Connect with us

Eveniment

ADMITERE Academia de Poliție 2022: astăzi, termen limită pentru înscrieri la specializările poliție, pompieri sau jandarmi

Publicat

Publicitate

Admitere la Academia de Poliție 2022: vineri, 8 iulie, este termen limită pentru înscrieri la facultățile de la Academia de Poliție, specializări pentru ofițeri de poliție, pompieri, jandarmi. Anul acesta, sunt 745 de locuri disponibile.

Concursul de admitere la Academia de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” în 2022 se organizează pe facultăţi:

Facultatea de Poliţie:

  • domeniul de licenţă ,,Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă şi învăţământ cu frecvenţă redusă
  • domeniul de licenţă ,,Drept”, specializarea „Drept”, cu durata de 4 ani (240 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă şi învăţământ la distanţă

Facultatea de Poliție pregătește ofițeri de poliție (poliție, poliție de frontieră), jandarmi, imigrări, penitenciare, informații și alte structuri din Sistemul Național de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională. S-a înființat în 2021, ca urmare a reorganizării Facultăților de Poliție, de Jandarmi, de Poliție de Frontieră și de Științe Juridice și Administrative. Are șase departamente: Ordine şi siguranţă publică, Poliție Judiciară, Drept public, Drept privat, Științe comportamentale și științe socio-umaniste, Educație fizică și pregătire militară. În cadrul facultății, sunt organizate și programe de masterat.

După înmatriculare, candidații încheie angajamente cu Ministerul Afacerilor Interne (MAI) prin care se obligă ca, după absolvirea Academiei, să își desfășoare 10 ani activitatea în structuri MAI.

Facultatea de Pompieri

Publicitate
  • domeniul de licenţă ,,Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii – Pompieri”, durata de 4 ani (240 de credite transferabile), învățământ cu frecvență

Facultatea de Pompieri este o instituție militară de învățământ superior care asigură formarea (licență) și perfecționarea (masterat) cadrelor cu studii superioare (ofițeri) pentru unitățile operative IGSU. Absolvenții primesc diplomă de ofițer/inginer.

Admitere Academia de Poliție 2022 – înscrieri și condiții de recrutare

Cererea-tip de înscriere se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se transmite, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității de recrutare, până la data de 8 iulie 2022, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică, precum și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare (Dispoziția DGMRU II/ 12526 din 22.06.2022).

Vezi model cerere înscriere Admitere Academia de Poliție 2022

Vezi model consimțământ cazier Admitere Academia de Poliție 2022

Vezi model consimțământ informat Admitere Academia de Poliție 2022

Recrutarea candidaţilor pentru participarea la concursul de admitere se realizează de către unităţile/ compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare (IPJ, ISU, IJJ, IPF – n.r.).

Admitere Academia de Poliție 2022 – dosarul de recrutare

În vederea constituirii dosarului de recrutare, candidații depun la unitățile de recrutare documentele solicitate până la data de 22 iulie 2022.

Candidații se înscriu la unitățile de recrutare, iar acestea centralizează și transmit documentele către Academie.

Se trimit doar dosarele/ documentele scanate ale candidaţilor declaraţi „Apt” din punct de vedere psihologic, respectiv ”pentru efort fizic în vederea participării la concursul de admitere la o instituție de învățământ MAI” (medical).

Prin excepție, dosarele candidaţilor recrutaţi de structurile de resurse umane din subordinea Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi Inspectoratul General al Jandarmeriei Române sunt centralizate la nivel de Inspectorat General, și ulterior trimise la Academie.

Unităţile de recrutare introduc și prelucrează datele cu caracter personal ale candidaţilor în sistemul informatic – e-Management Resurse Umane – Modul unic admitere şcoli – e-Admitere, conform cererii de înscriere, astfel încât datele prelucrate în sistemul informatic să corespundă cu datele din cererile de înscriere ale candidaților și cu datele transmise în tabelele nominale.

Dosarul de recrutare conține avizul psihologic. Adeverința medicală se completează de medicul de familie, iar consimțământul informat se completează și se semnează de candidat în mod lizibil și se depun la unitatea de recrutare. Adeverința medicală eliberată de medicul de familie se transmite de către compartimentul cu sarcini de recrutare medicului de unitate. După primirea documentului de la medicul de unitate, compartimentul cu sarcini de recrutare informează candidații declarați ”INAPT” cu privire la încetarea activităților de recrutare.

Actele necesare pentru înscriere la admitere Academia de Poliție 2022 sunt următoarele:

– cererea-tip de înscriere la concursul de admitere, înregistrată la Secretariatul unităţii cu atribuţii de recrutare

– documentele care atestă absolvirea studiilor liceale

– documentele care atestă absolvirea studiilor liceale pentru candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în promoţiile anterioare anului 2022

  • diploma de bacalaureat şi foaia matricolă a studiilor liceale sau adeverință (pentru promoţia absolventă în anul concursului), în copii certificate pentru conformitate cu originalul sau copii legalizate

– documentele care atestă absolvirea studiilor liceale pentru pentru candidaţii care au absolvit, cu diplomă de bacalaureat (sau echivalentă acesteia), studii liceale în afara României, în promoţiile anterioare anului 2022:

  • atestatul de recunoaştere a studiilor eliberat de către direcţia de specialitate din cadrul M.Ed. (copie certificată cu originalul de către funcţionarul competent/copie legalizată); diploma de bacalaureat sau echivalentă cu aceasta, în traducere legalizată; foaia matricolă din perioada studiilor liceale, în traducere legalizată.

În cazul candidaților cu premii la olimpiade/copii de polițiști sau personal militar, inclusiv:

  • adeverința medicală eliberată de medicul de familie și consimțământul informat, conform anexelor nr. 2 și 3 la OMAI nr. 105/2020;
  • copie după cartea de identitate (pentru cei care şi-au schimbat numele – copie după hotărârea judecătorească sau alte documente privind schimbarea numelui);
  • copie după certificatul de naştere;
  • copie după certificatul de căsătorie, pentru candidații care și-au schimbat numele în urma căsătoriei;
  • avizul psihologic sau nota compartimentului de resurse umane, în cazul în care rezultatele evaluării psihologice s-au comunicat pe bază de tabel nominal;
  • cazierul judiciar al candidatului/extrasul de pe cazierul judiciar, solicitat de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului;
  • o fotografie color 9/12 cm (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului, înscrise cu majuscule, precum și codul numeric personal al acestuia);
  • declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare;
  • documentele doveditoare obținerii distincțiilor (în funcție de caz).

La dosarul de recrutare se pot depune copii ale documentelor solicitate, certificate pentru conformitate și semnate atât de către persoana desemnată cât și de către candidat. Copiile certificate pentru conformitate cu originalul se realizează doar după originalul documentelor, nu și după copiile legalizate, care se depun în original.

Admitere Academia de Poliție 2022 – taxa de concurs

În vederea participării la concursul de admitere, candidaţii sunt obligaţi să achite o taxă de înscriere la concurs, în valoare de 450 lei.

Taxa de înscriere la concursul de admitere se achită în contul de venituri al Academiei de Poliție “Al.I.Cuza” (CF 4266472), deschis la Trezoreria Sector 1 București

  • cont IBAN: RO35TREZ70120F330500XXXX

după depunerea documentelor de înscriere și exclusiv on-line (respectiv virament bancar, transfer online etc.).

Taxa de înscriere la concurs se achită de către candidații declarați apt psihologic, în perioada 21 – 27 iulie 2022 (data operațiunii bancare).

Explicația pe documentul de plată a taxei de înscriere la concursul de admitere va include în mod obligatoriu următoarele informații:

  • CNP candidat
  • Codul unic de identificare atribuit candidatului

Candidații care nu au făcut dovada plății taxei de înscriere nu vor putea fi înscriși la concursul de admitere. În situații excepționale, generate de eventuale riscuri ce privesc decontările interbancare, operațiunile de plată se pot corecta până cel târziu la data de 3 august 2022 – data operațiunii bancare.

Admitere Academia de Poliție 2022 – Condiții legale și criterii specifice de recrutare

Învățământ cu frecvență

Recrutarea candidaților pentru admiterea la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” București se realizează în raport de domiciliul/reședința candidatului înscris/ă în cartea de identitate, potrivit organizării administrativ-teritoriale și specialității pentru care optează, conform ofertei educaționale.

Pentru a participa la concursurile de admitere la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” București forma de învățământ cu frecvență, candidații trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții legale și criterii specifice de recrutare:

  • a) să aibă cetățenia română și domiciliul în România;
  • b) să cunoască limba română, scris și vorbit;
  • c) să aibă capacitate deplină de exercițiu;
  • d) să fie apți din punct de vedere medical, fizic și psihologic;
  • e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniți sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
  • f) să fie absolvenți de liceu cu diplomă de bacalaureat;
  • g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de polițist;
  • h) să nu aibă antecedente penale, cu excepția situației când a intervenit reabilitarea;
  • i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni;
  • j) să nu fi fost destituiți dintr-o funcție publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • k) să nu fi desfășurat activități de poliție politică, astfel cum sunt definite prin lege.
  •  l) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentație, în ținuta de vară. Verificarea îndeplinirii acestui criteriu se realizează cu ocazia examinării medicale
  • m) să fi obținut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puțin 9,00, cu excepția candidaților care au absolvit instituții de învățământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
  • n) să nu fi fost exmatriculați pentru abateri disciplinare dintr-o instituție de învățământ;

CALENDAR Admitere Academia de Poliție 2022

  • până în 8 iulie: depunerea cererii-tip de înscriere
  • până în 13 iulie: evaluarea psihologică
  • până în 22 iulie: depunerea actelor la dosarul de recrutare
  • 21-27 iulie 2022: achitarea de către candidații declarați apt psihologic a taxei de înscriere la concurs, online (data operațiunii bancare).
  • 1 august 2022: transmiterea la Academia de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” de către unitățile de recrutare a tabelului nominal cu candidații care au depus dosar recrutare în volum complet, inclusiv copie cerere înscriere și documente
  • 4-10 august 2022: procesarea informațiilor și repartizarea computerizată a candidaților pe centre zonale de selecție, la nivelul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza”
  • 19 august: afișarea la sediul Academiei (inclusiv pe site-ul oficial al instituției) / la centrele zonale a listei candidaților la concursul de admitere și a sălilor unde se desfășoară proba de evaluare a performanței fizice
  • 22-28 august 2022: susținerea probei de evaluare a performanței fizice
  • 29 august 2022: afişarea listei candidaţilor pentru susţinerea probelor scrise şi repartiţia acestora pe serii de concurs
  • 30-31 august 2022: susţinerea probelor scrise
  • 1 septembrie 2022: afişarea rezultatelor provizorii la probele scrise
  • 1-2 septembrie 2022: depunerea contestaţiilor la probele scrise – online la Academiade Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza”
  • 3-4 septembrie 2022: soluţionarea contestaţiilor la probele scrise (la sediul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza”) și afișarea ierarhizării provizorii a candidaților după probele scrise
  • 6-29 septembrie 2022: examinarea medicală, inclusiv soluționarea contestațiilor. Candidații cuprinși în listele provizorii în categoria celor care au promovat proba scrisă după soluționarea contestațiilor se vor prezenta la unitățile de recrutare în vederea întocmirii fișei medicale.
  • 30 septembrie: afișarea rezultatelor definitive ale candidaților declarați ”ADMIS” 1 octombrie 2022: prezentarea candidaţilor declaraţi ”admis” în vederea înmatriculării

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Titularizare 2025. Pe 4 iulie vor fi afișate rezultatele la probele practice/orale și la inspecțiile speciale la clasă

Publicat

Publicitate

Pe data de 4 iulie vor fi afișate rezultatele la probele practice/orale și la inspecțiile speciale la clasă, conform calendarului oficial pentru Titularizare 2025. În perioada 30 mai – 27 iunie au loc probele practice/orale și inspecțiile speciale la clasă, precum şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe.

Titularizarea este examenul de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului. Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție, precizează site-ul edupedu.ro.

Potrivit metodologiei-cadru de mobilitate, concursul național de titularizare constă în probă practică sau inspecție specială la clasă în profilul postului didactic solicitat și probă scrisă, potrivit programelor specifice pentru concurs, aprobate prin ordin al ministrului educației.

Art. 64 – (4) Inspecţia specială la clasă în profilul postului se desfăşoară pe durata unei ore de curs şi se evaluează prin note de la 10 la 1, conform anexei nr. 5. Rezultatele la această probă se aduc la cunoştinţă candidaţilor în ziua susţinerii probei. Proba se înregistrează audio.

(5) Probele practice de profil, pentru posturile care sunt condiţionate pentru ocupare de proba practică, se desfăşoară conform anexelor nr. 4 şi 6-12 şi se evaluează prin note de la 10 la 1. Rezultatele la aceste probe se aduc la cunoştinţă candidaţilor în ziua susţinerii probelor.

Nota obţinută la proba practică în profilul postului sau la inspecţia specială la clasă în profilul postului are o pondere de 25% în media de repartizare.”

Publicitate

Conform metodologiei, candidaţii care nu obţin la inspecţia specială la clasă sau la proba practică minimum nota 5 (cinci) nu pot participa la proba scrisă. Candidaţii care nu obţin la inspecţia specială la clasă în profilul postului sau la proba practică în profilul postului minimum nota 7 (şapte) nu pot ocupa posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată.

Calendarul pentru Titularizare 2025

9) Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

a) înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ şi transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare; Până la 29 aprilie 2025

b) aprobarea în consiliul de administraţie al ISJ/ISMB a listei posturilor didactice/catedrelor vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată, publicate în vederea ocupării prin concurs; Termen: 29 aprilie 2025

c) verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs; Termen: 30 aprilie 2025

d) înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2025; Perioada: 5-16 mai 2025;

Perioada: 5-12 mai 2025 în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online

e) verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului; Perioada: 6-20 mai 2025

Perioada: 13-16 mai 2025 în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online

f) validarea fişelor de înscriere ale candidaţilor:

• (i) validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs; Perioada: 6-21 mai 2025;

• (ii) în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online:

o 1. afişarea pe pagina web a inspectoratelor şcolare a datelor de înscriere ale candidaţilor; Termen: 16 mai 2025

o 2. transmiterea de către candidaţi, inclusiv de către absolvenții promoției 2025, la inspectoratul şcolar/centrul de înscriere la concurs, a declarațiilor privind veridicitatea datelor de înscriere sau a cererilor de corectare a datelor de înscriere, după caz, conform procedurilor stabilite la nivelul ISJ/ISMB. Perioada: 16-21 mai 2025;

• (i) validarea înscrierii pentru absolvenții promoției 2025/absolvenţii 2025 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic/candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, în anul şcolar 2025-2026. Perioada: 8-10 iulie 2025;

Notă: (1) În perioada 5-16 mai 2025, respectiv în perioada 5-12 mai 2025 în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online, pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2025.

(2) În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2025 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 15 iulie 2025, până la ora 8.00. Absolvenţii promoţiei 2025 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

g) afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a:

• (i) listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă;

• (ii) listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice;

• (iii) listei unităţilor de învăţământ în care se organizează probele scrise (centrelor de concurs pentru proba scrisă); (iv) comunicarea centrelor de concurs direcţiei de resort din cadrul Ministerul Educaţiei; Termen: 23 mai 2025

Notă: În perioada 23 mai-27 iunie 2025, candidaţii pot solicita, dacă este cazul, inspectoratelor şcolare/centrelor de înscriere la concurs corectarea datelor de înscriere la concurs.

h) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe. Perioada: 30 mai-27 iunie 2025

Notă: (1) În perioada 30 mai-27 iunie 2025 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2025.

(2) Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada 30 mai – 13 iunie 2025.

i) afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă; Termen: 4 iulie 2025

j) afişarea datelor de înscriere reactualizate ale candidaţilor; Termen: 11 iulie 2025

k) desfășurarea probei scrise; Termen: 15 iulie 2025

l) comunicarea rezultatelor iniţiale; Termen: 22 iulie 2025

m) înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora comisiilor de soluţionare a contestaţiilor; Perioada: 22-23 iulie 2025

n) soluţionarea contestațiilor; Perioada: 24-29 iulie 2025

o) comunicarea rezultatelor finale; Termen: 30 iulie 2025

p) repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. a) din Metodologie; Perioada: 31 iulie-1 august 2025

Citeste mai mult

Eveniment

„Tabăra, un alt mod prin care Biserica iese în întâmpinarea copiilor”. Părintele Adrian Tarniţă, originar din Botoșani face bucuria copiilor

Publicat

Publicitate

Pentru unii copii, vara înseamnă doar o pauză mai lungă de la şcoală, petrecută în locul de unde nu au plecat vreodată, presărată cu aceleaşi activităţi de care nu sunt străini nici pe parcursul celorlalte zile ale vieţii lor: treburi casnice, responsabilităţi şi chiar greutăţi apăsătoare. Pentru aceşti copii, oameni cu suflet mare, care donează timp sau bani, transformă grijile şi singurătatea într-o lume guvernată de jocuri, voie bună şi încredere. Iniţiativele din Arhiepiscopia Iaşilor, precum „Tabăra din pridvorul satului” sau altele derulate la nivelul parohiilor de preoţi inimoşi, sunt mai mult decât tabere de recreere, sunt bucurie, educaţie şi credinţă, scrie ziarullumina.ro.

Cu ani în urmă, pe când terminase clasele primare, un copil pe cât de timid din judeţul Botoşani, pe atât de curios şi dornic să afle ce taine ascunde lumea dincolo de satul lui, primea o veste de la directorul şcolii care avea să-l marcheze profund: „Adrian, cinci copii, cei mai buni din şcoală, vor merge în tabără la Năvodari, iar tu eşti unul dintre ei”.

Adrian avea să fie copleşit de emoţia acestei întâmplări neaşteptate, a visului ce prindea contur şi devenea realitate. Aceeaşi emoţie o retrăieşte şi acum, la aproape 30 de ani distanţă, prin ochii fiecărui copil căruia i-a spus că, la sfârşitul lunii iunie, va merge în tabără la munte. O sută de copii vor avea parte de o săptămână în care, lipsiţi de alte apăsări, se vor bucura de copilărie: drumeţii, piscină, activităţi în aer liber, tiroliană, ateliere şi rugăciune.

„Părinţii mei nu aveau posibilităţi financiare să ne trimită în tabere, iar amintirea primei mele vacanţe la mare, pe când aveam 10 ani, a rămas vie. La fel ca aceşti copii, altceva în afară de biserică, şcoală şi tăpşanul de la marginea satului unde jucam fotbal nu văzusem. Pentru ei, şi cred că pentru mulţi alţi copii de prin satele României, vacanţă înseamnă că nu mai merg la şcoală, dar rămân în sat şi au grijă de animale, merg la treburile câmpului, îngrijesc prin gospodărie şi poate că seara joacă fotbal pe toloacă. Şi … cam atât. Vreau să trăiască şi ei din plin emoţia pe care am trăit-o eu, să simtă acea bucurie fără margini, să simtă pur şi simplu că cinci zile sunt doar copii, să nu se gândească la lipsuri, la neajunsuri sau neînţelegeri. Această tabără poate fi unica evadare a copiilor din lumea satului lor”, ne-a mărturisit părintele Adrian Tarniţă, parohul bisericii din satul ieşean Crucea (Lungani).

Proiecte de suflet

Oamenii de bine, adevăraţi îngeri tăcuţi, i-au înlesnit părintelui Adrian misiunea de a le oferi copiilor clipe de neuitat, care să contribuie la creşterea încrederii şi a speranţei.

Publicitate

„Vreau să creadă şi ei, aşa cum am crezut şi eu, că fiecare îşi poate depăşi condiţia dacă vrea şi dacă este ajutat de oameni care, din preaplinul sau prea puţinul lor, donează pentru ei. Şi, Slavă Domnului, sunt mulţi oameni care le întind acestor copii o mână de ajutor şi cărora le mulţumim încă o dată”, a subliniat pr. Tarniţă.

La Crucea, copiii vor avea parte şi de trei zile pline de veselie în curtea bisericii, datorită voluntarilor din cadrul „Taberei din pridvorul satului”, un proiect deosebit care anul acesta va ajunge la un număr de 13.000 de beneficiari din judeţele Iaşi, Botoşani şi Neamţ.

„Tabăra din pridvorul satului” şi „Tabăra din tinda bisericii” sunt iniţiative susţinute şi derulate de Departamentul tabere din cadrul Sectorului de misiune, statistică şi prognoză pastorală al Arhiepiscopiei Iaşilor, în 120 de localităţi. Acolo, timp de trei zile, „Biserica se face, la propriu, casă pentru copiii comunității”, după cum ne-a spus pr. Mihail Siminciuc: „«Tabăra din pridvorul satului» este un proiect de suflet care își propune să aducă bucurie şi educație, dar și un sentiment de comuniune în mijlocul copiilor de la sat. Este un mod prin care Biserica iese în întâmpinarea copiilor, oferindu-le un spațiu sigur, cald și formativ, un loc unde pot să crească frumos, alături de ceilalți copii, de voluntari și de preotul din sat”.

300 de voluntari implicaţi

Potrivit părintelui Mihail Siminciuc, coordonatorul proiectului „Tabăra din pridvorul satului”, în această vară, nu mai puţin de 300 de voluntari se vor afla în mijlocul copiilor de la sate şi le vor acorda atenţia pe care fiecare o merită.

„Pentru copiii din mediul rural, vacanța de vară poate însemna singurătate, lipsă de activitate și uneori chiar de grijă. Tabăra vine să răspundă acestor nevoi prin joc, rugăciune, ateliere creative, învățare prin joacă, prin atenția și dragostea oferite de voluntari și de preoții implicați. Un aspect esențial al acestui proiect este colaborarea frumoasă dintre preoți și voluntari – tineri, studenți, profesori, oameni cu inimi largi. În pridvorul bisericii, nu mai contează vârsta sau titlul, ci dăruirea”, a subliniat părintele Siminciuc. Şi, astfel, preotul paroh își deschide satul, biserica și inima, „devenind povestitor, părinte, prieten, chiar animator”, iar voluntarii aduc cu ei energia, creativitatea și bucuria jocului, împreună transformându-se într-o echipă „care poate face minuni, care în doar câteva zile pot schimba fața unei comunități”.

În acelaşi timp, această conlucrare arată că „Biserica este vie și că poate fi un spațiu de încredere și coeziune între generații”. „Am văzut copii care s-au apropiat de biserică după tabără, părinți care au venit din nou la slujbe, tineri care au înțeles că pot dărui timp și iubire cu folos. Tabăra nu e doar o amintire frumoasă de vară, ci o investiție în oameni, în sat, în viitor”, a subliniat părintele coordonator.

Prima tabără, prima întâlnire cu Biserica

Pentru mulți dintre participanţi, „Tabăra din pridvorul satului” nu este doar prima tabără la care participă, ci şi prima întâlnire cu Biserica sau locul unde îl redescoperă, în rugăciune, pe Dumnezeu, regăsesc încrederea în oameni. Fie că învață o rugăciune, pictează icoane, joacă șotron în curtea bisericii, se implică în activităţi, ateliere, fac totul împreună, ca într-o familie. De fapt, ajung să simtă că aparţin unei familii unde sunt ascultaţi, apreciaţi şi încurajaţi, în familia extinsă a Bisericii.

„Și pentru comunitate e un semnal că «uite că se poate!», că biserica nu e doar locul unde mergi când ai o problemă, ci poate fi un centru viu, cald, care adună, care inspiră, care zidește. Avem exemple de sate în care, după o tabără, s-au născut inițiative locale – cluburi de lectură, seri de rugăciune pentru tineri, sau implicare mai mare a părinților. Tabăra e doar scânteia, iar de multe ori scânteia aprinde un foc. Ne dorim ca aceste tabere să devină o tradiție vie în fiecare parohie. Nu e nevoie de mult: doar de o biserică deschisă, o mână de oameni dornici să slujească și un pic de curaj. Restul îl face Dumnezeu, prin noi toți”, concluzionează pr. Mihail.

Tabăra „Marea Vieţii”

Anul acesta, organizatorii „Taberei din pridvorul satului” îşi propun să dăruiască cărţi de poveşti în fiecare loc unde vor poposi vara aceasta. Astfel, cine doreşte să ofere „cărți deja citite” sau „cărţi noi” se pot alătura poveştii apelând numărul de telefon 0758.559.420 – Ioana Vlad.

Anul acesta, costul unei tabere pentru un copil este 10 euro, iar oamenii inimoşi pot oferi acest mic dar prin transfer bancar, datele de contact regăsindu-se pe pagina de Facebook a proiectului.

Un alt proiect deosebit din Arhiepiscopia Iaşilor este cel derulat de ani buni de părintele Dan Damaschin, „Marea Vieții”, prin care, anul acesta, 1.500 de copii cu rezultate foarte bune la învățătură vor petrece timp de o săptămână în „Tabăra Marea Vieții”.

„Începem în 23 iunie și continuăm până în 29 august, iar în 30-31 august încheiem cu Festivalul INIMO. Așadar, urmează 10 săptămâni de tabere, bucurii și fapte bune! Cu 120 de lei pe zi, anul acesta, dăruim o mare de fericire!”, a transmis părintele Damaschin.

Detalii despre conturile unde se pot face donaţii pentru a oferi copiilor sărmani o vacanţă de vis la mare se regăsesc pe paginile de Facebook a Asociaţiei „Glasul Vieţii” şi a părintelui Dan Damaschin.

Citeste mai mult

Eveniment

Amenzi de până la 25.000 de lei pentru comercianții care nu înlocuiesc produsele în termen de 30 de zile. Legea a trecut de Senat

Publicat

Publicitate

Comercianții care nu vor înlocui produsele vândute ce prezintă neconformități, în termenul prevăzut de lege, vor primi amenzi de până la 25.000 de lei, potrivit unei legi care a trecut de Senat, precizează site-ul alba24.ro.

O propunere legislativă pentru modificarea art. 18 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri a fost votată la Senat.

Proiectul a fost depus acum trei luni, însă a trecut miercuri de Senat. Potrivit inițiatorilor, un grup de parlamentari de la PNL, Ordonanţa de urgenţă nr. 140/2021 a fost adoptată pentru a stabili cadrul legal cu privire la contractele de vânzare încheiate între vânzător şi consumator, în special norme privind conformitatea bunurilor, măsurile corective în caz de neconformitate, modalităţile de punere în aplicare a respectivelor măsuri corective, precum şi garanţiile comerciale în scopul asigurării unui nivel ridicat de protecţie a consumatorilor şi a bunei funcţionări a pieţei interne.

„Din păcate, legiuitorul a instituit o nouă obligaţie în sarcina vânzătorului – înlocuirea bunului neconform – însă nu a dispus şi sancţiunile aplicabile pentru abaterile de la prevederile art. 11 alin. (7), respectiv refuzul vânzătorului de a înlocui bunul neconform, în termenul stipulat de lege.

Absenţa sancțiunii determină în practică multiple refuzuri nejustificate din partea comercianţilor, chiar dacă, în termenul de 30 de zile, consumatorul solicită înlocuirea bunurilor neconforme”, au explicat inițiatorii, în expunerea de motive.

Potrivit parlamentarilor, proiectul propune modificarea art. 18 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă nr. 140/2021 şi includerea în categoria contravenţiilor sancţionate cu amendă de la 5.000 lei la 25.000 lei a nerespectării prevederilor art. 11 alin. (7).

Publicitate

Prin Legea nr. 205/2023 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvemului nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri, Parlamentul României a completat articolul 11 „Măsurile corective în caz de neconformitate” cu umătoarea prevedere: „(7) Consumatorii beneficiază de înlocuirea bunurilor în cazul în care neconformitatea acestora este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăşi 30 de zile calendaristice.”

Astfel, vânzătorii care refuză să înlocuiască bunurile neconforme, în termenul stipulat de lege, riscă amenzi între 5.000 și 25.000 de lei.

Citeste mai mult

Eveniment

Rata şomajului înregistrat în evidentele AJOFM Botoşani în luna mai 2025

Publicat

Publicitate

La sfârşitul lunii mai 2025, în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Botoşani (AJOFM Botoșani), erau înregistraţi 4.160 şomeri (din care 1.825 femei), rata şomajului fiind de 3,78% în scădere uşoară faţă de luna aprilie cu 0,22 pp.

Din totalul de 4.160 persoane înregistrate în evidenţele AJOFM Botoşani, 758 erau beneficiari de indemnizaţie de şomaj, iar 3.402 erau şomeri neindemnizaţi. în ceea ce priveşte mediul de rezidenţă 3.042 şomeri provin din mediul rural şi 1.118 sunt din mediul urban.

Grupa de vârstă Stoc la sfârşitul lunii

Total 4.160

< 25 ani 174

între 25-29 148

Publicitate

între 30-39 593

între 40-49 1.097

între 50-55 990

peste 55 de ani 1.158

Şomerii cu nivel de Instruire gimnazial au ponderea cea mai mare în totalul şomerilor înregistraţi în evidentele AJOFM Botoşani 45,79%, şomeri cu studii primare şi fără studii cu categorie 21,37% din totalul şomerilor înregistraţi, cei cu învăţământul liceal 12,68%, cei 12,88% cu studii profesionale, studii superioare sunt 2,40 % iar cei cu învăţământ postliceal 0,75% .

Structura şomerilor înregistraţi pe nivel de ocupabilitate, stabilitate prin profilare, se prezintă astfel: 270 persoane foarte greu ocupa bile, 2.830 greu ocupabile,1.034 mediu ocupa bile, iar 26 sunt persoane uşor ocupabile. încadrarea într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţilor de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţe.

Mai multe informații aici: www.anofm.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending