Connect with us
Publicitate

Actualitate

A fost desemnat constructorul pentru ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Moldovei A7, pe ruta Buzău-Focșani

Publicat

Astăzi a fost desemnat constructorul pentru ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Moldovei A7, pe ruta Buzău-Focșani.

Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a mai adăugat că în 10 zile pot fi demarate procedurile de semnare a contractelor, dacă rezultatul licitației nu va fi contestat.

Câștigătorul desemnat astăzi pentru tronsoanele 2 și 3 (66,9 km) ale Autostrăzii Buzău-Focșani este același constructor român care a semnat contractele pentru tronsoanele 1 și 4 ale aceleiași autostrăzi, în urmă cu două săptămâni, respectiv UMB, condus de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu.

Tronsonul 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei (fără TVA).

Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA).

Construcția ambelor tronsoane, finanțată prin PNRR, va dura 26 de luni (2025).

“Pentru tronsonul 2 contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste râul Râmnic și peste DN22.

Pentru tronsonul 3 este prevăzută în contract inclusiv construcție a 18 poduri și a unui pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste râul Râmna”, a explicat Sorin Grindeanu.

Toate cele 4 tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focșani (Secțiune a A7) vor avea o lungime însumată de 82,44 km și vor realiza efectiv prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Când se dă ceasul cu o oră înainte. O practică adoptată de multe țări din întreaga lume

Publicat

Scopul principal al orei de vară este de a economisi energie electrică prin reducerea utilizării iluminatului artificial în timpul serii, prin aceea că se utilizează mai multă lumină naturală după serviciu sau școală.

Concret, ceasul se dă cu o oră înainte, iar ora 03:00 devine ora 04:00, scrie Time & Date. Pentru că se schimbă ora, duminică devine cea mai scurtă zi din 2024, informează alba24.ro.

Astfel, în mod popular se spune că ”dormim mai puțin”.

Ora de vară este o practică adoptată de multe țări din întreaga lume, care constă în ajustarea orarului oficial al ceasului înainte cu o oră în perioada de vară, pentru a profita de lumina naturală a soarelui în timpul serii.

Când se schimbă ora: Ceasurile se dau cu o oră înainte în dimineața ultimei duminici din martie și se dau cu o oră înapoi în dimineața ultimei duminici din octombrie, pentru a se reveni la ora standard.
Istoria orei de vară poate fi urmărită până în secolul al XX-lea, când mai multe țări au adoptat această practică.

Decizia de a implementa sau de a renunța la ora de vară este luată la nivel național și poate varia în funcție de politici guvernamentale, preferințele populației și alte factori.

În unele țări, adoptarea orei de vară este controversată, iar unii oameni susțin că nu aduce beneficii semnificative sau că poate crea disconfort în ajustarea programelor personale și a ceasurilor.

În timp ce alții consideră că orele de vară pot îmbunătăți calitatea vieții și pot contribui la protejarea mediului prin reducerea consumului de energie electrică.

Ora de vară: statele UE amână o decizie
Statele membre ale UE trebuiau să notifice până în 2021 dacă vor să aplice în mod permanent ora de vară sau ora de iarnă. Deocamdată însă, discuția a rămas în aer.

Propunerea de renunțare la schimbarea orei a venit ca răspuns la câteva inițiative cetățenești.

În februarie 2018 Parlamentul a cerut Comisiei să evalueze directiva privind schimbarea sezonieră a orei și să facă propuneri de modificare a acesteia dacă este cazul.

În urma acestei evaluări, care a strâns 4.6 milioane de răspunsuri, dintre care 84% s-au pronunțat în favoarea renunțării la schimbările orare, Comisia a făcut propunerea.

Când se schimbă ceasul: Ora de vară 2024. Cum a fost propusă schimbarea orei

Omul de ştiinţă, scriitorul şi omul de afaceri american Benjamin Franklin a sugerat, în 1784, această metodă într-o satiră, în care menţiona că s-ar realiza o economie de lumânări prin folosirea luminii de dimineaţă a soarelui.

Ideea folosirii orei de vară este atribuită neozeelandezului George Vernon Hudson, entomolog care a susţinut că ar avea nevoie de mai multă lumină pentru a studia insectele şi care a venit cu această idee în 1895.

La 31 martie 1918, ora de vară a fost introdusă şi în Statele Unite. Pentru o perioadă mai îndelungată, a fost aplicată în SUA, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, între 3 februarie 1942 şi 30 septembrie 1945.

La data de 13 aprilie 1966, legislativul american a impus respectarea orei de vară la nivel naţional („Daylight saving time” – DST sau „summer time”), din ultima duminică a lui aprilie, până în ultima duminică din luna octombrie.

Douăzeci de ani mai târziu, preşedintele Ronald Reagan a semnat un act federal pe probleme de mediu. Conţinea şi o prevedere care solicita conservarea energiei şi respectarea orei de vară. De atunci, ora de vară a rămas stabilită pe o perioadă cuprinsă între echinocţiul de primăvară şi cel de toamnă.

Ţările ecuatoriale şi tropicale nu aplică această oră, deoarece durata zilei este egală de-a lungul anului.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Amenzile pentru lipsa RCA au explodat. Sumele pot fi și de 15 ori mai mari

Publicat

Senatul a adoptat luni, ca primă cameră sesizată, noile modificări la legea RCA, care introduc amenzi foarte mari în situațiile în care șoferii sunt prinși fără RCA sau cu asigurarea auto suspendată.

Șoferii care circulă fără RCA sau în perioada în care au asigurarea suspendată riscă amenzi cuprinse între 2.000 de lei și 15.000 de lei în funcție de tipul de autovehicul, potrivit modificărilor la legea asigurării auto obligatorii, adoptate luni de Senat. În prezent, valoarea sancțiunilor nu trece de 2.000 de lei, informează realitatea.net.

.

Șoferii care circulă fără RCA sau care nu respectă obligația de a-și imobiliza mașina într-un spațiu privat ori circulă cu autovehiculul pe perioada cât asigurarea RCA este suspendată vor putea fi sancționati cu următoarele amenzi:

a) în cazul vehiculelor încadrate în categoria autoturismelor – 2000 lei;

b) în cazul vehiculelor de transport persoane, inclusiv tramvaie – 7000 lei;

c) în cazul vehiculelor de transport marfă, sau cu altă destinație:(i) având masă totală maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone – 5000 lei;(ii) având masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 12 tone – 7000 lei;(iii) având masă totală maximă autorizată mai mare de 12 tone – 15000 lei;

d) alte vehicule decât cele prevăzute la lit. a) – c) – 1000 lei.

Amenda se reduce la jumătate dacă este achitată  în maxim 15 zile.

În plus, cei care circulă fără RCA sau cu o mașină pentru care asigurarea este suspendată riscă și reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare și retragerea plăcuțelor cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare, de către ofițerii și agenții de Poliție.

Citeste mai mult

Eveniment

Beat criță, așa a condus un bărbat din municipiul Botoșani. Polițiștii l-au dat jos de la volan la Stăuceni

Publicat

Polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au oprit luni pe drumul național, DN 29D, în comuna Stăuceni, un autoturism condus de un bărbat, de 62 de ani, din municipiul Botoșani.

 

În urma testării cu aparatul etilotest, valoarea rezultată a fost de 1,00 mg/l alcool pur în aerul expirat. Ulterior,  bărbatul a fost condus la o unitate medicală pentru recoltarea de probe biologice de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

 

Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Dosar penal pentru un bărbat din Hlipiceni pentru punerea în circulație a unui vehicul neînmatriculat

Publicat

Luni, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 3 Hlipiceni, au oprit pentru control, pe drumul public, din comuna Răuseni, un ansamblu de vehicule format din autoturism și remorcă, condus de un bărbat de 43 de ani, din aceeași localitate.

 

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că numărul de înmatriculare montat pe remorcă , emis de autoritățile di n statul Țările de Jos, nu corespunde cu cel din documente, care este emis de autoritățile belgiene.

 

În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunii de punere în circulație a unui vehicul neînmatriculat.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending