Connect with us

Eveniment

ADMITERE Academia de Poliție 2022: 745 de locuri scoase la concurs. Înscrieri, acte necesare

Publicat

Publicitate

Admitere la Academia de Poliție 2022: pentru sesiunea de admitere din acest an, au fost scoase la concurs 745 de locuri. Înscrierile se fac până pe 8 iulie, informează alba24.ro.

În acest an, se vor da note și la proba de evaluare a performanței fizice. Media finală de admitere va fi calculată în pondere de 50% nota la proba sportivă și 50% nota la proba scrisă.

Se pot înscrie candidați cu cetățenie română, în vârstă de cel puțin 18 ani, care au diplomă de Bacalaureat și îndeplinesc anumite condiții. Printre acestea, trebuie să fie apți din punct de vedere medical și psihologic.

Admiterea la Academia de Poliție 2022 – locuri pe facultăți și specializări

745 locuri din care 645 la buget și 100 cu taxă, 12 locuri pentru candidați romi, 9 locuri pentru candidați maghiari, 7 locuri alte minorități

FACULTATEA DE POLIŢIE

Publicitate

Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică – Ordine şi  siguranţă publică

  • poliție – IF – 3 ani: 250 locuri din care 228 IGPR, 4 DEPABD, 15 DGPI, 3 SIE (7 locuri pentru candidați romi, 5 locuri pentru maghiari, 3 locuri pentru alte minorități)
  • poliție de frontieră: 70 locuri din care 50 IGPF, 10 IGI, 5 DGP, 5 DGPI (2 locuri pentru candidați romi, 2 locuri pentru maghiari, 2 locuri pentru alte minorități)
  • jandarmi: 70 locuri din care 62 IGJR, 5 SPP, 3 SIE (2 locuri pentru candidați romi, 2 locuri pentru maghiari, 2 locuri pentru alte minorități)
  • poliție penitenciară: 40 locuri (40 ANP)
  • poliție, poliție de frontieră, jandarmi – fără frecvență – 3 ani: 50 locuri, din care 36 IGPR, 7 IGPF, 7 IGJR (agenți, subofițeri, maiștri militari MAI)

Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică – Drept

  • poliție, poliție de frontieră, jandarmi – 4 ani : 105 locuri din care 30 IGPR, 15 IGPF, 7 IGI, 1 DGCTI, 15 DGA, 1 DGAESRI, 1 DGL, 2 DEPABD, 2 DRPCIV, 1 ORPDP, 1 DSU, 10 IGJR, 8 IGSU, 5 SPP, 6 SIE plus 10 locuri MApN
  • poliție, poliție de frontieră, jandarmi – ID – 4 ani: 100 locuri cu taxă (personal MAI)

FACULTATEA DE POMPIERI

Ingineria instalaţiilor – Instalaţii pentru construcţii – pompieri – IF – 4 ani

  • 38 locuri (IGSU); 1 loc candidați romi
  • 2 locuri – Republica Moldova
  • 10 locuri – burse studenți palestinieni

Anul trecut erau 755 de locuri și concurență de 5 pe un loc. Cei interesați să dea admitere la academie pot afla detalii de la inspectoratele județene de poliție, jandarmi și ISU (pompieri), cele care se ocupă de recrutare.

După evaluarea psihologică, în cadrul admiterii, candidații vor susține proba sportivă și cea scrisă (test-grilă la română, istorie și limbă modernă pentru Facultatea de Poliție, respectiv Algebră şi Elemente de analiză matematică şi Fizică pentru Facultatea de Pompieri). La final va fi examinarea medicală, însă la înscrieri candidatul trebuie să aibă aviz medical că este apt pentru efort fizic.

Notarea la proba sportivă se face de la 5 la 10 și acordarea calificativului ,,promovat”, respectiv prin acordarea calificativului ”nepromovat”, în situația depășirii timpului final. Candidații au de parcurs un traseu cu 12 obstacole, în cel mult trei minute și 20 de secunde. Pentru nota 10 însă, traseul trebuie parcurs în cel mult 2 minute și 5 secunde.

Concursul de admitere la Academia de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” în 2022 se organizează pe facultăţi:

Facultatea de Poliţie:

  • domeniul de licenţă ,,Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă şi învăţământ cu frecvenţă redusă
  • domeniul de licenţă ,,Drept”, specializarea „Drept”, cu durata de 4 ani (240 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă şi învăţământ la distanţă

Facultatea de Poliție pregătește ofițeri de poliție (poliție, poliție de frontieră), jandarmi, imigrări, penitenciare, informații și alte structuri din Sistemul Național de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională. S-a înființat în 2021, ca urmare a reorganizării Facultăților de Poliție, de Jandarmi, de Poliție de Frontieră și de Științe Juridice și Administrative. Are șase departamente: Ordine şi siguranţă publică, Poliție Judiciară, Drept public, Drept privat, Științe comportamentale și științe socio-umaniste, Educație fizică și pregătire militară. În cadrul facultății, sunt organizate și programe de masterat.

După înmatriculare, candidații încheie angajamente cu Ministerul Afacerilor Interne (MAI) prin care se obligă ca, după absolvirea Academiei, să își desfășoare 10 ani activitatea în structuri MAI.

Facultatea de Pompieri

  • domeniul de licenţă ,,Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii – Pompieri”, durata de 4 ani (240 de credite transferabile), învățământ cu frecvență

Facultatea de Pompieri este o instituție militară de învățământ superior care asigură formarea (licență) și perfecționarea (masterat) cadrelor cu studii superioare (ofițeri) pentru unitățile operative IGSU. Absolvenții primesc diplomă de ofițer/inginer.

Etapele concursului de admitere

  • Etapa I: Susținerea probei eliminatorii de evaluare a performanței fizice
  • Etapa a II-a: Proba de evaluare a cunoştinţelor
  • Etapa a III-a: Examinarea medicală

Probele de concurs din cadrul etapelor I și II se susțin în centrele zonale de selecție potrivit repartiției și planificării corespunzătoare.

CALENDAR Admitere Academia de Poliție 2022

  • până în 8 iulie: depunerea cererii-tip de înscriere
  • până în 13 iulie: evaluarea psihologică
  • până în 22 iulie: depunerea actelor la dosarul de recrutare
  • 21-27 iulie 2022: achitarea de către candidații declarați apt psihologic a taxei de înscriere la concurs, online (data operațiunii bancare).
  • 1 august 2022: transmiterea la Academia de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” de către unitățile de recrutare a tabelului nominal cu candidații care au depus dosar recrutare în volum complet, inclusiv copie cerere înscriere și documente
  • 4-10 august 2022: procesarea informațiilor și repartizarea computerizată a candidaților pe centre zonale de selecție, la nivelul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza”
  • 19 august: afișarea la sediul Academiei (inclusiv pe site-ul oficial al instituției) / la centrele zonale a listei candidaților la concursul de admitere și a sălilor unde se desfășoară proba de evaluare a performanței fizice
  • 22-28 august 2022: susținerea probei de evaluare a performanței fizice
  • 29 august 2022: afişarea listei candidaţilor pentru susţinerea probelor scrise şi repartiţia acestora pe serii de concurs
  • 30-31 august 2022: susţinerea probelor scrise
  • 1 septembrie 2022: afişarea rezultatelor provizorii la probele scrise
  • 1-2 septembrie 2022: depunerea contestaţiilor la probele scrise – online la Academiade Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza”
  • 3-4 septembrie 2022: soluţionarea contestaţiilor la probele scrise (la sediul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza”) și afișarea ierarhizării provizorii a candidaților după probele scrise
  • 6-29 septembrie 2022: examinarea medicală, inclusiv soluționarea contestațiilor. Candidații cuprinși în listele provizorii în categoria celor care au promovat proba scrisă după soluționarea contestațiilor se vor prezenta la unitățile de recrutare în vederea întocmirii fișei medicale.
  • 30 septembrie: afișarea rezultatelor definitive ale candidaților declarați ”ADMIS” 1 octombrie 2022: prezentarea candidaţilor declaraţi ”admis” în vederea înmatriculării

Admitere Academia de Poliție 2022 – înscrieri și condiții de recrutare

Cererea-tip de înscriere se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se transmite, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității de recrutare, până la data de 8 iulie 2022, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică, precum și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare (Dispoziția DGMRU II/ 12526 din 22.06.2022).

Vezi model cerere înscriere Admitere Academia de Poliție 2022

Vezi model consimțământ cazier Admitere Academia de Poliție 2022

Vezi model consimțământ informat Admitere Academia de Poliție 2022

Recrutarea candidaţilor pentru participarea la concursul de admitere se realizează de către unităţile/ compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare (IPJ, ISU, IJJ, IPF – n.r.).

Pentru specialitatea „Penitenciare” (beneficiar – Ministerul Justiţiei), recrutarea candidaţilor se realizează de structurile de resurse umane ale unităţilor penitenciare din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

La primirea cererii-tip de înscriere, persoana cu sarcini de recrutare atribuie candidaților codul unic de identificare, precum și centrul zonal la care este arondat, o scanează și o comunică, la adresa de e-mail indicată, candidaților, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data înregistrării acesteia. Dovada comunicării se anexează la cerere. În cazul primirii și a consimțământului, se procedează la solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar, în termen de valabilitate, depus de către candidat.

Unitățile de recrutare au obligația de a posta pe site-ul oficial adresa de e-mail la care se transmit cererile-tip de înscriere.

La învățământ cu frecvență se pot înscrie:

  • absolvenţii de liceu cu diplomă de bacalaureat sau echivalentă
  • absolvenţii studiilor efectuate în străinătate şi recunoscute de către direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educației

La forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, programul de studii universitare de licenţă „Ordine şi siguranţă publică” al Facultăţii de Poliţie, pot participa:

  •  agenţii/ subofiţerii/ maiştrii militari din M.A.I.

Pentru specializările „Drept”, „Ordine şi siguranţă publică” şi „Instalaţii pentru construcţii – Pompieri” candidaţii pot participa la concursul de admitere la o singură specializare/program de studii universitare de licență din cadrul unei singure facultăți.

Se pot înscrie fără a fi obligatorie susținerea probelor scrise, pe locurile finanțate de stat, dacă sunt declarați ”apt”/”promovat” – au îndeplinit baremul minimal de promovare la proba sportivă și examinarea medicală:

  • candidaţii care au obţinut distincţii (premiile I, II, III, menţiune) la olimpiadele şcolare naționale/internaționale recunoscute de Ministerul Educaţiei la disciplinele din cadrul probelor de evaluare a cunoștințelor pentru facultățile la care se înscriu,
  • copiii polițiștilor/personalului militar rănit sau decedat într-un accident de muncă ori decedat ca urmare a participării la acțiuni militare, misiuni și operații sau copiii militarilor invalizi și a civililor invalizi care, potrivit legii, au participat la acțiuni militare, misiuni și operații pe teritoriul sau în afara teritoriului Statului Român

Admitere Academia de Poliție 2022 – dosarul de recrutare

În vederea constituirii dosarului de recrutare, candidații depun la unitățile de recrutare documentele solicitate până la data de 22 iulie 2022.

Candidații se înscriu la unitățile de recrutare, iar acestea centralizează și transmit documentele către Academie.

Se trimit doar dosarele/ documentele scanate ale candidaţilor declaraţi „Apt” din punct de vedere psihologic, respectiv ”pentru efort fizic în vederea participării la concursul de admitere la o instituție de învățământ MAI” (medical).

Prin excepție, dosarele candidaţilor recrutaţi de structurile de resurse umane din subordinea Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi Inspectoratul General al Jandarmeriei Române sunt centralizate la nivel de Inspectorat General, și ulterior trimise la Academie.

Unităţile de recrutare introduc și prelucrează datele cu caracter personal ale candidaţilor în sistemul informatic – e-Management Resurse Umane – Modul unic admitere şcoli – e-Admitere, conform cererii de înscriere, astfel încât datele prelucrate în sistemul informatic să corespundă cu datele din cererile de înscriere ale candidaților și cu datele transmise în tabelele nominale.

Dosarul de recrutare conține avizul psihologic. Adeverința medicală se completează de medicul de familie, iar consimțământul informat se completează și se semnează de candidat în mod lizibil și se depun la unitatea de recrutare. Adeverința medicală eliberată de medicul de familie se transmite de către compartimentul cu sarcini de recrutare medicului de unitate. După primirea documentului de la medicul de unitate, compartimentul cu sarcini de recrutare informează candidații declarați ”INAPT” cu privire la încetarea activităților de recrutare.

Actele necesare pentru înscriere la admitere Academia de Poliție 2022 sunt următoarele:

– cererea-tip de înscriere la concursul de admitere, înregistrată la Secretariatul unităţii cu atribuţii de recrutare

– documentele care atestă absolvirea studiilor liceale

– documentele care atestă absolvirea studiilor liceale pentru candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în promoţiile anterioare anului 2022

  • diploma de bacalaureat şi foaia matricolă a studiilor liceale sau adeverință (pentru promoţia absolventă în anul concursului), în copii certificate pentru conformitate cu originalul sau copii legalizate

– documentele care atestă absolvirea studiilor liceale pentru pentru candidaţii care au absolvit, cu diplomă de bacalaureat (sau echivalentă acesteia), studii liceale în afara României, în promoţiile anterioare anului 2022:

  • atestatul de recunoaştere a studiilor eliberat de către direcţia de specialitate din cadrul M.Ed. (copie certificată cu originalul de către funcţionarul competent/copie legalizată); diploma de bacalaureat sau echivalentă cu aceasta, în traducere legalizată; foaia matricolă din perioada studiilor liceale, în traducere legalizată.

În cazul candidaților cu premii la olimpiade/copii de polițiști sau personal militar, inclusiv:

  • adeverința medicală eliberată de medicul de familie și consimțământul informat, conform anexelor nr. 2 și 3 la OMAI nr. 105/2020;
  • copie după cartea de identitate (pentru cei care şi-au schimbat numele – copie după hotărârea judecătorească sau alte documente privind schimbarea numelui);
  • copie după certificatul de naştere;
  • copie după certificatul de căsătorie, pentru candidații care și-au schimbat numele în urma căsătoriei;
  • avizul psihologic sau nota compartimentului de resurse umane, în cazul în care rezultatele evaluării psihologice s-au comunicat pe bază de tabel nominal;
  • cazierul judiciar al candidatului/extrasul de pe cazierul judiciar, solicitat de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului;
  • o fotografie color 9/12 cm (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului, înscrise cu majuscule, precum și codul numeric personal al acestuia);
  • declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare;
  • documentele doveditoare obținerii distincțiilor (în funcție de caz).

La dosarul de recrutare se pot depune copii ale documentelor solicitate, certificate pentru conformitate și semnate atât de către persoana desemnată cât și de către candidat. Copiile certificate pentru conformitate cu originalul se realizează doar după originalul documentelor, nu și după copiile legalizate, care se depun în original.

În cazul candidaţilor înscriși pe locuri distincte (rromi, maghiari, alte minorităţi naţionale etc.) sau în situația absolvenților cu diplomă de bacalaureat proveniți din sistemul de protecție socială, dosarul de recrutare va conține, suplimentar, şi documentele, în original, care atestă îndeplinirea condiţiilor de participare pe aceste locuri.

Unităţile de recrutare trimit la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” – Serviciul Management Resurse Umane, în termen de 2 zile de la data primirii rezultatelor la testarea psihologică, în format electronic.

  • tabelul nominal cuprinzând candidații care au depus dosarul de recrutare în volum complet
  • copie în format scanat (pe email) a cererii de înscriere a diplomei de bacalaureat/ adeverință eliberată de liceu (în cazul în care nu i s-a eliberat candidatului diploma de bacalaureat, în care se menționeză media generală de la bacalaureat)
  • copie în format scanat (pe email) a foii matricole a studiilor liceale
  • copii în format scanat (pe email) ale documentelor justificative pentru scutire de la plata taxei de înscriere (dacă este cazul).

Opţiunea candidatului, consemnată în Cererea-tip de înscriere la concurs şi transmisă Academiei de către unitatea care a efectuat recrutarea, în tabelul nominal cu datele candidaţilor recrutaţi, nu poate fi modificată

Admitere Academia de Poliție 2022 – taxa de concurs

În vederea participării la concursul de admitere, candidaţii sunt obligaţi să achite o taxă de înscriere la concurs, în valoare de 450 lei.

Taxa de înscriere la concursul de admitere se achită în contul de venituri al Academiei de Poliție “Al.I.Cuza” (CF 4266472), deschis la Trezoreria Sector 1 București

  • cont IBAN: RO35TREZ70120F330500XXXX

după depunerea documentelor de înscriere și exclusiv on-line (respectiv virament bancar, transfer online etc.).

Taxa de înscriere la concurs se achită de către candidații declarați apt psihologic, în perioada 21 – 27 iulie 2022 (data operațiunii bancare).

Explicația pe documentul de plată a taxei de înscriere la concursul de admitere va include în mod obligatoriu următoarele informații:

  • CNP candidat
  • Codul unic de identificare atribuit candidatului

Candidații care nu au făcut dovada plății taxei de înscriere nu vor putea fi înscriși la concursul de admitere. În situații excepționale, generate de eventuale riscuri ce privesc decontările interbancare, operațiunile de plată se pot corecta până cel târziu la data de 3 august 2022 – data operațiunii bancare.

Sunt scutiţi de plata taxei candidaţii aflaţi într-una din situaţiile enumerate mai jos:

  • orfanii de unul sau de ambii părinţi
  • cei care provin din casele de copii sau din plasament familial
  • copiii personalului didactic sau didactic auxiliar, în activitate sau pensionaţi
  • copiii personalului M.A.I., în activitate/ pensionat/ decedat
  • copiii personalului M.Ap.N., în activitate/ pensionat decedat (numai pentru candidaţii recrutați și selecționați de către M.Ap.N.)
  • cei care sunt absolvenți ai colegiilor militare din rețeaua M.Ap.N (numai pentru candidaţii recrutați și selecționați de către M.Ap.N.)
  • copiii funcţionarilor publici cu statut special din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în activitate, pensionaţi sau decedaţi (numai pentru candidaţii la specializarea Penitenciare)
  • candidații proveniți din sistemul de protecție socială

Excepție, candidaţii pentru învăţământul cu frecvenţă redusă, care nu beneficiază de scutire de plată a taxelor

Vezi AICI integral detaliile despre probele de admitere la Academia de Poliție 2022

Evaluarea psihologică

Evaluarea psihologică a candidaților se realizează, până la data de 13 iulie 2022, în conformitate cu dispoziţia directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite de către structurile cu atribuții de recrutare.

Centrele zonale de selecție

Probele de concurs (traseul practic-aplicativ și proba scrisă de verificare a cunoștințelor) se susțin în centrele zonale de selecție.

CENTRE ZONALE DE SELECȚIE

  • Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea, candidații la frecvență redusă, candidații ANP, precum și candidații MApN pentru proba de verificare a cunoștințelor
  • Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea
  • Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu
  • Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea pentru candidații din județele: Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani pentru candidații din județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni pentru candidații din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui
  • Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești pentru toți candidații înscriși la Facultatea de Pompieri.

Susținerea probelor de admitere

Proba eliminatorie de evaluare a performanței fizice se susține în perioada 22 – 28 august 2022, iar proba de evaluare a cunoștințelor se susține în perioada 30 – 31 august 2022.

Repartizarea și planificarea pentru susținerea probelor se realizează de către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și sunt aduse la cunoștința candidaților, în timp util, prin postarea acestora pe site-ul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, precum și al celorlalte centre zonale de selecție.

În vederea susținerii probelor de admitere, candidații vor avea asupra lor cartea de identitate/pașaportul, iar în cazul probei de evaluare a performanței fizice și echipamentul sportiv necesar.

Rezultate, medii de admitere, contestații

Rezultatele obținute de candidați se centralizează la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și se afișează pe site-ul instituției de învățământ, în ordinea mediilor de admitere obținute.

Media de admitere obţinută de către fiecare candidat este media aritmetică a notelor obţinute la proba de evaluare a performanței fizice și la proba scrisă, cu două zecimale, fără rotunjire.

Media probei scrise este media aritmetică a notelor obținute la fiecare disciplină în parte, cu două zecimale, fără rotunjire.

Media de admitere nu poate fi mai mică de 5 (cinci).

Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa admitere@academiadepolitie.ro, în perioada 1 – 2 septembrie 2022 și se soluționează la sediul Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului m.a.i. nr. 105/2020 pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în perioada 6 – 29 septembrie 2022.

Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” transmite unităților de recrutare candidații care urmează să susțină examinarea medicală.

Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” afișează, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

 Afișarea rezultatelor finale

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.

Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” la data de 30 septembrie 2022.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Costurile ascunse ale educației: 10.000 de lei cheltuiți pe meditații, after school și materiale didactice pentru fiecare elev

Publicat

Publicitate

Comparativ cu 2021, cheltuielile anuale pentru educația copiilor au crescut cu aproximativ 3.100 de lei, ajungând la 9.818 lei. Cele mai semnificative creșteri sunt la meditații (aproape 3.700 de lei) și after school (aproape 2.500 de lei).

De asemenea, costul mediu anual crește odată cu vârsta copilului: 6.803 lei la ciclul primar, 10.781 lei la gimnaziu și 12.119 lei la liceu.

 

Aceste cifre reflectă o realitate din ce în ce mai prezentă în sistemul educațional românesc, în care părinții sunt nevoiți să suporte costuri semnificative pentru a asigura o educație de calitate pentru copiii lor. În condițiile în care educația publică ar trebui să fie gratuită, aceste cheltuieli suplimentare reprezintă un adevărat efort financiar pentru multe familii.

Creșterea semnificativă a costurilor pentru meditații și after school sugerează o dependență tot mai mare de suplimentele educaționale externe, iar această tendință ar putea reflecta o percepție larg răspândită că sistemul educațional nu reușește să ofere suficientă pregătire sau să răspundă nevoilor copiilor. În plus, aceste cheltuieli sunt adesea inegale între familii, în funcție de veniturile acestora, ceea ce poate adânci inegalitățile educaționale.

De asemenea, costurile mai mari pe măsură ce copilul crește sugerează că, pe măsură ce avansează în școală, cerințele educaționale devin mai complexe și mai costisitoare. Aceasta poate include nevoia de meditații suplimentare pentru pregătirea examenelor importante, cum ar fi Evaluarea Națională sau Bacalaureatul, dar și implicarea în activități extrașcolare care ajută la dezvoltarea abilităților suplimentare.

Publicitate

Această situație pune presiune pe părinți, care trebuie să își gestioneze bugetul personal pentru a susține educația copiilor lor. Pe termen lung, astfel de costuri ascunse pot deveni o povară semnificativă pentru multe familii.

„În comparație cu rezultatele analizei anterioare, observăm o creștere de 44,33% a costului total mediu acoperit anual de familie pentru școlarizarea fiecărui copil.

Această modificare este cu atât mai îngrijorătoare cu cât consultarea anterioară a avut loc la începutul anului 2021, când trecerea la educația online generase o creștere uriașă a cheltuielilor familiilor (în special pentru dispozitive și echipamente periferice).

Dacă analizăm evoluția cheltuielilor medii totale în comparație cu nivelul înregistrat la analiza din anul 2018, se remarcă o triplare a costurilor ascunse ale educației”, arată realizatorii studiului.

Simulare Evaluare Națională 2025: subiectele la Matematică, pentru elevii de clasa a a VIII-a. Care au fost cerințele

Așadar, 24% dintre părinții copiilor din ciclul primar menționează costurile pentru After School / Școală după Școală (SDS), cu un cost mediu anual de 6.781 de lei, cel mai ridicat dintre toate cheltuielile.

Aceste costuri sunt semnificativ mai mari în București (15% dintre părinți) și mai scăzute în mediul rural (3%). În peste jumătate dintre cazuri (55%), programele SDS sunt organizate la școala unde învață copilul, 37% dintre respondenți au optat pentru mediul privat, 10% pentru ONG-uri, iar 1% pentru o altă școală publică.

În 6 din 10 cazuri (62%), familia suportă integral costurile, iar în 1 din 10 cazuri (11%), costurile sunt împărțite între părinți și o altă instituție.

 
Costurile ascunse ale educației: meditații
Meditațiile reprezintă un alt cost semnificativ asociat educației și au o incidență destul de mare în rândul părinților:

48% dintre părinți menționează meditațiile ca un cost asociat educației;
În cazul elevilor de gimnaziu și liceu, incidența este mai mare (64% și 66%), iar la ciclul primar este mult mai redusă (19%);
Meditațiile reprezintă al doilea cost ca nivel mediu, cu o valoare de 6.234 lei;
Motivele principale pentru meditații sunt pregătirea pentru examenele naționale (58%), recuperarea materiei (36%) și îmbunătățirea performanțelor (32%);
Incidența meditațiilor este cea mai ridicată în București (60%), cu 20 de puncte procentuale mai mult decât în alte orașe și mediul rural.
„Majoritatea copiilor fac meditații la matematică, limbi străine și limba română. Materii precum informatica, fizica, chimia sau biologia apar ca subiect de meditații majoritar la liceu, în celelalte cicluri de studii având o incidență marginală.

Costul lunar al meditațiilor este de aproximativ 1.000 de lei, iar un copil face, de regulă, meditații la două materii.

Costul meditațiilor este resimțit ca un efort semnificativ, care presupune amânarea unor cheltuieli necesare, de aproximativ 25% dintre respondenții ai căror copii le urmează”, arată realizatorii studiului.

În privința fondului clasei și școlii, comparativ cu februarie 2021, a scăzut numărul părinților care consideră aceste contribuții obligatorii (de la 22% la 16% pentru fondul clasei și de la 13% la 7% pentru fondul școlii).

Recomandările Salvați Copiii România pentru Combaterea Abandonului Școlar
Salvați Copiii România recomandă implementarea urgentă a unui sistem național de monitorizare și intervenție timpurie pentru identificarea și sprijinirea elevilor aflați în risc de abandon școlar.

 

Acesta ar trebui să se concentreze pe vulnerabilitățile socio-economice și să monitorizeze fiecare elev, în special din perspectiva statutului său social-economic și să evalueze impactul acestora asupra parcursului educațional.

De asemenea, este necesară alocarea unor resurse semnificative pentru programele de educație remedială, în special pentru „Școala după Școală”.

Sursa: Salvați Copiii România

Citeste mai mult

Eveniment

Încasarea serviciilor  S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani

Publicat

Publicitate

Plata serviciilor S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani este reglementată prin proceduri de lucru care stabilesc clar care sunt pașii pe care trebuie să-i parcurgă o persoană fizică sau juridică în relația cu operatorul.

Astfel, S.C. Nova Apaserv Botoșani informează populatia cu privire la faptul că angajații societății pot încasa în teren, cu chitanță, doar serviciile cuprinse în cadrul facturilor emise de societate.

Consumatorilor li se aduce la cunoștință faptul că este interzisă încasarea oricăror altor tipuri de servicii sau produse (reparații la instalația interioară, înlocuire contori, sigilare contori, execuția sau modificarea branșamentelor etc.). Aceste servicii nu fac obiectul unor plăți efectuate direct în teren iar angajații desemnați pentru activitatea de încasare au obligația de a prezenta o legitimație de serviciu valabilă.

Pentru a menține transparența și integritatea proceselor interne, S.C. Nova Apaserv Botoșani monitorizează și sancționează orice abatere de la această procedură, prin toate mijloacele legale și administrative disponibile. Respectarea acestui principiu reprezintă atât o obligație legală, cât și o responsabilitate morală asumată constant de companie.

În cazul în care utilizatorii sau colaboratorii societății observă practici neconforme cu regulamentul privind încasările, îi încurajăm să informeze conducerea companiei. Pentru raportarea aspectelor menționate anterior, S.C. Nova Apaserv pune la dispoziția persoanelor care doresc sa faca o astfel de sesizare (care poate fi probata), adresa de e-mail integritate@apabotosani.ro, unde aceste sesizări sunt înaintate exclusiv conducerii în condiții de confidențialitate.

S.C. Nova Apaserv Botoșani asigură toți utilizatorii serviciilor sale, partenerii și angajații, că vor fi luate toate măsurile necesare pentru a preveni și sancționa orice practici ilegale în desfășurarea activităților sale, atât în relațiile cu persoanele fizice, cât și cu cele juridice.

Publicitate

Citeste mai mult

LIFESTYLE

Festivalul – Concurs de Ouă Încondeiate 22-23martie 2025, ediţia a IX-a, Rogojești, Botoșani

Publicat

Publicitate

Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani, instituție publică de cultură aflată în subordinea Consiliului Județean Botoșani, în colaborare cu Parohia „Nașterii Maicii Domnului” Rogojești, se bucură și în acest an de numărul mare de participanți înscriși în cadrul concursului, peste 20 de participanți la secțiunea adulți, și peste 30 de participanți la secțiunea copii.  

 

În cele două zile de desfășurare a Festivalului-Concurs de Ouă Încondeiate, care se va desfășura în Casa Praznicală a Parohiei „Nașterea Maicii Domnului”, vor răsuna și câteva pricesne pe care le vor interpreta tineri soliști talentați, după cum urmează:

  • Sâmbătă, ora 12:30: Didi Cojocariu, Denisia Georgiana Sănduleac și Grupul vocal „Flori din plai botoșănean” al Școlii Populare de Arte „George Enescu” Botoșani, profesor coordonator Alexandra Trofin-Ojog.
  • Duminică, ora 13:30: Elisabeta Șeremet, Ionela Prîsniac, Andreea Macuc.

Totodată, sâmbătă, va avea loc și lansarea catalogului „Meșteșugul ouălor încondeiate din zona etnografică a Botoșanilor”, realizat de Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani, coordonator Daliana Bejan.                                                                        În cercetarea de teren pe care am făcut-o pentru realizarea acestui material, am găsit ouă cu motive specifice Botoșaniului, remarcă pe care o făcea doamna etnograf Angela Paveliuc-Olariu în cartea „Zona Etnografică Botoșani”, referitor la ornamentica ouălor, menționând că: „Modelul izvorăște din imaginația femeii. Privind-o cum lucrează, îți dai seama că arta ei se sprijină pe marea îndemânare de a reda simplu imagini de ființe sau lucruri din lumea ei obișnuită. Așa se explică prezența motivelor inspirate din viața zilnică: motive legate de agricultură (grapa, fierul plugului, hârlețul, etc.), de industrie casnică (vârtelnița, fusul, etc.) sau alte motive inspirate din flora zonei.” Cercetarea de teren făcută în localitățile: Botoșani (Colecția de ouă încondeiate a Muzeului Județean Botoșani-Muzeul de Etnografie), Bucecea (Tun Sofia, Ursulean Maria, Huțu Sofia și Elena), Chiscovata, comuna Vorona (Alexa Elena), Vorona (Matraș Lucreția), Vlădeni (Podariu Daniela Onica – Director la Școala Gimnazială Nr.1 din Vlădeni, coordonatoare a următorilor elevi din cadrul școlii: Tudorache Matilde-Ioana, Burlacu Anastasia, Amănălăchioaei Ana, Pintilei Alexia, Tapalagă Alessia, Constantineanu Delia-Maria, Horomnia Miruna-Elena, Naschi Parascheva-Mariana, Muraru Elena, Muraru Claudia, Sănduleac Simona-Elena, Țăpoi Alexia-Elena, Ungureanu David-Andei, Cucu Bianca-Andreea), Vlădeni (Murariu Dorina), Vlădeni (Constantin Anamaria), Mihai Viteazu – comuna Ungureni (Cojocariu Aurica) și Rogojești (Nistor Celica Iuliana, Bîlbă Maria), ne-a demonstrat încă o dată faptul că arta populară s-a născut în procesul muncii, oamenii îmbinând utilul cu plăcutul, reprezentând într-o formă corespunzătoare, necesitățile practice ale vieții de zi cu zi.

Anul acesta în cadrul concursului sunt așteptați meșteri populari din județele Botoșani și  Suceava. Alături de meșterii populari, ne-au confirmat prezența și câteva instituții de învățământ și o instituție educațională: Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Suceava”, Școala Gimnazială Nr. 1, Vlădeni, Botoșani, Școala Gimnazială Mihăileni „Maria Enescu Cosmovici” , Colegiul Tehnic „Lațcu Vodă” din Siret, Suceava și Clubul Copiilor din Vatra Dornei (Cercul Artă Populară), instituții care vor participa cu elevi, meșteri populari, mai mici și mai mari, care învăță meșteșugul încondeierii ouălor de la înaintașii lor.                                                                                  Juriul   este alcătuit din meștera populară Maria Zoițanu, meștera populară Celica Iuliana Nistor și meșterul popular Gabriel-Viorel Scalschi. Jurații vor evalua ouăle închistrite de concurenți la fiecare secțiune, ținând cont de acurateţe, cromatică, complexitatea motivelor ornamentale, dificultatea din punct de vedere tehnic, etc.

Invitate speciale în acest an sunt doamna Silvia Cozmîncă, meșter popular și președintele Asociației „Art-Meșteșugurile Prutului”, și doamna etnograf Steliana Băltuță.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Prezidențiale2025: Peste 5.400 de cereri de vot prin corespondență primite până marți. Termenul expiră în 2 zile

Publicat

Publicitate

Un număr de 5.430 de cereri de vot prin corespondență la scrutinul prezidențial din 4 mai s-au înregistrat până marți pe portalul www.votstrainatate.ro, în două zile urmând să expire termenul până la care cetățenii români cu domiciliul sau reședința în străinătate pot depune cereri în acest sens.

Cetățenii români din străinătate s-au putut înregistra până la data de 4 martie, ora 23:59, și ca alegător în străinătate la o secție de votare, fiind depuse 2.611 cereri în acest sens, dintre care 2.238 au îndeplinit condițiile legale prevăzute la art. 8 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru a putea fi organizate, cu acordul autorităților din țara respectivă, secții de votare, conform Autorității Electorale Permanente (AEP).

La alegerile prezidențiale, alegătorul român poate vota la orice secție de votare din străinătate, chiar dacă nu s-a înregistrat pe portalul www.votstrainatate.ro. Înregistrarea pe portal este necesară doar pentru votul prin corespondență sau pentru înființarea unei secții de votare în localitățile sau grupurile de localități în care au optat să voteze cel puțin 100 de alegători.

Pentru a vota prin corespondență, alegătorul român trebuie să aibă domiciliul sau reședința în străinătate.

Termenul – limită de înscriere în Registrul electoral ca alegător în străinătate prin corespondență este 20 martie 2025, ora 23:59.

Conform site-ului AEP, cele mai multe cereri pentru vot prin corespondență s-au înregistrat până în prezent în Germania – 1.237, urmată de Marea Britanie – 928, Elveția – 465, Franța – 446, Statele Unite – 348, Spania – 265 și Italia – 253.

Publicitate

AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending