Connect with us

Eveniment

Măști de protecție în spitale și centrele de testare redeschise! Anunțul Ministrului Sănătății

Publicat

Publicitate

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat luni că vor fi puse din nou în funcţiune centrele de testare COVID, accesibile mai ales la sfârşitul săptămânii.

Precizările au fost făcute în cadrul unei conferinţe de presă, în contextul în care 7.726 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2 au fost înregistrate în perioada 27 iunie – 3 iulie, un număr aproape dublu faţă de săptămâna precedentă.

„Ce trebuie să facă o persoană care are simptome COVID? Să se testeze la medicul de familie. Repunem în funcţiune şi acele centre de testare care vor fi accesibile persoanelor, mai ales în week-end, unde se pot duce să preleveze o probă, dacă au simptomatologie, după care fie rămân în observaţie la medicul de familie, care poate să le prescrie şi un tratament, fie merg la un centru de evaluare. Sau, în cazul unei evoluţii mai grave, se duc la spital”, a spus ministrul, potrivit Agerpres.

Măștile de protecție, folosite în spitale
Rafila a menţionat că se menţin recomandările referitoare la utilizarea măştii în spaţiile închise, igiena mâinilor şi aerisirea spaţiilor publice. Totodată, a subliniat că aceste măsuri nu sunt impuse, ci reprezintă recomandări.

„Nimeni nu impune nimic. Sunt doar recomandări, ca să putem să avem o vară cât mai liniştită, să ne putem face concediile, să nu fim în niciun fel în situaţia de a nu putea să mergem în concediu, pentru că ne îmbolnăvim noi sau membrii familiilor. Utilizarea măştii în spaţii închise sau mijloacele de transport în comun şi evitarea aglomeraţiei sunt măsuri deja cunoscute, la fel ca şi igiena mâinilor. Autorităţile locale ar trebui să aibă în vedere igienizarea periodică a mijloacelor de transport în comun. (…) Să asigurăm aerisirea spaţiilor publice. Este una dintre metodele cele mai eficiente de reducere a transmiterii. Nu costă nimic, trebuie doar iniţiativă şi rigoare”, a mai spus el.

Ministrul Sănătăţii a adăugat că a discutat de săptămâna trecută cu direcţiile de sănătate publică despre o posibilă creştere a numărului de infectări cu SARS-CoV-2, iar luni a avut loc o teleconferinţă cu reprezentanţii spitalelor bucureştene, ai Ambulanţei şi ai Direcţiei de Sănătate Publică. Subiectul discuţiilor l-a reprezentat asigurarea condiţiilor pentru spitalizarea persoanelor infectate, inclusiv a celor care au nevoie de îngrijire şi pentru alte afecţiuni.

Publicitate

„Lucrul acesta nu trebuie să afecteze în niciun fel accesul la servicii de sănătate pentru populaţia generală”, a subliniat el.

Managerii de spitale pot dispune purtarea măştii în interiorul unităţilor, pentru evitarea transmiterii infecţiilor nosocomiale.

Vârful valului de infectări, în august
Vârful valului de infectări cu SARS-CoV-2 în România ar putea fi atins între 14 şi 21 august, la două săptămâni faţă de perioada estimată pentru restul Uniunii Europene, a mai spus ministrul.

Rafila a menţionat că există două scenarii privind evoluţia viitoarelor infectări. Potrivit primei variante, vârful valului ar urma să fie atins între 7 şi 10 august, iar conform celui de-al doilea scenariu, vârful va fi atins spre sfârşitul lunii august – începutul lunii septembrie, cu un total de aproximativ 10.000 de cazuri zilnice.

„Rămâne de văzut dacă aceste lucruri se vor confirma în acest fel. Din ceea ce am citit, şi pentru alte state, prezumţia este că vârful acestui val în Europa va fi undeva la sfârşitul lunii iulie. Noi avem un decalaj de circa două săptămâni faţă de restul Uniunii Europene şi din cauza asta un scenariu probabil rezonabil o să fie între 14-21 august, dar acestea sunt date pur informative, nu reprezintă niciun fel de angajament, pentru că nimeni nu poate să ştie exact ce se întâmplă. Discutăm de un virus foarte variabil şi la care principala caracteristică din ultimul an de zile a fost modificarea transmisibilităţii. Din fericire, cu scăderea patogenităţii”, a spus ministrul.

Tulpina Omicron, în continuare dominantă
Ministrul a adăugat că tulpina Omicron este în continuare dominantă şi că există şi cazuri de infectare cu subvarianta BA 5.

„Tulpina Omicron este în continuare dominantă. 100% din totalul secvenţierilor sunt cu tulpina Omicron. Avem înregistrate şi cazuri, dar nu avem încă o statistică concludentă apropo de BA 5. (…) Pe măsură ce această variantă BA 5 devine dominantă la nivel internaţional, nu există dovezi privind o severitate mai mare. O transmisibilitate mai mare – da, dar nu o severitate mai mare. Reinfecţiile cu varianta BA 5 sunt frecvente, inclusiv pentru persoanele care au trecut prin boală cu varianta Omicron, deci cu altă subvariantă”, a mai spus Rafila.

În acest sens, a invocat faptul că în ultimele 90 de zile în România s-au înregistrat circa 20% cazuri de reinfectare. Rafila a remarcat că au trecut aproximativ cinci luni de la valul din lunile ianuarie-februarie, iar pentru majoritatea celor vaccinaţi cu trei doze au trecut cel puţin şase luni de la administrarea serului.

„Este clar că există o eludare a răspunsului imun şi, practic, această subvariantă Omicron, BA 5, produce infecţii şi la persoanele vaccinate, şi la cele trecute prin boală. Aşa că estimăm o creştere în perioada următoare, fără să avem însă posibilitatea unei predicţii extrem de riguroase”, a subliniat ministrul.

Rafila: sunt cantități suficiente de antivirale
Totodată, potrivit acestuia, centrele ambulatorii din ţară au cantităţi suficiente de antivirale (Favipiravir, Molnupiravir, Remdesivir), dar şi anticorpi monoclonali.

„Eu cred că abordarea responsabilă şi echilibrată este cheia succesului şi probabil în a doua jumătate a lunii august putem să considerăm că trecem de vârful acestui mini-val – sau val, o să vedem, în funcţie de amplitudine – al pandemiei. Sunt măsuri normale pe care ne dorim să le putem lua ori de câte ori apare vreo ameninţare la adresa sănătăţii publice”, a evidenţiat Rafila.

Potrivit acestuia, vaccinarea este în continuare recomandată persoanelor vulnerabile.

„Aşteptăm şi noi cu interes să vedem dacă cei doi producători de vaccin care utilizează tehnologia ARN recombinat reuşesc să îşi valideze produsele pentru tulpina Omicron şi dacă, într-adevăr, aceste produse influnţează transmiterea, pentru că ne interesează extrem de mult reducerea transmiterii, încât în cursul toamnei şi România, alături de alte ţări, să beneficieze de o formulă nouă a vaccinului care să fie adaptată tulpinilor circulante”, a adăugat Rafila, potrivit Agerpres.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

CFR Călători transmite că nu va intra în faliment, deși reclamă subcompensarea și diminuarea veniturilor

Publicat

Publicitate

CFR Călători nu va intra în faliment și nici nu se pune problema sistării activității sale, se arată într-un comunicat al companiei remis luni AGERPRES.

Potrivit sursei citate, conducerea CFR Călători va avea în cursul zilei de luni mai multe întâlniri cu reprezentanții celorlalte autorități de resort, cu scopul identificării de soluții pentru găsirea de resurse financiare necesare desfășurării activității.

‘Urmare a problemelor reclamate de companie (…), în cursul zilei de astăzi vor avea loc mai multe întâlniri la care, alături de CFR Călători, vor participa și reprezentanții celorlalte autorități de resort. Conducerea CFR Călători are convingerea că se vor găsi modalitățile prin care se vor asigura resursele financiare necesare pentru a nu fi afectată activitatea în desfășurare a companiei la acest moment. Sigur, situații dificile au mai existat de-a lungul timpului, dar de fiecare dată au fost identificate modalitățile prin care acestea să fie depășite. Nu este o opinie, este o certitudine reliefată prin activitatea de transport feroviar de călători dintotdeauna. Referitor la anumite abordări existente în prezent în spațiul public, menționăm că nu se pune problema sistării activității companiei sau falimentul CFR Călători. Mențiunea de ‘faliment’ se regăsește în acest comunicat numai pentru a fi foarte clar că nu există un astfel de pericol’, se arată comunicat.

În urmă cu două zile, CFR Călători reclama, într-un comunicat, subcompensarea și diminuarea veniturilor prognozate pentru anul 2025 care pun în pericol transportul public de călători.

‘Situația prezentată în adresa conducerii CFR Călători către autoritățile în domeniu reprezintă o radiografie a situației financiare existente în acest moment prezentând, în același timp, provocările reale cu care se confruntă compania’, se arată într-o postare pe site-ul societății feroviare.

CFR Călători a precizat că intenționează, de asemenea, prin prezentarea acestei situații, să coopteze toate autoritățile cu implicații în prevenirea accentuării dezechilibrelor financiare pe fondul subcompensării serviciului public.

Publicitate

‘Astfel, acordarea unei compensații pentru serviciul public sub nivelul anului 2024 reprezintă mai mult decât o provocare și ar putea conduce în final la apariția unui blocaj cu efecte nedorite asupra sistemului feroviar în integralitatea lui, cu atât mai mult cu cât unele modificări legislative sunt de natură a accentua aceste dezechilibre, modificări care se suprapun peste diminuarea veniturilor prognozate pentru anul 2025 prin neasigurarea de către Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF) a celor 12 rame aferente primului Contract de servicii publice licitat și adjudecat de CFR Călători, întârzierile în furnizare fiind semnificative’, se scrie în comunicatul societății, remis sâmbătă AGERPRES.

La rândul său, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a notat pe pagina sa de Facebook că a luat act de informațiile apărute în spațiul public privind dificultățile financiare ale CFR Călători și riscul afectării circulației trenurilor.

‘Având în vedere rolul esențial al CFR Călători în asigurarea serviciilor de transport public contractate de ARF, inclusiv operarea materialului rulant achiziționat din fonduri europene, considerăm absolut necesară o clarificare instituțională urgentă. În acest sens, ARF transmite o invitație oficială conducerii CFR Călători pentru o întâlnire luni, 16 iunie 2025, la sediul instituției, în vederea identificării soluțiilor legale și operaționale’, a notat sâmbătă ARF.

Potrivit unui document obținut de AGERPRES, compensația alocată CFR Călători pentru transportul feroviar public de călători pentru anul 2025 este de doar 1,739 miliarde lei, insuficientă pentru acoperirea costurilor de exploatare ale societății. Practic, compensația aferentă lui 2025 reprezintă doar 80% din cea alocată anul trecut, în condițiile în care veniturile din transportul de călători sunt diminuate față de 2024 prin aplicarea prevederilor din OUG nr. 156/2024, iar cheltuielile sunt cel puțin aceleași.

‘Având în vedere că până în prezent ARF nu a încheiat încă un Act Adițional la Contractul de servicii publice 2022-2032, conform prevederilor contractuale, CFR Călători încasează o compensație lunară de 1/12 din buget în cuantum de doar 132.140 mii lei, insuficientă pentru acoperirea cheltuielilor lunare, în condițiile în care și veniturile din transportul de călători sunt mai mici cu cea 10% față de 2024. Precizăm că pentru anul trecut SNTFC CFR Călători primea un tarif unitar pe tren-km în cuantum de 44,73 lei, ceea ce asigura o compensație lunară de aproximativ 180.000 mii lei’, se arată în document.

Obligațiile lunare de plată curente ale societății sunt de aproape 365 milioane lei, iar încasările proprii lunare din vânzarea de bilete sunt în medie 50 milioane lei (mai mult sau mai puțin în funcție de perioada anului).

‘Încasarea unei compensații diminuate coroborată cu diminuarea veniturilor din transportul de călători determină o lipsă acută de lichidități, ceea ce va duce la creșterea datoriilor restante a CFR Călători către CNCFR și alți furnizori, majorarea cheltuielilor cu penalitățile calculate de furnizori, achiziționarea, cu întârziere a materialelor și pieselor de schimb necesare bunei funcționari a materialului rulant cu o vechime de peste 30 de ani, disfuncționalități în activitate. De asemenea, precizăm faptul că societatea lucrând cu furnizori de stat în proporție de 70%, aceștia au aplicat indexarea tarifelor conform Ordonanței 156/2024, ceea ce a dus la o creștere a cheltuielilor față de anul trecut (energie, tarife AFBR, AG1FER, prestații Informatica Feroviara pentru, programul de ticketing etc.). Precizăm că la SNTFC CFR Călători 95% din cheltuielile lunare sunt strict legate de buna desfășurare a obligației de serviciu public (taxa de utilizare a infrastructurii, motorina, energie de tracțiune, personal, reparații, mentenanță), iar în prezent, din cauza lipsei de lichidități acute, suntem în pericol de oprire a traficului’, conform documentului trimis de CFR Călători reprezentanților ministerului de resort, Consiliului de Administrație și sindicatelor din domeniu.

Reprezentanții companiei de stat atrag atenția că se confruntă în prezent cu o situație financiară extrem de dificilă, iar rezultatul financiar pe primele 4 luni ale anului 2025 este unul negativ, pierderea fiind de 134,968 milioane lei. De asemenea, datoriile CFR Călători se ridicau la 13 iunie la 510 milioane lei, cele mai mari sume fiind datorate CFR SA, respectiv 110 milioane de lei, și furnizorilor de motorină – 95 milioane lei.

‘Mai mult, suntem în perioada sezonului estival iunie – septembrie în care cerințele de trafic ating maximul anual, ceea ce, pe lângă aspectul benefic al obținerii unor venituri medii lunare superioare veniturilor celorlalte luni, necesită și disponibilizare de fonduri pentru pregătirea și menținerea unui nivel corespunzător al parcului de material rulant. Astfel, sezonul estival, cu debut 15 iunie, necesită un parc suplimentar de material rulant de peste 150 vagoane (ceea ce reprezintă peste 15% din parcul activ) și 40 de locomotive, imposibil de asigurat, imposibilitatea fiind generată de aspecte cum ar fi: subcompensarea critica îndelungată, neplata integrală a facilităților de călătorie pentru anul 2022 – rest de plată peste 58.000 mii lei, plata cu întârziere a facilităților aferente anului 2025 etc. Precizăm că pentru perioada 2019-2023 SNTFC CFR Călători a efectuat un audit extern având ca obiect subcompensarea, iar rezultatul final a fost că pentru anii 2019-2023 subcompensarea a fost în cuantum de 1.800.000 mii lei, cu consecințe grave asupra cash flow-ului companiei’, relevă documentul.

În aceste condiții, operatorul feroviar de călători consideră că este de extremă urgență aprobarea unui act adițional la contractul de servicii publice cu o valoare unitară a compensației care să respecte prevederile Regulamentului (CE) nr. 1370/2007 și ale Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, conform cărora compensația pentru transportul feroviar de călători reprezintă diferența dintre costuri și venituri de operare la care se aplică o cotă rezonabilă de profit.

‘De altfel, având in vedere datoriile restante către furnizori, am fost notificați de către furnizorul de motorină asupra faptului că se opresc livrările de motorină pentru locomotive dacă nu se achită datoria restantă. Astfel, vă înștiințăm că suntem în situația de a anula trenurile pe secțiile neelectrificate, precum și oprirea activității de manevră efectuată cu locomotive Diesel. Astfel, vom fi obligați la o diminuare a activității prezente, în fapt anularea circulației unor trenuri de călători, cu impact negativ atât asupra pieței de transport de călători, cât și asupra celorlalte companii/structuri din domeniul feroviar care funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (CFR SA, Electrificare CFR, Informatica Feroviară, Telecomunicații CFR etc.) diminuarea activității urmând a fi proporțională cu impactul neasigurării compensației în realizarea unui minim echilibru financiar. Neavând un orizont de timp în rezolvarea problemelor menționate, suntem puși în situația de a suspenda vânzarea biletelor cu anticipație’, conform documentului.

De asemenea, Societatea de Reparații Locomotive Brașov, filială a CFR Călători, care se află sub supravegherea ANAF, cu un plan de reorganizare aprobat, riscă intrarea în faliment deoarece operatorul de transport nu își mai poate achita prestațiile față de ei, iar aceștia la rândul lor nu-și mai pot achita ratele către ANAF.

‘Având în vedere cele de mai sus vă aducem la cunoștință că operatorul de stat este în imposibilitatea de a mai efectua plăți către furnizori, printre aceștia fiind și furnizori feroviari cum ar fi CNCFR SA, Electrificare SA, Informatica Feroviară, Telecomunicații SA etc, fapt care poate crea dezechilibre în plata salariilor și la aceste companii. Față de cele prezentate de mai sus, vă atragem atenția că CFR Călători se află în situația de a intra în incapacitate de plată, cu implicații grave în asigurarea obligației de serviciu public conform Contractului de Servicii Publice, prin oprirea traficului’, mai arată documentul. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

APIA Botoșani: Campania de plăți 2025 s-a încheiat cu rezultate promițătoare

Publicat

Publicitate

Agenția de Plăți si Intervenție pentru Agricultură (APIA) Centrul Județean Botoșani aduce la cunoștința opiniei publice că la data de 13 iunie a.c. s-a încheiat Campania de primire a Cererilor de plată aferente anului 2025.

Astfel, în perioada 03 martie  – 13 iunie 2025, la nivel național, au fost depuse 708.012 cereri de plată pentru o suprafață de 9.875.710,11 milioane hectare.

Cifrele înregistrate și în această campanie indică în continuare trendul ascendent înregistrat în ultimii ani în ceea ce privește asocierea fermierilor și comasarea terenurilor.

Comparativ cu anul 2024, când au fost depuse 730.395 cereri de plată pentru o suprafață de 9.962.885 milioane hectare, se pot observa în Campania 2025 următoarele aspecte pozitive:

  • o creștere a suprafeței medii pe exploatație;
  • o scădere a numărului mediu de parcele per fermier/exploatație.

Aceste evoluții confirmă că tot mai mulți fermieri aleg să își consolideze terenurile pentru a eficientiza lucrările agricole, a reduce costurile operaționale și a facilita accesul la intervențiile din Planul Strategic PAC 2023–2027, unde comasarea este un criteriu favorizant în anumite măsuri.

La Botoșani, suprafața pentru care s-au solicitat subvenții este de 295.477 ha, mai mare cu aproximativ 1590 ha față de suprafața estimată. Numărul de fermieri care au depus cereri pentru subvenții a scăzut față de cel de anul trecut, de la 26.500 la 25.600.

Publicitate

APIA reiterează angajamentul său de a asigura o gestionare eficientă și transparentă a fondurilor europene și naționale destinate sprijinirii fermierilor români.

„ Reamintim fermierilor că este important să își respecte obligațiile asumate prin Cererea de plată și să fie receptivi la eventualele solicitări din partea APIA pe parcursul verificărilor. Urmează etapele de control administrativ, controale pe teren și monitorizare, respectiv pregătirea plăților aferente Campaniei 2025”, transmit oficialii APIA Botoșani.

 

Citeste mai mult

Eveniment

BOTOȘANI: Polițiștii de siguranță școlară dau startul campaniei „Dorințe îndeplinite la vârste potrivite”

Publicat

Publicitate

În această vară și în întregul an școlar viitor, polițiștii Biroului Siguranță Școlară vor implementa Campania Națională ”𝐃𝐨𝐫𝐢𝐧𝐭̦𝐞 𝐢̂𝐧𝐝𝐞𝐩𝐥𝐢𝐧𝐢𝐭𝐞 𝐥𝐚 𝐯𝐚̂𝐫𝐬𝐭𝐞 𝐩𝐨𝐭𝐫𝐢𝐯𝐢𝐭𝐞” inițiată de Direcția Siguranța Școlară  și Agentia Nationala Impotriva Traficului de Persoane, în parteneriat cu Asociația „Copiii au talent”.

 

Campania are drept scop protejarea copiilor împotriva abuzurilor, traficului de persoane și exploatării și promovarea drepturilor fundamentale ale fiecărui copil.

 

Prin activitățile campaniei, polițiștii urmăresc dezvoltarea bagajului informațional al elevilor, raportat la drepturile și obligațiile pe care le au în funcție de vârstă, noțiunile necesare identificării formelor de abuz, conștientizarea acestora cu privire la riscurile și implicațiile victimizării prin trafic de minori și pornografie infantilă.

 

Publicitate

Părinții și cadrele didactice vor constitui de asemenea categorii de public țintă în cadrul campaniei, dorindu-se ca tot mai mulți oameni să recunoască și să înțeleagă pericolele reale ale neglijării, abuzului, traficului de minori ori exercitării oricăror forme de violență asupra minorilor.

 

Informații de background

 

  • Accesând site-ul ro, populația generală poate afla informații și recomandări despre instituțiile responsabile de crearea unui climat de siguranță în unitățile de învățământ, campanii și proiecte aflate în derulare, informații despre legislație și proceduri incidente siguranței școlare, lecții de informare și prevenire în domeniu, link-uri utile și altele.

 

  • În acest an școlar, polițiștii de siguranță școlară au desfășurat în unitățile de învățământ din județ peste 720 de activități preventive, în principal în scopul combaterii actelor de violență și a consumului de substanțe interzise, în rândul populației de vârstă școlară.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Micii mărturisitori ai dreptei credințe”. Școala de vară 2025, la Parohia „Sfântul Ioan Botezătorul” Botoșani

Publicat

Publicitate

 În perioada 9 iulie – 14 august, Parohia „Sfântul Ioan Botezătorul” din municipiul Botoșani organizează programul educațional „Școala de vară 2025”. Aproximativ 200 de copii, cu vârste cuprinse între 5 și 12 ani, vor participa la activități variate, desfășurate într-un mediu sigur și stimulativ.

Proiectul face parte din inițiativa „Micii mărturisitori ai dreptei credințe” și propune o alternativă constructivă pentru vacanța mare, venind în sprijinul familiilor care nu au posibilitatea de a oferi copiilor alte experiențe estivale.

Copiii înscriși vor avea acces la ateliere din domenii precum dezvoltare personală, limbi străine, artă, muzică, sport, jocuri interactive, cateheză și educație moral-creștină. Activitățile vor fi coordonate de aproximativ 50 de cadre didactice și susținute logistic de 70 de voluntari – elevi de liceu cu vârste între 14 și 19 ani.

Pregătirile sunt deja în desfășurare. Duminică, 15 iunie, în sala de festivități a Așezământului social-filantropic al parohiei, a avut loc o întâlnire de lucru între profesorii, educatorii și voluntarii implicați în proiect. Scopul principal al întâlnirii a fost stabilirea detaliilor organizatorice și structurarea activităților pe grupe de vârstă.

Programul „Școala de vară 2025” se va desfășura zilnic, de luni până vineri, între orele 10:00 – 12:00. Sâmbăta, la ora 12:00, copiii vor participa la un atelier de muzică psaltică, iar în weekend vor lua parte activă la Sfânta Liturghie, în intervalul 9:00 – 11:00.

Înscrierile pentru „Școala de vară” încep pe 16 iunie și se fac zilnic, între orele 16:30 – 20:00, la Biblioteca Bisericii „Sfântul Ioan Botezătorul”.

Publicitate

Coordonatorii proiectului sunt părintele protopop Petru Fercal, prof. Olguța Șchiopu (Inspectoratul Școlar Județean Botoșani) și Elena Șoptea (Parohia „Sfântul Ioan Botezătorul”).

Evenimentul este organizat în parteneriat cu mai multe instituții locale: Inspectoratul Școlar Județean, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Nicolae Iorga”, Poliția Locală, Muzeul Județean, Centrul Militar Județean, Spitalul de Pneumoftiziologie și Protopopiatul Botoșani.

Activitățile se vor desfășura în biserică, în sălile Așezământului social-filantropic și în curtea parohiei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending