Connect with us

Actualitate

REZULTATE finale TITULARIZARE 2022: Au fost publicate notele după contestații. Condiții pentru repartizare pe posturi

Publicat

Publicitate

Rezultate finale Titularizare 2022: Ministerul Educației a publicat miercuri, 27 iulie, rezultatele finale la Titularizare 2022. Ședințele de repartizare pe posturi se vor desfășura din 29 iulie.

AICI, rezultate finale Titularizare 2022 – situația după contestații pe țară (harta județe).

Titularizare 2022 – vizualizare lucrări

După afişarea rezultatelor finale, candidaţii pot solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului să îşi vadă lucrarea, fără ca, în urma vizualizării, să obţină reevaluarea lucrării şi/sau modificarea notelor acordate.

Pentru a organiza vizualizarea lucrării unui candidat/unor candidaţi, preşedintele comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului în care candidatul a susţinut proba scrisă solicită preşedintelui comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului la nivelul căruia şi-a desfăşurat activitatea centrul de evaluare o copie conform cu originalul a lucrării/lucrărilor, în format scanat, transmisă prin suport digital, cu informarea Direcţiei Generale Management Resurse Umane şi Reţea Şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei.

Pe durata vizualizării lucrărilor scrise, candidaţilor li se aduce la cunoştinţă că scopul procedurii este acela de a constata aspecte privind integritatea lucrării în formatul predat de aceştia şi asumat prin semnătură în procesul-verbal şi că, în timpul şi după parcurgerea acestei proceduri, nu li se permite fotografierea/fotocopierea lucrării, nu li se eliberează copii ale lucrării şi nu li se modifică nota obţinută.

Condiții pentru Titularizare 2022 – repartizări pe posturi

Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate pentru concurs se repartizează în şedinţă de repartizare organizată de comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului.

Publicitate

Repartizarea posturilor/catedrelor se realizează în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare obţinute la concurs, în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afişată pentru concurs.

În cadrul şedinţelor de repartizare, opţiunea fiecărui candidat se exprimă în scris, conform cererii tip şi se consemnează în procesul verbal al şedinţei, cu certificare prin semnătura solicitantului sau împuternicitului, acesta din urmă prezentând procura notarială în original.

După consemnarea în procesul verbal a opţiunii făcute, comisia de organizare şi desfăşurare a concursului eliberează adresa de repartizare pe postul didactic/catedra solicitat(ă). În cazul în care candidatul nu este prezent personal sau printr-un împuternicit la şedinţa de repartizare, cererea acestuia nu se soluţionează.

Repartizarea candidaţilor se realizează în ordine, astfel:

  • repartizarea candidaţilor care au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte) la concursul naţional, sesiunea 2022, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare; situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Ministerului Educației
  • repartizarea pentru completarea normei didactice de predare a cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante
  • repartizarea prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată a cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate
  • repartizarea pentru completarea normei didactice de predare a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă
  • repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante complete indiferent de viabilitatea acestora, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, a candidaţilor cu statut de cadre didactice titulare în învăţământul preuniversitar de stat sau particular acreditat anterior înscrierii la concurs, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular şi a cadrelor didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat sau particular acreditat care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2022, şi au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), la concursul naţional, sesiunea 2022, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare; situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Ministerului Educației
  • repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), la concursul naţional, sesiunea 2022, pe posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate

În situaţia în care candidaţii care nu sunt titulari, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, renunţă la opţiunea făcută sau nu se prezintă la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi, se mai pot prezenta la o altă repartizare înainte de atribuirea orelor în regim de plata cu ora.

În învăţământul particular, validarea concursurilor şi angajarea pe post se fac de către conducerea unităţii de învăţământ particular şi se comunică, în scris, inspectoratului şcolar.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială la clasă în profilul postului sau cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2022, pe parcursul anului şcolar 2021-2022.

  • Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisa)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4

Pentru angajarea pe perioadă determinată, candidații trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială în profilul postului sau cel puțin media5 (cinci) la inspecțiile la clasă în profilul postului sau în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2022, pe parcursul anului şcolar 2021- 2022.

  • Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisă)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate au, în ordine:

  • candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate;
  • candidaţii cu domiciliul în localitatea în care se află postul didactic/catedra solicitat(ă)
  • candidaţii care au dobândit gradul didactic I
  • candidaţii care au dobândit gradul didactic II
  • candidaţii care au dobândit definitivarea în învăţământ
  • candidaţii cu media de departajare cea mai mare calculată
  • candidaţii cu media cea mai mare obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media cea mai mare obţinută la examenul de bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice

Cadrul didactic titular în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care se prezintă la concursul naţional pentru ocuparea unui alt post didactic/unei alte catedre declarat(e) vacant(e)/rezervat(e) în învăţământ preuniversitar şi nu ocupă post/catedră sau obţine o notă mai mică de 5 (cinci), îşi păstrează calitatea de titular în unitatea/unităţile de învăţământ din care provine.

Cadrul didactic cu statut de angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, anterior înscrierii la concurs, care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2022 şi obţine media de repartizare minimum 7 (şapte), poate solicita repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care este angajat, în condiţiile în care consiliul de administraţie/consiliile de administraţie al/ale unităţilor de învăţământ confirmă, prin adresă scrisă, că postul didactic/catedra respectiv(ă) are o viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani şcolari şi poate fi ocupat(ă) pe perioadă nedeterminată. Adresa se depune la dosarul de înscriere la concursul naţional de către candidat.

În situaţia în care cadrul didactic angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei nu obţine media de repartizare minimum 7 (şapte), dar obţine cel puţin media de repartizare minimum 5 (cinci) rămâne angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform deciziei de repartizare pe post/catedră.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar pierde această calitate în situaţia în care obţine o notă mai mică de 5 (cinci) la proba scrisă din cadrul concursului naţional, sesiunea 2022, la disciplina/una dintre disciplinele corespunzătoare postului didactic/catedrei pe care este angajat, conform deciziei de repartizare.

Posturile didactice/catedrele vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, prin concurs, sunt posturi didactice/catedre vacante, complete, selectate dintre posturile/catedrele vacante care au o viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani, constituite din discipline în concordanţă cu Centralizatorul, de regulă, într-o singură unitate de învăţământ.

În situaţia în care unităţile de învăţământ sunt constituite în consorţii şcolare se pot constitui şi catedre vacante/rezervate din ore existente la mai multe unităţi de învăţământ din cadrul consorţiului şcolar. În mediul rural se pot constitui catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată din ore existente la cel mult 3 (trei) unităţi de învăţământ şi catedre vacante/rezervate pentru angajare pe perioadă determinată la două sau mai multe unităţi de învăţământ.

În unităţile de învăţământ de nivel gimnazial, în liceele şi în seminariile teologice şi în unităţile de învăţământ din mediul rural se pot constitui catedre vacante/rezervate formate din ore compuse din două discipline (limba română-limbă străină, limbă străină A-limbă străină B, geografie-limbă străină, istorie-limbă străină, matematică-fizică, fizică-chimie, chimie-biologie, istorie-geografie, geografie-istorie etc.), în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs.

Pentru disciplinele din învăţământul gimnazial, profesional şi liceal pentru care este prevăzută o oră/săptămână în planurile-cadru de învăţământ se pot constitui catedre vacante/rezervate pentru concurs în două sau mai multe unităţi de învăţământ sau din două sau mai multe discipline, pentru orice nivel de învăţământ, în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs.

Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate constituite din două discipline sau mai multe discipline, candidaţii trebuie să aibă specializarea/specializările corespunzătoare posturilor didactice/catedrelor respective şi susţin în cadrul concursului proba scrisă la disciplina care are ponderea cea mai mare de ore în catedră.

În învăţământul special gimnazial, catedrele vacante pentru concurs de activităţi de pre-profesionalizare se publică doar pentru angajare pe perioadă determinată.

Titularizare 2022 – angajare pe posturi

În baza situaţiei privind repartizarea candidaţilor, transmisă inspectoratului şcolar de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului, inspectorul şcolar general emite decizia de repartizare, începând cu data de 1 septembrie 2022.

În baza deciziei de repartizare emisă de inspectorul şcolar general, directorul unităţii de învăţământ încheie cu candidaţii repartizaţi contracte individuale de muncă pe perioadă nedeterminată sau determinată, după caz, începând cu data de 1 septembrie 2022, după cum urmează:

  • contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată care au dobândit definitivarea în învăţământ sau care au promovat examenul naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2022, pentru candidaţii cu statut de cadre didactice titulare în învăţământul preuniversitar sau cu statut de cadre didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, anterior înscrierii la concurs, repartizaţi conform prevederilor art. 74 alin. (3) lit. a), e) sau f).
  • contract individual de muncă pe perioadă determinată, pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate şi care nu au dobândit definitivarea în învăţământ, indiferent de statutul postului pe care au fost repartizaţi
  • contract individual de muncă pe perioadă determinată pentru candidaţii repartizaţi pe posturi vacante/rezervate pentru angajare pe perioadă determinată.

Pentru candidaţii debutanţi, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ la care au fost repartizaţi modifică durata contractului individual de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată, după promovarea examenului pentru obţinerea definitivării în învăţământ, în situaţia în care acești candidaţi acumulează o vechime efectivă la catedră de cel mult 6 (şase) ani, de la ocuparea postului didactic/catedrei vacant(e) până la promovarea examenului pentru obţinerea definitivării în învăţământ, fără a lua în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă şi de rezervare a postului didactic/catedrei.

Candidaţii repartizaţi au obligaţia de a se prezenta la post/catedră până cel târziu la data de 31 august 2022, în vederea încheierii contractului individual de muncă. În cazul neprezentării la post în termen de maximum 3 (trei) zile lucrătoare, de la data de 31 august 2022, pentru încheierea contractului individual de muncă, se revocă repartizarea. Sunt exceptate situaţiile de neprezentare la post din motive neimputabile candidaţilor: motive medicale, calamități naturale etc., care pot fi justificate cu documente.

Directorul unităţii de învăţământ transmite inspectoratului şcolar lista posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate şi lista candidaţilor care s-au prezentat la post pentru încheierea contractului individual de muncă.

Candidaţii rămași nerepartizați se repartizează, în ședințele de repartizare organizate ulterior, la nivel judeţean/București. Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate rămase neocupate se ocupă în etapele ulterioare ale mobilităţii personalului didactic de predare.

Titularizare 2022 – calendar

24 mai-30 iunie: organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

4 iulie: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

13 iulie: proba scrisă

19 iulie: comunicarea rezultatelor iniţiale

19-20 iulie: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

21-26 iulie: soluţionarea contestațiilor

27 iulie: comunicarea rezultatelor finale

29 iulie: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art.74 alin. (3), lit.a) sau 80 alin.(9) din Metodologie, după caz

1 august: ședință de repartizare, în ordine, a:

  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art.74 alin. (3), lit. b) din Metodologie (repartizarea pentru completarea normei didactice de predare a cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante)
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie (repartizarea prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată a cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate)
  • cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. d) din Metodologie
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz (repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante complete indiferent de viabilitatea acestora, a candidaţilor cu statut de cadre didactice titulare în învăţământul preuniversitar de stat sau particular acreditat anterior înscrierii la concurs, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular şi a cadrelor didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat sau particular (cel puțin media 7)
  • repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2022, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz (cel puțin media 7, pe posturi pe care sunt angajate)

2 august: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

2-22 august 2022: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Botoșani: Comori neașteptate în cel mai nordic muzeu al României, de la cămașa cu svastici la autograful lui Elvis Presley

Publicat

Publicitate

În cel mai nordic oraș al României, la Darabani, se află unul dintre cele mai interesante muzee din România. Realizat prin strădania oamenilor de cultură ai locului, expoziția este vastă și conține piese unicat în România, inclusiv un autograf al lui Elvis Presley, scrie ADEVĂRUL

Pe granița de nord a României, într-un frumos conac, vechi de două secole, se află unul dintre cele mai inedite muzee din România. Este vorba despre Muzeul Nordului, din orașul Darabani, cea mai nordică așezare urbană, din țară. Așa cum îi spune numele, la rândul său, muzeul de la Darabani este cel mai nordic muzeu din România. Pentru a-l vizita, trebuie să bateți un drum lung și obositor. Dar merită fiecare kilometru și fiecare minut de osteneală. Expozițiile muzeului, născute din pasiunea oamenilor de cultură locali, sunt pline de obiecte cu povești incredibile, unele dintre ele unicat în România.

Casa marelui hatman, cu expoziția fostului primar, transformată în muzeu

Muzeul Nordului, așa cum se numește în mod oficial, instituția ca atare, a fost înființată în anul 2014, la prima ediție a Festivalului Zilelor Nordului, o manifestare culturală importantă care atrage tineri din toată România și chiar de peste hotare, la inițiativa Asociației „Nord” în colaborare cu Primăria Darabani. Muzeul este amplasat în conacul familiei boierești Balș. Este o clădire impresionantă, veche de două secole, și a aparținut marelui hatman al Moldovei, Theodor Balș( 1790-1867), cel care de altfel a și întemeiat târgul Darabani, a ridicat prima biserică din localitate, dar și prima școală.

Expozițiile din muzeu reprezintă strădania mai multor oameni de cultură de-a lungul timpului. Prima colecția muzeală a fost făcută de învățătorul Gheorghe Vornicescu în 1920, continuată de avocatul Emil Costeanu și învățătorul Dumitru Jar. Cea mai mare contribuție a avut-o, un fost primar al Darabaniului, la începutul anilor 90, Dumitru Haha. Colecționar pasionat, acesta a pus bazele tuturor expozițiilor din prezent. Acesta a adunat atât de multe obiecte valoroase, din domeniul etnografic, militar și arheologic, încât nici până astăzi nu au fost descoperite toate artefactele, din colecție.

„Muzeul a fost fondat în 2014, la prima ediție a Festivalului Zilelor Nordului. Expozițiile i-au aparținut lui Dumitri Haha, fost primar al orașului, fondator al muzeului. Colectia este destul de impresionantă. Avem foarte multe obiecte pe care chiar și acum după 10-11 ani de funcționare nu am descoperit colecția, în întregime. Zi de zi descoperim piese noi”, mărturisește Ionel David, bibliotecar și referent cultural al orașului.

Publicitate

Arme, uniforme, măsele de mamut

Expozițiile au fost sistematizate de regretatul Dumitru Haha, încă din anul 2014. Obiectele au fost verificate ca autenticitate, clasificate și distribuite cronologic. Așa au apărut secțiile muzeului. La parterul conacului se află biblioteca orășenească iar la etaj, în cele șase camere încăpătoare sunt expuse obiectele de colecție.

Cum urcăm scările, drept în față, suntem întâmpinați de o mini expoziție arheologică, cu descoperiri realizate pe malul Prutului de-a lungul deceniilor. Este vorba despre unelte din os, fragmente ceramice și chiar măsele de mamut. În spațiul următor este amenajată o expoziție incredibil de bine documentată privind istoria zonei, cu fotografii rare, unele unicat, ale boierilor și moșierilor din nordul extrem al Moldovei, cu documente și cărți vechi. Nu lipsesc nici obiectele personale ale acestor aristocrației ai Moldovei de altădată.

Totodată puteți vedea expoziții dedicate celor două războaie mondiale, cu arme, uniforme, tehnică militară, aparate funcționale de radio-transmise și chiar un telegraf. Nu lipsește expoziția etnografică, cu obiecte vestimentare autentice, unele vechi de peste un secol, dar și cu unelte gospodărești din lemn și metal. Ceea ce conferă un farmec aparte Muzeului Nordului sunt expozițiile dedicate vieții cotidiene, atât din perioada interbelică dar și din perioada comunistă, cu obiecte casnice, obiecte de uz personal dar și ziare sau materiale de propagandă.

„Sunt foarte multe exponate interesante, organizate în expoziții, în funcție de specific și epocă. Sunt arme, piese etnografice, costume militare, costume populare, foarte multe obiecte din lemn, bine păstrate. Avem și o expoziție dedicată învățământului care va fi mutată la prima școală sătească, de stat, din Moldova. Atunci când va fi reconstruită”, precizează Ionel David.

Cămașa cu svastici și autograful lui Elvis

În expozițiile de la Muzeul Nordului se găsesc și obiecte unicat în România. De exemplu, cămașa populară cu svastici. Este vorba despre o cămașă, din perioada interbelică, care are la poale, cusute, mai multe svastici. Cămașa a fost realizată de o învățătoare din satul Bajura, de lângă Darabani, în anii 30. „Cămașa a aparținut unei învățătoare din satul Bajura. A fost cusută în perioada interbelică, anii 30. Erau simpatizanți ai extremei drepte”, adaugă Ionel David. Dumitru Haha, declara în anul 2015, că săteanca a cusut cămașa pentru o femeie din anturajul faimosului Ilie Gârneață, unul dintre membrii fondatori ai Mișcării Legionare, și un apropiat al lui Corneliu Zelea Codreanu.

Ilie Gârneață era dărăbănean și, spun localnicii, în anii 30, în localitate erau multe cuiburi și mulți simpatizanți ai Mișcării Legionare. „S-a spus că această cămașă ar fi reprezentat o înclinație a dărăbănenilor către legionarism. Evident, în perioada aceea. Mai ales că unul dintre fondatorii Mișcării Legionare era dărăbănean”, precizează Ionel David.

Tot în Muzeul de la Darabani se află și un autograf al celebrului Elvis Presley. În 2015, Dumitru Haha, cel care a organizat expoziția, mărturisea că este original. L-a primit de la Dumitru Hornaru, un dărăbănean care în anul 1971, era mare fan al cântărețului american. Avea doar 15 ani și a primit o revistă originală din America. Acolo era și o adresă a lui Elvis Presley, cel mai probabil o adresă de fanbox.

Dărăbăneanul i-a scris și a atașat un plic, alb, gol, cu gândul că va primi ceva înapoi. Scrisoarea către Elvis i-a fost încropită de un profesor din Darabani. Culmea, după o lună a primit scrisoarea, cu autograful. Autograful se află în expoziția muzeului. Reprezentanții Primăriei Darabani spun că muzeul dar și conacul vor fi reabilitate prin fonduri europene. Este un proiect finanțat prin Compania Națională de Investiții în valoare de 4 milioane de euro.

Pentru fotografii din interiorul muzeului intrați pe site-ul ADEVĂRUL.

Citeste mai mult

Educație

Începe evaluarea națională la clasa a IV-a: marți – proba la română

Publicat

Publicitate

Elevii de clasa a IV-a vor susține Evaluarea Națională în perioada 20 – 22 mai, prima probă urmând a fi susținută marți.

Potrivit Ministerului Educației, calendarul Evaluării Naționale la clasa a IV-a este următorul:

* 20 mai – Limbă și comunicare – Limba română / Limba română pentru minoritățile naționale

* 21 mai – Matematică și științe ale naturii

* 22 mai – Limbă și comunicare – Limba maternă

Elevii din clasa a VI-a încep probele pe 27 mai – Limbă și comunicare (Limba română). Urmează pe 28 mai – Matematică și științe ale naturii, iar pe 28 mai – Limbă și comunicare (Limba maternă).

Publicitate

Testele sunt evaluate în cadrul unității de învățământ, în maximum 7 zile de la data susținerii ultimului test de la clasa respectivă.

Rezultatele obținute nu se afișează, nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.

La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.

Rezultatele evaluărilor vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, fiind apoi folosite pentru întocmirea planurilor individualizate de învățare ale elevilor. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Elevii botoșăneni au obținut rezultate remarcabile la etapa națională a Concursului Național „Pedagogia Matematicii”

Publicat

Publicitate

În perioada 16-18 mai 2025, s-a desfășurat la Cluj etapa națională a Concursului Național „Pedagogia Matematicii”.

Rezultatele obținute de elevii din județul Botoșani au fost foarte bune:

Premiul al II-lea – Cotic Ana-Elena, clasa a XI-a, prof. Jijie Carmen;

Mențiune – Oprișanu Lorena-Alexandra, clasa a XII-a, prof. Corduneanu Gabriela;

Mențiune – Ihorov Daria, clasa a IX-a, prof. Corduneanu Gabriela.

 

Publicitate

Subiectele de la clasele a XI-a și a XII-a au conținut atât itemi de matematică cât și de aritmetică și metodica predării aritmeticii.

 

„Cele trei eleve ale Liceului Pedagogic „Nicolae Iorga” au obținut rezultate remarcabile, succes ce reflectă munca asiduă și pregătirea temeinică a acestora.. Felicit cu căldură elevii pentru performanțele obținute și le mulțumesc profesorilor pentru eforturile depuse!” a declarat Bogdan Gheorghe SURUCIUC, inspector școlar general.

 

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfânta Muceniță Lidia din Filipini

Publicat

Publicitate

„Treci în Macedonia şi ne ajută.” (Faptele Apostolilor 16, 9) – este rugămintea unui bărbat macedonean ce i s-a arătat într-o vedenie Sfântului Apostol Pavel pe când se afla în Troa (în timpul celei de-a doua călătorii misionare).

Considerând această vedere glasul lui Dumnezeu, Sfântul Pavel a decis fără întârziere să treacă în cealaltă parte a Europei, în estul Macedoniei, în Filipi, luându-i cu sine și pe cei care îl însoțeau: Timotei, Sila și Luca. A debarcat în Kavala și de acolo a plecat spre Filipi. În afara orașului Filipi și în apropiere de malurile râului Zygaktis era locul de rugăciune evreiesc și acolo Sfântul Pavel a întâlnit un grup de femei muncitoare. Între aceste femei, adunate la râu, Apostolul Pavel a propovăduit pentru prima dată în Europa Cuvântul Evangheliei Domnului.

Femeile temătoare de Dumnezeu au ascultat cu atenție și cu evlavie cuvintele necunoscutului iudeu. Dar dintre acestea cea mai entuziasmată s-a arătat Lidia, o femeie vânzătoare de porfiră, din cetatea Tiatirelor, temătoare de Dumnezeu. „Acesteia Dumnezeu i-a deschis inima ca să ia aminte la cele grăite de Pavel” (Faptele Apostolilor 16, 14). În interiorul Lidiei s-a produs un cutremur. Inima ei era mereu neliniștită căci nu putea să se jertfească zeilor și zeițelor care se dedau orgiilor. Cunoscuse legea lui Israel care aprinsese în sufletul ei setea de al căuta pe Mesia și auzea acum pentru prima dată pe Apostolul Pavel vorbind despre Răscumpărătorul lumii.

Lidia a îmbrățișat fără nici o obiecție noua învățătură, a crezut în Hristos și a mărturisit categoric că și ea vrea să devină creștină. Și Sfântul Apostolul Pavel și-a încheiat activitatea sa misionară, iar în apele râului Zygaktis a botezat-o pe Lidia, prima creștină din Europa, primul membru al Primei Biserici Creștine din Grecia. Inima ei s-a umplut îndată de sentimente de recunoștință și mulțumire față de cei care i-au deschis ochii sufletului și invitându-i în casa sa a cerut să-i găzduiască, zicând: De m-aţi socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneţi. Şi ne-a făcut să rămânem (Faptele Apostolilor 16, 15).

Biserica noastră ortodoxă o cinstește pe Sfânta Lidia ca pe una întocmai cu Apostolii, iar pe locul sfânt al botezului ei de pe malul râului Zigaktis s-a ridicat o bisericuță, asemănătoare cu bazilicile paleocreștine din Filippi.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending