Connect with us
Publicitate

Actualitate

ADMITERE LICEU 2022: Ierarhia mediilor din Botoșani după rezultate la Evaluare Națională

Publicat

Publicitate

Ministerul Educației a publicat vineri ierarhia mediilor după rezultate finale la Evaluare Națională 2022 în Alba, pentru înscrierea elevilor la liceu.

Completarea fișelor pentru admiterea la liceu începe de luni, 4 iulie. În 14 iulie va fi repartizarea computerizată.

La admiterea în liceu, media generală de la Evaluarea Naţională contează în proporţie de 80%, iar media generală de absolvire a claselor V – VIII 20%.

Publicitate

Vezi AICI  Ierarhia candidaţilor din Botoșani după mediile la Evaluare Naţională 2022.

Secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar, Sorin Ion, a explicat joi, părinților și elevilor, cum ar trebui să completeze fișele de înscriere pentru liceu.

El a subliniat că este foarte importantă poziția elevului în ierarhie. Acesta reprezintă media finală a fiecărui elev calculată cu tot cu media din cei 4 ani de gimnaziu (care are o pondere de 20%).

“Ceea ce trebuie să ia în considerare elevii și părinții este poziția în ierarhie, mai puțin valoarea absolută a mediei pentru că repartizarea se face în funcție de poziția în ierarhie, și sfatul e unul simplu:

Publicitate
  • cu cât poziția în ierarhie e mai jos, cu atât numărul de opțiuni trebuie să fie mai mare pentru a nu risca să rămână nerepartizați chiar dacă va exista o etapă ulterioară de repartizare”, a spus Sorin Ion, potrivit edupedu.ro.

Vor fi organizate două etape de repartizare:

  • prima, în 14 iulierepartizarea computerizată la care participă doar elevii care au susținut Evaluarea Națională
  • a doua, în 4-5 august, pentru cei rămași nerepartizați (candidaţii din seria curentă, cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2022-2023)

Cum se calculează media de admitere la liceu 2022

Media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu se calculează ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).

Publicitate

Calculul mediei de admitere la liceu se face astfel:

  • MA = 0,2 x ABS + 0,8 x EN

unde

MA = media de admitere

ABS = media generală de absolvire a claselor V-VIII

EN = media generală obținută la Evaluarea Națională

Pentru profilul artisticpentru profilul sportiv şi pentru specializarea filologie de la liceul Waldorf, media finală de admitere se calculează astfel:

(3 APT + MA)/4 = MFA,

unde:

APT = nota finală la probele de aptitudini;

MA = media de admitere;

MFA = media finală de admitere.

Pentru profilul teologic, media finală de admitere se calculează astfel:

(APT + MA)/2 = MFA,

unde:

APT = nota finală la probele de aptitudini;

MA = media de admitere;

MFA = media finală de admitere.

Pentru profilul militar, media finală de admitere se calculează astfel:

0,2 MA + 0,8 NP = MFA,

unde:

NP = nota la proba de verificare a cunoştinţelor la disciplinele Limba şi literatura română şi Matematică;

MA = media de admitere

MFA = media finală de admitere.

GHID Admitere liceu 2022 – cum se completează fișa de admitere și cum se face repartizarea computerizată

Fişa de admitere – cum se completează

Vezi AICI: Model Fișa înscriere liceu 2022

1. Completarea opţiunilor pe fişa de admitere se face în ordinea preferinţelor candidaţilor.

2. Completează pe primele locuri opţiunile pe care le doreşti cel mai mult, chiar dacă nu eşti sigur că media îţi permite să intri la aceste opţiuni. Nu vei fi dezavantajat. Continuă cu opţiuni care ţi-ar plăcea, apoi opţiuni la care nu te-ar deranja să fii repartizat.

Încheie cu opţiunile cele mai puţin dorite, dar pe care trebuie să le enumeri pe fişă, pentru siguranţă. Este preferabil să intri la un liceu care nu îţi place decât să nu intri deloc.

Nu completa o opţiune nedorită înaintea unei opţiuni dorite. Prima opţiune este şi prima luată în considerare pentru fiecare elev.

3. Ţine cont de mediile de admitere din anii precedenţi pentru a-ţi calcula şansele de intrare la fiecare dintre opţiunile exprimate.

4. Completarea unui număr mare de opţiuni pe fişa de admitere nu îţi poate dăuna în nici un fel – oricum intri la prima opţiune a ta la care mai sunt locuri.

În schimb, un număr prea mic de opţiuni îţi poate diminua serios şansele de a fi admis. Există riscul de a nu avea o medie suficient de bună pentru nici una din opţiunile exprimate.

Nu există nici un “număr magic” de opţiuni care trebuie completate pe fişă: important este ca acest număr să fie suficient de mare ca să permită repartizarea şi să fie ordonate – de la cea mai dezirabilă la cea mai puţin dezirabilă.

5. Statistic, mediile de admitere sunt de la un an la altul puţin mai mari, un motiv în plus pentru a completa cât mai multe opţiuni pe fişă. Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din opţiuni să fie mult mai mare decât anii trecuţi, la fel cum este posibil să fie mai mică. Mediile anilor trecuţi sunt orientative.

6. Validarea fişelor este o operaţiune simplă, dar obligatorie pentru toţi candidaţii – eventualele greşeli apărute în transcrierea mediilor din cataloagele şcolare pe fişa de opţiuni, în completarea numelui candidatului sau scrierea neciteaţă a codurilor liceelor pot cauza neplăceri. Computerul “nu ştie” că un elev a completat codul 115 dar de fapt îl interesează specializarea cu numărul 151, sau că media de absolvire nu este 5,75 ci 7,55.

Pentru a evita neplăcerile cauzate de transcrierea greşită a datelor de pe fişă, procedura necesită tipărirea fişelor aşa cum au fost introduse ele în baza de date. Fişa astfel tipărită, numită “fişă martor” se transmite la şcoala de provenienţă.

Neconcordanţele între fişa completată şi fişa martor trebuie semnalate imediat conducerii şcolii, care revine la centrul de colectare a datelor pentru a se face corecţia.

7. Între momentul validării fişei şi repartizarea computerizată, fişele sunt centralizate în bazele de date judeţene şi de aici în baza de date naţională de la Ministerul Educaţiei și Cercetării.

8. După verificări multiple şi corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea computerizată.

9. Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie.

Pentru fiecare elev, se caută prima opţiune de pe listă unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune.

Dacă la un moment dat se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la nici un liceu (pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el), elevul respectiv rămâne nerepartizat, indiferent de media pe care o are”.

Admitere liceu 2022 – algoritmul de repartizare – exemple

1. Presupunem că elevul are media 10. El este cel mai bun din judeţ, este repartizat primul, deci la prima sa opţiune. El este primul care ocupă primul loc din judeţ.

2. Presupunem că elevul are media 9 şi la prima sa opţiune s-au ocupat 14 locuri de către 14 elevi cu medii mai mari decât media lui. El va fi al 15-lea repartizat la prima sa opţiune.

3. Presupunem că elevul are media 8 şi la prima sa opţiune s-au ocupat toate locurile de către elevi cu medii mai mari decât a lui. Dacă la a doua sa opţiune mai există locuri libere, el va repartizat la a doua sa opţiune. Altfel, se verifică a treia opţiune de pe fişa sa, şi următoarele, în ordine, până la găsirea primei sale opţiuni la care mai sunt locuri libere.

De notat că nu se poate întâmpla ca „locul tău” să fie ocupat de către cineva cu medie mai mică decât a ta, pentru că tu eşti repartizat înaintea lui.

4. Presupunând că elevul A are media de admitere 8.93 şi opţiunea X pe locul 2 în fişa de opţiuni, iar elevul B are media de admitere 8.91 şi opţiunea X pe locul 1 în fişa de opţiuni, candidatul A are prioritate la repartizarea pentru opţiunea X (în cazul în care candidatul A nu a fost repartizat la opţiunea de pe primul loc), având media mai mare decât B”.

Alte exemple

Andrei are media 8,93, iar Matei are 8,91. Algoritmul de repartizare a ajuns la Andrei, care are prima opțiunune 999, iar pentru aceasta nu mai sunt locuri, dar la a doua lui opțiune – 777 – mai este un loc. Realizatorii softului de repartizare spun că la specializarea 7777, în acest caz, întră Andrei, care deși are opțiunea a doua, are o medie mai mare decât Matei, care și-a marcat prima opțiune 777.

Pe Florin îl atrage foarte mult specializarea 777, dar nu e sigur că are media destul de mare ca să intre acolo. Ar fi bună și specializarea 888, crede el, unde e sigur că și media l-ar ajuta să intre. În ce ordine trebuie să treacă Florin opțiunile pe fișă?

Programatorii recomandă următoarea succesiune: Întâi 777, apoi 888. Ar fi o greșeală să treacă întâi 888, în acest caz Florin sigur nu mai intră la 777, chiar dacă media i-ar permite, deoarece 888 va fi evaluată de soft înainte de 777.

Departajare la medii egale

În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, aceştia vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii:

  • media obţinută la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a
  • media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a
  • nota obţinută la proba de limba şi literatura română la Evaluarea Naţională
  • nota obţinută la proba de matematică la Evaluarea Naţională
  • nota obţinută la proba de limbă maternă la Evaluarea Naţională, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale.

De reținut

  • Completează pe primele locuri opţiunile pe care le doreşti cel mai mult, chiar dacă nu eşti sigur că media îţi permite să intri la aceste opţiuni.
  • Continuă cu opţiuni care ţi-ar plăcea, apoi opţiuni la care nu te-ar deranja să fii repartizat.
  • Încheie cu opţiunile cele mai puţin dorite, dar pe care trebuie să le enumeri pe fişă, pentru siguranţă.
  • Nu completa o opţiune nedorită înaintea unei opţiuni dorite! Prima opţiune este şi prima luată în considerare pentru fiecare elev.
  • Completarea unui număr mare de opţiuni pe fişa de admitere NU îţi poate dăuna în niciun fel – oricum intri la prima opţiune a ta la care mai sunt locuri disponibile.

Softul de admitere ia fiecare elev pe rând, pornind cu cel cu media cea mai mare și continuând în ordine descrescătoare. Pentru fiecare elev, este examinată la început prima opțiune de pe fișă.

Dacă mai sunt locuri, elevul este repartizat la acea specializare și se trece la următorul elev.

Dacă nu, se trece la a doua opțiune de pe fișa elevului, apoi dacă este nevoie la a treia și tot așa până este găsită o specializare cu locuri disponibile sau se epuizează opțiunile.

În cazul în care se trece în acest fel prin toate opțiunile din fișă dar nu mai sunt locuri disponibile la niciuna, elevul rămâne nerepartizat.

Mediile anilor trecuţi sunt orientative.

Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din opţiuni să fie mult mai mare decât anii trecuţi, la fel cum este posibil să fie mai mică.

Completează cât mai multe opțiuni pe fișă în ordinea corectă – de la cea mai atractivă la cea mai puțin dorită.

Pentru a evita situațiile neplăcute, asigură-te că toate datele trecute pe fișa de înscriere sunt corecte, recomandă programatorii.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Aplicarea Legii privind salariul minim european înseamnă locuri de muncă mai bine plătite (ministru)

Publicat

Publicitate

Aplicarea Legii privind salariul minim european este un pas înainte pentru locuri de muncă mai bine plătite, dar şi pentru o mai mare stabilitate economică şi socială, susţine ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura Oprescu.

„Odată cu adoptarea acestei legi vom avea o mai bună protecţie a lucrătorilor din România. Creşterea salariilor este un pas înainte pentru locuri de muncă mai bine plătite dar şi pentru o mai mare stabilitate economică şi socială. Prin aplicarea acestei legi urmărim reducerea sărăciei în muncă şi protejarea puterii de cumpărare. Este un angajament pe care ni l-am asumat să nu lăsăm pe nimeni în urmă şi să îmbunătăţim condiţiile de muncă şi de viaţă”, a declarat, miercuri, ministrul Muncii, Simona Bucura Oprescu, într-o postare pe pagina de Facebook a instituţiei.
 

Legea prin care se asigură un nou mecanism de stabilire a nivelului salariului minim, potrivit prevederilor unei directive europene în domeniu, a fost promulgată miercuri de preşedintele Klaus Iohannis. Actul normativ transpune în legislaţia naţională Directiva UE 2022/2041 privind salariile minime adecvate în Uniunea Europeană, iar demersul are ca scop asigurarea unui trai decent pentru toţi lucrătorii din România şi reducerea inegalităţilor salariale, se arată în postarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS).

Publicitate

Ministerul Muncii, împreună cu partenerii sociali – sindicate şi patronate – a creat un mecanism de stabilire a salariului minim care să ţină cont de puterea de cumpărare a populaţiei, de salariul mediu şi de productivitatea muncii, oferind astfel o creştere reală şi sustenabilă a veniturilor pentru lucrătorii români.

„Legea garantează că salariile mici vor creşte după indicatori economici clari, încurajează negocierile colective între angajatori şi sindicate, consolidând dialogul social”, se menţionează în postarea ministerului.

Potrivit sursei citate, România a înregistrat, în ultimul deceniu, cea mai ridicată rată de creştere a salariului minim din Uniunea Europeană atât în termeni nominali cât şi reali.

Publicitate

Actul normativ asigură transpunerea în legislaţia naţională a prevederilor Directivei (UE) 2022/2041 a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 octombrie 2022 privind salariile minime adecvate în Uniunea Europeană.

Acesta cuprinde reglementări pentru asigurarea unui nou mecanism de stabilire a nivelului salariului minim. Salariaţii au acces la o protecţie a salariului minim, sub forma unui salariu minim legal sau sub forma unor salarii şi condiţii decente de muncă stabilite în temeiul unor contracte colective de muncă, acorduri colective sau alte acorduri scrise.

„Salariul de bază minim brut reprezintă suma minimă la care are dreptul salariatul pentru munca prestată, stabilit prin act normativ sau prin contractul colectiv de muncă. Salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată reprezintă suma stabilită anual prin hotărâre a Guvernului, (…) corespunzătoare programului normal de muncă, în scopul îmbunătăţirii condiţiilor de trai şi de muncă, în special a gradului de adecvare a salariului minim, în vederea asigurării unui nivel de trai decent. Salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte anual prin hotărâre a Guvernului şi se aplică de la data de 1 ianuarie a anului următor, cu actualizarea periodică o dată pe an, după consultarea confederaţiilor sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional”, stipulează legea.

Publicitate

Potrivit acesteia, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată stabilit prin hotărâre a Guvernului poate fi acordat unui salariat pentru o perioadă de maximum 24 de luni de la data încheierii contractului individual de muncă. După expirarea perioadei respective, salariatului i se acordă un salariu de bază superior salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.

„Nerespectarea dispoziţiilor privind garantarea în plată a salariului de bază minim brut stabilit prin act normativ sau a nivelului salarial minim stabilit prin contractul colectiv de muncă aplicabil se pedepseşte cu amendă de la 3.000 lei la 5.000 lei pentru fiecare persoană pentru care s-a constatat nerespectarea acestor dispoziţii legale, fără a depăşi valoarea cumulată de 200.000 lei”, mai prevede actul normativ.

Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la o lună la un an sau cu amendă penală fapta persoanei care, în mod repetat, stabileşte pentru salariaţii încadraţi în baza contractului individual de muncă salarii sub nivelul salariului de bază minim brut prevăzut în această lege. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

14 noiembrie: Ziua Mondială de Luptă împotriva Diabetului. Cum a pierdut Paulescu, premiul Nobel pentru descoperirea insulinei

Publicat

Publicitate

Ziua Mondială de Luptă împotriva Diabetului este marcată pe 14 noiembrie în fiecare an. Ziua este dedicată creșterii gradului de conștientizare a diabetului și a impactului său asupra sănătății la nivel global, scrie alba24.ro.

Această zi a fost stabilită de Federația Internațională de Diabet (IDF) și Organizația Mondială a Sănătății (OMS) în 1991, iar data de 14 noiembrie a fost aleasă în onoarea lui Sir Frederick Banting, considerat descoperitor al insulinei, care s-a născut în această zi.

Acesta a primit premiul Nobel în dauna lui Nicolae Constantin Paulescu, românul care a descoperit de fapt insulina.

Publicitate

Cei 30 de ani de muncă și stăruință în laborator ai profesorului au fost furați de doi tineri canadieni , care luaseră cunoștință de muncă romanului din publicațiile vremii. În baza articolelor acestuia, ei au reușit să izolelze insulină și să o folosească în tratarea unui pacient.

Cu 8 luni înainte, Paulescu publicase într-o revista de specialitate belgiană rezultatele cercetărilor sale sub titlul „Recherches sur le rôle du pancréaș dans l’assimilation nutritive”.

Doar că n-o numise insulină, ci pancreina.
Pe lângă asta, pătrunderea trupelor naziste în București, a făcut ca acesta să își amâne proclamarea descoperirii pe care a făcut-o.

Publicitate

Paulescu, un om de știință român și profesor de fiziologie, a studiat în profunzime diabetul și pancreasul și a realizat cercetări în încercarea de a găsi o soluție pentru tratamentul acestei afecțiuni.

În 1921, Paulescu a publicat o lucrare în revista belgiană de specialitate Archives Internationales de Physiologie, în care descria un extract pancreatic pe care l-a numit pancreină, cu efecte în reducerea glicemiei la câini diabetici.

În esență, Paulescu descoperise o metodă de a izola o substanță din pancreas, ce avea să fie precursoarea insulinei moderne, care poate scădea glicemia.

Publicitate

Tot în 1921, Frederick Banting și Charles Best, în colaborare cu profesorul J.J.R. Macleod la Universitatea din Toronto, au început să lucreze la izolarea unei substanțe din pancreas, iar rezultatele lor au condus la descoperirea insulinei și la producerea acesteia în scop terapeutic.

Banting și Macleod au fost recunoscuți în mod oficial pentru această descoperire și au primit Premiul Nobel în 1923.

Controversa vine din faptul că Paulescu și-a publicat cercetările înainte ca Banting și Best să obțină primele rezultate notabile, iar metoda și concluziile sale au indicat în mod clar efectul extractului de pancreas asupra glicemiei.

Ziua Mondială de Luptă împotriva Diabetului
Scopul principal al Zilei Mondiale a Diabetului este de a aduce în atenția publicului riscurile și complicațiile diabetului, precum și importanța prevenției, diagnosticării precoce și tratamentului corect al bolii.

Diabetul este o afecțiune cronică, caracterizată prin nivele ridicate de zahăr în sânge, care poate duce la complicații severe, precum boli de inimă, insuficiență renală, orbire și amputații, dacă nu este gestionat corespunzător.

Simbolul zilei este un cerc albastru, care reprezintă unitatea și solidaritatea în lupta globală împotriva diabetului. Fiecare an are o temă specifică, care poate varia, acoperind aspecte precum accesul la tratament, diabetul la copii, prevenția și educația legată de diabet.

Diabetul este o problemă majoră de sănătate publică, afectând peste 500 de milioane de oameni la nivel mondial, iar incidența continuă să crească.

De aceea, Ziua Mondială de Luptă împotriva Diabetului joacă un rol esențial în educarea publicului și mobilizarea comunității medicale în fața acestei provocări.

Citeste mai mult

Eveniment

Până când mai pot fi depuse dosarele în cadrul programului de susținere a natalității

Publicat

Publicitate

Ministerul Familiei a anunțat termenul limită pentru depunerea dosarelor în cadrul Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure pentru creşterea natalităţii (FIV2).

Dosarele încă mai pot fi depuse în cadrul programului de susținere a natalității

Potrivit ministerului, termenul limită de depunere a dosarelor este 30 noiembrie, până la ora 23,59.În perioada 1 – 31 decembrie, dosarele depuse până la termenul de 30 noiembrie vor intra în etapa de evaluare şi reevaluare, urmând a se realiza şi procesul de contractare şi comandă a voucherelor destinate beneficiarilor eligibili, se arată într-un comunicat transmis miercuri.

Publicitate

Acest interval va asigura o procesare eficientă a tuturor dosarelor, astfel încât persoanele care au depus documente să primească sprijinul necesar cât mai rapid, precizează Ministerul Familiei.

Până în prezent, au fost depuse 6.394 de dosare, dintre care 5.542 au fost declarate eligibile şi au fost comandate 3.750 de vouchere.

Ministrul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, Natalia-Elena Intotero, a declarat că Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure pentru creşterea natalităţii va continua şi în anul 2025, reafirmând astfel angajamentul de a promova şi sprijini iniţiativele care contribuie la dezvoltarea unei societăţi echilibrate.

Publicitate

De asemenea, Natalia Intotero a subliniat că ministerul rămâne dedicat susţinerii familiilor în eforturile lor de creştere a copiilor, oferind astfel un sprijin important pentru consolidarea familiei şi creşterea natalităţii în România.

Proiectul FIV 1 a fost demarat în anul 2018, cu 1.000 de locuri (dupa numai 6 luni au fost ocupate toate locurile din program), iar în anul următor Primăria Capitalei a decis continuarea proiectului, prin aprobarea FIV2, prevăzut a fi derulat în perioada 2019-2020 (cu câte 1.000 de locuri pe an).

Proiectele sunt realizate împreună cu specialiştii de la Spitalul Clinic de Obstetrică Ginecologie „Dr. Panait Sîrbu” – unitate sanitară aflată în administrarea Primăriei Capitalei, prin ASSMB.

Publicitate

FIV 1 a avut un buget de circa 3 milioane de euro, iar FIV 2 beneficiază de o finanţare de 6 milioane de euro.

Proiectul „O şansă pentru cuplurile infertile” – FIV 2 – a început în iunie 2019, iar locurile alocate exerciţiului financiar 2019 au fost ocupate în mai puţin de 5 luni.

Sprijinul financiar se acordă numai dacă ambii membri ai cuplului solicitant figurează fără datorii la bugetul local, la momentul depunerii solicitării.

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2024: Sfântul Apostol Filip, unul dintre cei 12 Apostoli

Publicat

Publicitate

Sfântul Apostol Filip s-a născut în Betsaida Galileei, de unde erau și Sfinții Petru și Andrei. A fost chemat la apostolat chiar a doua zi după chemarea acestora și a celor doi frați Iacob și Ioan, fiii lui Zevedei. Filip era căsătorit.

Avea patru fete care prin propovăduirea lor au ilustrat apostolatul și chipul femeii creștine. Sfântul Apostol Filip și-a păstrat în tot timpul propovăduirii înflăcărarea din clipa chemării sale la apostolat și a împodobit-o cu mucenicia. El însuși a primit darul Duhului Sfânt în ziua Cincizecimii.

El însuși a săvârșit minuni în numele Domnului nostru Iisus Hristos. Astfel, în Galileea a înviat copilul unei femei. De aici, a trecut în Grecia vindecând multe neputințe, apoi a plecat spre Parți, în orașele reginei Candace din Etiopia, apoi în Arabia și la Azot. Mai departe, Sfântul Apostol Filip a ajuns în orașul Ierapoli din Siria unde a săvârșit alte minuni precum învierea tânărului Teofil, spre încredințarea lui Aristarh, conducătorul orașului.

Publicitate

După ce a zidit aici o biserică și l-a așezat episcop pe Ir, a plecat mai departe în Lida și Misia. Acolo s-a întâlnit cu Sfântul Apostol Bartolomeu sau Natanail, prietenul său și cu Mariam sora lui Filip și propovăduind împreună pe Domnul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos s-au întors din nou la Ierapolis. În acest oraș eu tămăduit și pe Nicanora, soția guvernatorului orașului, care fusese mușcată de un șarpe și era pe moarte. Au omorât prin rugăciune o viperă pe care păgânii din oraș o considerau drept zeiță a lor și i se închinau. În urma acestei întâmplări păgânii i-au prins pe sfinți și i-au osândit la moarte prin răstignire.

Apostolul Filip a fost spânzurat cu capul în jos chiar deasupra ușii templului unde fusese vipera, iar Bartolomeu lângă peretele templului. În timp ce mulțimea de păgâni arunca cu pietre a avut loc un cutremur. Păgânii s-au speriat și i-au dezlegat, însă Filip trecuse la Domnul așa cum îi fusese rânduit să își pecetluiască apostolia cu mucenicia.

Sfântul Bartolomeu a botezat pe toți cei care au crezut în Hristos și le-a pus episcop pe Stahie, a îngropat trupul Sfântului Apostol Filip și s-a dus în orașul Albana din Armenia Mare, unde a sfârșit și el răstignit. Sfânta Mariam, sora lui Filip s-a dus în Licaonia, unde a botezat mulți păgâni, după care s-a mutat cu pace la Domnul.

Publicitate

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending