Connect with us

Eveniment

Accident la Dorohoi: Șofer de 61 de ani, reținut după ce a refuzat testarea pentru alcool

Publicat

Publicitate

Un bărbat de 61 de ani, din Dorohoi, a ajuns în arest după ce a provocat un accident rutier și a refuzat să fie testat pentru consum de alcool. Incidentul s-a petrecut pe 19 august 2025, pe o stradă din municipiu.

Potrivit polițiștilor, șoferul a pierdut controlul volanului și s-a izbit violent de un stâlp de electricitate. Impactul a dus atât la avarierea mașinii, cât și la distrugerea stâlpului.

La fața locului, oamenii legii au observat că bărbatul mirosea a alcool. I-au cerut să sufle în etilotest, însă acesta a refuzat. Ulterior, a refuzat și recoltarea probelor biologice de sânge necesare pentru stabilirea alcoolemiei.

Pentru aceste fapte, polițiștii au emis o ordonanță de reținere pentru 24 de ore. Bărbatul a fost dus la Centrul de Reținere și Arestare Preventivă din Botoșani, urmând ca ancheta să stabilească următorii pași.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Pregătire de foc: Lotul IGSU intră în antrenamente pentru European Fire Applied Sports Championship

Publicat

Publicitate
În perioada 18–22 august 2025, lotul reprezentativ al inspectoratului general desfășoară, la Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al județului Botoșani, o sesiune intensivă de antrenament în vederea participării la European Fire Applied Sports Championship, competiție internațională ce va avea loc în perioada 24–30 august 2025, la Dolna Baya, Bulgaria.
Această sesiune de antrenament este dedicată perfecționării tehnicilor specifice pompierilor și consolidării spiritului de echipă. Programul cuprinde exerciții aplicative complexe, testări riguroase ale rezistenței fizice și mentale, precum și perfecționarea deprinderilor esențiale, toate menite să asigure un nivel înalt de performanță pe durata competiției.
Lotul reprezentativ al IGSU este format din 11 salvatori români, proveniți din mai multe inspectorate pentru situații de urgență din țară, respectiv ISU Bacău, ISU Bihor, ISU Botoșani, ISU Constanța, ISU Mureș și ISU Neamț.
Lotul reprezentativ al IGSU este alcătuit din:
• Cpt. Loluță Adrian-Gabriel – ISU Botoșani, șef de lot
• Plt. adj. șef Decusear Ioan – ISU Bacău, antrenor
• Sg. maj. Baltag Andrei – ISU Botoșani, concurent
• Soldat Dascălu Bogdan – ISU Botoșani, concurent
• Plt. adj. șef Popa Octavian – ISU Bihor, concurent
• Soldat Szigeti Botond – ISU Bihor, concurent
• Soldat Daraban Laviniu – ISU Bihor, concurent
• Soldat Ardeleanu Andrei – ISU Bacău, concurent
• Soldat Popescu Cosmin – ISU Bacău, concurent
• Soldat Kolcsar Ianos – ISU Bacău, concurent
• Plt. Gavriluț Samuel-Daniel – ISU Neamț, concurent
• Soldat Kenesi Bela – ISU Mureș, concurent
• Sg. maj. Neculai Gabriel – ISU Constanța, concurent
Programul de pregătire este structurat pe cele patru probe oficiale ale competiției:
➡️ Scara de fereastră
➡️ Pista cu obstacole pe 100 m
➡️ Ștafeta 4×100 m
➡️ Dispozitivul de luptă la motopompă
Participarea la European Fire Applied Sports Championship reprezintă o oportunitate valoroasă de a demonstra profesionalismul și valoarea pompierilor români pe scena internațională, dar și de a întări colaborarea și schimbul de experiență cu servicii similare din întreaga Europă.

Citeste mai mult

Eveniment

Platforma pentru tichetele de energie electrică a fost lansată de Guvern. Cum se poate obține voucherul de 50 de lei lunar

Publicat

Publicitate

Platforma pentru tichetele de energie electrică a fost lansată de Guvern. Consumatorii vulnerabili pot solicita, online, acordarea tichetului electronic de energie, începând de azi, în platforma electronică EPIDS, pe adresa epids.mmuncii.ro. Persoanele care nu au acces la internet pot depune cererile în scris la primăria de domiciliu ori la oficiile poștale, începând din data de 28 august 2025, au transmis reprezentanții Ministerului Muncii. 

Tichetul are valoarea de 50 de lei/lună și poate fi folosit exclusiv pentru plata facturilor la energia electrică, până la data de 31 martie 2026. Acesta nu poate fi înstrăinat.

Platforma a fost dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale.

Platforma pentru tichetele de energie electrică a fost lansată de Guvern

„Partidul Social Democrat a demonstrat mereu că este preocupat de persoanele vulnerabile. Prin tichetele de energie, sprijinim familiile cu venituri mici să facă față facturilor și să treacă mai ușor prin această perioadă.

Pentru PSD, protejarea celor care au nevoie de ajutor nu este doar o promisiune, ci o responsabilitate permanentă. Continuăm să construim politici care arată că grija pentru cei mai expuși este unul dintre fundamentele guvernării noastre în cadrul coaliției”, a declarat Petre-Florin Manole, ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.

„Sprijinul pentru plata energiei înseamnă siguranța că lumina rămâne aprinsă și căldura nu lipsește din casele celor care au nevoie.

Publicitate

Platforma digitală lansată astăzi poate fi folosită direct de beneficiari, dar și de reprezentanții primăriilor și ai Poștei Române, care îi vor ajuta pe românii fără competențe digitale să utilizeze sistemul electronic. Un stat responsabil este acela care are grijă de oamenii săi atunci când le este cel mai greu.

Tichetele de energie sunt o garanție a solidarității”, a declarat Bogdan Ivan, ministrul Energiei.

Cum se poate obține voucherul de 50 de lei lunar. Criterii

De acest sprijin financiar pot beneficia:

  • persoanele singure cu venit net lunar de până la 1.940 lei;
  • familiile cu venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei.

Beneficiarii venitului minim de incluziune sunt introduși automat în sistem, nefiind necesară o cerere.

Solicitanții trebuie să aibă domiciliul în România sau să poată dovedi că locuiesc legal în țară.

Cererile pentru acordarea tichetelor de energie se depun o singură dată. Pentru facturile din lunile iulie și august 2025, cererile trebuie depuse în aplicația EPIDS până la data de 27 septembrie 2025.

Banii nu se dau în numerar și nu se virează în cont bancar. Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, chiar dacă solicitantul nu este titularul contractului de energie.

Plata consumului de energie electrică se face direct la oficiile poștale, unde cetățeanul trebuie să prezinte factura și un act de identitate.

Tichetul de energie poate fi utilizat în termen de 12 luni de la ultima încărcare, iar soldul poate fi folosit oricând până la data de 31 martie 2026.

În cazul în care beneficiarul acestui drept își schimbă adresa sau componența familiei se modifică, este necesară depunerea unei noi cereri în aplicația EPIDS sau la primăria de domiciliu ori la oficiile poștale.

Pentru informații suplimentare și asistență, cetățenii au la dispoziție numărul de Call-center 021.93.09 al Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială sau adresa de e-mail sprijinenergie@mmanpis.ro.

Citeste mai mult

Eveniment

Avarie la Trușești! Anunțul Nova Apaserv Botoșani

Publicat

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani informează consumatorii că, din cauza unei avarii survenite pe conducta din material PEHD, cu diametrul de 200 mm, situată în localitatea Trușești, care alimentează rezervoarele de apă din satele Drislea și Ionășeni, va fi necesară întreruperea furnizării apei potabile, către localitățile menționate, de astăzi, 20 august 2025, ora 17:00, pentru o perioadă estimată de 24 ore.

Echipa de intervenție efectuează lucrări pentru remedierea avariei în cel mai scurt timp, iar reluarea furnizării apei potabile se va face treptat, în funcție de reechilibrarea sistemului.

 

Citeste mai mult

Eveniment

ANAF va număra și sarmalele de la nunți și cumătrii. Cere informații detaliate despre orice eveniment din restaurante

Publicat

Publicitate

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) înaintează operatorilor de locații solicitarea de a furniza informații detaliate cu privire la evenimentele care se organizează în spațiile pe care le gestionează, relatează mediafax.ro.

Potrivit economedia.ro, mai multe societăți care se ocupă cu organizarea de evenimente sociale și corporate au obligativitatea ca, în termen de cinci zile d el aprimirea documentului ANAF oficial, să trimită informațiile la adresa furnizată în document: antifrauda.sv@anaf.ro, de preferință, în format .xls.

ANAF informează că, în cazul în care acestea nu trimit informațiile solicitate în timpul precizat, vor fi sancționate cu o amendă contravențională.

ANAF cere operatorilor de locații orice fel de informații cu privire la evenimentele sociale și corporate, desfășurate în perioada august – noiembrie/decembrie 2025.

ANAF solicită detalii referitoare la:

  • Datele de identificare ale beneficiarului rezervării (nume / prenume / denumirea persoanei juridice, număr de telefon, contact)
  • Natura evenimentului (nuntă, botez, aniversare, majorat, banchet, simpozion, evenimente corporate, etc…), data evenimentului și ora începerii
  • Numărul estimat de meniuri / participanți (numărul minim declarant / acceptat, după caz)
  • Prețul meniului / meniurilor – dacă au fost mai multe, se va specifica valoarea fiecăruia
  • Avansul încasat
  • Modalitatea de încasare a avansului (chitanță, ordin de plată, etc..)
  • Alte servicii oferite d eorganizator contra cost, potrivit contractelor încheiate cu beneficiarul (închiriere spațiu, servire alte meniuri comandate, amenajare spațiu eveniment, servicii artistice / muzicale, filmare și/sau fotografiere)
  • Ce alte servicii oferă organizatorul și valoarea lor

Măsura face parte din eforturile ANAF de monitorizare și prevenire a evaziunii fiscale în acest sector de servicii.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending