Connect with us

Eveniment

Absolvenții de liceu vor susține bacalaureatul de toamnă. Probele scrise încep miercuri, 16 august

Publicat

Publicitate

Absolvenții de liceu din Botoșani și din țară vor susține, în perioada 16-21 august, probele scrise în cadrul examenului de Bacalaureat. Echivalarea, respectiv recunoașterea nivelurilor de competență, în locul probelor orale, care au fost suspendate, s-a făcut de către comisii, în perioada 7-11 august 2023, informează alba24.ro.

Candidații se vor prezenta în centrele de examen până cel târziu la ora 8.30. Accesul candidaţilor în săli este permis pe baza actului de identitate, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei (ora 9.00)

Bacalaureat 2023 – probele de examen

Proba scrisă la limba şi literatura română este probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările.

Proba scrisă la limba şi literatura maternă este probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale.

Proba scrisă, obligatorie, diferenţiată în funcţie de filieră, profil şi specializare, se susține la:

  • matematică – pentru profilul real din filiera teoretică, pentru toate profilurile din filiera tehnologică şi pentru profilul militar şi profilul pedagogic – specializarea învăţători-educatoare, din filiera vocaţională
  • istorie – pentru profilul umanist din filiera teoretică şi pentru toate profilurile şi specializările din filiera vocaţională, cu excepţia celor menţionate

Proba scrisă la care elevul poate opta, în conformitate cu filiera, profilul şi specializarea urmate, pentru una dintre disciplinele cuprinse în următoarele două grupe:

Publicitate
  • fizică, chimie, biologie sau informatică – pentru profilul real din filiera teoretică, pentru profilul tehnic şi profilul resurse natural şi protecţia mediului din filiera tehnologică şi pentru profilul militar din filiera vocaţională
  • geografie, filosofie, logică şi argumentare, economie, psihologie sau sociologie – pentru profilul umanist din filiera teoretică, pentru profilul servicii din filiera tehnologică şi pentru toate profilurile şi specializările din filiera vocaţională, cu excepţia celui menţionat la punctul de mai sus

Bacalaureat 2023 – ce este interzis în sala de examen

  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.
  • Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sauîncălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Candidaţii care încalcă regulile menţionate la sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/ obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor menţionate la va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen“, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale.

Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen“ nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Bacalaureat 2023 – organizarea în sala de examen – reguli pentru candidați

Candidaţii se aşează câte unul în bancă, în ordine alfabetică, în funcţie de disciplina şi de tipul de subiect primit, conform listelor afişate.

Fiecare candidat primeşte o coală de hârtie tipizată, pe care îşi scrie cu majuscule numele, prenumele tatălui, toate prenumele personale, în ordinea în care sunt trecute în actul de identitate şi completează citeţ celelalte date de pe colţul ce urmează a fi lipit.

Colţul colii tipizate va fi lipit, după distribuirea subiectelor în săli, numai după ce asistenţii din săli au verificat identitatea candidaţilor, după completarea corectă a tuturor datelor prevăzuteşi după ce aceştia semnează în interiorul porţiunii care urmează a fi sigilată.

Colţurile lucrărilor vor fi lipite numai după ce candidaţii au început să scrie pe foaia de concurs rezolvarea subiectelor. Procedura anterioară se repetă pentru toate colile tipizate utilizate de candidat pentru a redacta lucrarea.

Înscrierea numelui candidatului pe foile tipizate în afara rubricii care se sigilează, precum şi orice alte semne distinctive, care ar permite identificarea lucrării, atrag după sine anularea lucrării scrise respective. Propunerea de anulare se poate face atât în centrul de examen, cât şi în centrul de evaluare, de către persoanele din comisie care sesizează semnele distinctive, iar decizia se ia de către preşedintele comisiei, după consultare cu comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti.

După anunţarea variantei de subiect extrasă de Comisia Naţională de Bacalaureat, se multiplică subiectele în număr egal cu numărul candidaţilor, urmând ca acestea să fie distribuite în săli. Candidaţii care susţin probele în limbile minorităţilor naţionale vor primi simultan subiectul atât în limba maternă, cât şi în limba română.

Candidaţii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim pot părăsi sala de examen fără a primi subiectele. Candidaţii primesc subiectele numai dacă părăsesc sala după expirarea timpului maxim destinat desfăşurării probelor scrise.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi prevederile şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

Candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile şi menţiunea că au luat cunoştinţă de faptul că nerespectarea regulilor are drept consecinţă măsurile menţionate.

Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, socotit din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.

Bacalaureat 2023 – cum se poate corecta o greșeală

Pentru elaborarea lucrării scrise, candidaţii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor şi a desenelor folosesc numai creion negru. Pentru probele scrise la disciplinele „Matematică” şi „Geografie”, candidaţii pot să utilizeze instrumente de desen.

Se interzice folosirea, în timpul probelor scrise, a mijloacelor de calcul. Se foloseşte numai hârtia distribuită candidaţilor de către asistenţi.

Candidaţii care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală. În cazul în care unii candidaţi, din diferite motive, doresc să-şi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, primesc alte coli tipizate.

Acest lucru este consemnat de către asistenţi în procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor scrise. Colile folosite iniţial se anulează pe loc de către asistenţi, menţionându-se pe ele „Anulat”, se semnează de către asistenţi şi se păstrează în condiţiile stabilite pentru lucrările scrise.

După ce îşi încheie lucrările, candidaţii numerotează foile, sub îndrumarea asistenţilor, numai cu cifre arabe, în partea de jos a paginii, în colţul din dreapta, indicând pagina curentă şi numărul total de pagini, de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia, dacă elevul a scris în total cinci pagini. Se vor numerota toate paginile pe care elevul a scris, inclusiv acelea pe care sunt scrise doar câteva rânduri, partea nescrisă fiind barată de către asistenţi. După încheierea numerotării, candidaţii predau asistenţilor lucrările şi semnează pentru confirmarea predării lucrării şi a numărului de pagini.

La expirarea celor trei ore acordate, candidaţii predau lucrările în faza în care se află, fiind interzisă depăşirea timpului stabilit. Trei candidaţi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.

La predarea lucrărilor, asistenţii barează spaţiile nescrise, verifică numărul de pagini şi îl trec în procesele-verbale de predare-primire pe care le semnează candidaţii, precum şi în rubrica prevăzută pe prima pagină a lucrării.

Ciornele şi lucrările anulate se strâng separat şi se păstrează în centrul de examen.

Candidaţii au dreptul să susţină examenul de bacalaureat, fără taxă, de cel mult două ori. Prezentările ulterioare la examen sunt condiţionate de achitarea unor taxe.

Bacalaureat 2023 – monitorizare audio-video, tentativa de fraudă

Comisia de bacalaureat a verifică, prin sondaj, înregistrările audio-video din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen (pentru susţinerea probelor, descărcarea şi multiplicarea subiectelor, predarea şi preluarea lucrărilor scrise, amestecarea, numerotarea şi introducerea în plicuri a lucrărilor, evaluarea acestora, depozitarea bagajelor).

Dacă, în urma verificărilor menţionate la , se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor privitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului debacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia măsurile ce se impun, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen.

Candidaţii care au fost eliminaţi de la o probă, pentru fraudă sau tentativă de fraudă, nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării sau a probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale. Se consideră că aceşti candidaţi nu au promovat examenul de bacalaureat

Nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Aceștia vor relua integral examenul de bacalaureat, cel mai devreme în a treia sesiune după cea în timpul căreia au fost eliminați.

Bacalaureat 2023 – sesiunea a doua – în Alba

În Alba, sunt înscriși 455 de candidați, la probele ce încep în 16 august. Majoritatea vor susține proba la alegere în funcție de profil și specializare.

Sunt 196 de candidați înscriși pentru a susține proba la Română, 219 – la proba obligatorie Matematică sau Istorie și 296 la proba la alegere.

Pe probe/ discipline/profil, situația este următoarea:

  • Română uman – 26 candidați
  • Română Real – 170 candidați
  • Limba germană – 1 candidat
  • Istorie – 54 candidați
  • Matematică Științe ale Naturii – 26 candidați / maghiară 1 candidat
  • Matematică Pedagogic – 4 candidați/ Pedagogic maghiară – 3 candidați
  • Matematică Tehnologic – 120 candidați
  • Matematică Mate-Info – 11 candidați
  • Biologie – 131 candidați
  • Geografie – 52 candidați; maghiară 2 candidați
  • Logică – 50 candidați
  • Anatomie – 44 candidați; maghiară – 1 candidat
  • Chimie anorganică tehn. – 6 candidați
  • Sociologie – 6 candidați
  • Fizică tehnologic – 2 candidați
  • Economie – 1 candidat
  • Informatică mate-info C/C++ – 1 candidat

CALENDAR Bacalaureat 2023 sesiunea a doua – probele scrise și rezultate

Probele scrise:

  • 16 august 2023 Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august 2023 Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
  • 18 august 2023 Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 21 august 2023 Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

Rezultate și contestații

  • 25 august 2023 Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12.00) și depunerea contestațiilor (orele 12.00 – 18.00)
  • 26 – 28 august 2023 Rezolvarea contestațiilor
  • 29 august 2023 Afișarea rezultatelor finale

Bacalaureat 2023 – sesiunea a doua, modele de subiecte

SUBIECTE și BAREME de la prima sesiune Bacalaureat 2023

Română

Matematică

Istorie

ANATOMIE

Subiect Anatomie Bacalaureat 2023

Barem Anatomie Bacalaureat 2023

BIOLOGIE

Subiect Biologie Bacalaureat 2023

Barem Biologie Anatomie Bacalaureat 2023

FIZICĂ

Subiect Fizică teoretic/vocațional Bacalaureat 2023

Barem Fizică teoretic/vocațional Bacalaureat 2023

Subiect Fizică tehnologic Bacalaureat 2023

Barem Fizică tehnologic Bacalaureat 2023

CHIMIE

Subiect Chimie anorganică Bacalaureat 2023

Barem Chimie anorganică Bacalaureat 2023

Subiect Chimie organică Bacalaureat 2023

Barem Chimie organică Bacalaureat 2023

INFORMATICĂ

Subiect Informatică C/C++ (mate-info) Bacalaureat 2023

Subiect Informatică Pascal (mate-info) Bacalaureat 2023

Barem Informatică (mate-info) Bacalaureat 2023

Subiect Informatică C/C++ (științe-nat) Bacalaureat 2023

Subiect Informatică Pascal (științe-nat) Bacalaureat 2023

Barem Informatică (științe-nat) Bacalaureat 2023

GEOGRAFIE

Subiect Geografie Bacalaureat 2023

Barem Geografie Bacalaureat 2023

LOGICĂ

Subiect Logică Bacalaureat 2023

Barem Logică Bacalaureat 2023

SOCIOLOGIE

Subiect Sociologie Bacalaureat 2023

Barem Sociologie Bacalaureat 2023

PSIHOLOGIE

Subiect Psihologie Bacalaureat 2023

Barem Psihologie Bacalaureat 2023

ECONOMIE

Subiect Economie Bacalaureat 2023

Barem Economie Bacalaureat 2023

FILOSOFIE

Subiect Filosofie Bacalaureat 2023

Barem Filosofie Bacalaureat 2023

Vezi BACALAUREAT 2023: Modele de subiecte și bareme. Testele și rezolvările la toate materiile pentru examenul de la final de liceu

Bacalaureat 2023 – corectarea lucrărilor

Lucrările se evaluează şi se apreciază de fiecare evaluator, separat, respectându-se baremele de evaluare şi notare elaborate în cadrul Centrului Naţional de Evaluare și Examinare. La evaluarea lucrărilor scrise, profesorii evaluatori nu vor face sublinieri sau menţiuni pe acestea. Evaluarea pe baza baremului se înregistrează în borderourile de evaluare, separat pentru fiecare evaluator.

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu un punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, acestea nu se transcriu pe lucrare şi se procedează astfel:

  • – preşedintele comisiei nominalizează alţi doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării
  • – după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare dintre cei patru evaluatori se trec pe lucrare şi se semnează de către evaluatori
  • – preşedintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale fără rotunjire, a celor două note – valori centrale.

Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare şi semnează.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, în situaţia în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferenţă denotare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, lucrarea se resecretizează şi este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

Bacalaureat 2023 – contestații și rezultate

Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează  faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica nota iniţială prin creştere sau descreştere, după caz.

Comunicarea rezultatelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor şi care au fost distribuite candidaţilor, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susţinută de aceştia.

Pentru comunicarea notelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat, înainte de etapa de depunere şi soluţionare a contestaţiilor, comisiile din unităţile de învăţământ/centrele de examen tipăresc lista rezultatelor examenului de bacalaureat care cuprinde: codul candidatului, unitatea de învăţământ de provenienţă, judeţul, promoţia, forma de învăţământ absolvită, specializarea, notele obţinute la fiecare probă scrisă, media sau menţiunile „reuşit“/„respins“/„neprezentat“/„eliminat din examen“, după caz.

Pentru fiecare candidat care a obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la toate probele scrise de examen, se calculează media generală de bacalaureat ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele obţinute la respectivele probe.

Nu se calculează media generală de bacalaureat pentru candidaţii care nu au promovat una sau mai multe probe, care nu s-au prezentat la toate probele sau care au fost eliminaţi de la o probă.

Bacalaureat 2023 –  condiții de promovare a examenului

Examenul de bacalaureat se consideră promovat de către absolvenţii de liceu care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

  • au susţinut probele de evaluare a competenţelor / în acest an, le au echivalate sau recunoscute
  • au susţinut toate probele scrise şi au obţinut cel puţin nota 5 la fiecare dintre acestea
  • au obţinut cel puţin media 6 la probele scrise

Pentru candidaţii care obţin media generală 5,99, media generală se rotunjeşte la 6,00.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 20 martie 2025

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 20 martie 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase joi, 20 martie 2025:

Loto 6/49: 8, 18, 40, 34, 10, 43

Loto 5/40: 31, 24, 36, 5, 37, 3

Joker: 36, 28, 29, 10, 20 + 20

Noroc: 7 9 3 9 7 2 5

Publicitate

Noroc Plus: 6 2 5 9 0 2

Super Noroc: 4 5 4 4 7 6

Citeste mai mult

Eveniment

Autoturism mistuit de flăcări în Mesteacăn. Pompierii au intervenit de urgență

Publicat

Publicitate

Un autoturism parcat pe un drum din localitatea Mesteacăn a fost cuprins de flăcări în această seară, fiind distrus în totalitate.

La fața locului au intervenit pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, care s-au deplasat cu o autospecială de stingere și o ambulanță SMURD. La sosirea acestora, incendiul se manifesta violent, iar mașina era deja mistuită de foc.

Din fericire, în urma incidentului nu s-au înregistrat victime, a transmis ISU Botoșani.

Cauza probabilă a incendiului a fost un scurtcircuit electric, potrivit specialiștilor. Pompierii atrag atenția șoferilor asupra importanței verificării instalației electrice a autoturismelor pentru a preveni astfel de evenimente.

Pentru a preveni incendiile auto, recomandăm respectarea următoarelor măsuri:

✔ verificaţi instalaţia electrică;

Publicitate

✔ asiguraţi-vă că echipamentele de iluminat electric nu sunt defecte sau neizolate;

✔ verificaţi dacă apar eventuale scurgeri de carburanți sau lubrifianți;

✔ nu faceți improvizații la instalația electrică;

✔ verificați perioada de valabilitate a stingătorului din autovehicul.

Citeste mai mult

Eveniment

Cum vor fi acordate voucherele de vacanță în 2025? Beneficiarii vor achita singuri costul sejurului iar apoi primesc 800 de lei

Publicat

Publicitate

Normele de aplicare pentru acordarea tichetelor de vacanță în 2025 urmează să fie finalizate săptămâna viitoare, a anunțat joi ministrul Economiei și Digitalizării, Bogdan Ivan. Acesta a precizat că, cel mai probabil, beneficiarii vor trebui să achite inițial costul sejurului, urmând ca ulterior să primească decontarea sumei de 800 de lei, relatează alba24.ro.

În prezent, sunt analizate două variante pentru implementarea noului sistem, detaliile finale urmând să fie stabilite odată cu aprobarea normelor.

„Săptămâna viitoare o să fie o întâlnire finală, după ce colegii de la Ministerul Economiei și Digitalizării au dezbătut cu colegii din Ministerul de Finanțe și cu toate structurile profesionale și cu companiile de ticketing. Este evident că e o modificare care incumbă anumite neplăceri, pentru că nu vorbim direct de acele vouchere care se dădeau efectiv și se consumau.

Va fi o formulă cât mai simplă, tocmai pentru a ne asigura că oamenii ajung să nu-și piardă timpul atunci când vorbim despre dovada faptului că s-au folosit de aceste instrumente și automat pot să dovedească prin documente justificative că au folosit voucherele și o să primească automat acei bani înapoi”, a declarat Bogdan Ivan, în cadrul unei conferințe de presă.

Voucherele de vacanță în 2025. Variantele aflate în analiză

Bogdan Ivan a precizat că sunt cel puțin două variante care sunt în prezent analizate pentru sistemul de acordare a tichetelor de vacanță:

  • Varianta rambursării – Considerată cea mai fezabilă de către ministru, această variantă presupune ca angajatul să plătească inițial sejurul, să prezinte factura companiei angajatoare, iar ulterior să primească cei 800 de lei la următorul salariu.

„Cea mai apropiată de fezabilitate, din punctul meu de vedere, după discuțiile tehnice cu colegii mei, e cea în care omul ajunge să-și plătească sejurul, să vină cu factura către companie și ulterior, la următorul salariu, să primească cei 800 de lei”, a explicat ministrul Economiei.

Publicitate
  • Varianta plății în avans – Această alternativă ar implica acordarea în avans a celor 800 de lei sub formă de vouchere, cu obligația angajatului de a demonstra ulterior că a folosit aceste vouchere în scopul destinat.

„Sunt și alte opinii care spun că ar trebui să fie făcută o formulă în care să dau în avans acei 800 de lei sub forma unor vouchere, care, ulterior, va trebui să demonstreze angajatul că a folosit acele vouchere”, a mai declarat Bogdan Ivan.

Voucherele de vacanță în 2025: se caută simplificarea mecanismului

Ministrul Economiei și Digitalizării a subliniat importanța implementării unui mecanism simplu și eficient, care să evite complicații administrative atât pentru angajați, cât și pentru angajatori sau instituții precum ANAF.

„Dar ce e foarte important e faptul că noi căutăm să facem cât mai simplu acest mecanism, nici să-i punem pe inspectorii ANAF să-i caute pe oameni dacă și-au depus sau nu facturile, nici să-i încurcăm la nivelul în care să punem angajatorul să verifice fiecare factură.

Așa că mecanismul cel mai simplu va fi cel în care omul arată că a făcut cheltuiala și luna viitoare intră pe card 800 de lei în plus”, a declarat Ivan.

Limite de acordare a voucherelor de vacanță pentru angajații din sectorul public

În 2025, personalului ale cărui salarii de bază nete din luna anterioară acordării tichetelor de vacanță sunt de până la 8.000 de lei.

Ordonanța stabilește că voucherele de vacanță emise în cursul anului 2025 se utilizează pentru plata a cel mult 50% din contravaloarea pachetelor de servicii turistice achiziționate, respectiv 800 de lei pentru achiziționarea de pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 de lei.

Noile reguli se aplică, în 2025, și regiilor autonome înființate de stat, regiilor autonome înființate de unitățile administrativ-teritoriale sau societăților comerciale și regiilor autonome la care persoanele juridice amintite sau instituțiile publice centrale ori locale sunt acționari unici sau dețin direct ori indirect o participație majoritară.

Restricții mai mari pentru beneficiarii tichetelor de vacanță

Reguli similare sunt stabilite și pentru personalul militar, polițiștii, polițiștii de penitenciare și personalul civil din instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate națională ale căror solde de funcție/ salarii de funcție/ salarii de bază nete acordate în luna prestării serviciilor turistice sunt de până la 8.000 de lei lunar.

Concret, în cazul acestora, în 2025, se decontează 50% din valoarea serviciilor turistice prestate de orice structură de primire turistică de pe teritoriul României, achiziționate direct sau prin intermediul unei agenții de turism, respectiv cel mult 800 de lei pentru servicii turistice prestate în valoare de cel puțin 1.600 de lei.

Citeste mai mult

Administratie

Acțiune de împădurire în comuna Prăjeni: 3000 de puieți plantați în satele Miletin și Lupăria

Publicat

Publicitate

Locuitorii comunei Prăjeni, alături de o echipă de voluntari dedicați, au reușit să planteze aproximativ 3.000 de puieți de salcâm și frasin în satele Miletin și Lupăria.

Acțiunea, organizată cu sprijinul administrației locale, face parte dintr-un efort mai amplu de reîmpădurire și protejare a mediului înconjurător.

Voluntarii au muncit ore întregi pentru a asigura o reîmpădurire eficientă, iar entuziasmul și determinarea acestora au transformat inițiativa într-o adevărată sărbătoare a naturii. Prin această activitate, organizatorii nu doar că au contribuit la îmbunătățirea calității aerului și a solului, dar au transmis și un puternic mesaj despre importanța protejării mediului.

Primarul comunei Prăjeni, Iftodi Gheorghiță-Mihăiță, a transmis pe pagina de soclizare un mesaj de mulțumire tuturor celor care s-au implicat: „Mulțumim din suflet fiecărei persoane care și-a dedicat timpul și energia pentru această cauză! Continuăm să plantăm nu doar copaci, ci și speranță, responsabilitate și dragoste pentru natură. Hai să nu ne oprim aici!”

Autoritățile locale își propun să continue astfel de inițiative, având în vedere impactul pozitiv al împăduririlor asupra mediului și comunității. Reprezentanții primăriei îndeamnă cetățenii să se alăture viitoarelor campanii, pentru ca împreună să contribuie la un viitor mai verde și mai sănătos pentru generațiile următoare.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending