de colectare a datelor pentru a se face corecţia.

7. Între momentul validării fişei şi repartizarea computerizată, fişele sunt centralizate în bazele de date judeţene şi de aici în baza de date naţională de la Ministerul Educaţiei și Cercetării.

8. După verificări multiple şi corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea computerizată.

9. Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie.

Pentru fiecare elev, se caută prima opţiune de pe listă unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune.

Dacă la un moment dat se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la nici un liceu (pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el), elevul respectiv rămâne nerepartizat, indiferent de media pe care o are”.

Admitere liceu 2022 – algoritmul de repartizare – exemple

1. Presupunem că elevul are media 10. El este cel mai bun din judeţ, este repartizat primul, deci la prima sa opţiune. El este primul care ocupă primul loc din judeţ.

2. Presupunem că elevul are media 9 şi la prima sa opţiune s-au ocupat 14 locuri de către 14 elevi cu medii mai mari decât media lui. El va fi al 15-lea repartizat la prima sa opţiune.

3. Presupunem că elevul are media 8 şi la prima sa opţiune s-au ocupat toate locurile de către elevi cu medii mai mari decât a lui. Dacă la a doua sa opţiune mai există locuri libere, el va repartizat la a doua sa opţiune. Altfel, se verifică a treia opţiune de pe fişa sa, şi următoarele, în ordine, până la găsirea primei sale opţiuni la care mai sunt locuri libere.

De notat că nu se poate întâmpla ca „locul tău” să fie ocupat de către cineva cu medie mai mică decât a ta, pentru că tu eşti repartizat înaintea lui.

4. Presupunând că elevul A are media de admitere 8.93 şi opţiunea X pe locul 2 în fişa de opţiuni, iar elevul B are media de admitere 8.91 şi opţiunea X pe locul 1 în fişa de opţiuni, candidatul A are prioritate la repartizarea pentru opţiunea X (în cazul în care candidatul A nu a fost repartizat la opţiunea de pe primul loc), având media mai mare decât B”.

Alte exemple

Andrei are media 8,93, iar Matei are 8,91. Algoritmul de repartizare a ajuns la Andrei, care are prima opțiunune 999, iar pentru aceasta nu mai sunt locuri, dar la a doua lui opțiune – 777 – mai este un loc. Realizatorii softului de repartizare spun că la specializarea 7777, în acest caz, întră Andrei, care deși are opțiunea a doua, are o medie mai mare decât Matei, care și-a marcat prima opțiune 777.

Pe Florin îl atrage foarte mult specializarea 777, dar nu e sigur că are media destul de mare ca să intre acolo. Ar fi bună și specializarea 888, crede el, unde e sigur că și media l-ar ajuta să intre. În ce ordine trebuie să treacă Florin opțiunile pe fișă?

Programatorii recomandă următoarea succesiune: Întâi 777, apoi 888. Ar fi o greșeală să treacă întâi 888, în acest caz Florin sigur nu mai intră la 777, chiar dacă media i-ar permite, deoarece 888 va fi evaluată de soft înainte de 777.

Departajare la medii egale

În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, aceştia vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii:

  • media obţinută la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a
  • media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a
  • nota obţinută la proba de limba şi literatura română la Evaluarea Naţională
  • nota obţinută la proba de matematică la Evaluarea Naţională
  • nota obţinută la proba de limbă maternă la Evaluarea Naţională, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale.

De reținut

  • Completează pe primele locuri opţiunile pe care le doreşti cel mai mult, chiar dacă nu eşti sigur că media îţi permite să intri la aceste opţiuni.
  • Continuă cu opţiuni care ţi-ar plăcea, apoi opţiuni la care nu te-ar deranja să fii repartizat.
  • Încheie cu opţiunile cele mai puţin dorite, dar pe care trebuie să le enumeri pe fişă, pentru siguranţă.
  • Nu completa o opţiune nedorită înaintea unei opţiuni dorite! Prima opţiune este şi prima luată în considerare pentru fiecare elev.
  • Completarea unui număr mare de opţiuni pe fişa de admitere NU îţi poate dăuna în niciun fel – oricum intri la prima opţiune a ta la care mai sunt locuri disponibile.

Softul de admitere ia fiecare elev pe rând, pornind cu cel cu media cea mai mare și continuând în ordine descrescătoare. Pentru fiecare elev, este examinată la început prima opțiune de pe fișă.

Dacă mai sunt locuri, elevul este repartizat la acea specializare și se trece la următorul elev.

Dacă nu, se trece la a doua opțiune de pe fișa elevului, apoi dacă este nevoie la a treia și tot așa până este găsită o specializare cu locuri disponibile sau se epuizează opțiunile.

În cazul în care se trece în acest fel prin toate opțiunile din fișă dar nu mai sunt locuri disponibile la niciuna, elevul rămâne nerepartizat.

Mediile anilor trecuţi sunt orientative.

Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din opţiuni să fie mult mai mare decât anii trecuţi, la fel cum este posibil să fie mai mică.

Completează cât mai multe opțiuni pe fișă în ordinea corectă – de la cea mai atractivă la cea mai puțin dorită.

Pentru a evita situațiile neplăcute, asigură-te că toate datele trecute pe fișa de înscriere sunt corecte, recomandă programatorii.

CALENDAR – ADMITERE LICEU pentru anul şcolar 2022-2023

  • 30 iunie 2022: depunerea declarațiilor de către părinții sau reprezentanții legali ai candidaților care optează pentru stabilirea mediei la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă, la secretariatele unităților de învățământ de proveniență
  • 1 iulie 2022: completarea de către secretariatele școlilor a fișelor de înscriere cu numele/codul unității de învățământ gimnazial, cu datele personale ale absolvenților clasei a VIII-a, cu mediile generale de absolvire, cu notele și mediile obținute la evaluarea națională din clasa a VIII-a, cu mediile de admitere, prin preluarea acestora din aplicația informatică centralizată
  • 1 iulie 2022: anunțarea ierarhiei la nivel județean/al municipiului București a absolvenților clasei a VIII-a

REPARTIZARE COMPUTERIZATĂ – ADMITERE LICEU 2022

Etapa I – repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023

  • 4 – 11 iulie 2022: completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a (orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită); completarea fișelor de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a care doresc să participe la admitere în alt județ și depunerea/ transmiterea fișelor, conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere

Candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi și candidații nerepartizați pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă candidaților cu CES, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, care doresc să participe la etapa de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023 completează opțiunile în perioada 8 -11 iulie 2022

  • 4 – 11 iulie 2022: introducerea în baza de date computerizată (în aplicația informatică centralizată) a datelor din fișele de înscriere; verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator, operațiuni ce se vor realiza utilizând aplicația informatică centralizată
  • 12 iulie 2022: termenul-limită pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere la centrul de admitere județean/al municipiului București, precum și a listei absolvenților care nu participă la repartizarea computerizată, prin confirmarea operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată; predarea/ transmiterea de către comisia din centrul de înscriere a fișelor de opțiuni originale la centrul de admitere județean/ al municipiului București
  • 12 iulie 2022: transmiterea bazei de date de la centrele de admitere județene/al municipiului București la Centrul național de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operațiunilor specifice, în aplicația informatică centralizată
  • 13 iulie 2022: verificarea și corectarea eventualelor erori din bazele de date, precum candidați aflați în baza de date pentru admiterea computerizată și care au fost deja admiși la liceele la care se susțin probe de aptitudini etc., de către Comisia națională de admitere și comisiile de admitere județene/a municipiului București; transmiterea modificărilor la comisia națională
  • 13 iulie 2022: corectarea erorilor și confirmarea încheierii modificărilor în aplicația informatică centralizată
  • 14 iulie 2022: repartizarea computerizată în învățământul liceal a absolvenților clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023; comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în învățământul liceal; afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal din județ/municipiul București
  • 15 – 20 iulie 2022: depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați
  • 20 iulie 2022: transmiterea de către unitățile de învățământ liceal a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere
  • 21, 22 și 25 iulie 2022: rezolvarea de către comisia de admitere județeană/ a municipiului București, a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată

A doua etapă de admitere liceu – repartizare 2022

A doua etapă de admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023

  • 25 iulie 2022: afișarea centrului de admitere, a situației locurilor rămase libere, inclusiv a celor destinate candidaților rromi, precum și a celor destinate candidaților cu CES, a locului de desfășurare și a graficului probelor de aptitudini sau de verificare a cunoștințelor de limbă modernă ori maternă
  • 26 iulie 2022: înscrierea candidaților pentru probele de aptitudini sau probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă
  • 27 – 28 iulie 2022: desfășurarea probelor de aptitudini sau a probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
  • 28 – 29 iulie 2022: afișarea rezultatelor la probele de aptitudini și la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă și rezolvarea eventualelor contestații
  • 1-3 august 2022: primirea cererilor de înscriere a candidaților care au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar care nu și-au depus dosarele de înscriere în termen, a candidaților care au fost respinși la liceele/clasele care au organizat probe de aptitudini și a candidaților care au susținut probe de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau de limbă maternă în etapa a doua, precum și a candidaților care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați computerizat, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă; primirea cererilor de înscriere a absolvenților clasei a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională; candidații pe locurile speciale pentru rromi și candidații pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă își păstrează prioritatea pe locurile destinate acestora care au rămas libere după soluționarea situațiilor speciale.
  • 4-5 august 2022: repartizarea candidaților din etapa a doua, de către comisia de admitere județeană/a municipiului București; repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, publicate pe site-ul inspectoratului școlar județean/al Municipiului București și comunicate unităților de învățământ până la data de 11 iulie 2022.
  • 6 august 2022: transmiterea către Centrul național de admitere a rezultatelor repartizării prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată

Admiterea candidaților pentru învățământul seral și pentru cel cu frecvență redusă

  • 9 mai 2022: anunțarea centrului special de înscriere pentru candidații din seriile anterioare, care împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022- 2023
  • 4 iulie 2022: anunțarea calendarului admiterii la învățământ seral sau cu frecvență redusă pentru candidații din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023
  • 14-15, 18-20 iulie 2022: înscrierea la învățământul seral sau cu frecvență redusă a candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023
  • 21, 22 și 25 iulie 2022: repartizarea candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023 pe locurile de la învățământul seral și cu frecvență redusă: la solicitarea comisiilor de admitere județene/a municipiului București sau din proprie inițiativă, Comisia Națională de Admitere poate aproba, în situații justificate, modificarea datelor limită/perioadelor și evenimentelor din calendarul admiterii în învățământul liceal pentru anul școlar 2022-2023.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

(P) Cătălin Silegeanu, prim-vicepreședinte AUR Botoșani, își anunță viziunea pentru o Românie puternică: „Este timpul să acționăm!”

Publicat

Publicitate

Cătălin Silegeanu, prim-vicepreședinte al AUR Botoșani și candidat la Senatul României, a făcut recent o vizită în piața din Dragalina și orașul Dorohoi, unde a discutat cu cetățenii despre #PlanulSimion și viziunea AUR.

În cadrul întâlnirilor, Silegeanu a subliniat importanța responsabilității personale, citând-o pe Elisabeth Kubler-Ross: “Cred că noi suntem singurii responsabili de alegerile noastre şi trebuie să acceptăm consecinţele fiecărei fapte, fiecărui cuvânt şi gând de-a lungul întregii noastre vieţi.”

 

Publicitate

Adresându-se botoșănenilor, Silegeanu a subliniat că AUR se află în mijlocul unei campanii de reconstrucție și transformare a României într-o țară respectată de Uniunea Europeană. El a evidențiat planurile economice și culturale ale partidului, atât pe plan intern, cât și extern, menționând măsuri de dezvoltare reale pentru fiecare român.

 

„Este timpul să recunoaștem realitatea: țara noastră a fost afectată de politici care au vândut resursele noastre și au subminat potențialul de dezvoltare, din dorința unor lideri de a-și servi doar interesele personale și de partid,” a declarat Silegeanu. El a făcut apel la cetățeni să devină patrioți adevărați și să se alăture luptei pentru o Românie mai bună.

Publicitate

 

Silegeanu a reafirmat angajamentul AUR față de valorile tradiționale și principiile românești autentice, subliniind că este momentul să acționăm pentru viitorul țării și al familiilor noastre. „Partidul AUR este angajat în susținerea valorilor tradiționale și a principiilor românești autentice,” a concluzionat el.

 

Publicitate

Această declarație vine într-o perioadă crucială pentru AUR, care își propune să aducă o schimbare semnificativă în peisajul politic românesc, prin promovarea unei viziuni clare și determinante pentru viitorul României. CMF 11240014

Citeste mai mult

Eveniment

Atelier de pictură icoane pe sticlă la Centrul educațional al Protopopiatului Dorohoi

Publicat

Publicitate

În dimineața zilei de 16 noiembrie, în cadrul Centrului educațional al Protopopiatului Dorohoi s-a desfășurat un atelier de pictură icoane pe sticlă. 

Desfășurat la inițiativa și prin implicarea părintelui protopop, Ionuț-Ștefan Apetrei, activitatea a reunit 25 de copiii din zona municipiului Dorohoi, care, sub coordonarea voluntarelor Evelina Mihalache și Alexandra Damian, studente la Iași și membre ale ASCOR Iași, au fost inițiați în tainele picturii pe sticlă. Urmând pașii necesari, copiii au avut de realizat câte o icoană după chipurile Sfântului Apostol Andrei, ocrotitorul României și ale Sfântului Ierarh Nicolae al Mirelor Lichiei, sărbătoriți în perioada următoare, timp în care au făcut cunoștință cu viața și personalitatea acestora, prin dialog și jocuri de cunoaștere. Icoanele realizate de copii vor fi cuprinse într-o expoziție prezentată cu ocazia tradiționalului Concert de colinde, organizat de Protopopiatului Dorohoi în luna decembrie 2024.

Alături de atelierele de scriere creativă (poezii, scrisori, povești), teatru (scenetă de Crăciun) și muzică (colinde), experiența picturii icoanelor pe sticlă se înscrie în rândul activităților pe care Centrul educațional al Protopopiatului Dorohoi le organizează în perioada 5 noiembrie – 12 decembrie pentru copiii din zona municipiului Dorohoi și a localităților limitrofe.

Publicitate

Activitățile vor continua și săptămâna viitoare (18 – 25 noiembrie), după următorul program:

  • Scriere creativă (scrisori, povești, poezii), marți 19 noiembrie, orele 11.00 – 12.30, prof. Munteanu Gabriela;

  • Teatru, joi 21 noiembrie, orele 18.30 – 20.00, prof. Onofrei Anamaria;

    Publicitate
  • Colinde, sâmbătă, 23 noiembrie, orele 10.00 – 12.00, prof. Sarafim Răzvan.

Citeste mai mult

Eveniment

Rămăşiţe umane din preistorie, descoperite pe un şantier din Iași

Publicat

Publicitate

Rămăşiţe umane şi vestigii arheologice datând din preistorie au fost descoperite în timpul lucrărilor la şantierul Spitalului Regional de Oncologie (SRU) Iaşi.

Directorul Agenţiei de Dezvoltare a Infrastructurii pentru Sănătate (ANDIS), Adrian Popa, afirmă, prin intermediul unei postări pe reţele de socializare, că în cadrul cercetărilor arheologice de pe amplasamentul viitorului Spital Regional de Urgenţă din Iaşi, cercetătorii Institutului de Arheologie al Academiei Române, filiala Iaşi, au descoperit mai multe complexe datând din preistorie.

Conform sursei citate, echipa Institutului de Arheologie, condusă de dr. Măriuca Vornicu, a reuşit să atribuie vestigiile, pe baza resturilor ceramice descoperite în timpul săpăturilor arheologice, culturii arheologice Horodiştea-Erbiceni, dată la circa 3.500 î.Hr.

Publicitate

„Această cultură arheologică reprezintă o legătură importantă între sfârşitul culturii Cucuteni (Eneolitic) şi începutul Epocii Bronzului. În acea perioadă au avut loc schimbări sociale importante în întreaga Europă şi, de asemenea, în regiunea carpatică, prin afluxul de populaţii venite din zonele nord pontice, aflux care a remodelat harta genetică a acestei părţi din Lumea Veche. De remarcat sunt gropile care, conform estimărilor iniţiale, pot fi interpretate ca monumente funerare, conţinând rămăşiţele a cel puţin 14 indivizi. Cel puţin o parte dintre morminte sunt înmormântări secundare. După terminarea cercetărilor arheologice, resturile umane din gropile descoperite urmează să fie examinate în ceea ce priveşte modul lor de viaţă, cauza morţii şi bolile lor patologie, folosind metode moderne de cercetare ştiinţifică, analize ADN, analize izotopice, examinări antropologice”, menţionează Adrian Popa, în postarea pe Facebook.

Contactat telefonic, directorul ANDIS a declarat, pentru AGERPRES, că descoperirile arheologice nu vor afecta continuarea lucrărilor la SRU Iaşi.

„Lucrările nu sunt afectate. Zona este cumva separată. Acolo vor fi împrejmuirea şi pompele de căldură, lucrări care vor fi executate în ultima parte din proiect. Nu afectează fundaţia. Ea poate fi turnată, lucrările la clădire pot fi începute şi se pot desfăşura în paralel. Ce e bine e faptul că descărcările arheologice nu au scos la iveală aşezăminte care ar fi putut stopa lucrările. Deocamdată suntem într-un scenariu optimist”, a explicat ANDIS, Adrian Popa. AGERPRES

Publicitate

 

Sursa foto: Agenţia Naţională pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate/Facebook

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

(P) Deputatul PSD Marius Budăi susține că scopul final al „Planului PNL” este ca Iohannis să conducă viitorul guvern al României

Publicat

Publicitate

Deputatul PSD Marius Budăi a scris într-o postare pe rețelele sociale că în spatele  eforturilor PNL de a-l califica pe candidatul lor, Nicolae Ciucă, în finala prezidențială se află „Planul PNL” al cărui scop final este ca Iohannis să conducă viitorul guvern ce se va forma după alegerile parlamentare de la 1 decembrie.

Deputatul social democrat susține că  cei de la PNL speră că dacă Nicolae Ciucă se va califica pentru al doilea tur al alegerilor prezidențiale, va fi votat de toți alegătorii celorlalți candidați necalificați, iar dacă va deveni președinte, îl va numi pe Iohannis premier.

Cum ar fi ca Iohannis să conducă viitorul guvern al României? Acesta e Planul PNL! La fel cum au făcut pentru Iohannis „Legea pentru un singur om”, tot așa vor să facă „un guvern pentru un singur om”, a scris Marius Budăi.

Publicitate

Acest susține că fiecare vot pentru PNL înseamnă de fapt un vot pentru „Guvernul Iohannis”. „Tot ce vedeți că face PNL (…), toate minciunile răspândite de PNL, totul este pentru „Planul Iohannis premier”. Deci țineți minte! Fiecare vot pentru Ciucă și PNL este un vot pentru „Guvernul Iohannis”, mai spus deputatul social-democrat. 

https://www.facebook.com/share/15REECptwJ/?mibextid=WC7FNe

 

Publicitate

CMF11240017

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending