Connect with us

Eveniment

Adio EURO 2024. România – Olanda: 0 – 3. Cei 40.000 de români au plecat triști de pe stadionul din Munchen

Publicat

Publicitate

Drumul Naționalei României la Euro 2024 s-a terminat în această seară la Munchen în fața a 40.000 de români, în optimile de finală, unde echipa condusă de Edy Iordănescu a pierdut în fața Olandei cu scor general de 0 – 3.

Echipa României a depășit toate așteptările și a ajuns în optimile de finală unde nu a putut trece însă de o echipă cotată la o valoare financiară de zece ori mai mare.

ROMÂNIA – OLANDA 0-3
GAKPO (20), MALEN (83 şi 90+3)

FINAL

Min. 90+3 – GOL OLANDA. Pe contră, Malen a majorat scorul.

Min. 90 – Un copil din peluza României a intrat pe teren. 4 minute de prelungire.

Min. 88 – A ieşit Stanciu, a intrat Olaru. Banderola ajunge pe braţul lui Stanciu.

Publicitate

Min. 83GOL OLANDA. Adversarii au închis meciul. Gakpo i-a pasat lui Malen, care a punctat din apropiere.

Min. 81 – Cartonaş galben pentru Stanciu, pentru proteste. Arbitrul a oprit o fază de contraatac a lui Mihăilă pentru un fault al lui Alibec asupra lui Dumfries..

Min. 78 – România, aproape de autogol.

Min. 77 – Galben luat de Denzel Dumfries.

Min. 73 – Olanda vrea să intre cu mingea în poartă. Ratare uriaşă care ne ţine în joc.

Min. 72 – Triplă schimbare operată de România: Alibec, Cicâldău şi Mihăilă au intrat, au ieşit Drăguş, Marin şi Hagi.

Min. 68 – Primul galben, luat de Marius Marin, care va lipsi în „sfeturi”. Lovitura liberă centrală, executată de Depay, trece pe lângă bară. Koeman mută cu van de Ven şi cu Veerman, au ieşit Ake şi Schouten.

Min. 64 – Gol anulat lui Gakpo pentru ofsaid.

Min. 62 – Gakpo prinde poarta după un sprint prelungit, dar Niţă scoate în corner.

Min. 60 – Două cornere pentru România.

Min. 58 – Cap pe lângă trimis de căpitanul Olandei.

Min. 54 – România, strivită de Olanda! Depay nu poate marca din careul mic. A fost blocat de Raţiu.

Min. 50 – Olanda are alte ocazii de gol, dar nu reuşeşte să închidă jocul.

Min. 46 – România a început în atac. Olanda l-a scos pe Bergwijn şi l-a băgat pe Malen.

FINAL

Min. 45+3 – Apare şi primul corner al României, executat de Ianis. Repriză fără cartonaşe galbene, deşi doi români sunt tamponaţi: Ianis şi Mogoş.

Min. 45+1 – Drăguş are o jumătate de ocazie. Trage moale şi central. Încă n-a ieşit la rampă Stanciu, la fel de modest pe partea ofensivă ca şi în ultimele două jocuri din faza grupelor.

3 minute de prelungire.

Min. 44 – Simons are o ocazie mare de gol. Olanda se distrează cu în careul nostru. Înainte, Racoviţan a pierdut un duel cu puternicul Dumfries, care evoluează cu forţa unui tanc. Fundaşul de la campioana Italiei n-a primit cartonaş după niciuna dintre intervenţii.

Min. 42 – Olanda are 10-0 la cornere.

Min. 40 – România nu mai pune probleme în ofensivă. Se apără jos. A rămas echipa fără energie sau poate repeta repriza a doua, energică, din jocul cu Belgia?

Min. 38 – A intrat Racoviţan, stoper de meserie. Va merge în centrul apărării. Pe flancul stâng s-a mutat Burcă.

Min. 33 – După ce i-a dat cu cotul lui Ianis, Dumfries l-a tampotan şi pe Mogoş. L-a lovit în piept, iar fundaşul de la CFR Cluj n-a mai putut continua. Locul lui ar putea fi luat de Racoviţan.

Min. 31 – Drăguşin salvează un gol ca şi încasat.

Min. 26 – Ocazie mare Olanda.

Min. 24 – România atacă din nou careul advers, dar nu scoate nici măcar corner. Adversarii au posesia.

Min. 21 – România se întoarce în ofensivă. Ianis trage pe lângă.

Min. 20 – GOL OLANDA. Gakpo, star la Liverpool, l-a luat unu la unu pe Raţiu, aşa cum promitea la conferinţa de presă premergătoare, l-a depăşit în viteză pe „Sonic” şi l-a învins pe Niţă cu un şut la colţul scurt. Portarul a atins mingea, dar a fost şutată cu putere.

Min. 18 – Dublu corner Olanda. Fără emoţii pentru Niţă. Au fost primele lovituri de colţ ale jocului. Olandezii ne-au luat mingea, îşi impun posesia.

Min. 14 – Dublă ocazie România: după Drăguş rămas singur în careu, Man trage peste poartă.

Min. 10 – România este în atac şi presează. Olanda absoarbe atacurile, iar pe alocuri pare panicată, atunci când respinge.

Min. 8 – Pasă Hagi la întâlnire pentru Răzvan Marin, dar Olanda se apără bine. „Cine sare România” se strigă din tribune.

Min. 6 – Simons are primul şut pe poartă al jocului, prinde Niţă. A reintrat Ianis Hagi, poartă o căciuliţă protectoare.

Min. 5 – Echipele sunt scurte, jocul se anunţă intens.

Min. 2 – La o centrare în careul advers, Dumfries, de la Inter Milano, îl loveşte pe Hagi şi îl umple de sânge. I se pune un bandaj la cap.

În tribune, Hagi senior vede meciul de lângă Mircea Lucescu. Un rând mai jos, Lupescu stă lângă marele norvegian Ole Gunnar Solsjkaer, fost atacant şi antrenor la Manchester Untied.

Min. 1 – A început partida de la Munchen. Olanda a avut prima posesie.

ECHIPELE

ROMÂNIA (4-3-3): Niţă – Raţiu, Drăguşin, Burcă, Mogoş – R. Marin, M.Marin, Stanciu – Man, Drăguş, Hagi.
Rezerve: H. Moldovan, Târnovanu – Sorescu, Racoviţan, Rus, Nedelcearu, Şut, Cicâldău, Olaru, Mihăilă, Fl. Coman, Puşcaş, Alibec, Bîrligea
Absent: Bancu (suspendat)
Selecţioner: Edward Iordănescu (46 de ani)

OLANDA (4-3-3): Verbuggen – Dumfries, De Vrij, Van Dijk, Ake – Shouten, Simons, Reinjders – Malen, Depay, Gakpo
Rezerve: Flekken, Bijlow – Van de Ven, Blind, De Ligt, Geertruida, Maatsen, Wijnaldum, Veerman, Gravenberch, Frimpong, Bergwijn, Zirkzee, Weghorst, Brobbey
Absenţi: –
Selecţioner: Ronald Koeman (61 de ani)

Stadion: Allianz Arena (Munchen), capacitate 66.000 de locuri
Arbitru: Felix Zwayer
Arbitri asistenţi: Stefan Lupp & Marco Achmuller
Arbitru VAR: Bastian Dankert (toţi Germania)

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Carduri educaționale 2025: Când vor încărcate tichetele sociale pe suport electronic. Anunțul ministrului Educației

Publicat

Publicitate

Carduri educaționale 2025: Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat că în luna noiembrie vor fi încărcate cardurile educaționale. 

Tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, în valoare de 500 de lei sunt acordate preșcolarilor și elevilor dezavantajați.

Acesta precizează că încărcarea cardurilor educaționale se va face în două etape:

  • pentru elevii care dețin deja carduri, în luna noiembrie
  • pentru elevii care primesc carduri noi, alocarea sumelor se va face în decembrie 2025, după emiterea noilor carduri.

Potrivit datelor actualizate, citate de edupedu.ro, 666.373 de elevi defavorizați ar beneficia de tichete, fiind suplimentat bugetul pentru acest an școlar.

Cardurile educaționale trebuie utilizate exclusiv pentru cumpărarea de rechizite și articole de vestimentaţie necesare frecventării şcolii şi grădiniţei.

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

ANAF propune o nouă procedură pentru stabilirea din oficiu a contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice

Publicat

Publicitate

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat un proiect de ordin prin care propune introducerea unei noi proceduri de stabilire din oficiu a contribuțiilor la asigurările sociale (CAS) și la asigurările sociale de sănătate (CASS), notează alba24.ro.

Măsura vizează persoanele fizice care obțin venituri din activități independente sau din alte surse extrasalariale, dar care nu și-au îndeplinit integral sau parțial obligațiile de declarare voluntară a acestor contribuții.

Potrivit Referatului de aprobare, proiectul vine în contextul modificărilor aduse de Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, scrie Fiscalitatea.

Actul normativ a modificat Titlul V din Codul fiscal, care reglementează contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice, aplicabile începând cu anul fiscal 2024.

Conform noilor prevederi, contribuția la asigurările sociale de sănătate (CASS) pentru persoanele care realizează venituri din activități independente se calculează în funcție de venitul net anual realizat, brut sau norma de venit, fără a putea depăși baza corespunzătoare nivelului a 60 de salarii minime brute pe țară, valabile la data de 25 mai a anului pentru care se datorează contribuția.

De asemenea, dacă baza de calcul cumulată din activități independente este mai mică decât nivelul corespunzător a 6 salarii minime brute pe țară, persoanele fizice vor datora o diferență de contribuție până la atingerea acestui prag minim.

Publicitate

Această diferență nu se datorează în situațiile exceptate de art. 174 alin. (9) și (10) din Codul fiscal, care vizează, printre altele, persoanele asigurate în alte sisteme de sănătate sau care beneficiază de scutiri speciale.

Noua procedură propusă de ANAF are scopul de a crește gradul de conformare fiscală și de a evita situațiile în care contribuțiile sociale rămân neachitate din cauza neîndeplinirii obligațiilor de declarare. Proiectul de ordin este în prezent în consultare publică pe site-ul instituției.

O nouă procedură pentru stabilirea din oficiu a contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice. Ce conține ordinul

Ordinul care îi vizează pe contribuabilii care nu și-au depus declarațiile privind contribuția de asigurări sociale și/sau contribuția de asigurări sociale de sănătate prevede aprobarea:

  • procedurii privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele fizice;
  • modelului și conținutului formularului „Notificare privind nedeclararea contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele fizice”;
  • modelului și conținutului formularului „Referat privind estimarea bazei de calcul a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate, în cazul stabilirii din oficiu a obligațiilor de plată”;
  • modelului și conținutului formularului „Decizie privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru persoane fizice”;
  • modelului și conținutului formularului „Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru persoane fizice”.
  • Actul normativ urmează să se aplice pentru stabilirea din oficiu a obligațiilor fiscale datorate cu titlu de contribuție de asigurări sociale și contribuție de asigurări sociale de sănătate pentru anul fiscal 2024.

Citeste mai mult

Eveniment

Cu ochelari sau fără după vârsta de 40 de ani? Când și în ce condiții poți face o operație pentru a scăpa de ochelari

Publicat

Publicitate

Deja de circa trei decenii, chirurgia este una dintre cele mai sigure și mai eficiente modalități pentru corectare a defectelor de vedere. Grație acestor proceduri medicale foarte avansate, milioane de pacienți din întreaga lume au avut șansa de a renunța la ochelari definitiv sau pentru mulți ani de zile, chiar și la vârste înaintate, scrie alba24.ro.

Totuși, nu toți pacienții sunt eligibili pentru o astfel de procedură. Pentru a afla detalii, l-am întrebat pe dr. Teodor Holhoș, un fiu al orașului Alba Iulia și unul dintre cel mai experimentați chirurgi oftalmologi din România, cu peste 30.000 de intervenții la activ, dintre care peste 5.500 doar în acest an.

Rețeaua de Oftalmologie Dr. Holhoș, cea mai mare de profil din țară după cifra de faceri și ca număr de pacienți tratați (peste 120.000), numără în prezent șase clinici de specialitate și 14 cabinete de optică medicală, toate aflate în județele Alba, Sibiu, Cluj și Mureș, precum și un spital generalist ce urmează a fi dat în funcțiune la Alba Iulia. De asemenea, potrivit studiului „Piața serviciilor medicale de oftalmologie” realizat de Reveal Marketing Research, brandul Dr. Holhoș este primul în preferințele românilor în ceea ce privește serviciile de oftalmologie.

Ce sunt operațiile cu laser

Aceste intervenții corectează așa-numitele vicii de refracție, care apar atunci când curbura normală a corneei se modifică. În cazul miopiei, de exemplu, ochiul se alungește progresiv, cu timpul, pe axa longitudinală, de la retină la pupilă. Astfel, imaginea nu mai este focalizată corect pe retină, ci puțin în fața acesteia, astfel încât pacientul nu mai vede clar obiectele aflate la distanță. În cazul hipermetropiei, imaginea se focalizează în spatele retinei, astfel că este afectată vederea de aproape.

„Ca să ajutăm ochiul să focalizeze corect, modelăm cu laserul corneea, acea lentilă transparentă din partea din față a ochiului”, spune dr. Teodor Holhoș. Astfel, imaginea devine clară chiar și fără ajutorul ochelarilor. Pacientul poate ajunge să aibă chiar o acuitate vizuală mai bună decât înainte de operație, sau mai bună decât a unei persoane obișnuite de aceeași vârstă.

Pragul vârstei de 40 de ani

Ce se întâmplă însă după vârsta de 40 de ani? Mai este posibil să facem o astfel de operație? „Cam după această vârstă nu se mai fac operații cu laser pe cornee, pentru că ochiul îmbătrânește și miopia sau hipermetropia se corectează doar pentru o perioadă scurtă”, spune dr. Teodor Holhoș. „La vârsta aceasta se mai poate instala și presbiopia, atunci când pacientul nu mai vede bine la aproape. Pentru pacienții care au trecut de vârsta de 40 de ani, există varianta laser cu Presbyond sau varianta implantării unui cristalin artificial (IOL).”

Publicitate

Implantul de IOL este pe viață și permite tratarea oricăror dioptrii.

Presbyond, o operație foarte avansată

O categorie de pacienți poate apela la operații cu laser chiar și după vârsta de 40 de ani: cei cu presbiopie. Presbiopia este o problemă cu care se confruntă de regulă persoanele după 40 ani și care constă în pierderea acuității vizuale la aproape. Cauza este îmbătrânirea cristalinului, care își pierde din elasticitate și nu mai poate focaliza bine decât la un interval din ce în ce mai mic de distanțe.

Pentru o parte din pacienții cu presbiopie, spune doctorul Teodor Holhoș, există o soluție chirurgicală foarte avansată: operația Presbyond. „Candidatul ideal pentru operația Presbyond ar fi un pacient cu presbiopie, dar altfel cu o sănătate generală și oculară bună, fără istoric de cataracte în familie, fără diabet sau hipertensiune arterială. Aceasta este o operație care se realizează pe cea mai performantă platformă chirurgicală laser care există în acest moment în lume, VisuMax 800 de la ZEISS.”

Cataracta, un risc major

Pacienții de vârsta a treia se confruntă cu unul dintre cele mai frecvente riscuri la adresa vederii: cataracta. Această afecțiune, care constă în opacifierea cristalinului odată cu înaintarea în vârstă, este perfect tratabilă chirurgical. Operația de cataractă este foarte sigură, fiind una dintre cele mai comune din oftalmologie, cu circa 20-30 de milioane de intervenții realizate în fiecare an la nivel mondial.

„Pacienții cu cataractă nu trebuie să amâne operația, altfel riscă să își piardă parțial sau chiar complet vederea”, spune dr. Holhoș. „Cataracta este o boală progresivă, care se tratează exclusiv chirurgical, prin înlocuirea cristalinului natural afectat cu unul artificial – un implant IOL.

Avantajul este că operația rezolvă două probleme în același timp: oferă o vedere bună pentru tot restul vieții și elimină complet riscul de a dezvolta cataractă. În funcție de tipul de cristalin ales (mono- sau trifocal), pacientul ar putea avea nevoie după operație de o singură pereche de ochelari sau chiar ar putea scăpa de tot de ei.”

Cine poate beneficia de o operație

„În general, operațiile de implant IOL nu au multe contraindicații. Aici noi insistăm să spunem că operația este în primul rând potrivită pentru cei care și-o doresc. Dacă simți că te-ar ajuta să nu mai porți ochelari, nu ai vreo contraindicație medicală și investigațiile ne arată că sunt îndeplinite condițiile medicale, atunci putem opera fără nicio problemă”, spune dr. Teodor Holhoș.

Citeste mai mult

Eveniment

Legea privind noile taxe consulare, trimisă la reexaminare

Publicat

Publicitate

Președintele Nicușor Dan a trimis Parlamentului, spre reexaminare, Legea privind serviciile consulare pentru care se percep taxe și nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate.

Legea prezintă dispoziții privitoare la activitatea notarială a misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României prin introducerea taxelor consulare pentru cetățenii străini, gratuitatea păstrându-se numai pentru cetățenii români.

Misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României pot îndeplini anumite acte notariale la cererea atât a persoanelor fizice cât și juridice române, precum și la cererea persoanelor fizice sau juridice străine, în măsura în care legile și reglementările statului de reședință sau acordurile bilaterale nu se opun și dacă aceste acte produc efecte juridice în România.

Este prevăzut și că Ministerul Afacerilor Externe va utiliza în integralitate taxele aferente serviciilor notariale prestate la cererea persoanelor fizice sau juridice străine pentru plata cheltuielilor de repatriere a cetățenilor români, decedați pe teritoriul statelor de reședință, pentru care familia nu poate suporta costurile de repatriere și nu există posibilitatea înhumării sau incinerării în statul în care a survenit decesul, precum și pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de funcționarea în bune condiții a activității oficiilor consulare ale României în străinătate, în beneficiul cetățenilor români.

De asemenea, în anexă se introduc taxele ce urmează a fi percepute pentru serviciile prestate către persoanelor fizice sau juridice străine, a căror valoare este exprimată în moneda euro.

Șeful statului afirmă că unul dintre motivele trimiterii către reexaminare este faptul că actul normativ ar institui ‘un regim juridic distinct pentru cetățenii români și pentru cetățenii străini în ceea ce privește obligativitatea sau nu a plății prealabile a taxelor consulare pentru activități notariale’, care ar genera ‘incertitudine și impredictibilitate’.

Publicitate

Această stare de fapt rezultă din absența unei clarificări a termenului de ‘străin’, nefiind stabilit dacă acesta include exclusiv cetățenii străini din afara Uniunii Europene sau și cetățenii europeni, din Spațiul Economic European (SEE) și din Confederația Elvețiană, arată el.

‘Având în vedere dispozițiile europene, este interzisă orice discriminare pe motiv de cetățenie, între cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene în domeniul de aplicare a tratatelor. Aplicarea unor taxe consulare cetățenilor statelor membre poate constitui o diferență de tratament nejustificată’, spune Nicușor Dan.

Deși legea supusă reexaminării are în vedere acte notariale ce produc efecte exclusiv în România, prin efectul acestora, pot fi folosite și în afara țării sau pot privi anumite principii sau domenii de reglementare ale Uniunii Europene. Astfel, o diferență de tratament între cetățenii români și cei ai altor state membre ar putea aduce atingere, chiar indirectă, principiului nediscriminării, consacrat de dreptul european, explică șeful statului.

Astfel, cere clarificarea sintagmei de ‘cetățeni străini’ și a regimului juridic al taxelor consulare și notariale, pentru a exista o distincție între cetățenii Uniunii Europene, din Spațiul Economic European și ai Confederației Elvețiene și cei din state terțe, cu scopul de a elimina posibilitatea contradicției cu normele și principiile europene.

În ceea ce privește folosirea sumelor provenite din taxe pentru repatriere, președintele remarcă faptul că în acest caz s-ar crea un paralelism legislativ cu normele deja aflate în vigoare prin care două acte normative reglementează același domeniu material într-un mod suprapus și contradictoriu.

‘La nivelul misiunilor diplomatice se poate genera incertitudine în aplicarea normelor și risc de interpretare divergentă’, adaugă el. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending