Connect with us

Eveniment

Activitatea Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Botoşani îngreunată de numărul de amenzi aplicate celor care nu au completat PLF

Publicat

Publicitate

Activitatea curentă a inspectorilor Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Botoşani este afectată de volumul foarte mare de procese-verbale de contravenţie pe care aceştia trebuie să le întocmească persoanelor care s-au întors din străinătate şi nu au completat formularul de localizare a pasagerilor (PLF).

Directorul DSP, Monica Adăscăliţei, a declarat, pentru AGERPRES, că toţi cei opt angajaţi de la Inspecţia de Stat scriu fără întrerupere, în timpul orelor de serviciu, amenzile pentru nerespectarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului privind implementarea formularului digital de intrare în România pentru pasageri.

De la începutul perioadei de aplicare a actului normativ, 25 decembrie 2021, şi până pe 15 ianuarie, DSP a identificat peste 4.300 de persoane care aveau obligaţia de a completa formularul de localizare a pasagerilor, fără însă a face acest lucru.

„Activitatea este sufocată pentru că este făcută de opt inspectori care au şi alte activităţi pe care trebuie să le facă Inspecţia de Stat. Mai mult decât atât, acum folosim şi cei trei inspectori de pe partea medicală, care au primit dispoziţii să lucreze şi la aceste procese verbale. E normal să apară disfuncţionalităţi în activitate, pentru că suferă celelalte activităţi tematice pe care le avem de făcut”, a afirmat Adăscăliţei.

Formularul de localizare a pasagerilor poate fi accesat de pe platforma plf.gov.ro. Documentul poate fi completat cu 24 de ore înainte de intrarea în ţară, dar nu mai târziu de 24 de ore după sosirea în România.

Sursa: AGERPRES

Publicitate

Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Documentele internaţionale de asigurare Carte Verde, valabile şi pe suport de hârtie şi în format PDF

Publicat

Publicitate

Documentele internaţionale de asigurare Carte Verde, care se vor emite cu valabilitate începând cu 1 ianuarie 2025 pentru vehicule înmatriculate/întregistrate într-unul din statele aparţinând Sistemului Carte Verde, inclusiv România, vor fi considerate valabile atât pe suport de hârtie, cât şi în format electronic PDF, informează Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) într-un comunicat postat pe site-ul propriu.

Astfel, începând cu 1 ianuarie 2025, conducătorii de autovehicule supuse obligaţiei de asigurare RCA în România pot prezenta la ieşirea din ţară documentul de asigurare internaţională Carte Verde (ca document separat sau parte a contractului de asigurare RCA) în format electronic PDF indiferent de soft-ul, hard-ul sau sistemul de operare pe care se stochează.

Documentele internaţionale de asigurare Carte Verde completate manual nu vor fi considerate valabile şi nici recunoscute în cadrul Sistemului Carte Verde, precizează Autoritatea de Supraveghere Financiară.

ASF menţionează că măsurile de mai sus au fost adoptate pe baza: deciziei Grupului de lucru al Subcomitetului de transport rutier al Comitetului de transporturi pe uscat din cadrul Comisiei economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite – cea de-a 117-a sesiune, din octombrie 2022 – ca documentele internaţionale de asigurare Carte Verde să poată fi emise nu numai pe format de hârtie, dar şi în format electronic (PDF); deciziei Adunării Generale a Consiliului Birourilor din anul 2023 în baza căreia sub autoritatea birourilor naţionale din statele care fac parte din Sistemul Carte Verde este permisă utilizarea documentelor Carte Verde atât pe suport de hârtie, cât şi în format electronic PDF indiferent de soft-ul, hard-ul sau sistemul de operare pe care sunt prezentate de deţinătorii de vehicule/conducătorii auto, începând cu 1 ianuarie 2025.

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. ASF contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

APIA primeşte cereri iniţiale anuale de solicitare a ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor

Publicat

Publicitate

Cererile iniţiale anuale de solicitare a ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor pentru anul 2025 se pot depune în perioada 2 – 16 decembrie, inclusiv, la centrele judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), respectiv al Municipiului Bucureşti pe raza cărora/căruia se află sediul social al solicitantului, informează luni instituţia, într-un comunicat.

Potrivit sursei citate, cererile trebuie avizate de Autoritatea Naţională de Zootehnie (ANZ).

Valorile maxime ale ajutorului pentru serviciile de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei sunt: 60 de lei/cap pentru rasele de animale din speciile taurine, bubaline şi ecvine; 35 de lei/cap pentru rasele de animale din speciile ovine, caprine; 100 de lei/cap pentru rasele de animale din speciile porcine.

Pentru serviciile de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, valorile maxime ale ajutorului sunt de 140 de lei/cap în cazul testării performanţelor producţiei de lapte şi 60 lei/cap în cazul controlului producţiei de carne pentru rasele de animale din speciile taurine şi bubaline; 35 de lei/cap în cazul testării performanţelor producţiei de lapte, 35 de lei/cap în cazul producţiei de carne, 30 de lei/cap în cazul producţiilor de lână pentru rasele cu lână fină şi 36 de lei/cap în cazul producţiei de pielicele pentru rasele de animale din speciile ovine şi caprine.

Documentele privind cele două cereri vor purta sintagma „conform cu originalul”, însuşite prin semnătura solicitantului şi vor sta la baza operării/verificării datelor în aplicaţiile electronice de gestionare a ajutorului de stat şi la efectuarea verificărilor administrative ulterioare. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

A murit Helmut Duckadam, „Eroul de la Sevilla”

Publicat

Publicitate

Helmut Duckadam, portarul legendar al echipei Steaua, a murit, astăzi, la 65 de ani, scrie realitatea.net

Este zi de doliu în lumea sportului românesc. „Eroul de la Sevilla”, marele portar Helmut Duckadam, a murit. În septembrie, suferise o operație pe cord deschis la Spitalul Universitar, din Capitală.

Cine este Helmut Duckadam

Helmut Duckadam, fostul portar de la Steaua, care a intrat în istorie datorită celor patru lovituri de departajare parate în finala Cupei Campionilor Europeni din 1986, a ales să trăiască în România, deși la un moment dat a avut și varianta de a se stabili în Statele Unite ale Americii.

”Eroul de la Sevilla” a cunoscut succesul cu Steaua pe data de 7 mai 1986, la Sevilla, atunci când roș-albaștrii s-au impus în fața celor de la FC Barcelona. A fost 0-0 după 90 de minute, același scor după cele două reprize de prelungiri, după care bucureștenii s-au impus cu 2-0 la loviturile de departajare grație golurilor marcate de către Marius Lăcătuș și Gabi Balint.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Când se plătesc pensiile în decembrie, prin poștă și pe card. Anunț oficial pentru beneficiari

Publicat

Publicitate

Când se plătesc pensiile în decembrie, prin poștă și pe card. Compania Națională „Poșta Română” a anunțat calendarul distribuirii pensiilor pe luna decembrie, scrie alba24.ro.

De luni, 2 decembrie, a început distribuirea drepturilor sociale (pensii), potrivit convenției încheiate cu Casa Națională de Pensii Publice.

Până pe 13 decembrie, curierii poștali vor distribui pentru 4,9 milioane de pensionari drepturile de pensie în numerar și/sau taloanele de pensie însoțite de talonul de călătorie CFR.

Zilnic, peste 14.000 de angajați ai Poștei Române vor fi mobilizați în acest proces, dintre care peste 10.000 sunt curieri poștali. Aceștia vor distribui peste 300.000 de pensii în fiecare zi, a anunțat Poșta Română.

Când se plătesc pensiile în decembrie, pe card

Pentru pensionarii care au optat pentru virament bancar, pensiile vor fi disponibile în cont conform calendarului stabilit de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP).

Publicitate

În cazul pensionarilor care încasează pensia prin card, aceasta se plătește „în data de 12 a fiecărei luni, dar nu mai târziu de data de 13 a fiecărei luni”, potrivit CNPP.

Pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de 2 zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective. În caz contrar, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată.

Pentru  persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care  nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.

De la 1 ianuarie 2025, Valoarea Punctului de Referință (VPR) va fi majorată de la 81 de lei la 91 de lei, respectiv o creștere cu 12,1%.

„Majorarea VPR cu 12,1% este peste rata inflației. Noua lege a pensiilor din sistemul public este o garanție fermă că fiecare pensionar va beneficia de o creștere sustenabilă a veniturilor. Mecanismul de majorare a pensiilor prevăzut de lege este clar și asigură predictibilitate. Contributivitatea și stabilitatea în muncă sunt răsplătite mai bine. Noua lege a adus echitate, deoarece la muncă și contribuții egale și pensiile vor fi egale”, a declarat recent ministrul Simona Bucura Oprescu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending